Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Touko 2012 19:07

Kävin vesijunpassa :friikki: Siinä lyhennetyssä ajassa.
Puolituntia vedessä.
Muutama käsiliike, syvä vatsalihasliike, jalan kahdeksikko (AU, AU, AUU!) ja sivuliike (:kuolema:) ja lapaluiden venytys.

Tulos: Hermoärsytystä, selkäkipua ja tuskaa.
Ensi viikolla uudestaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 14 Touko 2012 22:23

Helsingissä puolituntia on ihan normiaika.
Pidennetty vesijumppa on 40/45 min.

Niin että jos suoriuduit puolesta tunnista, pitää olla tosi tyytyväinen.
Niin ja muistaa tehdä niin että tuntuu koko ajan hyvältä. Sittenkun on terve
ja kuntoillut pidempään, pieni rääkki tuntuu mukavalta, mutta ennen sitä ei
tarvitse minusta ainakaan kiduttaa itseään.

Mulle tulee huomenna kivasti polkupyöräilyä! Jee. Ainoa vaan, että liikuntahaaste
olisi kävelyn kannalla. No mä käyn pikkupyörähdyksen jossain välissä jalkaisin...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 22 Touko 2012 23:27

Tää haravoi ja kärrää pari viikkoa päivittäin. Seläkkeille ja raajoille kunnon kyytiä! :tilt:
Ens viikolla, kun saa kulkea koti-työmaa väliä, laitan fillarin kuntoon ja poljeskelen.
Aiemmin mainittu sauvakävely on tavoitteena ja onpa tuossa kylällä jotain jumppiakin
tarjolla kesällä, Äiree sano että saan käyttää sen liikuntasetelit möksältä. Jee! :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 23 Touko 2012 00:45

Kyläjumpalle iso peukku!

Itte kävin kipittämässä viisi kilometriä eilen ja nyt alkaa vähän pakara sanomaan, että on juostu.
Loppulenkistä kenkä taas vähän hiersi. Ei kuitenkaan pahasti noussut rakkoa entisten päälle. Tossu yrittää ohjata mun jalkaa vähän liian innokkaasti. Ensi juoksutossua en anna myyjän tuputtaa vaan haluan iskuvaimennetun ja tavan tasaisen ilman kiertotukia.
Tänään liikuin pyörällä ympäri kaupunkia. Huomenna jatketaan venyttelyitä ja muita töitä.

Vielä kun pääsisi tanssimaan...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 23 Touko 2012 00:45

Kyläjumpalle iso peukku!

Itte kävin kipittämässä viisi kilometriä eilen ja nyt alkaa vähän pakara sanomaan, että on juostu.
Loppulenkistä kenkä taas vähän hiersi. Ei kuitenkaan pahasti noussut rakkoa entisten päälle. Tossu yrittää ohjata mun jalkaa vähän liian innokkaasti. Ensi juoksutossua en anna myyjän tuputtaa vaan haluan iskuvaimennetun ja tavan tasaisen ilman kiertotukia.
Tänään liikuin pyörällä ympäri kaupunkia. Huomenna jatketaan venyttelyitä ja muita töitä.

Vielä kun pääsisi tanssimaan...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja damn » Ke 23 Touko 2012 17:50

On tullut liikuttua aika paljon tahtomattaan. Päivittäin työmatkoihin menee yhteensä tunti kävellen. Sitten olenkin kahdeksan tuntia pihahommissa mm. haravoin, lapioin multaa ja olen muutenkin liikkeessä koko ajan. Tätä jatkuu seuraavat reilu pari kuukautta, joten voipi olla, että se jossain kohtaa kroppaa alkaa näkyä. Käsivarsissa se ainakin näkyy jo. Muutenkin töitten jälkeen on tullut käveltyä tuntikausia, pelattua ulkona yms.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 24 Touko 2012 00:06

Eilen tuli pelattua 1,5 tuntia jalkapalloa. :superhymy: Edellisestä pelikerrasta on kai 6-8 vuotta, mutta ei se menoa haitannut. Edelleenkään en ole erityisen hyvä, mutta eduksi laskettakoon se, että en pelkää palloa.

Tänään on tuntunut ihan mukavasti lihaksissa eilinen rääkki. Olisi pitänyt vissiin venytellä paremmin...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 29 Touko 2012 11:24

Yksinharrastaja täällä taas. Olisi kiva välistä hakeutua liikumaan myös muiden kanssa, mutta toistaiseksi mennään pitkälti silloin kun huvittaa tyyppisesti.

Eilen oli tarkoitus pyöräillä töihin, mutta sade ei houkutellut. Mulla ei ole liikuntaan soveltuvia sadevarusteita... Ehkä päätyvät joskus ostoslistalle.
Sade oli mukavasti lakannut, kun tulin bussilla kotiin, niinpä kiskaisin toiset vaatteet niskaan ja kipaisin reilun puolentunnin lenkin punahuulissa.
Tänään jotain kanssa. Liikuntoa meinaan.
Ehkä uimaan ja vesilenkille...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 29 Touko 2012 13:38

Mä oon avannut pyöräilykauden. Eilen kilometrejä kertyi 18,3 ja tänään 9,8. Huomaa kyllä, ettei pitkiin aikoihin ole tullut pyöräiltyä. Pakarat ovat ihan jumissa. :nolo: Ei tällaista ollut silloin, kun olin vielä nuori (siis kouluikäinen). Tosin silloin tulikin pyöräiltyä kesät talvet vähintään 5 km joka arkipäivä...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 07 Kesä 2012 11:43

Nyt alkoi sitten tämän kesän kesäduuni. Elixiaa, personal traineria ja putoavaa painoa on luvassa.

Huomasin samanlaisia aatoksia kuin kesätöihin ekaa kertaa mennessä, että jännittää ja onko mulla oikeat varusteet ja mitenhän tuolla pärjää. Nyt kävin ostamassa vielä kengätkin. Rahanmenoa ei voi estää. Tähän projektiin on uppoamassa hyvä määrä rahaa, mutta rahastahan mä aina sanon, että mitä sillä nyt tekee. No, tätä nyt tällä kertaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » To 07 Kesä 2012 21:06

Onko henkilökohtainen valmentaja ihan useamman kerran setti vai mukana aloituksessa?
Olen kerran kaksi miettinyt, että pitäisikö ottaa vähän henkilökohtaista ohjausta erilaisissa liikuntamuodoissa, niin oppisi uutta ja saisi vähän säännöllisyyttä elämään.
Toistaiseksi ei ole vielä napannut, sillä tyypin pitäisi olla aika avarakatseinen liikumisen suhteen. Ihan perus PunttiPaavon kanssa en viihtyisi, vaikka Paavot ovatkin mukavia.

Tänään tuli liluttua uima-altaassa ja pikkasen pyöräiltyä. Vielä voisi ottaa kevyen iltalenkin tähän päivään, kun eilen tuli maattua koko päivä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » To 07 Kesä 2012 21:29

Kyläjumppa oli huijausta :( Se olikin sesonkiaikataulu, nyt sielä ei ole edes Zumbaa kesäksi. :huoh:

Täytyy vain pyöräillä, sauvoa ja samoilla. Olen nyt pyöräillyt töihin ja se on ihan sopiva aloitus,
minä kun olen vähän törppö siinä, etten osaa aloittaa rauhallisesti näitä hommia - täysiä ja piippuun!
Jos sitten ottaisi sauvakävelyn takaisin ohjelmistoon ja mahdollisesti satunnaisen kuntosalin,
jos saan luvan käyttää erään tuttavan yrityksen kuntosalia, en ole vielä rohjennut kysyä. :tilt:
Jos kiipeäisi ainakin kerran viikkoon johonkin tunturiin.. :jaaha:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 07 Kesä 2012 22:50

Pvi kirjoitti:Onko henkilökohtainen valmentaja ihan useamman kerran setti vai mukana aloituksessa?

Ostin vaatimattoman 20 kerran paketin... :pepsodent: Hinnassa on suola, sokeri ja pippuri kohillaan.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Kesä 2012 22:52

Pascal Lemoix kirjoitti:
Pvi kirjoitti:Onko henkilökohtainen valmentaja ihan useamman kerran setti vai mukana aloituksessa?

Ostin vaatimattoman 20 kerran paketin... :pepsodent: Hinnassa on suola, sokeri ja pippuri kohillaan.

:isosilmä: Muistelen kun kerroit näitä hintoja Ilmarissa. :isosilmä:

Olisi ehkä pitänyt alkaa opettajaksi.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 07 Kesä 2012 22:59

Ala suoraan porvariksi, jos joksikin alat. :virne:

Kyllä tässä nyt hyvän matkan tai parinkin rahat palavat, mutta en mä niin vapaasti olisi pystynyt matkustamaan kuitenkaan. Lontookin kusi aikatauluihin.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Kesä 2012 23:06

Pascal Lemoix kirjoitti:Ala suoraan porvariksi, jos joksikin alat. :virne:

Kyllä tässä nyt hyvän matkan tai parinkin rahat palavat, mutta en mä niin vapaasti olisi pystynyt matkustamaan kuitenkaan. Lontookin kusi aikatauluihin.

No mut hei, kun sulla on nyt se treenaaja, niin ehkä pääset sinne johonkin missä ne seuraavat kisat on. ;)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 10 Kesä 2012 15:09

Huomasin viikko sitten järkytyksekseni, että BMI:ni on ensimmäistä kertaa koko elämässäni siinä luvussa (24.14), josta yksi luku ylöspäin olisi lievää ylipainoa. On sentään tässä se hyvä puoli, että jos tekee sellaista liikuntasuoritusta, jossa oman kehon painoa joutuu liikuttamaan, niin varmaan lihasvoimakin kehittyy paremmin. Talvella tuli jonkun verran taas hiihdettyä, mutta lumen sulattua en ole vielä saanut lenkkeilykautta käyntiin. Olen kuitenkin nyt koittanut tehdä kotona kaikenlaista lihaskuntosuoritetta, ja kahvakuulan vaihdoin painavampaan vähän aikaa sitten. Tällä kertaa kahvakuula on myös aito teräskuula edellisen Anttilasta ostetun sijaan.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja shaana » Su 10 Kesä 2012 20:05

Pyöräilin tunturin ympäri! :D

Ei tuo ole matkana kun kaikkiaan ehkä about 25 kilsaa, mutta otti se
vähän henkitorveen sotkea jyrkintä nousua ylös! Kun homma oli paketissa,
rappusten laskeutuminen oli melko huteraa, vähän meni reisiinkin siis. :D
Hitsi kun tuon malttaa tehdä kerran pari viikossa ni hyvä tulee, oon tyytyväinen.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 11 Kesä 2012 12:32

shaana kirjoitti:Ei tuo ole matkana kun kaikkiaan ehkä about 25 kilsaa, mutta otti se
vähän henkitorveen sotkea jyrkintä nousua ylös!

Mulle ottaa koville jo näissä Helsingin vuoristomaisemissa pyöräily. En mä ole tottunut siihen, että pyöräillessä joutuu nousta suuria mäkiä ylös. : pohjalainen : :keijo:

Mutta on mäissä toki hyvätkin puolensa. Yliopistollekin voi tulla pahemmin hengästymättä tai hikoamatta, kun melkein kaikki mäet ovat alamäkiä. :superhymy: Kotiin mennessä ei haittaa, vaikka hikoaisikin...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ke 13 Kesä 2012 15:42

Tänään on Nicerun työkavereiden kanssa, kivaa. :D
Mutta hieman huolestuttaa, kun en oo varmaan pariin kuukauteen taas käyny lenkillä. Pääasia mulle taitaa olla se, etten tulis viimesenä maaliin.
Osa meistä varmaan juoksee tuon matkan, mutta mä en ajatellut kuin kävellä. Ei mun kunto juokemiseen riitä. Riittäispä joskus. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ke 13 Kesä 2012 16:06

Fyysinen työ on tuottanut tulosta. Kävin kylässä käydessä vaa'alla ja olin kaksi kiloa kevyempi, vaikka olin just syönyt ihan hullun paljon kaikkee ja luulin, että lukemat on ihan samat kuin ennen töitten alkua. Olisi varmasti paino tippunut enempikin tässä ajassa, mutta olen elänyt liikkumista lukuunottamatta aika epäterveellisesti, sillä tuntuu että olen koko ajan ollut kaljalla. Kroppa alkaa kuitenkin pikkuhiljaa näyttää siltä miltä pitääkin ja sikspäkki on taas näkyvillä. Jee.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 18 Kesä 2012 20:24

Paino ei ole vielä vähentynyt yhtään, mutta käsivarret ovat kyllä lihaksikkaammat kuin ennen. Kaverilla paino on pudonnut useamman kilon jo. Paniik!

No täytyy jatkaa vain. Ehkä se paino hyppää alaspäin sitten jossain vaiheessa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 19 Kesä 2012 09:57

Lihaksethan painavat enemmän kuin läski, joten voi olla ihan siitä kiinni. :) Tsemppiä!

Sain veljeltä jalkkiskengät ja -sukat. (Veli kehui niitä ja täytyy kyllä sanoa, että ovat parhaat sukat, jotka mulla on ikinä ollut. Sopivat täydellisesti jalkaan. :tipahdus: ) Nyt vain odottelen, koska pääsisi taas pelaamaan. Säärisuojat olisi tosin hyvä hommata. :raps:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Kesä 2012 18:31

Pitäisi taas saada liikunta alkuun uusissa olosuhteissa. Tuttuja joogavideoita ei enää pääse katsomaan ja kuntosali ei ole enää omassa pihassa.

Mietinkin, että jos liittyisi oikein kunnon kuntosalille. Tähän asti olen täälläpäin käyttänyt lähinnä yliopistoliikunnan ohjattuja tunteja syksyllä ja keväällä (ja kesällä en tiedä mitä olen tehnyt muuta kuin lenkkeilyä). Sielläkään en ole käynyt salilla, mutta nyt totuin siihen kun sali oli siinä ihan nurkalla. Tekisi mieli mennä Elixiaan, mutta onhan se nyt hirveän kallista. Joku halvempi pitää kai löytää.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » La 30 Kesä 2012 09:50

Kuntokeskukset on kyllä melko kalliita satunnaiselle kävijälle, joita kuitenkin suurin osa heidän asiakkaistaan on.
Jos paikan sijainti on hyvä ja siellä tulee käytyä useita kertoja viikossa, niin sittenhän hintaa ei kannata miettiä.

Kesäliikkuminen on tuntunut viime aikoina tosi leppoisalta. Ihanaa tämmönen kun vähän pääsee liikkeelle, niin voi nautiskella ja mennä omaa tahtia, ilman ajatuksia treenaamisesta.
Toissapäivänä kävin uimassa, eilen pyöräilin ja tein töiden jälkeen aerobisia vemputtimia kevyesti kirjaa lukien ja kohta on luvassa ilmaista puistojoogaa.
Mä tykkään.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu