Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 13 Kesä 2008 00:06

irvikissa kirjoitti:Kävin eilen ihmettelemässä ruotsalaisartisteja sateenvarjon alta. Pahoittelut takanani olleille, mutta en ollut kyllä ainoa, jos se hyväksytään tässä tapauksessa puolustukseksi. Yritin kyllä pitää varjoa mahdollisimman matalalla kiinni päälaessani.

Mäkin olin!!! Håkan ja bändi oli aivan parasta!!! Siinä ei haitanneet muiden sateenvarjotkaan kun oli tunnelma korkealla. Itkin ja nauroin ja annoin sateen valua kasvoille sateenvarjojen raosta.
Oli ihanata.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 13 Kesä 2008 00:16

marenkienkeli kirjoitti:Unohdin kertoa, että näin maanantai-iltana siilin. :hymyhali: Voi kun se oli söpö. Valokuvasinkin sitä, mutta kuvista ei tullut kovinkaan hyviä, kun olin niin täpinöissäni. Siili oli menossa meidän vattupensaaseen ja sanoin sille: "Älä mee sinne, mä haluun ottaa susta kuvia." Siili lähti peruuttamaan pois pusikosta ja tuli mua kohti. :superhymy: Sitten pysähtyi ja lähti pois.

Meidän pihamaalla asustelee siili. Aivan huvimajamme alla.
Siitä saa koska vain tulla ottamaan valokuvia, jos vain haluaa. Se on aika rauhallinen tapaus. :tilt:
Joskus lähistöllämme eleli myös vähän vinksahtanut siili. Se sähisi aina ihmisen nähdessään ja hyökkäsi - siis kirjaimellisesti hyökkäsi- kimppuun jopa pihan toiselta puolelta. Toisaalta näky oli jokseenkin huvittava, kun sellainen pieni piikkikasa lähti kiitämään nurmialueen halki vihaisena kuin mikäkin. Se jos mikä muistutti kiroilevaa siiliä. :virne:
Tappaahan se piti, kun mielenvikaiseksi tulkittiin. Enkä minä ainakaan tunne kovinkaan montaa siilitsykiatria. :virne:

Pihapiirimme eläinkuntaan mahtuu myös viisi rusakkoa. Niitä on hauska katsella aamuisin ikkunasta, kun ne koikkelehtivat läheisellä niityllä ja istahtavat välillä mutustelemaan ruohoa - tai mitä ikinä rusakot syövätkään. Varikset ovat tosin saaneet jäädä rauhaan.

Ja juuri nyt tajusin kirjoittaneeni pitkän sepustuksen siileistä ja rusakoista. Mitä ihmettä mun päässäni taas liikkuu? :sekopää:
Maija

ViestiKirjoittaja irvikissa » Pe 13 Kesä 2008 00:44

Maija kirjoitti:Ja juuri nyt tajusin kirjoittaneeni pitkän sepustuksen siileistä ja rusakoista. Mitä ihmettä mun päässäni taas liikkuu? :sekopää:

Siilejä ja rusakoita? :superhymy:

Minusta luontohavainnot on parhaita. Teen niitä koko ajan. Ilahdun vaikka oravasta. Äskettäin näin ensimmäistä kertaa rotan luonnossa. Viimeksi lenkillä näin valtavat määrät kaneja - nyt uskon, että ne saattavat ollakin ongelma suurine määrineen, niitä oli SAATANASTI. Mutta joukossa loikki myös kolme pientä vitivalkoista pupunpoikasta. Awwww ne oli sööttejä, mutta en voinut olla miettimättä että kuinkahan nuo näkee täysikasvuiset päivät. Ellei Bubi ole oppinut käymään jonkun mummon lintulaudalla aterioimassa. Ne puput suorastaan loisti aterioidessaan nurmikolla.

Muita toissapäiväisen lenkin aikana tehtyjä eläinlajihavaintoja:
fasaani (uros)
lokki, useita malleja ja yksilöitä
kyhmyjoutsen (pariskunta)
tiira, useita
valkoposkihanhi, 3 kpl
kani, todella monia
koira, useiden rotujen edustajia
valikoima pikkulintuja
irvikissa

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 13 Kesä 2008 01:05

Maija kirjoitti:Tappaahan se piti, kun mielenvikaiseksi tulkittiin. Enkä minä ainakaan tunne kovinkaan montaa siilitsykiatria. :virne:

:epäilevä:
Rauhotettuja, mielenvikaisia, lokkeja ei saa tappaa.
Rauhoitetun, kiroileva siilin saa?

Sori, ei mene käsitykseen. Taas. Ei oo menny mikään tällä viikolla.

Kerron teille siilitarinan. Tai kaksikin.. :( Koiranulkoilutusmatkalla löytyi
siili, jota oli tökitty kepillä. Siilin nahka oli reikiintynyt ja myöhemmin
Korkeasaaressa siili lopetettiin. :(

Joskus vuosia sitten meinasin vetästä kaveria nenään, kun se kertoi
nauraen potkaisseensa siiliä. Oli kuulemma lentänyt hienon kaaren. :epäilevä:

Siilit. :sydän:

Meidän mökillä oli siilejä joskus, ei kai enää ole. Ne söi kompostista
ja taisteli keskenään pusikossa. Voi niitä. :hymyhali:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja ahkera » Pe 13 Kesä 2008 08:19

Heti alkuun luontohavaintoja. Muru on jokseenkin liikkis kaikkien ötököiden suhteen ja hiljasemmilla teillä pysähtyy aina odottamaan hyvän matkan päähän, että elukat pääsee yli rauhassa. Viime sunnuntaina nousi oikein autosta vähän hätyttelemään linnunpoikasta pois keskeltä tietä, ettei kukaan aja sen päälle. En mäkään nyt huvikseni lintujen päältä aja, mutta en mä kyllä pysähdy tarkkailemaan aina jonkun eläimen nähtyä, että pääsikö se nyt varmasti turvallisesti yli kaahauskaistan. Eilen kuitenkin olin mukamas lenkillä ja kuvittelin hölkkääväni. Näin sorsapoikueen ylittävän tietä jo kaukaa, joten mitä teen. Minä pysähdyn. Tarkoitus oli hiljentää vauhtia, mutta kun liikuin muutenkin niin hitaasti, että eteneminen loppui tyystiin. Ne sorsat olis ehtinyt juosta sitä tietä edestakas 15 kertaa ennen kun olisin ehtinyt paikalle, mutta saivatpahan tepustaa rauhassa. Ja minä sain sopivan tekosyyn yrittää tasata hengitystä.

Muuten menee ihan perseesti. Työt on helvetistä. Täällä haisee jäte. Asiakkaat on ihan idareita. Aivan kaikki. Parisuhde rupes kuolemaan, ku eilen tuli uus pleikka. En saannu ees iltapusua. Mä en jaksais nyt mitään. ÄRsyttää ja hitottaa. Onneks tänään pääsee taas luonnon rauhaan hieman lepäilemään.
ahkera

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 13 Kesä 2008 09:21

Mulla oli joskus marsu. Kerran olin pihalla nautiskelemassa kesästä ja pöllö-öljystä, kun pusikosta esiin käveli siili. Mietin siinä pienissä päissäni tuuman ja kaapasin kerällä olevan siilin mukaan ja menin tutustuttamaan sitä ja marsua. Marsu oli kiinnostunut siilistä, mutta siili tyytyi olemaan pallo. Vein pallon sitten takaisin pusikkoon, josta se lähti ryskäämään jonnekin, niin jotta tänner tymäsi.

Mulla on kaikkinainen väsymys, mutta kohta pitää juhlia ja aamulla pitää olla skarppina, että ehtii ihmisten ajoissa Seinäjokeen. :bubbles:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja skray » Pe 13 Kesä 2008 12:06

Tänään on perjantai. Ja se tarkoittaapi sitä, että Provinssi on täälllä. Ja minä olen siellä missä Provinssi on. Jee!

Muutenniin kuuluu hyvää, kiitos kysymästä. Oon saanu kaks viikkoa asustella rauhassa, kun mieheke on lomalla ollu kotikotonaan. Ihanan rauhaisat kaksi viikkoa ja nyt ne ovat kohta ohi. Paluu normaaliin arkeen on edessä
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 13 Kesä 2008 14:08

Emilia kirjoitti:Rauhotettuja, mielenvikaisia, lokkeja ei saa tappaa.
Rauhoitetun, kiroileva siilin saa?

Eläinlääkäriin otettiin tämän asian tiimoilta yhteyttä aikoinaan ja hän kävi katsomassa. Totesi, ettei sille voida tehdä mitään muuta kuin lopettaa, varsinkin kun samaan pihapiiriin kuului pieniä lapsia ja koira. Oman käden oikeutta ei siis käytetty mäiskimällä piikkipalloa seinään, vaan eläinlääkäri hoiti asian vähän kunnioittavammin. Lopettamisen laillisuudesta en niinkään tiedä, mutta viisainta se tuossa tilanteessa oli. :sori:

Muutoin siilit :sydän:
Maija

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 13 Kesä 2008 16:33

Huhhuh, on ollut yhtä liitoa koko elämä jo useamman viikon. Töiden lisäksi on pitänyt ravata taloesittelyissä ja tänään sitten pankissa. Parin tunnin kuluttua sitten tehdään tarjous unelmatalosta ja toivotaan, että se menee läpi. Jos kaikki menee hyvin, voidaan jo maanantaina olla talonomistajia - ja myöskin ison asuntolainan omistajia. Olo on väsynyt, jännittynyt ja vähän kauhistunutkin. :seko
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 13 Kesä 2008 16:34

Kun nyt keskustelaan luontohavainnoista, haluan kertoa surullisen tarinan:

Olin myöhään yöllä ajelemassa töistä kotio varsin rauhallisella tiellä. (Ainoa autoilija liikkeellä koko yönä. Muut olivat varmasti baarissa.)
Näin jo kaukaa, että jokin otus sieltä on kipittämässä tien ylitse. Supikoirahan se oli. Hissukseen siinä oikein pysähdyin, että rauhassa vaan ylitse ole hyvä. Minulla ei ole kiire.
Siinä se supi sitten kipitti tien ylitse ja katsoin vielä perään että se on varmasti jo ojassa, jonka jälkeen pikkuhiljaa laitoin vaihteen ykköselle ja painoin hitusen kaasua.

Se eläin hyppäsi sieltä ojasta auton eteen. :epäilevä:

*muksis*

:kauhistunut:

Sitten vasta lähdin oikeasti liikkeelle ja yritin peilistä sihdata miten kävi. Siellä se makasi. Sitten alkoi kalvamaan epäilys. Jos se jäi kitumaan? :kauhistunut: Käännyin vähän matkan päässä ympäri tarkistamaan tilanteen ja ajamaan uudelleen ylitse, jos se on vielä hengissä. :pahis: Parempi se, kuin että kitumaan olisi jäänyt. Oli se vainaa. Ei tarvinnut ajaa ylitse. Mutta moni muu oli ajannut seuraavana päivänä. :epäilevä:

Olin väsynyt, joten itku vallan pääsi.
----

Voisko joku tulla hieroo särkeviä hartioitani? :kauriinsilmät: Voi olla, että hihitän hieman, sillä hierominen kutittaa valtaisasti, mutta yritän olla paikoillani. Auts.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 13 Kesä 2008 16:42

Vituixmän :virne:

Se tais hautoa itsemurhaa se supi. Tietty toiset ei välttmättä ois enää sen päälle ajellu seuraavana päivänä jos oisit viskannu raadon ojaan.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 13 Kesä 2008 16:49

Kuolo kirjoitti:Tietty toiset ei välttmättä ois enää sen päälle ajellu seuraavana päivänä jos oisit viskannu raadon ojaan.

Mä tiedän. Arvaa vaivasiko. :itku: Se oli aika siinä tien sivussa, että kuvittelin sen jokseenkin säästyvän. Ja en keksinyt mitään millä olisin siihen koskenut (pöpöjä) ja oli vielä sandaalit jalassa etten voinu potkaista. :tilt: Kamalaa. :kauhistunut: Ei riitä että ajaa päälle, vaan täytyy vielä potkaistakkin!

No okei olisin mä jollain saanut sen sinne ojaan, mutku mutku... tyttökohtaus. Joo se se oli. Tyttökohtaus. :kauriinsilmät:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 13 Kesä 2008 17:24

En oo tommosesta ennen kuullu, mutta tyttökohtaus kuulostaa melko yleispätevältä tekosyyltä :virne: :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 13 Kesä 2008 17:25

:kauriinsilmät:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 13 Kesä 2008 18:35

Hei, mulla on ihan mahtava luontoäänihavainto!
Tosin ei tätä ehkä ihan luontoiltaan viitsisi soitella, mutta meitä mietitytti. Eikä luontokaan oikeastaan kuulunut, mutta siitä puhuttiin.

No, tänä aamuna juna kiihdytti Tikkurilassa - ja hiljensi heti uudelleen. Kuulutusnapin rahina sai ennakoimaan taas ruuhkaa tuloraiteella, mutta nyt kyse olikin jostain muusta.
"Hyvät matkustajat, matkamme hidastumisen syy on hirvi, joka ei pääse pois raiteilta."

Kaikki kohahtivat ja päät liimkautuivat ikkunaan. Niin kuin nyt muka jotain olisimme voineet nähdä, istuimme kuitenkin 12-vaunuisen junan viimeisessä vaunussa ja oletettavasti hirvi oli junan edessä.
Tovin matelimme, hirveä ei näkynyt, asemalla kaikki normaalisti.

Mutta vilkkaasti juttelimme matkustajien kesken spekuloiden miten hirven käy ja uskaltaako asemalla jäädä pois kyydistä.

Hirvestä tulikin mieleeni.
Liikennetiedotteissa kerrotaan välillä jos jossain on hirviä tiellä. Esim. moottoritiellä poukkoilevista varoitetaan, samoin vaikkapa juhannusruuhkissa jolkottavat. Töötti ja tiedote jotta hirviä tiellä, autoilijoita kehotetaan varovaisuuteen.
Kaverini poika oli juossut äitinsä luo aivan tohkeissaan, että et ikinä arvaa mitä on tapahtunut, radiossa kerrottiin että Lahdessa on hirviö tiellä!
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 13 Kesä 2008 20:58

Kati kirjoitti:Kaverini poika oli juossut äitinsä luo aivan tohkeissaan, että et ikinä arvaa mitä on tapahtunut, radiossa kerrottiin että Lahdessa on hirviö tiellä!

:virne:

Ensimmäinen viikko lomaa takana ja olen viettänyt varsin hurjaa elämää. Sain pestyä
ikkunani ja siivottua käytännössä koko kämpän. Ikkuna oli "hiukan" likainen. :friikki:

Muuten en ole sitten tehnytkään oikeastaan mitään. Ihanaa. :superhymy: Toisaalta
harmi, kun tällä viikolla Helsinki olisi ollut täynnä kaikkea kivaa (ilmaista) tapahtumaa. Eilen
käväisin tosin katsomassa Apulantaa Kaisaniemessä.

Tällainen toimettomuus voisi olla ärsyttävää, ellen tietäisi, että ensi viikolla on varmasti tekemistä.
Poistun tiistaian taas maasta siskon nurkkiin pyörimään. Sen jälkeen mökille tekemään ei mitään. :jami:

Provinssittomuus harmitti, mutta saanpahan pakkailla rauhassa. Maanantaiksikin ehdin sopia menoa.

Loma. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 13 Kesä 2008 21:32

Tehtiin Isännän palkkapäivän kunniaksi törsäyskierros ja ostettiin mulle jotain, hänelle jotain, läppärille laukku ja huomiseksi läjittäin herkkuja, kun muutamat tutut tulevat kylään. Lisäksi käytiin syömässä kiinalaisessa, joten kyllä nyt kelpaa!

Läppärilaukun kylkiäisenä tuli minikokoinen optinen hiiri, jota nytkin kokeilen. Aika näppärä epeli, vaikka ollaan totuttu jo touch padiinkin. Toinen kylkiäinen oli USB-hub, jolla ei tehdä yhtään mitään... No jos joskus tarvii, niin sittempähän on.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Maija » La 14 Kesä 2008 14:19

Tänään olisi illemmalla kaverin synttärit Kokemäellä. Ihan kiva päästä mökkeilemään, mutta vähän tympii mennä katsomaan toisten juopottelua. Itse ajattelin pysyä vesilinjalla ja keskittyä syöpöttelyyn. :virne:

Jälleen olisi ihan hirveästi mielessä aiheita, joista haluaisin kirjoittaa. Siis ihan vain omaksi ilokseni. Eikä tänäänkään ole siihen aikaa. :huoh:
Maija

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » La 14 Kesä 2008 14:54

Lumikki75 kirjoitti:Töiden lisäksi on pitänyt ravata taloesittelyissä ja tänään sitten pankissa. Parin tunnin kuluttua sitten tehdään tarjous unelmatalosta ja toivotaan, että se menee läpi. Jos kaikki menee hyvin, voidaan jo maanantaina olla talonomistajia - ja myöskin ison asuntolainan omistajia.

Lainaan itseäni ja kerron samaan syssyyn, että tarjous hyväksyttiin!!! :pomppuhymy:
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja irvikissa » La 14 Kesä 2008 15:39

Lumikki75 kirjoitti:
Lumikki75 kirjoitti:Töiden lisäksi on pitänyt ravata taloesittelyissä ja tänään sitten pankissa. Parin tunnin kuluttua sitten tehdään tarjous unelmatalosta ja toivotaan, että se menee läpi. Jos kaikki menee hyvin, voidaan jo maanantaina olla talonomistajia - ja myöskin ison asuntolainan omistajia.

Lainaan itseäni ja kerron samaan syssyyn, että tarjous hyväksyttiin!!! :pomppuhymy:

Onneksi olkoon talollisille! :pomppu: (Olen kateellinen.) Saadaanko residenssistä nähdä joskus kuvia? Koska muutatte?

Minun pitää alottaa työt. :huoh:
irvikissa

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » La 14 Kesä 2008 15:55

Kiitoksia! Eikä muuten kannata olla kateellinen: ollaan velkavankeudessa 20 vuotta. :virne:

Muuttamaan päästään viimeistään 1.10., kun edellisten omistajien uusi asunto vapautuu. Mahdollisesti jo elokuun alussa, jos hyvin käy. Tietysti aikaisemmin olisi mieluummin halunnut muuttaa, mutta saatiin hilattua hintaa aika paljon alas sillä, kun oltiin joustavia muuton suhteen.

Tässä kuvia (sisäkuvat tietysti eivät ole just sellaisia kuin tulevat sitten olemaan, kun ei nuo meidän huonekaluja ole :) ):
Talo pihan puolelta
Ja tien puolelta
Pihaa
Olkkari / ruokailuhuone
Makkari
Keittiö

Yläkerrasta ja alakerrasta ei tähän hätään ole kuvia, mutta yläkerrassa on kaksi huonetta (ja parveke olohuoneessa olevan erkkeri-ikkunan yläpuolella) ja alakerrassa on takkahuone, sauna, kodinhoitohuone ja autotalli.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Maija » La 14 Kesä 2008 15:59

Onnea uuteen kotiin, Lumikki! :superhymy:

Lisäystä:Kuviakin, oih! Kaunista on, ja niin tilavaa. Todellisen kodin näköistä. :tilt:
---

Halusin vaan tulla kertomaan, että erehdyin etsimään sopivaa lainausta kaverin korttiin Pikku prinssistä ( :sydän: ) ja tietenkin oli pakko ruveta taas vetistelemään, vaikka olenkin kyseisen kirjan lukenut ties kuinka monta kertaa. Nyt on meikit suttuiset ja nenä punoittaa.

Miksi olen tällainen herkkis? :norsu:
Maija

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 14 Kesä 2008 16:16

Hieno talo! :superhymy:

On vaan näköjään malko pien autotalli. Eihän tommosessa kukaan mahdu toteuttamaan miehuuttaan :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 14 Kesä 2008 16:17

Onnea talollisille eli velallisille. :superhymy: Oliko kallis? :annahymy: [Ei tarvitse vastata.]

--

Maija: On hienoa, että ihmisessä on herkkyyttä. Rohkeampaa on näyttää tunteensa kuin kätkeytyä kivimuurin taa. Herkkyys ei ole heikkous, vaan vahvuus.

---

Olisin mennyt tänään kirjastoon, mutta kesälauantaisin kirjastot on kiinni. Eilen oli kirjaston henkilökunnalla virkistys- eli dokauspäivä. En saa Itkosta loppumaan, lainaa ei voi uusia, joten saa nähdä tuleeko sakkoja. Kyllä mä sen loppuun luen, kun aloitinkin.

Maanantaina alkavat työt. Jalkapallon katsominen menee marginaaliin mahdottomien lähetysaikojen vuoksi. Onhan sitä katsottukin.

Ensi viikolla jo Suomen juhannus, jonka jälkeen päivät alkavat lyhetä ja syksy saapuu. Varmaan grillataan kaverin kanssa parvekkeella.

Katselin sekalaisia ohjelmia televisiosta. Jopa Ihmemiestä (oli uskomattoman huono) ja Venlojen viestiä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » La 14 Kesä 2008 16:51

Lumikin talo on hieno! Pihaakin näyttäisi olevan ihan kiitettävästi. :)

Oon maanut sohvalla koko päivän. Olemisen sietämätön keveys on ihan jees mutta nyt lähden kaverin luo. Ehkä jotain kivaa tiedossa. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa