Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 06 Heinä 2012 11:19

Mä olen ainakin ollut ihan tyytyväinen vuokratöihin. Tosin tää nyt on lähinnä siitä kiinni, että täällä tavalla saan tehdä silloin töitä, kun opinnot antavat myöden. En ehkä jaksaisi kokopäiväisenä olla vuokratyöntekijä. Toisaalta kyllä meilläkin voi saada pitkäaikaisempiakin töitä samassa paikassa, jos vain pyytää. :raps:

Tsemppiä työnhakuun! :halitus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Heinä 2012 11:25

Niin siis vuokratyötähän on monenlaista. On marengin tekemää keikkatyötä, ja sitten yritykset rekrytoivat sitä kautta ihan kokopäivätyöhön vakinaistamistoiveissa, kuten mulle kävi. Kokopäivätyötä vuokrafirman kautta tekevät saavat myös ihan ok edut, työterveyshuollon jne.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 06 Heinä 2012 14:03

Aika menee s.u.p.e.r.h.i.t.a.a.s.t.i, kun on viimeinen päivä ennen lomaa.

:huoh:

Ei tosin ole kovin lomafiiliksetkään mut parin viikon lepotauko on aina tervetullutta. Joskin olisin mieluummin hoitanut meneillään olevat projektit ensin alta pois ja jäänyt vasta sitten lomalle, mutta käyhän se näinkin. En ole vastuussa tuollaisista jutuista niin ei ole mun ongelma, jos projektit myöhästyy milloin mistäkin syystä.

Meidän firma (tai siis se maailmanlaajuinenjättikorporaatio, jonka osana meidän pikkuyksikkö on) oli valittu jossain alan lehdessä maailman parhaaksi. :D Odotin skumppatarjoilua mut ei oo vielä näkynyt...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 06 Heinä 2012 20:44

Tänään oli eka päivä Mordorissa. Yllättävän hyvin meni ja kohtuu siistinä pysy. Varmaan tässä joutuu hyppäämään vielä johonkin toiseenkin hommaan jossain vaiheessa, mutta tää projekti näyttää ihan siedettävältä.

Tai no katotaan mikä on tunnelma sit parin viikon päästä :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » La 07 Heinä 2012 10:53

Ollaan viime viikkoina huomattu kuinka paljon helpommin asiat sujuu töissä, kun tietyt ihmiset
on lomalla... Vielä viikko olisi vapautta jäljellä ennen kuin pahimmat sählät tulevat takaisin. Tai
onneksi kaikken pahin idiootti on vielä ainakin kolme viikkoa poissa... Olisiko liikaa vaadittu,
että edes suurimmalla osalla työntekijöistä ja työnjohtajista olisi jonkin verran järkeä päässä eikä
vain niillä harvoilla ja valituilla... :huoh:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 11 Heinä 2012 00:16

Joskus voi olla niinkin, että joku ihminen pilaa niin paljon työilmapiiriä, että tuntuu huomattavan kevyeltä, kun se on jossakin poissa. Oli se sitten toivottoman huono tai itseään uskomattoman elintärkeäksi luuleva keskinkertaisuus.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Heinä 2012 16:25

Mitämitä? Töihin ei tarvi mennä kolmeen viikkoon?

:salaliitto:

:raps:

:juoni:

:pomppuhymy:

Mää oon lomalla!!
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 12 Heinä 2012 16:53

Onnea Lyyralle lomasta, olet sen enemmän kuin ansainnut! :D

Muista nauttia lomasta niin paljon kuin mahdollista, ja suoda lepoa ja lystinpitoa niin paljon kuin suinkin itsellesi ja Moukarille!
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Heinä 2012 16:56

No ajattelinhan mää opiskella tässä kun kerrankin on aikaa. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » To 12 Heinä 2012 19:16

Työnjohtaja jatkaa lomaansa vielä viikolla. :jami: Varatyönjohtaja tuli kyseleen, että haittaako meitä.
NO EI HELVETISSÄ HAITTAA!!!!! Vihdoinkin ollaan saatu jotain aikaiseksi osastolla, kun se ääliö ei ole
ollut sähläämässä ja latelemassa tyhjiä lupauksiaan! Kerrankin meilläkin on pätevä ihminen johtamassa
toimintaa! Why can't this feeling last forever? :pilvi:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 13 Heinä 2012 07:17

Taas olis yks työhakemus laitettu. :huoh:
Edellisestä paikasta jossa kävin haastattelussa ilmoittivat, että olin ihan maalilinjoilla jo jonkun toisen kanssa, mutta valitsivat kuitenkin sen toisen. Höh ja pah.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 13 Heinä 2012 21:24

Tsemppiä hakemusten kanssa.
On kiva, että pääsee haatatteluihin ja että tykätään, mutta kurjaa jäädä hyvänä vaihtoehtona ulkopuolelle. Usein se että sinnikkäästi yrittää, palkitaan jossain vaiheessa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 23 Heinä 2012 12:59

Parin viikon lomailun jälkeen tämä maanantai tuntuu erityisen vaikealta. :haukotus: Onneksi vain tämä viikko töitä ja sitten vielä viikoksi lomalle.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 24 Heinä 2012 09:45

Hain yhtä työpaikkaa avoimella hakemuksella, jonka jätin sähköpostitse. Mun yks tuttu oli myös hakenu samaiseen yritykseen ja laitto nettisivun kautta avoimen hakemuksen valmiin kaavakkeen kautta. Sille oli tullu mailia, ettei firmaan just nyt olla palkkaamassa (muuta on kuultu), mutta mulle ei oo tullu mitään viestiä. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko mun maili edes menny perille? Miks vaan sille tuli viesti?
Muuten työpaikkarintamalla on yhtä hiljaista kuin ennenkin. Uutta koukkua pitäis pistää veteen, mutta ei oikeen oo energiaa just nyt tehä työhakemuksia. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 24 Heinä 2012 11:06

skray kirjoitti:Hain yhtä työpaikkaa avoimella hakemuksella, jonka jätin sähköpostitse. Mun yks tuttu oli myös hakenu samaiseen yritykseen ja laitto nettisivun kautta avoimen hakemuksen valmiin kaavakkeen kautta. Sille oli tullu mailia, ettei firmaan just nyt olla palkkaamassa (muuta on kuultu), mutta mulle ei oo tullu mitään viestiä. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko mun maili edes menny perille? Miks vaan sille tuli viesti?
Moni firma ei vastaa sähköpostiin tulleisiin työpaikkahakemuksiin ollenkaan, varsinkin jos heillä on valmis avoin hakemus -lomake nettisivuillaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja kermit » Ti 24 Heinä 2012 13:37

Jorssi kirjoitti:
skray kirjoitti:Hain yhtä työpaikkaa avoimella hakemuksella, jonka jätin sähköpostitse. Mun yks tuttu oli myös hakenu samaiseen yritykseen ja laitto nettisivun kautta avoimen hakemuksen valmiin kaavakkeen kautta. Sille oli tullu mailia, ettei firmaan just nyt olla palkkaamassa (muuta on kuultu), mutta mulle ei oo tullu mitään viestiä. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko mun maili edes menny perille? Miks vaan sille tuli viesti?
Moni firma ei vastaa sähköpostiin tulleisiin työpaikkahakemuksiin ollenkaan, varsinkin jos heillä on valmis avoin hakemus -lomake nettisivuillaan.

Tämän voisi typistää lauseeseen "Moni firma ei vastaa hakemuksiin ollenkaan." Ei sillä ole paljoakaan väliä oletko hakenut johonkin avoimeksi ilmoitettuun paikkaan vai osoittanut oma-aloitteisempaa lähestymistapaa. Hintsusti tulee mitään vastausta ja niistäkin vastauksista ylivoimaisesti suurin osa on nettihakemuslomakkeen takana rullaavan koneen automaattiviesti siitä, että viesti on vastaanotettu.

Ajanjakso keväästä alkusyksyyn on hakijan kannalta ikävää aikaa. Mikään asia ei tahdo oikein edistyä. Loppukeväästä odotellaan vain aggressiivisesti lomia ja yritetään raivokkaasti saada maailmaa valmiiksi. Maailma valmistumisen epätodennäköisyyden valtava ahdistus kalvaa työpaikkoja Suomessa joulun ja juhannuksen alla. Kummankin jälkeen kaikki toteavat, ettei maailma valmistunut ja ettei sillä ollutkaan mitään väliä ja hommia jatketaan rennommin.

Monissa firmoissa rekrytointi seisoo kesäkuukaudet myös siksi, että "yritetään lomiin asti nyt tällä kuviolla ja katsotaan sitten lomien jälkeen uudelleen, levännein silmin tilannetta". Hakijan - ja monen lopen uupuneen työntekijän - silmissä välkähtää tässä kohtaa toivo uudesta rekrytoitavasta heti lomien jälkeen.

Todellisuudessa lomien aikanakaan mikään ei edisty kun kaikki on lomilla ja lomien jälkeen olemassaolevien kuluneiden tiskirättien, joita myös työntekijöiksi kutsutaan, odotetaan esittävän levännein mielin kesän ja loman aikana miettimänsä ja ideoimansa palava tahto ja visio kehittää omaa toimenkuvaansa ja oman tiiminsä työskentelyä tehokkaammaksi nykyisin resurssein.
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 24 Heinä 2012 21:55

Sen mun tutun sukulainen on töissä siellä virmassa ja se oli saanu sisäistä postia, että niille haetaan kohta työntekijöitä ja että voi vinkata tutuille, että nyt vois pistää hakemusta tulemaan. Joten tuttuni pisti sitten sen avoimen hakemuksen netissä ja mä mailitse. Olishan se kiva saada kieltävä vastaus edes, niin tietäis onko ne edes nähny koko hakemusta. Kaikki paikat joihin tähän mennessä oon hakenu, on onneks ainakin jonkunlainen vastaus tullu viimestään sitten, kun joku on palkattu, että tietää olla haikailematta enää. Olishan se toki kiva olla se, joka on palkattu ja muille ilmotettas pahottelut. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 25 Heinä 2012 09:07

Koko ensi viikon meiltä on ainakin 60% omasta väestä lomalla.
Ensi viikko on myöskin se ajankohta kun 90% virman porukasta tulee lomalta.
Voi olla että olen jo maanantaina 110% hajalla :pöpi:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ke 15 Elo 2012 19:28

Kahden kuukauden lorvailun jälkeen olen nyt toista viikkoa töissä. Yllättävän kivuttomasti on työt alkanut, kertoneeko se sitten siitä, että
olen oikeasti osanut lomailla!? :keijo: Töissä on tapahtunut muutoksia niin henkilökunnassa, kuin hoidokeissakin ja siihen tottuminen on kuluttanut
eniten energiaa. Pari uutta aivan huippua työtoveria olen saanut ja se on kivaa! :)
Dictum, factum.
Avatar
Niina-Maria
 
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 03 Huhti 2012 11:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » To 16 Elo 2012 18:51

Mielenkiintoista tämä suomalainen mentaliteetti, että työstä ei saisi nauttia. Oon törmännyt siihen fiilikseen
useasti kun olen tässä viime aikoina jutellut tiettyjen tyyppien kanssa työstäni.

Kerroin silloin joskus lokakuussa täällä, että kävin haastattelussa ja tulin valituksi työhön, joka jo ilmoituksessa
tuntui juuri mulle oikealta. Tulin valituksi, oon tehnyt työtä marraskuusta lähtien ja viihdyn hommissa kuin sika
liejussa :D Suuri osa työssä viihtymisestä tulee siitä, että oon tosi pitkälle päässyt muokkaamaan tätä uutta paikkaa
omien taitojeni pohjalta, lähimmät työkaverit on ihan mahtavia, mun työpanosta arvostetaan, työpaikka joustaa
tarvittaessa kun mä teen samoin, ja musta tuntuu vihdoin että teen konkreettisesti jotain hyödyllistä ja tarpeellista.
Joo, onhan työssä huonotkin puolet, mm. se että kunta-alan vanhat jäärät (periaatteessa samalla sihteerinimikkeellä
olevat) ei kovin hyvällä katso tällaista innostusta mutta hitotko mä niistä välitän :viileä:

Lomallakin rupesin jo paria päivää ennen sen loppumista odottamaan, että koska pääsen takaisin hommiin :hullu:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 16 Elo 2012 19:38

Joo ei saa tykätä työstään :soosoo:

Kyllähän tää nyt välillä kyllästyttääkin aika paljon, mutta pääasiassa töissä on ihan kiva käydä jos ei lasketa aikasia herätyksiä. Ja muuten syytkin on aika paljon samat kun Sippuralla
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 16 Elo 2012 20:14

Yllättävän nopeasti tottuu kuvioihin. Nyt alkaa jo tuntua ihan luonnolliselta käydä tätä nykyistä koulua. Sekin vaikuttaa, kun tässä on luokat 0-9 eli eskarista asti. Ne pienet on tosi pieniä :virne: Ja mitä ne ovat syntyneet, 2006 tai jotain... Ehkäpä yläastekin jatkaa vähän lapsempina, kun ei ole sitä lukiota, johon kurkottaa. Moni on käynytkin samaa koulua alusta asti, niin ei tule isoa hyppäystä mihinkään pahiskouluun.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 16 Elo 2012 20:56

Aloitin vasta uudessa työpaikassa ja nyt sitten kilpaileva firma lähestyi haastattelupyynnöllä. Kyseessä on yksi tunnetuimmista ja arvostetuimmista alan yrityksistä, joten ei voi sanoa ei, vaan aion käydä katsomassa, mitä olisi tarjolla. Ennenaikaista vielä spekuloida, että mitäs jos sieltä tuleekin työtarjous, koska se on todella epävarmaa, mutta sitten onkin paha dilemma edessä.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Elo 2012 22:10

Aranwe kirjoitti:Aloitin vasta uudessa työpaikassa ja nyt sitten kilpaileva firma lähestyi haastattelupyynnöllä. Kyseessä on yksi tunnetuimmista ja arvostetuimmista alan yrityksistä, joten ei voi sanoa ei, vaan aion käydä katsomassa, mitä olisi tarjolla. Ennenaikaista vielä spekuloida, että mitäs jos sieltä tuleekin työtarjous, koska se on todella epävarmaa, mutta sitten onkin paha dilemma edessä.

Ei kai se ole sen pahempi dilemma kuin että puntaroit, kumpi ois kivempi mesta, ja kysyt ihan suoraan, että kumpi haluaa maksaa sulle enemmän. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 18 Elo 2012 15:19

Lyyra kirjoitti:Ei kai se ole sen pahempi dilemma kuin että puntaroit, kumpi ois kivempi mesta, ja kysyt ihan suoraan, että kumpi haluaa maksaa sulle enemmän. :virne:


Mulla on jo nyt se käsitys, että ruoho on aika lailla vihreämpää tuolla toisella puolella, mutta myös rima on aika korkealla, joten ei sinne niin vain lompsita sisään. Toisaalta ilahduttaa, että pyydettiin haastatteluun paikkaan, jota en ole edes hakenut. Eli kyllä joskus kotisohvaltakin tullaan pyytämään töihin.

Palkkaus mulla on aika hyvä jo nyt, joten se ei ole se olennaisin asia. Raha ei kuitenkaan motivoi kauhean pitkälle, vaan ilmapiiri, työkaverit, mielekkäät projektit ja mahdollisuus kehittyä työssä on moninkertaisesti tärkemäpiä.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron