Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Touko 2012 11:49

Soli taas hissiunien yö :keijo:

Ostoskeskus. Lasinen ostoskeskus.
Olin suorittamassa salapoliisi ja vakoojatehtävää erään teatteriystävän kanssa. Meillä oli mätsäävät velour-puvut. Hänellä beigen ruskea ja minulla vaalean violetti.
Jäljitimme kohdetta erilaisten vihjeiden avulla ja suihkimme menemään pitkin tätä vaaleaa ja lasista kauppakeskusta.
Olimme jäljittäneet tämän kohteen sellaisen ison hissiputken alapuolelle ja päätimme, että minä hyppään siihen ja ystäväni tulee portaita perässä.
Hyppäsin tasolle, joka aktivoitui painosta ja lähti liikkeelle ylös. Tason ympärillä oli kyllä sellainen läpinäkyvä putki, joten sieltä ei päässyt putoamaan alas. Taso kulki ylöspäin ja aina välillä siinä putkessa oli aukko ja toinen taso, josta pääsi pois, mutta aukot olivat kovin pieniä ja tason liike ei pysähtynyt missään kohtaa.
Lopulta aukot loppuivat ja taso vain kiihdytti ylöspäin. Ajattelin, että nyt menin jo ohi ja keskityin tuijottamaan alaspäin ja taso lähtikin hitaasti tulemaan alaspäin. Kunnes keskittymiseni herpaantui ja suunta vaihtui. Matka jatkui vain ylöspäin kohti avaruutta.
Heräsin kun äiti soitti :friikkipeukku:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 11 Kesä 2012 23:49

Viime viikolla näin jotain käsittämätöntä "muumi-aiheista" unta. Kyseessä oli joku modernisoitu ei-piirretty telkkarisarja muumeista. Muumit asuivat ilmeisesti jossain Kannelmäen lähellä, ainakin alkutunnarista pystyi näin päättelemään. Musiikkina oli se japsimuumien paapapapaapaapaapaapapaapaa... -renkutus, mutta kuvana näytettiin pääkaupunkiseudun lähijunaa matkalla Kannelmäkeen. :keijo: Itse muumeja ei koskaan nähty, mutta kun päästiin perille olin itse yksi päähenkilöistä. Tiesin varmasti, että tämä on kuitenkin muumiohjelma.

Loppuosa ei (sekään) liittynyt mitenkään muumeihin. Olin veljeni ja/tai siskoni kanssa jonkun tyypin luona kylässä. Tyyppi muistutti isäämme, muttei kuitenkaan. Hänelläkin oli kaksi kissaa, joiden kanssa leikimme noutoleikkiä. Kissat löivät päätänsä koko ajan vastapäiseen seinään ja pienentyivät koko ajan samalla. :keijo: Lopulta ne olivat ihan verissäpäin ja muistuttivat enemmänkin jotain käsintehtyjä pehmohiiriä kuin kissoja. :riips: Se ei ollut kivaa.

Viime yönä näin unta, että Kazakstanissa räjäytettiin atomipommi. :keijo: (Tämä tuli kyllä suoraan kirjasta, jonka sain loppuun pari päivää sitten.) Sitä ennen "Kazakstanin kuninkaan" tytär oli soittanut meille (en tiedä tarkalleen kenelle, mutta jollekin ilmeisesti tärkeälle porukalle, jossa olin mukana) ja varoittanut tapahtumasta. Emme olleet kyllä mitään ministereitä tms. vaan ihan peruskeijoja. Toisessa puhelimessa oli Kazakstanin kuningas, jolle tytär toisella linjalla yritti vielä puhua järkeä, ettei tämä räjäyttäisi pommia. Kuningas ei kuitenkaan perääntynyt, vaikka tytär itki ja huusi. Pommin räjäytys näytettiin uutisissa suorassa lähetyksessä, ja se oli ahdistavaa. Tosin mitään sienipilviä tms. ei nähty vaan jotain tulipalojen leviämisiä rakennuksissa bensiinivanoja pitkin.

En muista, mitä tuon jälkeen tapahtui, mutta unen loppu alkoi (tai kokonaan uusi uni) muistikuvieni mukaan sellaisesta kohdasta, että istuin ainakin veljeni kanssa autossa. Hän oli osallistumassa johonkin kokkikisaan. :p (Hän ei oikeastaan ole mikään kokkityyppi, eikä varsinkaan osallistuisi tuollaiseen kisaan.) Ajoimme autolla läpi jonkun kummallisen tällaisen (onkohan tuo joku spiraalijohto tms.?) muotoisen tunnelin. Tosin se tunneli oli pystyssä, eikä kuvan tavoin "makaamassa", ja siinä oli kivemmat värit. :keijo: Ainakin punaista ja turkoosia. :keijo: Sitäpaitsi ajaminen tapahtui jotenkin hidastettuna. En osaa selittää sitä tämän paremmin, mutta jotenkin tuntui, että ajatuksemme olivat autoa edellä. :riips:

No, sitten päästiin siihen kokkikisaan. Jotta kisa ei olisi ollut liian helppo, yhtenä aineksena oli joku sukkanauhakäärmeen tapainen kärmes. Veljeni päätti tehdä perinteisiä voileipiä, mutta hän meni ihan paniikkiin, kun ei osannut päättää mitä tehdä käärmeelle. :keijo: Jotenkin uneen onnistui sotkeutumaan vielä asuntoasiatkin, mutta en muista siitä mitään. Jotain muutakin tosi keijoa tässä samassa unessa taisi tapahtua, mutta sitäkään en muista. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Kesä 2012 00:12

Keijot unet on kyllä niin parhautta.
Tykkään herätä siihen huvittuneeseen hämmennykseen joka niistä seuraa. Varsinkin, jos pitää valita ahdistavien ja itkettävien unien joukosta.

Itse olin viime yönä :keijo:lla linjalla :virne:

Ensin oli elokuva. Olin kriitikko johonkin lehteen. Arvostelin elokuvia ja tv-sarjoja. (hitto kun haluaisin leffaan!)
Pöydällä oli pinossa vanhoja vhs-kasettien koteloita. Olin jo pinon katsonut ja kirjoittanut käsin ruutupaperille arvosteluja.
Painoin kaukosäätimestä seuraavan leffan päälle. Pääosassa oli Marco Bjurström :virne:
Elokuva oli trilleri, jossa Marco oli entinen narkkari. Kuvaustyyli oli vähän kuin salkkarit, mutta ei sitten kuitenkaan. Marcon rooli menetti kaiken elämässään, mutta rakastui tulisesti lyhytkasvuiseen mieheen ja sai lopulta elämänsä haltuun. Elokuva oli kuvattu kokonaan yhdellä Helsingin kadulla. Ei mitään sisäkohtauksia tai vaihtuvia mitään. Kaikki siinä yhden ja saman kadun varressa.
Kirjoitin lehtiööni "Osaa se Marco kuitenkin näytellä" kun viimeinen lähikuva tuli ruutuun. Ja siinä leffassa se osaskin.

Sitten seisoin sillä kadulla kirjoittamassa lehtiööni sateessa arviota realismista nykyelokuvassa ja sen kuvaussuhteissa. Kadun toisella puolella oli jotain paparazzeja ja näin kun Paula Koivuniemi livahti paikalliseen baariin sisään. Kävelin kaikessa rauhassa kadun yli ja paparazzit tulivat kysymään näinkö mihin Koivuniemi meni. Osoitin heidän tulosuuntaansa ja sanoin että livahti juuri teidän takaa tuonnepäin. Joukkio lähti osoittamaani suuntaan ja samassa Koivuniemi pakeni toiseen suuntaan. Heilautti kättään kiitokseksi ja meni minkä kintuistaan pääsi. Itse menin baariin, koska olin janoinen. Baarimikko oli siellä kuitenkin hädissään, koska Koivuniemeltä oli jäänyt kissa. ( :virne: )
Otin kissan syliini ja lähdin rauhallisesti kävelemään siihen suuntaan mihin hän oli itse pinkonut. Minulla oli päällä sellainen jenkkiläinen yliopistotakki ja kissa halusi kovasti kaivautua sen sisään. Pistin kissan takin sisään ja tein käsillä pussin, ettei kissa putoaisi tai karkaisi sieltä. Kissa oli kuitenkin ihan rauhallinen ja kehräsi siellä takin sisässä.

Heräsin :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 13 Kesä 2012 15:48

Näin töissäyönä suhtkoht kivaa unta. Ainakin loppu oli kiva.

Oasis oli tehnyt comebackin ja he esiintyivät Helsingissä. Kävelin jossain kaduilla tai lähiössä ja musiikki kantautui sinne asti. Biisi oli Wonderwall. Aloin laulaa mukana ja kävelin ääntä kohti kunnes heräsin.

En ole koskaan ollut mikään kova Oasis-fani, mutta tuo biisi on hyvä ja noin oli mukava herätä. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 13 Kesä 2012 17:10

Näin viime yönä talvipukuisen lumikkoparin jyystämässä
toisiaan eläimellisesti eri puolilla tuttuja maisemia.
Mitähän joku unentulkitsija tästä sanoisi? :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 15 Kesä 2012 16:35

Näin työunta aamuyöstä. :kieli: En onneksi muista siitä mitään. Varmaan unen pointti oli taas, että kun tulin sinne takaisin, niin suunnilleen kaikki oli muuttunut. :p

Olen myös nähnyt sellaista unta, että Korkeasaaresta siirrettiin kaikki karhut pois. Olihan se vain unta? Olihan? :riips:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 18 Kesä 2012 19:38

näin yhtenä yönä fordeunta :keijo:

Siinä oli joku bussi täynnä , menin takapenkille poikien kanssa hengaamaan, mutta en tiedä ketä ne oli. Ja sit Kiba oli siellä, tai bussin ulkopuolella. Ja sit käytiin kaupassa. :keijo: Ei ollut paljon järkeä tässä unessa. Nään aika usein unta kaupassa käymisestä :raps: Mitäköhän se meinaa?
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 26 Kesä 2012 13:12

Bussin takapenkillä :virne:

--

Miehiä mun unissa :isosilmä:
Siis toistuvina öinä!

Ensimmäisessä unessa oli jotkut musafestarit. Siellä oli jätesäkeistä leikattu näköesteitä ja säkit oli sidottu sellaisiin tavallisiin festariaitoihin. Kuitenkin tästä näköesteiden latomisesta johtuen oli tosi vaikea löytää sitä mihin oli menossa. Joissain kohdissa sitä roskapussisuojaa oli myös "kattona", joten ei päässyt mistään näkemään mitään. Niissä aidoissa oli vain polkumaisia aukkoja, joista sitten piti summamutikassa mennä ääntä kohti

Lopulta olinkin sitten ihan väärässä paikassa ja pyytelin turvamiehiltä anteeksi. Olin eksynyt backstagelle ja päässyt sinne sisäänkin. Turvamiehet kuitenkin heltyivät mun kepeille ja könkkäämiselle ja päästivät mut sitäkautta alueelle. Siinä sitten könytessäni sieltä tuli jotain ihan outoja bändejä. Ensimmäisellä vastaantulijoilla oli punaiset paidat ja ne nauroivat kovaan ääneen. Bändissä oli sellainen tummahiuksinen kivan oloinen mies, joka sitten myös moikkasi mulle. Hymyilin takaisin ja jatkoin matkaa turvamiehen kanssa.

Sivusilmällä näin 30 seconds to Marsin pojat ja yritin miettiä missä kohtaa niiden soittoaika olisi, koska nehän olisi pakko nähdä.
En saanut sitä päähäni ja kysyin turvamieheltä. Hänkään ei tiennyt. Sitten se tummahiuksinen mies oli jo kysymässä sieltä 30StM:n pojilta niiden soittoaikaa.
Selvisi, ettei mitään soittoaikaa ollut, vaan pojat olivat tulleet hengaamaan muiden kaverien kanssa alueelle. Kiitin miestä selvittämistyöstä ja kerroin hieman harmituksesta. Hän saattoi minut sitten turvamiehen sijasta alueelle ja juttelimme koko matkan.

Ulkopuolella tapasin Suvin, Wildiksen ja ei-keijoja kavereitani. :virne:
Kerroin Wildikselle että 30StM:n pojat oli bäkkärillä ja Wildis oli ihan täpinöinä. Hetken aikaa lauloimme siinä yhdessä jotain niiden biisiä, jota en enää muista.

Alue oli ihan mutainen ja märkä.
Satoi vettä.

Sitten se punapaitainen bändi tuli soittamaan. Seisoin pienellä korokkeella, joita oli alueella siellä täällä. Vilkutin lavalle ja se aikaisemmin juttuseurana ollut bongasi minut sieltä. Bändi soitti ihan kivaa rokkia ja hyviä biisejä muutamia. Jorailimme kaikki siinä korokkeella ja meillä oli kivaa.
Sitten se tummahiuksinen mies kertoi että merkityksellisistä syistä haluavat järjestää yllätyksen yleisölle ja pyysi sen 30 seconds to Marsin lavalle. He lauloivat yhden dueton ja sen jälkeen lavalle jäi 30StM:n pojat rokkaamaan. Me Wildiksen kanssa kiljuttiin kuin heikkopäiset ja pompittiin ja rokattiin.

Loppu-unesta muistan sen punapaitaisen kaverin tulleen sieltä bäkkäriltä meidän seurueeseen :virne:

---

Viime yönä näin unta Juha Mujeesta :virne:

Olin hänen kanssaan treffeillä :keijoei:
Teatterissa.
Jotenkin hän kuitenkin oli nuorempi ja siloposkisempi. Ja sillä oli ruskeat silmät.
Istuttiin ihan takarivissä ja sellaisen "suojan" takana, josta yleisö ei voinut nähdä meitä.
Tarkkailimme näytelmää, joka pyöri jo viidettä vuotta ja siinä oli vaihtunut näyttelijöitä. Muje kertoi koulutuksestaan ja kiinnityksistään ja työstään näyttelijänä.
Ne oli kyllä hyvät treffit :tilt:

--

Mulla liittyy ihan hirveästi taas tunteita molempiin uniin. Tai siihen, mikä tunne on ollut herätessä.
Tätä Muje-unta mietin aamulla. Sellainen lämmin ja ystävällinen. Sydämestä lähtöisin oleva lämpö.
Niitä ei ole kovin montaa ollut, joissa se olisi ollut tuollaista.
Kertooko se sitten rakkaudesta teatteriin, vai mihin?
Kyllä taas olisi unikirjalle käyttöä :pepsodent:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 04 Heinä 2012 18:29

Kävin vanhalla ala-asteellani saunassa, vaikkei kyllä siellä saunaa oikeasti ikinä ollut. Se sauna oli sellainen huonokuntoinen, lauteet ja ovi lahoja ja oven saranat roikkuivat. Paikalla kanssani oli joku harmaapäinen vanha mies, joka kertoi minulle, että tämä sauna aiotaan purkaa, mutta että hän on tehnyt siitä valituksen, koska sauna, jossa olimme, oli hänen mukaansa kulttuurihistoriallisesti arvokas.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 06 Heinä 2012 23:37

Viime yön uni. :friikki:

Makasin jossain hoitopaareilla keskellä kaupunkia. Ei mitään hajua missä olin, mutta siellä kulki ratikka. Minulla oli jotain hoitajia/ambulanssikuskeja ympärilläni, mutta ambulanssia ei tainnut olla missään. Piakkoin hoitajat tyrkkäsivätkin minut lähimpään ratikkaan paareineni päivineni, vaikka kaiken järjen mukaan minut olisi ilmeisesti pitänyt viedä sairaalaan. :keijo:

Olin kuitenkin itse sen verran järjissäni, että tajusin kuuluvani sinne sairaalaan, joten jäin pois ratikasta. (Ilmeisesti se ratikka oli menossa väärään suuntaan tms. ) En tiedä miten se onnistui, koska edelleen makasin niillä paareilla, enkä ottanut minkäänlaista kontaktia muihin ihmisiin. :keijo: Paarit "muuttuivat" jossain vaiheessa unta puujaloiksi, joiden yläpäässä oli jonkinlainen istuin. Niiden kanssa sitten jatkoin matkaani sairaalaan. Minulla oli unessa yhtä "hyvä" suuntavaisto kuin tosielämässä, enkä yhtään tiennyt missä olin. Kaiken lisäksi tuli aivan pilkkopimeää. Sellaista sysimustaa, eikä minkäänlaista valonpilkahdusta ollut missään.

Aloin olla jo epätoivoinen, että mitä sitä tässä nyt tekisi, kunnes "heräsin" omasta sängystäni. Kaikki tuntui kumman todelliselta, vaikka oikeasti olin vielä täysin unessa. Tässä vaiheessa unta äitini istui sänkyni jalkopäässä. Näin jo heti hänen ilmeestään, että kaikki ei ole hyvin. Juttelimme kuitenkin jonkin aikaa niitä näitä, kunnes hän joko huomasi kasvoistani, että haluan tietää tai sitten kysyin suoraan, että mikä häntä vaivasi. Äitini sanoi naama peruslukemilla (tässä vaiheessa sydämeni hypähti kurkkuun): "Kuule Suvi, sulla on aids." :(

Ja sitten heräsin kauhistuneena. Hetken päästä iski helpotus, kun tajusin, että tuo olikin vain unta.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 10 Heinä 2012 20:42

Olin vanhempien luona, ja äiti ehdotti minulle, että menisimme käymään yhden hänen työkaveripariskuntansa kotona. He kuulemma arvostaisivat sitä, että minä olen nyt maisteri, ja siksi hän haluaisi viedä minut sinne. Hieman vastentahtoisesti ja jännittyneenä lähdin äidin kanssa sinne. Matka sinne vei jonkinlaisen urheilukenttäalueen läpi, ja tien vierellä oli muun muassa tennisotteluita menossa. Kun saavuimme äidin työkaverien kotiin, ei kukaan tullut avaamaan ovea kolkutuksestamme huolimatta, mutta äiti sanoi, että voimme mennä sisään.

Talo oli iso valkoinen tiilitalo, ja menimme olohuoneeseen, jossa oli takka ja keskellä pöytä ja seinillä paljon peilejä. Jonkin ajan kuluttua talon omistajat tulivat suoraan ulkomaanmatkalta. Pariskunnalla oli kolme tytärtä. Kaikki muut paitsi yksi tyttäristä kätteli minut. Tämä kyseinen tytär sanoi minulle, ettei voi kätellä minua siksi, että hänellä on uusi ulkomaanmatkalta ostettu musta kaulahuivi, jonka hän on huolella asetellut, ja joka menee huonoon asentoon, jos hän kättelee minua.

Meille tuotiin kahvia siten, että ensin siihen huoneen pöydälle tuotiin pitkä ja leveä, mutta erittäin matala kulho. Sitten se koko kulho kaadettiin täyteen kahvia, joka oli keitetty kattilassa siinä vieressä olevassa takassa. Sen jälkeen tuotiin kupit. Juominen tapahtui siten, että kahvia kauhottiin kuppeihin kulhosta. Se kauhominen oli vähän vaikeaa, koska kulho oli matala. Isäntäperhe kertoi, että tämä oli uusi kahvinjuontitapa, johon he olivat sillä ulkomaanmatkallaan törmänneet, ja he rupeaisivat tästä lähtien juomaan kahvia niin.

Kahvin juonnin jälkeen lähdimme äidin kanssa talosta pois. Paluumatkalla menimme samaa urheilukenttäreittiä kuin tullessa. Kesken paluumatkan äiti muuttui yhtä äkkiä jonkinlaiseksi pieneksi tontuksi, jonka kuitenkin tiesin unessa olevan todellisuudessa pieni lapsi, joka on pukeutunut tontun asuun. Yhtä äkkiä tämä tontuksi pukeutunut lapsi kompastui ja alkoi itkeä. Hän vaikutti satuttaneen polvensa kompastuessan. Pysähdyin viereen ja aloin lohduttaa tonttulasta, mutta tämä nousikin pian ylös ja alkoi juoksennella sinne tänne tien vierellä olevilla urheilu- ja tenniskentillä. Hänen ilmeensä muuttui jotenkin ilkikuriseksi ja minä aloin jotenkin pelätä tätä tontuksi pukeutunutta lasta, kun hän sillä tavalla juoksenteli puolelta toiselle jotenkin uhkaavan oloisesti.

Siihenpä se uni sitten päättyikin.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 13 Heinä 2012 22:23

Näin ennen heräämistäni unta siitä, että tv-sarja Downton Abbey oli edennyt 1910-1920 -luvuilta 1950-luvulle. Henkilöt vaan eivät olleet vanhentuneet yhtään, ainoastaan vaatetus oli muuttunut. :töktök:

Sitten heräsin, ja vähän myöhemmin luin metrossa Metro-lehdestä, että Downton Abbey on alkanut pyöriä uusintana.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 14 Heinä 2012 10:56

Minä puolestani näin sellaista unta, että oli vuosi 2016 ja katsoin televisiosta Rio de Janeiron kesäolympialaisia. En siis näitä Lontoon tulevia olympialaisia, vaan neljän vuoden päästä Brasiliassa olevia. Lähetys tuli yöaikaan ja menossa oli yleisurheilua, paikan päällä Rio de Janeirossa satoi. Ajattelin lähetystä katsoessani, että miten voi olla jo neljä vuotta vuodesta 2012 ja Lontoon olympialaisista, vastahan se kesä 2012 oli käsillä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Triple H » La 14 Heinä 2012 23:08

Mä heräsin tiistaina, kun mun 2001 kuollut kaveri herätti huutaen "mun täytyy varoittaa sua".
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 15 Heinä 2012 16:53

Paljon väkeä yrittämässä sisään kerrostalon alaovella. Itse olin muutaman muun kanssa taustajoukkoina, jotta eräs tyyppi pääsee sisälle. Ovelle tuli sisältä mies. Meidän porukan tyyppi päästettiin sisälle. Yksi yritti väkisin ja joku pysäytti sen ovelle ja nosti sen kuristusotteeseen seinää vasten. Toisen väkivaltaiseksi luokiteltava pysäytettiin siellä meidän porukan toimesta ja kun se oli puolitajuttomana maassa menin lähemmäs ja huomasin sillä olevan vaikka minkälaista kättä pidempää. Tyyppi puolihereillä hypisteli niitä ja astuin astaloiden päälle ja riuhdoin ne pois siltä. Neljättä, joka oli vähän kuin ruoska jossa oli metalliakin, joutui sen käsistä ottamaan väkisin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 17 Heinä 2012 20:35

Unessa minulla oli viime yönä Tutki ja leikkaa -niminen kirja, jonka oli kirjoittanut Pihla Viitala. Kirjan kannessa oli joku musta ihmishahmo polkupyörän kanssa valkoisella pohjalla. Lisäksi olin unessani ilmarissa, jonne Suvi kirjoitti: "Se on Keijo Andford :isosilmä:."

Ei kuitenkaan selvinnyt, kuka tämä Keijo Andford mahtaa olla.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 17 Heinä 2012 21:37

Keijo Anford :virne: Ei löytynyt googlestakaan. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 18 Heinä 2012 09:04

(Jaahas, en osaa näköjään kirjoittaa. :läps:) Keijo Andford siis :keijo: Ei sitäkään Google kyllä löytänyt. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 01 Elo 2012 09:22

Olin cocktail-juhlissa, joihin oli kutsuttu myös Yhdysvaltain presidenttiehdokas MItt Romney ja hänen vaimonsa Ann. Annilla oli oranssi pitkävartinen ruusu muovipaketissa. Hän ei voinut viedä sitä kotiin, joten hän tarjosi sitä minulle. Sanoin, että olen kävellen, enkä voi kuljettaa ruusua. :keijo:

P.S. Tutki ja leikkaa kuulostaa mainiolta kirjalta. :virne:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3963
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 01 Elo 2012 15:51

Mä näin unta, jossa katsoin formuloiden aika-ajoja Unkarista. Äkkiä lähetyksessä kuului kauhea pamahdus, johon selostaja Saari sanoi jotain tyhmää vitsintynkää. Kuva siirtyi MTV:n uutisstudiolle, johon oli hyökännyt terroristeja/joukkosurmaajia. Räiskinnän tauottua Peter Nyman istui ilmeettömänä keskellä huonetta ja hänen lisäkseen ainakin yksi naistoimittaja oli säästynyt. He eivät löytäneet sanoja.

Mä en halua tietää, onko tämä mun toive :virne: :p
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Elo 2012 15:08

Meinasin unohtaa viimeyön unet :keijo:

Pari yötä on mennyt ihan ilman unia ja nyt tulikin sitten niidenkin edestä.

Seison valtavan meren rannalla yöllä. On kuitenkin sen verran valoisaa, että meren kuohut näkyvät ja tuijotan merelle. Siellä menee joku laiva valoista päätellen. Seison vain siinä ja tuijotan eteeni. Seison meren äärellä edelleen, vaikka päivä nousee hiljakseen. Ranta on hiekkaranta kahden kallion välissä. Olen seissyt samassa paikassa nyt pitkään. En tiedä odotanko jotain vai en. Katson vain merellepäin.

Säpsähtäen havahdun syksyiseen myrskyyn. Tuulee ja myrskyää. Olen kuitenkin sisällä vanhassa kivilinnssa ja jossain ties miten monennessa kerroksessa. Katsoin tornista alaspäin ja näin vain myrskyävää merta ympärillä. Lähdin tulemaan alaspäin ja seinillä oli erinäisiä seinävaatteita. Jäin väreihin kiinni ja jokaisen vaatteen kohdalla pysähdyin tutkimaan niitä. Sitten ne loppuivat. Jatkoin portaat alas ja tupsahdin saliin. Tai oletan sen olleen sali. Salissa ei ollut mitään muuta, kuin kiveä. Pöytä oli kiveä/marmoria, tuolit samoin. Sali oli kuitenkin tämän oudon rakennelman toisella puolen ja kurkkasin sietä ikkunasta. Siellä oli aurinkoisempaa. Mutta ikkunasta näkyi myös mielenkiintoinen luonnon oma rakennelma. Vähän kuin oma uima-allas. Se oli kuitenkin vielä alemmalla tasolla, mutta ikkunasta näkyi miten kirkas vesi valui uima-altaan muotoiseen uomaan ihan eri tavalla miten liikehdintää oli meren puolella. Vesi oli altaassa myös eri väristä ja sitä reunusti korkeat kiviaidat. Altaalle johti luonnon omat kiviportaat ja koko rakennelma oli aika valtava kaikenkaikkiaan. Tullessani pois ikkunalta liukastuin. Jostain syystä sisällä oli kosteaa ja siksi liukasta. Yritin päästä seuraavalle ovelle pitäen samalla seinistä kiinni. Tämän täytyi olla noituutta, ajattelin.
Pääsin kuitenkin seuraavalle oviaukolle, josta päädyinkin portaita alas ja vastaani tuli pieni poika. Hän käski minun mennä keittiöön, että siellä odotettiin. Kävelin hallimaisen tilan läpi, jossa oli punainen plyysimatto, keittiöön. Tiesin oitis missä keittiö oli, kun poika sen sanoi. Keittiössä minua odotti eräs teatterikaveri. Hän omisti ilnnan ja kehuin miten kivalta kaikki näyttää. Kysyin myös miten pääsisin pois, takaisin mantereelle. Hän kertoi minulle pitkät pätkät siitä, miten olin sinne edes päätynyt, mutta se ei liity tähän. Poispääsyssä auttoi hänen lautturinsa. Keittiöstä aukesi ovi laiturille, jonka päässä seisoi mies. Mies ei kuitenkaan voinut auttaa, sillä kaikki lautat olivat "muissa ajoissa" ja ainoa vaihtoehto oli mennä heidän kaislaveneellä puoleenmatkaan, kun rannalta lähtisi sitten soutuvenemies vastaan. No, päätin lähteä ja lautturi kertoi että koko hommassa piti olla aika nopea. Hän kauhoi välimatkan puoleenväliin ja soutuvenemies tuli vastaan. Soutuvene oli kuitenkin puoliksi veden vellassa ja sitä piti polkea päästäkseen rantaan. Vaihdoin vedenvallassa olevan kaislaveneen kuitenkin soutuveneeseen ja lähdin polkemaan.
En päässyt rantaan, vaan heräsin ennen tätä :keijo:

Monitasoisuus, veden väri ja myrskyn vaihtuminen keskenkaiken on alun lisäksi mua itseäni häiritseviä tekijöitä :keijo:
Mutta unissahan voi tapahtua mitä vaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 01 Syys 2012 00:02

Nugat esiintyi unessani. Tosin hänellä oli silmälasit, joissa oli melko paksut, mustat kehykset. Olimme ostoksilla. Ostokset tehtyämme olimme suuntaamassa ulos, kun ajoittain rasittava kaverini pöllähti paikalle. Nugat pyörähti tämän edessä iloisesti ja sanoi jotain "Tirulii" ja sitten jatkoimme matkaa :D Ilahduin, kuinka helposti selvisimme kiusallisesta tilanteesta, vaikka vähän omatunto kolkuttikin. Sitten Nugat heitti minut autolla kotiin. :tilt:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Shay » La 01 Syys 2012 10:18

Näin unta, että söin liimaa (jotain Erikeeperin tapaista valkoista kaadoin suoraa pullosta suuhuni), kun jossain sanottiin, että siitä on hyötyä johonkin asiaan.
Tosin heti syötyäni ohjelmassa naureskeltiin, että eihän tämä totta ole. 'Jotkut hullut vain uskovat, mitä tahansa.' Sitten lähdin peloissani ajelemaan autolla
jonnekkin, miettien, kuinka vakavaa oikeasti on, jos syö liimaa... :friikkipomppu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 01 Syys 2012 13:40

[ot]
Shay kirjoitti:kuinka vakavaa oikeasti on, jos syö liimaa

Jossain ameriikkalaisessa outoja addiktioita esittelevässä ohjelmassa oli nuori parikymppinen nainen, joka oli viiden vuoden ajan juonut kynsilakkaa päivittäin, pahimmillaan 5 pulloa päivässä. :friikki:
Ja tää on siis totta, ei unta.
[/ot]
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 02 Syys 2012 09:30

Olipas vilkkaita unia yöllä! Ekassa äiti kutsui katsomaan telkkarista jotain murharealityä. Se oli tämmönen outo sekoitus brittien talonrakennusrealityistä joista toisen juontaja juonsi ja toisen selostaja selosti. Se juontaja oli siis aktiivisesti mukana siinä murhahankkeessa. Tilanne lähti jotenkin siitä kun liikkuvan bussin bussikuskia ammuttiin ja sit tää juontaja hyppäsi rattiin. Sit jotenkin se hyppäsi johonkin kohtaan missä se juontaja paljasti tän koko höskän huijaukseksi jolla vaan halusivat testata kuinka pitkälle yleisö uskoo moista. Bussikuskiakaan ei oltu oikeasti ammuttu vaan heillä oli siinä joku stuntruumis joka oli ollut hankala ratkaista. Miten elävä bussikuski saaadaan hetkessä vaihdettua täsmälleen samannäköiseen ruumiiseen kenenkään tilanteessa mukana olevan sivullisen huomaamatta?

:keijo:

Kerron myöhemmin lisää mm. Jatimatic-unesta :keijo: ja hammasunesta. :friikki:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa