Pari asiaa..
PlusTV - Juuri kun itse siirryin antennitaloudesta kaapelitalouteen ja irtisanoin jo valmiiksi kälyisen
PlusTV tapahtuu
tämä (PlusTV karsii lähetyksiä). Huvittavinta tässä touhussa on se, että karsiminen tapahtuu juuri sillä alueelta josta muutin ja kaksi noista karsituista kanavista (Eurosport ja Discovery) oli juuri niitä joiden takia puoliväkisin kanavapakettia itselläni roikotin. Ei ole helppoa antennipalveluntarjoajilla. Tarjolla diipadaapaa ylihintaan.
Sonera Viihdepaketti - Kaapelitalouteen siirtyminen aiheutti sen että tallentava boksi meni käyttökelvottomaksi.. antennivirittimellä kun on. PlusTV-pakettia irtisanoessani yrittivät vielä tarjota jostain sisäantennin räpsyä parilla kympillä, mutta tulkitsin tuon lähinnä huonoksi vitsiksi. Eli siis jotain tarttis tehdä. Ennenkuin lähden kaapeliboksia hankkimaan niin ajattelin hetken aikaa testata Soneran tarjoamaan
viihdepakettia. Mukana tuli langatonta modeemia ja siihen liitettävää boksia jolla voi tallentaa ohjelmat verkkoon. TV:n lisäksi on tarjolla mm. leffavuokraamoa ja Spotifyä. Ennakkoasenteeni oli jo verkon pystyttämisen 0-luokkaa, mutta yllätys oli suuri. Sekä langattoman verkon asentaminen, että tuon digiboksin virittäminen kävi helpommin kuin ohjeessa oli luvattu. Joten sitten itse käyttö. Ensinnäkin.. haluan kohtuu virheetöntä näkyvyyttä. Ei pikselöitymisiä, ei pätkimisiä. Ja toisekseen haluan ohjelmien tallentamisen onnistuvan helposti ja vaivattomasti. Sonera lupailee että ohjelmia voi tallennella mistä vain ja sehän on bonusta. Mutta entäs käytäntö. TV-ohjelmissa on ollut jonkin verran pätkimistä (ehkä kerran kaksi ohjelmassaan) ja parissa elokuvassa mitä olen Soneran vuokraamosta katsonut, on tapahtunut isompi jäätyminen ja olen joutunut aloittaman leffan kantsomisen uudestaan ja kelaamaan siihen mihin jäin. Ääni jatkoi rullaamista, mutta kuva ei. Enkä keksinyt miten lennossa saisi asian korjattua. TV-ohjelmien tallentamisessa tuli jo Topfieldin PlasmaEPG:tä ikävä. Ohjelmaopas on surkea eikä toistuvia tallennuksia pysty tekemään. Harrastajapohjalta tehty Chrome-laajennus
KotiRuutu Tookit hieman parantaa tilannetta, mutta silti on aika paljon puutteita. ToolKitillä pystyy tekemään automaattisia hakuja, mutta ne pitää ainakin kerran viikkoon käydä klikkaamassa vielä erikseen tallentumaan.. ei hyvä ei.
Viihdepaketista on vielä käyttämättä 8 ilmaista leffaa, joten sen aikaa vielä annan mahdollisuuden tälle verkkotallennukselle. Näyttävät palvelua edelleen kehittävän. Esimerkiksi juuri tuo leffavuokraamo muuttui ulkoasultaan hieman paremaksi. Eli nimilistan sijaan näkyvillä on nyt elokuvien kannet. Mutta jos tuo tallentaminen ei tuosta parane niin tää lähtee boksikauppaan.