Kauneudenhoito ja meikkipussi

Kauneudenhoito ja meikkipussi

ViestiKirjoittaja Nugat » To 27 Syys 2012 17:58

...koska ilmarissa keskusteltiin hieman asiasta. :keijo:

Miten pidät hipiäsi kunnossa? Miten ehostaudut ihmisten ilmoille sopivaksi? Vai onko asialla mitään merkitystä lopulta? :tyttö:

Mun arkimeikki on ripsari. Mun juhlameikki on ripsari. Ehkä mustaa kajaalia alaluomelle jos kajaalia sattuu olemaan. :keijo: Vähän aikaa sitten hankin kuitenkin Lumenen silmämeikin pohjustusvoidetta, koska rispari-ja kajaalipuru tuppaa kerääntymään yläluomivakoon ja se on vähän ikävä efekti. Tuo auttaa ehkä vähän. :sori: Laitan sen päälle vielä hivenen irtopuuteria, että niin luomet kiiltelisi, mutta en mä kestävää tulosta osaa saada aikaiseksi.

Kulmat olen värjännyt ja kun väri alkaa kulumaan sipaisen hieman kynällä vahvempaa kaarta. Omat kulmakarvani ovat niin vaaleat, että ne näyttävät loppuvan kesken matkaa. Meikkivoidetta tai muuta en käytä, ainoastaan tuolla hikisellä silmäluomella sitä pohjustetta ja puuteria. :tilt:

Ei mulla ole kunnon meikinpoistoaineitakaan. Pyyhin silmämeikit jojoba- tai oliiviöljyllä. Talvella laitan vielä Dr. Hauschkan silmäluomivoidetta, on sen verran rasvaista että varmasti pitää ihon kosteana, se kuulemma hillitsee milliumejakin. Ruusuvoidetta käytän talvellä myös, kesällä Kevyt Ruusuvoidetta jos sitä sattuu olemaan.

Ihoni on suht hyvässä kunnossa, paitsi ohimoille tuppaa pienestäkin stressistä paukahtamaan finnirykelmät, joita sitten revin ja puristelen. Kerran kuussa tulee pakolliset hormoonifinnit nenän viereen ja leukaan. Tummat silmänaluset harmittavat, mutta niille on vaikea tehdä mitään kunnollista.

Clearasil tappoi ihoni aikoinaan. Mulle tuli tyyliin ensimmäinen finni ikinä ja siihen piti hommata mömmöt. Aika hyvin hävisi luonnollinen rasva iholta, todella pitkäksi aikaa. Iho ei ollut entisensä moneen vuoteen voisi sanoa. Punoitusta ja kuivuutta ja mustapäitä. En sitä tuotetta kauaa käyttänyt. Olen todennutkin, että en tarvitse juuri mitään puhdistustuotteita tai ravitsevia tippoja yms. Saattaisin tarvita niitä, jos valelisin kasvoni oikeasti meikkivoiteilla ja muulla. Ihoni tuppaa herkästi kuivamaan puuterista ja voiteista, joten niille tarvitsisi kunnon pohjustuksen. Kiva tämä sekaiho, rasvainen mutta kuivuu ja hilseilee heti jos on jotain syytä.

Eli kauneudenhoitoni on vähän semmoista ja tämmöistä. En siihen liiemmilti tuhlaa rahaa enkä aikaa. Mutta olisi se kiva osata meikata kunnolla joskus, sillä lailla että osaisi korostaa niitä parhaimpia puoliaan. Edes luomiväriä kun osaisi sivellä. :p Raskas meikki ei sovi mulle yhtään.

Jos joku ei tykkää musta sen takia että näytän metsästä vedetyltä, niin se ei oo mun kaveri. :nirppa: :keijo:

Mitäs muuta. :raps:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

Re: Kauneudenhoito ja meikkipussi

ViestiKirjoittaja damn » Pe 28 Syys 2012 10:41

Mä meikkaan lähes joka päivä, ihan vaan omaksi ilokseni. Perusmeikki on: valokynää mustiin silmänalusiin, eyelineria, ripsaria ja puuteria. Koko hommaan menee 5min, niin mielelläni sen verran aamusta käytän siihen, että näytän vähän elävämmältä. Ilman meikkiä on sellanen fiilis, että näytän kuolleelta. Toki voin niinkin lähteä ihmisten ilmoille, mutta en haluaisi säikytellä ihmisiä :D . (Olen siis luonnostani erittäin kalpea ja silmänaluset on mustat. Erittäin kalpealla tarkoitan sitä, että tuntemattomat ihmisetkin kommentoi olenko kunnossa, kun ihonväri on sama kuin ruumiilla. Ja saatan silloin olla vielä omasta mielestäni hyvin ruskettunut.)

Silmämeikit poistan silmämeikinpoistoaineella, koska mun silmämeikit on vedenkestäviä eikä muuten oikein tykkää lähteä. Olen allerginen osalle meikinpoistoaineista, niin olen käyttänyt melkein aina samaa Maybellinen silmämeikinpoistoanetta. Kasvot jaksoin joskus puhdistaa kaikenmaailman mönjillä, mutta kun joskus oli rahat tiukissa niin aloin pestä tavan pesuaineella ja huomasin että iho on samassa kunnossa, ellei paremmassa, joten olen nyt aina pessyt ihan jollain perus saippualla. Pesun jälkeen rasvaan jollain naamarasvalla. Minulla on aina ollut hyvä iho, finnejä vaan tosi harvoin ja yleensä vain ennen kuukautisia saattaa joku näppylä ilmestyä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 28 Syys 2012 12:51

Mä en teininä meikannut, koska en osannut, enkä jaksanut.
Eikä se oikeastaan ole muuttunut.

Mun iho on myös sekaiho, joka kuivuu helposti. Silti se on joistain kohdista öljyinen, mutta vain vähän. Vähän kuten Nugsulla, mullakin tulee ne hormoonifinnit. Tai sitten ei. Mulle voi myös tulla suklaa- tai juusto-finnit nenänvarteen, jos on oikea aika kuukaudesta. Muutoin mitään naamanäppyjä tulee tosi vähän.

Mä meikkaan vaan juhla- tai erikoistilaisuuksiin. Sillonkin vaan silmät. En kestä naamassa mitään mömmöjä. Meikkivoiteet vielä jotenkin, mutta en puuteria. Ei ole vielä tullut eteen semmoista puuteria mikä ei kiristäisi naamalla. Enkä tykkää siitä. Kiristämisestä. Mulla on siksi käytössä vain luomivärit, kajal, eyeliner ja ripsari. En kääntele mun ripsiä, koska se on inhottavaa :virne:

Kulmakarvatkin rehottaa luonnollisina. Yritin joskus nyppiä niitä, mutta sain nypittyä vain oikean puolen. Vasenta yrittäessa alkoi silmä vuotamaan niin paljon, etten nähnyt enää peilistä mitä teen. Tai en tee. Silmälasit päässä ei niitä pääse repimään, joten näen kulmakarvat vain saman puolen silmällä ja se oli ihan tuhontuomittua. Sittemmin olen ajatellut, että ihan sama. En mä ite niitä näe, joten sou not :keijo:

Huulipunia en ole ikinä oppinut käyttämään. Ja jotenkin mulle riittää noi silmät. Mutta jos ei laittaisi silmiä, niin sitten voisi lätkiä huulipunaa. Jos jaksaisi. Mä en jaksa kuitenkaan olla lisäilemässä sitä jatkuvasti. Se vaatisi peiliin tölläilemisiä, mikä taas ei sovi mun luonnolle. En mä ikinä muista sitä ja sitten on punat pitkin ja poikin.

Tässä on myös se, että teatterissa saa meikata ihan mielinmäärin. Se vie hirveästi aikaa laittaa ne naamaan ja ihan yhtä lailla poistaa ne naamasta. Jotenkin koen sen turhaksi päivittäisessä elämässä. Olen kyllä tässä aika laiskakin. Sen lisäksi noi pohjat ja puuterit sotkee vaatteita ja muita tekosyitä.

Meikinpoistoaineena mulla on tommonen hellävarainen saippua ja vesi. Ripsari on Kanebon +38astetta, johon riittää lämmin vesi. Kun en mä niitä(kään) jotenkin vaan osaa. Vanhanaikainen ei tajua, että jos ei vesi ja saippua riitä, niin miksi sitten käyttää semmoisia aineita. :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 29 Syys 2012 12:02

Mä oon aika huono kauneudenhoitojutuissa. :huoh: Ihoni on muutenkin aika ongelmallinen, varsinkin talvella. Kyseessä on siis perinteinen sekaiho, mutta lisäksi mulle tulee toiselle puolelle atooppista ihottumaa siten, että se on nenän varren ja silmän välisellä alueella ja alue jatkuu osittain yläluomeen ja alaluomeen. :huoh: Joskus talvella sitä on myös toisen silmän vieressä. Onneksi tuo ei ole kovinkaan paha ihottuma, mutta kyllä se pikkuisen ärsyttää välillä, kun se on kuitenkin tuossa ollut jo vuosia. Mikään ei poista sitä kokonaan. Paras hoito sille on kesäaurinko.

Arkimeikki on yleensä...ei mitään. Osasyynä tähän on tuo atooppinen ihottuma, mutta myös laiskuus. Yläasteella, lukiossa ja 1. yliopistovuoden meikkasin. (En tosin silloinkaan kovinkaan pahaa pakkelikerrosta koskaan laittanut. Arkimeikki on aina ollut sellainen nopeasti tehtävä.) Sitten se vain vähitellen jäi. Ehkä mä oon saanut aika paljon lisää itsevarmuutta, mikä on saattanut omalta osaltaan vaikuttaa siihen, että lopetin arkimeikkaamisen.

Ensimmäinen, mitä laitan, jos jotain meikkiä laitan, on vedenkestävä ripsari. Olen vuosikausia käyttänyt tuota samaa merkkiä, kun en ole löytänyt muita, joissa olisi yhtä pieni harjaosa. En mä saa laitettua ripsaria hyvin, jos se harjaosa on liian suuri. Seuraavana listassa lienee meikkivoide, jolla peitän mahdolliset näppylät naamasta. Toki varmaan kannattaisi laittaa jotain muuta peittävämpää ensin, mutta en ole saanut hommattua sellaista.

Juhlameikki koostuu yhdistelmästä meikkivoide+ripsari+luomiväri. Joskus saatan oikein repäistä ja laittaa huulipunaa (joka tosin on mun tapauksessa lähinnä huulikiillon näköistä, mutta ei jätä sellaista tahmaa kuin huulikiilto. Omistan myös muutaman silmänraajauskynän, mutta niitä en ole aikoihin käyttänyt. Varsinaisia Eye linereitä en ole kai koskaan käyttänyt. (Kerran kokeilin ja senkin poistin, kun en vaan osannut.)

Silmämeikin poistan vedenkestävän meikin poistoaineella (ripsarin takia), muu meikki puhdistuu yleensä hellävaraisella puhdistusvaahdolla. Samaa vaahtoa käytän myös silloin, kun muuten puhdistan ihon. Kyseessä ei siis ole mikään varsinainen meikinpoistoaine.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Maija » Su 30 Syys 2012 18:02

Mun arkimeikkiini kuuluu aina meikkivoide, silmämeikin pohjustusvoide, puuteri, kulmakynä, rajauskynä tai eye liner, ripsiväri ja poskipuna. Joskus innostun myös laittamaan luomiväriä tai huulipunaa, riippuen siitä, haluanko korostaa silmiä vai huulia. :tyttö:

Olen siis meikkauksen suhteen tyttömäinen tyttö ja tykkään laittautua. Ihoni on jopa muihin suomalaisiin verrattuna todella vaalea. Myös ripseni ja kulmani ovat todella hailakan värisiä, joten (huom! omasta mielestäni) näytän todella väsyneeltä ilman meikkiä. Tämän vuoksi haluan piristää katsettani kulmakynällä ja rajaamalla silmäni. Huolitellut kulmat ovat mulle yksi tärkeimmistä asioista omassa kauneudenhoidossani ja niihin käytän mielelläni aikaa ja vaivaa. Kulmat eivät saa kuitenkaan mielestäni olla liian tummat tai liian rajatut. Pyrin mielelläni mahdollisimman luonnolliseen, mutta siistiin lopputulokseen. Tärkeintä on kiinnittää huomio katseeseen, ei kulmiin.

En ole kovin viitseliäs korjailemaan meikkiä päivän aikana, joten meikin täytyy pysyä siistinä koko päivän ajan, minkä varmistan tekemällä huolellisen meikkipohjan. Meikin pohjustukseen meneekin koko meikkausrutiinistani eniten aikaa, sillä silmämeikki hoituu nykyisin parissa minuutissa. Pohjustukseen kuluu noin viitisen minuuttia. Käytän luomiväreistä usein aika pitkälti samoja värejä, mutta nämä värit löytyvät minulta sekä mattana että hohtavana. Poskipuna viimeistelee meikin ja tykkään käyttää poskipäillä hennon roosaista sävyä, sillä se tuo sellaista tervettä väriä kalpeille kasvoilleni. Ei siis näin. :virne:

Ripsivärini on vedenkestävää, sillä silmäni vuotavat todella helposti. Käytän siis meikinpoistoainetta puhdistuksessa. Kuivan ihoni puhdistan herkälle iholle tarkoitetuilla puhdistusaineilla ja kasvovedellä ja kosteutukseen käytän vaihtelevasti joko aloe vera -geeliä, perusvoiteita tai tarvittaessa rasvaisempia voiteita. Ihoni kuivuutta lukuun ottamatta on muuten hyvässä kunnossa, mutta lopetettuani hormonaalisen ehkäisyn, minulle tuli noin kuukauden kestänyt kausi, jolloin ihoni kukki ihan älyttömästi. Nyt onneksi tilanne on jo paranemaan päin.

Long story short: Tykkään meikata. En kuitenkaan ota sitä kovin vakavasti eikä minulle tee tiukkaa lähteä vaikkapa kouluun tai kaupungille ilman meikkiä. Jos aamulla kiireessä pitää valita aamiaisen tai meikkaamisen väliltä, aamiainen voittaa. :virne:
Maija

ViestiKirjoittaja skray » Ti 02 Loka 2012 08:40

Mä oon aika laiska meikkaamaan.
Kulmia vahvistan kynällä, jos lähden johonkin ja sitten laitan sellaista meikinpohjustusvoidetta, jota voi käyttää ihan sellaisenaankin poistamaan kiiltoa. Lisäksi laitan puuteria, joka sitten pysyy paremmin, kun on se pohjustusvoide alla. Siinä se arki taitaa enimmäkseen olla. Jos on näppyjä, laitan vähän peitepuikkoa ja tummiin silmänalusiin joskus valokynää, jota en osaa kunnolla käyttää edelleenkään. Kaikkeen tähän menee noin kaksi minuuttia.
Jos on tyttömäinen olo, niin laitan myös ripsaria, jota en myöskään osaa käyttää kunnolla, enkä jaksa opetellakaan. En taivuta ripsiäni, koska ne ei suostu taipumaan ja se laite on ihan hirveä muutenkin.

Mua harmittaa vietävästi se, etten vieläkään ole löytänyt meikkivoidetta, joka ei kuivattaisi ihoani ja muuttuisi päivän aikana epäsiistin näköiseksi. Vaikka kosteuttaisin ihoni kunnolla ennen meikkivoiteen laittoa, alkaa meikkivoide jossain vaiheessa "hilseillä" ihollani. En tiedä tajuatteko mitä tarkoitan. Mutta tämä on joka tapauksessa johtanut siihen, etten enää käytä meikkivoidetta edes silloin, kun menen juhliin tai baareilemaan ja huvittaisi laittautua enemmän ja saada iho näyttämään tasaisemmalta ja siten paremmalta ja minut näyttämään mielestäni kauniimmalta. Enkä halua ostaa montaa meikkivoidetta, jotka sitten jää käyttämättä parin kerran jälkeen. Ne maksaa kuitenkin niin paljon, että mieluummin olen ilman.

Juhlameikkini taitaakin erota arkimeikistä vaan sillä, että olen varmasti laittanut ripsaria ja joskus jopa luomiväriä. :keijo:

Ihoani puhdistan aika laiskasti, en siis edes joka päivä. On ärsyttävää pestä naama jollain puhdistusaineella silloin, kun tarkoitus ei ole kastella muutenkin hiuksia tai kehoa. Vettä loiskuu aina joka puolelle, kun naamaa pesee hanan alla, enkä tykkää siitä. :norsu: Joten kehitin sellaisen tavan, että pesen naamani puhdistusaineella aina suihkussa käydessäni, eli en ihan joka päivä. Lisäksi käytän kasvovettä silloin kun jaksan (eli melkein joka päivä) ja se raikastaa silleen sopivasti. Jos olen aamulla meikannut tuon kulmakynän ja puuterin verran, en jaksa illalla putsata naamaani ollenkaan välttämättä, mutta silloin kuin on ripsaria, niin huuhtelen naamani vähintäänkin vedellä, joskus jaksan käyttää jopa meikinpoistoainetta.

Pitäis parantaa tapoja vähän.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 02 Loka 2012 11:36

Oletko kokeillut grimasin meikkivoidetta?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ti 02 Loka 2012 11:40

Kibaya kirjoitti:Oletko kokeillut grimasin meikkivoidetta?

En. Mistä sellasta voi ostaa ja mitä se maksaa? Tärkeintä on ehkä se, mitä se maksaa. En halua maksaa itseäni kipeäksi.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 02 Loka 2012 11:57

Grimasin meikit on kehitetty kovaan käyttöön ja esiintyjille.
Ne on "ammattilaispiireissä" yhtä arvostettuja kuin esim. Joe Blasco. Ainakin Helsingissä niitä saa pilailu- ja karnevaalikaupoista. Niiden huulipunat on halvempia ja parempia mitä meipelliinit ja loreaalit. Mun mielestä niitä saa netistäkin tilattua.

Kaivoin interneetsiä ja löysin seuraavat paikat Vaasassa, jotka näitä myy: FANTOY LELU-LEK ja M-BEAUTY STUDIO. Laitan sulle rivana tulemaan noi muut tiedot :juoni:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ti 02 Loka 2012 15:08

Vastasin sun privaan ensin ja sit vasta tulin tänne katsomaan. Toteat tässä samat asiat, kuin mä sulle privana. :virne:
Milloinkohan saisin aikaseks käydä katsomassa noita.
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 03 Loka 2012 03:38

Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 03 Loka 2012 10:37

Aika hempee toi Triplen käyttämä arkiehostus. :keijo:

En oo kovinkaan ahkera tai taitava meikkaaja. Ois mukava näyttää nätiltä ja huolitellulta, mutta kun ei jaksa. Arkena en yleensä käytä mitään meikkiä tai maksimissaan mineraalipuuteria ja peitepuikkoa, jos on pahasti punoitusta tai näppyjä. Juhlavampiin menoihin käytän edellisten lisäksi huulikiiltoa tai värillistä huulirasvaa, vaaleaa luomiväriä hennolla kädellä ja ripsaria ripsentaivuttelun jälkeen. Eyelineria haluaisin osata käyttää, mutta jäljestä tulee aina suttuista miun mielestä. Huulipuna on ollut harkintalistalla, en vaan tiiä jaksaisinko olla sitä lisäämässä tarpeeksi ahkerasti ja sekin varmaan leviäis. Yritän välttää matkimasta Courtney Lovea.

Kuva

Kasvojen ihon puhdistan muutaman kerran viikossa puhdistusemulsiolla ja käytän aika ajoin myös kuorinta-ainetta. Naamarasva on ahkerassa käytössä, esim. suihkun jälkeen kyllä huomaa kiristävästä tunteesta kasvoilla, jos ei oo muistanut rasvata. Kulmakarvat miulla on tummat ja tykkään kulmieni luonnollisesta muodosta, joten ajoittainen hajakarvojen nyppiminen riittää.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 03 Loka 2012 15:49

Mua vähän ärsyttää, kun olen aina ollut ihan hirveän huono ja laiska meikkaamaan. Joskus tulee sellainen olo, että olispa kiva vähän tyttöillä ja laittaa vaikka bileisiin muutakin ehostusta, kuin pelkkää ripsaria, mutta aina tulee sama ongelma vastaan: en osaa. Tuotteita tuntuu olevan miljoonia, ja kaikki on niitä parhaita, niin mistä sen tietää mistä päästä oikeasti kannattaa aloittaa? Varmaan pitäisi tepastella vaikka jonkin tavaratalon kemppariosastolle utelemaan asioita, mutta eikö niissäkin meikkaajatädit edusta kaikki omaa merkkiään? :hämillään:

Arkiseen tälläytymiseen ei siis mene aikaa, tukka on vaan pakko laittaa jotenkin, tulee hirveän homssuinen olo, jos vetää tuolla tyynyn kuva takaraivossa menemään. Kulmat on luonnostaan ihan hyvät, ainoa säännöllinen kauneudenhoitotoimenpide onkin kulmien nyppiminen, eli muutamat hajakarvat pois kerran viikossa. Naaman pesen tavallisella saippualla, kuten yllättävän monet muutkin täällä, ja oon huomannut että se on ihan yhtä hyvä kuin puhdistusaineet. Kasvovettä- ja voidetta käytän, jos naama tuntuu liian kiristävältä esim. pakkasilla, mutta muuten niille ei ole tarvetta. Näppylöitä ei tule juurikaan, ja jos tulee niin juon vähän reilummin vettä ainakin muutaman päivän, niin alkaa lärvikin kirkastumaan. :) Kaveri alkoi viime kesänä ihan tosissaan utelemaan, että miten meikkaan, kun mun iho näyttää niin tasaiselle ja luonnolliselle, eikä meinannut uskoa, kun sanoin etten mitenkään. Mutta silloin olinkin sopivan ruskettunut, levännyt ja iloisella mielellä, ei taida esim. tammikuussa tippua talvenkalpealle meikäläiselle tuommoisia kysymyksiä. :virne:

En silti tunne itseäni mitenkään rumaksi tai huonoksi vaikken naamaani maalaakaan, olen ihan tyytyväinen siihen miltä näytän luonnostaan. :tilt:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 03 Loka 2012 20:35

urakka kirjoitti:Varmaan pitäisi tepastella vaikka jonkin tavaratalon kemppariosastolle utelemaan asioita, mutta eikö niissäkin meikkaajatädit edusta kaikki omaa merkkiään? :hämillään:

Riippuu vähän, mutta kyllä ainakin Sokoksella ja Stockmannilla vakityöntekijät ovat pääasiassa yleisesti kosmetiikkaan perehtyneitä ja osaavat antaa ihan asiantuntevia neuvoja. Eri asia sitten, jos siellä on jonkun tietyn tuotteen esittely ja paikalla sitten sen merkin edustaja.

t. nimim. asiantunteva kosmetiikkashoppailija :keijo:

En mä kyllä nykyään meikkaa läheskään joka päivä, useimmiten ehkä kerran pari viikossa. Ennen laitoin melkein joka päivä jotain naamalle, mutta nykyisin herätessä silmät tuntuvat usein niin inhottavilta, ettei niihin tee mieli laittaa mitään ylimääräistä. Silmämeikki on kuitenki se mihin mieluusti panostaisin, luomiväriä olisi kiva käyttää ja ripsiväriä. Rajauskyniä en ole koskaan oikein osannut saati kulmia värjätä. Enkä ole kokeillut taivutella ripsiä.

Joskus laitan sitten vaan meikkivoidetta ja puuteria, että näyttäisin vähän siistimmältä. Kasvojen iho näyttää kuitenkin nykyään jotenkin epätasaisen väriseltä ja kalvakalta ilman meikkivoidetta, joten meikkivoide jo itsessään parantaa huimasti. Mutta ei sillä mun arjessa niin väliä ole, kun työssä tapaa vähiä ihmisiä. Sitten jos olen menossa johonkin tapaamiseen tai tilaisuuteen pyrin kyllä edes vähän meikkaamaan, etten näyttäisi niin valjulta. Huulipunia ja huulikiiltojakin mulla on, mutta tulee tosi harvoin käytettyä. En jaksa sitä, että pitäisi aina lisäillä ja tarkistaa meikkiä.

Muutoin käytän päivittäin kasvovettä ainakin aamuisin, koska ihoni tuntuu epämiellyttävältä muuten jollei sitä yhtään puhdista. Enimmät meikit lähtee yleensä illalla suihkussa ja puhdistustuotteita sitten lopuksi, silmät on ainakin putsattava huolella. Voiteita laitan myös useimpina päivinä, jopa silmänympärysvoidetta. Äidiltä olen oppinut käymään kosmetiikkaosastoilla ja ostamaan kalliimpia merkkejä. :läps: Ainakin voiteissa, puuterit ja luomivärit saa olla halvempiakin. Toki pitää metsästää tarjouksia ja niin edespäin, mutta ovat ne riittoisiakin, ettei se sikäli niin hirveän kalliiksi tule. Nykyisen meikkivoiteenkin ostin viime vuoden kesällä, ja vieläkin sitä riittää kun ei joka päivä käytä. Saattaahan ne kalliit olla vähän turhia, en tiedä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 03 Loka 2012 21:35

En minäkään jaksa joka päivä meikata, mutta enhän minä toisaalta käykään missään useimpina päivinä. Ja useimmiten jos jonnekin menenkin niin en jaksa siltikään meikata. Luulen että jos olisin töissä (jossain missä olen enempi ihmisten ilmoilla) meikkaisin päivittäin. Sitä en tajua kun jotkut meikkaa salille. :hämillään: Mutta ne on kyllä sitten usein sen näkösiä tytsejä ettei ne edes hikoile.

Mutta kyllä miä osaan meikata, aika hyvinkin kunhan jaksan vaivautua. Vastikään uudistin meikit, ostin uudet perustuotteet, siveltimet ja muut välineet olikin jo valmiiks aivan hyvät. Kun lähdetään jonnekin ulos niin tykkään kyllä laittautua. Sillon tulee pohjaks meikkivoide (aiemmin en usein käyttäny, mutta nyt on niin kevyt ja sopiva että käyttää mieluummin) peitepuikko ja valokynä, ehkä puuteri. Peitepuikonkin ostin uuden, mutta se on vähän huono, sais olla vähän peittävämpi. Sitten seuraava vaihe :keijo: :matta aurinkopuuteri varjostuksiin, poskipuna, kulmakynä ja ripsien taivutus. Ripsiäkään en taivuttanu vuosiin, mutta nyt alotin uudestaan, kun totesin että se vaan näyttää kivemmalta. Sit luomivärit, rajaukset ja ripsiväri. Huulia en yleensä jaksa laittaa.

Se vähän harmittaa että on lasit, enkä saa piilareita laitettua. Niin ei näy niin hyvin hienot silmämeikit. :hullu:

Tuo triplan linkin tyttö on kyllä tosi etevä :o: Tuokin barbivideo on tarkoitettu vaikka halloween-maskiksi. Toisessa videossa se teki ittestään Angelina Jolien näkösen, ihan uskomatonta.

Miua ainakin autto hyvin avuliaasti Kicks -nimisen liikkeen henkilökunta kun menin kyselemään sopivia meikkituotteita ja sävyjä. Se tyttö vielä kokeili meikkivoidesävyjä miun omaan naamaan, kun menin sinne meikittä. Ja vinkkas vielä että sopiva meikkivoide on alepöydässä, ja muutenkin esitteli edullisempia merkkejä kun sanoin että etsin hyviä ja ei kovin kalliita tuotteita.
annastindeli

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 03 Loka 2012 22:05

Minulle tää maailma on jotenkin aivan vieras. Oon itse meikannut kerran 14-vuotiaana, kun kokeilin kohteliaisuussyistä "kaverini" synttärilahjaksi antamaa sinistä kajalia. :friikkipeukku:
Ja kerran minut on meikannut joku ns. "ammattilainen", vanhojen tansseihin. Silloinkin söin huulipunan pois huuliltani, enkä tajunnut koko päivänä yrittääkään korjata meikkiäni mitenkään. En vaan olisi osannut, vaikka taisi se mulle jonkun puuterin mukaan lykätäkin.

:sori:

Silti haluaisin salaa joskus opetella. Kun välillä just kuulee tätä tällaista puhetta, että "meikkaamaton nainen on epäsiisti :nirppa: ", ja että "onhan siisti päivämeikki ihan peruskohteliaisuutta muita ihmisiä kohtaan :nirppa: ".

Tuntuu vain jotenkin kohtuuttomalta, että joka päivä pitäisi maalautua joksikin, mitä ei todella ole. Tai se, että vaikkei joka päivä meikkaisikaan, niin sitten pitäisi maksaa 5-40 euroa siitä ripsiväristä, jota käyttää kerran vuodessa. Ja todennäköisesti sitä ei sen ekan kerran jälkeen enää seuraavana vuonna edes voi käyttää, kun se on kuivunut ja mennnyt pilalle. Mielestäni meikit on siis todella kalliita niiden tarpeellisuuteen nähden. :hämillään:

Ja sitten kuitenkin, kaiken tän periaatteellisen paasaamisen jälkeen, haluaisin joskus osata näyttää kauniilta. Tulee ihan juntti olo teidänkin seurassa, kun en edes pese naamaani joka päivä jollain tökötilllä. Minulla on tuollainen Vihreän kosmetiikan kasvosaippua, ja käytän sitä kun satun muistamaan, ehkä kerran viikossa. (Oho, anteeksi, firma on muuttunut Flow Kosmetiikaksi, eikä näköjään saippuaani enää edes valmisteta.)

Välillä iskee ahdistus, että haluaisin eroon mustapäistäni, kun tuntuu että niitä ei ole kenelläkään muulla koko maailmassa. Aivan kuin kasvoni olisivat jämähtäneet teini-ikään. Sitten kuitenkin muistan, minkälaisia myrkkyjä kasvojen syväpuhdistusaineet ovat, että en halua sellaisten kanssa läträtä. En edes tiedä mikä ns. "ihotyyppini" on, ja mikä sille sopisi.

Tuntuu vain, että jos aloittaisin tämän sortin tyttöilyn, niin "oikeiden tuotteiden" löytämiseen palaisi vain tuhottomasti rahaa ja hermoja ja aikaa, ja turhautuisin vain ja tulisin entistäkin epävarmemmaksi pärstäni suhteen. :friikki:

Ehkä on siis vaan parempi pysytellä talinaamana.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 03 Loka 2012 22:26

:paijaus:

Noi iltasanomien "artikkelit" on ihan fuulaa. Jos jonkun tyypin mielestä siisti päivämeikki on kohteliaisuutta muita ihmisiä kohtaan, on sillä aika pirun outo käsitys kohteliaisuudesta. Ehkä se on samankaltainen tyyppi, joka huus mulle sen "toi sun käytös on halventavaa". Ahdasmielinen ja asioihin perehtymätön junthi. IMO. :norsu:
Toki, jos haluaa tehdä itselleen peruspäivämeikin, niin ihan vapaasti. Todennäköisesti se on tämänkaltaiselle ihmiselle tarpeen ja osa identiteettiä. Se, etten mä ymmärrä siitä mitään, ei tarkoita etteikö joku toinen voi. Tai halua.

Mä olen noiden markettien ja kosmetiikkamerkkien talinpoisto- ja kuorintamömmöjen suhteen luovuttanut. Parempaa saa muualtakin. Ja sitten on aina sitruuna+sooda+sokeri, josta saa hätävarana myös ihan kelpoisen kuorintavoiteen, jolla saa moskat pois ihohuokosista :keijo: Kalpenee muuten toi clearasil ja pari kertaa kun ton tekee vaikka saunan tai muun kuumuuden yhteydessä, niin mustapäät puhdistuu.

Mun luona kävi tänään semmoinen naikkonen, joka ei millään meinannut käsittää etten käytä kosmetiikkatuotteita :keijo:
Se jankkas siitä shamppoosta vaikka miten pitkään. Ei meinannut millään uskoa etten mä vaan käytä semmoista. Tai jotain päivä- ja yövoiteita :töktök:
Se kävi kahteen kertaan ne kaikki naamanvätkytys- ja vanutuskamat läpi ja epäili. Mutta kun en vaan käytä, niin en käytä. Miksi niitä pitäisi tilata, jos ei semmoisia käytä :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 03 Loka 2012 22:46

Kibaya kirjoitti: Ehkä se on samankaltainen tyyppi, joka huus mulle sen "toi sun käytös on halventavaa".

Siis mikä tilanne tää on ollut? :riips:

Kiitos rohkaisun sanoista. En oikeastaan ole huolissani siitä, mitä muut ajattelee minusta. Enemmän olen huolissani siitä, mitä itse ajattelen. Jotenkin tuollaiset "vain rumat seinäruusut jättävät meikkaamatta, eikä siis ole ihmekään, että ne elää yksin" -tyyppiset kommentit vaan iskevät minussa johonkin hermoon, joka pitäisi kai jotenkin käsitellä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Maija » To 04 Loka 2012 10:53

Lyyra kirjoitti:Silti haluaisin salaa joskus opetella. Kun välillä just kuulee tätä tällaista puhetta, että "meikkaamaton nainen on epäsiisti :nirppa: ", ja että "onhan siisti päivämeikki ihan peruskohteliaisuutta muita ihmisiä kohtaan :nirppa: ".

Just joo. Musta tuntuu, että tällaisia kommentteja laukovat ovat niitä samoja ihmisiä, joiden mielestä kaikkien naisten tulisi myös käyttää aina ja kaikkialla korkokenkiä ja istua kauniisti jalat ristissä. Eiköhän se peruskohteliasuus lähde ihan ihmisen omasta persoonasta, ei meikkipussista. Sitä paitsi meikin kanssa voi mielestäni helpommin lipsahtaa epäsiistin puolelle kuin ilman meikkiä. Kumpi ihan oikeasti näyttää paremmalta pienen sadekuuron jälkeen, meikattu vai meikkaamaton? :virne:

Edellä mainittujen ihmisten lisäksi mua ärsyttää ihan yhtäläisesti ne, jotka nyrpistelevät neniään meikkaaville ihmisille. Uskokaa pois, sellaisiinkin olen törmännyt. :friikki: Mulle kuitenkin meikkaaminen on rinnastettavissa vaikkapa koruihin: pientä ekstraa arkeen. Toiset käyttävät koruja, toiset meikkaavat jne. Aika pienistä asioista kauneudenhoidossa on oikeastaan kysymys, joten on aika typerää tehdä oletuksia ihmisistä laittautumisen mukaan. (Thank you, Captain Obvious.)
Maija

ViestiKirjoittaja L-S » To 04 Loka 2012 12:29

Maija kirjoitti:Aika pienistä asioista kauneudenhoidossa on oikeastaan kysymys, joten on aika typerää tehdä oletuksia ihmisistä laittautumisen mukaan.

Siinähän se tulikin. Mun puolesta kaikki saisivat tehdä niin kuin haluavat, eikä kenenkään tarvitsisi nirppanokkailla niille jotka eivät meikkaa tai niille jotka meikkaavat. Älytöntä haukkua meikitöntä epäsiistiksi eikä sillä kohteliaisuuden kanssa ole mitään tekemistä (peseytymisellä voi ollakin, mutta se on kuitenkin hieman eri asia), mutta kyllä mua ärsyttävät tosiaan nekin, jotka sitten nyrpistelevät, että meikkaaminen on pelkkää turhamaisuutta ja ihminen on itsestään epävarma kun meikkaa eikä hyväksy itseään sellaisena kuin on jne.

Tokihan meikkaaminen saattaa liittyä siihen, että itsellä on kivampi ja varmempi olo, kun panostaa vähän itsensä laittamiseen, mutta pitääkö sen sitten olla negatiivinen asia. Tai mustavalkoista. Tässä asiassa kaikki kietoutuu yhteen, se mitä itse ajattelee ja se mitä muut, niitä on vaikea erottaa toisistaan.

Tietyssä mielessä meikkaaminen on juuri rituaali, joka toimitetaan aamulla kun valmistaudutaan päivään. Mä ainakin toteutan tätä juuri näin: jos on jotain mielenkiintoista tai tärkeää tiedossa tai vaikka juhlatilaisuus, niin on kiva valmistautua laittamalla meikkiä. Se on osa tapahtumaa, jonkinlainen vahvistus, etukäteen suunnattu ajatus. Sen takia mua lievästi häiritsee, etten enää meikkaa läheskään joka päivä, ikään kuin en pitäisi jokaista päivää tärkeänä. Eihän se suoraan yksi yhteen näin mene, mutta kyllä nämä ajatuskulut liittyvät toisiinsa. Osittain kyse on nimittäin juuri myös siitä, että aamuisin väsyttää ja fiilis on että ihan sama.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ti 09 Loka 2012 21:49

Kibaya kirjoitti:Grimasin meikit on kehitetty kovaan käyttöön ja esiintyjille.
Ne on "ammattilaispiireissä" yhtä arvostettuja kuin esim. Joe Blasco.

Helsingissä Grimasia saa Kaisaniemen metroaseman tunnelitasosta. Siellä on just joku karnevaalikauppa.

Grimasin meikkivoide itsessään ei minun mielestä riitä: se vaatii saman sarjan puuterin päälle. Grimasin väritön irtopuuteri on itse asiassa enemmän arvostettu tuote kuin tuo meikkivoide, josta kaikki ei tykkää. Minulla, normaali-ihoisella, meikkivoide itsessään alkaa helposti kiiltämään. (Tosin olen rakastunut B3-sävyyn, koska se on hyvin lähellä kesäihoni sävyä.) Mutta voin kuvitella, että kuivaihoiselle Grimas sopii parhaiten.

Tiedättekö muuten, mitä Joe Blasco maksaa netissä? 17 euroa. Kyllä! Suomessa sille on tehtailtu ihan älytön hinta, 56 euroa. Camerareadycosmetics on kattavin nettikauppa Jenkeissä. Valitettavasti niilläkään ei ole kaikkia sävyjä myydä, mm. omaa vaaleaa punertavaa sävyä Special Ligh Olive 2:sta.

(Puhun näistä punertavista sävyistä, koska itse asiassa suurimalla osalla suomalaisista on punertava iho, ainakin kesällä.)

Kolmas vaihtoehto peittävälle ja kestävälle meikkivoiteelle on Ben Nye. Suomessa maksaa 45 euroa kaupassa, tuossa jenkkikaupassa vaivaiset 7 euroa! Tilasin sieltä vaalean sävyn nimeltä Clair (punertava) ja olen erittäin tyytyväinen. Jämäkkää! Ben Nye on maailmalla itse asiassa suositumpi kuin Joe Blasco. Netistä löytää Ben Nye jälleenmyyjät Suomessa. Näissä puljuissa kannattaa käydä kokeilemassa oikea sävy ja sitten vaan tilaamaan netistä!

Huom! Kun tilaa Jenkeistä pitää muistaa, että tilauksen kokonaishinta postituksineen ei saa nousta yli 43 euron. Jos nousee, joutuu maksamaan alveja.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 09 Loka 2012 21:58

Törmäsin tänään Hullujen Päivien katalogia selatessani Meine Base -suolaan (aka Orgon-suolaan). Olen jotain tuollaista vastaavan kaltaista suolaa käyttänyt joskus ihon puhdistuksessa, mutta en tuota nimenomaista tuotetta. Onko kellään kokemuksia tuosta? Törppö oli meinaan aika reilussa alennuksessa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ti 09 Loka 2012 21:58

Maija kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Silti haluaisin salaa joskus opetella. Kun välillä just kuulee tätä tällaista puhetta, että "meikkaamaton nainen on epäsiisti :nirppa: ", ja että "onhan siisti päivämeikki ihan peruskohteliaisuutta muita ihmisiä kohtaan :nirppa: ".

Just joo.

Mua vaivaa ihan sama kommentti.

Jos meikkaaminen on kohteliaisuutta lähimmäistä kohtaan, onko meikkaamattomuus sitten epäkohteliaisuutta?

Ennen huomaavaisuudeksi toisia kohtaan riitti se, että oli puhdas ja päällä siistit vaatteet. Siis joskus 50-luvulla. Vielä 80-luvulla oli paljon naisia, jotka eivät meikanneet ollenkaan eivätkä ajalleet karvoja. Kun naiset kapinoivat kauneusvaatimuksia kohtaa, he kampanjoivat meikkaamattomuuden puolesta.

Nykyään kukaan ei kannusta meikkaamattomuuteen, siitä on tullut välttämätön paha.

Mietin vaan kehitystä, tulevaisuutta. Juuri yksi päivä kuuntelin YlePuheen ohjelmaa Suomalainen Mies, missä joku ääliö puolusti kauneuskirurgiaa argumentilla, että se helpottaa nuoria tyttöjä riisuutumaan poikaystäviensä edessä. Jos kehitys jatkuu samaan malliin, tulevaisuudessa varmaan myös kauneuskirurgiaa aletaan pitää välttämättömänä pahana rumille ihmisille, ettei kauniiden tarvitsisi kärsiä estettisestä tuskasta.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 09 Loka 2012 22:08

Tr*ina kirjoitti:
Maija kirjoitti:

Just joo.

Mietin vaan kehitystä, tulevaisuutta. Juuri yksi päivä kuuntelin YlePuheen ohjelmaa Suomalainen Mies, missä joku ääliö puolusti kauneuskirurgiaa argumentilla, että se helpottaa nuoria tyttöjä riisuutumaan poikaystäviensä edessä.

:friikki: :friikki: Mistä näitä idiootteja tähän maailmaan sikiää?

Tr*ina kirjoitti:Jos kehitys jatkuu samaan malliin, tulevaisuudessa varmaan myös kauneuskirurgiaa aletaan pitää välttämättömänä pahana rumille ihmisille, ettei kauniiden tarvitsisi kärsiä estettisestä tuskasta.

:femmat: Toivottavasti ei kuitenkaan. Tuntuu kyllä, että tää vartalonpalvonta on jotenkin räjähtämässä ihan täydellisesti käsiin. Mutta on onneksi muitakin ajattelutapoja. Tuli yhtäkkiä mieleeni juttu, jonka luin joskus viime viikolla. Siinä kerrotaan kuvasta, jonka joku opiskelijapoika oli laittanut nettiin otsikolla "mitä v***ua?" (vapaa käännös). Kuvassa oleva sikhiläisnainen, joka ei siis uskontonsa vuoksi leikkaa hiuksiaan tai aja karvojaan tai meikkaa tms., sattui näkemään kuvansa netissä, ja vastasi kuvasta syntyneeseen keskusteluun häkellyttävän sujuvasti ja kunniakkaasti. Hänen mukaansa se, ettei keskity fyysiseen olemukseensa niin paljon, antaa aikaa keskittyä niihin asioihin, jotka elämässä ovat tärkeitä: elämään hyvää elämää, oppimaan uusia asioita, olemaan ystävällinen ja empaattinen, jne. Miksi vaivautua puunaamaan ja puleeraamaan, kun lopulta ollaan kuitenkin maan pölyä? Mun mielestäni maailman kaipaa lisää tuollaisia ihmisiä. Ihmisiä, jotka ovat ylpeitä siitä, mitä ovat. En tiedä teistä muista, mutta ainakin tuo juttu piristi mun päivääni.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 10 Loka 2012 11:12

:hullu:
Niinpä niin.
Itse en varmaan pystyisi ihan täysin olemaan esim. leikkaamatta mun hiuksia. Eikä vain ulkonäöllisistä syistä. Vaan myös siksi, että lyhyen hiuksen kanssa pää on kovin kevyt. Rastoja himoitessa sen aina unohtaa, mutta kevyt pää on oikeasti mukava asia. Hiukset painavat yllättävänkin paljon niskoissa. Varsinkin siloin, kun niska-hartiaseutu on muutenkin kuormittunutta :hullu:

Miten te säilytätte meikkejänne?
Mulla on meikeille ja välineille yksi pussi. Siis naamameikeille. Kynsilakat on muualla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Seuraava

Paluu Känpillä