Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 15 Loka 2012 21:54

Emilia kirjoitti:11 päivää ilman tupakkaa :woohoo:


Hienoa! :peukku:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 16 Loka 2012 04:30

Emilia kirjoitti:11 päivää ilman tupakkaa

Grattis! Siitä se elämä (uudelleen) alkaa. Jos vaan tupakoimattomuus pysyy, niin et arvaakkaan kuinka onnellinen mä oon sun puolesta.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ti 16 Loka 2012 08:26

L-S kirjoitti:J
Tänään kohtasin kaupassa vaikean matemaattisen dilemman:

Tarkoitus on ostaa kaksi pakettia nenäliinoja. Kaupan oman merkin nenäliinapaketeissa on 100 kpl nenäliinoja, ja paketti maksaa 1,40 . Tunnetun nenäliinavalmistajan brändipaketissa on 75 kpl liinoja. Brändinenäliinat ovat tarjouksessa, kaksi pakettia 2,00 . Kumpi tulee halvemmaksi siten, että yksittäisen nenäliinan kappalehinta on vähäisin?

Tässä teillekin pohdittavaa. :keijo:


Mä katson siitä hintalapun alakulmasta sitä numeroa, missä lukee paljonko yksi nenäliina maksaa :keijo: Niissähän on ne yksittäis-hinnatkin. :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 16 Loka 2012 08:28

theia kirjoitti:
L-S kirjoitti:J
Tänään kohtasin kaupassa vaikean matemaattisen dilemman:

Tarkoitus on ostaa kaksi pakettia nenäliinoja. Kaupan oman merkin nenäliinapaketeissa on 100 kpl nenäliinoja, ja paketti maksaa 1,40 . Tunnetun nenäliinavalmistajan brändipaketissa on 75 kpl liinoja. Brändinenäliinat ovat tarjouksessa, kaksi pakettia 2,00 . Kumpi tulee halvemmaksi siten, että yksittäisen nenäliinan kappalehinta on vähäisin?

Tässä teillekin pohdittavaa. :keijo:


Mä katson siitä hintalapun alakulmasta sitä numeroa, missä lukee paljonko yksi nenäliina maksaa :keijo: Niissähän on ne yksittäis-hinnatkin. :keijo:

Ei tuollaisissa tarjoustuotteissa aina ole.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 16 Loka 2012 08:59

Kyllä noissa hintalapuissa oli se, mutta tässä tapauksessahan hinta oli kummassakin 0,01 . Erot olivat niin pienet. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ti 16 Loka 2012 09:15

Ai niin tietenkin :lanppu: Ei mun pieni pää tollasta pysty tajuamaan. Ei mullakaan siis oo matematiikka vahvimmillaan :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 16 Loka 2012 10:14

Itse saattaisin laskea tuota siten että toteaisin että tarjoustuotetta on puolitoistakertainen määrä normituotteeseen nähden. Paljonko maksaisi puolitoista pakettia normi tuotetta?

Matematiikaksi: (150/100)*1,40=2,10 > 2,00. Eli tarjoustuote on halvempi.
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 16 Loka 2012 12:00

Mun päässälaskumatematiikka menee jotakuinkin näin: "Tarjouspaketeissa on puolet enemmän nenäliinoja (150 vs 100) eli 100:n pakettiin lisätään puolikkaan (50 nenäliinaa) paketin hinta. Eli 1,40/2+1,40=0,70+1,40=2,10>2,00." Eli ei kovin vaikeaa mulle. Tosin, jos joku kysyisi tuota multa vaikka puhelimitse, menisi vaikeaksi, kun ei näkisi pakettien kokoja tai hintoja. Silloin mun olisi ehkä pakko kirjoittaa koot ja hinnat ylös ja sitten laskisin lopun päässäni. Ala-asteellakin matematiikan kokeen ainut virhe oli usein niissä suullisissa tehtävissä, joissa opettaja luki tehtävänannon ja sitten piti kirjoittaa pelkkä vastaus koepaperin vastausruutuun. Kuullun hahmottamiseni ei ollut/ole lähellekään sillä tasolla kuin luetun hahmottaminen. :huoh:

Muoks. Yksi pilkku puuttui. :keijo: Yksi 1,40 olikin 140.
Viimeksi muokannut marenkienkeli päivämäärä Ti 16 Loka 2012 12:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 16 Loka 2012 12:20

Joo :lanppu:
Toi marengin esittämä kaava on sentään ihan mahdollinen laskea päässä (ja ehkä toi Sirpankin kaava on, jos osaa), mutta mulle ei tollainen laskutoimitus tullut mieleen, mietin sitä liiankin monimutkaisesti ja jouduin lopulta tarkistamaan vastauksen myöhemmin laskimella. :keijo: Lohdullista kuitenkin tietää, etten ehkä ole ainoa, joka ei heti osaa laskea tuota päässä. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 17 Loka 2012 06:15

Miulla on puhelimessa laskin :keijo:

Pitäs kyl aina vähän enemmin yrittää laskea päässä ekaks ihan noin harjotuksen vuoksi, mut mie töissä lasken loppujen lopuks yksinkertaset yhteenlaskutkin laskimella ihan vaan ettei tulis kädetettyä ihan hirveesti.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 17 Loka 2012 11:05

On mullakin puhelimessa laskin, mutten siinä viitsinyt sitä kaivaa. Periaatteellisena kysymyksenä piti ensin miettiä, että enkö mä nyt tosiaan kykene tätä ratkaisemaan ilman laskinta. :keijo:

Mutta totta, että tärkeämmissä kysymyksissä laskinta on hyvä käyttää niin selviää nopeammin ja tulee ehkä vähemmän virheitä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Loka 2012 12:53

Mä en niin osaa laskea tommosia.
Meen tilanteen mukaan fiiwispohjalta. Hetken saatan miettiä tilannetta ja sitten vaan intuition (tai konkreettisen rahatilanteen) johdattamana.

Mä sain siivousta tukipalveluna helmikuun loppuun asti :hullu:
Onko vähän hyvä mieli nyt. Ei tartte murehtia roskia, pölyä ja muuta olemista kuntoutumisen aikana.
Tässä on taas se, pienestä se oma hyvä mieli on kiinni.
:pilvi:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 22 Loka 2012 21:45

What a Manic Monday :keijo:

Aamulla puhelin soi, herättää mut täysin. Takana kamala yö, koska nukahdin sohvalle :töktök:
Siirryttyä makkariin, alan heräilemään tunnin-kahden välein ja nukun tosi huonosti.
Äiti haluaa tulla kahville :epäilevä:
Mutta sitten me päädytäänkin mun veljen luo, joka asuu tossa vähän matkan päässä.
Yhtäkkiä kello on yksi päivällä ja me lähdetään kauppaan ja oho! Kello on neljä! :friikki:
Pääsen kotiin, kuuntelen radiota ja absurdius vaan vie mennessään :virne:

Tähän perään lähden vielä ystäväni luo tekemään intialaista päähierontaa ja kaikki on vaan tosi outoa.
Tosi. Outoa.

Ja nyt on vasta maanantai.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 23 Loka 2012 21:58

Triple H kirjoitti:
Emilia kirjoitti:11 päivää ilman tupakkaa

Grattis! Siitä se elämä (uudelleen) alkaa. Jos vaan tupakoimattomuus pysyy, niin et arvaakkaan kuinka onnellinen mä oon sun puolesta.

Jee, kiitti! :D Nyt jo 19 päivää! :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 25 Loka 2012 22:34

Hyvä Emilia! :hymyhali:

Miten tällaisia päiviä voi edes olla. Että kaikki menee päin mäntyä, mutta silti lopulta hymyilyttää. :D

Aamu alkoi sillä, että tuli nukuttua liian myöhälle, joten arvokasta aamugraduilua meni hukkaan. (Jos aikoo yliopistolla tehdä gradua, tietää, että ruoan jälkeen ei kuitenkaan saa mitään aikaiseksi, kun iskee niin kova väsy.) Myöhästyin bussista, jolla oli tarkoitus mennä yliopistoa kohti. Gradu ei meinannut oikein edetä. Ruokalan lounas päättyikin poikkeuksellisesti 30 min aiemmin kuin normaalisti. Eli jouduin sitten menemään huonompaan ruokalaan. Otin kyllä ison lautasellisen ruokaa, mutta nälkä jäi. :huoh: Loppuiltapäivä meni koneen edessä nuokkuessa - gradu ei edennyt sitäkään vähää kuin aamupäivällä. Uimaan mennessä myöhästyin neljästä bussista, kun menin sellaiselle pysäkille, joka ei ollutkaan enää toiminnassa. Uimahallin pukuhuoneessa huomasin, että uikkarit ovat kotona. :läps: (Tässä vaiheessa alkoi olla jo niin surkuhupaisaa, että alkoi jo huvittaa itseäkin.) Kävin sitten vuokraamassa uikkarit kassalta. Uinti meni ihan mukavasti. Mitä nyt jotkut ulkomaankieltä puhuvat naiset uivat vierekkäin. :epäilevä: Kotiin lähtiessä meinasin ottaa vahingossa lainauikkarit mukaani. Kun ne ovat niin saman tapaiset kuin omani.

Mutta kaiken tämän sähellyksen jälkeen mulla on hyvä mieli. :superhymy: (Vielä uimaan mennessä v*tutti ankarasti.) Kyllä se uinti vaan tekee ihmeitä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 25 Loka 2012 22:40

marenkienkeli kirjoitti:Uinti meni ihan mukavasti. Mitä nyt jotkut ulkomaankieltä puhuvat naiset uivat vierekkäin. :epäilevä:

Eikö vierekkäin saisi uida? :riips:

Minä kävelin tänään rekkaan pahki. Ja huomasin juuri, että työtoveri on soittanut minulle työajan jälkeen. Kuvittelen heti tietenkin pahinta: Kuvittelen mokanneeni jotenkin, ja joutuvani johonkin yläastehenkiseen puhutteluun. :töktök:

On hankalaa vaihtaa suht itsenäisestä ja tasa-arvoisen työtoverin asemasta toimistohierarkian pohjalle. :hämillään:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 25 Loka 2012 22:53

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Uinti meni ihan mukavasti. Mitä nyt jotkut ulkomaankieltä puhuvat naiset uivat vierekkäin. :epäilevä:

Eikö vierekkäin saisi uida? :riips:

Ei, jos ui selvästi hitaammin kuin muut ja ohittaminen on hyvin vaikeaa. Eivät tehneet edes yhtään tilaa, kun heidät ohitti. :norsu: Kokoajan oli vaarana, että potkaisee vahingossa jotain vastaan tulevaa uimaria ohituksen aikana. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 31 Loka 2012 12:21

All Hallows Eve :hymyhali:

Hyvää Henkien päivää :keijoi:lle.

Varokaa haamuja :pahis:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 31 Loka 2012 15:48

Öyh. Olin tosi fiksu ja onnistuin jotenkin mähläämään yhden työjutun niin, että mulle jäi viimeisen vuorokauden aikana tehtäväksi suunnilleen kolmen päivän työ, vaikka aikaa olisi ollut ihan tarpeeksi tehdä se erissäkin. No, tulipahan tehtyä deadlineen mennessä, mutta ehkä tästä nyt ottaa opikseen. Tai ei. Todennäköisemmin ei. Ei nimittäin ollut eka kerta, kun näin kävi. :P

Toivottavasti kukaan ei enää tänään vaadi mua tekemään mitään ajattelutoimintaa vaativaa, sillä se juna meni jo.

:pahis:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 01 Marras 2012 08:47

Festariväsymys jo ennen festaria. Tänään se alkaa. :bubbles: / :jami: / :bubblesfriikki: / :jami: / :bubbles:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 02 Marras 2012 14:20

Huomenna on pyhä ja kaupat kiinni.
Tämä on varoitus, älkää menko tänään kauppaan ellei ole ihan välttämättömin pakko. Silloinkin johonkin pikkuisempaan, missä saa tarvikkeet huomiselle. Menkää sunnuntaina, säästätte paljon hermoja ja itseänne.

Mun oli pakko käydä tänään, kun kauppa-apulainen ei päässyt sunnuntaina :huoh: :töktök:

Ihan kuin olisi joku pidempi pyhä tai jotain suurta tulossa. Ei, ne on YHDEN päivän kiinni.
Ihmiset juoksi maitohyllyyn ja taistelivat kärryjen kanssa lähimmästä paikasta jugurttien luona.
Aikani olin kärsivällinen, kunnes hermostuin ja aloin kattomaan ihmisiä silmiin liikkuessani. Olin oikeasti tosi vihainen.
Maitohyllyllä siirsin kärryt pois tieltä kepeillä työntäen. Sanoin ensin "anteeksi" ja työnsin. Yksi keski-ikäinen rouva koki sen loukkaavana ja huusi jotain siitä, ettei tartte syliin tulla. Kehoitin häntä nätisti vaikka ajamaan mun päälle kärryllään, jos se on kasvanut hänen käsiinsä kiinni eikä sitä voi jättää sivummalle hetkeksikään. Saatana.

Luomumaito loppui mun jälkeen. Sain toiseksi viimeisen purkin. Kello oli 11 :töktök: :virne:
Eläimellisintä meno oli lihatiskillä. Ihmiset ihan oikeasti tönivät toisiaan. Nauroin ja menin vain ohi.

Yksi mummo kysyi multa, että miksi tulin kauppan nyt. Kerroin, että avuntarjoajan muiden menojen syyksi. Ettei kukaan hullu sinne vapaaehtoisesti tämmöisenä päivänä lähde. Hän nauroi ja totesi minun olevan oikeassa.
Sen jälkeen hän toivotti tsemppiä ja toivoi myös että ihmiset ymmärtäisivät keppien kanssa kulkemisen hankaluudet.

Sen jälkeen sain nuorehkon mummon kärrystä keppiin ja meinasin kaatua :keijo:
Kaupassa käymisen iloja.

Yhdelle tyypille kirosin ihan suoraan. Ei ehkä olisi pitänyt, mutta ärsytti se töniminen ja jatkuva väistely.

Never again. :friikki:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 02 Marras 2012 14:39

Just luin jostain, että Suomessa kaikkein paras kaupantekopäivä on just tämä päivä. Se on musta aika yllättävää. Mä en pidä pyhäinmiestenpäivää minään erikoisempana juhlapyhänä, ja voisi kuvitella että esim. jouluaatonaatto tai juhannusaatonaatto olisivat kiireisempiä päiviä. :riips:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Pe 02 Marras 2012 16:06

Kibaya kirjoitti:Tämä on varoitus, älkää menko tänään kauppaan ellei ole ihan välttämättömin pakko. Silloinkin johonkin pikkuisempaan, missä saa tarvikkeet huomiselle. Menkää sunnuntaina, säästätte paljon hermoja ja itseänne.
Kait sä kävit meidän lähikaupassa?
Siellä on aina välillä ihan sairas meininki :virne: mummoansoja siellä ja mummoansoja täällä, ohi et pääse ja kauppareissu kestää ikuisuuden. :p

Lumikki75 kirjoitti:Mä en pidä pyhäinmiestenpäivää minään erikoisempana juhlapyhänä
Pyhäinpäivä vaan nykyisellään :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 02 Marras 2012 16:10

theia kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Tämä on varoitus, älkää menko tänään kauppaan ellei ole ihan välttämättömin pakko. Silloinkin johonkin pikkuisempaan, missä saa tarvikkeet huomiselle. Menkää sunnuntaina, säästätte paljon hermoja ja itseänne.
Kait sä kävit meidän lähikaupassa?
Siellä on aina välillä ihan sairas meininki :virne: mummoansoja siellä ja mummoansoja täällä, ohi et pääse ja kauppareissu kestää ikuisuuden. :p


No en edes käynyt. Prismassa :epäilevä:

Meidän lähis on kyllä ihan uskomaton paikka, kyllä :virne:
Helmikuusta tähän päivään vain yksi mummo on syyttänyt mua varkaaksi. Käyn joskus siellä yksin kaupassa ja kerään ostokset tyhjään olkalaukkuun. Alkuun olin ihan varma että kassat pyytää näyttämään kassia vielä tms. ei. Sen ainoan kerran se oli sellainen elämään kyllästynyt seniorikansalainen, jonka mielestä mulla olis pitänyt olla kori tai kärry. Ilmeisesti sitä haittasi mun hitaus.

Mä olen varmaan yksi ansoittaja tuolla välillä, vaikka pyrin olemaan olematta. Ne pahimmat ansat on siellä tiskin luona, kun Pirkko ja Pena törmää Marttiin ja Maijaan ja vähän kertoilee asioista :keijoei:

Ootko theia koskaan huomannut, että lähiksen valikoimassakin on välillä mitä ihmeempiä outouksia :keijo: Ei oo mikään tylsä kauppias.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Annis » Pe 02 Marras 2012 16:23

Siksi me käytiin eilen kaupassa, vaikka oli siellä silloinkin aika kamalaa.
Ja joku mies sattui olemaan mun vieressä, kun puhuin ydinsodasta ja sitten se pälyili mua koko loppu kauppareissun tosi epäilevästi... :hullu:

Sen jälkeen kun juhannusta ennen jäin hedelmäosastolla jumiin niin, että mut oli blokattu kolmella kärryllä niin etten päässyt kääntymään
ja aloin huutamaan, on vältelty entistä enemmän tälläisiä ennen pyhää päiviä.

Huutamisesta tuli mieleen, et oltiin töistä luistelee pari viikkoa sitten ja siellä oli kamalasti lapsia ja ne meni tosi lujaa.
Kaksi poikaa tuli sitten mua kohti täysiä ja luontaisena reagtiona sitten kiljahdin ja kaikki ihmiset, mukaan lukien ne pojat,
kaatuivat ja mä jäin yksin seisomaan niiden kaikkien kaatuneiden keskelle...

Muuten marraskuussa voisi joka päivä vain ilmoittaa, että NaNoWriMo argh!
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron