Gradut ja lopputyöt

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Pe 30 Marras 2012 09:01

Mä vein vaan omani kopioliikkeeseen tikulla, printtasivat sen hienosti kansitettuna ja kiikutin saman tien koululle. Taisin sitten mennä töihin. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 30 Marras 2012 15:23

Onnea marenkienkelille! :D

Itse tein viimeisenä iltana muistaakseni kymmenisen sivua tekstiä, kun olin samaisena päivänä keskustellut professorin kanssa hänelle lähettämästäni gradun käsikirjoituksesta, ja professori oli sanonut, että arvosanat 1 ja 2 ovat poissuljettuja. Siitä sitten sain sen energian tehdä gradun tarkistettavaksi jätettävä versio valmiiksi jo seuraavaksi päiväksi, ja professori kommentoi toimintani olleen nopeaa.

Minun ei muuten tarvinnut tulostaa gradua ollenkaan, vaan se julkaistiin digitaalisena ja kaikki tapahtui alusta loppuun sähköisesti, jopa tarkastajien palaute tuli sähköpostin liitetiedostona. Olisi tuonut melkoisen lisästressin, jos gradu olisi pitänyt vielä tulostaa. Muutoin olin gradun palauttaessani niin orientoitunut tuleviin työhaastatteluihin ja muuhun, etten ehtinyt juuri tuntea mitään gradun suhteen, vaan oli kiire siirtyä seuraaviin kiireisiin.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 30 Marras 2012 15:47

Itsehän sainkin graduni valmiiksi ilmeisesti jo vuonna kivi ja kirves, kun silloin piti tulostaa koko höskä itse eikä muistaakseni ollut esimerkiksi mahdollista, että olisi voinut toimittaa sähköisesti sen sinne painoon, joka sen laittoi kansiin. :keijo:

(Ei siitä oikeasti hirveän montaa vuotta ole, useampi nyt kuitenkin. Mutta kai niitä teknisiä edistyksiä ehtii parissakin vuodessa tapahtua. :keijo: )
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 03 Joulu 2012 18:22

Kävin tänään allekirjoittamassa gradun arvosanan. M tuli. :tilt: Ihan pikkuriikkisen harmittaa, kun yhtä arvioinnin osa-alueen arvosanaa nostamalla lopullinen arvosana olisi ollut E.

Tänään sain tosin kuulla, että gradusta olisi pitänyt palauttaa myös englannin kielinen tiivistelmä. :läps: No, lupasin palauttaa sen tällä viikolla. Ja melko helppohan tuo on tehdä. Kääntää vain suomenkielisen tiivistelmän englanniksi. :keijo: Yli puolet on käännettynä.

Tällä viikolla olisi tarkoitus myös painattaa gradu. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 03 Joulu 2012 19:16

Ihan mielenkiinnosta kysyn, menevätkö nuo arvosanat oppiaineessanne samoin kuin yo-arvosanat eli L-E-M-C-B-A vai onko arvosanoja käytössä vain viisi? Omalla laitoksellahan annettiin gradustakin numeroarvostelu 1-5, jossa 1 on välttävä, 2 tyydyttävä ja niin edelleen eli arvostelu on viisiportainen ja silloin M:ää vastaisi kaiketi kolmonen. Kuulemma ainoastaan yhden kerran laitoksen historiassa on annettu gradulle viitonen.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Ma 03 Joulu 2012 19:42

Meillä kai oli sama arvostelu kuin yo-kirjotuksissakin, mutta lisänä oli vielä N, joka vissiin sijoittu siihen C:n ja M:n väliin.. en tosin muista mikä se latinan kielinen kokonimi tuolle oli. :keijo:
Mä en saanu ku C:n, mutta olin todella tyytyväinen siihen.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 03 Joulu 2012 22:55

Meillä on nuo samat arvosanat kuin ylppäreissä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Ti 04 Joulu 2012 08:36

Kaivoin tässä työhaastattelua varten todistukset esille ja löysin samalla sieltä arvosteluasteikon.
Se N sijoittuu siis C:n ja B:n väliin ja muodostuu sanoista non sine laude approbatur.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 04 Joulu 2012 13:59

Meilläkin on tuo arvostelu vaihtunut ja kuulemma asteikko on nykyään 1-5.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 12 Joulu 2012 17:05

Non sine (sense) laude approbatur on siis suunnilleen 6 ½ kouluasteikoilla.

Ja joku taisi senkin saada :hehei:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Ke 12 Joulu 2012 19:25

Minä sain opinnäytetyöstäni arvosanaksi 3. Se on ihan ok ja olisin voinut saada paremman, jos olisin tehnyt vielä opettajien antamia korjausehdotuksia(pohdintaa enemmän muutamissa kohdissa). Olin kuitenkin niin lopen kyllästynyt koko oppariin, että pari kirjoitusvirhettä korjasin, mutta en kyllä alkanut todellakaan mitään pohdintoja enää tekemään, kun tiesin, että läpi menee ja haluan vain eroon koko roskasta.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 06 Maalis 2013 16:05

skray kirjoitti:Gradu palautettu kansissa arvosteluun. :O:

päivänpolttaja kirjoitti:Gradu tuli valmiiksi reilu kuukausi sitten.
T: Tuore filosofian maisteri

damn kirjoitti: oppari palautettu.

marenkienkeli kirjoitti:Tällä viikolla olisi tarkoitus myös painattaa gradu. :superhymy:



Salaa toivoin, että olisin saanut tästä ketjusta vertaistukiketjun, mutta näköjään kaikki muut ovat jo valmistuneet, paitsi minä.

Tein hetki sitten aikataulun gradulleni, koska graduoppaassa niin käskettiin. Ahdistaa jo nyt, että se venyy. Tämänhetkinen tavoitteeni on, että graduni olisi kesäkuun loppuun mennessä esitarkastuskunnossa. Tällä hetkellä gradua on kasassa 0 sanaa.

Yritän koko ajan suhtautua graduun ajatuksella, että se on vain vähän tavallista pidempi kirjoitustehtävä. Kyllähän joku 15 sivua tekstiä syntyy nykyään aika hujauksessa, ja 4-6 sellaista pätkää olisi jo kokonainen gradu. Toki gradua mitataan muutenkin kuin tekstimäärällisesti, mutta jos edes saisi sen määrän kasaan, niin voisi sitten alkaa hiomaan laatuasioita.

Tämä alkuvaiheen tiedonhaku ja taustoitus on varmaan pahinta. Tuntuu, että jokaisesta lukemastani tekstistä löytyy uusi kiinnostava sivupolku, ja innostun aivan vääristä asioista, enkä tietenkään löydä etsimääni. Ei sillä, että edes tietäisin, mitä etsin. Eihän minulla ole edes tutkimuskysymyksiä.

No jospa tähän ei kuolisi kuitenkaan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Maalis 2013 19:32

Joo, äkkiä se sitten tulee, kun vauhtiin pääsee. :)
Tulee ehkä jopa tilanne, jossa joudut karsimaan sivuja ja asiaa, koska sitä on liikaa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 13 Maalis 2013 23:02

Lyyra kirjoitti:
Salaa toivoin, että olisin saanut tästä ketjusta vertaistukiketjun, mutta näköjään kaikki muut ovat jo valmistuneet, paitsi minä.



:hehei:

Mulla oppari on ihan alussa. Ehkä tulen siitä raportoimaan vielä tännekin.

Tälllä hetkellä olen vasta menossa aiheseminaariin hyväksyttämään aiheeni. Minulla on valmiina siis aihe ja yhteistyökumppani. Tästä se lähtee!
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 26 Maalis 2013 17:57

Mikäköhän juttu tämäkin on, että joka toinen päivä sujuu ilman mitään ongelmia, ja joka toinen päivä takkuaa niin maan hemmetisti? :epäilevä:

Ja miksi ärsyttävät juonenkäänteet pilaa koko päivän niin, ettei sitten voi muka keskittyä oikeiden asioiden tekemiseen ollenkaan?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 26 Maalis 2013 19:03

:paijaus: Lyyra, kuulostaa harvinaisen tutulta. Mulla oli samanlaista gradun kanssa ja samanlaista se tuntuu olevan nyt väikkärinkin kanssa. Kahta hyvää päivää ei mullakaan syystä tai toisesta tuu peräkkäin. (Labratöissä hyviä päiviä voi olla useampikin, mutta muulloin ei. :P )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » To 28 Maalis 2013 15:33

Lyyra :paijaus:

Joo, kyllä toi munkin nähdäkseni on pitkien kirjoitustöiden kanssa ihan normaalia, että harvoin on mitään pidempiä putkia tehokasta ja ongelmatonta kirjoittamista. :keijo: Se pitää lopulta vaan jotenkin hyväksyä osaksi kirjoittamista ja ottaa sitten paljon irti niistä hetkistä jolloin sujuu.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 30 Syys 2013 13:23

Mun toinen graduohjaaja on jäänyt virkavapaalle elokuun alusta. Mulle ei oo kerrottu mitään.


:gali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 02 Loka 2013 18:13

No onneksi on edes yksi ohjaaja, jolta saa joskus palautettakin. Tänään oli skype-palaveri, ja me sovittiiin mulle melko tiukka deadline käsikirjoitusversiota varten. Eli nyt on ns. ihan oikea pakko alkaa kirjoittamaan tekstiä niihinkin lukuihin, joita mulla ei vielä ole.

Parasta antia oli kuitenkin se, että kuulemma mulla ei ole mitään syytä vaipua epätoivoon. Ja että jouluksi valmistuminen saattaisi jopa olla ihan mahdollinen skenaario.


:pöpi:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Loka 2013 23:15

Opinnäytetöiden tekeminen on yhtä tunteiden vuoristorataa. :pahis:

Alkuviikosta olin sitä mieltä, etten valmistu koskaan. Olin ollut jo pitkään. Sitten mulla oli ohjaajan kanssa (eri kuin edellä mainittu virkavapailija :epäilevä: ) Skype-palaveri, ja hän kertoi minulle, ettei mulla ole mitään syytä vaipua epätoivoon. Lähtötilanne oli siis :kauhu: -> Palaverin jälkeinen fiilis: :jami:

Nyt mulla on sitten tiukka aikataulu. Sovimme käsikirjoitukselle deadlinen kolmen viikon päähän. :pahis:
Tekstiä pitäisi siis tuottaa n. kolmen sivun päivävauhdilla.

Sen jälkeen sitten palautetta ja varmaan joku parin-kolmen viikon pikapyrähdys taas. Jouluksi pitäisi olla valmista. :pahis:

(Haen kuitenkin ehkä oman mielenrauhani vuoksi varalta lisäaikaa vielä ensi kevääksi.)



Yritän nyt hokea sitä ohjaajani repliikkiä itselleni joka käänteessä, etten vain palaisi alkuviikon fiiliksiin:
Ei ole mitään syytä vaipua epätoivoon.
Ei ole mitään syytä vaipua epätoivoon.
Ei ole mitään syytä vaipua epätoivoon.
Ei ole mitään syytä vaipua epätoivoon.


Vai menikös se sittenkin jotenkin niin, että all work and no play.... :pöpi:



:pöpi:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 05 Loka 2013 12:38

:hymyhali: Kyllä sä pystyt siihen!

Mullakin monesti kävi niin, että olin vaipumassa epätoivoon gradua tehdessäni, mutta gradupalaverin jälkeen olin ihan :täpinä:-fiiliksissä gradusta. :hullu: Hyvät ohjaajat ovat kullan arvoisia.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 05 Loka 2013 13:13

marenkienkeli kirjoitti::hymyhali: Kyllä sä pystyt siihen!

Mullakin monesti kävi niin, että olin vaipumassa epätoivoon gradua tehdessäni, mutta gradupalaverin jälkeen olin ihan :täpinä:-fiiliksissä gradusta. :hullu: Hyvät ohjaajat ovat kullan arvoisia.

Joo, eiköhän tämä tästä. Jotain tässä lienee tapahtunut, kun eilen tein sitä ihan sujuvasti vielä kymmenen jälkeen illallakin. Ja äsken mietin Ilmarissa, että taidemessut taitaa jäädä väliin (ilmaislipusta huolimatta), kun haluan tehdä gradua. :pahis: :töktök:



:pöpi:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Maija » To 10 Loka 2013 16:44

Olen pitkästä aikaa saanut jotain otetta opparista. Sovimme ohjaavan opettajan kanssa päivämäärän, johon mennessä minulla tulee olla tietyn verran esitettävää työstäni. Vaadin tätä itse, koska oma aikataulutukseni ei toimi. :P

Muutenkin tuli parempi mieli, kun sai jutella opettajan kanssa. On tuntunut siltä, että olen tähän mennessä taistellut opparin kanssa yksin, vaikka ei olisi tarvinnut. Huvituin tosin lievästi, kun valitin ensin opettajalle ummet ja lammet siitä, miten työ jumittaa, ja vastauksena oli: "Hienoa, että olet edistynyt työssäsi!" :keijoei:

Jos se tästä. Pienin askelin.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Loka 2013 16:47

Maija kirjoitti:Olen pitkästä aikaa saanut jotain otetta opparista. Sovimme ohjaavan opettajan kanssa päivämäärän, johon mennessä minulla tulee olla tietyn verran esitettävää työstäni. Vaadin tätä itse, koska oma aikataulutukseni ei toimi. :P

Muutenkin tuli parempi mieli, kun sai jutella opettajan kanssa. On tuntunut siltä, että olen tähän mennessä taistellut opparin kanssa yksin, vaikka ei olisi tarvinnut. Huvituin tosin lievästi, kun valitin ensin opettajalle ummet ja lammet siitä, miten työ jumittaa, ja vastauksena oli: "Hienoa, että olet edistynyt työssäsi!"

Jos se tästä. Pienin askelin.

:hymyhali:

Vertaistukea! Mulla on ollut samanlaisia kokemuksia. Itse kuvittelee olleensa ihan jumissa, mutta ohjaaja sanoo sitten ihan muuta. Se on mukavan rohkaisevaa. Itsekin voisin taas tarttua työhöni, kun olen näköjään taas tuhlannut päiväni johonkin ihan muuhun. Dediskin on sovittuna jo parin viikon päähän.

Aika kuluu niin nopeasti. :hämillään:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 14 Loka 2013 12:54

Tiiättekö mitä. Minä sain tehtyä kandintutkielman :woohoo: Eihän siihen mennykään ku kolme vuotta :keijo: Nyt alotin graduseminaarin, ja joulun alla pitäis olla joku 10 sivua teoriaa :sekopää:
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron