Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 13 Joulu 2012 11:13

Lyyra kirjoitti:Vuokranantaja ilahdutti kirjeellä. Vuokra nousee maaliskuun alussa. Voisi sanoa, että se nousee yleiselle vuokratasolle. On tää sen jälkeen edelleenkin halvempi kuin edellinen asuntoni, mutta silti v:tuttaa. :epäilevä:


Mihin tuo korotus perustuu? Eikös se pitäisi olla vuokrasopimuksessa määritelty?
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 13 Joulu 2012 11:29

Aranwe kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Vuokranantaja ilahdutti kirjeellä. Vuokra nousee maaliskuun alussa. Voisi sanoa, että se nousee yleiselle vuokratasolle. On tää sen jälkeen edelleenkin halvempi kuin edellinen asuntoni, mutta silti v:tuttaa. :epäilevä:

Mihin tuo korotus perustuu? Eikös se pitäisi olla vuokrasopimuksessa määritelty?

On se varmaan määritelty jossain, kun oon niin ison puljun kanssa tekemisissä. Tässä lukee: "XXXX:n vapaan vuorkranmäärityksen piiriin kuuluvien asuntojen vuokrat määräytyvät kustannuskehityksen ja paikallisten markkinoiden mukaan. Kiinteistöjen ylläpitokustannusten ja yleisen kustannustason nousu aiheuttaa vuokrankorotustarvetta. Kustannuksista eniten ovat viimeisen vuoden aikana nousseet vesi- ja lämmityskustannukset."

Eli koska joku naapurin dille tiskaa juoksevalla vedellä, mää joudun maksamaan sen takia lisää vuokraa. :norsu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 13 Joulu 2012 13:02

Aranwe kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Vuokranantaja ilahdutti kirjeellä. Vuokra nousee maaliskuun alussa. Voisi sanoa, että se nousee yleiselle vuokratasolle. On tää sen jälkeen edelleenkin halvempi kuin edellinen asuntoni, mutta silti v:tuttaa. :epäilevä:


Mihin tuo korotus perustuu? Eikös se pitäisi olla vuokrasopimuksessa määritelty?


Vuokraa voi korottaa enemmänkin vaikka vuokrasopimuksessa lukisi esim. 3% joka vuosi, kuten meillä. Pari vuotta sitten vuokra nousi n. 100e kun meidän vuokra oli alueen vuokratasoon nähden liian halpa. Eli sama syy kuin Lyyralla nyt. Ja ihan laillinen korotus, valitettavasti. :epäilevä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 13 Joulu 2012 13:48

Niin siis ei siinä mun saamassani kirjeessä lukenut mitään yleisestä vuokratasosta. Se vaan oli mun oma huomioni, koska tää oli oikeesti tosi halpa asunto, kun tähän muutin. Varsinaiset perusteet on tuossa kapulakielessä, jonka kirjoitin edelliseen viestiini.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 14 Joulu 2012 13:11

Tampere on cool!
Täällä sai maukasta suklaakaakkua :aukku:

Seljässä on nyt sitten yks ylimääräinen haava :epäilevä:
Siitä lisää kotiinaluun jälkeen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 14 Joulu 2012 14:24

Niin mitäs te sen Lyyran kanssa siellä oikein teittekään? :pahasetä: :epäilevä: :virne:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Joulu 2012 14:26

Jorssi kirjoitti:Niin mitäs te sen Lyyran kanssa siellä oikein teittekään? :pahasetä: :epäilevä: :virne:

Hmph! :nirppa:
Suklaakaakkua tein. :nirppa:

Hmph! :nirppa:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 14 Joulu 2012 19:14

Lyyra kirjoitti:Suklaakaakkua tein. :nirppa:

Toi ei nyt välttä ollu oikeen toimiva pelastus :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 15 Joulu 2012 01:15

Tampere on :sydän:
Olen vaihtanut majapaikkaa :nirppa:

Lyyran koti oli ihana ilman Temuakin :hullu:
Mutta onhan se Temu nähtävä :hymyhali: :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja ahkera » Ti 18 Joulu 2012 13:39

Tein muistitestin. Muistin tunnarini tänne. Ja vaikka en jaksa tarkistaa, epäilen, että olen kirjoittanut jossain vaiheessa tätä vuotta samansisältöisen viestin tänne. Nousi jotenkin hymy huulille, kun näki "tuttuja" nimimerkkejä.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 18 Joulu 2012 13:41

ahkera kirjoitti:Tein muistitestin. Muistin tunnarini tänne. Ja vaikka en jaksa tarkistaa, epäilen, että olen kirjoittanut jossain vaiheessa tätä vuotta samansisältöisen viestin tänne. Nousi jotenkin hymy huulille, kun näki "tuttuja" nimimerkkejä.

Jää toki pidemmäksikin aikaa. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja ahkera » Ti 18 Joulu 2012 13:47

En tiedä uskallanko netissä ees mainita, mutta mulla on töissä nyt niin tylsää, että saattaa jopa olla, että foorumeilla pitää ruveta aikaa kuluttamaan. Tää on vaan tosi vaikeaa. Lekemattomia viestejä on muutama eikä oikein tiiä, että mistä aloittais. Huoh, Onneks on aikaa.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 21 Joulu 2012 00:09

Eihän kaikkea aiempaa tarvitse lukea. :D Aloittaa vain jostain ja osallistuu, ja vähän kerrallaan.

Mulla oli pitkästä aikaa tehokas ilta. Viime ajat olen ollut iltaisin väsynyt ja tehnyt asioita vain kovin ponnistuksin, mutta nyt sain aikaan keittiön siivouksen (ml. roskiskaappi), pikaimuroinnin, kirjapinojen läpikäynnin, yhden joululahjan paketoinnin ja yhden eteenpäin lähetetyn lyhyen tekstin, ja vielä aloitin toisen tekstin. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 21 Joulu 2012 16:32

Mulla loppui tänään harkka ihanassa paikassa. Hieman vaikea koittaa pysyä koossa, kun työkaverit tulevat halaamaan ja sanovat, että tulehan sitten valmistumisen jälkeen tänne töihin. Sain myös joululahjan. :hullu: Hymy on herkässä ja oon ollut koko päivän tippa linssissä.

Miten tässä malttaa enää kouluun mennä. :hullu:

Tulin työpäivän jälkeen vanhempien luokse. Nyt on kahden viikon loma edessä. Tiedossa rentoutumista ja syöpöttelyä.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 25 Joulu 2012 21:52

Vähän taas jouluperinteiden tuntua tässä ilmassa.
Systerillä oli iso vesivahinko vuonna 2008 jouluna. Tuolloin tapaninpäivänä paljastunut lattian alla käyvä lätinä paljasti vesiputken puhkaisseen keittiössä putken, joka valui suoraan systerin keittiön lattian alle. Lopulta siitä tuli lähtökin kämpästä, kun tuli kaikkea sotkua.

Nyt oli jouluaatto, kun sen vessan katosta tippui vettä. Istuin pöntöllä ja ihmettelin miksi lavuaariin tippuu vettä mun nenän edestä. Hanahan on kiinni. Se tuli siitä vähän ylempää, katosta. :keijoei:
Yläkerran janppa oli lähtenyt joulua viettämään ja jättänyt kotona hanan valumaan. Mutjee! Nyt katotaan miten käy. Minkälaista renppaa tarttee tehdä. Systeri oli vähän maansa myyneen oloinen alkuun, mutta kieltämättä koomisuus vei voiton siinä kohtaa, kun selvisi ettei sieltä enää valu vetta. Hanan kiinni laittaminen auttoi sen verran, ettei sinne tarttenut mennä repimään mitään auki ihan heti. Onneksi!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 31 Joulu 2012 10:14

Mun kone on sitten tainnut hajota, jos joku nyt sattuu kaipailemaan. Pääsen tällä hetkellä vain töistä tänne, ja sekin on vähän nihkeää. :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 31 Joulu 2012 13:17

SUVimooooonnnnn! :pillitys:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ma 31 Joulu 2012 17:12

Ihanata vuoden vaihtumista kaikille :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 31 Joulu 2012 18:55

Hyvää uutta vuotta keijokaiset. :sydän: :ryhmähali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Joulu 2012 20:00

Hyvää uutta vuotta kaikille keijomoneilla. :hymyhali:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 31 Joulu 2012 20:02

skray kirjoitti:Hyvää uutta vuotta kaikille keijomoneilla. :hymyhali:


Keijomonit :virne: :hymyhali:

:keijoi:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 31 Joulu 2012 21:11

Hyvää uutta vuotta kaikille!
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Tammi 2013 03:14

Hyvää uutta vuotta kaikille.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja damn » Ti 01 Tammi 2013 13:55

skray kirjoitti:Hyvää uutta vuotta kaikille keijomoneilla. :hymyhali:


Luin kahdesti että keijodemonit.

Hyvää uutta vuotta minunkin puolesta! :D
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Tammi 2013 02:28

Uudenvuoden aatto meni melko perinteisin menoin, paitsi että olin ajoittain huomattavan turhautunut. Kaverin piti tulla alun perin viiden ja kuuden välillä, mutta ei ollut yhtäkään, kun puhelin soi. En jaksanut nähdä juuri mitään vaivaa yleisen viihtyvyyden eteen. Melkein riitelin, jos joku alkoi jotain tyhmää mielipidettä saarnata. Makasin sohvalla.

No, ampuma-asemat kaivoin ja osallistuin paukutteluun ihan normaalisti. Vuoden vaihduttua setämies liittyi seuraamme ja paria kouhuviiniä juotiin. Ajoittain salmarishotteja.

Vieraiden lähdettyä huomasin, että yksi uudenvuoden onnittelu oli tullut tekstarina, mutta se ihan hyvältä henkilöltä :virnu: Yöllä saunaan. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron