Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 24 Joulu 2012 11:01

Hauskaa joulua! :joulukeijoi:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 24 Joulu 2012 11:16

Hyvää joulua kaikille fordelaisille!

T. Lyrds ja Temppu-Mougust


:ryhmähali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Ma 24 Joulu 2012 12:05

Ihanaista joulua kaikille keijo-forde-ystäville :hymyhali:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 24 Joulu 2012 16:11

Hyvää joulua rakkaat keijot! :joulukeijoi:

Joulusaunassa käyty, puuro syöty, jouluhartaudessa käyntiin. Kunhan veljet ovat käyneet pukki+tonttukeikalla, lähdemme tädin luo viettämään aattoiltaa hyvä ruuan merkeissä. Huomenna mumman luo joululounaalle. Tapanina syödään piparkakkutalo.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 24 Joulu 2012 23:02

Onk ollu hyvä meisinki?
Meillä on ollut vasta kaksi isoa riitaa keijo:
Ensimmäinen aamusta heti :superhymy:

Tontut kävi, jännitys lapsella oli tosi kova. Sitten se sai kameran joululahjaksi ja helpotti.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 25 Joulu 2012 00:19

Meininki jees.
Serkun ja veljenpojat ovat olleet kaikki neljä enemmän tai vähemmän kipeinä. Silti puhtia riitti ravata ympäri taloa ennen ja jälkeen pukin. Saimme myös nauttia jouluillallisella 7v nuoren miehen yhtäjaksoisesta puhetulvasta ja sohelluksesta. Kiva että lapsetkin saavat pöydässä suunvuoron, mutta tämä oli vähän ylitseampuvaa. No ei sitä kestänyt kuin puolisen tuntia ja onneksi minun lasissani ei ollut muuta kuin vettä, sillä tyyppi kaatoi sen syliini.

Pientä tämä häsä kuitenkin on. Ihan mukavasti on saanut vähän neuloa keittiöauttelun lomassa ja torkutkin ehdin ottaa. Sitäpaitsi pieni lasten vauhdikkuus pitää aikuiset kiireisinä, etteivät he ehdi kriiseillä toistensa kanssa.

Lahjoja tuli kolme pakettia. Äidiltä puro-langasta neulottu renkulahuivi ja suklaalevy. Veljen perheeltä sain muumiemalimukin ja kaksi kerää isoveli-lankaa. Serkkuin sakilta saadusta paketista paljastui iso posliinimuki.
Emalimuki ja äitin tekemä huivi on mun suosikkeja. Niin ja pari päivää sitten joulukortin mukana tullut ystävän ottama valokuva on kanssa sydäntä lähellä.

Joulupäivän ihmeitä odotellen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 26 Joulu 2012 11:42

Meisinki on ollut todella jees. Kunnon rauhallinen joulu ja ollaan kaikki, tai siis lähinnä minä ja mies, saatu levättyä. :hymyhali:

Jouluaattona söimme aamupalaksi riisipuuroa, tuijotimme Joulupukin kuumaa linjaa ja Lumiukon jälkeen kävimme joulusaunassa. :sydän: Iltapäivästä olikin ohjelmasssa hipsiminen miehen äidille syömään ja odottamaan joulupukin vierailua. Lasten harmiksi joulupukilla oli kiireitä ja jätti lahjat vain ulko-oven taakse. Mutta väliäkös tuolla, lahjat tuli ja se taisi olla se tärkein pointti. :virne:
Lahjoja tulikin molemmille lapsille pieni vuori. Vanhempi lapsista tosin epäili, onko hän oikeasti ollut näin kiltti kun tuli paljon lahjoja. :keijo: Itse en saanut kuin kaksi lahjaa, ihanan leipomiskirjan äidiltäni, ja suklaata sekä ison siilipehmon mieheltäni. Kuulemma maskotti kuukauden päästä häämöttävälle Pyhän reissulleni. :hullu:

Eilinen menikin sitten uusia pelejä pelatessa ja suklaata syödessä. Konvehtirasioita tuli yhteensä kymmenen, vissiin jotain tasotusta viime vuoteen nähden jolloin ei saatu yhtään. :virne:
Ja sainhan mä jostain itelleni nuhankin. Onneksi tänään on jo parempi päivä.

Ja olen ehkä vähän :pillitys: kun joulu meni niin nopeasti ohi.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 26 Joulu 2012 15:45

Meidän jouluhan menikin yllättävän mukavasti. Oli ensimmäistä kertaa varmaan kuuteen vuoteen koko perhe koolla, kun keskisiskoni mieskin oli vihdoin suostunut viettämään jouluaaton jossain muualla kuin äitinsä helmoissa. Koko perhe tarkoittaa siis minun vanhempiani, minua ja siskojani miehineen. Sen laajempaa kokoontumista lienee turha toivoakaan. Eikä ollut ihmeempiä tappeluitakaan.

Aamulla herättiin vanhempieni kotona ja syötiin aamiaista (vanhemmat söivät riisipuuroa, minä en). Minä katselin Joulupukin Kuumaalinjaa. Vähän ennen yhtä lähdettiin ajelemaan Ouluun siskoni luo. Matkalla käytiin äidin vanhempien ja veljen haudalla ja äiti sytytti siihen kynttilän. Muualle haudatuille ei ollut kynttilää. Kissa huusi koko matkan.

Päästiin perille, ja isä ja äiti saivat parhaan lahjansa heti kättelyssä. Keskisiskoni ilmoitti, että hän ja miehensä saavat lapsen keväällä.

Huuskattiin ja tuuskattiin keittiössä pari tuntia, ja iltapäivällä alettiin saunomaan. Vanhin siskoni ja äitini eivät malttaneet olla hiljaa, vaan räpättivät tahallaan, vaikka joulusaunassa kuuluu olla hiljaa. :soosoo:
Saunomisten jälkeen alettiin syömään.
Ruoka oli hyvää, ja sitä oli liikaa. Aiemmin mainitun siskoni miehen äiti oli lähettänyt itse leipomiaan leipiä. Toisen siskoni miesystävän äidiltä oli tullut kokeiltavaksi (minulle) uusia jouluruokia, ja enoni vaimo oli tehnyt bataattilaatikkoa.

Tarjolla oli (sori, jos en muista kaikkea :friikki: )
- mallasleipää ( :kuola: )
- paksua rieskaa ( :kuola: )
- joululimppua (en maistanut)
- ruisleipää (en maistanut)
- gluteenitonta leipää (en maistanut)
- siskoni graavaamaa siikaa ( :kuola: )
- siskoni graavaamaa lohta ( :kuola: )
- tyrnigraavattua lohta (ihan jees)
- anjovissilakkaa (en maistanut)
- savusärkeä (todella positiivinen yllättäjä :kuola: )
- tervasilakkaa (ei vakuuttanut, makeaa, ei tervaista)
- muikkua x-marinadissa (muikku on lähestulkoon missä tahansa muodossa hyvää :kuola: )
- karpalosilakkaa (ei vakuuttanut, makeaa, ei karpaloista)
- jotain muutakin silakkaa, joka maistui samalta kuin karpalosilakka (ei vakuuttanut. en ymmärrä, miksi kalan pitää olla makeaa)
- kananmunia mätitahnalla (vakioherkku arkenakin :kuola: )
- harmaasuolattua kinkkua (joulun perusruokaa)
- punasuolattua kinkkua (parempaa kuin harmaa, yllättäen. aiemmat kokemukset punasuolatusta on olleet lähinnä :friikki: )
- lanttulaatikkoa (jokavuotinen lemppari)
- porkkanalaatikkoa (hyvää)
- perunalaatikkoa (en maistanut, koska en oikein ymmärrä tätä ruokalajia)
- keitettyjä perunoita (peruspotut)
- bataattilaatikkoa (oma suosikkini tänä jouluna :kuola: )
- karjalanpaistia (peruskarjalanpaisti)
- maksalaatikkoa (se siis on sittenkin syömäkelpoinen ruoka! :O: )
- hernetuuvinkia (uusi, maukas tuttavuus)
- keitettyjä luumuja (vakio, kuuluu joulupöytään)
- rosollia ilman perunaa ja silliä (hyvää)
- rosollia perunalla ja sillillä (silli :kieli: )
- rosollikastiketta (en maistanut)
- punaviiniä (Alkon "Joulupöytään"-hyllystä. en muista nimeä enkä edes rypälettä :töktök: )
- valkoviiniä (kiva, kuiva ja raikas Riesling. tosi tosi hyvää sen graavilohen kanssa :kuola: )
- jälkiruuaksi rommissa keitettyjä omenoita ja luumuja kermavaahdolla ja/tai vaniljakastikkeella

Ruuan jälkeen jaettiin lahjat. (Ne olivat jossain vaiheessa ilmestyneet kuusen alle, ja Moukka oli jo käynyt haistelemassa omia pakettejaan.) Nakki (siskoni koira) meinasi suuttua, kun sen pakettia ei meinannut löytyä heti alkuun. Omakin koirani raivostui yhtenä jouluna joskus vuosia sitten samalla tavalla. :virne:
Lahjoja tuli aika normaali määrä. Sain lasten virkkauskirjan ( :wtf: :töktök: ), astiapyyhkeen ja laudeliinan, ooppera-aiheisen mukin ja lipun Tampereen oopperan Madama Butterfly -esitykseen keväälle ( :sydän: ), älypuhelinsormikkaat, arpoja (perinne :virne: ), jääkaappirunoutta, koira-aiheisen mikrokuituliinan aurinkolasien putsaukseen, sekä kissa-aiheisen messinkisen avainnaulakon. Siinä oli ehkä kaikki. Toivoin kiikareita, en saanut kiikareita.

Illalla pelattiin matsi 6 Nimmt!iä. Hävisin. Sitten katsottiin hetki telkkaria ja mentiin lopulta nukkumaan. Ruoka kiersi mahassa ja kävin vessassa kolme kertaa. Kakka helpotti oloa. :P

Jouluaamuna minäkin sain puuroa (kaurakermaan tehtyä). Lautaselleni osui vain viisi mantelia. :töktök:
Raskas siskoni ja miehensä lähtivät miehen äidin luo jo ennen puolta päivää. Isä ja äiti lähtivät omaan kotiinsa iltapäivällä. Minä ja Moukari ollaan vielä täällä. Eilen käytiin päiväkävelyllä kipakassa pakkasessa. Vietiin pahvia lähikaupan pahvinkeräyspisteeseen. Se virkisti. Illalla syötiin lisää edellä listattuja ruokia (oli jotkut jo loppuneetkin), ja pelattiin yksi erä Jalokivipeliä ja kesken jäänyt ties kuinka monta tuntia kestänyt erä Monopolia.

Tänään olen yksikseni (tai Moukan kanssa) siskoni talossa, kun hän lähti käymään miesystävänsä kanssa tämän äidin luona. Odottelen, että kaverini tulee käymään. Ehkä pelataan hänenkin kanssa jotain lautapeliä. Käyn ehkä päiväsaunassa ennen sitä, jos jaksan. Huomenna lähden joko pohjoiseen tai etelään.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 26 Joulu 2012 16:56

Tänä jouluna oltiin miehen porukoilla, ollaan oltu siis joka toinen vuosi siellä ja joka toinen mun perheen luona.

Joulu alkoi kivasti sillä, että mä ja mies alettiin oksentaa lauantaina ja miehen vanhemmat sitten aattona ja kuumettakin oli kaikilla aika reippaasti.
Itsellä oli onneksi aattona jo sellainen olo, että jotain jouluruokia pystyi syömään,
vaikka joulupöydästä puuttuikin melkein kaikki oleellinen mitä mä syön jouluna :hullu:
(oli siis kyllä kinkku ja laatikot ja rosolli, jotka on vähän sellaisia pakollinen paha, paitsi porkkanalaatikko),
kuten karjalanpaisti ja -piirakat ja kalat ja hyvä sienisalaatti (anoppi oli ostanut jotain, missä oli suolakurkkua).

Kipeydestä huolimatta oli ihan kiva joulu, silleen tosi rauhallista, kun kukaan ei jaksanut/kyennyt tehdä oikeastaan mitään :virne:

Ja kävi meillä pukkikin, muksu sai valomiekan (ja muutakin tietty), jota oltiin ootettu jo kuukausi tolkulla ja se oli selkeästi se kaikkein paras lahja.
Mäkin olin ilmeisesti ollut tosi kiltti, koska sain ihan hirveästi kaikkea. Paistinpannun, lakanoita, mukeja, kuulokkeet, Gandalf figuurin, tossut, viltin, blenderin,
tuhkimo hajuvettä, muutaman kirjan, arpoja ja kaikkea hygieniäsälää. Uutta leivänpaahdinta en saanut, vaikka uhkailinkin miestä (joka siis rikkoi edellisen..),
että jos pukki ei tuo, mä saan ostaa jonkun karmean, vaikka Apulanta leivänpaahtimen :virne:

Kaiken kaikkiaan ihan onnistunut joulu, vaikka eipä se oikein joululta tunnukkaan tuolla miehen porukoilla, on se ihan eri asia olla oman perheen kanssa ja tehdä kaikki samat jutut, mitä on tehty aina. No, ens vuonna sitten.

Nyt syömään lisää joulutorttuja, kun viimein voi rehellisesti sanoa, että alkaa olla terve.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 26 Joulu 2012 18:26

Lyyra kirjoitti:maksalaatikkoa (se siis on sittenkin syömäkelpoinen ruoka! :O: )

Tottakai se on syömäkelpoista. :kyllä: Maksalaatikko on oikeastaan ainut laatikkoruoka, jota on pakko saada jouluna. :kuola:

Aattoaamuna (... tai no aamupäivällä) käytiin pihasaunassa. Poikkeuksellisesti en käynyt pyörimässä lumihangessa, vaikka lumikin olisi ollut ihan pehmeää. :O: Saunan jälkeen oli vuorossa joulupuuron syönti. Äiti oli laittanut puuroon 5 mantelia. Äiti sai kaksi, veljet saivat yhdet ja yksi jäi saamatta. :keijo:

Aattohartauteen mentiin viiden hengen voimin. Isä ei päässyt töiden takia mukaan, mutta mumma haettiin mukaan. Aattohartaus ei ollut niin hyvä kuin yleensä. Kanttori oli ottanut erivapaauksia alku- ja loppusoittojen pituuksien suhteen ja lapsikuoro ei esiintynyt. :pillitys:

Aattoilta oltiin tädin luona. Paikalla oli meidän perhe (lukuun ottamatta mun ja veljen seurustelukumppaneita), täti ja tämän mies sekä heidn lapsensa puolisoineen. Syötiin hyvin, pelattiin Pohjanmaan valtiasta ja nautittiin hyvästä seurasta.

Lahjat jaettiin vasta myöhään illalla, sillä täti perheineen oli päättänyt tänä vuonna olla ostamatta lahjoja. Sain lahjaksi irtopohjavuoan ( :hymyhali:) , Semmareiden Wunderbaum-levyn ( :jami: ), pehmonorsuheijastimen, suklaata, olkalaukun, parit sukat (urheilussukat ja pörrösukat), fleeceasun ( :umpfh: ), kangasservettejä ( :töktök: Ajattelin kuitenkin käyttää kyseisiä servettejä mieluummin pefletteinä. :keijo: ) ja rahaa.

Joulupäivänä käytiin lounastamassa mumman luona. Muuten jouluun on sisältynyt pelaamista ja lukemista (Geishan muistelmat luin noin tunti sitten loppuun). Kivan rauhaisa joulu.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 26 Joulu 2012 18:38

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:maksalaatikkoa (se siis on sittenkin syömäkelpoinen ruoka! :O: )

Tottakai se on syömäkelpoista. Maksalaatikko on oikeastaan ainut laatikkoruoka, jota on pakko saada jouluna. :kuola:

Niin no tämä yllätti, koska en ollut koskaan ennen syönyt kotitekoista maksalaatikkoa. Tämähän jopa maistui maksalle. :O:
Joulupöydässäkään sitä ei ole meillä ikinä ennen ollut. Ei kotitekoisena eikä Saarioisen tekemänä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja damn » Ke 26 Joulu 2012 19:42

Mulla oli tosiaan sellanen joulu, joka vaan vahvistaa mun fiilistä siitä, että joulu on kirottu ja ihan saatanasta. Olin viikon kurkkukivussa ja kävin viime perjantaina lääkärissäkin sen takia, mutta mitään ei muka ollut. Siitä se sitten vaan paheni päivä päivältä. Sunnuntain menin kotikotiin ja valitin siellä, että miten tää voi vaan pahentua koko ajan, eikö jossain vaiheessa pitäs alkaa parantua?? Aattoaamuna nousin ennen seittemää, koska en ollut kovien kipujen takia nukkunut kun max pari tuntia jossain kohti yötä kun särkylääkkeet vielä vaikutti. Tapanani ei ole kauheasti itkeskellä, mutta olo oli niin paska, etten voinut muuta kuin itkeä, kun porukat ja sisko kysy mikä on olo. En ollut syönyt, juonut tai nukkunut niin tuntui että en kestä sitä oloa. Isä vilkaisi mun kurkkuun, joka oli lähes umpeen turvonnut ja totesi, että näyttäs olevan paise. Lähdettiin sitten KYS:iin, jossa vierähtikin jouluaatto oikein rattoisasti. Ainoa positiivinen asia siinä oli se, etten joutunutkaan jäämään osastolle moneks päivää, niinkuin kaikki hoitajat mua oli siinä varoitellut. Oli aika inha tunne, kun ne viilti sen paiseen auki ja suu oli täynnä verta ja mätää. Nam. Vaikka kipu hellitti aikalailla ja pystyin lähes heti puhumaankin, niin ruoka ei kyllä heti maistunut...

Olin lopulta kotikotona yhden yön kauemmin kuin oli ollut tarkoitus. Olin niin lääkepöhnässä, ettei siellä olo tällä kertaa edes vituttanut tai tylsistyttänyt. Nukuin aina välillä ja välillä tein jottain siskon ja sen miehen kaa tai lueskelin. Antibiooteista johtuen olo on ollut sekava ja väsynyt, olen vähän muissa maailmoissa. Vielä pitäs viikko noita lääkkeitä syyä, ei kyllä yhtään innostas, kun kroppa on ihan sekasin noitten takia. En osaa joulusta sanoa mitään muuta. Lähinnä, että joko se oli ja meni, kun en mä sekavuudeltani siitä mitään tajunnut.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ke 26 Joulu 2012 19:54

Olipas mukava joulu. :sydän:
Aika vaan meni nopeammin kuin koskaan ehkä.

Aattona hengatiin kotona ja iskän vanhemmat tuli meille syömään ja olemaan. Todella kivaa, koska eivät ole moneen vuoteen meillä olleet, vaan jonkun toisen luona.
Ruoka oli vasta puoli 4 aikaan iltapäivällä, kun aiempina vuosina ollaan syöty jo paljon aiemmin. Se varmaan sai päivän tuntumaan niin lyhyeltä.
Heti ruuan jälkeen pelattiin vähän korttia ja jaettiin sitten lahjoja.
Sain ison kasan paketteja ja kaikkea järkevää niistä paljastuikin onneksi. Muutama koukku keittiöön ja siivouskaappiin laitettavaksi, patalappuja pari kappaletta, essu, verhot, vähän karkkia ja vain 1(!) konvehtirasia. Ainoa toivomani lahja oli taikinapyörä, jonka siskoni olikin minulle ostanut. :virne: Jotain muitakin juttuja oli, mutta nyt ei tule mieleen, enkä jaksa mennä katsomaan.

Joulupäivänä oltiin miehekkeen kotona syömässä ja siinä se päivä oikeastaan menikin. Illalla käytiin kotikaupungin baareissa pienellä kierroksella, eikä tarvitse enää mennä. :epäilevä: Eka baari oli jees, toiseen en olisi edes halunnut mennä, mutta mieheke ja kaverini halusivat laulamaan karaokea, joten oli pakko lähteä häpeämään heidän kanssaan ja sitten mentiin vielä uudehkoon nuorison suosimaan pubiin (tai en edes tiedä onko se pubi oikeastaan, vaan joksikin muuksi luokiteltava, yökerho se ei kuitenkaan ole), jossa oli ihan hirveää. Lähdettiinkin sitten kotiin ihan hyvillä mielin jo yhden jälkeen.

Tänään hengattiin vaan taas kotosalla ja suunniteltiin vähän kihlajaisia ja sen sellaista. Juhlat pidetään noin kuukauden päästä ja nyt jo ahdistaa se valokuviin joutuminen. :huoh:

Mukava joulu kaiken kaikkiaan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 26 Joulu 2012 21:41

Mä siirryin jo aatonaaton puolella kotikotiin, että on sitten valmiina, kun kaikki rauhat ja lumiukot tulee.

Aattoon heräsin joskus yhdeksän aikoihin, katseltiin luontodokumenttia, syötiin aamiaista. Joulurauha ja Lumiukko. Sen jälkeen paketoin vuorollani joululahjat, joita oli perinteisesti kolme. Jouluateria nautittiin jossain kolmen tienovilla ja siihen kuului kohdallani keitettyjä perunoita, perunalaatikkoa, kinkkua, sukulaisen tekemää hyvää sinappia, joululimppua ja punaviiniä. Ateria jälkeen iski raukeus ja taisin torkahtaakin sohvalle.

Kuusi laitettiin vähän normaalia myöhemmin. Kuunneltiin Timo Rautiaisen ja muiden versio Tiernapojista ja paljon muutakin joulumusiikkia. Tonttuna naapurissa, omat lahjat. Sain Laura Närheä ja Samuli Edelmannia, Vihreät kuulat (joku joulu), pyyhkeen, sukat, Luonto-arvan, pullon kermalikööriä ja ensimmäisen Batman-leffan (sen :keijo: -version). Sitten lisää joulukonsertteja ja illan lopuksi vähän Batmaniä. Aika aikaisin tuli uni.

Joulupäivänä toisteltiin suht samoja asioita. Tänä vuonna ei menty kirkkoon, kun kelikin oli mitä oli. Jossain vaiheessa alkoi hiipiä mieleen, että se varpunen halkeaa kohta, jos sitä vielä enemmän syöttää. Sitten katsottiin radiosta, kuinka Matti ja Teppo laulavat :keijo: Selkä ja muut paikat alkoivat olla jumissa kaikesta istumisesta ja retkottamisesta. Join kermaliköörin pois, vaikka sekin lähinnä nostatti turhautuneita ajatuksia mieleen.

Tapanina oli edessä hieno aamusessio nuorten MM-lätkän parissa, kunnes kaverikin halusi nähdä sen pelin. Tiesin, että se sitten tästä päivästä, mutta en kieltänyt tulemasta. Katseltiin sitten myöhemmin muun muassa jääpalloa glögin kanssa, mikä oli oikeastaan aika kivaa, koska se oli niin keijoa ja erikoista. Mutta muuten aloin olla väsynyt ja lopulta vain tilasin taksin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 26 Joulu 2012 21:57

Mullakin oli kiva ja rentouttava joulu. :tilt:

Aattona heräsin omasta kotoa (varmaan ekaa kertaa ikinä, yleensä tässä vaiheessa olen jo ollut jommankumman vanhemman luona). Sitten katselin joulupukin Kuumaalinjaa ja Joulurauhan julistuksen ja surffailin netissä. Huomasin, että joulu on herkistänyt minut täysin, sillä kun etsin videoita forden joulukalenteriin, päädyin kissavideoiden kautta The Darknessiin, ja pillitin ihan täysillä The Darknessin joulubiisille. :keijoei: Avasin keijolahjan vähän ennen kuin lähdin rämpimään äidille, ja liikutuin siitäkin. :virne: (Siis keijolahjasta, ei rämpimisestä.)

Kun saavuin äidille, äiti alkoi melkein itkeä, kun näki naamani. :keijo: (Siis sain jonkun tosi pahan allergisen reaktion duunista saamistani suklaista, ei muuten. :P) Sitten valmistauduimme syömiseen. :keijo: Jokainen (siinä vaiheessa sisko, minä, äiti veli ja veljen tyttöystävä) puuhaili omiaan ja kun mumma ja täti tulivat, juotiin glögiä ja katsottiin My Fair Ladya. Sitten syötiin ja katsottiin My Fair Ladya. :keijo: Jossain vaiheessa laitettiin Radio Suomesta soimaan joulumusiikkia, jota jotkut arvostelivat kovaan ääneen. :P Seuraava ohjelmanumero olikin lahjojen jako. Sain:

- iskältä Juicen Boogieteorian alkeet... -cd:n, S-ryhmän lahjakortin ja Veikkauksen lahja-arvan
- äidiltä Tom Bombadilin seikkailut suomentajan omistuskirjoituksella (jossa oli vielä nimeni riimukirjoituksella :jami: ) ja jotain muuta... :riips:
- mummalta ja tädiltä bambu-tiskirätin, Finnkinon lahjalippuja, siili-patavahdin ( :hullu: ) (ja nimitarroja :keijo: )
- siskolta kestoleivinpaperia, ekosieniä ja bambu-tiskirätin ( :keijo: )
- veljeltä ja veljen tyttöystävältä kierrätyskorun

Ja siinä ne sitten olivatkin. ( + tietty keijolahja, mutta siitä toisessa ketjussa)

Loppuilta menikin oikeastaan telkkaria katsoessa, samoin seuraava päivä. :keijo: Samalla tuli testattua äidin uutta hierontatyynyä. Mitä nyt välillä käväisin saunassa. Päätin jäädä äidin luo toiseksikin yöksi ja katsottiin saunan jälkeen loppuilta telkkaria. :keijo:

Tänään katsottiin Beatles-juttuja Teemalta. Sitten jossain vaiheessa käväisin pikaisesti kotona ja lähdin iskän luo kahville. Siellä ei katsottu telkkaria ( :keijo: ), mutta soitin iskälle ja siskolle Spotifystä Dingon Facebookissa. :keijo:

Huomasin vasta tätä kirjoittaessani, että aika telkkaripainotteinen joulu, mutta ei se mitään. :tilt: Nyt tuntuu vähän siltä, että joulu on ohi, sillä huomenna töihin. :huoh:

Suklaata tuli syötyä tosi vähän, kun en allergiani takia uskaltanut. Muutenkin piti katsoa tosi tarkkaan, mitä pistää suuhunsa, ettei mikään vielä pahentaisi allergiaa, juuri kun se on paranemaan päin. En tiedä, olenko jotenkin herkistynyt entistä enemmän pähkinälle, ikinä ei ole näin pahaa reaktiota tullut.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 26 Joulu 2012 22:50

damn kirjoitti:Mulla oli tosiaan sellanen joulu, joka vaan vahvistaa mun fiilistä siitä, että joulu on kirottu ja ihan saatanasta.


:femmat:
Myönnän, että muutamina jouluina on ollut ihan siedettävää, mutta tämä joulu oli kyllä taas niin perseestä. Ihanaa olla kotona.

Aatonaatto meni odotellessa, että koska puhelin soi ja sukulaiset soittaa, että ovat tulossa. Äiti soittikin ja kertoi, että tunti menee. Aloin valmistautumaan ja keräämään kamoja kasaan aika rauhassa. Vartin päästä soitti veli, että hyppäänkin sen kyytiin. Heti. Olivat jo autossa. Nomut kiva. Kaikki pakkaamatta! Vaateosaston ja nukkumisosaston sain pakattua aika nopeasti, mutta mukaan suunnitellut patja ja osa ruokavarastosta jäi kotiin. Otti päähän aika tavalla.
Matkalla selvisi kuitenkin, että menisin siskoni luoksi yöksi. Mikä vitutti vielä enemmän. Se tarkoittaisi aamuista automatkaa, joka ei ole mikään lemppari tällä selkäosasolla. Olin ihan :norsu:
Ajattelin kuitenkin järjellä ja totesin että ihan hyvä. Siellä olisi rauhallisempaa ja saisin nukkua sängyssä. Sängy on aina parempi kuin sohva. Aatonaaton ilta menikin siis :keijo:illessa systerin kanssa ja katsoessa avoimilta PlusTV-kanavilta juttuja.

Aattoaamuna istuin silmät ristissä vessassa ja ihmettelin liplatusta. Heräsin ihan samalla hetkellä, kun bongasin systerin katosta vesitippoja. Hetken tökkimisen jälkeen kävi ilmi, että sieltä vuotaa vettä. Jee, vesivahinko! Veden tippuminen lakkasi, kun isännöitsijä kävi sulkemassa auki jääneen hanan. Aikamme siinä pöllöiltyämme ja lapsen kanssa lastenohjelmia katsoessa ( urhea pikku Mörkyli :hullu: :sydän: ) lähdimme joulupuuron syöntiin äidille. Oltiin oltu paikalla alle 5 minuuttia, kun siellä oli ensimmäinen riita. Huutoriita :epäilevä:
Oli ihan siinä rajalla, etten sanonut ääneen sitä ajatusta, että haluan kotiin.
Puuro oli kuitenkin hyvää.

Puuron jälkeen vain hengailtiin. Aloin suunnittelemaan ruuan valmistusta itselleni. Äiti, isäpuoli ja veljet lähtivät perineiselle autoreissulle hautausmaalle. Meillä on hautausmaat aika kaukana, joten retki kestää ainakin tunnin taikka kaks.
Me muut jäätiin preparoimaan ruokaa. Ja leikkimään lapsen kanssa. Tässä kohta oli riita vol. II. Jotain niin typerää, ettei ole todellistakaan. Siinä kohtaa sanoin ääneen, että voidaan me poiskin lähteä. Etten todellakaan halua jäädä moneksi päiväksi vain riitelemään tai kuuntelemaan riitoja, vittu.

Ruuan preparointi kesti aika kauan. Tauottaminen hidastaa kaikkea tuommosta niin hitosti. Avokälypuoli yritti auttaa, mutta se teki samalla omia juttujaan, eikä siinä nyt oikein muuta voinut. Sain kuitenkin ruokani uuniin ihan kohtuullisessa ajassa.
Sen jälkeen tehtiin rosolli ja yritettiin vähän siistiä pitkää pöytää kaikesta rojusta.
Mutsi ja porukat tuli ja sitten oli taas vähän riitaa :epäilevä:
Otti oikeasti päähän, että ne äijät kuvittelivat meidän laittavan kaikki ruuat valmiiksi heidän retkensä aikana. Ekat sanat oli "onko ruoka jo valmista?". Hillitsin itseni kuitenkin. Isäpuoli kuitenkin suuttui ja alkoi huutamaan kun en tehnyt mitään. Heitin paidan pois ja tikit kehiin ja kysyin, että pitäiskö alkaa verta vuodattamaan ennenkuin ne uskoo etten saa kauheasti nostella tai rehkiä. Eikä muutenkaan kauhean reilua lähteä vaan ite menemään ja kuvitella että me tehdään tunnissa kaikki valmiiksi. Pitsaa saisi varmaan karvakäsilästä, jos olisi pakko. :epäilevä:

Ruokaa kuitenkin tuli, kun veljet pistettiin töihin ja kantamaan kamoja kylmäkellarista keittiöön.
Sitä valmistumista odotellessa toi tonttu ensimmäisen satsin lahjoja. Lapselle. Sillä kun ei yhtään pitänyt hermo sitä odotusta. Välillä tuli itkukin, kun niin jännitti. Sitten se sain kameran. Joulun parhaan lahjan niistä kaikista. Neiti 4-veehän on harrastanut tätä valokuvausta jo reilun vuoden kaikkien kännyköillä ja kameroilla. Se tykkää siitä tosi paljon. Kamera menikin heti käyttöön ja kuvasaalis näytti ihan siistiltä. Tuusi oli tarkka siitä, mistä niitä kuvia otti. Eikä kuvannut ihan mitä sattuu. Oppi itse zoomaamaan ja katsomaan että on kuvaa varten tarpeeksi valoa. :keijoei:

Sitten tuli ruoka.
Pöytä notkui. Kirjaimellisesti.
- kinkku
- graavilohi
- lohirullat
- laatikot (porkkana, lanttu, imelletty peruna)
- rosolli ilman sillejä, perunoita ja omenoita
- perunamuussi
- mun punajuuri meets aurajuusto-vuokaa
- sienisalaatti mulle ja avokälypuolelle
- Wanha Amsterdam-juustoa
- juureen tehtyä, ikenet tuhoavaa ruisleipää
- peruna- ja punajuurisalaattia
- uunikasviksia (bataatti, porkkana, sipuli)
- karpalohilloa
- ja erikseen kipoissa suolakurkkuja ja sipulia.

Ei listattuna tunnu paljolta, mutta kyllä sitä oli. Ähkyyn asti.
Ruuan jälkeen oltiin ihan pelkkiä mahoja vaan. Taas tuli tonttu ja loputkin lahjat. Sain Tuusilta suklaata ja muilta rahaa. Avokälypuoli lupasi aikaa ensi vuodelle ja hermolautoja :keijo:
Lahjojen jakamisen jälkeen oli rauhallisempaa. Pienesti ahdisti kun ei ollut kirjaa mukana ja joululauluja pakkosoitatettiin Harju&Pöntinen kanavalta radion puutteessa.
Loppuilta meni aika yllättävän nopeasti. Sisko oli lähdössä Kuopioon, joten se toi mun kaikki kamat sieltä sen luota mutsille. Viriteltiin sohva, syötiin juustoja ( :kuola: ) ja katottiin telkkaria. Aika ahdistavaa, kun ne halusivat kattoa jotain murhaaja-ohjelmia :friikki:
Heitin itseni sohvalle ja luin kirjaa.

Joulupäivän aamu meni samoissa fiiliksissä. Mun maha kritisoi antibiootteja ja ruoka ei maistunut. Mannapuuron söin kuitenkin lakkahillolla ja se rauhoitti vähän. Muut lähtivät ulkoilemaan ja mä jäin sisälle lukemaan. Ei musta ollut sinne pihalle hillumaan ja sain vähän omaa rauhaa. Mun hermo oli vähän tiukilla ja halusin kotiin. Päivällä syötiin samoja ruokia ja mun antibioottinärästys ei helpottanut millään. En syönyt oikein mitään, mutta silti se oli kiusallista. Sisko oli tulossa takaisin ja tilasin paluumatkalta jaffaa. Muu porukka vetäytyi aika hyvin päikkäreille. Mä olin hereillä vauva- ja koiravahtina. Koira haukkui useampaan kertaan ulkona kulkevia pikkukoiria :keijo:

Se päivä meni siten siinä. Sain jaffaa, katsottiin telkkaria, pelattiin koko perheen joululahjapeliä vähän vain arvuuttelemalla kysymyksiä ja arvailemalla. Jaffan saapuminen pelasti illan. Närästys ja korvennus väheni ja olo helpottui. En silti syönyt enää mitään.
Menin rauhallisella mahalla nukkumaan.

Tänään halusin aamusta asti vain kotiin.
Lopulta pääsin ja nyt on hyvä. :huoh:
Jos tuolta olis jotenkin fiksusti päässyt aattona kotiin, olisin ollut hyvin tyytyväinen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 26 Joulu 2012 23:35

Ainiin.
Koira meinasi syödä kinkun. Vähän ehti lipaisemaan kulmasta :keijo:
Naapurilla taas koira oli syönyt puolet kinkusta :virne: Olivat jättäneet pöydälle. Nam, nam.

Ja Tuusin kanssa laulettiin paljon. Tehtiin omia biisejä, kun ne tavalliset oli ihan tyhmiä. Meillä oli mm. Laiska Hiiri, joka syö sun eväät, Joulupukki asuu kaapissa, Katastrofivälttely ja vauvat. :inkkari: :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » To 27 Joulu 2012 14:41

Damn ja Kiba :paijaus:

Mulla on ollut miellyttävä joulu. Jouluun kuuluu olennaisesti valmistelut, joten olin paikalla jo aatonaattona tekemässä kakkua ja kuusenkoristelua ja erinäisiä pikkuasioita. Jouluaattoaamuna tehtiin puuroa, rosollia, vihersalaattia, pöydän kattamista ja sen sellaista. Laitoin myös mekon päälle ja kiharsin hiukset. :tyttö: Nämä asiat valmistuivat sopivasti joulurauhanjulistukseksi.

Syötiin jo kahden tai kolmen aikaan, melko perinteisiä ruokia punaviinillä. Ruoka oli hyvää ja sitä oli liikaa. Sitten oleiltiin jonkin aikaa ja juotiin Irish coffeeta ja syötiin runsaasti leivonnaisia. Sen jälkeen jaettiin lahjoja, sain lähinnä vaatteita ja kosmetiikkaa, mm. hajuvettä. :tyttö:

Saunassakin käytiin ja sitten pelattiin lahjapaketista löytynyttä Trivial Pursuitia. Uuden pelin kysymysten viihteellisyys herätti närää, esimerkiksi sarjakuva-, TSH-, Tähtien sota-, Harry P.- ja pelikonsoliaiheisia kysymyksiä oli vähän joka kategoriassa, vaikka viihdekategoria oli kyllä erikseen. :jaaha: Täytynee todeta kysymysten kertovan yleistiedon käsitteen jälleen muuttuneen. Voitin pari kertaa itselleni vieraista aiheista huolimatta.

Joulupäivänä paikalle vasta tuli veljeni ja suurin piirtein sama ohjelma jatkui. Ja niin edelleen. Meillä kinastellaan vain vähän, ei mitenkään piinallisen paljon ja harvemmin on mitenkään sietämättömän tylsää. :o:

Vietän lomaa vuodenvaihteeseen asti, vielä pitäisi mennä käymään kauempana asuvien sukulaisten luona.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Marras 2013 10:33

Joulusuunnitelmat ovat lähes valmiit tälle vuodelle, tulee vähän erilainen joulu. Viime vuoden tapaan käydään äidin + sen miehen luona joulua edeltävällä viikonlopulla, vietetään yhteinen joulu ennakkoon, mukana myös äidin vanhemmat jotka haluavat olla omassa kotonaan jouluaaton. Sitten jouluaattona mennään beiben kanssa siskon luo ja ilmeisesti vietetään jouluaatto sitten kolmistaan :hullu: nyyttärihengessä ruokaa ja juomaa, muutamia lahjoja, pelejä ja yhdessäoloa. :D

Sitten kai joulupäivänä "pitää" käydä beiben vanhemmilla, ja tapaninpäivänä beiben mummolla. Ja siinähän se sitten jo oli.

Oon ehkä vähän innoissani joulusta :hullu:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Marras 2013 10:56

Mun tekisi mieli viettää joulu yksin kotona, jos ainoa vaihtoehto on mennä meidän porukoille katsomaan sitä joka vuotista perinnettä missä riidellään ja tapellaan.
:epäilevä:

Helpompaa se yksinäisyyskin olisi kestää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Marras 2013 12:14

Me pohditaan, oltaisko ensimmäistä kertaa kaksistaan jouluaatto kotona miehekkeen kanssa. Aina on menty omien perheiden luokse ja jouluaattoiltana mieheke on tullut meille ja joulupäivänä käyty hänen porukoidensa luona syömässä.

Nyt mietittiin, josko olisi jouluaaton omassa kodissa, kerrankin voisi hankkia joulukuusenkin ja tehdä itse jouluruokaa jne. mitä nyt halutaankaan syödä ja tehdä. Mentäis sitten vasta joulupäivänä porukoiden luokse, oltaisiin vain yksi yö ja palattaisiin sitten tapaninpäivän iltana kotiin takaisin. Miehekkeen pitää kuitenkin töihin siinä joulun jälkeen heti.

Eniten kauhistuttaa tässä se, että ei olisi jouluaattona kotona perheen kanssa, niin kuin aina tähän asti olen ollut. :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 28 Marras 2013 12:41

skray kirjoitti:Eniten kauhistuttaa tässä se, että ei olisi jouluaattona kotona perheen kanssa, niin kuin aina tähän asti olen ollut. :hullu:


Pyydä perhe teille. :) (Jos se siis on miehekkeellekin OK.)
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Annis » To 28 Marras 2013 12:45

Eilen ripustettiin jouluvalot. Nyt yritän sitten hillitä itseäni, että vasta itsenäisyyspäivän jälkeen vaihtaisin jouluverhot ja alkaisin pikkuhiljaa laittaa muita joulukoristeita paikalleen.

Me mennään tänä jouluna mun porukoille taas. Mikä on tosi kiva, koska miehen porukoilla joulu ei tunnu ihan joululta, kun ei siellä ole samoja perinteitä, mihin mä olen tottunut
Kaikkein suurin järkytys oli varmaan se, että täällä päin Suomea karjalanpaisti ei ole jouluruoka :kauhistunut:

Joululahjojen suhteen mä olen kehittänyt typerän kriisin siitä, että mulla ei ole mitään kriisiä, vielä ei ole edes joulukuu ja mä olen oikeastaan keksinyt jo melkein kaikki lahjat,
oikeastaan liikaakin ideoita, nyt vaan pitäisi päättää, että mitkä mä niistä toteutan :D

Muutenkin mä olen ollut tosi ajoissa tän joulun suhteen, olen kolme vuotta suunnitellut ompelevani muksuille joulukalenterin
ja joka vuosi muistanut sen viikkoa ennen joulukuuta ja aina sen on jäänyt. Nyt se on ollut jo monta viikkoa valmiina.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Marras 2013 12:56

lumikukka kirjoitti:
skray kirjoitti:Eniten kauhistuttaa tässä se, että ei olisi jouluaattona kotona perheen kanssa, niin kuin aina tähän asti olen ollut. :hullu:


Pyydä perhe teille. :) (Jos se siis on miehekkeellekin OK.)


No muuten kyllä, mutta esim. sisko tulee Helsingistä kotikotiin ja muutenkaan koko poppoolle ei olisi nukkumapaikkaa vielä.
Ensi vuonna varmaan on kaikille tilaa, sitten voisikin kutsua kaikki meille.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 28 Marras 2013 14:12

Annis kirjoitti:Muutenkin mä olen ollut tosi ajoissa tän joulun suhteen, olen kolme vuotta suunnitellut ompelevani muksuille joulukalenterin
ja joka vuosi muistanut sen viikkoa ennen joulukuuta ja aina sen on jäänyt. Nyt se on ollut jo monta viikkoa valmiina.


Kovasti kiinnostaisi nähdä teidän kalenteri, nappaa kuva ja tuikkaa askarteluketjuun tai vaikka tänne? :D

Mäkin aloitin pari viikkoa (!) sitten kunnianhimoisen hankkeen tehdä itse hieno joulukalenteri, painotus taisi olla väärä, koska nyt väännän ihan tuskissani liian hienoa kalenteria :pahis: Josta ei välttämättä edes tule hienoa :pahis: Onneksi tässä on vielä monta päivää aikaa... Ei ole vielä puolessa välissäkään... Argh.


Keijosalapukkeilu sai mulla taas joulufiilikset hyrräämään, ja olen jo pari viikkoa suunnitellut ja aloittanut joulun toteuttamista. Koristeiden tekoa, lahjojen pohdintaa ja askartelua, joulun logistisien solmukohtien pohdiskelua. Nyt viikonloppuna aion roiskata jouluvalot paikoilleen. Tosin pihalle on enää yhdet valot ehjänä, pitäisi ostaa uusia, mutta tekisi mieli odotella joulunjälkeisiä alennusmyyntejä :pihi:


Joulukuusen hankkimista me mietitään vielä. Että jaksaako koko joulun ajan hokea sille 1 v. "kaikkea pitää roplata, nykiä ja järsiä" -tyypille "ei". Ja odottaa joka vessakäynnin ajan kauhulla sitä rysähdystä, kun kuusi kaatuu, koristeet menee rikki, vedet lainehtii pitkin parkettia ja jälkikasvulla on havuja silmässä...



Joka tapauksessa joulun odotus on virallisesti alkanut :täpinä: :joulukeijo:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron