Fordelaisten suosikki- ja inhokkiravintolat!

Re: Fordelaisten suosikki- ja inhokkiravintolat!

ViestiKirjoittaja theia » Ma 07 Maalis 2011 20:41

Äkkiä pikavisiitti Tampereelle :tilt:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 08 Maalis 2011 17:46

Saanko udella, että minkälainen hintataso Stefanilla oli? Kiinnostais käydä siellä joku kerta, mut mietin et kannattaako jättää visiitti tilipäivän jälkeiseen aikaan..

Käytiin viime viikonloppuna syömässä perinteikkäässä Pispalan Pulterissa. Ruoka oli erittäin maistuvaa, tällä kertaa päädyin ottamaan lihapulla-annoksen, joka oli aivan huippuhyvä. Annoksessa riitti kokoa, lihapullat olivat mahtavan kokoisia palleroita ja makukin oli kohdallaan. En jaksanut edes syödä koko annosta, mutta kummasti sitten jälkiruoan tullen löytyikin sen verran tilaa, että jaksoin syödä annoksen talon jäätelöä. :kuola:

Tunnelma oli tuolla kohdallaan, talo oli täynnä ruokailijoita ja toisella puolen ravintelia alkoi ihmisillä olla tunnelma katossa jo alkuiltapäivästä. :D Hinta-laatusuhde oli ruoassa kohdallaan, meen ehdottomasti uudelleen.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja theia » Ti 08 Maalis 2011 17:59

heartless kirjoitti:Saanko udella, että minkälainen hintataso Stefanilla oli? Kiinnostais käydä siellä joku kerta, mut mietin et kannattaako jättää visiitti tilipäivän jälkeiseen aikaan..
Jos ei ihan pitkän kaavan mukaan aio syödä, ei se mun mielestä ollut mitenkään kovin paha hintataso, mitä ruokalistaa tuijottelin. Tosin ehkä kuitenkin jättäisin sen ruokailun tilipäivän jälkeiseksi... Tarkemmin menu ja hinnat on tuolla ravintola.fi -osoitteessa.

Tuo meidän viiden ruokalajin menu viineineen olikin sitten jo ihan hinnoissa, n. 85 eur/hlö. Mutta oli se sen arvoista :sydän:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 08 Maalis 2011 22:22

Ok, hyvä tietää. :) Ja näköjään olivat sitten vihdoin saaneet nettisivut kasaan, koitin viime viikolla niitä katsella, mutta silloin en löytänyt niitä. Oli kyllä ehkä virhe ruveta selailemaan tuota menua, tuli vähän nälkä.. :kuola:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 09 Maalis 2011 00:43

Mikkelin Fransmannissa vietin erittäin hyvän illan. Nälkä oli. Hyvin savolainen tarjoilija ehdotti alkujuomaksi pirteästi Gin&Tonicia, jonka hyväksyin. Enemmistö ruoista oli härkää jollakin tavalla ja taisin siinä ulkofileen tilata ja punaviiniä. Majoneesi, johon sai ranskalaisia dippailla oli ihan järjettömän hyvää. Kaikki maistui todella hyvältä.

Irish Kohviin päätin. Maksoin (oliko 43,90) ja maistelin vähän konjakkia huoneessani vielä, ettei alkuun päässyt humala lähde turhaan laimenemaan. :tilt:

Pakko päästä Fransmanniin uudelleen. Ehkä jo perjantaina.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja kermit » Pe 03 Kesä 2011 19:15

L-S kirjoitti:Ihanteellista olisi löytää kohtuuhintainen paikka, josta saisi mieluiten vielä kasvisruokaa. Ongelmana on yleensä vielä se, että useimmiten ehdin syömään vasta lounasaikojen jälkeen, jolloin halvimmat hinnat ovat mennyttä.

Nostetaan nyt tämäkin vanha metusalemi uudelle vuosikymmenelle. :pepsis:

Suosittelen lämpimästi, oi niin lämpimästi, Helsingin keskustassa museoiden kahviloita lounastarkoituksissa. Etenkin Kiasma ylittää odotukset niin usein, niin omintakeisin tavoin, ja sen tarjoilijapojat ovat niin persoonallisuuksia, että on kovin vaikea olla pitämättä paikasta. Niiden kokki on velho. Ateneum meni vuosi pari sitten toteutetun remontin jälkeen huonompaan suuntaan, ennen siellä ei muuta ollutkaan kuin älyttömän maukasta kasvisruokaa, mutta nykyään se on tasoltaan aika tasoissa Kiasman kanssa. Miinusta maanantaista, jolloin ovat suljettuna.

Iloinen lounasjuttu kaupungissa on Kampin keskuksessa, K-kaupan salaattitiski siinä kaupan ulkopuolella. Salaatin määrän, sisällön ja muut päätät sinä, hinta määräytyy painon, ei täytteiden lukumäärän mukaan. Istuu myös vegeille, mutta sopii käyttöön harvakseltaan, muuten alkaa tympäistä.

Ysibaari Uudenmaankadulla on ruokanäkökulmasta hyvä kokemus. Ei ehkä rauhallisin ruokailuympäristö, mutta jos maku ja hinta ratkaisee, käy nyt edes vilkaisemassa.

Erityisiin elämäntilanteisiin, juhlatunnelman takuupaikoiksi, suosittelen ravintola Juurta Korkeavuorenkadulla, Designmuseon vieressä, lähellä Johanneksenkirkkoa. Ruokaa, joka saa kyynelehtimään onnesta. Kalliimpaakin on nähty, mutta tämän tasoisesta ruuasta on joutunut pulittamaan paljonkin enemmän. Ei silti jokaviikkoiseen oman rahan käyttöön.
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 12 Tammi 2012 21:54

Kävin ravintola Retrossa http://www.ravintolaretro.fi/ Aluksi ajattelin, että onkohan se joku Zetorin tyyppinen persumesta, mutta aika siisti paikka oli. Asiakkaita ei ollut hirveästi, joten palvelu pelasi. Lehtipihvin söin.

Ihan kiva löytää kuitenkin käytäviä ravintoloita täältä Suomen suurimmasta pizzeriasta. :virnu:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Tammi 2012 22:11

Mä oon kans käynyt Retrossa viime kesänä. Söin jonkun purilaisen, joka oli kyllä eri hyvää. Erityispisteet pihvin kypsyysasteen toivomismahdollisuudesta, ja tosi hyvästä purilaissämpylästä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 30 Tammi 2012 18:44

Siis voi kuola! Oltiin Careliassa (www.carelia.info) syömässä kun beibe teki siellä yhden työvuoron ekstrana, ja palkkana sai siitä lahjakortin viineineen kahdelle. Careliassa on kuitenkin sellainen casual-meininki, ettei ihan fine dining -juttua, mutta lähentelee sitä. Eli vähän parempaa kun "normaalisti", muttei siltikään liian fiiniä mun makuun.

Syötiin siis kunnolla - meidät ohjattiin pöytään ja kerrottiin että menu oli meille jo valmiina. Ekana oli keittiön tervehdys, tryffelimunakas ( :kuola: ), sitten seurasi alkuruoat savuankeriasta piparjuuri-remouladella ( :kuola: :kuola: ), gratinoitu maa-artisokkakeitto ( :kuola: ). Pääruokana oli päivän kalasaalis eli kuhaa, jota seurasi vielä Iberico (?) possua. Possun olisi melkein voinut jättää väliin, kun olin jo niin täynnä, mutta se oli niin tajuttoman hyvää, ettei sitä vaan voinut jättää väliin. Jälkkärinä oli tajunnan räjäyttävä (itse tehty) klementiinisorbetti, joka siis oli ihan jär-kyt-tä-vän hyvää.

Tähän päälle vielä ammattitaitoisen sommelierin valitsemat viinit = :kuola: :sydän: :kuola:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Su 12 Helmi 2012 11:07

Käytiin eilen kaveriporukalla syömässä Kantarelliksessa. Olen hieman pettynyt.
Pääruoka oli ihan hyvää, mutta sitä oli aivan liian vähän. Tilasin broilerinrintaa amarettokastikkeella. Lisäkkeenä tuli lohkoperunoita ja siivu jotain kylmää kasvispateehommelia.
Broilerin rinta oli ehkä puolet siitä, mitä olisi voinut kuvitella. Kastike oli ihan hyvää, mutta sitä oli ihan sikana kipattu siihen broilerin päälle, en ole yleensäkään kastikkeiden paras ystävä. Perunat oli taivaallisen hyviä ja haluan tietää, kuinka saan paistettua perunat sellaiseksi kotikonstein. Kasvispateehommeli oli aika mitäänsanomatonta ja jätinkin sen suurimmaksi osaksi syömättä. Ja hintaa kertyi 19e. :friikki:

Jälkkäriksi tilasin lakkakermassa haudutettua leipäjuustoa, jossa on lakkoja päällä. En edes tiedä mistä aloittaisin.
Kuvittelin ehkä saavani jotain tällaista, mutta kauaksi jäi.
Leipäjuusto oli ohut pyöreä kuminen plätty. Se lillui kermakastikkeessa (enkä edelleenkään pidä kastikkeista liiemmin) ja lakkoja oli siinä päällä ehkä 2 kokonaista ja pari murua.
Kuvittelin sen olevan kuumaa tai edes lämmintä, mutta se oli aika haaleaa tai kylmää ja olisin halunnut lusikan lisäksi veitsen.
Ja järkyttävintä oli se, että se maksoi 9,50. :friikki:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 15 Helmi 2012 23:02

Jälkiruokien hinnat on jotain hämmentävää. Ymmärrän, että niistäkin pitää saada tekijälle palkka ja rahaa ravintolan ylläpitoon, mutta jos pääruoka maksaa n. 15, niin ei reilusti yli viisi euroa maksava jälkkäri ole missään suhteessa pääruoan hintaan, kun eivät ne edes tunnu olevan jäätelöpalloa ja valmispakastekakkupalaa kummempia.

Tai sitten mä olen vaan mummo, joka valittaa kun hinnat nousee pilviin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 15 Huhti 2012 18:54

Kampissakin on nyt Hese. Kävin tänään ja ruoka oli varsin kehnoa. Ranskalaiset olivat raa'an oloisia ja suolattomia, juustohampurilainen oli vissiin pakattu väärään paperiin, se oli ihan levinnyt ja sämpylätkin kovahkoja.

Nykyään törmää aika usein huonoon Hese-ruokaan. Sellossa on aika kyseenalaista ollut useampana kertana eikä se ravintolasalikaan ole kovin miellyttävä. En kohta enää käy Hesessä :nirppa:

Varsinaisten ruokaravintoloiden ruoasta jää jotenkin täyteläisempi ja parempi yleisolokin. Hesessä jää joskus vain kitalaellinen rasvaa ja vähän semmoinen tylsä fiilis koko ruokailutapahtumasta.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 18 Huhti 2012 06:51

Pikaruoasta puheen ollen. Olen kokeillut useita hampurilaisravintoloita Yhdysvalloissa viettämänäni aikana. :tilt:

McDonald's on vakio, ja varsin mauton. Kovin montaa kertaa en ole sinne tullut menneeksi, joten kerran paikallisia tapoja muistamatta erehdyin kysymään pientä ateriaa. Sitä ei tietenkään ole saatavilla, on vain keskikokoinen ja suuri. Suurta suurempi supersize, josta Morgan Spurlock raportoi, on sentään lakkautettu jo jokunen vuosi sitten (dokumentin jälkeen, jopa). Totta kai jonain aamuna ajamme kaverin kanssa läpi drive through -kaistalta ja haemme mäkkärikahvit mukaan. Sitäkin on kokeiltava.

Burger King on melkein yhtä mauton kuin McDonald's, mutta sentään hitusen erilainen. Olen kokeillut lähinnä kanahampurilaista. Kana tuntuu miellyttävämmältä kuin ajatus hampurilaispihvistä. Tarkempi arvio ei ole jäänyt mieleen. :keijo:

Wendy's on edellisiä parempi, hieman maukkaampi. Ranskalaisia mainostetaan erityisesti, ja ovatkin ihan maukkaita, merisuolalla maustettuja, eikä liian lötköjä. Kanahampurilainen toki on kohtuullisen mauton, mutta mitä muuta voi odottaa value mealilta, jonka hinnaksi tulee alle neljä dollaria. Jotenkin ravintolan ilmekin on irvokasta ronaldmcdonaldia ja burgerkingin mitäänsanomatonta väritystä kotoisampi.

Three Brothers Burgers on edellisiä hieman hintavampi, en tiedä onko hintansa arvoinen. Kanahampurilainen maksoi sen verran paljon pikaruoaksi, että olen kokeillut vain tavallista hampurilaista. Pihvi oli hyvä. Täällä sai myös oikeasti pienen juoman, varmaan alle kolme desiä. Yleensä amerikkalainen pieni juoma on vähintään kuusi desiä.

Five Guys Burgers and Fries on jostain syystä kuuluisa. Ruskeassa paperipussissa mainostetaan, että se-ja-se lehti on arvioinut puljun hampurilaiset ja ranskalaiset erinomaisiksi. Jonkun tahon mukaan kyseessä on kiistatta paras pikaruokahampurilainen mitä viidellä dollarilla saa. Kaipaan vain vähän jotain pientä suuhuni, joten ostan pelkät ranskalaiset, varsinkin kun pelkkä purilainen maksaa tosiaan sen viitisen dollaria. Ranskalaisissa on perunankuoret jäljellä ja ne näyttävät siksi palaneilta, mutta maistuvat nahistuneilta.

Wendy'sin lisäksi parhaimmistoa on ollut Jack-in-the-Box, ketju, jonka ravintoloita on vain osassa Yhdysvaltain osavaltioita, ei täällä päin, enimmäkseen etelässä ja lännessä. Ei jäänyt rasvaa kitalakeen, vaikka toki tyypillinen purilaisaterian jälkeinen raskas olo, mutta muutoin ateria tuntui jotenkin toimivalta kokonaisuudelta hintaansa nähden (ei juuri kallimpaa kuin suurimmissa ketjuissa).

(Enkä nyt mitenkään haluaisi edistää sitä käsitystä, että amerikkalaiset syövät pelkkiä hampurilaisia, koska kyllä täällä syödään muutakin... ja olen itsekin syönyt, vaikka tämän perusteella ei siltä kuulosta :keijo: Mutta joitakin näistä olen kokeillut vain kerran tai pari. Toki eroa on sikäli, että Suomessa en ollut käynyt hampurilaisravintolassa ties koska viimeksi, mutta täällä eroa on myös sikäli, että tien päällä ja poissa kotoa tulee syötyä usein, milloin mistäkin syystä.

Mutta kyllähän se on totta, että pikaruoka on pääosin pettymys. Tavallaan sitä tekee joskus mielikin, mutta jälkikäteen on vain tyhjä olo. :keijo: (Toisaalta mieltä lämmittää joskus se, että tulipahan edes syötyä ulkona halvalla, jos ei kerran kotonakaan olisi voinut syystä tai toisesta syödä.)

Muutoin varsinkin erilaisten "etnisten" ravintoloiden määrä ja suosio on valtava. Noutoruoissakin on valikoimaa, jopa paljon paikkoja joista voi hakea mukaansa kotiruoan tapaista ruokaa, toki hintavampaa kuin pikaruoka mutta ei yhtä kallista kuin Suomessa ravintolaruoka. Ja kotonansa monet syövät ihan itsetehtyäkin ruokaa, ruokakaupassa on tähän valikoimaa runsaasti. Tuttavaperhekin syö joka ilta kotona valmistetun aterian yhdessä keittiön ruokapöydän ääressä.)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 10 Elo 2012 23:12

Huono kokemus Base-nimisestä ravintolasta. Tosi :nirppa: -henkinen miestarjoilija tuli ottamaan tilausta. Ruokaosa meni ihan ok, mutta sitten kysyi juotavaa, sanoin ottavani punaviiniä. Hän mumisi jotakin, mistä en saanut selvää (viinin nimi), kysyin mitä ja hän siihen "Siis minä puhun punaviinistä" :nirppa: ... :o: Hyvä, ettei terävää veistä ollut vielä tuotu pöytään. No sitten sanoi, että viinisuositus on tämä tada-daa ja minä hyväksyin.

Mutta noin yleisesti kyllä saa mun puolesta puhua ihan keskenään siellä punaviineistä. Jos ravintola on kallis ja ylenkatsova, niin mitä syytä sinne on mennä :töktök:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 22 Elo 2012 16:31

Tuossa kesällä kun kävin hakemassa miehen pois Edinburghista niin käytiin
siellä myöskin syömässä. Ja pakko on kehua sitä paikkaa, parempaa en ole
varmaan koskaan syönyt. Semmoinen kuin Calistoga , kalifornialainen ravintola
Rose Streetin takakujalla. Tosi hämärän näköinen paikka, kun tosiaan kadulta
on sinne kujalle vaan semmonen tienviitan näkönen kyltti. Mentiin sinne vaan
mielenkiinnosta. Oli ilmeisen täynnä ja saatiin pöytä semmosesta sivuhuoneesta.
Ravintola on erkoistunut viineihin ja pyydettiinkin sitten suosittelemaan sopivat
viinit ruokien kanssa. Syötiin ihan pitkän kaavan mukaan, ja kaikille ruoille omat
viinit tietty. :gay:

Mies otti lohta alkupalaksi, minä sieniravioleja. Otettiin molemmat pääruoaksi pihvit.
En olisi ikinä uskonut että niin raaka liha voisi olla niiiiiiin herkullista. Aivan uskomatonta,
se pala oli ehkä nähnyt pannun, ja sitten leikattu siivuiksi. En muista mitä mies otti jälkkäriksi,
mutta itse otin Earl Grey pannacottan ja se todellakin maistui ihan siltä teeltä.
annastindeli

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ti 25 Joulu 2012 23:27

Joskus aikoinaan kun asuin keskustassa ja olin rahoissa, kävin paljon ravintoloissa. Osasin ulkoa suurimman osan etnisten lounaslistoista, minä päivänä kannatti mennä mihinkin.

Nyt, kun olen tuikiharvoin käynyt etnisissä ravintoloissa keskustassa, olen lähinnä pettynyt. Thaimaalaisissa/kiinalaisissa on ollut rasvaista mättöä ja nepalilaisissa taas mautonta ja suolatonta sapuskaa. Siksi en enää jaksa kokeilla onneani.

Sattumalta löysin hyvän nepalilaisen keskustan ulkopuolelta. Pikku Huopalahdessa, lähellä Meilahtea, Mannerheimintiellä on avannut uusi nepalilainen. Kasvisruoka on ollut kahdella kertaa aivan loistavaa ja annokset runsaita. Sinne pääsee 10:n ratikalla.

Toinen ongelma on kahvilat. Mistä saa nykyään maukkaita patonkeja tai voileipiä? Itse päädyn nykyään Alepan hyllylle, kun missään ei näytä olevan tarjolla mitään kummoisempaa. Muistelen kaiholla Tukholman kahviloiden tarjontaa...

Täällä mainituista:
Silvoplee. Hankalalla suunnalla, mutta toivoisin sinne pääseväni. Kehuttu monelta suunnalta.
Zucchini. Ärsyttävän pieni, lounaalla epämiellyttävän täynnä.
Ateneum. Oli todellakin ennen mainio, sitten repsahti pahemman kerran. Nykytasosta ei tietoa.
Kiasma. Suosikkikahvilani 2000-luvun alkupuolella hyvien voileipien ja sunnuntai-brunssin ansiosta. Nykytasosta ei tietoa.

ongelmana on löytää ruokapaikka keskustasta (Hki). Ihanteellista olisi löytää kohtuuhintainen paikka, josta saisi mieluiten vielä kasvisruokaa. Ongelmana on yleensä vielä se, että useimmiten ehdin syömään vasta lounasaikojen jälkeen, jolloin halvimmat hinnat ovat mennyttä.

Lounasajan ulkopuolella ennen illallisaikaa valitsisin yhden paikan: Stockan ravintola seiskakerroksessa. Se on hieman lounaita kalliimpi, mutta ei vielä pahanhintainen. Erilaisia salaattipöytiä ja lämpimiä vaihtoehtoja, myös etnistä.

Tamarin-ketjulla on usein ollut after lunch -tarjouksia. Thaimaalaista perusmättöä, mitä nyt Suomesta yleensä saa. Eerikin ja Fredan kulman Tamarin on kai paras.

Lounaalla siskoni suosikki on Martta-ravintola Kampissa. Sijaitsee Eerikinkadun tuntumassa, siinä Omenahotellia vastapäätä, lähellä Orion-elokuvateatteria.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 26 Joulu 2012 21:19

Tr*ina kirjoitti:Lounaalla siskoni suosikki on Martta-ravintola Kampissa. Sijaitsee Eerikinkadun tuntumassa, siinä Omenahotellia vastapäätä, lähellä Orion-elokuvateatteria.

Marttaliiton toiminta loppuu ravintolassa ja uusi vetäjä on Sedu Koskinen.
http://www.uusisuomi.fi/raha/56036-sedu-koskinen-avaa-uuden-paikan-marttaliitto-asetti-ehdon
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 18 Maalis 2013 23:10

Tänään koin ison pettymyksen Mbarin smoothieen. Se oli pelkää A-jogurttia värjättynä muutamalla lusikallisella mustikoita. Liian lämmintä vielä kaiken lisäksi.
Jos olisin tiennyt tilaavani jogurttia niin homma olisi kelvannut, smoothiessa pitää olla vähän muutakin makua.

Ei hyvä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lex » Ma 15 Huhti 2013 00:46

Kävin taannoin intternet-sensaatioksi nousseessa studioravintola Paksussa syömässä ribsit.

Itsehän rakastan ribsejä. Mikään ei ole kesällä hienompaa kuin istua mökillä, siemailla herkullista keskiolutta ja katsella kuinka liha kypsyy hiljalleen.. :kuola:

Niin, asiaan. En ottanut jostain syystä isoa satsia. Olisi pitänyt, sillä normiannoksen puoli kiloa upposi kuin huomaamatta. Kastikkeessa oli sopivasti tujua ja pähkinä toi mukavan lisäsäväyksen, vaikka en niistä normaalisti niin välitä. Liha irtosi luusta helpolla ja oli erittäin mehevää. Annoksen yhteydessä sai mukavan tullimiehen hansikkaan, joten sormetkin pysyivät puhtaina (vaikka autenttiseen kokemukseen kuuluu luonnollisesti kastikkeisten sormien imeskely lopuksi). Sidenä meni vielä ranskikset, jotka olivat aivan kelvolliset.

Hintaa tällä herkulla on kymppi (ja kantiskortilla saa samaan rahaan vielä ison kolpakon sitä keskiolutta), joten kallista ei ole.

Paikka on oikeasti ihan lupaava, ruoka on hyvää ja palvelu asiallista. Puitteet ovat aavistuksen kolkot mutta muut asiat kompensoivat sopivasti.
Tulevaisuus on vieläkin kai hieman epävarma, joten kannattanee käydä mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
Lex

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 01 Loka 2014 18:59

Sushikeijot, kaipaan vinkkiänne. Mistä löytyy Helsingin parhaat sushit ja mistä paras sushibuffet?

Buffeteista testattuna on (parhaasta huonoimpaan) Tokio 55, Fuku ja Kin sushi. Ei-buffetissa olen käväissyt Itamaessa ja jossain toisessa paikassa, jonka nimeä en muista. :P Muuten ollut melko hyvää, mutta Fukun tarjontaan olisin kaivannut lisää ihan perusmakeja ja Kin sushissa sushiriisi oli todella huonosti valmistettu ja/tai sushit oli laitettu jääkaappiin ennen tarjoolletuomista.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 01 Loka 2014 21:31

Mä liputan Sumon puolesta. Se on tähän mennessä käymistäni paras sushi. Se tosin on kallis. Suosin sitä itse syö!-viikoilla, jotka ovat kai jälleen tulossa.
Buffeteista en tiedä mitään :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 09 Loka 2014 21:59

Kibaya kirjoitti:Mä liputan Sumon puolesta. Se on tähän mennessä käymistäni paras sushi.

Kiitos Kiba! Sumossa oli ihan tajuttoman hyvää sushia! :kuola: Pystyi hyvin maistamaan, että raaka-aineet olivat todella tuoreita, riisi oli hyvin keitettyä ja sushit tehtiin juuri ennen tarjoilua. Mahtavaa!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 09 Loka 2014 22:19

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Mä liputan Sumon puolesta. Se on tähän mennessä käymistäni paras sushi.

Kiitos Kiba! Sumossa oli ihan tajuttoman hyvää sushia! :kuola: Pystyi hyvin maistamaan, että raaka-aineet olivat todella tuoreita, riisi oli hyvin keitettyä ja sushit tehtiin juuri ennen tarjoilua. Mahtavaa!

Ole hyvä! :hymyhali:
Sumo on ihan uskomaton paikka kyllä. Jää itamaet ja hankot kauas taa. Itseasiassa en ole hankon sushia suostunut syömään Sumon ensikäynnin jälkeen. Tulee vain paha mieli pahasta "sushista".
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 12 Loka 2014 00:11

Bar Teos Runeberginkadulla. Hyviä tapaksia, kiva tunnelma, halpa. Suosittelen lämpimästi.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 17 Joulu 2014 03:36

Tulipahan syötyä huonoin pizza miesmuistiin Helsingin keskustan Splizzeriassa. Toiselle puoliskolle otin Americanan, toiselle Texas Ranchin. En tiedä oliko vain yksittäinen tapaus vai mitä, mutta enpä taida vähään aikaan käydä ko. paikassa. Kumpikin pizzan puolisko oli tympeä ja mitäänsanomaton. Texas-puoliskossa ei ollut menun ainesosien lupaamaa mausteisuutta ("Texas BBQ Bolognese" maistui lähinnä tavalliselta jauhelihasetiltä), eikä Americana-puolessa maistunut sen enempää ananaksen makeus saati sitä tasapainottamaan tarkoitettu homejuusto (vaikka sitä näkyikin olevan reilulla kädellä pintaan ripoteltu). Kinkku näkyi olevan tavallisia pyöreitä leikkelekinkkuviipaleita puolitettuina, joita taisi olla viitisen puolikasta. :P Pohjassakaan ei ollut juuri hurraamista, aika samanoloista pahvia kuin perus-pakastelätyissä. Ei jatkoon. :epäilevä: :peukku alas:

Tölkistä tuoppiin kaadettu Carlsberg sentään maistui siltä miltä pitikin... :jaaha:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina