Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 20 Joulu 2012 16:31

Meillä on tyhmiä asiakkaita.
Miten tyhmiä?
Nooooooh...
- Miksi minun pitää asentaa tämän ohjeen mukaan ohjelma uudestaan?! :raivo:
- No kun sinulle asennettiin koneeseen uusi käyttöjärjestelmä, niin...
- Mutta kun minä olen jo asentanut sen kerran! :raivo:
- Niin mutta kun sinulle asennettiin uusi käyttöjärjestelmä, se jyräsi kaiken entisen.
- Minä olen jo asentanut sen kerran! Pitääkö minun muka asentaa se uudestaan?! :raivo:
- Kyllä.
- Minä soitan tästä teidän pomollenne! :raivo:

Jos maailmanloppu tulee huomenna, en juurikaan itke tämän maailman perään
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 21 Joulu 2012 16:58

Tutkintotodistus noudettu kansliasta. Mä oon nyt sitten jonkin sortin maisterin planttu. :keijo: :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 21 Joulu 2012 17:49

Jee marenki, onnea! :hymyhali:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 21 Joulu 2012 18:03

Maisterienkeli :D Jee!

--

Itselläni oli joulujuhla, jossa lausuin runon, siitä tuli runsaasti positiivista palautetta oppilailta ja henkilökunnalta. :pomppu:

Lahjaksi sain rasian Geishaa yhdeltä oppilaalta ja kynttilän toiselta. :virnu: Omenia ei tullut.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 21 Joulu 2012 18:09

Pascal Lemoix kirjoitti:Itselläni oli joulujuhla, jossa lausuin runon, siitä tuli runsaasti positiivista palautetta oppilailta ja henkilökunnalta. :pomppu:

No niin. Nyt oot virallisesti se tyyppi, josta nämä oppilaat kertoo aikuisena kavereilleen: "Meillä oli kerran sellainen äikänope, joka lausui aina joulu- ja kevätjuhlissa itse kirjoittamiaan runoja." Siitäkin huolimatta, että ovat todistaneet tämän vain kerran. :keijo:

Kivaa, että palaute oli hyvää. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 21 Joulu 2012 19:58

No niin! Viimein kaikki koulujutut tehty ja joululoma. :helpotus:
Ei viime aikoina ole kerennyt juuri fordeilemaankaan. Kyllä onkin paikallaan pieni tauko tuohon akateemiseen elämään. Että pääsee olemaan vaan ja mursuilemaan kunnolla, hyvällä omallatunnolla.

:joulukeijo:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 27 Joulu 2012 16:03

Ihmeellistä miten isot, aikuiset ihmiset eivät osaa käyttää puhelimia jotka pienet kiinalaislapsetkin todistetusti osaavat liukuhihnalta purkaa ja kasata.
Vielä ihmeellisempää on että k.o. aikuiset ihmiset soittavat it-tukeen kun itselle joululahjaksi saatu puhelin ei toimikaan.

Jos se ei ole meidän kautta saatu firman puhelin, ja varsinkin jos ongelmasi laatu on tasoa "mutku nää pikakuvakkeet ei näy niiku pitää", RTFM (read the f***** manual).
Kiva taas palata töihin.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » La 29 Joulu 2012 17:43

Palvelusaikani P-kylässä päättyi tänään. :tilt: ( :muahaha: Eli olen taas normi etelänkeijo määräämättömän pituisella lomalla. :keijo: Mikä on jees. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 02 Tammi 2013 09:43

Tänään eka työpäivä uudessa paikassa. Jännittää hieman kyllä. :täpinä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 02 Tammi 2013 13:07

Tsemppiä Skray! Eka päivä onkin yleensä jännin ja sen jälkeen väsyttää hirmusti, vaikkei oikein muuta olisi vielä päässyt tekemäänkään kuin tutustumaan omaan työpisteeseen ja työkavereihin.
Hyvin se menee. :)
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 02 Tammi 2013 19:43

No oli kyllä jännittävä päivä ja ihan hirmuisesti uutta asiaa. Ihmisiäkin tuli käteltyä ja moikattua niin monta, etten edes tiedä kuinka monta. :keijo:
Ja väsyttää tosiaan aika paljon, vaikken vielä mitään edes päässyt tekemään.. huomenna jatkuu koulutus ja annetun aikataulun mukaan sitä on vielä seuraavakin viikko.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 09 Tammi 2013 19:32

Sarjastamme päiviä, joina ymmärrän Smithiä vähän paremmin. Aamupalaverissa nousi esiin kollegan huoli, että hän ei ole saanut uutta sähköpostiaan pelaamaan. Selitettiin, että sen selaimesta auki, kun... -Mikä on selain? :läps:

Pitäisi olla selviöohjeet: "Paina sitä ketunkuvaa..." :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Tammi 2013 16:21

Pascal Lemoix kirjoitti:Sarjastamme päiviä, joina ymmärrän Smithiä vähän paremmin. Aamupalaverissa nousi esiin kollegan huoli, että hän ei ole saanut uutta sähköpostiaan pelaamaan. Selitettiin, että sen selaimesta auki, kun... -Mikä on selain? :läps:

Pitäisi olla selviöohjeet: "Paina sitä ketunkuvaa..." :keijo:

:halitus:

Tänään olen lähinnä hymyillyt vinosti ihmisten sukunimille :virnu:
Me suorastaan rakastamme kun meille soittaa Standertskjöld-Nordenstam. Eihän tuo ole mitään näin kirjoitettuna, mutta kuvitelkaa että teille soitetaan ja sieltä kuuluu "hei, täällä on standarsjönsöskölnuurdenstam..." :O:

Ja sitten tämä yksi tapaus, jonka myötä maailmassa on kolme vakiota: verot, kuolema ja se että tätä tyyppiä kiusattiin koulussa.
Pekka Sanna (etunimi muutettu, sukunimi oikea).

Ei nimi miestä/naista pahenna, mutta jostain se huumori on täällä napattava :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 10 Tammi 2013 16:30

Mr. Smith kirjoitti:Tänään olen lähinnä hymyillyt vinosti ihmisten sukunimille :virnu:
Me suorastaan rakastamme kun meille soittaa Standertskjöld-Nordenstam. Eihän tuo ole mitään näin kirjoitettuna, mutta kuvitelkaa että teille soitetaan ja sieltä kuuluu "hei, täällä on standarsjönsöskölnuurdenstam..." :O:

Ja sitten tämä yksi tapaus, jonka myötä maailmassa on kolme vakiota: verot, kuolema ja se että tätä tyyppiä kiusattiin koulussa.
Pekka Sanna (etunimi muutettu, sukunimi oikea).

Ei nimi miestä/naista pahenna, mutta jostain se huumori on täällä napattava :keijo:
:femmat:
Mulla on samanlaiset huvit töissä :keijo:

Oli kerran ulkomaalaiset tyypit tulossa, nimeltään Riks ja Poks :keijo: Päässäni joo mietin että missäköhän Raks lymyilee... :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » La 12 Tammi 2013 21:32

theia kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Tänään olen lähinnä hymyillyt vinosti ihmisten sukunimille :virnu:
Me suorastaan rakastamme kun meille soittaa Standertskjöld-Nordenstam. Eihän tuo ole mitään näin kirjoitettuna, mutta kuvitelkaa että teille soitetaan ja sieltä kuuluu "hei, täällä on standarsjönsöskölnuurdenstam..." :O:

Ja sitten tämä yksi tapaus, jonka myötä maailmassa on kolme vakiota: verot, kuolema ja se että tätä tyyppiä kiusattiin koulussa.
Pekka Sanna (etunimi muutettu, sukunimi oikea).

Ei nimi miestä/naista pahenna, mutta jostain se huumori on täällä napattava :keijo:
:femmat:
Mulla on samanlaiset huvit töissä :keijo:

:samis: :femmat:

Mulla olisi töissä kivempaa, jos joku edes osaisi johtaa projekteja ja pitää ne aikatauluissa. Tai jos joku edes tietäisi, mitä haluavat. Aika tuhraantuu pilkunviilailuun ja mielen jatkuvaan muuttumiseen, mikä on suht turhauttavaa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 15 Tammi 2013 14:45

Tämän, ja oikeastaan ihan minkä tahansa viikon murheenaihe ovat EEVO:t eli Esimiehet Eivät Vaan Osaa.

Et jaksa opettaa uutta alaistasi? Et osaa googlettaa virman intraa? Et osaa mitään? Hei, apu on lähellä: sanot vaan kaikille että "soittakaa it-tukeen, kyllä ne osaa auttaa :keijo:".

Painokoneet pysäyttävä tiedonanto: it-tuki EI osaa auttaa mm. oikeuksien hankkimisessa jotka esimiehen tulisi osata hakea, jonkun virman itse kehittämän ohjelman käytössä tai missään joka vaatisi Microsoftin lisenssi-tasoisen tutkinnon.

Taas kyrsii tämä pomotason uusavuttomuus/saamattomuus/kyvyttömyys opastaa :epäilevä:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 15 Tammi 2013 15:07

Saanks mää valittaa vaihteeksi meidän IT-tuesta? :keijo:

Ensin laitetaan sähköpostiviestiä ongelmasta: "tein ohjelmalla x asiaa y kellonaikaan i, palvelimeni ö, koneeni z, istun paikassa l. Samaa ongelmaa esiintynyt muillakin. Selvitättekö vikatilaa" (tms tms).
Sitten tulee IT:ltä viestiä hetken päästä "Mitä olit tekemässä?"
Kuvailen ongelmani uudelleen.
"Mihin aikaan tämä tapahtui?"
Kerron ajan uudelleen.
"Mikä oli se palvelin?"
Kerron sen.
"Oliko tää vaan sun koneella?"
Teki mieli muutamaan otteeseen laittaa vaan copy-pastena mun eka viesti. Lukekaa stna mitä ekaksi on kirjoitettu! :raivo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 16 Tammi 2013 11:24

theia kirjoitti:Saanks mää valittaa vaihteeksi meidän IT-tuesta? :keijo:

Ensin laitetaan sähköpostiviestiä ongelmasta: "tein ohjelmalla x asiaa y kellonaikaan i, palvelimeni ö, koneeni z, istun paikassa l. Samaa ongelmaa esiintynyt muillakin. Selvitättekö vikatilaa" (tms tms).
Sitten tulee IT:ltä viestiä hetken päästä "Mitä olit tekemässä?"
Kuvailen ongelmani uudelleen.
"Mihin aikaan tämä tapahtui?"
Kerron ajan uudelleen.
"Mikä oli se palvelin?"
Kerron sen.
"Oliko tää vaan sun koneella?"
Teki mieli muutamaan otteeseen laittaa vaan copy-pastena mun eka viesti. Lukekaa stna mitä ekaksi on kirjoitettu! :raivo:


Tuollaista se on meilläkin kun lähetämme keikkoja meitin ns. asiantuntijoille maahan, jonka palkkakustannukset ovat niin matalat, että sinne kuulemma aiotaan investoida enemmänkin (osaamisesta ei siis niin väliä).
Eli tunnen tuskan :paijaus:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 16 Tammi 2013 16:10

asiakkaat :epäilevä:
Jos mä kysyn työnantajan virallista nimeä, miten se voi olla niin haastavaa kertoa se? Ensin ollaan Yritys Oy, kunnes myöhemmin käy ilmi että se firman virallinen nimi on Yritys Finland Oy. Miten suoraan kysymykseen voi olla niin kirosanan vaikea vastata?
:raivo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ke 16 Tammi 2013 21:26

Olen käynyt työkkärin työnhakuklubilla tämän viikon. Plaah. Mutta on siitä jotain hyötyä ollut, huomenna työhaastattelu. Ei tietenkään oman alan hommia(kun ei niitä ikinä ole), mutta tuo vaikuttaa hyvältä työltä. Ois kyllä kiva saada palkkaa ja työkokemusta.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » To 17 Tammi 2013 15:44

Työhaastattelu meni yllättävän hyvin univelasta ja paskasta fiiliksestä huolimatta: sain töitä. Reilun viikon päästä aloitan työt yhdellä lääkefirmalla. Ensin pari-kolme kuukautta, sitten katsellaan oisko lisää töitä jatkossakin. Kiva alku tämäkin.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 17 Tammi 2013 16:24

Jee! Hyvä damn! :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 17 Tammi 2013 17:00

Onnittelut damn! :D
---------
Omia kuulumisia: oli äskettäin joku virman "suuntaviivamme vuodelle 2013" tms.-infotilaisuus.
Teille paikallaolemattomille kerrottakoon että reis vill pi guud pat the roat vill pi sliperi.
Oikeasti: lähemmäs kaksi tuhatta tuntia (siltä se tuntui paikallaolleena) Kimi Räikkös-enklantia aiheesta joka ei voisi vähempää kiinnostaa.

Niin kauan kunnes toisin sanotaan tulen töihin, hoidan hommat, poistun töistä. Ei minua kiinnosta infrastruktuuri-perspektiivi lokin näkökulmasta (tai siltä se kuulosti) seuraavien kvartaalien ajalta.
Tuonkin ajan olisin voinut olla oikeasti tekemässä töitä :epäilevä:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » To 17 Tammi 2013 20:51

Onnea damn työpaikasta! :superhymy:

Mulla on ollut ihan kivaa uudessä työssä. Tänään sain vastata ihan itsekseni puheluihinkin jo, vaikka en osaa paljon mitään.. Opin toki paremmin tehdessäni ja totutellessani, joten ei haittaa. Kaikki koulutukset, joissa on vaan istuttu ja kuunneltu, on menny vähän ohi.. :keijo:

Töissä on kiva kahvikone.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 21 Tammi 2013 21:32

Saatiin ihan saatanan suuri vuositulosrevittyselkänahastabonus. Ei se kuitenkaan lohduta juuri yhtään, kun joka päivä fiilis on:

:kops:
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron