Vuodenajan vaihtuminen

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Mikä on paras vuodenaikasi?

Talvi
4
11%
Kevät
1
3%
Kesä
16
46%
Syys
10
29%
Olen tyttö ja shoppailen. Kauppakeskuksista ei näe ulos.
0
Ei ääniä
Kaikki kelpaa.
4
11%
 
Ääniä yhteensä : 35

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 10 Tammi 2013 23:47

Mun mielestä nyt vielä tammikuun on aika pimeää, mutta jo Helmikuussa alkaa se päivän pidentyminen tuntua.
Syksyllä on vaan yks kaks *puff*-pimeetä. Silti on vielä ainakin kuusi viikkoa talvipäivänseisaukseen ja se on pitkä aika. Eikä se ikinä tunnu loppuvan, vaan venyy ja venyyyy ja venyyyyyyy :gaah: Sen yli päästessä on jo helpompi olla, kun tietää että nyt parin viikon päästä on jo valoisampaa ja kohta huhtikuu ja sitten on valoa paljon enemmän :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja skray » Pe 11 Tammi 2013 07:56

Mä arvioin, että koska jo elokuussa on pimeää iltaisin/öisin, niin syksy on sitten pimeä jo valmiiksi. Nykyään elokuu on kuitenkin vielä pitkälti kesäkuukausi, koska yhtälailla pidetään kesälomia kuin kesä- tai heinäkuussa ja käydään uimassa meressä/järvessä ja tehdään muitakin kesäjuttuja. Ja sit se pimeys vaan sitten iltaisin aikaistuu vaan ja syyskuu on kuitenkin syksyä ja on jo valmiiksi pimeää ja pimenee vaan koko ajan lisää. Syyskuusta on kuitenkin aika pitkä matka vielä lumeen ja jouluun ja kaikkeen, jonka jälkeen yleensä aletaan sitten odottaa kevättä. Keväällä sentäs on se lumi, joka valaisee ja jonka sulamista on kiva seurata.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 21 Tammi 2013 00:36

skray kirjoitti:Tänään kun tulin töistä, oli mielestäni jo selkeästi valoisampaa tuossa puoli viiden aikaan iltapäivällä, kuin viime viikolla samaan aikaan. Valoisampi aika on siis jo matkalla. :D


Helsingissä tämän on huomannut todella selvästi.

Miksikö Helsingissä?

Siksi, että täällä ei ole paistanyt aurinko kirkkaalta taivaalta sitten marraskuun. Ja nyt on ollut jo neljä(ko?) kirkasta päivää peräkkäin. Kirkkaina päivinä auringon valo hehkuu vielä laskunkin jälkeen, pilvisellä säällä siirrytään vaan harmaudesta säkkipimeään.

Tuntuu todellakin, että ollaan siirrytty taas johonkin uuteen vuodenaikaan. Ihanaan aikaan. Eilen kävin luistelemassa merellä päivän viimeisen tunnin aikana. Pakkanen oli kirpakka, mutta ei haitannut menoa. Kun aurinko oli laskenut aivan horisonttiin, värit muuttuivat lähes vieraiksi. Lumen pinta oli silaistu violetilla. Oikeasti!

Tänään kävin kävelemässä toisella puolen merta. Tuuli puhalsi navakasti, ilmassa pölisi lumi. Eiranranta näytti kaukaa katsottuna, lumipöllyn takaa, hylätyltä maailmanlopun kaupungilta.

Kuinka outoa vuodenaika talvi onkaan!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 21 Tammi 2013 00:53

Tänä vuonna olen huomannut auringon pienetkin pilkahdukset antava todella paljon voimaa ja uskoa kevääseen. Harmauden keskellä olen ihan kamalassa kunnossa ja huonovointinen. Pimeyskin jotenkin vielä menee, mutta se toivoton harmaus ja synkkyys. Värit katoavat ja pilvet roikkuvat alhaalla.

Nyt kun on taivas avoinna, kuu näkyvillä ja silloin tällöin aurinkokin on helpompi olla.
Olen toki myös yrittänyt kääntää kasvojani auringon suuntaan, että tuo valoilmiön ilmaantuminen vaikuttaisi edes jotenkin aivoihini.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Tr*ina » To 01 Elo 2013 22:40

Lempiketjuni. :)

Tänään tein kaksi luontohavaintoa: pihlajanmarjat ovat alkaneet punertaa ja maitohorsmien kukinto alkaa olla ohi. Kumpikin havointo hätkähdytti. Nytkö se on jo mennyt, kesä?

Iltalenkillä suuntasin kasvoni yläilmoihin. Ahmin suorastaan lehvästöjen vihreää. Paluumatkalla, peltojen keskellä, aurinko paistoi suoraan kasvoihini. Yleensä en pidä suorasta auringonvalosta, mutta nyt otin sen autuudella vastaan. Lämpö, sekin on säilöttävä muistiin!

Radiouutisissa kerrattiin mennyttä heinäkuuta. Etelärannikolla oli ollut hieman tavanomaista lämpimämpää. Outoa. Minä en muista Helsingin heinäkuuta erityisen hehkuvana.

Nyt viikonlopuksi on lupailtu lämpöä. Saisipa vielä viettää yhden kesäisen viikonlopun!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 13 Elo 2013 23:25

Yleensä loppukesä ja alkusyksy on ollut minun suosikkiaikaa. Nyt en haluaisi siirtyä eteenpäin. Ei vielä. Heinäkuu jotenkin livahti ohitse. Suosikkipuisto on ollut työmaana, enkä ole etsinyt itselleni toista kesäkotia. Jotain olennaista on jäänyt tekemättä ja kokematta. Vielä vähänaikaa kesää, jooko.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 14 Elo 2013 10:12

Pvi kirjoitti:Yleensä loppukesä ja alkusyksy on ollut minun suosikkiaikaa. Nyt en haluaisi siirtyä eteenpäin. Ei vielä. Heinäkuu jotenkin livahti ohitse.


:femmat:
Ei ole varmaan koskaan ahdistanut tuleva syksy yhtä paljon kuin nyt. :huoh:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 14 Elo 2013 11:44

Syksy on mullakin ollut mukavaa aikaa yleensä. Se on kesän jälkeen mun suosikkivuodenaika ja aina merkinnyt jotain muutoksia elämässä tai paluuta tuttuun ja turvalliseen arkeen. Nyt vain on sen verran iso ketutus töissä, että jos ei työpaikan vaihto onnistu, niin tulee todella raskas syksy.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Elo 2013 11:55

Aranwe :paijaus:
Toivottavasti jotain järkevämpää työtä tulee vastaan.

Minä olen innoissani syksyn tulosta. Se on jälleen yksi lempivuodenajoistani useamman vuoden jälkeen (kun ei ahdista enää niin paljoa, että pimeydestä voi nauttiakin). Toivon vain, ettei se pitkittyisi kovin, koska siinä marraskuun tienoilla sitä alkaa jo kaivata lunta ja sen tuomaa valoa. Tarvitsisin vain uudet kengät, ettei tarvisi kulkea taas koko syksyä (huonoissa) lenkkareissa. Ja haluaisin ihan tuhat uutta vaatetta, kun näyteikkunoissa on kaikkea ihanaa esillä. :sydän:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 14 Elo 2013 12:06

Mulle kaikki vuodenajat on kivoja, ainakin alkuun. Mut liika on kyllä aika liikaa...

Nyt odotan syksyä, ja sitä, että saa taas käyttää saappaita, ja pipoa, ja kivaa takkia :sydän: Tykkään mieluummin pukeutua enempi kun vähempi.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 14 Elo 2013 13:04

Tr*ina kirjoitti:Minä en muista Helsingin heinäkuuta erityisen hehkuvana.


Minusta heinäkuu oli ihanan lämmin. :hullu:
Ja just sopivan sateinen (eli ei satanut lähes ollenkaan). :virne:

Mutta nyt on iskenyt se joka vuotinen masennus. Syksy on täällä, ja koko ajan vaan sataa, sataa ja sataa. Mihin se kesä meni? Kaikki se lämpö ja auringon paiste?
Ei mua haittaisi jos syksykin olisi ihanan aurinkoinen ja päivät viilenisi vähitellen. Mutta kun pitää sataa vettä! Mä en tykkää. Mä olen tehty sokerista! :ei:

Onneksi tälle syksylle on tiedossa muutamia kivoja juttuja piristämään menoa. Muutenhan joulu saisi jo sitten tullakin. :aukku:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 14 Elo 2013 13:39

Oon Wildiksen kanssa samaa mieltä kaikesta. :virne: :femmat:

Kesä :hymyhali: En yhtään kaipaa syksyä. Tällaisina harmaina sateisina päivinä kuin tämä tekisi mieli vaan piiloutua johonkin sisälle, kun aurinkoisina ja lämpiminä kesäpäivinä on ollut mukava olla.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 14 Elo 2013 13:51

Tunnen monissa asioissa itseni vastarannankiiskeksi (vaiko "vastarannan kiiskeksi"?), ja niin tässäkin. Mä tykkään kun sataa. Sillon tuoksuu hyvältä ja se kuulostaa kivalta. Kävelyllekin on kiva mennä, kun olen hankkinut itselleni varmasti vedenpitävät vaatteet. Olen kyllä huomannut, että ei mua kastuminenkaan haittaa, kunhan pää ei kastu.

Muutenkin syksy on aivan ihana. Se tuoksu! Mistä se oikein tulee - omenoista, tippuneista lehdistä, sienistä? Varmaan kaikista noista yhteensä. Ja pimeä! Alan vähitellen uskoa, että oikeasti olin entisessä elämässäni joko vampyyri tai lepakko, sillä mulla on mukavin olo pimeässä (tai ainakin hämärässä).

Lähdenpä tästä heti tallustelemaan tuonne sateen ropinaan!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 14 Elo 2013 14:36

Lumikki75 kirjoitti:Tunnen monissa asioissa itseni vastarannankiiskeksi (vaiko "vastarannan kiiskeksi"?), ja niin tässäkin. Mä tykkään kun sataa. Sillon tuoksuu hyvältä ja se kuulostaa kivalta. Kävelyllekin on kiva mennä, kun olen hankkinut itselleni varmasti vedenpitävät vaatteet. Olen kyllä huomannut, että ei mua kastuminenkaan haittaa, kunhan pää ei kastu.

Muutenkin syksy on aivan ihana. Se tuoksu! Mistä se oikein tulee - omenoista, tippuneista lehdistä, sienistä? Varmaan kaikista noista yhteensä. Ja pimeä! Alan vähitellen uskoa, että oikeasti olin entisessä elämässäni joko vampyyri tai lepakko, sillä mulla on mukavin olo pimeässä (tai ainakin hämärässä).

Lähdenpä tästä heti tallustelemaan tuonne sateen ropinaan!

Mä taas oon kaikesta samaa mieltä Lumikin kanssa! :virne: :femmat:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 14 Elo 2013 15:06

:femmat: theialle!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Elo 2013 15:11

:femmat: theialle ja Lumikille. Ei muakaan sade haittaa, mutta kastuminen on ikävää. Siltä voi onneksi suojautua pukeutumalla oikein. Syksyn värit ja tunnelma ovat kyllä ihan omanlaisensa. Kesä on jotenkin liian tasapaksua. Ja kesän hehkuttaminen mediassa ärsyttää. Miksei pimeistä tunnelmallisista illoista ja paukkupakkasista iloita samalla tavalla?

Kaikissa vuodenajoissa on kyllä puolensa, mutta talvi lienee se mun suosikkini. Kevät taitaa olla vähiten suosikki.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 14 Elo 2013 17:05

L-S kirjoitti:Oon Wildiksen kanssa samaa mieltä kaikesta. :virne: :femmat:

Kesä :hymyhali: En yhtään kaipaa syksyä. Tällaisina harmaina sateisina päivinä kuin tämä tekisi mieli vaan piiloutua johonkin sisälle, kun aurinkoisina ja lämpiminä kesäpäivinä on ollut mukava olla.


No näin justiinsa! :femmat:

Mutta kun teidän muiden juttuja lukee, tulee mieleen voiko joku oikeasti tykätä jokaisesta vuodenajasta yhtä paljon? Ettei ole vain sitä yhtä lempparia, vaan iloitsee kaikista yhtä vilpittömästi?
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 14 Elo 2013 18:22

Ei perhana tuota keliä. Nihkeetä. Ihan penaalista. Ei voi olla kesä vielä ohi, ei saa olla syksyn alkua vielä! :norsu: Mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun tosiaan olisi noin... :huoh:
Tulee tuosta harmaudesta ja sateesta välittömiä ala-aste-flashbackeja. Kun välitunneilla oli pakko mennä ulos, kesä oli ohi taas oli palattu rutiiniin.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 14 Elo 2013 23:38

Wildchild kirjoitti:
L-S kirjoitti:Oon Wildiksen kanssa samaa mieltä kaikesta. :virne: :femmat:

Kesä :hymyhali: En yhtään kaipaa syksyä. Tällaisina harmaina sateisina päivinä kuin tämä tekisi mieli vaan piiloutua johonkin sisälle, kun aurinkoisina ja lämpiminä kesäpäivinä on ollut mukava olla.


No näin justiinsa! :femmat:

Mutta kun teidän muiden juttuja lukee, tulee mieleen voiko joku oikeasti tykätä jokaisesta vuodenajasta yhtä paljon? Ettei ole vain sitä yhtä lempparia, vaan iloitsee kaikista yhtä vilpittömästi?


Mä pidän siitä, että meillä on eri vuodenajat, mutta en missään nimessä tykkää kaikista yhtä paljon. Esimerkiksi talvi saisi olla mielestäni huomattavasti lyhyempi. :P

(Tiedän, että tuota kysymystä ei ollut suunnattu oikeastaan mulle, mutta vastasinpa silti. :tilt: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 15 Elo 2013 18:52

Wildchild kirjoitti:Mutta kun teidän muiden juttuja lukee, tulee mieleen voiko joku oikeasti tykätä jokaisesta vuodenajasta yhtä paljon? Ettei ole vain sitä yhtä lempparia, vaan iloitsee kaikista yhtä vilpittömästi?

Hyviä kysymyksiä. Tuota olen pohtinut nyt kun syksy on alkamassa ja monena päivänä on tullut pyöräiltyä 2x13 km sateessa. Että tykkäänkö mä tästäkin muka oikeasti. Ja olen todennut, että tykkään. :pahis: Jokaisen vuodenajan kohdalla on sellainen uutuuden viehätys. Sitä on ihan "Jee, kevät/kesä/syksy/talvi alkaa!" :täpinä: Pitkään siitä vuodenajasta pitää, mutta sitten tulee kyllästyminen. "Olisipa jo kesä/syksy/talvi/kevät." :tilt:

Jokaisessa vuodenajassa on puolia, joista pidän kovasti. Toisaalta löytyy myös niitä asioita, joista en pidä. Pidän kovasti kesässä kesäsateesta ja lempeästä lämmöstä (alle 22 astetta), hyvistä pyöräilymahdollisuuksista, luonnon vehreydestä, huolettomuudesta. Toisaalta vihaan liian kuumia päiviä ja valoisia öitä, jolloin uni ei meinaa millään tulla. Syksyssä ihanaa se sellainen haikeus, maatuvien lehtien tuoksu, ruska, paksummat vaatteet, pimenevät illat. Kaatosateet ovat love&hate-listalla. Talvessa rakastan lunta, aurinkoisia talvipäiviä, pikkupakkasia (1-15 astetta), oikeasti pimeitä öitä. En pidä räntäsateesta ja ihon/silmien kuivumisesta. Keväällä on luonto ihanan vihreä ja elinvoimaista, on tiettyä odotuksen tunnelmaa, on aurinkoisia kevätpäiviä jne. Hyviä puolia ei ole paljon, mutta huonoja puoliakaan en oikein keksi. :riips:

Kaikki siis kelpaavat, kuten myös kyselyyn vastasin. Jokaisessa vuodenajassa on se joku mutta. Ehkä pitäisin talvesta eniten, jos silloin olisi jatkuvasti pakkasta. Tai kesästä, jos olisi aina alle 22 astetta. Tai...

Eli, ei. Mä en (enää) tiedä, mikä on mun lempparivuodenaika. :O: Rakastan ja vihaan kaikkia vuodenaikoja (lähes?) yhtä paljon. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 16 Elo 2013 19:06

Lyyra kirjoitti:Ja kesän hehkuttaminen mediassa ärsyttää. Miksei pimeistä tunnelmallisista illoista ja paukkupakkasista iloita samalla tavalla?


Lue naistenlehtiä. Niissä kyllä muistetaan iloita joka sesongista, kun syksyn tullen saa taas pukeutua ihaniin paksuihin neuleisiin ja niihin sopiviin avokkaisiin ja laittaa huulille vähän tummempaa sävyä, ja talvella kotinsa tässä kuussa lehden lukijoille esittelevä menestyvä rouvashenkilö nauttii mielellään ystäväperheidensä kanssa kynttiläillallisista. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 17 Elo 2013 13:45

Kyllä mustakin tuntuu että niitä hehkutellaan ihan yhtä paljon. Tosin mun silmiin osuu talvella tosi paljon matkakuvia ja juttuja etelän auringosta :epäilevä:

Kesä on ihan liian lyhyt :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 06 Syys 2013 13:19

Wildchild kirjoitti:Mutta kun teidän muiden juttuja lukee, tulee mieleen voiko joku oikeasti tykätä jokaisesta vuodenajasta yhtä paljon? Ettei ole vain sitä yhtä lempparia, vaan iloitsee kaikista yhtä vilpittömästi?


Minä minä minä :keijohei:

Kaikissa vuodenajoissa on jotain ihanaa, mitä odotan muina vuodenaikoina. Ja osaan nauttia jokaisena vuodenaikana jostain. Toki myös löytyy ärsytyksen aiheita, mutta enemmän hyvää. Joskus tulee marras/joulukuussa, kun on lumetonta, pimeää ja pilvistä, väsynyt ja raskas olo. Varsinkin jos viikonloppuisinkaan ei aurinko paistele. Ei kuitenkaan joka vuosi, riippuu niin säätiloista. Viime syksynä, kun oli kotona lasten kanssa, tuokaan aika ei tuntunut missään, kun kuitenkin pääsi päivällä aurinkoisina(kin) päivinä ulos. Muutoin kun on pakotettu olemaan konttorilla sen mahdollisesti valoisan ajan vuorokaudesta, niin se käy joinakin vuosina voimille. Parisen vuotta sitten oli aivan _mahtava_ tuokin aika vuodesta, oli varmasti aurinkoisin loppusyksy/alkutalvi vuosisataan :pilvi: :viileä:

Mutta joo, pääsääntöisesti tykkään kaikista vuodenajoista, eikä mitään ehdotonta suosikkia ole :D


Syksyssä parasta on kirpakan viileät aamut, kun ilma tuoksuu mullalta, aamukasteelta ja omenoilta :pilvi: Viileä ilma virkistää ja on kevyt olla ja hengittää. On hauskaa seurata, kuinka luonto vaihtaa loppukesän syvän vihreän värinsä syksyn keltaiseen, punaiseen ja ruskeaan. Tänä aamuna oli ulko-oven edustalla kököttävässä koivussa jo iso laikku keltaisia lehtiä :D Esikoinen suorastaan rrrrrrrakastaa sadetta, hänen kanssaan on sateessa/sateen jälkeen kiva leikkiä ulkona. Lätäköt ovat yllättävän monipuolisia leikkivälineitä :D Eipä siinä juuri aurinkoa taivaankappaleena kaipaa, kun 3,5 v. sälli hehkuu kuin Naantalin aurinko, kun kotitalon ränniin rakennetaan vesihyrrä tai potkuautoa pestään kuralätäkössä, tai kun kaarnalaiva seilaa ojassa :superhymy: :hullu: :sydän:


Ärsytyksen aiheita en viitsi sen kummemmin edes ruveta kirjoittelemaan. Pyrin painottamaan ajatukseni niihin positiivisiin puoliin asioista, joihin en voi mitenkään vaikuttaa, kuten vuodenajat ja säätilat. Tämä on varmaan avainasemassa siinä, ettei mitään inhokkivuodenaikaa ole. Mä mietin tätä kirjoittaessani sellaista, että itsensä saa psyykattua hyvin herkästi inhoamaan jotain, kun vaan tarpeeksi sitä itselleen (ja muille) hokee. Tottakai valon väheneminen vaikuttaa moniin, mutta sen epämieluisaa vaikutusta voisi yrittää minimoida keskittymällä syksyn hyviin puoliin. Listaisi vaikka itselleen kymmenen parasta asiaa syksyssä, ja lista jääkaapin oveen/peilinkulmaan/tietokoneen viereen. Sitten aina kun ajatukset lähtee harhailemaan vuodenaikavi*tuksen puolelle, niin vilkaisee listaa. "Syksy on saatanasta, ai mutta voinpahan ainakin pukeutua lempivillapaitaani!" Tjsp. Varmaan vaatii hieman harjoittelua, mutta voisi toimiakin :D :keittiötsykologi:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 19 Syys 2013 11:52

Miksei tämä ole sääosastolla? :riips:


Syksy! :sydän:
Hain juuri syys- ja talvivaatteet kellarista! Laukusta paljastui ihania villapuseroita ja pitkähihaisia ja pipoja ja lapasia ja kinttaat. :hymyhali:
Saa pakkautua paksuksi Michelin-ukkotyyliin ja tuntea viiman vain kasvoillaan. :sydän:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Vuodenajan vaihtuminen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 19 Syys 2013 14:48

Lyyra kirjoitti:Miksei tämä ole sääosastolla? :riips:

Ehkä siksi, että vuodenaikoihin liittyy muutakin kuin sää? :tilt: Esim. päivän piteneminen tai koulujen alku/loppu tai...eivät ole riippuvaisia säästä. Musta tää sopii tänne oikein hyvin. :kyllä: Sopisi tämä tosin sää-osioonkin. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa