Forden joogaajat

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 27 Tammi 2010 00:51

Onko kokemuksia joogasta? Mitä joogaa kannattaa harrastaa?

Näin Voimalassa (still available in YLE Areena) juttua kundaliinijoogasta ja rupesi kiinnostamaan. Niinkään ei kiinnosta taipumisen lisääminen vaan kehon ja mielen välinen yhteys, jonka hallintaan tuskin koskaan on ainakaan liikaa työkaluja.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » To 28 Tammi 2010 01:03

Kävin taannoin astangajoogakurssin. Se oli paikoin aika raskastakin, piti hengittää oikein ja sitten taipua eri suuntiin. Toistettiin enimmäkseen samoja liikkeitä.

Parasta oli kai se lopussa ollut rentoutusosio, rentoutumista juuri kurssilta hainkin, mutta se varsinainen joogaosio oli mun mielestä paikoin vähän tylsää eikä oikein mun juttu. Mulla tuo kurssi korvasi kuitenkin yhden liikuntatunnin ja totesin, että kaipaan sittenkin liikunnaltani reippaita askelsarjoja hauskaan musiikkiin mieluummin kuin tuollaista.

Luultavasti se varsinainen joogaosiokin voisi olla rentouttavaa, jos siihen jaksaisi keskittyä jne. Musta tuntui, etten ainakaan tuon kurssin aikana löytänyt itsestäni riittävästi kärsivällisyyttä vaan keskityin työpäivän jälkeen nälkäisenä miettimään, että mitä söisin kun pääsen kotiin. :keijo:

Ei silti, nyt kun perusasioita on yritetty opetella, niin saattaisihan tuota joskus vielä eksyä joogatunnille. Mutta en mä sitä joka viikko saati useammin viitsisi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 29 Tammi 2010 00:32

Joogaa on niin montaa sorttia, että todennäköisesti joutuu vähän testailemaan,
ennen kuin löytää omansa. Ensiksi ehkä kannattaa justiinsa miettiä että mitä
oikeastaan haluaa lähteä harjoittamaan ja mitä kautta. Miltä kuulostaa hiki ja
kipeät lihakset, hengittely ja meditaato, erinäiset ajat venyttävissä asennoissa
oleilu?
Kokonaisvaltaista harjoittelua löytyy myös muista "lajeista", jos jostan syystä
sopivaa joogamuotoa ei tunnu löytyvän. Joogalla on pitkät perinteet ja sen
ajatusmaailma sekä harjoitusmetodit ovat vaikuttaneet moneen muuhun lii-
kuntamuotoon. Perinteet ovat joogan vahvuus, mutta joissain tapauksissa ne
saattavat myös ärsyttää tai vaikeuttaa harjoituksen tekoa/ymmärtämistä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Tammi 2013 14:53

Hei Jooga :keijo:t.
Siis siihen taipuvaiset.

En saa itsestäni niin paljoa irti että vetäisin googlen vinoon ja etsisin tiedon sieltä.
Mitä eroa on Joogalla ja Pilateksella?

:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Pvi » La 26 Tammi 2013 16:00

Molemmat on nimityksiä kovin laajalle kirjolle harjoituksia. Pilates on herra Pilateksen viime vuosisadan alussa alulle pistämä voimistelumuoto. Sen sanotaan saaneen vaikutteita joogasta. Nykyisellään pilatestunnit ovat opettajiensa näköisiä. Joogit, fysioterapeuttit ja jumppakärpäset pitävät oman taustansa mukaan hyvin erilaisia tunteja. Yhtä oikeaa lisenssoitua pilatestuntia ei ole. Jotkut ovat nimenneet oman tapansa harjoitella, lisensoineet sen ja kouluttavat muita omilla periaatteillaan lisensoiduiksi ohjaajiksi. Pilatestunnilla voidaan tehdä hengitysharjoituksia. Perusharjoituksiin kuuluu lattialla tehtävät keskivartaloa vahvistavat liikkeet.

Joogalla taas on hyvin pitkät perinteet idässä. Sorttia on monenmoista. Edelleen ohjaajan tausta vaikuttaa pajon siihen mitä tunnilla tapahtuu ja miten. Joogamaailma on laaja, eikä sitä oikein pysty parilla lauseella kuvailemaan. Useimmilla tunneilla käydään läpi erilaisia asentoja, joissa hengitellään joko lyhyen tai pidemmän ajan.

Mitä eroa harjoitusmuodoilla on? Yleisesti joogassa on takanaan iso elämänfilosofia, joista liikkeet ovat vain yksi osa. Pilates taas on ns. pelkkää jumppaa. Joogassa asennoissa pohjana on usein itämaisen ajattelun energiavirrat, kun taas pilateksessa (ohjaajan kiinostuksesta riippuen) liikkeitä tehdään anatomisista lähtökohdista käsin. Ja koska osa ohjaajista opettaa/harrastaa molempia, saattavat nämäkin eroavaisuudet hälventyä joillain tunneilla.

Kannattaa käydä kokeilemassa, katsomassa, ja/tai keskustelemassa jos löytää omaan aikatauluun ja elämänkulkuun sopivan tunnin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » La 26 Tammi 2013 18:11

Kas, meillä on tällainenkin ketju. :tilt:

Olen tuosta kolmen vuoden takaisesta vaihtanut hieman mielipidettäni. Sittemmin en ole käynyt varsinaisilla joogatunneilla, vakijumppapaikan tunneista en hirveästi innostunut ja toistaiseksi en ole raaskinut maksaa mitään kahtakymppiä per tunti jostain joogakeskusten tunneista. Sen sijaan olen tehnyt nettivideoiden pohjalta kotona kaikenlaista. :keijo: Niistäkin on vaikea löytää sopivia, osa videoista on liiaksi sitä joogafilosofian tuputusta tai jotain parrakkaita miehiä jotka taipuvat mitä ihmeellisimpiin asentoihin. Viime keväänä löysin netti-tv-palvelusta jonkun joogaohjelmasarjan, mikä oli ihan kelvollinen, mutta siihenkin kyllästyi aikanaan. Silloinkin se joogailu oli epäsäännöllistä ja unohtui aikanaan. Nyt olen löytänyt Youtubesta Estherin. :D Esther on ihan paras, helppotajuinen ja mutkaton. Nyt olen tehnyt ainakin jonkin aikaa jo aamujoogan ja usein iltaisinkin. Jospa saisi Estherin avulla jatkettuakin.

Kolme vuotta sitten mulla ei käsittääkseni vielä ollut keho niin rempallaan kuin nyt, mutta myöhemmin olen todennut että joogasta on hyötyä juuri sellaiseen jumioloon. Jumikohtia ja kipeyksiä multa alkaa löytyä ympäri kroppaa, vanhuus ei tule yksin. :huoh:

Pilatesta en ole koskaan kokeillut, joten siihen en osaa ottaa kantaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 27 Tammi 2013 21:40

Kibaya kirjoitti:Hei Jooga :keijo:t.
Siis siihen taipuvaiset.

En saa itsestäni niin paljoa irti että vetäisin googlen vinoon ja etsisin tiedon sieltä.
Mitä eroa on Joogalla ja Pilateksella?

:keijo:

Joogassa on mukana kaikkea hengellistä ja se on enemmänkin venyttelyä, pilates puolestaan on rankaan ja lihaksiston voimistamiseen keskittyvää.

Kävin joskus astangajoogassa yhden kesän ajan. Tykkäsin sen fyysisyydestä, muita joogalajeja en varmaan edes pystyisi kokeilemaan. Nykyään ei taida olla enää joogassakaan niin tarkkaa ne ei-saa-joogata-täydenkuun-tai-kuukautisten-aikana-säännöt mutta itelle ne ainakin aiheutti vastareaktion eikä huvittanut enää jatkaa sitten, kunn maksetut tunnit oli käyty. Kropalle se kyllä teki hyvää, joskin ärsytti isossa ryhmässä, ettei ohjaaja ehtinyt neuvoa juuri ollenkaan henkilökohtaisesti, joten jäi ihan omien tuntemusten varaan, mitä pystyy tekemään.

Nyt käyn pilateksessa kerran viikossa ja ryhti on jo sillä parantunut huomattavasti. (Mun niska on ihan oudolla mutkalla ja pää tavallaan roikkuu aina vähän edessä sillai Quasimodo-tyyliin.) Meillä on aika pieni ryhmä, joten ohjaajakin ehtii tarkistaa kaikkien asennot ja korjata tarvittaessa. Pilates ei kuitenkaan ole kovin urheilullista, joten fyysisen kunnon kohottamiseen suosittelisin ennemmin joogaa. Toki pilateksessakin saa hien pintaan, jos tekee ihan tositosissaan, mutta en ole itse päässyt vielä siihen pisteeseen. :keijo: Keskivartalolle pilates kyllä tekee gutaa vähemmälläkin ähkimisellä.

Pilates :sydän:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 27 Tammi 2013 22:17

Lähinnähän tässä on taustalla myös se, että kun on suositeltu tuota pilatesta ja joogaa enemmän kuin tarpeeksi, niin mietin että kummalla kannattaisi aloittaa - sitten joskus. Nyt en usko taipuvani kumpaankaan.
Sitä, pystyisikö jotain Pilatesta tekemään kotona omilla voimillaan, on vielä selvittämättä. Todennäköisesti tarvitsisin kuitenkin jonkun sanomaan meneekö kroppa oikeaan asentoon. Hahmotus on taas päässyt vuodessa menemään niin huonoon kuntoon, ettei aina ole ihan messissä mikä lihas toimii ja mikä ei. Se on tullut nyt huomattua uidessa, kun siellä tulee tehtyä todella paljon niitä kivuliaita asentoja ja sitten meinaa henki salpaantua kipuaallon iskiessä sähköä päästä varpaisiin.

:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 28 Tammi 2013 04:46

Sanoisin, että pystyy pilatoimaan kotona. Se jäi mainitsematta, että herra Pilates jumppautti ja kuntoutti nimenomaan sairaalassa vuoteenomia. Jos oikein muistan, niin sodassa haavoittuneita miehiä. Sen takia jotkut klassisista liikkeistä on vähän hassuja. Tihennetään hengitystä ja nytkytetään käsillä. Olen ymmärtänyt, että makoilevien potilaiden hengitystä yritettiin näin saada syvenemään ja keuhkojen toimintaa aktivoitua.
Sänkyyn ja lattialle sopivia liikkeitä on paljon.
Perusperiaate on, että vatsa kannattaa selän asentoa liikkeissä. Usen kun raajat liikkuvat, selän on tarkoitus olla paikallaan. Kun selkä liikkuu, niin masun 'reunat' erityisesti ovat mukana liikkeessä. (eli vinot ja poikittainen vatsalihas) Napa saa pudota pehmeästi alaspäin. Näin pelkkä suora vatsalihas ei ole aktiivinen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 29 Tammi 2013 21:32

Määkin oon ruvennut harrastamaan pilatesta. Mulla on huono ryhti ja oon huomannu jo parin viikon aikana, että ryhti on parantunut ja osaan kannatella ittiäni paremmin. :tilt: Olen käynyt (köykäisillä) Pilates-tunneilla ja harjoitellut kirjan kanssa kotona. Vaatii vaan lisää keskittymistä ja toistoa niin oikeasti rupeaa sujumaan. Kiinnostaisi kyllä käydä sellaisilla tunneilla, joissa kädestä pitäen ohjattaisiin hengitystä ja liikkeitä, mutta täällä korvessa ei sellaista mahdollisuutta valitettavasti ole. :/
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 11 Helmi 2013 16:03

Viimeisen viikon aikana en ole taipunut kertaakaan aamujoogaan. :epäilevä: Herään aina liian myöhään, että sitä viitsisi enää alkaa. Iltajoogaa olen sentään tehnyt paitsi silloin kun oli vieraita viikonloppuna.

Mutta ärsyttää, että hyvin alkaneet rutiinit jäävät aina jossain vaiheessa. Pitäisi yrittää vielä aloittaa uudestaan. Mutta huomennakaan ei voi, kun on pakko herätä hirmu aikaisin muuten. :keijo:

Huomasin myös liian myöhään, että tänään olisi päässyt vielä pilateksen alkeiskurssille. Olisi voinut toimia selkäjumiin. Mutta en ehdi/jaksa hakea kotoa sitä varten jumppavaatteita ajoissa (kun siihen menisi noin tunti, että kerkeäisin töistä kotiin ja sitten sinne jumppapaikkaan).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 19 Helmi 2013 13:36

Olen menossa huomenna ensimmäistä kertaa elämässäni Astanga-joogaan (taso: easy).
Onko se kovinkin vaativaa näin venymisen kannalta? Kys. nim. "Suomen notkein puuhevonen"

Ei oikein meinaan viitsisi tehdä itsestään pelleä tässäkin urheilulajissaa :hullu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 19 Helmi 2013 14:06

Mr. Smith kirjoitti:Olen menossa huomenna ensimmäistä kertaa elämässäni Astanga-joogaan (taso: easy).
Onko se kovinkin vaativaa näin venymisen kannalta? Kys. nim. "Suomen notkein puuhevonen"
Ei oikein meinaan viitsisi tehdä itsestään pelleä tässäkin urheilulajissaa :hullu:

Hmmm. :raps:
Riippuu vähän, että missä kohtaa sarjaa se ryhmä on menossa. Alkeiskurssien asanat eivät kyllä ole kauhean vaikeita, mutta ainakin mulla on aina takareidet aika jumissa harjoituksen jälkeen. Väittäisin, että alkeistunnit vaativat eniten juuri jaloilta.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että joogan ideana ei ole kiduttaa. Tarkoituksena ei ole yrittää heti kerralla vääntyä yhtä sukkelasti mutkalle kuin se ohjaaja. Kuuntelet vain omaa puuheppakroppaasi ja pysähdyt siihen kohtaan, missä olo on vielä siedettävä. Sitten hengittelet rauhassa, ja jos tuntuu siltä, että voisi vähän venyttää lisääkin, niin varovasti vaan venytät - mutta vain vähän kerrallaan ja vaikka vain hetkellisesti.

Joogassa ei myöskään kannata liikaa vertailla itseä muihin. Jooga ei ole urheilua. Silti itselläni tulee joskus vaikeina hetkinä vilkuiltua salaa muita tyyppejä, jolloin huomaan, etten olekaan ainoa, jolla on vaikeaa. :keijo:

Neuvoni lyhyesti: Pidä mieli avoinna, keskity hengittämiseen, ja kokeile kaikkea, mutta älä pakota kroppaasi liian pitkälle liian nopeasti. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 19 Helmi 2013 15:26

Kiitos vinkeistä :)

Täytyy yrittää pitää mielessä varsinkin tuo "älä vertaa muihin". Se on tämä hitsin miehinen kilpailuvietti joka välillä ottaa vallan minussa :läps:
Varsinkin kun joogakaverilla on ylitaipuvat nivelet (tai jotain sinnepäin) + aikaisempaa kokemusta eli hän ainakin hakkaa minut 10-0 :hullu:

Keskityn siis hengitykseen, ei-muiden tuijottamiseen ja siihen että en yritä repiä jäseniäni luukuopista :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja tgr » To 21 Helmi 2013 10:43

Ensi viikolla minäkin aloitan joogan. En tosin tiedä mikä jooga on kyseessä, mutta menen silti.
Ja ehkä menen vielä äitiysjoogaankin, mutta todnäk tämä yksi kerta viikossa riittää, jos se nyt
tuntuu hyvältä. Ja miksi ei tuntuisi?! :D Ikinä ennen en ole joogannut, joten täysin uusi juttu mulle.
Parilla (ratsastus)pilatestunnilla olen käynyt. Odotan innolla!
tgr
 
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:51

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Pvi » To 21 Helmi 2013 11:31

Miten Smithyn joogat meni?
Täällä on ollut halua joogailuun, vaan ei ole vielä ruumis löytänyt tietään matolle. Kahtotaan, miten tää lähtee toteutumaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 21 Helmi 2013 11:34

Ensimmäinen joogatunti ohitse. Harvemmin on noin paljon tullut rehkittyä, ähkittyä, venyteltyä ja voimisteltua. Tuonne pitää päästä uudestaan :o:
Paljonkos se 10 kerran kortti oli..?
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Su 24 Helmi 2013 22:44

Smith :D

Tänään tein 45 minuuttia Estherin joogaohjelmaa. Rankkaa mutta kivaa. En tiedä onko tämä kotijoogailu sitten kuitenkaan riittävän tehokasta, jos en harrasta hyötyliikunnan ja kotijoogan lisäksi mitään muuta liikuntaa. Liikuntasuositukset on aina liian mutkikkaita. :keijo:

Mutta silti olen tyytyväinen että olen saanut pidettyä jonkinlaista rutiinia näinkin kauan, ja että tunnen että tulee parempi olo. Olen mäkin kyllä edelleenkin melko puuhevonen, mutta toivoisin, että joskus näkisin jotain kunnon muutosta siinä vielä, jos jatkan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 24 Helmi 2013 22:54

Kävin tänään joogaamassa ja mulla on alkanut mennä hermot siihen opettajaan. Tänäänkin vaan maattiin matolla 20 minuuttia tunnin alusta. Miksei voida käydä vaan suoraan asiaan? :epäilevä:

Ei muutenkaan huvittanut. Olin vaan pahalla tuulella sieltä lähtiessäni. Kuitenkin tuntuu ihan hyvältä, että on liikuttanut itseään edes vähän. Syksyllä vaihdan kyllä takaisin alkuperäiselle opettajalleni, jos vain tunnit sopii aikatauluihin.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Maalis 2013 23:49

Kyllähän joogatunteihin kuuluu makailu ja rentoutus, mutta 20 minuuttia on kyllä vähän liikaa...

Mua on alkanut kutkuttaa, että pitäisi päästä johonkin oikealle joogatunnillekin. Mutta toisaalta lähtemisessä on aina oma vaivansa. :keijo:
Olen ehkä vähän harventanut joogakertoja, mutta edelleen teen useamman kerran viikossa. Ihmettelen edelleen että olen viitsinyt, koska yleensä tällaiset aina jää. Taivun edelleen huonosti ja olen monesta kohdasta kipeä. Mutta ainakin tänä iltana on vähän pidempään tehdyn joogan ansiosta hirmu rauhallinen olo.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 18 Maalis 2013 22:39

Kutkutus vaihtui päätökseen. Kokeilin lämpöjoogaa. :hiki:

Aika jännää. Lämpötila on salissa siis jotain 38 astetta, ei varmaan ekologisin mahdollinen joogamuoto, mutta miellyttävää. Liikkeet tuntuivat melko helpoilta eikä mahdollinen kipu tuntunut pahalta. Tosin kyseessä oli myös alkeistason tunti. Niillä on viikon kokeilutarjous kiinteään hintaan, joten pitää mennä uudestaankin vielä.

Mutta ilmankos jooga on lähtöisin Aasiasta, siellä sitä on varmaan helppo tehdä jossain lämpimässä vuoren juurella. :keijo: Okei, olisi se varmaan tuskaisaa, jos aurinko paistaisi. Tuolla ei tuntunut sillä tavoin pahalta kuin joskus jos on hellettä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 20 Maalis 2013 14:34

Jooga taitaa olla minun juttuni :raps:
En pidä hiihtämisestä, uimisesta tai kuntosalilla hikoilemisesta, mutta joogasta pidän.
Käyn Astanga easy-tunneilla aina keskiviikkoisin (paitsi tänään kun tuli varattua hieroja). Suosittelen kaikille jotka ovat enemmän kiinnostuneita fyyisen kunnon kohottamisesta kuin kolmannen silmänsä avaamisesta :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 20 Maalis 2013 14:50

Mr. Smith kirjoitti:Jooga taitaa olla minun juttuni :raps:
En pidä hiihtämisestä, uimisesta tai kuntosalilla hikoilemisesta, mutta joogasta pidän.
Käyn Astanga easy-tunneilla aina keskiviikkoisin (paitsi tänään kun tuli varattua hieroja). Suosittelen kaikille jotka ovat enemmän kiinnostuneita fyyisen kunnon kohottamisesta kuin kolmannen silmänsä avaamisesta :keijo:

Ja siinähän se vaivihkaa avautuu, kun joogailet. :hörhör: :juoni:

Itse pidän hiihtämisestä JA joogasta. En vaan oo harrastanut kumpaakaan nyt hetkeen. Jos sitä huomenna vaivautuisi joogastudiolle taas. :haukotus:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 28 Touko 2013 22:19

Helmikuun toive on realisoitunut noin kahden viikon ajaksi omatoimiseksi joogailuksi.

Huomenna haluan herätä aamuharjoitukseen. Eli silmät auki kuudelta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 29 Touko 2013 18:16

Ja koska oli ihan huippua joogailla ulkona yhdessä muiden kanssa, laitan herätyksen myös huomiselle!
Yksin kotona ei pääse usein edes sinne maton kulmalle ja kun sinne on päässyt tulee vastaan hetki jolloin ajatukset karkaavat ja niitä on vaikeampi saada yksinään takaisin kehon tarkkailuun.

Tämä päivä tuntui tosi hyvälle, vaikka aina en ollut ihan kartalla mitä pitäisi tehdä ja pariin otteeseen piti ottaa vähän lepoa, kun olkapäät olivat saaneet riittävästi.
Aamuvoimistelun ja pyöräilyn päälle kävin uimassa puoli tuntia. Ihana saada liikkua omaan tahtiin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Seuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron