Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 08 Helmi 2013 04:01

Tuohon pulputukseen vielä palatakseni. Ongelmana voi olla myös pääviemäriin kertynyt ruoste ym. tulos. Siis alimpaan mutkaan. Itselläni alkoi wc:n viemäri tulvimaan ja tietenkin sunnuntai aamulla. Ruostetta oli kaikissa mutta pippuria loppui viemäriauton puhdistaessa kaikki viemärit talon alakerrasta.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 08 Helmi 2013 04:01

Tuohon pulputukseen vielä palatakseni. Ongelmana voi olla myös pääviemäriin kertynyt ruoste ym. tulos. Siis alimpaan mutkaan. Itselläni alkoi wc:n viemäri tulvimaan ja tietenkin sunnuntai aamulla. Ruostetta oli kaikissa mutta pippuria loppui viemäriauton puhdistaessa kaikki viemärit talon alakerrasta.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Pe 08 Helmi 2013 11:28

@gen.fi kirjoitti:Ruostetta oli kaikissa mutta pippuria loppui viemäriauton puhdistaessa kaikki viemärit talon alakerrasta.
Mitä? Pippuria? :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 08 Helmi 2013 14:43

theia kirjoitti:
@gen.fi kirjoitti:Ruostetta oli kaikissa mutta pippuria loppui viemäriauton puhdistaessa kaikki viemärit talon alakerrasta.
Mitä? Pippuria? :virne:

Älypuhelimen ennakoiva tekstinsyöttö ehkä? :virne:

Joku voisi kyllä perustaa suomeksikin sellaisen sivuston kuin Damn You Auto Correct. Sieltä saa aina päivän parhaat naurut.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 09 Helmi 2013 01:57

DYAC :läps: pulputus siis :keijo:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 13 Helmi 2013 14:27

Mitä veikkaatte korvaako mein kotivakuutus reilun kahden vuoden takaista läppärin rikkoutumista?
Tilannehan on se että mein muksut rikkoi mun läppärin reilut kaksi vuotta sitten ja vasta nyt heräsin siihen että helvetti, mulla on kotivakuutus joka voisi korvata sen korjauksen. Ongelmahan on ettei kone enää käynnisty. Tai käynnistyy mutta sen jälkeen näyttöön ilmestyy vaan kasa viivoja ja pikselimössöä. :pahis: Ja nyt olisi tarvetta tolle läppärille, muttei olisi varaa ostaa täysin uutta. Että onnistuukohan jos selitän että se meni vasta rikki? Tai näkeeköhän ne huollossa jotenki että se tapahtui reilusti aiemmin kuin "äsken"? :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 13 Helmi 2013 14:41

^ Mun vakuutusyhtiö ei halunnut mitään kuitteja tai edes tietoa, että missä koneeni huollettiin. En siis usko, että heillä on mitään muuta tietoa mun koneen hajoamisesta kuin se, mitä niille itse sanoin. Ja periaatteessa olisin voinut satuilla vaikka mitä. Olisin vaikka voinut pyytää enemmän rahaa, kuin mitä korjaus maksoi, heh.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 13 Helmi 2013 15:22

Soitin ja sain tietää että korvaa, mutta niin ihan kuin se olisi tapahtunut tyyliin eilen. No, muutama kymppi kilahtaa tilille tosta rohjosta. :tilt:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 15 Helmi 2013 00:21

Pulputuksesta: Meillä pulputti keittiöss yks lavuaari aina kun tiskikone tyhjensi ja se nimenomaan johtu siitä, että seuraava mutka oli tukkeessa -> viemärissä kasvaa painetta ja se purkautuu siitä mistä helpoiten pääsee eli tässä tapauksessa välille jäävästä vesilukosta.

En kyl oikeen tiiä miten viemärin tuuletuksen tukkeutuminen edes aiheuttais pulputusta. Tai siis voihan siitä kuulua sama ääni kun ilma virtaa sinne viemäriin päin. Hajusta sen tietää kumpaan suuntaan menee. Toisista yhteistä laskettu vesi kun nimittäin tahtos viedä sitä ilmaa mukanaan ja aiheuttaa alipaineen viemäriin jos ei oo joko tuuletusta tai sit tommosta venttiiliä, joka meillä on. Tuuletus on parempi, koska viemäri pysyy kuivempana, eikä sienet kasva niin herkästi. Periaatteessa toi tulletuksen tukkeutuminen voi joku kerta näkyä myös siinä, että joku kerta kun joku vetää vessan, niin joltain toiselta tyhjenee joku hajulukko.

Kuitenkin huoltoyhtiön juttuja noi. Epäilisin, että tuuletus on tukkeessa syystä tai kolmannesta kun et kerran hajusta valittanu.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja damn » La 23 Helmi 2013 12:06

Mystisiä nämä putkistot. En tehnyt asialle mitään, koska olen damn ja ihan hiton huono hoitamaan mitään asioita, vaikka ne häiritsevät. Mutta jostain syystä se pulputus on nyt loppunut. Viime viikolla muistaakseni se pulputti hetken sunnuntain kunniaksi, mutta sekin kesti tosi vähän aikaa. Ja tosiaan se pulputus on ollut ainoa ongelma, ei ole ollut mitään hajuongelmia.

Mottoni: älä tee asioille mitään, ne voi mennä itsestään ohi tai sitten todennäköisesti totut niin hyvin, ettei asioille tarvitse enää tehdä mitään :epäilevä:.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 04 Maalis 2013 19:11

Mieltäni askarruttaa miksi suihkussa kylmävesihanaa pienemmälle laittaessa vesi muuttuu hetkellisesti kylmemmäksi? Kyseinen hanasysteemi on sellainen vanhanaikainen, jossa kuumalle ja kylmälle vedellä on omat hanansa, jos sillä on jotain merkitystä. En tajua, tahdon selityksen epäloogiselle touhulle. :hämillään:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Maalis 2013 13:24

puolikarkea kirjoitti:Mieltäni askarruttaa miksi suihkussa kylmävesihanaa pienemmälle laittaessa vesi muuttuu hetkellisesti kylmemmäksi?

:riips: Eikö sen pidä muuttua kylmemmäksi kun laittaa hanaa pienemmälle? :riips: oonk mää blondi? :riips:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 05 Maalis 2013 13:37

Siis tarkoitatko että kun säätää lämpöä kylmemmäksi samalla kun seisoo alla ja se vesi tuntuu hetkellisesti kylmemmältä kuin mitä se todella on?

Minä olen aina aatellu että kyseessä on fysiologinen ja psykologinen reaktio, eli kun vesi muuttuu kylmemmäksi lämpöaistisolut reagoivat siihen haivaitsemalla veden kylmentyvän (aistitaan kylymää), ja sitten aivot tulee vähän perässä tasaamaan tuota aistimusta eli vesi alkaa tuntumaan "lämpimämmältä". Tai jotain tämmöstä :virne: Lähinnä aatellu tätä näin kun samahan on kun säätää kuumemmalle, alkuun tuntuu lämpimämmältä kuin mitä se on, kunnes siihen uuteen lämpötilaan "tottuu".

Voi tieten olla jotain myös hanan termostaatissa jos se kylmemmälle säätäessä päästää alkuun enemmän kylmää läpi ja säädön jälkeen menee hetki tasata lämpö :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 05 Maalis 2013 14:04

Mä olin ymmärtävinäni, että koska kyseessä on sellainen vanhanaikainen hana, jossa on kaksi erillistä nuppia, toinen kylmälle ja toinen lämpimälle, niin silloin kun laitetaan kylmävesihanaa pienemmälle eli kiinni päin eikä kosketa lämminvesihanaan, veden pitäisi muuttua lämpimämmäksi eikä kylmemmäksi, ja sitten sieltä kuitenkin tulee jostain syystä hetken ajan kylmempää. Sitä en tiedä että miksi, mutta voihan se olla että tuollainen hana jotenkin epätasaisesti tasaa sitä tai päästää esimerkiksi kylmää vettä jotenkin pois sieltä. :riips:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 05 Maalis 2013 18:14

L-S kirjoitti:Mä olin ymmärtävinäni, että koska kyseessä on sellainen vanhanaikainen hana, jossa on kaksi erillistä nuppia, toinen kylmälle ja toinen lämpimälle, niin silloin kun laitetaan kylmävesihanaa pienemmälle eli kiinni päin eikä kosketa lämminvesihanaan, veden pitäisi muuttua lämpimämmäksi eikä kylmemmäksi, ja sitten sieltä kuitenkin tulee jostain syystä hetken ajan kylmempää.


L-S ymmärsi mitä yritin selittää. Vesi siis muuttuu hetkellisesti kylmemmäksi kylmävesihanaa kiinni päin kääntäessä, vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäisi tuntua lämpimämmältä. Sadistinen suihku, kun ruikkii kylmää vettä niskaan.

Ei käynyt mielessäkään, että kirjoittamani ymmärrettäisiin toisin päin kuin tarkoitin, kun omasta mielestäni oli niin selkeesti selitetty. Minun "Se mikään lattia ollut, kun vanha rakennus!" hetkeni. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 09 Maalis 2013 00:09

Oiskohan tässä sit semmonen juttu, että vanha hana on vähän väljä ja kun sitä koskettaessa vähän tulee painettua sivulle, niin se vuotaa sitä kylmää vettä vähän enemmin läpi. Koitappa seuraavan kerran tökkiä sitä vipua vähän kiertämättä lainkaan, niin tuleeko kylmempää.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 09 Maalis 2013 11:55

Pitääpä kokeilla.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 09 Maalis 2013 22:38

Long story short: Kertokaas viisaammat mitä tekstitysformaattia tämä on? -> 1: >00:00:00.00 <00:00:00.00

Long story long: Tekstityskurssilla käytettävä TextYle on niin sietämättömän epävakaa ja kryptinen kikkare että rupesin katselemaan jotain freeware-ohjelmaa että voisi kotonakin tehdä noita juttuja, plus mahdollisesti raahata läppäriäkin Yliopistolle ettei tarvitsisi koskea TextYleen kuin tasan sen verran mitä on absoluuttisen pakko.
Mutta haa, eipä tietenkään löydy tuosta TextYlestä niin yhtään mitään dokumentaatiota netistä, saati sitten mainintoja kurssilla käytetystä YS2-tekstitysformaatista... :epäilevä: Kuitenkin, kun ohjelmasta tallentaa ulos txt:nä, näyttää aikakoodaus yllä olevalta.

Toinen satunnainen kysymys: osaisiko joku suositella hyvää ja ilmaista tekstityssoftaa? Mieluusti em. formaattia tukevaa vielä, pretty please. :)
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Maija » To 21 Maalis 2013 22:08

Miten toivotan englanniksi voimia tai jaksamisia? Suomen rajojen ulkopuolella asuva perhetuttava on sairaalassa ja haluaisin lähettää rohkaisevan viestin koko perheelle, mutta pää on ihan tyhjä fiksuista englanninkielisistä fraaseista.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Maalis 2013 22:29

May the Force be with you? :keijo:


Aika tyhjää lyö mullakin aina tämmöisissä, mutta ehkä joku "You're in my thoughts" -tyyppinen lause? Tai "My heart goes out to you and your family."
Tai jotain sellaista. :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 22 Maalis 2013 02:19

Bless ja jotain on kai yleinen.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 22 Maalis 2013 12:17

Bless on kuitenkin uskonnollisuuteen viittava sana, joten varovainen sen kanssa kannattaa olla. Moni amerikkalainen kyllä toivottaisi "I'll keep you in my prayers"...

Noi Lyyran ehdottamat on varmaan ihan hyviä, tai joku "Sending warm thoughts your way", tai jotain.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 25 Maalis 2013 17:29

Mäkin kannattaisin jotain sen tyylistä kuin "You're in my thoughts" tai "My heart goes out to you".

Blessiä en ole kuullut käytettävän muuta kuin terveydeksi-tyyppisesti (siis "Bless you!" kun joku aivastaa). Amerikkalaiset kyllä useinkin tuovat esiin sitä rukoilemista ja Jumalaa, joten jos kyseessä on jenkki, sen kanssa ei tarvi varmaan niin hirveän varovainen olla.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 25 Maalis 2013 21:41

Päädyin käyttämään tuota "You're in my thoughts", koska se tuntui vähän turvallisemmalta eikä niin kliseiseltä. Kiitos avusta!
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ti 16 Huhti 2013 09:58

Toimiiko GPS datayhteyden kautta vai jotenkin muuten? Uskaltaako siis ulkomailla käyttää google mapsia mun samsungillani? :blondi:

Datayhteydet on siis muuten ajettu alas (hotellin wifillä surffailen). Tää ehkä kuuluisi enempi tonne multimediaan mut ei jaksa enää kirjoittaa uusiks :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron