Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Helmi 2013 14:46

Ei meinaa lähteä käyntiin. :ahistus:
Oon edelleen joulujumissa. Hitto, että se laittoi kaiken sekaisin. :friikki:
Juhlapyhät pitäis kieltää lailla. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 05 Helmi 2013 17:41

Meillä on uusia tyyppejä labrassa. :) Kyseiset opiskelijat tulevat työskentelemään samassa tutkimusprojektissa kuin minä. Mukavan oloisia poikia (miehiä). :tilt: (Niin ja sillä toisella on pitkä, letitetty parta. :ahihi: :tipahdus: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 01 Maalis 2013 17:05

Mä oon ihan hukassa. Ja eksynyt. En tiedä yhtään mitä tekisi ja minne menisi. Mikä on järkevää. Kamalaa olla näin hirveän tyhjä!

Voi perse.

Tiedän mikä mä olen ja mitä haluaisin, mutta sitä ei ole tarjolla. Tää tuntuu vaikeammalta kuin se, ettei edes tietäisi. :huoh:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 01 Maalis 2013 21:23

Mulla on kivaa töissä ja työpäivät menee nopeasti. Myös työviikot menevät nopeasti.
Nyt alkoi jo kolmas kuukausi uudessa työssä, tän kuun jälkeen koeaika on ohi ja mä kuulun kalustoon. Ens viikolla on jo kehityskeskustelu. :O:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 01 Maalis 2013 22:10

Mulla on kutkuttelemassa sellainen yksi opintojen jälkeiseen työllistymiseen liittyvä hankehaave. :juoni:
Pyörittelin siihen äsken hakemusjuttuja, ja jätin ne tuonne työpöydälle hautumaan. Pitää vielä tehdä vähän taustaselvittelyjä esim. TE-keskukselta ja ammattiliitolta.

:juoni:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » La 02 Maalis 2013 17:20

Nugat kirjoitti:Mä oon ihan hukassa. Ja eksynyt. En tiedä yhtään mitä tekisi ja minne menisi. Mikä on järkevää. Kamalaa olla näin hirveän tyhjä!

Voi perse.

Tiedän mikä mä olen ja mitä haluaisin, mutta sitä ei ole tarjolla. Tää tuntuu vaikeammalta kuin se, ettei edes tietäisi. :huoh:


Juuri kun on syvimmällä kuopassa vailla tarkoitusta tulee esiin pieni toivonkipinä ja valo.

Hain töitä. :sekopää: Aion päästä sinne! :sekopää:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 02 Maalis 2013 17:54

Nugat kirjoitti:Juuri kun on syvimmällä kuopassa vailla tarkoitusta tulee esiin pieni toivonkipinä ja valo.

Hain töitä. :sekopää: Aion päästä sinne! :sekopää:

Hyvä Nugaa! Tsemppiä työnhakuun. :tilt:

Mää luin eilen vähän yhtä gradukirjaa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Maalis 2013 17:05

Ugh. Huono ilma töissä. Hedari iskemässä. Ei ilmanvaihtoa ja ikkunaa ei saa avata. 4 tuntia vielä jäljellä. Ahdistus!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Maalis 2013 19:55

Mulla oli tänään ensimmäinen kehityskeskustelu pomon kanssa ja se meni hyvin, sain kehuja paljon odottamaani enemmän. :O:
Olen siis tyytyväinen ja tavoitteeni seuraavaksi puoleksi vuodeksi (sitten on uus keskustelu) ovat selkeitä.
Lisäks sain luvan lähteä yhteen koulutukseen, joka on Helsingissä. Lähden siis ens kuussa työmatkalle ensimmäistä kertaa elämässäni. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Maalis 2013 20:12

Sain kutsun työhaastatteluun. :friikki: :huoh: :hämillään:

Raha ois plussaa, mutta aika ois plussampaa. Haluaisin vihdoin laittaa sen gradun elämäni prioriteetiksi.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 08 Maalis 2013 10:29

Mikä ihmisiä vaivaa? Minne on normaalit käytöstavat jääneet? :friikki:

Puhelun alussa ei esitellä itseään, eikö se kuitenkin ole ihan perusjuttuja? Ja muutenkin alentava puhuminen ja/tai puhelimeen huutaminen. Tänään en tykkää työstäni. :huoh:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 08 Maalis 2013 11:15

Jos voisin palata ajassa taaksepäin, kertoisin itselleni että SE ON ANSA, JUOKSE! eli sarjakuva siitä miten päädyin it-alalle.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 11 Maalis 2013 16:09

Sitä tekee ohjeet.
Sitä laittaa siihen selkokielellä kahdella kotimaisella miten toimia.
Sitä laittaa mahdollisimman selkeät kuvakaappaukset ja graafisesti vielä ympyröi että TUOSTA.
Sitä laittaa vielä loppuun VALOKUVAN siitä miltä lopputuloksen tulee näyttää.

Mitä käyttäjät tekee?
"Hei me saatiin nämä ohjeet jostain mistä minä en ymmärrä, että niin mitä tässä mun pitää tehdä?"

Tyyni valtameri, tyyyyyyyyni valtameri, tyyÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :gaah:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 11 Maalis 2013 16:36

Smith :paijaus:

Hesarissa oli eilen juttua digitaviksista. Jutusta kävi ilmi, että tekniikkaan tottumattomilla on helposti jonkinlainen arkuus, joka ilmenee outona avuttomuutena niin, että nörttiä saatetaan kaivata ikään kuin henkiseksi tueksi jopa ok:n painamiseen. :keijo: Ehkä kyse on tästä.

Onhan tätä itsekin lähipiirissä nähnyt, että kun perusasiat on hukassa, ei välttämättä uskalleta tehdä vaikka olisi kuinka selkeää ("no painanks mä nyt tästä?"). Toki se turhauttaa, kun itse on tottunut tietokoneen kanssa siihen, että kokeilemalla selviää kyllä useimmista jutuista (monimutkaisemmat ongelmat on sitten asia erikseen).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Maalis 2013 19:16

:paijaus: Smithille.

Mä en ole mielestäni mikään nörtti edes, mutta tuollaisena tukinörttinä on tullut oltua pariinkin suuntaan. Toiselle puhelimitse. Toinen oli niinkin vaikea asia, kuin tekstin suurentaminen netistä tulostettaessa. Lopulta kun ei vastapuoli ymmärtänyt yhtään mitään mitä puhuin, hän vei kopion valokuvaliikkeeseen suurennettavaksi.
Viimeeksi opetin liittämään sähköpostiin liitteen kun kävin paikan päällä :keijo:

Toki tässä täytyy tämän puolustukseksi sanoa, ettei hän käytä tietokoneita mihinkään! Työssään tekee muutamilla erillisillä ohjelmilla juttuja, joita ei kotiohjelmissa ole. Eli sen yhden erikoisohjelman toiminnot hänellä on kyllä hallussa, muttei sitten se word tai mikään muukaan.

Toinen taas on koneen kanssa hyvin arka. Vähän kuin suomen surkeimmissa kuskeissa se tyyppi, joka on nostaa epäselvissä tilanteissa kädet naamalle, huutaa ja laittaa vielä silmätkin kiinni. Ei keskity miettimään ongelmaa hetkeksikään, vaan huutaa "ihan samaa" jos ei välittömästi ymmärrä. Hän ei yhtään uskalla kokeilla koneen kanssa.

Voin vain kuvitella mitä näiden eri variaatiot on smithille päivittäin :keijoei:
:paijaus: x 100
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 11 Maalis 2013 22:45

theia kirjoitti:Mikä ihmisiä vaivaa? Minne on normaalit käytöstavat jääneet? :friikki:

Puhelun alussa ei esitellä itseään, eikö se kuitenkin ole ihan perusjuttuja? Ja muutenkin alentava puhuminen ja/tai puhelimeen huutaminen. Tänään en tykkää työstäni. :huoh:

:paijaus:

Onneks pääsin pois aspahommista. Jos kerran vielä olisin kuullut sen "Sopimusnumero xxx" vastauksena tervehdykseeni, olisin varmaan räjäyttänyt puhelimeni. Toisaalta, luisuin vaihdossa lähemmäksi Mr. Smithin hommia, joten en tiedä... :hämillään:
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 12 Maalis 2013 11:11

Aspahommissa pitäs olla varmaan vähän niinku poliisi ja teraputti. Pitää ekaks puhua asiakas rauhalliseks ja sit vasta ruveta selvittämään asiaa :keijo: :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 12 Maalis 2013 11:35

Jotenkin sitä vain tahtoisi uskoa että nyt kun näitä koneita on räplätty näinkin monta vuotta, niin olisitte edes oppineet seuraamaan kirjoitettuja ohjeita :läps:

Mutta ei...kaveri tuossa edessä selittää parasta aikaa noita ohjeita.

Aamulla muuten soitti erään järjestelmän pääkäyttäjä että mitähän tässä (toisesta virmasta) tulleessa viestissä oikein halutaan?
Siinä luki "tyhjennä internet explorerin välimuisti".

Oooookei.
Peruskäyttäjä, okei, ymmärtäisin että tuo on vaikeaa ymmärtää.

Mutta järjestelmän pääkäyttäjä joka ei osaa tyhjentää selaimensa välimuistia...ei okei :töktök:

Olenko maininnut mille alalle ei kannata pyrkiä? :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Maalis 2013 11:47

Mainitsemassani Hesarin jutussa taisi olla nimenomaan niin, että aralle ja avuttomaksi itsensä tuntevalle käyttäjälle riitti, kun nörtti luki ääneen ruudulle ilmestyneen viestin, ja sitten käyttäjä uskalsi painaa ok. :keijo: Sellaista henkistä tukea.

Kyllä, otan osaa. :paijaus:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Maalis 2013 19:30

Mä olisin varmaan sitten Smithin lemppariasiakas, kun mä teen aina ensin itse (luen ehkä ohjeitakin samalla) ja jos/kun joku menee sekaisin, niin senkin jälkeen yritän korjata tilanteen itse ja vasta kun en enää ollenkaan tajua mitä koneeni haluaa, soitan johonkin tukeen. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 12 Maalis 2013 23:43

Totesin tänään, että kun (uudessa) harkkapaikassa ei ymmärretä selkokieltä, pidetään kolmea puolen tunnin kahvitaukoa kahdeksan tunnin työpäivässä normaalina, kudotaan sukkaa työaikana ja valitetaan hirrrrvittävästä kiireestä, jota ei ole, kannattaa juosta niin pitkälle kuin vain kykenee. :virne: Olen varmaankin ikävä ihminen, mutta kun on oma oppiminen kyseessä, en halua olla liian kiltti. Opettajat yrittävät saada minua jäämään harjoittelupaikkaani ja tästä varmasti tulee vielä kova vääntö, mutta en jää tuonne. En vain jää.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 13 Maalis 2013 10:25

Maija kirjoitti:Totesin tänään, että kun (uudessa) harkkapaikassa ei ymmärretä selkokieltä, pidetään kolmea puolen tunnin kahvitaukoa kahdeksan tunnin työpäivässä normaalina, kudotaan sukkaa työaikana ja valitetaan hirrrrvittävästä kiireestä, jota ei ole, kannattaa juosta niin pitkälle kuin vain kykenee. :virne: Olen varmaankin ikävä ihminen, mutta kun on oma oppiminen kyseessä, en halua olla liian kiltti. Opettajat yrittävät saada minua jäämään harjoittelupaikkaani ja tästä varmasti tulee vielä kova vääntö, mutta en jää tuonne. En vain jää.

Jos kyseessä on harjoittelupaikka niin eihän tuonne jäämisessä ole mitään järkeä. Kahvinjuontia oppii ihan kotonakin.
------------------
Jotenkin tuosta porukasta tuli mieleen meitin "asiantuntijat". Kävin hakemassa aamukahvin ja sinä aikana keskustelu siirtyi liikunnan kautta omien seksivideoiden tekoon, ja siitä päästiin aiheeseen "millaisella resoluutiolla itsetehdyt seksivideot tulee kuvata jotta se näyttää hyvältä televiossa?", josta hypättiin tv-tekniikan arvosteluun ja lähtiessäni ovesta keskusteltiin miksi tekniikkavalmistaja LG on oikeasti huono merkki.
Ilmeisesti he ovat siellä vieläkin.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 13 Maalis 2013 21:47

Mr. Smith kirjoitti:Jos kyseessä on harjoittelupaikka niin eihän tuonne jäämisessä ole mitään järkeä. Kahvinjuontia oppii ihan kotonakin.


Näin minäkin asian järkeilin. Opettaja yritti vielä saada minua jäämään, mutta tein asiani harvinaisen selväksi. Otin vastuun paikan jättämisestä täysin itselleni, mutta täytyy sanoa, että ei haittaisi yhtään, vaikka sinne jäisikin paha maku minusta. Tuohon sisäänpäin lämpiävään työyhteisöön en hakisi mistään hinnasta töihin. Työntekijät vielä tänään kehuivat, kuinka hyvä tuo on harjoittelupaikkana. :töktök: En kommentoinut.

Kaipaan edelliseen harkkapaikkaani. Tänään juuri sain viestin, että siellä oli ajateltu minua. :hullu:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Maalis 2013 19:20

:gaah:

Taas mulla on yks murheenkryyniessee nenän alla.

Murheenkryyneille on ominaista, että ne eivät meinaa edetä - ei sitten millään.

Niihin on vaikea tarttua, ja vaikka alkuunkin olisi jo päässyt, niitä on vaikea jatkaa.

Eikä mitään merkitystä sillä, vaikka aihe olisi mitä kiinnostavin.

Ei. vaan. etene.

Yritin tätä samaa kurssia jo viime vuonna, ja silloinkin homma kilpistyi murheenkryyniin. Ja tämä on pakollinen kurssi. :kops:


[kiroilu]Vituttaa niin maan perkeleesti taas.[/kiroilu]


:epäilevä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 21 Maalis 2013 21:57

Lyyra :paijaus:

Tiedän, miltä murheenkryyniesseet tuntuvat. Tänään sain juuri sellaisen tehtyä. Olen saanut opettajalta siihen jo ihan liikaa armonaikaa, joten nyt oli viimeiset hetket saada se valmiiksi.

Murheenkryyniessee on vielä siitä ikävä, että se muistuttelee omasta olemassaolostaan joka päivä.

Paljon tsemppiä siitä läpi puskemiseen! :hymyhali:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa