Suuri Levyraati

Re: Suuri Levyraati

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 10 Kesä 2013 12:24

The Fiery Furnaces: Bitter Tea 4/10
Oliks tää jostain pelistä napattu? :virne: Tuli mieleen joku 90-luvun alun peli. Muuten kyllä aika kauhea.

Laura Marling: Devil's Spoke 8/10
Tästä mä tykkään! Olen aina tykännyt vähän akustisemmasta menosta, ja etenkin akustisesta kitarasta. Kivan rento biisi, jää kyllä vakikuunteluun.

Sarah Kivi & Non-Orchestra: Booty call blues 2/10
Tulee mieleen helsinkiläinen kahvilabaari mBar. Yhdessä välissä oli lempikuppiloita ja siellä soi aina joku tän tyylinen. Sinne sopi ja meni hyvin taustamusiikkina, muuten ei kuuntelisi vapaaehtoisesti (paitsi nyt :keijo: ). Jotenkin liian hifistelymusiikkia mun makuun, en saa mitään tarttumapintaa.

Sini Sabotage: Levikset repee 1/10
Anteeksi L-S, mutta kuulin kerran vahingossa n. 15 sekuntia tätä biisiä ja olihan niin hirveetä kuraa että oksat pois. En lämpene, en sitten ollenkaan. Fresh:nkin skippaan aina, järkyn naisäänen takia joka siis näköjään on sama akka. :läps: Mutta koska jotainhan se kai tekee oikein (toisin sanoen, ketä se käy p*nemassa? :riips: ), siitä säälipiste.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja outsider » To 13 Kesä 2013 21:45

The Fiery Furnaces: Bitter Tea

Eka levyraatibiisi joka saa mut epäilemään että kuuntelen taas vahingossa kahta YouTube-videota päällekkäin! :keijo: :peukut: Virkistävä WTF-reaktio kestää useammankin kuuntelukerran, jonka jälkeen biisin nerokkuus alkaa pikkuhiljaa valjeta. Näin psykedeelinen kama toimii aina!

10/10

Laura Marling: Devil's Spoke

Juuri tällaiset folk-biisit ovat lähellä sydäntäni! Dynamiikkaa, draamaa, groovaava akustinen kitara ja sopivasti banjoa. :sydän: Toisaalta ehkä turhankin tavanomainen lajissaan ja kärsii näin kovassa seurassa: arvosana olisi varmaan parempi jos tällä kierroksella ei olis ollut muita todella hyvältä kuulostavia biisejä.

8/10

Sarah Kivi & Non-Orchestra: Booty call blues

Yritin kovasti pitää tästä(kin) ja esimerkiksi sanoitus kuulosti aluksi hyvältä. Sitten se kuitenkin alkoi tuntua liian toisteiselta ja koko biisi muutenkin ylipitkältä. En oikein tykkää noista taustoista. Jotenkin ne ovat huonolla tavalla aneemiset, vaikka se varmaan onkin tarkoituksellista.

6/10

Bonus-kappale: Sini Sabotage: Levikset repee

Tämä on ensimmäinen kuulemani suomenkielinen hip hop -biisi joka täyttää virheettömästi kaikki kansainvälisen bisneksen kriteerit. Tykkään toki eniten juuri supisuomalaisesta hiphopista kuten kansanmusiikkivaikutteista (Asa, Paleface) ja synkästä UG-kamasta (Julma-Henri, Laineen Kasperi), mutta ne eivät yritäkään kuulostaa kansainvälisiltä. Sen sijaan joku Cheek tuntuu epäonnistuneelta koska se matkii niin selvästi ulkomaisia esikuviaan mutta ei siltikään kuulosta yhtä "uskottavalta". Sini Sabotage kuulostaa. Flow on mieletön ja hävettää VilleGallen puolesta kun se jää tässä niin selvästi kakkoseksi. Salovaaran ja DJPP:n tuotanto on ensiluokkaista ja seuraa oikeaoppisesti ulkomaisia esikuvia. Minulla on voimakas viha-rakkaussuhde näihin hip hopinkin puolelle tunkeutuneisiin EDM-synariffeihin, mutta tässä ne mielestäni toimivat.

Biisi on sen verran kansainvälinen, että laulukieli ja sanat ovat tavallaan merkityksettömiä enkä kiinnitä niihin juuri huomiota muuna kuin instrumenttina muiden joukossa. Oikeastaan se kuulostaa tulevan itselleni täysin vieraasta kulttuurista (jossa ajellaan teinibemarilla), enkä tajua lyriikoista mitään. Ne lienevät autenttista nuorisokieltä, eikä mun sitä kuulukaan ymmärtää. Siksi se vaikuttaa aidolta ja rehelliseltä musiikilta, nuorisokulttuurin peililtä. Moottorisaha kuuluu oikeastaan videoon eikä biisiin mutta se on silti se lopullinen kirsikka kakun päällä.

Wildchild kirjoitti:(toisin sanoen, ketä se käy p*nemassa? :riips: )

Miten tämä liittyy mihinkään? Naisräppäreitä (ja -muusikoita muutenkin) on niin vähän osin siksi, että he joutuvat kestämään juuri tuollaista henkilökohtaisuuksiin menevää "kritiikkiä" joka vielä usein liittyy täysin perusteettomasti artistin seksuaalisuuteen. Miesartistit joutuvat harvemmin kohtaamaan sellaista: heidän biisinsä haukutaan, ei henkilöä tai hänen seksuaalisuuttaan (ainakaan jos kyse on heterosta). Sini Sabotage tekee monta asiaa hyvin koska tälle biisille on ilmiselvästi kysyntää. Vaikka sitä ei itse ymmärrä tai arvosta, ei ole silti mitään syytä mitätöidä hänen lahjakkuuttaan huoraamisena. Sabotage on luonnollisesti laskelmoitu tuote kuten kaikki muutkin poptähdet, mutta se ei sulje pois sitä mahdollisuutta että taustalla on oikeasti lahjakas muusikko joka on itse aktiivinen subjekti tässä tuotteistamisprosessissa, eikä vain tyhjä kuori joka panee oikeita miehiä ja näyttää hyvältä promomateriaalissa. Ja vaikka panisikin, niin miten se vaikuttaa siihen onko tämä hyvä vai huono biisi? Tämä on kuitenkin levy- eikä panoraati.

9/10 (en antanut kymppiä, koska halusin varata sen Fiery Furnacesille)
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 13 Kesä 2013 23:21

No tästä en kyllä nyt tajunnut enkä tykännyt yhtään. Ei tulisi mieleenikään kuunnella tällaista musiikkia, vaikka muuten kovin kokeellista tavaraa usein kuuntelenkin. Ei tämä kuitenkaan tylsä ollut ja siitä muutama pinna. 2/10

Laura Marling herätti kiinnostukseni muutama vuosi sitten äänellään. Kuulin sen biisin jossain sarjassa tia leffassa ja menin heti IMDb:hen kattomaan, että kuka ja mitä ja miksi mä en ole aiemmin kuullut. Tykkään siis äänestä erittäin paljon ja tällanen folkki on joskus sitä juuri oikeanlaista musiikkia. Ei oo mun suosikkibiisini Marlingilta, mutta hyvä kuitenkin. 8/10

Sarah Kivi & Non-Orchestra: Booty Call Blues
Tää ei mun korvaan kuulostanut oikein miltään. En tiedä, mistä johtui. Jotenkin koko biisi vaan junnasi koko ajan samaa, eikä mitään koukkua ollut, johon tarttua. 1/10

Sini Sabotage: Levikset repee feat. VilleGalle
Olisi tehnyt mieleni laittaa, että kuuntelematta paskaa, mutta kyllä mä ton nyt sitten kuuntelin. Osaahan tuo Sini asiansa, mutta tällainen ei vaan ole yhtään mun musiikkia. VilleGalle on täysin turha tässä(kin) ja siksi tää ei saa pistettäkään. 0/10
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 16 Kesä 2013 15:18

Niin paljon kuin kaoottista musiikkia arvostankin, niin... Tässä on liian selkeä rakenne ja liikaa toistoa. On ikään kuin räiskitty päämäärättömästi, mutta ei kuitenkaan. Ja toisaalta tämä kuulostaa pelimusiikilta. Ihan hyvälle tuulelle tästä kuitenkin tulee, ja esittäjällä on hieno nimi, joten annetaan tälle vaikka neljä pistettä. 4/10

Kuuntelin juuri ennen raatia Gillian Welchiä, joten tämä maistuu siihen perään oikein mainiolta. Oikea musiikkityyli oikeaan mielentilaan. Marlingin laulutyylissä on jotain tosi irlantilaista tai englantilaista (en tiedä, mistä hän on kotoisin), mutta muuten tämä on kovin americanaa - muodostaa hauskan jännitteen. Kappale jää kuitenkin vähän keskeneräiseksi. Annetaan vaikka 8/10

Ensimmäiset mielleyhtymät johtavat suoraan Laura Sippolaan ja Yonaan - tarvitaanko tällaisia artisteja enää enempää? Hetkittäin tämä on ihan hyvä, mutta pääsääntöisesti tämä on vähän tylsä. En oikein osaa suhtautua noihin taustoihin. 4/10

Sini Sabotage: Levikset repee
Jouduin kuin jouduinkin siis kuuntelemaan tämän. Tämä kuulostaa ihan Gangnam Stylelta. Mitä "etelän puhuminen" tarkoittaa? Tai kun minun korvaani tuo puhuu itse "etelää". Aika mitäänsanomaton kappale. Reippaasta temposta - ja tosiaankin Sinin flow'sta - kaksi pistettä. 2/10
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja iisa » Su 16 Kesä 2013 18:17

The Fiery Furnaces: Bitter Tea Tämä on kyllä aika kreisin kuuloista musiikkia. Toimii varmaa paremmin esimerkiksi festareilla. Liian iloista musiikkia mun makuun ja vähän liian pitkä. Mutta ei tämä kuitenkaan ihan huono ollut. 3/10

Laura Marling: Devil's Spoke Nimi on tuttu, mutta en ole koskaan saanut aikaseksi kuunnella musiikkia. On kyllä ihan mukava kappale, muttei täysin iske. Tästä tulee mieleen Amerikan alkuperäiskansat. Tämä on sitten vähän liian lyhyt. 6/10

Sarah Kivi & Non-Orchestra: Booty call blues On kyllä todella vahva ja hyvä ääni laulajalla. Mua häiritsee, että melodia on koko ajan samaa, ei oikeen mitään laskuja tai nousuja. Haluisin tykätä tästä enemmän, mutta en varmaan jaksa kuunnella tätä uudestaan. 4/10

Sini Sabotage: Levikset repee No jaa, ei tätä varmaan kovin vakavasti tarvi ottaa. Niin ja musta ei olisi ikinä räppäämään. En osaa sanoa tästä oikeen mitään, kun en osaa kuunnella räppiä. 2/10
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 19:11

Koska ens viikko on mun viikko, otan kaikki kiinni.
Seuraavaksi vuorossa jokaisesta viikosta oma postauksensa, joka sisältää arvostelut :pahis:
Mitäs oon ollut kiireinen/laiska/saamaton/mitäikinä. :keijo:

Sekotan pakan totaalisesti varmaankin :keijo:

:muahaha: :piru:

Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
Tätä ei todellakaan kannata kuunnella nälkäisenä ja vähän väsyneenä. Vituttaa kahden minuutin intro :epäilevä:
Alettuaan biisiä on kuitenkin ihan kiva kuunnella. Jotenkin siitä kahden ja puolen minuutin kohdalta eteenpäin biisi sopii tämän päivän moodiin todella hyvin. Rauhallista, selkeää ja sopivan melankolista, vaikkakin mua häiritsee biisin miksaus. Miksi kuulostaa kuin laulaja olisi kopissa tai seinän takana? 5/10

Caspian: Halls of the Summer
Ihan kivan kuuloista. Tykkään rosoisuudesta ja muutoksista biisin aikana.
Voisin hyvin kuvitella kuuntelevani jossain järven rannalla tätä hiljaa itsekseni. Sopii myös aivan loistavasti lukumusiikiksi, kuvallistin sävelet aika nopeasti ja lukiessa tykkään pitää musiikkia, jossa ei lauleta. Taidankin kaivella Caspiania soittolistoilleni. 7/10

Paramore: Ain't It Fun
Paramore :sydän:
Linkki ei enää toiminut, mutta kaivelin toimivan videon itselleni.
Hayleyn ääni on niin omanlaisensa, josta olen tykännyt aina ekasta sinkusta asti minkä kuulin. :hullu:
Tyyli Paramorella on muuttunut vähän popimpaan ja tämäkin biisi saa aikaan välittömästi mielikuvan "hipster"-musaa, mutta kokonaisuuden keskellä on aivan jotain muuta.
7/10

Noin. Seuraavassa viestissä seuraava viikko
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 19:23

Heirs: Hunter
Tähän sanoisin taas, ettei kannata nälkäisenä ja väsyneenä...
Melkein nukahdin. Onneksi siinä kohtaa kun silmä alkoi lupsaamaan tuli biisiin muutosta ja detaljeja, mutta sitten nekin alkoivat puuduttaa :virne:
En saanut kunneltua nyt loppuun.
4/10

Hexvessel: Woods to Conjure
Hauska nimi bändillä ja lukihöräsin sen kokoajan Hesselvexeliksi :keijoei:
Introssa haukottelin, sillä venyvät saundit eivät parantaneet sitä väsymystä. Yleensä pidän tämän kaltaisista biiseistä, mutta nyt oli vain pakko alkaa tekemään jotain ettei nukahda. En mä kaikkia biisejä voi jättää kesken.
Ei auttanut. Kolmen minuutin kohdalla lopetin.
3/10

KEEP OF KALESSIN - Ascendant
Noni! :rokrok:
Menoa ja meisinkiä! Pois väsymys ja nukahtaminen. Bassoihin volaa ja kajareita paremmin omaan suuntaan.
Örinä oli vähän tylsää, mutta rummuilla pelastuu kaikki :nirppa:
Rummut ja kitarasoolot. Ei sitä muuta tarvitakaan.
Perusörinää, ei sytyttänyt, mutta herätti. Toimisi hyvin taustamusana jollekin työ- tai koulutehtäville :kyllä:
6/10
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 19:38

Suomen Tulli: Tänä yönä
:haukotus:
Ääni kuulostaa vähän Olavi Uusivirralta.
Biisin sanat on ihan kivat, mutten pääse tähän nyt yhtään. Laitan silmätkin kiinni ja yritän, mutta mieleeni tulvivat mielikuvat ovat äärimmäisen häiritseviä. Ehkä se on se väsynyt yleisvire, joka ei päästä irti.
Biisi on myös ehdottomasti liian pitkä :epäilevä:
2/10

LizZard: The Orbiter
Kyl-lä!! :jami:
En alkuun muistanut mitä Lyyra oli kirjoittanut esittelytekstiin, mutta kirjoitettuani ensimmäisen version luin sen. Kirjoitin miten jo intron aikana rumpali ja musiikkiin liittymättömät seikat saivat minut puolelleen :keijo: Rummut ovat ainakin tässä biisissä juuri niin kultaista hunajaa, että en voi olla kuuntelematta sitä vielä paria kertaa uudestaan.
Siirtyy soittolistalle samantien koko bändi!
9/10

Vijay Iyer Trio: Human Nature (Trio Extension)
Theian kanssa kuulun siihen kategoriaan, joka ei ymmärrä jazzista tuon taivaallista. Livenä sitä on kiva kuunnella, mutta ilman bändiä tekee kyllä tosi tiukkaa päästä tässä kahta minuuttia pidemmälle. Hissimusiikki-haukotukset alkavat aikapian nostaa päätään, vaikkei biisi itsessään ole mitenkään väsyttävä tai hissimäinen.
On liian kirkasta ja selkeää tämmöiselle utuiselle taustamusiikkijazzille.
5/10
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 16 Kesä 2013 19:51

Äh. Aioin tulla päivittämään pistetaulukot tässä välissä, mutta lienee parempi, että Kiba tekee sen saatuaan arviointiurakkansa valmiiksi?
Minä ottaisin muutenkin mielelläni vähän lomaa tämän pyörittämisestä. Jos tästä lähtien vaikka kukin esittelijä päivittäisi kokonaispistetilanteenkin?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Kesä 2013 20:02

Kibaya kirjoitti:otan kaikki kiinni.
Seuraavaksi vuorossa jokaisesta viikosta oma postauksensa, joka sisältää arvostelut :pahis:
Mitäs oon ollut kiireinen/laiska/saamaton/mitäikinä. :keijo:

Sekotan pakan totaalisesti varmaankin :keijo:

Mä taidan tehdä saman :raps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 20:11

Ricky Tick Big Band & Julkinen Sana - Se On Jatsii
RTBB&JS on soinut parina kertana kotona.
Paleface :sydän:
Jostain syystä mä tykkään jatsista hiphopilla maustettuna, en ehkä niinkään erikseen. Sanat on vähän tyhmät, mutta fiilis antaa sitä vähän anteeksi. Pisteissä on ehkä vähän koko konseptille, ei niinkään biisille. Voin hyvin kuvitella molempien genrejen stereotyyppisten edustajien olevan tästä kauhuissaan. Onneksi en tunne kovinkaan montaa kumpaankaan kategoriaan kuuluvaa :virne:
7/10

Garbage & Screaming Females - Because The Night
Miksi näin hyvä poppoo on valinnut näin kamalan biisin? Koko poppoon lahjakkuus jää ihan kamalan biisin alle jumiin. Onneksi sentään vähän revittelevät sooloilla ja saavat biisiin vähän jotain uutta ja elävää.
Laulajien erilaisuus ääntämisessä on hauska yksityiskohta, jota jään junnaamaan. Myös kaksiäänisyys ja muukin moninaisuus saa multa pisteitä.
7/10

Sólstafir - Fjara
Alku antaa ymmärtää, että biisi lähtisi kohta vauhtiin, mutta niin ei käy.
Silti jaksan olla kiinnostunut, väsymyksestä huolimatta.
Kieli soljuu kauniisti ja laulajan ääni on aika ihana :hullu: Kappale oli myös toinen näistä kaikista, jonka videota jäin tuijottamaan. Mystinen psykologinen symbolismi teki muhun vaikutuksen. Ehdottomasti tätä lisää!
8/10
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 20:13

Lyyra kirjoitti:Äh. Aioin tulla päivittämään pistetaulukot tässä välissä, mutta lienee parempi, että Kiba tekee sen saatuaan arviointiurakkansa valmiiksi?
Minä ottaisin muutenkin mielelläni vähän lomaa tämän pyörittämisestä. Jos tästä lähtien vaikka kukin esittelijä päivittäisi kokonaispistetilanteenkin?

Öö.. :raps:
Mä olen kyllä niin tumpio tämmöisissä laskemisissa, että sanon suoraan ettei mun kyvyt riitä siihen. :sori:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 16 Kesä 2013 20:25

Keskiarvo on yksinkertainen laskutoimitus. Ensin lasketaan kunkin kappaleen kaikkien arvioiden pisteet yhteen. Sitten jaetaan saatu summa arvioiden määrällä.

Esim.
Laulu X saa arviot L-S:ltä, outsilta, Jorssilta ja Aranwelta, eli neljältä (4) ihmiseltä.
L-S antaa 5 pistettä. outsi antaa 8 pistettä. Jorssi antaa 4 pistettä. Aranwe antaa 6 pistettä.
Lasketaan: 5 + 8 + 4 + 6 = 21 -> 21 / 4 = 5,25 pistettä.

Jos tulee useampia desimaaleja, vaikka 5,2741, niin pyöristetään kahteen desimaaliin: Jos kolmas desimaali on 0-4, pyöristetään alaspäin, ja jos 5-9, ylöspäin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 20:35

No, mä arvostelen loppuun asti, kävin miten kävi.
Yritin miettiä miten lasken tuon jutun, mutta totesin suoraan ettei mun kyvyt riitä näiden lisäämiseen.
Voihan nää jättää laskematta mukaankin, jos se siitä on kiinni.
:tilt:

Seremonia: Rock 'n' Rollin Maailma
Laulu on sekavaa ja epäselvää, mikä ärsyttää ihan tajuttomasti. Ihan sama vaikka se luettelisi aakkosia, kun ei saa selvää :keijo:
Naureskelen enemmän outsiderin kuvaukselle, koska mun mielestä doom metal on jotain muuta kuin tämmöistä pop-rockilta kuulostavaa meininkiä :virne: Tätä voisi hyvin vihellellä jossain! 3/10

Austra: Home
Tämmöstä kaksisävyistä poppista. Dingelidong ja synkkä ääni. Tilulii sopisi perjantai-iltapäivään ja pyykinpesuun, mutta toinen puoli tuo mieleen synkän metsän ja sinne kuuluvat pimeät kolot.
Hippifiiliskin tästä vähän tulee. Taidan tuon Austrankin lyödä soittolistoille, sen verran kivoilta sieltä jostain tulevat perkussio-vibat on. :D
7/10

Wardruna: Fehu
:tipahdus:
Sekosin. Ei muuta.
Laitoin kovemmalle, suljin silmät ja vain hengasin. :sydän:
Missä mä olen olen ollut aiemmin, kun en ole tiennyt tästä! Hullun ihana! Tunsin metsän tuoksun nenässä ja pystyin kanavoimaan itselleni luonnon materiaaleja iholle. Friikkiä, mutta sillä ihanimmalla tavalla. Ihan kuin olisi kotiinsa tullut, eikä biisi ollut ollenkaan liian pitkä. Linkitin jopa facebookiin, sillä rakastuin!
10/10
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 20:51

:virne: Ihanan sekopäinen biisi. Sillä hyvällä tavalla. Tietokonepelit ja epäonnistuneet treffit samassa :tilt:
Sopisi myös hyvin bileisiin tunnelmannostattajaksi ja tuomaan hyvää virettä :keijo:
En itse silti pääse sinne, sillä edellisen kappaleen voimakkaat tunnelmat repivät toiseen suuntaan. Silti löydän tästä kappaleesta positiivisuutta ja itseironiaa, joka on miellyttävää.
6/10

Jotenkin Tori Amosmainen kappale :D
Ihanan vapaa ja rento.
Laulajassa joku ärsyttää äänessä, mutta se menee aika pian pois, koska joku rumpu (en tästäkään katsonut videota :keijo:).
Ihan oukei :tilt:
5/10

Tässä on taas se uninen meininki. Mutta! Vain meinki, sillä biisi itse ei uneta. Ehkä se on laulajan läsnäolo tai sanojen selkeys, ettei tässä väsähdä ekalla kerralla. Biisissä on jotain jännittävää, mikä jaksamaan loppuun asti.
Jotain herkkää ja haavoittuvaa, jonka takia tämän jaksaa loppuun asti. Silti tarttumapintaa on vähän ja sen loppumistakaan ei oikein huomaa :keijo:
3/10

Sini Sabotage: Levikset repee
En suostu kuuntelemaan tätä kokonaan, mutten halua että se saa pisteitäkään :keijo:
Olen muualla kuullut pari lainia. Annan niiden perusteella nollat :virne:
0/10 Tästä voidaan sitten käydä keskustelua sääntöjen puitteissa otetaanko nollat huomioon vai mennäänkö arvostelemattoman biisin linjalla :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 20:55

Lyyra kirjoitti:Keskiarvo on yksinkertainen laskutoimitus. Ensin lasketaan kunkin kappaleen kaikkien arvioiden pisteet yhteen. Sitten jaetaan saatu summa arvioiden määrällä.

Esim.
Laulu X saa arviot L-S:ltä, outsilta, Jorssilta ja Aranwelta, eli neljältä (4) ihmiseltä.
L-S antaa 5 pistettä. outsi antaa 8 pistettä. Jorssi antaa 4 pistettä. Aranwe antaa 6 pistettä.

Jos tulee useampia desimaaleja, vaikka 5,2741, niin pyöristetään kahteen desimaaliin: Jos kolmas desimaali on 0-4, pyöristetään alaspäin, ja jos 5-9, ylöspäin.

:sori:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 16 Kesä 2013 21:23

Mä voin kohta päivittää sen pistetaulukon, kun nyt sattuu olemaan luppoaikaa. :tilt:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 16 Kesä 2013 21:27

Pistetaulukko https://docs.google.com/spreadsheet/pub ... utput=html

(copypaste tänne toimii huonosti)
Aranwe

ViestiKirjoittaja L-S » Su 16 Kesä 2013 21:34

No niin, Aranwe ehtikin jo hoitaa homman. :D

Ja muuten, ei se Sini Sabotage nyt niin huono ole, että sitä olisi kannattanut suurin piirtein kaikkien jättää kuuntelematta kokonaan. :virne: No joo, ei se munkaan suurimpiin suosikkeihin oikeasti kuulu, mutta ihan hauska silti.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 16 Kesä 2013 21:43

L-S kirjoitti:No niin, Aranwe ehtikin jo hoitaa homman. :D

Ja muuten, ei se Sini Sabotage nyt niin huono ole, että sitä olisi kannattanut suurin piirtein kaikkien jättää kuuntelematta kokonaan. :virne: No joo, ei se munkaan suurimpiin suosikkeihin oikeasti kuulu, mutta ihan hauska silti.

Minä ainakin olen kuunnellut kaikki kappaleet kokonaan. Minusta se on reiluinta.

Kiitos Aranwelle. Olisi kyllä ollut kiva, jos taulukko olisi pysynyt ketjussa.

Kibaya kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Keskiarvo on yksinkertainen laskutoimitus. Ensin lasketaan kunkin kappaleen kaikkien arvioiden pisteet yhteen. Sitten jaetaan saatu summa arvioiden määrällä.

Esim.

:sori:

Oon ilmeisesti oikeesti tosi huono selittämään asioita sanallisesti.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Su 16 Kesä 2013 22:06

Tässä on se taulukko, jos se nyt tähän halutaan.

1. LizZard - The Orbiter (Lyyra) 7.67
2. Sólstafir - Fjara (theia) 7.25
3. Caspian - Halls of the Summer (Jorssi) 7.14
4. Laura Marling - Devil's Spoke (L-S) 6.86
5. Heirs - Hunter(Aranwe) 6.83
6. Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (Jorssi) 6.43
7. Austra - Home (outsider) 6.33
8. Rammstein - Mein Herz brennt (Piano Version) (Wildchild) 6.29
9. Hexvessel - Woods to Conjure (Aranwe) 6.17
10. Vijay Iyer Trio - Human Nature (Trio Extension) (Lyyra) 6.17
11. Paramore - Ain't It Fun (Jorssi) 6.14
12. Wardruna Fehu (outsider) 5.83
13. Garbage and Screaming Females - Because the Night (theia) 5.75
14. Suomen Tulli - Tänä yönä (Lyyra) 5.67
15. Jari Sillanpää & Cheek - En se olla saa (Wildchild) 5.57
16. Melanie C Burn (Wildchild) 5.14
17. The Fiery Furnaces - Bitter Tea (L-S) 5.14
18. Ricky Tick Big Band & Julkinen Sana - Se On Jatsii (theia) 5.13
19. Keep of Kalessin - Ascendant (Aranwe) 4.67
20. Seremonia - Rock 'n' rollin maailma (outsider) 4.33
21. Die Antwoord - Enter the Ninja (Wildchild) 3.43
22. Sarah Kivi & Non-Orchestra - Booty Call Blues (L-S) 3.43
23. Sini Sabotage - Levikset repee (L-S) 2.00

P.S. Kuten kuitenkin sanoin aiemmin, en nyt halua ottaa tätä erityisen vakavasti, joten ei mua oikeasti haittaa vaikka Siniä ei jaksettukaan kuunnella. :P Forde ei vaan ole valmis Sinin flow'lle, paitsi outsider. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Kesä 2013 22:09

Täältä pesee. Arvostelen näitä niin paljon kuin tänään jaksan. (En muistanut, etten ole arvostellut vielä mitään. :läps: ) Teen Kiban lailla jokaisen viikon arvostelut erikseen. Toivottavasti joku jaksaisi vielä kerran päivittää taulukon arvostelujeni jälkeen. (Voin tietty itsekin yrittää, mutta huomaatte kuinka hidas olen. :P )

Viikko 1 (Wildis):

Rammstein - Mein Hertz Brennt (piano version): 10/10
Repäisin ja annoin tälle heti kympin. :tipahdus: Kyseessä on kuitenkin yksi Rammsteinin hienoimpia biisejä. Vaikka jäin kaipaamaan niitä jousiosuuksia, tässä on ahdistavuus ja kauneus saatu hienosti yksinkertaisilla elementeillä toimimaan.

Die Antwoord - Enter The Ninja: 8/10
Okei, ensin pistää korvaan laulajan ääni, josta en tykkää yhtään. :epäilevä: Ei vaan iske tuollainen pikkutyttömäinen laulutapa yhtään. Räppiosuudet toimivat kuitenkin yllättävän hyvin, ja on aina jotenkin positiivista kuulla aina vähän jotain erikoisempaa kieltä englannin lisäksi. Jos unohtaa tuon laulajan, biisissä on jotain kumman koukuttavaa, vaikka en oikein loppujen lopuksi tajua mistä tässä biisissä on loppuksen lopuksi kysymys. :keijo:

Mel C - Burn: 6/10
Tämä oli vähän semmoista toisesta korvasta sisään ja toisesta korvasta ulos -meininkiä. Kuuntelin tämän siis nyt kerran (ja silloin ihan levyraadin alussa, kun oli tarkoitus arvostella näitä jo alusta alkaen), mutta en saanut biisistä oikein mitään irti. Annoin nyt kuitenkin kutosen, koska Mel C on ihana.

Cheek ja Siltsu - En se olla saa: 9/10
Oho, kylmät väreet vaan alkoivat mennä pitkin selkäpiitä, kun Jari alkoi laulamaan. Tämä yhdistelmä vaan jotenkin toimii ja kummatkin ovat niin ihania, että oli pakko antaa ysi. :hullu:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 22:14

Aranwe kirjoitti:Pistetaulukko https://docs.google.com/spreadsheet/pub ... utput=html

(copypaste tänne toimii huonosti)

Tämä on kyllä kätevä!
Koska tänne pystyisi jokainen päivittämään omat pisteensä, josta ne on sitten helposti klikkailemalla päivitettävissä. Aranwen pitäisi vain muuttaa docsi avoimeksi, jolloin se olisi kaikkien itse päivitettävissä :D
Kyllä mä jotain tämmöistä osaan, mutten välttämättä niitä mitkä tuntuu muista helpolta ja yksinkertaiselta. :sori:

Seuraavaksi vuorossa biisit.

Kuuntelen aika paljon mainstreamia, mutten halunnut laittaa vain niitä. Eriniä olisi tehnyt mieli laittaa, kun se uusin levy on pyörinyt mulla jonkin verran, mutta päädyin kuitenkin seuraaviin.

30 Seconds to Mars - Bright Lights
Thirty Seconds to Mars on hieno bändi.
Biisi on uudelta levyltä, joka ilmestyi toukokuussa.
Mä olen niin genretön ihminen, etten osaa antaa tälle mitään erityistä määritelmää. iTunes määritteli yhdellä käyttäjällä uuden levyn punkiksi, mutta ei tämä ihan siihen kategoriaan sovi :virne:
Love Lust Faith+Dreams-levy on bändin neljäs ja itse ainakin kuulen muutosta, mutten pidä sitä pahana.

Libraian - Poker face joker
Japanialaista. Bändi on ex-La'cryma Christiläisten Takan ja Hiron muodostama duo, joka soittaa hyvin LC:n kaltaista poppia. Levyjä on suomesta käsin ollut hiton vaikea löytää, mutta onneksi on iTunes ja youtube.
LC oli mulle todella tärkeä bändi, jonka hajoaminen oli iso isku vuonna 2007 oli aika kova paikka. Libraian on vähän korvannut tuota aukkoa, vaikkei ihan ole tietenkään sama asia.

B and the Band - Pakkohoitopotilas
The B and the Band on Jokelasta kotoisin olevien veljesten ja toisen tyttöystävän bändi. Itse tutustuin bändiin vuonna 2010. Bändi on tehnyt muutaman ep:n, mutta mielestäni tämän bändin musiikki ei kuulosta levyltä/netistä miltään verrattuna livenä vedettyihin sekopäisiin vetoihin.
Itse bändi sanoo soittavansa folk-punkkia. Olen kuullut heitä punk-festareilla, joilla muut artistit ovat olleet ihan erilaisia, joten kai se pitää paikkansa.

Pakkohoitopotilas on sieltä vähän rauhallisemmasta päästä, kun en kehdannut laittaa niitä muita. Tuon linkin takaa voi bändiä kuunnella enemmänkin, jos haluaa päästä sisälle siihen millaista musiikki on. Keikkoja suosittelen vielä enemmän :D

Koska en osannut päättää BatB:n ja Sicin välillä, niin laitan vielä tämän. Olkoot bonus-kappale. Arvostelkaa vaikka vain toinen, jos tuntuu siltä :keijo:
SiCi & the Boogie Brothers - Let's Try
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Kesä 2013 22:24

Lyyra kirjoitti:Oon ilmeisesti oikeesti tosi huono selittämään asioita sanallisesti.

Ei se siitä ole.
Mä en vaan oikeasti osaa hahmottaa kirjoitettuja matikkajuttuja. Enkä aina puhuttujakaan. Tämä ongelma mulla on ollut koko ikäni. Eikä asiaa auta se, että niitä yrittää tihrustaa väsyneenä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Kesä 2013 22:34

Viikko 2 (Jorssi):

Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here: 9/10
Tosi moni on hehkuttanut Porcupine Treetä ja itse on ollut tarkoitus tutustua siihen jo aikoja sitten. En ollut ihan vielä :tipahdus: -asteella, mutta tykkäsin. Mun on pakko kuunnella lisää tätä bändiä. Tuli vähän ehkä mieleen Pink Floyd. :sydän: Nuo lauluharmoniat ovat ihanat. En katso siis ollenkaan noita videoita, vaan kuuntelen ainoastaan biisin, ja yllätyin, että biisi kesti noinkin kauan. Jotenkin biisi vaan soljui eteenpäin tosi nopeasti ja vaivattomasti. :D

Caspian: Halls of the Summer: 8/10
Alku tuntui yllättävän hyökkäävältä. :O: Tuli heti hassu fiilis. Toisaalta tuli mieleen joku tehdashalli ja toisaalta kesäinen niityllä lekottelu. (Tosiaan tämän biisinhän nimi on Halls of the Summer, hassua :) ) Hauska yhdistelmä. :D Jotenkin tuntuu, että tämä vaatisi jonkunlaisen tietyn mielentilan, että tätä jaksaisi kuunnella. Sen takia "vain" kasi.

Paramore: Ain't It Fun: 7/10
Linkin video oli hävinnyt tuubista, mutta onneksi löysin audioversion. :D Nauratti, kun jossain vaiheessa biisiä tuli mieleen Paula Abdul (en nyt muista sitä hänen suurimman hittinsä nimeä, mutta se siis tuli mieleen). Lopun kuoro-osuus jäi päähän soimaan. Ihastuin noihin kahteen muuhun biisiin (etenkin tuohon Porcupineen) sen verran, että tämä tuntui niiden jälkeen turhan laskelmoidulta. Tykkään kyllä näiden energisyydestä. :D
Suvi
Keijodemoni

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki