Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 28 Touko 2013 16:04

Miten tämäkin ketju on Huuhaassa? :keijoriips:

Enivei, sain vihdoin, yli vuoden kestäneen ahdistuksen ja stressin jälkeen, yhden 8-sivuisen kurssiesseen tehtyä. Miten niin muka oli työn ja tuskan takana? :pepsodent:
Mutta nyt se on tehty. Ja nyt on enää jäljellä se kaikkien murheenkryynien äiti ja isä ja jeesus ja pontius pilatus - gradu. :seko:
Miten siitäkin muka selvitään?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 28 Touko 2013 16:26

Lyyra kirjoitti:Mutta nyt se on tehty. Ja nyt on enää jäljellä se kaikkien murheenkryynien äiti ja isä ja jeesus ja pontius pilatus - gradu. :seko:
Miten siitäkin muka selvitään?

Mun neuvo on se, että älä aseta itsellesi liian kovia tavoitteita, sen paremmin aikataulun kuin työn laadunkaan suhteen. Jos nimittäin olettaa kirjoittavansa maailmankaikkeuden parhaan gradun, kynnys nousee niin jumalattoman korkeaksi, että ei siitä mitään tule. Kun asettaa riman alemmas, saa varmemmin jotain tehtyä, ja siitä saattaa sitten ihan "vahingossa" tulla tosi hyväkin. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 28 Touko 2013 16:52

Ei mulla olekaan laadun suhteen tavoitteita. Lähinnä on toiveita. Aikataulun suhteen on tavoitteitakin. Kiitos neuvoista. :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 01 Kesä 2013 18:18

Nää lauantaityöpäivät on kivoja. Aamulla söin yhden Skyrin (93 ckal). Töissä ehdin juoda noin puoli litraa kahvia. Työajan piti loppua 15:10, mutta kun mitään ei ehtinyt tehdä loppuun aukioloaikana, niin pääsin lähtemään vähän ennen puoli viittä. Viiden aikaan syöty ruoka maistui erityisen hyvältä.

Vaan kokemuksen kannalta, kokemuksen kannalta. En tiennyt ennen tätä reissua, mitä kiireiset työpäivät on :P
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 03 Kesä 2013 21:40

Tänään kävin (luultavasti) viimeistä kertaa työpaikalla pitkään (?) aikaan. Eli huominen olisi ensimmäinen ihka oikea kesälomapäivä.

Stressihormonin määrä veressä lähtee ehkä hiljalleen laskuun ja varmaan siellä juhannuksen tienoilla alkaa käydä normaalista ihmisestä. :viileä:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 04 Kesä 2013 12:44

Pascal. :femmat:

Viimeisenä päivänä työkaverit halasivat minua ja kiittivät minua siitä, että olen tullut meidän työyhteisöömme. :halitus:

Ihana työ, ihanat työkaverit. :hymyhali:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 10 Kesä 2013 07:56

Ilmottauduin kesäyliopistoon erääseen mielenkiintoiseen opintokokonaisuuteen. Saa nähdä, tuleeko musta pian alanvaihtaja.
Mietinnässä myös, jos hakisi syksyn hauissa johonkin kouluun. Itse olisin samalla valmis myös muuttamaan mutta en ole semmoisesta vielä Pomppiksen kanssa jutellut tarkemin niin en tiedä, mitä se tykkäisi. Ainakin se on ihanasti mua tsempannut näissä ajatuksissa. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 13 Kesä 2013 09:54

Ensimmäisenä huomio kiinnittyy hiljaisuuteen.
Missään ei kuulu mitään.
On kuin joku olisi painanut kosmista pause-nappia, ja ääniraita pysähtyi siihen.

Sitten tajuat miltä kaikki näyttää.
Aivan kuin samainen käsi, joka painoi kosmista pause-nappia, olisi lyönyt raivoissaan kaiken matalaksi. Missään ei ole yhtään rakennelmaa pystyssä ja raunioita näkyy niin pitkälle kuin silmä kantaa.

Aivan kuin itse elämä olisi hylännyt tämän paikan.

Mutta sitten - liikettä.
Pölyn, murskan ja hävityksen alta nousee hitaasti mies. Vaivalloisesti hän nousee pystyyn, pyyhkii silmiään ja tomuttaa vaatteitaan.
Hän katselee rauhallisesti ympärilleen, arvioiden näkemäänsä.

Sitten hän toteaa "no se meni oletettua paremmin", etsii roskakasojen alta harjan ja alkaa siivoamaan jälkiä.
-----
Huonon proosan riemuvoitto & lyhyt tiivistys millaista täällä on ollut.
Mutta nyt täällä taas.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 14 Kesä 2013 00:18

Ilmarissa jo rutisinkin, kun taas mennään vajaalla miehityksellä. Koko toukokuu ja oikeastaan koko tämä vuosi ollaan oltu melkein vaan 3 työntekijää. Neljä tarvitsisi vähintään, että kaikki pyörisi kivasti, viidellä saataisiin aikaan muutakin kuin pakollista. Vaan kaksi, jotka lopetti, piti sitten parin kuukauden sisällä kaikki "pitämättömät" saikut plus vielä lääkärin määrämänä vähän lisää. Aika rankkaa on ollut meillä muilla.

Kesäkuun alussa aloitti kaksi uutta työntekijää, joista toinen tosin muutti vasta Norjaan ja on vielä aika ulalla kielen yms. kanssa. Ajateltiin, että vihdoinkin helpottaa. Ja nyt se toinen uusi jäi sit saikulle :epäilevä: Ei siinä, jos on kipeä niin on kipeä. Mutta kuulemma "lääkäri järjestää sairaslomalapun kahden päivän päästä", mikä ei välttämättä vakuuta, onko siellä lääkärissä edes käyty vielä. Parasta on se, että ollaan soiteltu suunnilleen koko lääni läpi, jos jostain saataisiin aputyövoimaa. Ei oikein suju, että kaksi ulkomaalaista toimii yhden uuden ulkomaalaisen tulkkina, kun omatkin hommat pitäisi hoitaa. Eikä tietenkään kukaan voi/halua auttaa. Vissiin kaikilla vedetty miehitys tiukille :friikki:

Vaan toisinaan kollegat on aika ihania. Lähetin yhdelle viestiä, että tuuraajaa tarvittaisiin. Viestin lopetin tunnelmaan sopivasti: "fuck this shit". Sain viesin takaisin: "shit is crazy". Tässä tilanteessa nauratti :keijo:

Vaikkei se varmaan oikeasti ollut niin hyvä juttu :hullu:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 14 Kesä 2013 00:29

Ruottissa on kuulemma sama. Työntekijät "pitää" sairaslomia niille kuuluvina vapaina, jos eivät oo niitä pitäneet sairastamisen takia. Ihan ihmeellistä touhua.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 14 Kesä 2013 08:54

Kyllä Suomessakin osataan ajatella samalla tavalla. Työkaveri sai huulen pyöreäksi, kun aamuväsymyskeskustelun päätteeksi totesi, että meinasi jo ilmoittaa itsensä sairaaksi, kun ei ole vielä pitänyt yhtään saikkua tällä kaudella. Työmoraali korkealla.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 14 Kesä 2013 09:25

Meillä on ongelma oikeastaan päinvastoin: täällä porukka pitää pakottaa saikulle.
Osalla on työmoraali niin korkea, osalla ei ole muuta elämää kuin työ ja loput pelkäävät että jos he ovat päivänkin poissa se heikentää heidän potentiaalisia mahdollisuuksia saada vakituinen työpaikka.
Joillain toki on yhdistelmä noista kaikista tai osasta ainakin.

Sitten meillä on tietenkin tuo asiantuntijoiden tiimi, jolla tällä hetkellä on meneillään 45:s minuutti kahvituntia. Siis yhdestä niistä päivän kolmesta kahvitunnista :epäilevä:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 14 Kesä 2013 13:31

IT-alalla myös päinvastainen ongelma. Porukalle pitää erikseen sanoa, että nyt kotiin siitä, kun ne tulee sairaana töihin tai vähintäänkin tekee töitä sairaana kotoa käsin.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 14 Kesä 2013 20:08

:gaah: Mä en jaksa! En jaksa!

Kolme viimeistä tuntia töissä vain minä ja se uusi ulkomaalainen. Jatkuvasti noin kymmenen ihmistä jonossa, vihaisia, turhautuneita, ilkeitä, epäkohteliaita ja ties mitä. Tosin ymmärrän sinänsä, että jos joutuisin odottamaan 10 minuuttia päästäkseni maksamaan särkylääkkeen niin olisi ehkä minäkin vähän hapan. Mutta ei sitä tarvitse silti niihin kahteen työntekijään purkaa, vinkkivinkki se ei auta tilannetta. Osaisinkin revetä kahteen paikaan yhtä aikaa.

Söin aamupalan klo 9. Seuraavaksi sain ravintoa kl 16, kun natustin haukun ateriankorvikepatukkaa aina asiakkaiden lomassa. Olisi pitänyt pyörtyä, ihan niiden kuspojen mieliksi. Lähti kyllä turhautunut sähköposti isopomolle, ettei tämä nyt kyllä oikein näin toimi.

Enää kaksi viikkoa! Jos joskus vielä saan nerokkaan idean tulla tänne takaisin niin pliiiis muistuttakaa mua näistä hetkistä :bubblesfriikki:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 16 Kesä 2013 22:54

Aloitin töiden ohella erityispätevyyskoulutuksen pari vuotta sitten. Tänään sain (kaikesta huolimatta) kiskottua itsestäni sen verran energiaa, että viimeistelin koulutehtävät. :inkkari: Nyt pitäisi enää keksiä pari oppimispäiväkirjaa (vuosi sitten olleista kursseista, helppo nakki :nolo: ) ja sit olisi se isopahakauhea portfolio.

Mä voisin tenttiä vaikka tuhatkunta sivua kliinistä farmakologiaa tai pitää kolmen tunnin esitelmän psyykenlääkkeistä, mutta "kasvun ja kehittymisen portfolio" on jotain, mihin mun aivot ei vaan kykene. Miksi pitää ihmisiä kiduttaa sellaisilla? :norsu:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Su 16 Kesä 2013 23:02

Portfoliot on kyllä pääosin pahuudesta. :P En ole onneksi kovin montaa kertaa joutunut sellaista tekemään, mutta ne harvat kerrat (vai yksiköhän niitä vain oli...) riittivät kyllä. :keijo:
Siis silloin, kun portfolio tarkoittaa sitä, että itse asioista kirjoittamisen sijasta pitää reflektoida omaa oppimisprosessiaan ja blaa blaa. :blah:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 16 Kesä 2013 23:04

Outolintu kirjoitti:Mä voisin tenttiä vaikka tuhatkunta sivua kliinistä farmakologiaa tai pitää kolmen tunnin esitelmän psyykenlääkkeistä, mutta "kasvun ja kehittymisen portfolio" on jotain, mihin mun aivot ei vaan kykene. Miksi pitää ihmisiä kiduttaa sellaisilla? :norsu:

:paijaus: Joo, oppimispäiväkirjat ja tuollaiset ovat kyllä pahinta, mitä voi opiskelijalla teettää. En ole ikinä ymmärtänyt niiden merkitystä yhtään kenenkään kannalta. Voisiko vaikka joku opettaja-fordelainen kertoa, mitä pedagogista hyötyä sellaisista on?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 16 Kesä 2013 23:32

L-S kirjoitti:Siis silloin, kun portfolio tarkoittaa sitä, että itse asioista kirjoittamisen sijasta pitää reflektoida omaa oppimisprosessiaan ja blaa blaa. :blah:


No se just. Voisinhan mä vaan dumpata noi mun tuotokset kansien väliin, mutta kun se ei kuulemma riitä :norsu: Pitää olla punainen lanka ja siitä pitää välittyä ammatillinen kasvu ja kehittyminen :epäilevä: Eikö voisi tulokset puhua puolestaan?
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 17 Kesä 2013 08:17

Portfolioissa ei oo mitään järkeä muuten kuin esitellä tekemiäsi töitä alalla, jolla niillä on merkitystä, esim graafisessa suunnittelussa.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 17 Kesä 2013 13:53

No, minä taas tykkään oman kehittymiseni ja oppimiseni reflektoimisesta. :virne:

Tosin siitä en tykkää, että pitää koota sellainen konkreettinen kansio materiaalia ja kutsua sitä portfolioksi. :keijo:

Kai niiden oppimispäiväkirjojen tarkoituksena on auttaa tunnistamaan oman oppimisprosessin piirteitä ja löytää omia vahvuuksia, joita voi jatkossa hyödyntää ja heikkouksia, joita voi parantaa. Siinä on tarkoituksena tulla tietoiseksi siitä, miten erilaisista asioista suoriutuu ja miten kehittyy. Joskus näillä voi olla myös se merkitys, että ne antavat ohjaajalle, opettajalle tai pomolle palautetta opetuksesta tai työn ohjaamisesta. Ymmärrän, että niissä voi olla vaikeutena oman toiminnan ja ajattelun sanoiksi pukeminen, mutta myös sen kehittäminen on osaltaan tarkoituksena.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 17 Kesä 2013 16:50

Olisi pitänyt käyttää tänään taas yhtä laitetta tutkimusjutuissa. No, erroria pukkaa. Korjaustaitoiset ihmiset ovat muualla (lomalla tai kotona korjaamassa tenttejä). Ei sitten tehdä tänään muuta kuin kirjallisia hommia. :epäilevä:

Odotan kauhulla sitä vaihetta, kun molemmat tyypit ovat yhtä aikaa lomalla. Voi olla, että mun hommat eivät oikein etene, jos kyseinen laite on yhtä arvaamaton kuin ennenkin. Saattaa tosin olla, että se on vieläkin arvaamattomampi, koska kyseinen laite ei oikein tykkää kesäisistä kosteuslukemista. :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 18 Kesä 2013 09:30

Meillä on töissä "shortsi-päivä" l. kaikkien kynnelle kykenevien ja/tai säärikarvansa ajelleiden tulisi pukeutua shortseihin.

Sanomattakin on selvää, että tämä on virman epätoivoista yritystä olla hip sekä cool ja luoda yhteenkuuluvuuden tunnetta. Jos me olisimme perhettä, sanoisin että et viittis tehdä ittestä isompaa pelleä faija ja anna mulle vaan nyt mun viikkorahat, vanhus.

Tai sitten tällä testataan kuka on "firman mies/nainen" ja kaikki epäkelvot (= ei ylhäältä tulevia ohjeita kuuntelevat) lakaistaan pois seuraavassa YT:ssä.
Tai ehkä katsotaan ketkä ovat lampaita, jotka eivät uskalla nousta epäreiluksi kokemaansa päätöstä vastaan, ja ovat siten uhrattavissa.

Itse pelasin varman päälle ja pukeudun polvihousuihin :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 18 Kesä 2013 12:44

Mr. Smith kirjoitti:Meillä on töissä "shortsi-päivä" l. kaikkien kynnelle kykenevien ja/tai säärikarvansa ajelleiden tulisi pukeutua shortseihin.

Oikeesti? Mitäs sitten, jos laittaa ne vaatteet, mitkä aina muulloinkin? Kaikki osoittelee sormella ja nauraa?

Aika lapselliselta touhulta kuulostaa, ettenkö sanoisi.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 18 Kesä 2013 13:16

Lumikki75 kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Meillä on töissä "shortsi-päivä" l. kaikkien kynnelle kykenevien ja/tai säärikarvansa ajelleiden tulisi pukeutua shortseihin.

Oikeesti? Mitäs sitten, jos laittaa ne vaatteet, mitkä aina muulloinkin? Kaikki osoittelee sormella ja nauraa?

Aika lapselliselta touhulta kuulostaa, ettenkö sanoisi.

Normaali ilmeemme ja käyttäytymisemme piilottaa sen suunnattoman halveksunnan jota tunnemme heitä kohtaan, joiden housujenlahkeet yltävät nilkkoihin :nirppa:

No ei, kaikki jatkuu normaalisti ja suurimmalla osalla on normivaatteet :virne:
Onhan tämä oikeasti aika lapsellinen yritys "parantaa ilmapiiriä", ja idea varmaan tuli tod. näk. jostain johtamisoppasta 90-luvulta :epäilevä:

Jos luulevat että tämä pyyhkii viimejouluisen "bonukset meni leskille ja orvoille, mutta hei tässä kaikille neliväriset pahvilaatikot!"-fiaskon, erehtyvät suuresti :epäilevä:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 18 Kesä 2013 13:18

Ainakin oma kokemukseni on, että se, joka ei osallistu pukeutumis- tai muuhun teemapäivään työpaikalla, tulee myöhemmin olemaan kollegojen mielestä tavallista kovempi tyyppi, jota arvostetaan.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa