Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 18 Kesä 2013 18:22

No, sehän riippuu teemasta. Jos hyvä teema on kyseessä ja porukka on siinä innossaan mukana, niin se yks joka on asiaa vastaan voi myös saada vaikeen ihmisen ja vastarannan kiiskin maineen... Edellämainittu on kyllä ankeen kuulonen viritelmä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 18 Kesä 2013 19:41

Ei tollasiin saisi ikinä pakottaa, koska mun mielestä jokaisella on oikeus pukeutua miten haluaa, poislukien tilanteet, jossa työ edellyttää työasua.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 18 Kesä 2013 21:12

Onko sortsipäivä vähän kuin casual friday? Jos normivaate on puku, niin ehkä tuo on jollekin kivaa ja rentoa. Toisaalta, jos tulee muutenkin esim. hupparissa töihin joka päivä, tuskin jeesaa missään ilmapiirijutuissa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 19 Kesä 2013 10:53

Emilia kirjoitti:Onko sortsipäivä vähän kuin casual friday? Jos normivaate on puku, niin ehkä tuo on jollekin kivaa ja rentoa. Toisaalta, jos tulee muutenkin esim. hupparissa töihin joka päivä, tuskin jeesaa missään ilmapiirijutuissa.

Tässä järjestyksessä: Kyllä. Harvassa ovat meillä pukutyypit, mutta ehkä jossain muualla. Sinäpä sen sanoit ja sitten vielä töistä lähtiessä alkoi sataa (muutenkin keli oli eilen aurinkoista - sadetta- aurinkoista- sadetta :riips: )

Ainoa mitä kadun on että en ollut ehtinyt ostaa Hawaiji-paitaa, koska sellaisenkin ylläpitoon kehotettiin. Noh, pitää katsella myöhempään kesäkäyttöön :virnu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 19 Kesä 2013 21:35

Huomenna viimeinen työpäivä :hullu:

En oikein tiedä, että millä fiiliksillä olisi. Sinäänsä nää viimeiset päivät on tuntuneet vähän pakkopullalta, kuten aina kaikki viimeiset päivät tuntuu, mutta silti on tosi haikeaa.
Mä oon viihtynyt tuolla tosi hyvin enkä ole varmaan lukion jälkeen ollut missään koulussa/töissä noin pitkää aikaa yhteen soittoon.
Toisaalta mun työkaverit on vaihtuneet niin, että vaan ne ärsyttävät, jotka puhuu vaan kissan oksennuksista ja ovat sen verran vanhempia, että kohtelevat mua teininä, ovat jääneet jäljelle.

Äsken yritin täyttää jotain itsearviointi lomaketta, että voidaan käydä sitä pomon kanssa läpi huomenna.
Enkä mä ymmärrä, että miksi. Koska se lomake on kuitenkin sellainen, että se pitää viedä työkkäriin eikä sillä pitäisi olla mitään asiaa pomolle, mutta en mä nyt jaksa natista asiasta.
Enkä mä sit kirjoittanutkaan siihen paljon mitään, koska mä vihaan tuollaisia, enkä mä käsitä, mitä hyötyä tuosta nyt voi taas olla.
Ehkä tietysti itselle on hyvä analysoida omaa osaamista ja kehittymistä, mutta miten muut siitä hyötyy, se ei mulle aukene.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja kmaria » To 20 Kesä 2013 15:39

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä nykyisessä työtehtävässäni. Siirryn saman talon sisällä eri tehtäviin, joten sinänsä en odottanut
esimieheltäni mitään sen kummempaa, koska ollaan kuitenkin jatkossakin tekemisissä. Olisi kuitenkin ollut ihan
mukavaa, jos hän olisi jotenkin huomioinut sen, että olen siirtymässä muualle. Oltiin meidän osaston pienen porukan kesken lounaalla
tänään, ja kiitin itse siinä muita tähän astisesta yhteistyöstä, joten olisi ollut hyvä sauma sanoa jotain, mutta ei. Hän on kyllä niin
erikoinen tapaus muutenkin, ja ollaan kaikki melko kypsiä hänen toimintaansa, joten en edes ihmettele tätä, naurattaa vaan. Onneksi
pääsen muualle, vaikka sitten vain parin kerroksen päähän. :keijo:
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ma 24 Kesä 2013 20:50

Viimeisen viikon ensimmäinen päivä takana! :jami: En olisi kyllä yhtään enempää jaksanutkaan! Tälle(kin...) viikolle on laitettu niin vajaamiehitys, etten tajua, mitä on työvuorolistan tekijän mielessä liikkunut. Eipähän tule ainakaan ikävä takaisin! :friikki:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Pe 28 Kesä 2013 18:16

Olen ihan varma, että esimieheni vihaa minua :epäilevä: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja iisa » Pe 28 Kesä 2013 23:17

Mää sain työpaikan pääkaupunkiseudulta. Se olisi nyt sitten muutto uudelle paikkakunnalle. :virne:
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 29 Kesä 2013 00:56

Tervetuloa tänne ruuhka-Suomeen!
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 04 Heinä 2013 13:46

Tänään ohjelmassa tiedostojen siirtelyä. Tarkoituksena on siirtää gradutiedostot omalta koneelta myös yliopiston koneelle...turvallisuus- ja käytettävyyssyistä. Tänään tiedossa siis huomattavan monta kertaa tiedostojen lataamista muistitikulle ja siitä yliopiston koneelle. Tässä mennee tunteja. :friikki: Ai miten niin mun gradussa oli paljon mittausdataa. :pahis:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 11 Heinä 2013 14:38

Töissä on tylsää

Mikä itse asiassa sopii meille muutaman kuukauden "tukka putkella tuulitunnelissa"-rupeaman jälkeen ;)

Joko porukka on lomalla tai sitten he ovat yhtäkkiä oppineet käyttämään koneita...porukka siis on lomalla.

Vaikeampia kysymyksiä tällä hetkellä ovat virman ns. operatiivisen johdon (=ne tyypit jotka eivät tee käytännön työtä) suunnitelmat.
Ne koostuvat niistä normaaleista "kaikki ulkomaille!"-, "itsepalvelua enemmän!"- ja "ulkoistetaan loputkin!"-ideoista.

Mikäs siinä. Hommahan pelittää nyt niiiiiiin hyvin.
Ulkomaille ulkoistettujen asiantuntijapalvelujen vastaukset ihan mihin tahansa kysymykseen ovat vaihtelevasti seuraavat:
A) "asentakaa ohjelma uudestaan."
B) "tämän ohjelman ylläpito ei kuulu meille."
C) "laittakaa tämä toiseen tiimiin, tämä ei kuulu meille."
D) kysytään nippelitietoa, joka on jo merkitty tikettiin, jos vaan viitsitte lukea sen.
E) meidän kaikkien suosikki eli otetaan yhteys meihin privaattiviestillä ja kysytään että miten tämä ratkaistaan? :keijo:

Eli mielenkiintoisia aikoja odotettavissa. Kyllä me ollaan noista kerrottu eteenpäin, mutta ruåttalaiset pomot ovat sitä mieltä että me ollaan kaikki yhtä perhettä, ja asioista pitää osata puhua ja blaa blaa :blah:

Mutta kolmen viikon päästä alkaa loma, joten en jotenkin jaksa stressata :viileä:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 11 Heinä 2013 14:55

Tein listan asioista, jotka nyppii töissä ja ne on melkein kaikki sellaisia, jotka ei ratkea kuin työpaikkaa vaihtamalla, joten se tässä sitten kai on edessä. Nyt jos koskaan olisi tietysti mahdollisuus nostaa kytkintä ja häipyä ulkomaille, mutta se on aina helpommin sanottu kuin tehty.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 11 Heinä 2013 15:32

Aranwe kirjoitti:Tein listan asioista, jotka nyppii töissä ja ne on melkein kaikki sellaisia, jotka ei ratkea kuin työpaikkaa vaihtamalla, joten se tässä sitten kai on edessä. Nyt jos koskaan olisi tietysti mahdollisuus nostaa kytkintä ja häipyä ulkomaille, mutta se on aina helpommin sanottu kuin tehty.

Samassa tilanteessa aikoinaan olleena suosittelen vaihtamaan työpaikkaa :paijaus:

Kyllähän minä tästäkin duunista valitan, mutta ainakaan tässä hommassa ei ole sellaisia stressioireita että pelkään sydänkohtausta.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 18 Heinä 2013 13:18

Otin nyt sitten opiskelupaikan vastaan. Mä oon nyt sitten samaan aikaan Helsingin yliopistossa väitöskirjatyöntekijä ja fuksi. :pönde: :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 18 Heinä 2013 13:37

Marenki. :O: Minkäs alan fuksi susta tulee?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 18 Heinä 2013 19:07

Matematiikkaa tulen vähän niin kuin harrastuksena opiskelemaan. :tilt: Toiveissa olisi kuitenkin saada ihan kandin tutkintokin tehtyä, mutta katsotaan nyt, miten elämä heittelee ja jaksaako opiskelu enää kiinnostaa niin paljon.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 18 Heinä 2013 19:23

Eka viikko oli kuherruskuukautta, nyt alkaa taas lahtelainen mentaliteetti ottaa niin aivoon. Ihan vain muutama esimerkki tältäkin päivältä.

1) Lääkäri oli kirjoittanut reseptiin 100 tablettia lääkettä X. Asiakas totesi, ettei hän nyt niin paljoa ota, pienempi pakkaus vain. Huomasin, että pienestä pakkauksesta ei tulekaan Kela-korvausta. Pieni pakkaus maksaisi 13,85 ja 100 tablettia 14,45. Kuuluu yleensä hyvään palveluun mainita asiasta, ihan vain ettei tartte sit jälkikäteen puhista, että mitään ei ole sanottu. Vaan palkkana oli "Tässähän sitä taas asiakasta huijataan, niin!". Olisin mä voinut toki sen pienen pakkauksen vain hinnoittaa ja olla hiljaa, niin ei olisi niin huijattu olo :epäilevä:

2) Asiakas: "Etsin ripulilääkettä, mutten nyt löydä oikeannäköistä pakkausta"
Minä: "Olisiko se tämä Imodium, tässä oli ennen vihreä paketti"
A: "No sehän se. MITÄ TE MENETTE NIITÄ KOKO AJAN MUUTTAMAAN?!?? :kiroilu: "
M: :täh: "Ööö, se on tuo valmistaja, joka näistä paketeista päättää"
A: "Aina kaikki muutetaan, pitää kaikki muuttaa, te koko ajan kaikkea muutatte.... :puhina: "

S*tana kun Imodiumkin on ollut sininen jo varmaan kolme vuotta :gali:


Joku päivä en ehkä kestä enää :friikki:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 18 Heinä 2013 19:44

Outolintu, miksi aina muutat kaiken? Ennen asuit Norjassa! Tahallaan pitää kaikki muuttaa, ensin asuinpaikka ja nyt vielä lääkepakkauksetkin! :rulla:

Mun koulukuulumisiin kuuluu gradun välttelyä... :vihellys:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 18 Heinä 2013 20:14

Tää nyt varmaan ainakin jonkun nihilistin mukaan pitäs laittaa johonkin satunnaisiin kysymyksiin, mutta kysynpä nyt samalla oudolta, että minkä hiton takia pitää liimata se etiketti johonkin ihan outoon kohtaan pakkausta sellasissa pakkausissa, joissa on varattu paikka sille hiton tarralle :riips: Onks tässä joku salajuoni, että pitää saada laittaa se etiketin häntä roikkumaan ja repsottamaan :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 18 Heinä 2013 20:20

Kuolo kirjoitti:Tää nyt varmaan ainakin jonkun nihilistin mukaan pitäs laittaa johonkin satunnaisiin kysymyksiin, mutta kysynpä nyt samalla oudolta, että minkä hiton takia pitää liimata se etiketti johonkin ihan outoon kohtaan pakkausta sellasissa pakkausissa, joissa on varattu paikka sille hiton tarralle :riips: Onks tässä joku salajuoni, että pitää saada laittaa se etiketin häntä roikkumaan ja repsottamaan :keijo:

Nämä etikettitarrakäytännöt on minustakin vähän outoja. Viimeksi mulle laitettiin astmapiipun tarra kiinni siihen kartonkipakettiin, jonka heitän aina ensimmäisenä roskiin. :riips:
Leikkasin sen siitä kartonkipaketista irti ja nyt se seilaa pitkin lääkelaatikkoa. Toiseen piippuun laittoivat sen siihen koteloon kiinni.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 18 Heinä 2013 20:30

Ai siul on astma? :O:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 18 Heinä 2013 20:31

Aaah, nyt sohaisit arkaan paikaan :virne: Kuule kun se etikettikin on niin tarkkaa. Riippuu ihan keneltä kysyy. Jos liimaat sen kokonaan kiinni pakettiin/purkkiin niin jo mulkoillaan ja raavitaan teatraalisesti sitä irti. Kun koskaan ei voi tietää, kuka niitä taloyhtiönkin roskiksia penkoo ja kaikki saa tietää mitä lääkkeitä minä käytän.

Ja jos et liimaa niin jo sitten itse temmotaan tarra auki ja liimataan pulloon ja sitten muistetaan huokailla ja puhkua kuinka se niin ärsyttää kun se lepattaa.

Ja sekin voi mennä pieleen, jos paketin kolmella sivulla lukee "Lääkeaine X lääkefirma Y" ja sillä neljännellä sivulla "Säilytetään alkuperäispakkauksessa, nieltävä kokonaisena jne". Ja sitten ajattelet, ettei sitä etikettiä ainakaan sille ainoalle infosivulle voi liimata, täytyy laittaa toiselle sivulle. Niin siitäkin voi kuule tulla sanomista, että mennään nyt etiketti liimaamaan lääkkeen nimen päälle! Onneksi tämä tapaus hiljeni, kun tajusi että on se nimi vielä kahdella sivulla luettavissa.

Kyllähän sitä nyt pääsääntöisesti tulee katsottua, jos etiketille on kiva tila varattu niin siihenhän se on ilo liimata. Mutta toisinaan ne "paikka apteekkietiketille 2x4 cm" tuntuu kettuilulta, kun tarra on jotain 3x8. Eihän sitä lirpaketta siihen voi laittaa paketin reunalle heilumaan. Vai pitäisikö?

- - -

Väliin olikin tullut tekstiä. Mutta eikö se lirpake häiritse siinä piipussa pyörimässä, kun sitä käyttää? Toki sen voi pyöräyttää kokonaan kiinni, muttei sekään kelpaa kts. kohta 1.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 18 Heinä 2013 20:39

Outolintu kirjoitti:Väliin olikin tullut tekstiä. Mutta eikö se lirpake häiritse siinä piipussa pyörimässä, kun sitä käyttää? Toki sen voi pyöräyttää kokonaan kiinni, muttei sekään kelpaa kts. kohta 1.

Ei häiritse, kun se ei ole varsinaisesti siinä piipussa, vaan siinä suojakotelossa. Ja se on tosiaan liimattuna koko pituudeltaan, eikä varsinaisesti ole mitenkään "lärpäkkeenä".
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 18 Heinä 2013 20:42

No tossa just kirosin tuota syscor-pakettia kun siinä on oikeesti ihan hemmetin iso tila etiketille. Niin iso että ne etikettipaikan kehykset jää näkyviin vaikka sen tarran liimaa siihen kokonaan. Mie vähän jo aattelin, että tässä on pakko olla joku juju kun sitä ei voi edes liimata päästä kiinni siihen etikettipaikalle ja antaa sitten asiakkaan päättää liimaako sen kokonaan vai ei. Ja sit kaiken lisäks kun koko operaatiossa eniten aikaa tuntuu kuluvan siihen kun etitään sille tarralle paikkaa ja sommitellaa, että mistä kohtaa taustapaperi repästään :virne:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron