Tietokoneongelmia

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 04 Heinä 2013 18:33

Joo, no...ei Windowskaan paras mahdollinen ole.

Minä ja Mac nyt ei vain oikein tulla toimeen keskenämme. :sori: Jotenkin mä kohtaan sen kanssa aina mitä ihmeellisimpiä ongelmia. :virne: (Vika voi toki osittain olla mussa.) Mutta eniten mua hämmentää se, että kun tiedostoja siirtää pois mäkiltä, niitä mahtuu tikulle vähemmän kuin mitä samoja tiedostoja voi laittaa tikulle Windows-koneelta. :salaliitto: Miten ihmeessä se voi olla noin? :hämillään:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » To 04 Heinä 2013 19:35

Aranwe kirjoitti:Eikä ole. Windows on ihan :hämillään: :pahatyttö: :friikkipomppu: :isosilmä: :kiro: :läps: :itku: :pahis: :puhina: :kops: :ei: :veivi:

Anteeksi OT, mutta repesin ihan täysillä noille hymiövalinnoille. :rotflmao:

(Mulla on Windows. :keijo: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 04 Heinä 2013 20:48

Kotona on 3x Mac + iLaitteet toki, töissä onkin sitten Windows ja tuo hymiökavalkadi kuvastaa mun tuntemuksia, mitä koen sitä käyttäessäni.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 05 Heinä 2013 16:08

Aranwe kirjoitti:Eikä ole. Windows on ihan :hämillään: :pahatyttö: :friikkipomppu: :isosilmä: :kiro: :läps: :itku: :pahis: :puhina: :kops: :ei: :veivi:

Enpä olisi juuri itse voinut paremmin tätä sanoa. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 05 Heinä 2013 22:08

Tuo roskisominaisuus on vakio kaikissa unixeissa, jos haluat poistaa ne tiedostot pysyvästi sieltä tikulta yhdellä lyönnillä, niin silloin paina ctrl / cmd painiketta yhtäaikaa kun deleteä.

TIETYSTI mäkin tuntien tuo STANDARDI komento ei välttämättä kuitenkaan toimi, kun mäkki ei tunnetustikaan STANDARDEJA tue, toisin kuin kaikki muut järjestelmät. (Ja standardilla nyt tarkoitan ihan ISO-pohjaisia määritteitä, jotka on yhteisesti sovittu pelisäännöiksi käyttöä helpottamaan, vähän sama asia, kuin että xwindow standardeissa nuo ikkunan hallintanäppäimet on määritetty oikeaan ylälaitaan...)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 05 Heinä 2013 22:16

Korjaan shift+delete oli pysyvä poisto, liian selkäytimessä nuo komennot.
Yabba

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 06 Heinä 2013 12:06

Suoraan ei pysty tekemään, mutta custom servicellä kyllä http://apple.stackexchange.com/question ... -the-trash

OS X on tietääkseni kuitenkin sertifioitu Unix, toisin kuin yksikään Linux-distribuutio, mutta se nyt ei vielä paljoa kerro.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Yabba » La 06 Heinä 2013 21:19

Se on ihan sama vaikka olisi sertifioitu unix linux-ytimellä, mutta tarkoitin käyttöliittymä- ja ikkunointistandardeja, jotka on käyttöjärjestelmästä riippumattomia, eli toimii järjestelmästä toiseen aina samoin, kuten esimerkiksi juurikin pikanäppäimet/komennot, kuten mainitsemani shift+delete/del/pyyhi yhdistelmä tiedostonpoistossa joka ohittaa roskakorin (toimii ilmeisesti kaikissa muissa paitsi OSX:ssä, kun et korjannut tuota),samoja komentoja ovat esimerkiksi ctrl+c/v/s/a/w. Näihin samoihin standardeihin kuuluu paljon myös erinäisiä määritteitä ikoneista, linkeistä, valikkorakenteista (kyllä, tuo File, Edit,View,...) painikkeista, sijoituksista, etc. mutta siitä ei sen enempää...

BTW, tietääkseni Oraclen SolarisOS on sertifioitu UNIX ja kyseinen järjestelmä on jo pitkään käyttänyt Linuxia ytimenään.
Yabba

ViestiKirjoittaja Shay » La 20 Heinä 2013 09:22

Voi perskutarallaa... Nykyään, kun katson youtube-videoita, internet ei enää toimi. :pillitys: Ei nähtävästi aina, sillä tänään vasta, kun yritin katsoa kolmatta videota ja stoppasin edellisen, kolmas ei ruvennut pyörimään. Tämän jälkeen ei toimi enää mikään. Mikään sivu ei lataa, ei Operalla eikä Firefoxilla. IRC-yhteys kyllä toimii normaalisti. Kerran ongelma korjaantui itsestään, mutta muulloin olen joutunut käynnistämään koneen uudelleen, että saan netin taas toimimaan.

Ei kukaan osaisi auttaa? :hämillään:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Dnd » La 20 Heinä 2013 10:48

Kaverilla oli vastaava. modeemin nimipalvelimet laittoi manuaalisesti ja nyt on ainakin muutaman päivän toiminut ok.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 05 Syys 2013 13:17

Minä ja mun pinkki koneeni ei vieläkään tulla toimeen :epäilevä:

Windows antoi vinkin, että voisin kokeilla palauttaa koneeni, jos se korjaisi hitautta. Palautin asetuksilla, ettei tiedostot poistu, mutta kone poistaa asennetut appsit sun muut. No se poistikin sitten tehokkaasti virusohjelman, nettiselaimet, iTunesin jne jne. Asentelin ne takaisin. Nyt kuitenkin huomaan, että hiirilevyn toiminto, jossa kahden sormen otteella pystyy skrollaamaan sivua, on kadonnut. Katsoin poistettuja appseja siellä näkyy poistettuna "Samsung settings". En tiedä, onko se liittyväinen tähän ongelmaan. Ohjauspaneelista hiiriasetuksista en saanut (osannut?) muutettua näitä "kikkoja". Hiiri toimii siis kyllä liikkumisen ja tuplaklikkauksen osalta. Toista hiirtä ei ole, eli käytössä on vain tämä kannettavan oma hiirilevy.

Onko vaihtoehtona nyt vain palauttaa kone palautusta edeltävään tilaan? Vai meneekö se vielä enemmän sekaisin, kun olen taas asentanut ne ohjelmat, jotka se edellisessa palautuksessa poisti, ja sitten se palauttaa ne poistetut takaisin? Vai löydänkö hiiren asetukset jostain muualta niin että saan skrollauksen takaisin?

Toinen (tai se ensisijainen) ongelma on, että kone on edelleen ärsyttävän hidas välillä. Vaikka mullakaan ei ole muita ohjelmia päällä kuin nettiselain (yleensä Firefox) ja joskus iTunes. Mutta jo pelkästään nettiselailu ja Youtube-videon katselu saattaa nostaa CPU: 100%:iin ja sitten kone alkaa tehdä robottiääniä. Mä oletin, että tässä nyt edes sen verran riittäisi hönkää että tällä voisi selata nettiä tökkimättä. Virusturvana oli ensin Norton, mutta lisenssin päättyessä asensin Aviran. Aviran skannauksessa ei ole löytynyt viruksia tai haittaohjelmia. Joskin Windows herjaa yleensä tärkeää viestiä, jossa lukee, ettei Avira-virusturva ole päällä. Mutta Aviran kuvaketta klikkaamalla se väittää toimivansa oikein. Ja jos yritän siitä herjausviestistä klikata "aktivoi Avira"-tms, niin se kyllä kysyy oikeudet ohjelman muuttaa järjestelmän asetuksia, mutta sit ei tapahdu mitään. Avira sanoo edelleen olevansa päällä ja Windows sanoo, että virusturvaa ei ole. Että onko mulla sitten kuitenkin joku virus tässä?
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 17 Joulu 2014 13:15

Tietokone on jollain tavalla rikki. Luulin ensin, että näyttö on mennyt paskaksi, kun näyttää kyllä käynnistyvän, mutta kuvaa ei näy. Enpä saanut ulkoisen näytönkään avulla näkymään kuvaa. :huoh: Eipä tuolla onneksi ole paljonkaan tiedostoja, joita ei olisi varmuuskopioitu, mutta esimerkiksi artikkeliin tulevat, melko hyväksi viilatut kuvaajat ovat siellä, eikä niitä (uusimpia versioita) ole muualla. Jonkin verran koneella on myös valokuvia, jotka tosin löytyvät myös Miehekkeen koneelta tai porukoiltani.

Katsotaan, mitä asialle saa tehtyä. Täytynee ostaa uusi kone vaikka joulun jälkeen, alennusmyynneistä. :huoh:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 17 Joulu 2014 21:20

:jami: Ei ollut ainakaan kovalevy rikki.

Tunnen itseni melkoiseksi tietotekniikkaihmeeksi. Viimeksi kun läppäri meni rikki, myivät mulle sellaisen boksin, jonne saa kovalevyn sisälle ja sitten se on ikäänkuin ulkoinen kovalevy. Irrottivat mulle tuolloin liikkeessä kovalevyn ja asensivat koteloon, joten silloin en tehnyt mitään. (En edes nähnyt, mitä he tekivät. Nyt olin astetta nohevampi. Aloitin siirtämällä vanhan kovalevyn tärkeät tiedostot työkoneelle. (Vastahan siitä on 3,5 vuotta, kun edellinen kone meni rikki. :vihellys: ) Irrotin boksista kyseisen kovalevyn ja laitoin sen hyvään talteen. Sitten kävin nykyisen läppärini kimppuun. Pienen tuskailun ja veljelle soitetun tuskailupuhelun (veli ei osannut puhelimitse auttaa) jälkeen sain kovalevyn irrotettua ja laitettua sen suojakoteloon. Piuhat kiinni ja eikun tiedostoja siirtämään. Onnistui, sain työn kannalta tärkeät tiedostot pelastettua. Säästyypähän 1 päivän työ. :tilt:

Vanhempi kovalevy piti outoa rahisevaa ääntä levyä pyörittäessään, joten sitä en ottane ulkoiseksi kovalevyksi, mutta tuota uudempaa saatan jopa käyttää siihen tarkoitukseen jatkossa. :superhymy:

Onneksi nykyinen työkoneeni on läppäri, joten asia hoitui melko helposti.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 09 Tammi 2015 12:21

Tänään olisi tarkoitus mennä ostamaan kone. Joku edullinen ja toimiva peli. 13-15´´. Toivon todella, että veli lähtee mukaan henkiseksi tueksi ja neuvonantajaksi. Verkkokauppa.comista luulisi löytyvän hyvä kone mulle, mutta mistäpä mä tiedän, mikä on hyvä. :keijoei: Joo, ei ole oikein mun juttu. Mieheke kyllä selosti mulle, miten mikäkin osa vaikuttaa koneen toimintaan, mutta mieleen jäi lähinnä prosessorin toiminta, joten sillä ei kovin pitkälle pötkitä. :P

Apuva. :sekopää:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 09 Tammi 2015 18:18

Mä yleensä pyrin tietokoneen ostossa siihen, että perehdyn vaihtoehtoihin rauhassa netissä, enkä mene mihinkään kauppaan, koska sitten tulee joku myyjä ja tuputtaa jonkun oman vaihtoehtonsa sillä periaatteella, että "kyllä sulle tää riittää". :keijo: Lisäksi mulla on luottomerkkikin löytynyt (ei Apple :keijo: ). Sitten kun vertailee rauhassa netissä, voi valita sen missä on vaan paremmat numerot, vaikka ei niin ymmärtäisikään minkäkin jutun toiminnasta ja vaikutuksesta. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 09 Tammi 2015 22:37

Joo, olin mä kaksi vaihtoehtoa katsonut valmiiksi ja konsultoinut kyseisistä koneista veljeäni. Jes, tämähän hoituu helposti, ajattelin. Liikkeessä kuitenkin huomasin, että käytettävyys ei kummassakaan ollut hyvä. Toinen oli liian heikon oloinen ja vasta liikkeessä tuli mieleen, että olisi se levyasema sittenkin hyvä, jos haluan leffoja katsella...kun ei meillä ole sitä tv:täkään.

Lopulta tuli vietettyä reilu 1,5 tuntia myymälässä, josta varmaan tunti meni koneita hypistellessä ja verkkokauppa.comin nettisivuja selaillessa kyseisen liikkeen näytekoneilla. :virne: Mulla meinasi monta kertaa epätoivo iskeä, mutta onneksi oli veli mukana. :hymyhali: Löydettiin mulle hyvän oloinen Lenovon perusläppäri, jossa on levyasema sekä riittävästi tehoja ja tilaa mun tarpeisiin. Hyvänoloiset näppäimet ovat plussaa. Vähän tuo 2 sormen käyttö touchpadin skrollaussysteemissä risoo, mutta vain vähän. Sitä paitsi, mähän käytän melkein aina hiirtä. Ja kyllä tuohon tottuu aikanaan. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 23 Maalis 2015 04:22

Taisin tässä joku aika sitten jompaan kumpaan näistä tietokoneongelmaketjuista postatakin tästä, mutta tämä on vaan ihmeellistä... Mikä mahtaa olla kun Windows 7 se vaan tykkää unohdella/tyhjentää(?) tiedostojen thumbnail-kuvat aika ajoin? :viha:

En käytä CCleaneria tai vastaavia putsausohjelmia (CCleaner taitaa kyllä olla asennettuna), enkä ole laittanut Windowsia automaattisesti siivoamaan thumbnail cachea. Melko lailla tasan kaksi viikkoa sitten (9.3 illalla) kun teki edellisen kerran tuon tempun niin Googletin konsteja tuon korjaamiseen ja koitin thumbnail cachen manuaalista tyhjentämistä ja koneen uudelleenkäynnistystä. Nyt teki sitten sen taas. Miten se voi olla niin vaikea säilyttää? :hämillään:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 23 Maalis 2015 12:13

Käytin eilen 10 tuntia tietokoneongelman ratkaisuun. Piti tehdä töitä, mutta ongelma esti työnteon. Homma oli tosi ärsyttävää, kun mikään ei tuntunut auttavan ja epäilin, että joudun kohta ostamaan uuden koneen tuollaisen pienen mutta toisaalta tärkeän asian estävän ongelman takia, mutta lopulta oli ihan voittajafiilis, kun keksin ratkaisun itse. Tein päinvastoin kuin kaikissa Googlesta löytyneissä ohjeissa neuvottiin. :P Harmi, etten uskaltanut kokeilla sitä aiemmin, mutta kun ei asioiden toiminnasta ja niiden kokonaisvaikutuksesta saa millään selvää tällainen tavallinen ei-nörtti henkilö. :epäilevä:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 23 Maalis 2015 17:36

Emeritus kirjoitti:Taisin tässä joku aika sitten jompaan kumpaan näistä tietokoneongelmaketjuista postatakin tästä, mutta tämä on vaan ihmeellistä... Mikä mahtaa olla kun Windows 7 se vaan tykkää unohdella/tyhjentää(?) tiedostojen thumbnail-kuvat aika ajoin? :viha:

En käytä CCleaneria tai vastaavia putsausohjelmia (CCleaner taitaa kyllä olla asennettuna), enkä ole laittanut Windowsia automaattisesti siivoamaan thumbnail cachea. Melko lailla tasan kaksi viikkoa sitten (9.3 illalla) kun teki edellisen kerran tuon tempun niin Googletin konsteja tuon korjaamiseen ja koitin thumbnail cachen manuaalista tyhjentämistä ja koneen uudelleenkäynnistystä. Nyt teki sitten sen taas. Miten se voi olla niin vaikea säilyttää? :hämillään:
Ootko kieltäny kyseisen kansion kohdalla SYSTEMiltä tiedostojen poiston sekä tosta että alikansioista?
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 24 Maalis 2015 02:28

Jorssi kirjoitti:Ootko kieltäny kyseisen kansion kohdalla SYSTEMiltä tiedostojen poiston sekä tosta että alikansioista?

Enpä muuten ole. Pitääkin koittaa. Oletan että juuri tästä kyse?

En vaan tajua mikä logiikka tuossa aika ajoin tapahtuvassa deletoinnissa on... Sehän on sen cachen koko pointti, ettei niitä kuvakkeiden esikatselukuvia tarvitsisi harva se viikko generoida uudestaan. :töktök:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 24 Maalis 2015 18:03

Emeritus kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:Ootko kieltäny kyseisen kansion kohdalla SYSTEMiltä tiedostojen poiston sekä tosta että alikansioista?

Enpä muuten ole. Pitääkin koittaa. Oletan että juuri tästä kyse?
Juuri tuota tarkoitin.

En vaan tajua mikä logiikka tuossa aika ajoin tapahtuvassa deletoinnissa on... Sehän on sen cachen koko pointti, ettei niitä kuvakkeiden esikatselukuvia tarvitsisi harva se viikko generoida uudestaan. :töktök:
Windows ja logiikka eivät useinkaan sovi samaan lauseeseen. :keijo:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 25 Maalis 2015 00:01

Ei tosiaan sovi logiikka samaan lauseeseen tietotekniikan kanssa. :aukku: En tiedä, mutta en usko, että muiden järjestelmien logiikka on yhtään sen parempi kuin Windowsin, tai se on mitä todennäköisimmin vaikea eri tavoin. Vaikkakaan mulla ei ole Linux-kokemusta tms.

Viikonloppuna mietin, että koskahan opitaan tekemään sellaisia koneita, jotka antaisivat ymmärrettäviä virheilmoituksia, eikä esim. että "Tarkista Temp-ympäristömuuttuja". Mikä? Ympäristömuuttuja, niin kuin ilmastonmuutos? Vai liittyykö tää jotenkin sisustukseen tai vuodenaikojen vaihteluun? :keijo:

Kesti tosiaan sen kymmenen tuntia selvittää, että vaikka Temp-ympäristömuuttuja eli suomeksi ilmeisesti väliaikaisten tiedostojen säilyttämiseen liittyvä ohje oli ihan oikein asetettu koko ajan, siinä väliaikaisia asioita sisältävässä kansiossa oli ongelma, eli se oli vioittunut. Ymmärrän toki, että tietotekniikkaa suunnittelevilla on oma erikoiskielensä, mutta eikö sitä olisi mahdollista yksinkertaistaa tavallisille käyttäjille? En tokikaan tiedä miten, mutta jos joku keksisi miten, muutos olisi varmasti tervetullut.

Sori, ei liity aiheeseen, Emerituksen kysymyksestähän en tiedä mitään, haluan vaan purnata johonkin tästä epäselvyydestä. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 26 Maalis 2015 17:19

L-S kirjoitti:Ei tosiaan sovi logiikka samaan lauseeseen tietotekniikan kanssa. :aukku: En tiedä, mutta en usko, että muiden järjestelmien logiikka on yhtään sen parempi kuin Windowsin, tai se on mitä todennäköisimmin vaikea eri tavoin. Vaikkakaan mulla ei ole Linux-kokemusta tms.
Mulla on kokemusta vaikka jos mistä järjestelmistä, kuten Windows, Linux, OSX, Android, Symbian, iOS, ym. Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa, mutta kovin looginen niistä ei ole mikään. Tai ainakin välillä siltä tuntuu. :keijo:

Sori, ei liity aiheeseen, Emerituksen kysymyksestähän en tiedä mitään, haluan vaan purnata johonkin tästä epäselvyydestä. :P
Ei liittyny tämäkään, mutta en stressaa.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 29 Maalis 2015 00:51

Eväsin SYSTEMiltä thumbnail cachen deletointioikeudet, saas nähdä kuinka käy.

L-S, tuosta virheilmoitustarinasta tuli mieleen alkuvuonna sattunut tapaus, kun kerrankin oli jossain virheilmoitukset (tai pikemminkin lokit) kohdillaan. Latasin S.T.A.L.K.E.R - Call of Pripyatiin (jonka viimeinkin sain pelattua loppuun) asemodin missä tuli uudet, paljon paremmin mallinnetut aseet ja läjä uusia, plus niille uudet äänet. Nopeasti totesin että asemallit ja tekstuurit loistavaa työtä, mutta äänet valtaosin luokattoman munatonta, nykyiseen COD-tyyliin munatonta papatusta. No, ei muuta kuin vaihtamaan niitä paremmiksi. Kuuntelin modin alkuperäiset läpi ja vaihdoin huonot parempiin. Sitten peli alkoi mystisesti kaatuilla, yleensä muutamasta kymmeneen minuuttia aloittamisen jälkeen.
Jos ei pelin kaatumisen jälkeen tallennettavaksi tarjoamassa crash logissa olisi listattu kaatumishetkellä käytössä olleita tiedostoja/elementtejä, en olisi varmaan koskaan keksinyt mistä kiikasti: muutaman äseääniefektin olin ottanut Operation Flashpointin FDF-modista ja näiden näytteenottotaajuus oli 22kHz. Ilmeisesti CoP tukee vain 44kHz:n ääniä, mistä syystä kaatui aina kun yritti toistaa 22kHz:n tiedostoja. Ei kun vaihtamaan nuo 44:ksi ja kaatuilu lakkasi.

Mutta takaisin vielä ratkaisemattomiin mysteereihin: onko muilla Firefoxin käyttäjillä esiintynyt uusimman 36.0.4 version kanssa semmoista, että välilehtiä sulkiessa näkymä ei toisinaan päivity automaattisesti? Hiiren liikuttelu ikään kuin "pyyhkii päälle jäänyttä vanhaa näkymää paljastaen uutta. Selaimen minimointi ja takaisin tuominen päivittää ruudun tietty kerralla. Olen koittanut pyörittää Firefoxia sekä integroidulla että varsinaisella näytönohjaimella - ei vaikutusta.
Olisikohan tuossa takana joku add-on-konflikti takana? Käytössä on kuitenkin aika liuta... Classic Theme Restorer, Prevent Tab Overflow, Theme Font & Size Changer, etc.
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 29 Maalis 2015 13:35

Emeritus kirjoitti:Mutta takaisin vielä ratkaisemattomiin mysteereihin: onko muilla Firefoxin käyttäjillä esiintynyt uusimman 36.0.4 version kanssa semmoista, että välilehtiä sulkiessa näkymä ei toisinaan päivity automaattisesti? Hiiren liikuttelu ikään kuin "pyyhkii päälle jäänyttä vanhaa näkymää paljastaen uutta. Selaimen minimointi ja takaisin tuominen päivittää ruudun tietty kerralla. Olen koittanut pyörittää Firefoxia sekä integroidulla että varsinaisella näytönohjaimella - ei vaikutusta.
Olisikohan tuossa takana joku add-on-konflikti takana? Käytössä on kuitenkin aika liuta... Classic Theme Restorer, Prevent Tab Overflow, Theme Font & Size Changer, etc.
Ei ole itellä tuollaista tapahtunu. Mulla ei juurikaan lisäosia tässä ole, että sen perusteella saattaisi johtua jostain niistä.
Jorssi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia