Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 08 Elo 2013 18:18

outsider kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Ei minua ainakaan ole fysioterapiassa koskaan varsinaisesti "käsitelty" siihen tapaan kuin millaisen käsityksen olen jäsenkorjauksesta saanut. Terapeutti on katsonut, olenko vinossa, ja sitten näyttänyt ne jumppaliikkeet. Ja kerran sitten hierottiin selkä ja hartiat lopuksi.


Ehkä fysioterapeutteja on sitten erilaisia. Mun istunnot ovat keskittyneet siihen että fysioterapeutti hieroo ja kertoo miten lihakset liittyvät toisiinsa.



Mua ei ole ikinä fysioterapiassa hierottu. Sen sijaan tota jumppaosuutta kyllä enemmänkin ja nyt viimeisen vuoden aikana vaihdellen venytelty mun raajoja, joita en itse saa venyteltyä.

:keijo:

Joko tämä ketju on kaapattu?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 09 Elo 2013 00:01

Ymmärtääkseni taitaa suurin ero olla se, että fysioterapeutiksi vaaditaan tutkinto, kun jäsenkorjaajan paperit on tyyliä kansalaisopisto/viikonloppukurssi ja on käytännössä pitkälti hierontaa. Kumpaakaan en tosin ole kokeillut, mutta jotensakkin omassa tuttavapiirissä olevan jäsenkorjaajan jutut on antanu mielikuvan siitä, että ois fysioterapian ns. "muinainen kiinalainen lääketiede" ja että vielä muutama vuosi sitten kutsuivat itseään ihan vain hierojiksi. Tosin hyvässä hieronnassa ei ole mitään pahaa :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 09 Elo 2013 00:05

Minä taas olen ymmärtänyt, että fysioterapeutit hierovat enemmän kuin jäsenkorjaajat. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 13 Elo 2013 23:44

Joko joku on käynyt jäsenkorjaajalla?
Minun ystävä opiskeli Kalevalaista jäsenkorjausta, ja kyllä siinä on enemmän opiskeltavaa, kun vain viikonloppukurssi. Voisin sanoa, että jos kosketukseen perustuvaa hoitoa haluaa, niin Kalevalaisten jäsenkorjaajien koulutus on keskittynyt nimenomaan siihen. Fysioterapeutit opiskelevat sote-amk tutkinnon, josta hierontaa ja manuaalisia käsittelyitä on muutama opintoviikko.

Fysioterapeuttit tekevät varmasti hyvää työtä, mutta en ole kohdannut sellaista fyssaria, jonka ajatusmaailma ihmisestä osuisi sen verran yksiin omieni kanssa, että oikeasti ottaisin opin sisälleni. Tai on yksi. Hän on töissä kansallisoopperalla.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Elo 2013 23:53

Minä en ainakaan ole vielä käynyt. Oletko sinä, Pvi, käynyt ystäväsi hoidettavana?

Ja tosiaan joo, ei se kalevalaisen jäsenkorjaajan tutkinto ihan viikonloppukurssilla hoidu. Mun ymmärtääkseni niillä pitää olla joku 500 harjoitusasiakastakin hoidettuna, ennen kuin saavat paperit käteen.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 14 Elo 2013 06:20

Ystävä teki minulle yhden harjoituksen selkärangalle. Olivat juuri opiskelleet sen kurssilla ja hän halusi kokeilla vielä kerran, että homma jäisi mieleen paremmin.
Istuin jakkaralla ja ystävä paineli kevyesti rangan sivut alhaalta ylös muutamaan kertaan. Alussa minun tehtävänä oli olla passiivinen ja lopussa osallistuin liikkeeseen.
Tuntui hyvältä ja voisin kokemukseni perusteella mennä taitavalle jäsenkorjaajalle jonkun vaivankin kanssa.
Olen vain vähän saamaton hoitamaan itseäni...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 06 Syys 2013 10:03

Mr. Smith kirjoitti:Voiko paella-pannua käyttää normaalilla sähköliedellä?
Olisi tarvetta tuollaiselle leveälle paistoratkaisulle, mutta kaikkialla mainitaan vain "eräkäyttö" :raps:


Vähän olen myöhässä vastauksen kanssa, mutta kuitenkin. Voi käyttää, mutta Aranwen mainitsema epätasainen lämpeneminen kannattaa ottaa huomioon pannua valitessa. Täysteräksiset pannut tekevät herkästi sitä, että vain liedellä oleva osa lämpenee tarpeeksi. Pannut, joissa on kerrospohja alumiinikerroksella, lämpenevät tasaisemmin. Itsellä ei kyllä ole käyttökokemusta, mutta näin on mulle pannualan ammattilainen kertonut.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ti 24 Syys 2013 13:55

Tyhmä kysymys :nolo:

Mitä tarkoittaa avoterveydenhuolto?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 24 Syys 2013 14:02

Eikös avoterveydenhuolto ole vain vähän niin kuin byrokraattisempi nimi terveyskeskuksille ja vastaaville palveluille? :keijo:
Yleisemminhän sairaanhoidossa vaihtoehdot ovat avohoito tai osastohoito, joista ensimmäinen tarkoittaa sitä, että käydään vaan vastaanotoilla jossain poliklinikalla. Joten avoterveydenhuolto meinaa lähinnä vaan lääkärin tai jonkun hoitajan vastaanotolla käymistä terveyskeskuksessa.

Kummallinen termi kyllä kun sitä vähän miettii. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ti 24 Syys 2013 14:16

No näin mä sen tulkitsin kanssa, mutta en ollut ihan varma kuitenkaan.

Yritin tulkita lausetta "Onnistuneen hoitomuodon löydyttyä potilaat jatkavat yleisimmin avoterveydenhuollon piirissä." ja päättelin että avoterveydenhuolto = terveyskeskuslääkärit... Ehkä en siis peru mun saatua aikaa sinne lääkärille, koska sinne joudun kuitenkin :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 27 Syys 2013 14:32

Miksi aina tulee vessahätä just silloin, kun on laittamassa käsirasvaa tai rasvannut kädet ihan hetki sitten? Menee ihan hukkaan käsirasvat, kun joutuu tuplasti laittamaan.

Tätä me töissä tänään pohdimme...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 27 Syys 2013 20:47

Emilia kirjoitti:Miksi aina tulee vessahätä just silloin, kun on laittamassa käsirasvaa tai rasvannut kädet ihan hetki sitten? Menee ihan hukkaan käsirasvat, kun joutuu tuplasti laittamaan.




Mäkin mietin aina välillä samaa :riips:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » La 28 Syys 2013 16:14

Suvi :femmat:
Olin ihan varma, että oon ainut, joka tämmöisiä ehtii miettiä. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » To 07 Marras 2013 13:02

Olisikohan kellää ideaa miten saisin parhaiten tehtyä hienon ja siistin ympyräkuvion Wordiin? :keijo:

Tavoitteena on siis sellainen ympyrä, jonka reunoilla on neljä sanaa ja keskellä yksi. Kaikkien sanojen välillä pitäisi mennä kaksisuuntainen nuoli. Keskellä olevaa sanaa kohdenhan ne nuolet on helppo vetää, sen kun valitsee valmiista kuvioista, mutta mitenkäs ne ympyrän reunat? :riips: Siis siten, että nuolenkärjet menisivät ympyrän reunoilla, koska jos vetää suorat nuolet ympyrän sisälle, kuvion idea menee vähän hukkaan ja olisin yhtä hyvin voinut tehdä neliön.

Olen tehnytkin jonkinlaisen kuvion, mutta ainoa ratkaisu minkä keksin oli lisätä erillisiä pikkuviivoja ympyrän kehään niille kohdin, joihin haluan nuolenkärjet. Tässä on vain se ongelma, että niistä pikkuviivoista on tosi hankala saada mitenkään tasaisen mittaisia tai sijoittaa niitä muuten sopivasti suhteessa muihin viivoihin. Kuvion pitäisi kuitenkin olla siisti ja sellainen, että sen kehtaa painaa. Ja koska kuvion kaikki osat ovat irrallisia objekteja, joka kerta kun muutan jotain aiemmin tulevassa tekstissä, ne tuppaavat menemään sotkuun. :epäilevä:

Toki sen voisi tehdä jollain toisellakin ohjelmalla ja liittää tuohon, mutta millä ja miten? Kuvion pitäisi kuitenkin olla yksinkertainen mustista viivoista koostuva eikä mikään värillinen härpäke. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 07 Marras 2013 22:18

Pitäisi ostaa jääkaappi ja pakastin uuteen kämppään. Onkos teillä keijoilla kokemusta (hyviä tai huonoja kokemuksia) joistain tietyistä jääkaapeista tai pakastimista? Ajatuksena olisi siis ostaa erilliset pakastin ja jääkaappi. (Toki kokemuksia myös jääkaappi-pakastimista otetaan vastaan. :tilt: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 08 Marras 2013 00:06

marenkienkeli kirjoitti:Pitäisi ostaa jääkaappi ja pakastin uuteen kämppään. Onkos teillä keijoilla kokemusta (hyviä tai huonoja kokemuksia) joistain tietyistä jääkaapeista tai pakastimista? Ajatuksena olisi siis ostaa erilliset pakastin ja jääkaappi. (Toki kokemuksia myös jääkaappi-pakastimista otetaan vastaan. :tilt: )


Älä osta Rosenlewiä tai mitään halpista, mutta termostaatit laukeaa kuitenkin ennen aikojaan useimmista. Lämpötilamittari on varmaankin ihan hyödyllinen feature, mutta en nyt oikein tiedä onko noissa oikeasti mitään merkittävän isoja eroja nykypäivänä enää. Mitä enemmän elektroniikkaa, sitä varmemmin se hajoaa niin, ettei kannata korjauttaa.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 08 Marras 2013 11:20

Aranwe kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Pitäisi ostaa jääkaappi ja pakastin uuteen kämppään. Onkos teillä keijoilla kokemusta (hyviä tai huonoja kokemuksia) joistain tietyistä jääkaapeista tai pakastimista? Ajatuksena olisi siis ostaa erilliset pakastin ja jääkaappi. (Toki kokemuksia myös jääkaappi-pakastimista otetaan vastaan. :tilt: )


Älä osta Rosenlewiä tai mitään halpista, mutta termostaatit laukeaa kuitenkin ennen aikojaan useimmista. Lämpötilamittari on varmaankin ihan hyödyllinen feature, mutta en nyt oikein tiedä onko noissa oikeasti mitään merkittävän isoja eroja nykypäivänä enää. Mitä enemmän elektroniikkaa, sitä varmemmin se hajoaa niin, ettei kannata korjauttaa.

Joo, ihan halvimpia ei tosiaan uskalla ostaa. Vanhempani kehuvat kovasti Miele-merkkisiä kylmälaitteitaan, mutta en tiedä, ovatko ne niin ylivoimaisia kuin silloin joskus. Hintaa ainakin on. Ainakaan kovin energiatehokkaita eivät ole, mutta eipä niissä kohtuuhintaisisa Mielen laitteissa ainakaan kovin paljon niitä ylimääräisiä lisähärpäkkeitä ole. Mielipide asia sitten on, onko se hyvä vai huono asia. :keijo:

Erikoisominaisuuksista mua lähinnä kiinnostaisi sellainen lihalle suunnattu lokero, jonka lämpötila on nollan asteen tienoilla. Kaiken maailman lisäominaisuuksia olisi kyllä saatavana, mutta suurin osa ei nyt niin hyödyllisiä ole, että niistä kannattaisi ekstraa maksaa - kai.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 08 Marras 2013 11:35

Mulla ei ole Mielestä kokemusta kylmälaitteissa, mutta sen sijaan pesukoneissa - kaksin kappalein. Molemmat hajosivat todella nopeaan ja todella oudosti ihan normikäytössä. Sen jälkeen koko Miele on ollut yksi iso kieltomerkki.

Mä valitsisin varmaan energiatehokkuuden ja ulkonäön mukaan :aukku:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 08 Marras 2013 11:55

Hyvä, että tulee vastakkaisiakin näkemyksiä. :D Mulla oli jo aiemmin vähän sellainen olo, että vanhempani ovat vähän liikaa glorifioineet Mielen kodinkoneita.

Nykylaitteiden energiatehokkuudessa ei kovinkaan suuria eroja ole - ainakaan paperilla. (Ellei sitten ole valmis maksamaan lisää, jotta pääsisi A+++ energialuokkaan A++ sijaan. :keijo: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 08 Marras 2013 12:05

Ensimmäinen pesukone meni rikki puolessa vuodessa, korjauskelvottomasti.
Eikä kuulema ollut valmistajan vika :ei:
Siitä hajosi ihan normipyykissä - ei mitään kiviä tai muita outouksia - lasi puolen vuoden käytön jälkeen. Siihen tuli ensin pieni halkeama alareunaan ja sen jälkeen se alkoi valuttamaan vettä. Paikka oli vielä sellainen ettei mitkään vaatteiden metalliosat päässeet sinne hakkaamaan, vaikka maahantuoja niin väittikin.

Toisessa hajosi rumpu puolentoista vuoden jälkeen.

Ei, meidän lähipiirissä ei varmaan kukaan osta Mieleltä mitään. Ei ainakaan pesukoneita.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Pe 08 Marras 2013 12:58

L-S kirjoitti:Olisikohan kellää ideaa miten saisin parhaiten tehtyä hienon ja siistin ympyräkuvion Wordiin? :keijo:

Tavoitteena on siis sellainen ympyrä, jonka reunoilla on neljä sanaa ja keskellä yksi. Kaikkien sanojen välillä pitäisi mennä kaksisuuntainen nuoli. Keskellä olevaa sanaa kohdenhan ne nuolet on helppo vetää, sen kun valitsee valmiista kuvioista, mutta mitenkäs ne ympyrän reunat? :riips: Siis siten, että nuolenkärjet menisivät ympyrän reunoilla, koska jos vetää suorat nuolet ympyrän sisälle, kuvion idea menee vähän hukkaan ja olisin yhtä hyvin voinut tehdä neliön.

Olen tehnytkin jonkinlaisen kuvion, mutta ainoa ratkaisu minkä keksin oli lisätä erillisiä pikkuviivoja ympyrän kehään niille kohdin, joihin haluan nuolenkärjet. Tässä on vain se ongelma, että niistä pikkuviivoista on tosi hankala saada mitenkään tasaisen mittaisia tai sijoittaa niitä muuten sopivasti suhteessa muihin viivoihin. Kuvion pitäisi kuitenkin olla siisti ja sellainen, että sen kehtaa painaa. Ja koska kuvion kaikki osat ovat irrallisia objekteja, joka kerta kun muutan jotain aiemmin tulevassa tekstissä, ne tuppaavat menemään sotkuun. :epäilevä:

Toki sen voisi tehdä jollain toisellakin ohjelmalla ja liittää tuohon, mutta millä ja miten? Kuvion pitäisi kuitenkin olla yksinkertainen mustista viivoista koostuva eikä mikään värillinen härpäke. :keijo:


Tee koko homma Paintissa ja sitten kopsaat sen sinne wordiin kuvaksi.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Su 10 Marras 2013 23:18

Yritinkin tuota jo aiemmin, mutta aika puolitiehen se jäi, kun ei mun ole Paintissa yhtään sen helpompaa saada tehtyä haluamani laista siistiä kaarevaa nuolta, kun en ole mikään graafisen suunnittelun taitaja. :keijo: Kiitos kuitenkin skraylle vinkistä. On mulla jonkinlainen ratkaisu olemassa, ehkä se pitää vaan kelpuuttaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 14 Marras 2013 19:18

Siis joku tällanen vai?

Kuva

Väsäsin tuon parissa minuutissa paintilla, joten se ei ole kummoinen, mutta jos tuosta on jotain hyötyä, niin sitä saa vapaasti käyttää ja muokata.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 15 Marras 2013 00:24

Joo, toi on just sellainen minkä tarvitsen. :D
Olen toki piirrellyt näitä itsekin, mutta jostain syystä en ole saanut siitä millään siistiä, nuolenkärjet vähintään menevät aina vinoon. (No, ei ole tullut mieleen, että tollainen kolmiokärki voisi olla helpompi piirtää kuin viivat... :läps: Piirtäminen ei tosiaan kuulu ydinosaamisen alueeseeni). Kiitos, pitää tarkastella saanko tuosta muokattua sopivan. :superhymy:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 15 Marras 2013 11:11

En ymmärrä, mitä vikaa mun kuviossa on, varsinkin kun se voi sellaisenaan laittaa vaikka kuinka viralliseen työhön :gay:

Kuva


:keijoi:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa