Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Annis » To 28 Marras 2013 15:27

Aurora B. kirjoitti:
Annis kirjoitti:Muutenkin mä olen ollut tosi ajoissa tän joulun suhteen, olen kolme vuotta suunnitellut ompelevani muksuille joulukalenterin
ja joka vuosi muistanut sen viikkoa ennen joulukuuta ja aina sen on jäänyt. Nyt se on ollut jo monta viikkoa valmiina.


Kovasti kiinnostaisi nähdä teidän kalenteri, nappaa kuva ja tuikkaa askarteluketjuun tai vaikka tänne? :D

Mäkin aloitin pari viikkoa (!) sitten kunnianhimoisen hankkeen tehdä itse hieno joulukalenteri, painotus taisi olla väärä, koska nyt väännän ihan tuskissani liian hienoa kalenteria :pahis: Josta ei välttämättä edes tule hienoa :pahis: Onneksi tässä on vielä monta päivää aikaa... Ei ole vielä puolessa välissäkään... Argh.


Mun suunnitelmat oli kans aika kunnianhimoisia, mutta sitten päädyinkin tekemään aika yksinkertaisen systeemin ja senkin vielä huovasta, ettei tarvitse huolitteluja tai muutakaan.
Eli tein punaisesta huovasta tuollaisia pussukoita, niihin ompelin silkkunauhaa kiinni, että ne saa solmittua umpeen ja sitten ompelin pussukat vihreään huopaan kiinni.
Suunnitelmissa oli leikata numerotkin huovasta ja ommella ne kiinni, mutta jo toisen kakkosen kohdalla menetin hermot ja päädyin kirjoittaa ne vaan tussilla. Ei ole ehkä niin hieno ja siisti ratkaisu, mutta menettelee :virne:
Et oon kyllä ihan tyytyväinen tuohon, vaikka olikin helppo ja yksinkertainen.

Näuistä kuvista tuli aika luokattoman huonoja, kun tuota ei vielä saa minnekään roikkumaan eikä täällä ole valoa, mutta ehkä noista nyt jonkun kuvan saa, että millainen :hullu:

kuva 1
kuva 2
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Marras 2013 17:54

Aurora B. kirjoitti:
Keijosalapukkeilu sai mulla taas joulufiilikset hyrräämään, ja olen jo pari viikkoa suunnitellut ja aloittanut joulun toteuttamista. Koristeiden tekoa, lahjojen pohdintaa ja askartelua, joulun logistisien solmukohtien pohdiskelua. Nyt viikonloppuna aion roiskata jouluvalot paikoilleen. Tosin pihalle on enää yhdet valot ehjänä, pitäisi ostaa uusia, mutta tekisi mieli odotella joulunjälkeisiä alennusmyyntejä :pihi:

Joka tapauksessa joulun odotus on virallisesti alkanut :täpinä: :joulukeijo:


Tän lukeminen alkoi ahdistamaan ihan huolella.
Voin tuntea iholla miten ihmiset tönii jossain tungokseen asti täynnä olevassa kauppakeskuksessa, koska on pakko löytää jotain. Edes niitä helvetin koristeita!
Lahjat, koristeet, lahjat, kuusi, lahjat, koristeet, noi on rikki, pitää ostaa uudet, koristeet onko niitä tarpeeksi? :sekopää: :gaah:
EEEeeeeiiiiiiIIIIII!!!!!

Kiitos, että sain avautua. Ei helpottanut.
Voisiko se joulu mennä jo.

:gaah:

Seuraaviin viikkoihin aion käydä hakemassa kaupasta vain välttämättömimmät ja pysyä viikonloppuisin erittäin kaukana kaikista ostoshelveteistä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 28 Marras 2013 18:34

Kibs. :paijaus:

Onneksi ei tarvitse joululahjoja ostella. Aikaisemmin ostettiin veljien kanssa toisillemme lahjat silleen ringissä, että yksi osti toiselle, joka osti kolmannelle, joka osti ensimmäiselle. Viime jouluna siitäkin tavasta päätettiin luopua. Miehekkeen kanssa emme ole pariin vuoteen ostaneet toisillemme joululahjoja. (Syntymäpäivälahjatkin ovat tyyliin ravintolaillallinen tai toisen lemppari suklaalevyjä.) Tavaraa on muutenkin jo liikaaa. Myöskään vanhemmille en ole ostellut vuosiin lahjoja, kun aina toivomuksena on "ei sun nyt mitään tarvitse ostaa". :keijo:

Pari joulukoristetta meillä on muuton yhteydessä ikään kuin jäänyt esille. Enempää en koe tarvitsevani. Mieheke tosin vaatinee, että jouluvalot laitetaan jossain vaiheessa. :P

Sen verran olen joulua ajatellut, että tänään ostin pari Maraboun Premium -suklaalevyä tulitikkuaskeista tehtyyn vanhaan (Saimme sen veljeni kanssa joskus 20 vuotta sitten. :keijo:) kalenteriin. Ajattelin, että se on stressaantuneelle Miehekkeelle kiva yllätys. :hullu:

Joulun vietämme vanhempieni luona. Joulun jälkeen siirtymme jossain vaiheessa Miehekkeen äidin luo. Miehekkeen isä perheineen on ulkomailla joulun, joten tällä kertaa voin hyvällä omatunnolla "kaapata" Miehekkeen mukaani Pohjanmaalle, kun Miehekkeen siskopuoletkaan eivät ole paikalla. :tilt: Ensi jouluna ehkä sitten toisinpäin.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » To 28 Marras 2013 19:23

Kibaya kirjoitti:Mun tekisi mieli viettää joulu yksin kotona, jos ainoa vaihtoehto on mennä meidän porukoille katsomaan sitä joka vuotista perinnettä missä riidellään ja tapellaan.
:epäilevä:

Helpompaa se yksinäisyyskin olisi kestää.


Voit myös viettää joulun kissojen kanssa... jos oikeasti haluat. :)
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 28 Marras 2013 19:50

Mä olen jo laittanut jouluvalot sekä partsille että sisälle. Tonttu-ukot pääsee hyppimään seinille ehkä itsenäisyyspäivän tienoilla, ja loputkin koristeet löytää paikkansa ennemmin tai myöhemmin.
Kuusi tulee pari päivää ennen aattoa ja tänk kaad ostin siihen viime jouluksi uudet koristeet (koska viime jouluna meillä oli ylipäätään ekan kerran oma joulukuusi :virne: ), mitä nyt uusi tähti pitää ostaa kun en ollut tyytyväinen viime vuotiseen. :vihellys:

Joululahjoista on vielä lähes täysin :sori: olo, en tiedä enkä keksi mitään. Paitsi miehen kummitytölle joka on hullu 1D-fani. :keijoei:
Ehkä mä tungen itseni viikon päästä ostoshelvettiin ja ostan pakolliset pois. Jotenkin ne ryysikset ei inspaa, mutta ei sitä viitsi lapsille sanoa että sori nyt ei tullut mitään kun pukki oli laiska. :keijoei:

(Ja kaikella tällä hölötyksellä yritän peittää sen faktan että tänä vuonna olisi oikeasti ollut Ivalo-joulun vuoro, mutta emme saaneet halpoja lentolippuja ja juna-matka olisi tullut kalliiksi kun junalla ei pääse kuin Rovaniemelle asti ja siitä olisi pitänyt jatkaa bussilla vielä 300km ennenkuin oltaisiin Ivalossa. Harmittaa ja harmittaa, mutta minkäs teet. Ei tässä olla Roope Ankkoja. Ens vuonna sitten.)

Ai niin, joulukalenteria mulla ei ole, mutta lapsilla on sekä suklaakalenteri että se perinteinen partiolaisten adventtikalenteri. Enää kolme yötä että ensimmäisen luukun saa avata! :täpinä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » To 28 Marras 2013 22:19

Anoppi tulee jouluksi meille. Saan siis kerrankin olla joulun omassa kodissani. Itse asiassa ihan ekaa kertaa ikinä! Nappasin heti äidiltä karjalanpiirakkareseptin mutta sen kummemmin en ole tarjottavia tai muitakaan asioita pohtinut. Astioitakaan ei taida olla kolmen hengen kattaukseen laittaa. :virne:

Jouluvalot (tai no, semmoset pihavalot, ihan tavallista kellertävää valoa) ostin jo aikapäivää sitten mutta en ole saanut aikaiseksi laittaa niitä tonne parvekkeelle. Joulushoppailuista ja muista en ajatellut ottaa stressiä. Onhan nettikaupat. :sydän: Ja saattaa se joku heikko hetki tulla mullekin tunne, että pitää päästä kaupoille. :virne:

Odotan oikeastaan joulua aika innolla. Pitkälti siksi, että pääsee vähän lomalle mutta myös siksi, että saa vain chillailla ja kerrankin olla vain kotona. (ehkä hieman tuntui inhalta, kun kutsuin omat vanhempani käymään meillä myös ja ne katsoi sillai, et no eipä taideta tulla ja hymiö olis tässä kohtaan jotain epäilevän ja haukotuksen väliltä. :P)

Ostan ehkä jouluverhot keittiöön. :raps:
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Pe 29 Marras 2013 07:47

Tuleva sunnuntai on pyhitetty joulun tekemisiin, eli jouluverhot keittiöön, jouluvalot esille ja joulukorttien askartelua glögi seuranani. Lisäks täällä on viikonloppuna joulumarkkinat, joille olin ainakin ajatellut mennä.
Vaikka kauppojen väenpaljous onkin ehkä vähän ärsyttävää, jotenkin mua silti haluttaa mennä kauppoihin hypistelemään kaikenlaisia joulujuttuja, etsimään lahjoja ja sillä tavalla vähän fiilistelemään joulua. :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 29 Marras 2013 22:51

Aikomuksena on viettää parisuhteellista joulua mun vanhempien luona jouluyön verran ja loppu kahdestaan. Yhden yön luulisi nukkuvan vähän missä vaan, mutta pidempi aika olisi sitten jo vähän eri juttu taas.

Pari edellistä joulua ovat olleet jotenkin hankalahkoja. Ensimmäisessä näistä joulunvietto jäi hirveän lyhyeksi tai viime vuonna tapaninpäivänä iski aika paha tylsyys. Katsoin esim. jääpalloa yhden kaverin kanssa, kun faija nukkui kotimaista elokuvaa toisessa huoneessa... :hämillään:

Nyt tulee varmasti erilainen joulu, mutta en ole ihan varma kaikista yksityiskohdista. Osaksi siksi, ettei niitä ole kokeiltu ennen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Su 01 Joulu 2013 22:12

Tänään meille on joulu osittain saapunut. Silitin ja ripustin jouluverhot, laitoin yhteen ikkunaan joulutähden valaisemaan, yhteen ikkunaan kynttelikön ja sitten vielä yhteen pikkupöytään laitoin joululiinan ja siihen olkipukin koristamaan. Nyt kelpaa odotella lähemmäs aattoa, että voi muutkin koristeet laittaa esille. Tähän saumaan ne on vielä vähän liian jouluisia.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja shaana » Su 01 Joulu 2013 23:13

Tänään on joulukuu!

Viime joulu meni neljänkymmenen asteen kuumeessa peiton alla YKSIN pimeessä,
joten tänä jouluna olen jo ottanut vahingon takaisin - olen ostanut itselleni monta lahjaa ja laittanut uutta kotia jajaja :virnu:

Töissä olen varmaan joulun, perinteeseen on jo muutaman vuoden kuulunut viettää nykyisen pomon kanssa joulukaronkkaa,
joten se lienee jälleen suunnitelma. Äiti on pohjoisessa, sisko ei. Osittainen perhejoulu edes :lanppu:
Omalta kohdalta joulun taika on tainnu huveta vuosi vuodelta viimeset vuodet.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 02 Joulu 2013 20:33

Nyt on hankittu joululahjat suurimmaksi osaksi eikä rahaakaan mennyt kuin reilu satanen. Yksi kirja on kyllä itselleni, kun ajauduin ostohuumaan :P . Ainakin yksi Setämiehen lahja on sellainen, että sen saa palauttaa tarvittaessa lähettäjälle. :virnu: Luultavasti kirjoitan tämän jopa siihen korttiin. :D

Päätin tänään salapukkilahjankin, mielestäni siinä on sopivan keijo yleisidea :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Poukko » Ma 02 Joulu 2013 22:07

Joulutunnelmaa! Star Wars lumihiutaleita

En voi olla ainoa jonka mielestä nää on hienointa ikinä! :joulukeijo:
Annoy, tiny blond one, annoy like the wind!
Avatar
Poukko
 
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 30 Huhti 2008 10:15

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 02 Joulu 2013 23:32

Poukko kirjoitti:Joulutunnelmaa! Star Wars lumihiutaleita

En voi olla ainoa jonka mielestä nää on hienointa ikinä! :joulukeijo:

Et olekaan. Mun sisko oli noista myös haltioissaan. :D
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 03 Joulu 2013 15:50

Tänään sain vuoden ensimmäiset joulutortut. Joululaulujakin tuli kuunneltua eilen ihan vapaaehtoisesti. :joulukeijo: Joululaulut soivat päässä. Joulufiilis.
-------------

Ja heti tämän jälkeen tuli ohjaaja kyselemään tutkimusjuttujen etenemisestä. Siinä meni taas se joulufiilis. :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ti 03 Joulu 2013 17:51

Töissä oon viritelly kynttelikköjä ikkunaan jo viime viikolla, tänään ja eilen koristelin kuusen. Vielä pitäis viritellä jotain joulukoristeita sinne sun tänne, mutta mun pituus ei riitä niihin, vaan tarvin jonkun pitkän avuksi. :keijo:
Luulin, että koristelusta olis tullut vähän enemmän joulufiilistä, mutta ei.
Eikä tuo ulkona vallitseva kelikään joulufiilistä luo. :epäilevä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 03 Joulu 2013 21:32

Mikä joulu?
Seuraava juhla on pääsiäinen!
Pajunkissatkin rehottaa pusikoissa :aukku:

Kuvatodiste:
Kuva
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » La 07 Joulu 2013 20:15

Koko päivä kaupungilla, eikä yhtään joululahjaa ostettuna. :huoh:
Jotenkin ei vaan tullut katottua mitään ja nyt harmittaa ehkä vähän, koska olis ollut paljon tarvetta katsella ja ostaa. Hmm... millonkohan sitä sitten ehtis..
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Su 08 Joulu 2013 01:15

Laitoin jo joulukoristeita pari päivää sitten. :joulukeijo:
Mulla on muovikuusi ja pystytän sen yleensä olkkariin suurimmaksi osaksi joulukuuta. Siihen saa kivasti koristeita ja valot. Vähän amerikkalainen tapa toki pitää joulukuusta koko kuukausi, mutta kun se on niin kiva. Jonkinlaisen joulufiiliksenkin sain jo pikkujouluista, mutta joululauluja olen kuunnellut valikoiden, joinain vuosina on mennyt tässä vaiheessa jo enemmänkin.

Tänään ostin myös jouluvaloalesta yhdet uudet jouluvalot, kun kaipasin makuuhuoneeseenkin jotain, mikä piristäisi, kun istuu koneen ääressä tekemässä töitä. Hopealankapallojen sisällä olevat led-valot sopivat hyvin nykymuodin mukaiseksi koristukseksi, jossa jouluvaloja laitetaan maljakkoon. :gay:

Pari lahjaakin olen kerennyt jo ohimennen ostaa, mutta paljon on kyllä hommaamattakin. Mutta ehtiihän tässä. Ja odotan jo, että pääsen tekemään joululeivonnaisia. Joulu :hymyhali:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Joulu 2013 19:57

Mun joulu on tänään, talvipäivänseisaus on mulle suurempi riemun aihe kuin joulu. Huomisesta alkaen ne päivät taas hiljalleen pitenevät näillä leveyksillä ja kohta on jo kevät. Jee.

Koska tänään on juhlapäivä makoilin aamupäivän ja kuuntelin radiota, nousin ja kävin pienellä kävelyllä. Aloitin aamuni mannapuurolla, kahvilla ja tuijottamalla tv-sarjaa. Sen jälkeen hääräilin kotia juhlavamman näköiseksi. Järjestelin tavaroita ja päätin virittää illasta kynttilät. Kaivoin kaapista kynttilöitä valmiiksi esille. Neljän pintaan tajusin että tänäähän on sauma lenkkisaunaan. Pinkaisin hakemaan lähiksestä saunalimua, tein jälkkärin jääkaappiin valmiiksi ja suuntasin saunaan.
Saunassa yritin rentoutua, vaikken kovin hyvin onnistunutkaan.

Nyt valmistan itselleni juhlaillallista; tacoja ja mustikkarahkaa. Täytteenä tacoissa halloumia, vihanneksia ja salaattia :kuola:
Aion nauttia ne kynttilän valossa, katsoen tuota tv-sarjaa. Olo on aika kepeä ja leppoisa. On ollut hieno juhlapäivä. Illaksi on myös varattuna yksi elokuva, mutta voi olla että säästän sen huomiselle.

Rauhallista Yulea, tyypit :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Su 22 Joulu 2013 00:09

Merry Yule vaan! :tilt:

Mulla on jo joulusukka irti. :joulukeijo:
Mikä nyt ei tosin tarkoita hillitöntä ryyppäämistä, vaikka niin voisi luulla. Jouluvalmisteluita sen sijaan kyllä, esimerkiksi piparkakkutalon rakennus on huomenna ohjelmassa. Saa nähdä kuinka vaativa arkkitehtuurityö tänä vuonna onnistuu humanistilta... Sekä tietysti joulukuusen ym. koristelua.

Oon kyllä hyvin jouluihminen. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 22 Joulu 2013 19:06

Jos en tuntisi Kibsiä enempää, saattaisin ehkä ihmetellä talvipäivänseisaus-riemua. Koska joulu on mulle tärkeä juhla ja ajattelen asiasta täysin päin vastoin kuin Kibs. :hullu:

Meillä on kaikki jouluvalmistelut tehty. Kinkku on ostettu (okei, paisto vielä odottaa), laatikotkin ovat valmiina, piparit ja tortut on leivottu, lahjat on ostettu. Ainoastaan joulukuusi puuttuu, ja mua harmittaa todella paljon että sen osto on jäänyt huomiselle. Pelkään ettei enää saada nättiä kuusta vaan joudutaan tyytymään ns. 2. laatuun. :nirppa:

Ainoa, mikä oikeasti harmittaa, on toi helkkarin lumettomuus. Katsot ulos ja kaikki vähäinenkin joulufiilis katoaa. Vesisade jouluna. :ei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 22 Joulu 2013 19:46

Wildchild kirjoitti:Jos en tuntisi Kibsiä enempää, saattaisin ehkä ihmetellä talvipäivänseisaus-riemua. Koska joulu on mulle tärkeä juhla ja ajattelen asiasta täysin päin vastoin kuin Kibs. :hullu:


Vastakohdat yadda, yadda, blaablaa :hymyhali:

Täytyy myöntää, että se meidän alkuvuoden reissu valaisi mulle kyllä miksi Wildis on jouluihminen. Kai itsekin olisin jos joulut olisi olleet toisenlaisia. Tänä vuonna olen kuitenkin selvinnyt aika vähällä angstilla. Olen ehkä eniten ärsyynyt yleistyksistä "joulu on perhejuhla" ja miten joulu on onnellisuuden aikaa :jaaha: Miten moni ihminen, aikuinen tai lapsi, viettää tässäkin maassa pelon ja ahdistuksen vallassa. Novalla tuli viime viikolla tähän liittyviä mainoksia, joita en kuitenkaan kestänyt kuunnella. Miten vaikka katulapset brasiliassa, mitä heille merkitsee joulu? Meilläkin toimitetaan pääkaupunkiseudulla lastenklinikalle liian monta lasta ja nuorta tapaturmien tai pahoinpitelyiden seurauksena. Sosiaalihuollosta puhumattakaan. Tiedän, etten voi yksinäisenä ihmisenä näille juuri mitään, mutta silti ne vaivaavat. Onneksi meillä on muutamia järjestöjä jotka toimittavat vähävaraisille ja tarvitseville lapsille lahjoja ja ruokaa, kun ei niitä muualta saa.

Tämän ei ollut silti tarkoitus synkistää kenenkään mieltä.
Toivottavasti kaikilla fordelaisilla on hyvä joulu valitsemallaan tavalla.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 23 Joulu 2013 21:30

Wildchild kirjoitti:Ainoastaan joulukuusi puuttuu, ja mua harmittaa todella paljon että sen osto on jäänyt huomiselle. Pelkään ettei enää saada nättiä kuusta vaan joudutaan tyytymään ns. 2. laatuun. :nirppa:


Joulukuusi on nyt hankittu ja koristeltu, perheen miehet kävivät sen yhdessä tuumin ostamassa. Eikä tarvinnut tyytyä 2. laatuun. :virne: Ja aatonaaton onni että kaikki kotimaiset kuuset maksoivat jo 10e. Kiitos, kyllä reilun 20e ale kelpaa. :keijo:

Nyt on sitten kaikki tehty. Joulu saa tulla. :hullu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 23 Joulu 2013 22:59

Mä olen siirtynyt joulunviettopisteeseen.
Onneksi täällä ei ole mitenkään suuria jouluhössötyksiä. Tajusin vasta tänne saapuessa pelätä sitä.
Turhaan :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 24 Joulu 2013 04:51

Hyvää joulua kaikille!
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron