Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 15 Marras 2013 12:01

No hienohan toikin on. :virne: Osoittaa hienosti miten vuorovaikutteisesti forde toimii. :gay:

Mutta kun mä halusin nimenomaan tollaisen ympyrän. Tuollaisessa kulmikkaassa näyttää, että liike pysähtyy kulmissa. :gay: :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 15 Marras 2013 12:16

Kaiken keskellä on Aukku :kailotus:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 18 Marras 2013 21:43

Kuviosta 2 näemme, kuinka Aukku sysii muita pienin liikkein ja saa aikaan suuria liike-energioita muiden toimijoiden välille. Näemme myös, että Aukku on kiilannut itsensä keskiöön ja muun muassa tullut Kiban ja theian väliin.

:pepsodent:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 27 Marras 2013 21:14

Jaahans, mitenkähän on? Saako tästä korvausta? :keijo:
Nuoremmalla lapsella on kuiva iho ja vuosi sitten ostin sellaisen ison tönikän paksumpaa rasvaa että riittää sitten varmasti. Reseptitarrassa näkyy ostopäivämääränä 15.11.12. Ja ite rasvapurkin viimeinen käyttöpäivämäärä on 11.06.2012. Eli rasva oli jo monta kuukautta vanhaa kun ylipäätään ostin sen. :keijoei:
Joo, en mä oikeasti ole mitään korvauksia hakemassa, mutta noin niinkö ajatusleikkinä kyselen. Koska ei tuollaista huomaa katsoa kun tönikän ostaa (paitsi tästä lähtien :pahis: ) ja nytkin tuo osui vahingossa silmään.

Muoks; sitä rasvaa olisi vielä runsaasti jäljellä, mutta en kyllä taida uskaltaa enää käyttää sitä. :O:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Marras 2013 12:20

No, kaippa sitä ainakin uuden purnukan ehkä saisi, jos oikein hyvin käy. Onhan ostamisestakin jo vuosi, joten yleisesti käytössä oleva viikon tai kahden palautusaika on jo mennyt, eli voisi olla, että mitään ei tapahdu vaikka menisitkin purnukan kanssa takaisin ostopaikkaan.

Mä oon kyllä joskus käyttänyt jotain kosteusvoidetta, joka on ollut monta vuotta kotona, mutta en olis käyttänyt sitä, jos se olis jotenkin muuttanut väriä, koostumusta tai hajua. Kaippa voide vielä kelpaa johonkin tai jollekin. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Pe 29 Marras 2013 20:58

Äää, siis onko 2.pääsiäispäivä eli 22.4. vapaa-/pyhäpäivä?
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 29 Marras 2013 21:06

Yleinen pyhäpäivä - yleisesti ottaen vapaapäivä, paitsi ei ehkä ihan joka paikassa, esim. poliisi, pelastuslaitos, sairaalat...

Kaupatkin voi olla tovin aikaa auki, joten välttämäti ei tule välitöntä nälkäkuolemaa. :keijo:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Pe 29 Marras 2013 21:15

Eikun ei se olekaan nimeltään toinen pääsiäispäivä, tarkoitin siis tiistaita 22.4., mutta se on kai ihan tavallinen päivä.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 29 Marras 2013 21:32

joo, se on muutoin tavallinen tiistai, mutta koska edeltävä maanantai vapaapäivä, niin tuo tiistai onkin maanantai :keijo:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Pe 29 Marras 2013 22:44

No niinpä, en tiedä miten oon lukenut työpaikan kalenteria, kun muistelin, että myös tuo tiistai on vapaa. Onneksi tarkistin ja jätin varaamatta lentoliput.
Onhan tossa silti neljä vapaata eli ilmeisesti pitää vaan vaihtaa kohdetta.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja damn » Su 19 Tammi 2014 22:30

Miten olette kierrättäneet vanhat tyynyt ja peitot(jotka kuitenkin ovat niin huonokuntoiset, ettei voi käyttöön antaa eteenpäin)? Pitäisi jonnekkin käydä nakkaamassa, mutta en oikein tiedä mihin. Mulla ei ole autoa ja ajokorttia, niin en ihan kauhean kauas noita lähde roudaamaan. Eläinsuojat jossain kaupungeissa ottavat noita vastaan, mutta välimatkan takia en sinne voi toimittaa.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 20 Tammi 2014 11:35

Mä olen vaan tylysti tunkenut jätesäkkiin ja roskikseen. :nolo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 20 Tammi 2014 15:10

Wildchild kirjoitti:Mä olen vaan tylysti tunkenut jätesäkkiin ja roskikseen. :nolo:


Sama.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 20 Tammi 2014 17:07

Ainakin täällä meillä päin kehotetaan laittamaan energiajätteeseen.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 20 Tammi 2014 23:31

Jorssi kirjoitti:Ainakin täällä meillä päin kehotetaan laittamaan energiajätteeseen.


Tuo luultavasti on oikea osoite, mutta tässä taloyhtiössä on vain sekajäte.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 21 Tammi 2014 08:33

Yllättävän harvassa paikassa on taloyhtiön puolesta energiajätekeräys. Omista asuinpaikoista muistan yhdessä olleen. Typerää, kun sellaista jätettä syntyy kuitenkin melko paljon.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 21 Tammi 2014 10:37

Meidänkään taloyhtiöllä ei ole energiajätekeräystä - eikä ole ihan heti tulossa. Kun eivät nuo asukkaat osaa nytkään lajitella. :epäilevä: Olenkin suunnitellut, että taloyhtiöhallituskaudellani roskakatokseen tulee kunnolliset kuvalliset ohjeet siitä, mihin jätteeseen voi laittaa mitäkin. Taloyhtiössä on kuitenkin melko paljon ulkomaalaistaustaisia henkilöitä, joille ei ilmeisesti ole itsestäänselvää, että biöjätteeseen ei voi laittaa tavallisia muovipusseja (eikä pahviroskiin tai paperiroskiin tai...). :epäilevä: Käytännössä joka kerta, kun vien biojätteen, nostan sieltä pari muovipussia sekajätteeseen. :huoh: Ärsyttää, kun itse lajittelee hyvin ja jopa vie energiajakeet lähes kilometrin päähän energiajakeen keräyspisteelle, mutta muut eivät lajittele oikein.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ti 21 Tammi 2014 13:48

Meille tehtiin uudet roskikset maan alle, ja niistä vaan laitettiin viesti "ei saa käyttää vielä. erikseen tulee ilmoitus milloin niitä saa käyttää" - vanhat roskikset vietiin pois ja uusista ei tullut ilmoitusta :sori:

Niissä ei ole ohjeistusta, miten roskiksia "pitäisi" käyttää, mikä roska kuuluu minnekin ja mitä laatikoita siel ylipäätään on. Oon ymmärtänyt, että joissain bioroskiksissakin voi olla muovipusseja...
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 21 Tammi 2014 21:24

Siis mihin teidän roskat nyt laitetaan? :O:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ke 22 Tammi 2014 20:07

Siis meille "asennettiin" Molok, josta maan päällä näkyy siis normiastiat, mutta ne jatkuu maan alle ne keräys...tilat? Mulla on termistö hukassa, mut enihuu. Sinne me ne roskat viedään, vaikka harkittiinkin että jatkettais niiden roskien viemistä tyhjään roskakatokseen niin pitkäksi aikaa kunnes käyttölupa annetaan :P
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 22 Tammi 2014 22:35

theia kirjoitti:Sinne me ne roskat viedään, vaikka harkittiinkin että jatkettais niiden roskien viemistä tyhjään roskakatokseen niin pitkäksi aikaa kunnes käyttölupa annetaan :P

Ah, nyt tajusin. :lanppu:
Kelasin, et mitä hittuu, pitääkö ne roskapussit säilöä jossain himassa. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 31 Tammi 2014 13:10

Oikeesti vois kyl olla saatavilla paljon enemmin ohjeistusta jätteiden lajittelusta ja tietoa siitä mihin ne jätejakeet oikeesti menee. Meillähän on hauska nykyään kun kaikki sekajätteetkin menee polttoon, mutta missään ei oo oikeen ohjeistusta, että mitä voi laittaa mihinkin ja mitä ne jätteenkäsittelylaitteet kykenee nielemään.
Esimerkiksi pakkauspannat ja narut on monesti ihan hiton haitallisia kaikenlaisille kuljettimille ja murskaimille. Paperitehtailla onkin ihan erikseen kielletty, että päänvientinarua ei saa laittaa energiajätteeseen.
Mut mites sit noi huonokuntoset tekstiilit energiajätteessä? Mihin se menee? Onks lakanat jossain akselin ympärillä tai tukkiiko ne murskan vai mittee?
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 04 Maalis 2014 21:35

Parin viikon päästä on Pomppiksen siskopuolen esikoisen ristiäiset. Pitääkö sinne viedä jotain? Mitä?

Ollaan molemmat oltu ristiäisissä viimeksi noin seitsemän vuotta sitten eikä ole mitään hajua, kuinka tollaset tilaisuudet nykyään toimii. Ei kuuluta kirkkoon, joten kaikki uskontoon liittyvät lahjat jää ainakin pois.

ja nihei, mitä mä laitan päälle?!?!?!? :sekopää:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 04 Maalis 2014 21:50

Vaatteita lapselle?

Ristiäislahjaksi voi mun mielestä viedä mitä vaan, mutta jotkut koruthan nyt säilyy aina tai joku ihana korurasia. Korujen ei tarvitse olla mitään kalliita, mutta jotain mitä voisi kuvitella lapsen käyttävän vanhempana. Lapsille on saatavilla myös kastesormuksia, mutten tiedä onko se sitten joku uskonnollinen juttu. Tyttölapsille on viety rannekoruja, korvakoruja ja kaulakoruja. Pojille solmioneulaa ja yksinkertaisia kaulakoruja.

Mun kummitustyttö sai myös lahjaksi itsetehtyjä asioita, kun perheessä oli käsityöläisiä.

Itse veisin jotain mistä jää muisto. Ei ehkä pehmolelua, mutta jotain konkreettista ja pienessä tilassa säilyvää. Kultasepänliikkeestä voi käydä kysymässä vinkkejä. Nykyisin on kaikkia kommervenkkejä kastelahjoiksi. Kummilusikat kannattaa jättää kummeille :P

Mun mielestä ristiäisiin riittää ihan vaan siistit vaatteet, vähän ehkä juhlavammat, mutta muutoin mukavat itselle. Väreillähän ei ole kai mitään väliä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 05 Maalis 2014 00:22

Me on ristiäislahjoina saatu kummeilta ne pysyvämmät muistoesineet. Lusikoita noi kumpikaan ei saaneet, tosin ei suuremmin väliäkään.
Molemmat on saaneet kummeilta pankit, mikä on ollut musta paljon kivempi, kuin lusikka tai joku hopeinen ruusu, joilla ei sinäänsä mitään tee.
Ja nuorempi muksu sai kummiltaan sen miehen itse tekemän kastemaljan, mikä oli ehkä hienoin lahja ikinä, kun se oli kuitenkin itse tehty ja tosi kaunis.

Muilta sitten taas on tullut vaatteita ja leluja. Kivoimpina lahjoina itse olen pitänyt kyllä astioita, siis sellaisia lasten astioita, esim muumeilla löytyy aika kivoja.
Ne on hyödyllisiä ja nekin säilyy kuitenkin käytössä pidempään kuin esim just vaatteet ja jos hyvin käy, niin jäävät muistoksikin.
Ja mitä itse olen vienyt ristiäisiin lahjaksi, on just olleet noita astioita. Viimeksi ompelin itse mekon ja ostettiin siihen lelu kaveriksi.
Ehkä se on vähän myös ajattelisin lapsen vanhempia. Esimerkiksi me ei ostettu kummitytölle lusikkaa tai muuta sellaista,
koska niiden vanhemmat vihjaisi vähän siihen suuntaan, että ei saa ostaa, että ne ei halua mitään ns turhaketta niille kotiin pyörimään.

Ei kannata kuitenkaan liikaa stressata asiasta :) Mä oon ainakin ollut iloinen kaikista lahjoista mitä saatiin.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron