Keikkaraporttiröpötin!

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 09 Maalis 2014 16:09

Missä viipyy BSB:n keikkaraportti? Kolme keijoa keikalla, eikä mitään raporttia näy?! Jotkut odottaa sitä :täpinä:

Me oltiin theian kanssa katsomassa meidän bändiä, eli 30 seconds to Marsia. Mietittiin kyllä miksei me tajuttu kysyä Emiliaa mukaan...

Raporttiinhan kuuluu olennaisesti kaikki mikä tapahtui ennen keikkaa ja keikan jälkeen.

Theia vakoili, että liput on ostettu syyskuussa, jolloin tuntui ettei maaliskuu tule ikinä. Mikä oli ihan totta. Aika oli pitkä ja kaikkea on tapahtunut tässä välissä ja ja ja.
Keikka-aamuna olin kuitenkin aivan poikki. Nukuin aamupäikkärit ja olin vasta saanut toisen silmän auki, kun theia oli jo matkalla tänne. En ollut käynyt suihkussa, enkä oikein mitään muutakaan kun theia jo pölähti ovelle. Olin puhunut puhelimessa Suvin kanssa ja katsonut jotain äärettömän typerää lastenohjelmaa. Toisinsanoen, en todellakaan ollut missään keikkafiiliksessä :P

Theia taas oli jo lähdössä heti matkaan :virne:
Sain kuitenkin laitettua itseäni kuntoon, tehtiin meille kynnet ja kaikkea muuta. Aikaakin kului tähän ihan huolella ja lähdettiin joskus.. puoli seitsemän (?) jälkeen :keijo:

Keikkapaikalla mulla alkoi sisäinen täpinä. Se tuli kerralla ja sitä oli aivan törrrrrkeästi. Koska 30stm :sydän: ja ja ja ja :sekopää: Mun maailman parhaimpia runpaleita ja laulaja ja muu porukka olisi kohta siinä omien silmien edessä. Mä olin siellä, theia oli siellä ja mulla ei ollut keppejä :sekopää: :hullu: :tipahdus: Mun pää suolsi hymiötunnelmia ihan jatkuvasti ja tuntui että voin seota.

Meillä oli permantopaikat. Kyllä. Permanto. Portaat alas. No, öö. Okei :keijo:
Alashan nyt pääsee aina. Pohdiskelin siinä sitten alas päästyäni, että millä hitolla mä pääsen ylös. Salissa soitti lämppäri, jotain jotain ja joo. En mä muista kuka se oli, mutta eipä sen väliäkään. Tälläkin kertaa siis kävi niin, ettei lämppäreitä tullut nähtyä. Alkuillasta tarkisteltiin netin syövereistä miten aiempina vuosina ollaan missattu mm. Sara lämppäämästä Marsseja :virne:

Valojen tultua bongasin ekana ensiaputyypit ja sain varmuuden että alhaalta pääsee ylös kyllä hissilläkin. Sou not, hyvä fiilis siis, eikä huolta siitä poistumisestakaan.
Tavattiin theian kavereita, höpöteltiin ja mä yritin rauhoitella itseäni. Lavan edessä oleva iso, logollinen lakana ei paljoakaan auttanut asiaa. Jännitti, jännitti ja jännitti. Täpinöitti.

Sitten se kuitenkin alkoi. Introna Birth, tyypit lavalle ja yleisön huutomeren aktivointi.
Mun paikalta näki täydellisesti rumpusettiin ja voi jestas miten mä nautin siitä näystä. Aina välistä muistin katsoa myös missä Jared menee ja ihailla Tomon siluettia pimeydestä, mutta suurimman osan ajasta katsoin Shannonia. Se oli vain niin vangitseva ja hypnoottinen :sydän:

Jared lauloi jännällä vireellä. Sillä oli muutamassa biisissä semmoinen pieni kujeileva vire laulussaan ja ehkä pienesti semmoinen että tekee niin koska voi ja haluaa. Ei siksi, että niin olisi sovittu. En tiedä tietenkään miten tuolla euroopassa on vedetty, mutta tämä ajoittainen pilke äänessä ei todellakaan ollut läpi keikan. Samoin yllättävän paljon oli yleisön laulamaa biisiä. Ei siinä, joihinkin kohtiin se kyllä sopikin ja kuulosti hyvältä, mutta kuten theiakin keikalla mietti, etteikö se vaan muistanut itse sanoja :virne: Vai ottiko joku päähän sillä hetkellä?

Keikan visuaalisuus oli omaa luokkaansa. En voi käyttää siihen mitään ylisanoja, mutta valot olivat show pyrotekniikka. Ne saivat hallin näyttämään ihan erilaiselta useammilla variaatioilla. Ne eivät olleet vain osoittamassa soittajia tai vaihtamassa väriä, vaan siinä missä musiikki sai tunteita, eargasmeja ja muita, teki valot sitä samaa visualisteille. Myös valottomuus oli ratkaisu. Fakta, kännyköiden taskulampuilla voi valaista koko areenan ja siinä samalla lavaa.

Tietenkin mukana oli mukana myös ne Mars-elementit eli konfetein täytetyt eri kokoiset pallot, konfettisade ja (maksanut) yleisö lavalla. Silti mun mielestä kaikki oli suhteellisen tuoretta. Akustinen setti, Jaredin moimoimoimoi-huutelot yleisön kanssa. Ihana oli nähdä kuitenkin Shannon hymyilemässä Jaredin kanssa, tämän laulattaessa areenallista väkeä veljelleen paljon onnea vaan - suomeksi :tipahdus: :sydän: Shannonilla on tänään syntymäpäivä jonka johdosta Jared halusi laulaa onnittelut suomeksi. :hullu: Jared huomioi myös yleisön joka kolkan. Hän ylisiti suomea useamman kuin kerran. Kehui naisia kauniiksi ja sanoi olevansa vähän kateellinen suomalaisille miehille, jotka saavat viettää aikansa kaikkien näiden kauniiden naisten keskellä joka päivä :keijo: Sopihan se siihen naistenpäivän teemaan :keijo:

Musiikillisesti keikka rakentui uudempien biisien ympärille. Mikä nyt on ihan selkeää, koska kyseessä on Love Lust Faith + Dreams-kiertue.
Settilistalla oli Night of the Hunter, Search and Destroy, This Is War, Conquistador, Kings and Queens, Do or Die, City of Angels (kännykänvaloissa) sekä End of All Days, jonka jälkeen ennen encorea kuultiin akustisena Hurricane, Save Me:stä osa, The Kill, Stay (Rihanna coveri, josta itse sekosin) ja Closer to the Edge. Encorena vielä Bright Lights ja Up in the Air.
Ehkä keikkaraportissa pitäisi olla sitä musiikillista analyysiä enemmän, mutta en mä pysty. Sekosin muutaman biisin kohdalla täysin, itkin parin kohdalla hulluna ja loppujen kohdalla tanssin. Muun muassa UITA:ssa tanssin niin että sen jälkeen ei tarvinnut tanssia.

Ensiavun kautta kotiin, ei siitä sen enempää. Jos ensi kerralla ottaisi ihan vähän kevyemmin sen hyppimisen, tanssimisen ja muun. Tai siis ottaakin.
Sisko haki mut areenalta kotiin. Näin kun roudarit purkivat kamoja ja pakkasivat rekkoja.

Lopetusta lukuunottamatta täydellistä :sydän:
Kiitos theia :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 10 Maalis 2014 11:51

Kibaya kirjoitti:Missä viipyy BSB:n keikkaraportti? Kolme keijoa keikalla, eikä mitään raporttia näy?! Jotkut odottaa sitä :täpinä:


Mun puolesta joudutte odottamaan vielä piiitkään, koska en pysty kirjoittamaan rapsaa. :tilt:

Tai siis kun sitä oli niin nostalgiahöyryissä että suurin osa ajasta meni kiljumiseen ja huutamiseen, ja jammailuun. :vihellys:

Keijot: allekirjoittanut, Suvi ja Outolintu.

Suunnitelma: nähdään Hartwall Arenan ulkopuolella 18:30. Mä ja Suvi ollaan paikalla sovittuna ajankohtana, Outolintua vaan ei näy eikä kuulu. Kaivan puhelimen ja soitan Oudolle, puhelimeen vastaa lähes paniikissa oleva Outo: "me ollaan ny Sörnäisten rantatiellä, ihan just Hakaniemen torilla, MITEN ME PÄÄSTÄÄN TÄÄLTÄ AREENALLE?" :virnei: Outolinnun kyytikuski oli "vähän" ajanut harhaan ja navigaattorikin oli hukannut itsensä kartalta. :keijopeukku: Onneksi reitti Hakiksesta Arenalle on mulle tuttu, ja pystyn neuvomaan heidät takaisin kartalle ja Areenan suuntaan. :tilt:
Sovitaan siinä puhelun yhteydessä että me Suvin kanssa mennään jo sisälle, heitetään takit narikkaan ja viipotetaan permannolle oikeaan reunaan hakemaan paikat että ehditään katsomaan lämppärit. Se suunnitelma sentään toimi ja oltiin n. 5min ennen lämppäyksen alkua asemissa, käveltiin suoraan toiseen riviin. Ai jaha mitkä paikat! :superhymy: Justiinsa ennen Redraman aloittamista myös Outolintu pääsee vihdoin ja viimein paikalle. :hymyhali:

Lämppärit: Redrama ( :pusu: ) ja meille entuudestaan täysin tuntematon "joku poikabändi" The Exchange, josta Suvi osasi sitten siinä odotellessa kertoa että vetävät accapellana. Mun ilme taisi olla siinä vaiheessa :ei: . Redrama veti harmittavan lyhyen setin, vain neljä biisiä joista yksi oli Clouds. Ja yhtään Cloudsia kuulleet osaa ehkä tässä vaiheessa laskea 1+1 kun kyseessä oli kuitenkin Backstreet Boys-lämppäys. Kyllä, biisillä mukana oleva BSB:n A.J. tuli vetämään sen Redin kanssa! :superhymy: :jami: Se näytti muuten tältä. :keijo:
Ja sitten tää "joku poikabändi". Joo, ne tosiaan veti suurimman osan vedostaan accapellana. Mutta millä draivilla. Ja millä äänillä! :isosilmä: Can't hold us. (Toi video ei sitten ole läheskään sama kuin live, ei anna tarpeeksi oikeutta tolle setille.) Minusta ja Suvista tuli heti isot fanit, ja kun poijaat mainosti keikkansa lopuksi että levyä saa ostaa BSB:n fanitavarakojusta ja he tulevat tapaamaan halukkaita sinne kojun läheisyyteen, siitä tuli meidän seuraava suunnitelma. :virnei:

Tähän loppuikin sitten se tarkka muisti. Koska Backstreet Boys aloitti. Sen muistan, että aloittivat keikan n. 10min myöhässä, mutta mitä sitten. Ei haitannut. :virne:
Biisilista näytti jotakuinkin tältä (napattu muualta, en takaa että on justiinsa noin mutta ainakin noi biisit tuli :pahis: ) :

The Call
Don't Want You Back
Incomplete
Permanent Stain
All I Have to Give
As Long as You Love Me
Show 'Em (What You're Made Of)
Show Me the Meaning of Being Lonely
Breathe
I'll Never Break Your Heart
We've Got it Goin' on
Safest Place to Hide / 10,000 Promises
Madeleine
Quit Playing Games (with My Heart)
The One
Love Somebody
Shape of My Heart
In a World Like This
I Want It That Way
------
Everybody (Backstreet's Back)
Larger than Life

Vähän arvuuteltiin, kun BSB:läisten ikä on nyt haitarilla 34-42, että vieläköhän jaksavat tanssia. Mutta vielä mitä! Hyvin sujui kaikki tutut tanssiliikkeet! Everybody. :pusu:
Ja sitä oli niin hurmoksessa että ei tajunnut ettei sitä itekään ole enää se teini-ikäinen eikä ehkä välttämättä jaksa sitä jammailua ihan täysillä. Koska kun alkoi se biisi, We've Got It Goin' On, intouduimme Suvin (ja mahdollisesti myös Outo intoutui, en tiedä kun Suvi oli välissä :virne: ) kanssa pomppimaan kuin aropuput. Paitsi että se pomppiminen päättyi yhtä nopeasti kuin alkoikin koska tajuttiin että jalkoihin sattuu jo siinä vaiheessa niin paljon että parempi vaan jammailla nätisti. :virnei:
Mutta olipahan keikka. Ja yllättävän pelkistetty. Ei pyroja, ei mitään ylihienoja lavajuttuja. Vain videoseinää.

Ja kun keikka päättyi, ja alettiin valumaan pois päin, tajuttiin miten jumissa sitä oltiinkaan. Kävely sattui, ääni meinasi muuttua ihme kähinäksi, ja kun piti kivuta ne Kibsin 30stm-rapsassakin mainitsemat portaat ylös, taisi päästä muutama ärräpää. Että jos me oltiin kipeitä, en edes tahdo miettiä mitä se oli Kibsillä seuraavana päivänä 30stm:n keikan jälkeen. :keijo:

Matka permannolta narikkaan kesti valehtelematta reilut 20min, sinä aikana Outolinnun kyyti jo hiillosti tulemaan ulos joten Outo lähti puikkelehtimaan ulospäin ja me jäätiin Suvin kanssa jonottamaan narikkaan. Takit saatuamme huomasimme sen "jonkun poikabändin" tosiaan siinä kojun läheisyydessä, joten olihan se pakko käydä moikkaamassa. :pahis: Muistoksi jäi nimmarit heidän uusimpaan ep:seen ja sen yhden jäsenen (jonka nimi paljastui kotona tehdyn googletuksen jälkeen Richardiksi, miten toi nimi vainoaakin mua noin paljon? :pepsodent: ) flirttiyritys. :keijoei:

Kiitos Suvi ja Outolintu. Olipahan nostalgia-pläjäys. Seuraavaksi se onkin sitten Backstreet Boys The Movie-leffa. :virnu:
Viimeksi muokannut Wildchild päivämäärä Ma 10 Maalis 2014 15:09, muokattu yhteensä 1 kerran
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 10 Maalis 2014 12:27

En mäkään saa tämän järkevämpää keikkarapsaa aikaan. Vähän harmittaa, etten ostanut sen "jonkun poikabändin" levyä, mutta niitä olikin myynnissä kaksi, enkä sitten osannut päättää. :keijoei:

Oli kyllä hauskaa olla siinä välissä, kun toinen on "pitää varmaan ostaa se uusinkin levy" ja toinen on"mä tiedän ehkä neljä biisiä, ja yhden slovarin". Arvatkaa kumpi on kumpi. :keijo:

Ja voi jumantsuikula meillä oli kyllä hyvät paikat. Taisinkin sanoa, että jos olisin ollut silloin 12-vuotiaana noin lähellä BSB:tä olisin varmaan pyörtynyt. :tipahdus: Ja tämänkin olen sanonut vaikka missä, mutta sanon sen nyt täälläkin, kun se huvittaa minua niin paljon: Siskoni on sanonut vuoden 2005 BSB:n keikan jälkeen (puoliläpällä), että "Ne on niin vanhoja, ettei jaksa tanssia." Nyt pojat olivat melkein 10 vuotta vanhempia ja tanssivat koko ajan. :tipahdus: Ja Brian(?) käveli käsillään. Muutenkin pojat olivat huomattavasti energisempiä kuin vuosien 2008 ja 2009 keikoilla. Ja nyt tupa oli ihan täynnä, ja yleisökin oli paljon enemmän mukana kuin viimeksi. Tietenkin sekin vaikuttaa varmasti heti artisteihinkin.

Mä ihailin ainakin Kevinin punaisia housuja. Ja olihan pojilla tietenkin myös valkoiset vaatteet mm. All I Have to Given aikana. :hymyhali: Ehkä vähän ärsytti screeneiltä tulevissa vaatteiden vaihdon aikana tulevissa väliosissa se mainostaminen, mutta vanhat pätkät olivat hauskoja. :virne: :hymyhali:

Get Downia ei tullut muuten kuin nauhalta ennen keikkaa, mutta bailattiin sekin täysillä. Yritimme edessä olevan innoissaan olevan naishenkilön kanssa vetää biisin räppiosuutta, mutta kummallakin meni se pieleen. :virne: Mutta ei se haitannut. Hän sanoikin: "Ihanaa, kun ihmiset ovat täällä niin iloisia." :D

P.S. Oikeastaan vähän toivoin, että Everybody olisi vedetty kummitusvaatteissa, mutta ei vedetty. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 10 Maalis 2014 17:44

Wildchild kirjoitti: ja kun piti kivuta ne Kibsin 30stm-rapsassakin mainitsemat portaat ylös, taisi päästä muutama ärräpää. Että jos me oltiin kipeitä, en edes tahdo miettiä mitä se oli Kibsillä seuraavana päivänä 30stm:n keikan jälkeen. :keijo:


:vihellys:
Nooo... sanotaanko, että eilen oli hämäävä päivä ja tänään on ollut se kun jalat on jonkun muun kuin omani. Selkä oli eilen vähän jännä, mutta liikkuminen eteenpäin oli yllättävän vaivatonta. Se oli eilen se :virne:

Olen kyllä edelleen ihan Mars-päissäni :sydän:
Olen kuunnellut puhelimestani äänittämääni Stay:tä ja joka kerta vähän vaikea tajuta että se on ihan omin korvin kuultu. Stay oli syksyllä niin tärkeä biisi, että sitä on vaikea kuvailla. Mä en niin siitä alkuperäisestä välitä, mutta Marssien cover on ihan helmi (insiden vuoksi alleviivaus ja extrahali theialle :hymyhali: )

Hesarin arvio asiasta taas taas ei ollut ihan samaa mieltä :töktök:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja theia » Ma 10 Maalis 2014 19:43

Hesarin arvio ei hirveesti muistanut arvioida musiikkia :virne: Kibs sanoi jo kaiken olennaisen, 30 stm :sydän:

Musta oli ihana keikka. Jared-show'tahan tääkin oli, mutta ihanaa kun Shannonkin kävi vähän juttelemassa.

Kivaa on Jaredin aktiivisuus yleisön kanssa.. Jared: "Wow, cool mullet bro. It's business on the front and party on the back" :virne:

Lopetus olisi voinut olla ehkä vähän vähemmän tapahtumarikas :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 11 Maalis 2014 00:15

Musta se "all you guys are so lucky to live with all these beautiful women" oli aika hauska.
Ja mä ihan unohdin yhden keijon hetken.
Hurricanen aikana tapahtui jotain tosi erikoista.
Biisin sanathan menee
"do you really want,
do you really want me,
do you really want me dead or alive
to torture for my sins"
Aina fraasien want ja want me:n jälkeen yleisö kiljui Jaredille aivan hulluna. Oltiin theian kanssa aika isosti wtf is happening-meiningillä äimistyneitä, etteikö se kiljuva jengi tajua mistä Jarppa laulaa?! Vai eikö me vaan nyt tajuta jotain mitä pitäisi tajuta? Vastaustahan me ei ikinä saatu.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 11 Maalis 2014 12:15

Kibaya kirjoitti:Aina fraasien want ja want me:n jälkeen yleisö kiljui Jaredille aivan hulluna. Oltiin theian kanssa aika isosti wtf is happening-meiningillä äimistyneitä, etteikö se kiljuva jengi tajua mistä Jarppa laulaa?! Vai eikö me vaan nyt tajuta jotain mitä pitäisi tajuta? Vastaustahan me ei ikinä saatu.


Te ette vaan tajunnu. :virne:
Koska luultavasti kyse ei ole siitä etteikö ne oo tajunnu mistä Jared laulaa, vaan siitä että tolleen irralleen revittynä lause "do you really want me?" Jaredin suusta kuulostaa helvetin hyvältä ja siksi sille voi kiljua. :töktök:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja theia » Ti 11 Maalis 2014 13:44

Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Aina fraasien want ja want me:n jälkeen yleisö kiljui Jaredille aivan hulluna. Oltiin theian kanssa aika isosti wtf is happening-meiningillä äimistyneitä, etteikö se kiljuva jengi tajua mistä Jarppa laulaa?! Vai eikö me vaan nyt tajuta jotain mitä pitäisi tajuta? Vastaustahan me ei ikinä saatu.


Te ette vaan tajunnu. :virne:
Koska luultavasti kyse ei ole siitä etteikö ne oo tajunnu mistä Jared laulaa, vaan siitä että tolleen irralleen revittynä lause "do you really want me?" Jaredin suusta kuulostaa helvetin hyvältä ja siksi sille voi kiljua. :töktök:

Toki tajusin, mutta en mä silti ottaisi sitä kontekstista pois. Musta se vaan on ihan hölmöä.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 11 Maalis 2014 14:48

theia kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Aina fraasien want ja want me:n jälkeen yleisö kiljui Jaredille aivan hulluna. Oltiin theian kanssa aika isosti wtf is happening-meiningillä äimistyneitä, etteikö se kiljuva jengi tajua mistä Jarppa laulaa?! Vai eikö me vaan nyt tajuta jotain mitä pitäisi tajuta? Vastaustahan me ei ikinä saatu.


Te ette vaan tajunnu. :virne:
Koska luultavasti kyse ei ole siitä etteikö ne oo tajunnu mistä Jared laulaa, vaan siitä että tolleen irralleen revittynä lause "do you really want me?" Jaredin suusta kuulostaa helvetin hyvältä ja siksi sille voi kiljua. :töktök:

Toki tajusin, mutta en mä silti ottaisi sitä kontekstista pois. Musta se vaan on ihan hölmöä.


Theia :femmat:

Ihan jokainen laulettu fraasi kuulosti ihan yhtä helvetin hyvältä, joten ei se do you really want me tehnyt mitään poikkeusta :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 11 Maalis 2014 17:20

Kibaya kirjoitti:
theia kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Aina fraasien want ja want me:n jälkeen yleisö kiljui Jaredille aivan hulluna. Oltiin theian kanssa aika isosti wtf is happening-meiningillä äimistyneitä, etteikö se kiljuva jengi tajua mistä Jarppa laulaa?! Vai eikö me vaan nyt tajuta jotain mitä pitäisi tajuta? Vastaustahan me ei ikinä saatu.


Te ette vaan tajunnu. :virne:
Koska luultavasti kyse ei ole siitä etteikö ne oo tajunnu mistä Jared laulaa, vaan siitä että tolleen irralleen revittynä lause "do you really want me?" Jaredin suusta kuulostaa helvetin hyvältä ja siksi sille voi kiljua. :töktök:

Toki tajusin, mutta en mä silti ottaisi sitä kontekstista pois. Musta se vaan on ihan hölmöä.


Theia :femmat:

Ihan jokainen laulettu fraasi kuulosti ihan yhtä helvetin hyvältä, joten ei se do you really want me tehnyt mitään poikkeusta :keijo:


Aivan varmasti jokainen kuulosti yhtä hyvältä, mutta hei kamoon: jos Jared kysyis sulta "do you really want me?", etkö olis vähän :ahihi: :nolo: ja :pilvi: sen jälkeen? :virne:

No joo, pointti tuli selväksi ja niin päin pois. Meitä on moneen junaan. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 11 Maalis 2014 21:59

Jos se kysyis sen ääneen, eikä laulaen niin tilanne voisi olla vähän :isosilmä: ja sitten :salaliitto: enkä uskoisi korviani.
Jos Shannon sen kysyis, niin olisi varmaan enemmän :ahihi: ja :pilvi: koska I prefer the drummer.

Joo, on junaan :hymyhali: :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja theia » Ti 11 Maalis 2014 22:32

Plus kun Jared spiikkas sen biisin viel jotenkin "masokisteille" tai jotenkin tosi negatiivisesti. Sekin vaikutti mun fiilikseen.

Mut tulkitkoon kukin tavallaan siel junassaan :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 12 Maalis 2014 01:27

"This is for all you perverts out there" oli ainakin ja sen perään huutomyrskyä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Maalis 2014 22:29

outsider kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Itse olisin kyllä kaivannut Comfortably Numbista mieluummin sitä Scissor Sisters -versiota.


Muakin ehkä alkais kiinnostaa jos kyseessä olis homodiskotribuutti Pink Floydille! :inkkari: Mutta tosiaan tuollaista "tämän lähemmäksi Pink Floydia ei taideta enää päästä" -purismia en osaa arvostaa. Kun ei kuitenkaan olla Pink Floyd, niin miksi pitää matkia eikä tehdä jotain omaa? No, varmaan siksi että Pink Floyd -fanit ovat vanhoja hyvätuloisia setiä (henkisesti, jos eivät fyysisesti), jotka haluavat elää 1970-luvun joka päivä uudestaan. :epäilevä:

Kysyntäähän tuollaiselle tarkalle kopioinnille nostalgian nimissä on älyttömästi, mistä paras esimerkki on tuo trendi, jossa aktiivisetkin bändit yrittävät soittaa klassikkolevynsä mahdollisimman uskollisesti alusta loppuun, kun ei yleisöä uusien biisien kuuleminen kuitenkaan kiinnosta. Tosin en mä ole yhdelläkään sellaisella keikalla ollut, koska konsepti on mulle niin vastenmielinen, joten en mä tiedä kuinka hiilikopioina niitä albumeita on tapana soitella.

No kuka mistäkin tykkää. Kyllä minä arvostan, kun soitetaan esim. teemalevyjä alusta loppuun. Esimerkiksi Nollapisteen Pisaran ja Lampaan kuulisin oikein mielelläni alusta loppuun livenä, koska ne biisit eivät oikein irrallisina toimi. Tosin siitä on huhujen mukaan tulossa myös teatteriversio.

'Vastenmielinen' on todella ikävä sana.

Mulla ei oo mitään tribuutteja vastaan, enkä oikein ymmärrä tota dissaamista. Jos Pink Floyd ei itse tee keikkaa, niin miksei sitten joku voisi tarjota sen mahdollisuuden livekokemukseen? Musta se on vaan hienoa. Live on kuitenkin aina eri asia kuin levyltä kuunteleminen.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja outsider » La 15 Maalis 2014 11:48

Lyyra kirjoitti:'Vastenmielinen' on todella ikävä sana.


No mulla on ehkä tapana kärjistää, mutta toisaalta tarkoitinkin sitä, sillä minusta kuvaamani ilmiö on todella ikävä. No okei, ei todella, pelkästään ikävä. Eli vähän liioittelin. Mutta tarpeetonta negailua sinänsä että en vaan itse tajua sitä ilmiöitä, en mä siitä yöuniani menetä että muut tykkää. En vaan mene niille keikoille sitten itse. Tosin varmaan joskus pitäisi kokeilla, että saisin mahdollisesti korjattua ennakkoluulojani.

Lyyra kirjoitti:Jos Pink Floyd ei itse tee keikkaa, niin miksei sitten joku voisi tarjota sen mahdollisuuden livekokemukseen?


Koska se ei ole se livekokemus. Liven pointti on ainakin mulle siinä sen ainutkertaisuudessa; että Led Zeppelin ei voi keikkailla ikuisesti pelkästään vaihtamalla muusikot heidän lapsiinsa kun edellinen sukupolvi kuolee. Mua harmittaa esim. että en ollut tarpeeksi hereillä musiikillisesti kun Coil kävi Suomessa keikalla 2002, ja sitten ne tyypit kuoli sen jälkeen. En minä kuitenkaan halua mennä katsomaan "Coil-tribuuttia" (paitsi ehkä This Immortal Coilia koska se on musiikillisesti yhtä kekseliäs kuin homodiskoversio Pink Floydista), se nyt vaan oli bändi jonka materiaalia en koskaan koe konsertissa.

Lyyra kirjoitti:Live on kuitenkin aina eri asia kuin levyltä kuunteleminen.


Nimenomaan. Studioalbumi kuuluu taiteenlajiin nimeltä levytetty musiikki, joka ei ole ainutkertainen tapahtuma. Parhaat albumit käyttävät studiota yhtenä instrumenttina, tavalla jota ei voi siirtää konserttitilanteeseen luontevasti. Albumikokonaisuuden matkiminen jää sen vuoksi yleensä puolitiehen. Eri juttu voisi tietysti olla yhdellä otoksella sisään studiossa soitettu levy, jonka jo silloin on ollut tarkoitus kuulostaa samalta kuin konserttitilanteen, mutta silloinkin olisi varmaan kiinnostavaa kuulla nimenomaan se, kuinka erilaiseksi (ei samanlaiseksi) se on mahdolllista keikalla muokata.

Voihan tässä nyt sitten miettiä että miten esim. Pisara ja Lammas eroaa sinfoniasta tai oopperasta, koska kyllähän nekin soitetaan kerrasta toiseen "samanlaisena" kokonaisuutena. Ehkä se on vain minun asennevamma, tai ehkä populaari- ja taidemusiikki ovat oikeasti luonteeltaan niin erilaisia. Onhan ainakin siinä selkeä ero, että populaari saa usein ensimuotonsa nimenomaan jossain "ikuisessa" ja kanonisoituvassa levytyksessä, kun taas taidemusiikissa se selkeä alkuperäismuoto on nimenomaan sävellys, ei levytys tai esitys. Ja levytyskin on yleensä "studiolive".

Temaattisen ja narratiivisen albumikokonaisuuden soittaminen livenä yhteen pötköön on ihan ymmärrettävä idea, mutta itse tosiaan kuuntelen mieluummin sen albumikokonaisuuden, en livekopiota. Jääkööt sitten mun puolesta vaikka sen levyn biisit soittamatta bändin keikoilla. En sanoisi sitä välttämättä kuitenkaan levyn läpisoittamiseksi, jos tarkoituksena ei ole musiikillisesti toisintaa levyä mahdollisimman "oikein". Vertaisin sitä edelleen tässä oopperaan niin, että jokaisen esityksen lähtökohtana on sävellys ja libretto, ei se miltä jokin tietty levytys kuulostaa.
I wish this would be your colour
Avatar
outsider
 
Viestit: 340
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja DarkSide » To 20 Maalis 2014 15:19

Olen sen verran ahkera keikoilla kävijä, että ihan kaikista ei ole tullut keikkarapsaa kirjoitettua, mutta eräs viimeisistä oli sen verran vaikuttava tapaus, että halauan jakaa sen kanssanne.

Roger Waters The Wall Helsingin Hartwall Areenalla 27.4.2011
http://shinyjack.wordpress.com/2011/07/ ... -helsinki/

Kuten ehkä joku saattaa muistaa, on Pink Floyd ollut minulle se bändi. Teinipoikana 70-luvulla, kun olin löytänyt musiikin ja maku alkoi kehittyä tukkahevistä hieman monipuolisempaan suuntaan, kuulin kaverin luona ensimmäistä kertaa The Dark Side of the Moonin. Siitä se lähti, eikä paluuta ole ollut. Yhtyeen levyistä huippuna olen aina pitänyt Wish You Were Here -albumia, eikä myöhemmin julkaistu mammutti The Wall alkujaan edes hirveästi innostanut. Se kun edusti jo merkittävästi Watersin raskasmielisempää ja synkempää linjaa. Käytyäni katsomassa elokuvan, pääsin levyyn kuitenkin sisälle ja nykyään arvostan teoksen jo aivan huippuihin.

Myöhemmin, kun yhtye oli hajonnut aloin kovasti harmitella, etten koskaan ollut nähnyt sitä livenä. Pink Floydin konsertit kun olivat jotain ainutlaatuista, ainakin tuohon aikaan. Niinpä nyt kun vanhana kääpänä huomasin Watersin olevan tulossa Helsinkiin, päätin oitis hankkia liput sinne. Sainpa vielä houkuteltua työpaikalta pari kaveria mukaani seuraksi. Hekin Pink Floydinsa tuntevat, vaikkeivat ihan saman tason ikifaneja olekaan.

Niinpä huhtikuisena iltana puin ensimmäistä kertaa parikymmentä vuotta sitten Lontoon jostain putiikista ostamani Pink Floyd -paidan ylleni ja suuntasin kulkuni kohti Pasilaa. Astuttuani ovista sisään olinkin seuraavat tunnit kuin unessa. Toteutui jotain, mistä olin haaveillut vuosikymmeniä. Ei haitannut, vaikka kitaraa soitti ja väärä mies, eikä se Comfortably Numbin soolokaan ollut ihan Gilmourin tasoinen. Lopultakin näin ja koin sen spektaakkelin, josta olin vain nähnyt unta.

Keikan jälkeen olen Youtubesta kaivellut erilaisia Watersin ja Floydin keikkataltiointeja, enkä vieläkään ole kyllästynyt niitä kuuntelemaan. Aina ne jaksavat sykähdyttää.

:pilvi:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 26 Maalis 2014 02:11

No niin, nyt viimein sain aikaiseksi:

Devin Townsend @ Circus, 14.3.2014
Kuva
(ajan rakennekin muuttuu Devinin ja überin ledivalaistun kitaransa vaikutuksesta)

Päivän Hesarissa oli soittoajaksi ilmoitettu 20:45. Yllätyin, kun viittä vaille yhdeksän sisään päästyäni oli keikka ehtinyt jo alkanut, ekan biisin (Seventh Wave) loppupuolta veivasivat. Keikka, joka alkaa ihan ajallaan, kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää. :kauhistunut: No, eipä paljoa missannut, mutta intronauhan olisi mieluusti todistanut, sen verran keijoa kamaa ovat olleet yleensä. :keijo: Oliko muita Fordelaisia paikalla? Oliko uutta intronauhaa?

Lämppärinä oli joku nevahööd Insense, jonka videon tuohon nyt vasta kaivoin ja pikaisesti kuulostelin. Aika geneerisen kuuloista, djentihtävän kuuloista junttausta. Enpä missannut mitään maailmoja mullistavaa.

Nyt oli kuudes kerta (jos Tuska 2010 lasketaan 2 eri vedoksi - ja miksei laskettaisi?) Devinin keikalla ja eihän se taaskaan pettänyt, mutta totuuden nimissä pitää sanoa ettei tällä kertaa ollut aivan niin maagista kuin vaikka Tuska 2010:n Ziltoid-keikka tai 2011 Nosturin veto. Liekö syynä settilistan tietty tuttuus vai Devinin keikkakunto; mies valitteli välispiikissä pientä flunssaputkea. Itse en välttämättä kyllä olisi ainakaan laulusta flunssaa bongannut. Sen kyllä pistin merkille että kuumottavimmat rääkäisyt (esim. Deadheadissa) hukkuivat kummallisesti jonnekin, ihan kuin miksaaja olisi mokaillut urakalla ja vääntänyt laulun volyymiä alas juuri noissa kohdissa. :hämillään:

Nyt kun tuota settilistaa katsoo, niin ei siinä itse asiassa niin montaa samaa biisiä ollutkaan kuin edelliskeikalla jolla olin (Circus 2012), joten kaipa se sitten oli se vähemmän soitettujen biisien puute, mikä hieman kinnasi. Ja se, että Planet of the Apes roikkui vieläkin mukana kuin, no, apina. Tuon mielestäni Deconstructionin selvästi heikoimman biisin 11 minuutin keston voisi jo paremmin käyttää soittamalla jonkun toisen pitkän biisin, tai sitten pari-kolme lyhyempää rallia. Lifeen rajoittunut encore jäi vähän turhan lyhyeksi, esim. Deep Peace olisi ollut melkolailla täydellinen päätös keikalle.

Vaikka tästä nyt jotenkin tuli jotenkin ihmeen negatiivissävytteinen settilistasta nillitys, oli keikka kuitenkin alusta loppuun laatua. Uudestaan! :keijotäpinä:
Ja eiköhän se sieltä kohta taas keikalle tule, kun noita uusia levyjäkin on luvassa. Ja jossain muualla kun circuksessa pliis...

Ja ettei tarvitse kysellä että "onks kuvei", tässäpä niitä:
Kuva
Kuva
Kuva
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 26 Maalis 2014 15:11

Mies oli myöskin Devinin keikalla. Ja oli se vissiin diggaillu menosta, mutta totes että miksaaja oli ollut hukassa pahemman kerran joissain kohdin. :keijopeukku:

Muuta antia mulla ei tähän sitten ollutkaan. :sori:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 30 Maalis 2014 14:59

Wildchild kirjoitti: mutta totes että miksaaja oli ollut hukassa pahemman kerran joissain kohdin.


Circuksessa on surkea akustiikka, eli miksaajalle erittäin haastava paikka.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 30 Maalis 2014 16:23

Aranwe kirjoitti:
Wildchild kirjoitti: mutta totes että miksaaja oli ollut hukassa pahemman kerran joissain kohdin.


Circuksessa on surkea akustiikka, eli miksaajalle erittäin haastava paikka.


Tässä olen samaa mieltä. Olen nähnyt Circuksessa useampia keikkoja ja osa niistä on ollut hyvinkin onnistuneita, joten tuossa mestassa tosiaan testataan miksaajan kykyjä.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 13 Kesä 2014 20:23

Emeritus kirjoitti: No, eipä paljoa missannut, mutta intronauhan olisi mieluusti todistanut, sen verran keijoa kamaa ovat olleet yleensä. :keijo: Oliko muita Fordelaisia paikalla? Oliko uutta intronauhaa?


Minen tiijä, kun mulla ei ole muistikuvia edellisistä intronauhoista :virne: Mutta nämä Circuksen jäi mieleen, mua nauratti ainakin kovasti, kun seinällä pyöri erilaisia sekavia youtube-pätkiä. Ja ehkä eniten jäi mieleen siksi, että yksi niistä oli Boots 'n' cats, joskaan ei välttämättä tämä versio. Kittoja!! :D

Tämä Circus-keikka oli mulle ensimmäinen Devin sisätiloissa, enkä tiedä miten se vaikutti. Huomasin itsekin tuon äänenlaadun huonouden, mutta onneksi Devin oli yhtä ihana kuin aina ennenkin niin ei kauheasti jäänyt haittaamaan. Keikka oli mun makuun vähän lyhyt. Tai siis tuntui, että kun tuotantoa on 25 vuoden edestä niin nyt tuli vain sellainen pintaraapaisu. Joskaan ehkä ei ole realistista toivoa mitään kolmen tunnin sessioita :hullu: Lopetus Life-biisiin oli kyllä mahtava, jäi hyvä fiilis ja hymy päälle keikan jälkeen :)
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 13 Kesä 2014 20:47

Käytiin äipän kanssa katsomassa Uriah Heeppiä Sibeliustalolla 11.6. Tunnustettava on, että ennen keikkaa piti kotona laittaa youtubesta soimaan bändin tuotantoa että tiedän edes ne isoimmat hitit :nolo: Olin mä ehkä 3 biisiä kuullutkin aiemmin, en vaan tiennyt esittäjää :P Keikalle menin siis hyvin ummikkona. Olin lukenut lehdestä, että bändin keikat on sellaista "hyvänmielen musiikkia" ja pakko kyllä yhtyä siihen!

Papat rokkasi niin, että rintakehä resonoi, eikä tuntunut ikä painavan. Basisti näytti vähän heroiiniaddiktilta ja kitaristi (Mick Box) muistutti kaikkine käsieleineen vähän vanhaa hippiä, joka on jokusen vuosikymmenen poltellut jotain, mutta ei se menoa haitannut. Bändi rokkasi suhteellisen vähäeleisesti, mutta hymyt olivat aitoja ja varsinkin laulajan hymy tarttui. Encoressa poppoo kertoi, että tuleva biisi on levytetty rock-tempoon, mutta ne soittaa sen heavy metal -tempoon. "You wanna know why? Because we can!" :virne:

Paikkana Sibeliustalon aula ei ehkä ollut paras mahdollinen tuollaiselle rock-keikalle. Aurinko killitti taivaalta suoraan soittajien kasvoille ja tilassa oli aika kuuma. Ehkä olisi sopinut sellainen kiva, hämyinen rock-tunnelma paremmin kuin niin kirkas auringonpaiste, että melkein piti olla aurinkolasit sisälläkin. Lisäksi, kun lahtelaiset, jotka tunnetusti ovat avointa ja riemukasta sakkia, eivät voi keskellä viikkoa niin vapautuneesti nauttia baarin ylihintaisia virvokkeita, ei yleisön heittäytyminen aina ollut kovin villiä. "Are you warmed up yet?!?" "Jees.. :hullu: "

Keikan loppupuolella bändi pyysi naisia lavalle tanssimaan ja heiluttamaan tukkaa. Ensin mietin, että en varmana mene, mutta kun ne aloitti, alkoi kaduttamaan, etten mennyt. Tuli sellainen olo, että missasin ehkä once in a lifetime -kokemuksen. :friikki: Mutta en olisi tuntenut biisiäkään, joten ehkä on hyvä, että paikka meni jollekin, joka sai parhaat mahdolliset kiksit elämyksestään. Lavalla yksi naisista tökkäisi haltioituneena laulajan paljasta käsivartta yhdellä sormella ja oikein kiljaisi ja hypähti taaksepäin onnesta :virne: Se ei ehkä ikinä voi pestä sitä sormeaan :keijo:

Loppufiilis keikasta oli lämminhenkinen ja ihana, hymyilevä bändi, jotka rokkasi positiivisessa hengessä ja levittivät hyvää mieltä. Pakko soittaa -hittien lisäksi tuli monipuolisesti tavaraa eri vuosikymmeniltä ja kaikki tuntui kivoilta näin ummikollekin. Oli kyllä ihan mahtava keikka! :sydän:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 15 Kesä 2014 22:06

En usko, että Suomesta löytyy kovin montaa henkilöä, joka ei olisi kuullut Easy Livingiä tai Lady in Blackia. Uriah Heep on aina ollut mainio livebändi, mutta alkaahan ne olla jo vanhoja setiä. Mick Box taitaa olla ainoa alkuperäisjäsen ja bändillä on kuitenkin ikää jo reilusti yli 40 vuotta.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Suvi » To 24 Heinä 2014 23:01

Mulla on varmaan miljoona keikkarapsaa tekemättä. Täytyy varmaan koostaa niistä joku best of tai jotain. :keijo: Yhden rapsan voisin tähän nyt laittaa, kun sitä on multa jo aikoja sitten kysytty. En ole vaan muistanut jostain syystä vastata/raportoida. Anteeksi. :läps: Tässä nyt kuitenkin tulisi jotain rapsantynkää.

Peter Gabriel live @Finnkino 27.3.2014

Olin menossa näytökseen isäni kanssa. Käyn rauhassa hakemassa liput. Isä on vielä jossain kokouksessa, ja ajattelen, että ehkä tässä ehtisi vaikka käydässä syömässä/kahvilla. Tarkistan lipuista jotain vessakoodia tms. ja kauhukseni huomaan, että olen koko ajan luullut näytöksen alkavan klo 19, kun se alkaakin jo kuudelta, ja sanonut väärän näytösajan myös isälle. :läps: Kello on noin 17:30 ja soitan isälle, joka on juuri päässyt kotiin Espoon perukoille. Vähän paniikissa ja nolona sanon, että se näytös alkaakin tuntia luultua aikaisemmin. Iskä lähtee ajamaan Kinopalatsia kohti. En tykkää paniikissa odottelusta ja jännityksestä ja yritänkin räpläillä kännykkää. Kello on kuusi eikä isää näy vielä. Finnkinon työntekijä ovella on ihan sen näköinen, että odottaa minua. Vihdoin isä saapuu ja vitsailemme työntekijälle, että nyt näytöksen voi laittaa pyörimään.

Meillä on hyvät paikat ihan keskellä ja järkytyksekseni huomaan, että Kinopalatsin isossa salissa näytöksessä on meidän lisäksemme ehkä vain kymmenen ihmistä. :kauhistunut: No, eihän tätä taideta ollakaan mainostettu missään. Minäkin huomasin tällaisen ihan sattumalta. :P

Keikka alkaa. Peter Gabrielia kuvataan yllättävän läheltä ja se tuo intiimiyttä esitykseen. Jokaisen biisin intron aikana kuullaan lyhyitä pätkiä bändin jäsenten ja Peter Garbielin haastatteluista. Ihan mielenkiintoista, mutta ne olisi voinut näyttää vaikka ennen keikkaa. Nyt ne vähän liikaa katkaisevat biisejä ja keikkafiilistä. Eihän tämä taltiointi ole muutenkaan suora taltiointi mistään tietystä keikasta, vaan pätkiä useista keikoista koottuna yhteen. Tosi paljon nopeita leikkauksia uudemmasta keikasta toiseen ja vanhoja pätkiä väliin. Vanhat pätkät ovat ihan kivoja, mutta nopeat leikkaukset ärsyttävät. Mielestäni tämä ratkaisu toimii oikeastaan vain Solsbury Hillissä, jossa näytetään nuorta Peter Gabrielia, vähän vanhempaa Peteriä ja nykyistä Peteriä tanssimassa bändin jäsenten (jotka vuosien ajan ovat olleet samoja) kanssa.

Keikallahan juhlistettiin So-albumia kokonaisuudessaan, mutta taisi muiltakin levyiltä biisejä tulla.
Biisilistaa en enää muista, mutta muistan sen, että pääni meinasi räjähtää onnesta kun tuli ainakin Red rain. Don't Give Upissa ei Kate Bushia nähty feattaamassa, mutta taustalaulajanainen hoiti homman tosi mallikkaasti. Mercy Street oli jotenkin vaikuttavin. Taisin pistää silmät kiinni ja vaan kuunnella sitä. Jotenkin se on jotenkin aikaisemmin mennyt minulta "ohi", mutta jotenkin se nyt vaan oli ihana. In Your Eyesissa oli nuoria afrikkailais(?)artisteja mukana lavalla. Keikan päätti aina yhtä hieno Biko.

Ei tuosta nyt oikean Peter Gabrielin keikan korvaajaksi ollut (harmitti ihan vietävästi, kun en ollut saanut sinne lippuja), mutta kannatti mennä. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keikkaraporttiröpötin!

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 09 Elo 2014 15:24

Jari "Siltsu" Sillanpää @ Circus 8.8.2014

Ennen keikkaa yleistä häröilyä ja jeesuslauluahdistelijöiden välttelyä. Yhdet tai kahdet Rotterdamin terassilla ja mestoille noin kymmenen minuuttia ennen ilmoitettua alkamisaikaa. Vessapyrähdys, tiskille ja siinä samassa keikka jo alkaakin - ihan ajallaan! No nyt kyllä, näin se pitää mennäkin!

Setti alkaa heti tykityksellä! Liekeissä :tulipää: :jami: Ollaan ihan liekeissä, mahtava meininki. Paikka ei ole ihan tupaten täynnä, mutta jäädään suosiolla todella taakse. Siitä näkee, siitä kuulee, eikä siinä ole porukkaa tönimässä. Loppujen lopuksi meidän paikkavalinta oli ehkä paras mahdollinen keikan kannalta, joka varmasti kruunasi keikasta nauttimisen.

Siltsu on niiiiin ihana. Hän vetää kipaleita, juttelee, ottaa kontaktia yleisön kanssa todella lempeästi ja karismaattisesti, sen lisäksi vielä hihittää ja on muutoinkin tosi läsnä. On ihan kuin ei olisi sitä isoa porukkaa siinä, vaan mut ainakin valtaa semmoinen lämminhenkinen tunnelma kipaleiden välissä. Ihan kuin vaan hengattais jonkun olohuoneessa. Ei ole kovinkaan montaa artistia jonka noinkin isohkolla keikalla saisi aikaan moisen tunnelman. Siltsu todella osaa ottaa yleisön ja antaa sille. Jeebus mikä karisma! :tipahdus:

Settilista on selkeästi ammattitaidolla rakennettu. On niitä vähän vanhempia hittejä, viimeisimpiä pankin räjäyttäjiä, uusittuja sovituksia vanhoista biiseistä, covereita, Tähdet tähdet-kamaa ja encore - tietty!

En muista järjestystä, mutta illan aikana soi lattariversioita aika monestakin biisistä, mutta oli ihan perus iskelmäversioitakin joukossa.Listassa oli mm. Viilenneen, Karnevaali, Sunny, Malagaan ( :inkkari: :tulipää: :jami: ), Ihmisiä Suviyössä, Kuuleeko Eero, Abba-potpuri ( :jami: ), Lattari-Satulinna ( :sydän: ), Quien sera, joku vaaleanpunaisen pantterin biisi jota en tunnistanut :keijo:, tulevan levyn nimikkobiisi (joka oli vähän ehkä pervo :virne: ), vikana Valkeaa unelmaa ja jotain ehkä oli vielä. Suvi täydentäkööt.

Mutta jestas mikä keikka!
Jos joku vetää ihan tulipään kovan keikan, niin Siltsu. Alkuun vähän mietin, että mitenkähän tässä käy, kun Siltsu on kuitenkin iskelmä-artisti. Vaikka siellä ne iskelmät oli ja ne sinne sopi, ja mä ainakin niistä tykkäsin, niin ihan järjetön fiilis! Paikka räjähteli ja se musiikki vaan vei mennessään. Plus että meidän seurue bailasi ihan niin täysillä kuin vaan ikinä pystyi. Aika vähän siellä mitään hullua riehumista näkyi takaa, mutta yleisesti ottaen yksi kovimmista keikoista millä olen ollut. Mietin edellistä keikkaa samassa paikassa, joka oli helmikuussa Cheek, niin Siltsun keikka pyyhki lattiaa Cheekin keikalla kovuudessaan. Osittain jo siksi, että yleisö koostui ihan erilaisista ihmisistä ja artistit ovat erilaisia ja ja ja, mutta mun mielestä Siltsun keikalla ihan kirjaimellisesti meinasi lähteä mopo keulimaan. En tarkoita etteikö sitä tapahdu muillakin keikoilla.

theialle tiedoksi, että mun kanssa voi lähteä keikoille, alan oppia riehumisen ja hillinän välisen tasapainon ;)

Siltsu :sydän: :hymyhali: :ahihi: :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron