Laihdutus

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 11 Elo 2014 12:40

Huoh. Oon sitten viime painonpudotuksesta lihonut 10 kg :(

Aloitan ens maanantaina sitten Superdieetti-nettivalmennuksen (kuusi viikkoa). Josko sillä sais nyt alkuun nää tulleet 10 kg pois...

:huoh:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Elo 2014 15:37

Mun pitäisi tehdä itelleni jotain, mutta se kaatuu aina johonkin tekosyihin ja rahattomuuteen. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta rahattomuus on ruuanlaitossa yksi isoimpia asioita. Epätervelliset valinnat on halvempia kuin terveelliset. Ainakin mun kauppamaastossa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 11 Elo 2014 18:40

On se ihan totta, laihduttaminen vaatii kyllä aika paljon. Terveellinen ruoka maksaa enemmän :p ja on tää muutenkin, enemmän tiskiä, enemmän vaivaa :p

Ens viikolla ei sitten käydäkään enää lounasraflassa syömässä, vaan pitää tehdä eväät ite. NÖYYY! Ei kiinnosta kyllä yhtään. mut, pakko on jotain tehdä asialle ja viimeksi meni kyllä hyvin, joten kyllä se kai tästä kun suhtautuu oikein. Ja liikkuminen :ei: pienistä askelista se kai lähtee, heh?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Pe 15 Elo 2014 09:48

On se kyllä tosiaan hullua, kun esim. hese/mäkki myy hampurilaisaterian n.4,- mutta salaatti maksaa 7,- ?
Tuolla buffassa on tullu käytyä taas kesän kunniaksi ja siellä salaattibufa (joka sisältää leivän) on sentään pari euroa halvempi, kun täys buffa.
Tietenkin siellä sitten syökin ihan liikaa kerralla. Sitähän oli tutkittu, että noutopöydästä syödään jotain kilo! /kerta?

Edit: Sen on muuten nyt huomannu, että kun vetää tommoisen pienen burgeriaterian, niin tuntuu kun niitä voisi imaista samantien vaikka kolme.
Sitten kun kuitenkin malttaa odotella 15-30 min. olo alkaakin tuntua suht täydeltä/sopivalta. Sehän kai tuossa "pikaruoassa" se ongelma on,
kun pikkuinen annos sisältää perhanan paljon kaloreita ja vatsa ei tajua, että on saatu jo tarpeeksi.(kun se on niin pieni- hampurilainen)

Itsehän syön edelleen arkisin (töissä) raakaa kasvista esim. kaali ja porkkanat ei maksa paljoa / yleensäkin juurekset.
Salaatteja en kyllä ostele, muuten kuin jäävuorta silloin tällöin , niissä on aivan törkeät kilohinnat.

Kesä meni lähes kasviksitta, kun ei oltu kotosalla, voi olla että on pari kiloa tullut lisää.
Työhousujen vyö menee kyllä edelleen viimeiseen reikään kiinni.(samaan kun loman alussa)
Avatar
Haahuilija
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 30 Huhti 2008 09:29

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 19 Elo 2014 08:07

Yks päivä takana ja mä oon ihan puhki :virne: enkä oo ees vielä ottanut liikkumista mukaan (oikeestaan) :virne:

Mulle vaan toi seuraavan päivän suunnittelu on ihan tosi hankalaa :P Pitäis jo miettiä mitä syön tänään illalla/huomenna päivällä duunissa :P

Tän aamun aamupala meni paljon paremmin alas kun eilinen, kun tein maitorahkasta ja marjoista smoothien, enkä yrittänyt vetää niitä sellaisenaan.

Fitfarmin foorumilta saa myös hyviä vinkkejä, että ei tarvii ihan aina sitä maitorahkaa vetää, vaan on muitakin vaihtoehtoja.

tänään ylitin itseni ja lähdin klo 5:18 40 min (kävely)lenkille! :superhymy:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 20 Elo 2014 19:53

Kun maitorahkan sekaan pistää marjojen lisäksi mehukeittoa, niin menee jankimpikin rahka helposti alas. :tilt:

Itse en enää pahemmin laihduta vaan ylläpidän nykyistä painoa. Kaikkein ärsyttävintä on keksiä hyvää ja terveellistä (vähäkalorista) syömistä. Ennen tein paljon erilaisia ruokia, mutta nyt on mennyt ihan liikaa kana-riisi-wokvihannekset
ja makaroni-jauheliha-jotainmössö -linjalle, kun ei jaksa muuta keksiä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Emilia » To 21 Elo 2014 22:22

Mehukeittojen puolesta puhun minäkin! Kannattaa kuitenkin valita sokeriton vaihtoehto. :keijo: :itsestäänselvyys:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja papupata » To 28 Elo 2014 01:29

Mä en kyllä käsitä miten se voi olla niin vaikeata keksiä terveellistä vähäkalorista ruokaa... Eihän sen pidä kaloritonta olla, kaikki parin viikon dieetit on vaan väliaikaisia ratkasuja. Itellä ei ikinä oo ollu ongelmaa keksiä mitä söis, reseptejähän on esim netti täynnä. Tulin tänään salilta eikä jaksanu tehdä mitään, joten tein kana-papu-burriton. Vihanneksia ja salsaa sekaan, kesti varmaan kymmenen minuuttia tehdä ja kuitenkin terveellistä. Jos haluu tuhdimman niin tummaa riisiä sekaan, ihan varmasti vie nälän ja hyvää on :P
papupata
 
Viestit: 7
Liittynyt: La 23 Elo 2014 15:26

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Elo 2014 09:42

Välistä on vaikea keksiä mitään ruokaa.
Sulla ei vissiin ole ikinä ollut sitä tilannetta?
Mulla on, eikä se niin vaan ratkea että kaivaa netistä jonkun reseptin.
Aina vaan ei ole mahdollisuutta toteuttaa niitä tai halua. Voi myös olla tärkeämpiä asioita mielen takana kuin ruuan miettiminen :keijo:
Sen lisäksi etukäteen jonkun seuraavan päivän pohdinta voi olla uuvuttavaa. En mä ainakaan joka päivä jaksa miettiä mitä syön huomenna tai ylihuomenna. Vaikka pohdinkin, koska mun syömiseen liittyy myös se miten pääsen kauppaan ja miten saada kotona olevat kamat riittämään pidemmälle. Ei siis riitä että kaivaa vaan jonkun mureke-reseptin, vaan pitää miettiä mitä saa tehtyä niistä aineista mitä luuhaa kaapeissa. Usein ne kun pitää saada riittämään useammallekin päivälle. Tai viikolle.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Elo 2014 10:08

On vaikee keksiä mitään ruokaa vaikkei laihduttaiskaan. :sori:

Mun pitäis ihan aikuisten oikeesti nyt alkaa kattomaan mitä suuhuni pistän.
Olen varmaan viimeisen puolentoista vuoden (istumätyön aloittamisen jälkeen) lihonut 10 kiloa huomaamattani.
Syön samalla tavalla kuin ennen, mutta näköjään työ on vaikuttanut näin paljon kulutukseeni.
En aktiivisesti lenkkeile tai harrasta muutakaan liikuntaa. Pitäis kai alottaa ainakin tuo lenkkeily, kun se olisi ilmaista.
Mulla ei ole tällä hetkellä varaa liittyä mihinkään salille, enkä edes halua sellaista. Mieluummin liikun ulkona satoi tai paistoi.

Tuohon syömisten keksimiseen:
Mä syön töissä joka päivä lounaalla salaattia, jonka teen itse kotona. Aina on jäävuorisalaattia, tomaattia ja kurkkua. Näiden seuraksi laitan jotain mitä kotoa löytyy jos jaksan. Lisäksi päivän aikana syön voileivän juustolla ja tavallisen jogurtin. Töistä kotiin tullessa teen sitten jotain ruokaa, kun miehekekin tulee töistä ja on nälkä hänelläkin. Tähän myös yleensä kaatuu terveellisesti syöminen osittain. Yleensä ruoka on arkena pastaa/riisiä ja jauhelihaa/kanaa. Nää sen takia, että ovat nopeita laittaa. En arkena jaksa ruveta perunoiden kuorimiseen tai mihinkään monimutkaiseen. Mitä helpompi sen parempi. Usein laitan jauhelihakastikkeen suoraan purkista, koska se on noepaa ja hyvää.

Yleisellä tasolla luulen, että syön melko hyvin ja monipuolisesti, kun ruokavalioon kuuluu arkena kaikkea kasviksista ja salaateista pastaan, riisiin ja leipään, maitotuotteisiin yms. Mutta. Ongelma lienee lähinnä siinä sitten se, että nämä ruuat mitä syön, voisi myös valmistaa terveellisemmin ja vaihtaa esim. riisin vaaleasta tummaan/kokojyvään tms. En vaan ole viitsinyt, enkä tiedä viitsinkö jatkossakaan. :sori:

Lisäksi syön melkein päivittäin jotain karkkia ja suklaata. Paljon karkkia ja suklaata. Uskon, että karkki on suurin ongelmani painon suhteen.
Olin ajatellut, että voisin aloittaa säännölliset karkkipäivät nyt 1.9. alkaen. Pitäisin karkkipäivän joka toinen lauantai. Tänä lauantaina saisin syödä karkkia ja sitten seuraavan kerran kahden viikon kuluttua. Olin myös ajatellut rajoittaa karkin ostoa niin, että siihen saa käyttää maksimissaan 3 euroa. Tuolla rahalla saa jo ihan tarpeeksi irtokarkkeja tai muuta. Katsotaan, alkaako painolle tapahtua jotain jo pelkästään karkkeja rajoittamalla, eikä tarvitsisi muuttaa niin paljon muita ruokailutottumuksia, koska se on paljon vaikeampaa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Elo 2014 13:08

Mua nauratti kovin tuo mun edellisellä sivulla ollut pohdintani: "häiden jälkeen voisin jatkaa laihdutusta" :keijo: ei ihan mennyt. Laihdutuksen jatkaminen = mässäily :keijo:

Nooh, katotaan josko nyt saisi ne järkevämmät ruokailutottumukset taottua tonne takaraivoon. Että pitää syödä säännöllisesti, juoda vettä, muistaa syödä tarpeeksi proteiiniä, vähentää niitä hiilareita, syödä järkevästi ja kohtuudella. Ja jos on pakko syödä herkkuja, niin sitten vaikka herkkupäivänä.

Myönnän kyllä, oon laiska, aina valitsen mieluummin esim. mennä syömään ruokalaan töissä, kun että tekisin omat eväät. ja siellähän nyt ei kyllä erityisen terveellistä tuo ruoka ole... Ja kuitenkin käydään uuusein ravintoloissa syömässä kavereiden kanssa, ja siellä nyt vaihtoehdot ei myöskään ole kovin terveellisiä - edes ne salaatit.

Kun tän vaan saisi "automaatioksi" niin olisi paljon helpompaa, kun jatkuvasti joutua miettimään näitä asioita.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja skray » La 06 Syys 2014 09:07

Mun karkkilakko on alkanut yllättävän helposti. :superhymy:
Viime maanantaina aloitin karkkipäivän noudattamisen. Karkkia saan siis syödä vain joka toinen lauantai ja seuraavan kerran siis vasta 13.9. Mulle tämä on kuin karkkilakko. Viime maanantai olikin pahin, kun kävin sellaisessa kaupassa, jossa joutuu kävelemään koko pitkän karkkihyllyn ohi, jotta pääsee kassalle. Isommissa marketeissa täällä on helppo mennä karkkihyllyjen ohi, kun ne on omina käytävinään ja sopivasti vähän sivussa ja helposti skipattavissa. Karkkihyllyn ohittaminen maanantaina oli vaikeaa, kaikenlaista hyvää näin ja teki mieli ostaa, mutta en ostanut. Parasta on se, että nyt ei edes tee mieli karkkia enää koko ajan.

En tiedä onko lakkoilun aloittamisen helppouteen vaikuttanut se, että oon ollut hirmuisessa flunssassa tiistaista asti. Kurkkupastilleja saan syödä, koska ne auttavat pahimpaan hätään töissä. En ole katsonut onko ne sokerittomia vai mitä, mutta ne eivät tässä karkkilakossa kuulu karkkien piiriin kuitenkaan. Töissä on ollut hyvä syödä kurkkupastilleja, kun koko ajan joutuu puhumaan ja niiden avulla ääni on kulkenut paremmin ja on ollut helpompi olla. Lisäksi olen syönyt Strepsilsejä, jotka on aika makeita.. ja salmiakin makuisia yskänlääketablettejakin oon ottanut pari, kun ei parempaa yskänlääkettä kotona ole ollut.

Hmm... Pitäisiköhän alkaa kikkailla erimakuisten lääkkeiden avulla, kun niitä tuntuu saavan kaikenlaisten karkkien ja makeiden juttujen makuisena.. :keijo:
Oon pian lääkekoukussa salmiakin makuisiin yskänlääketabletteihin. Pitääpä muuten kaivaa kaapista vadelman makuiset fluoritabletit ja vetää niitä purkin suosituksen mukaan vähintään 6 päivässä... :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 15 Syys 2014 10:18

Neljä viikkoa laiharilla, -5 kg, ja hirveesti lipsahduksia tapahtunut :nolo:

Oon oikeesti aika yllättynyt tästä pudotustahdista, koska tässä nyt on viikonloput menneet aivan penkin alle. Yleensä kaava on ollut että pe ollaan oltu bailaamassa ja sitten lauantai ja mahdollisesti vielä sunnuntaikin sitten darraisena ja syöty mitä sattuu.

No, hyvä että putoaa.

Tänäkin aamuna jaksoin 56 min kävelylenkin ennen töitä. Oon aika ylpee itsestäni :tp: Vielä kun jaksais useempana aamuna ja joka viikko... :virne: Viime viikolla uni maistui paremmin kun ulkoilma. Sain myös yhdeltä tutulta treeniohjelman, ja on kyllä ihme ja kumma jos pääsen sitä ees yksillä toistokerroilla kerran läpi :D ja toistokertoja olis 3-4 sarjaa/liike :keijoei:

No. Olis tässä vielä lokakuu ja marraskuu aikaa tiputella, joulukuutakin osa. Ja sitten rauhoitan häämatkan ( :sydän: ) ajaksi, ja ensi vuonna sitten taas.

Tavoitehousuja mulla on kaappi täys...
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Smitty » Ke 12 Marras 2014 11:48

Kiitos parisuhteen (kyllä minä häntä joskus tyttöystäväksikin kutsun ;)) paino on tippunut -12 kiloa.

Ensinnäkin hänen myötään opin että olen laktoosi-intolerantikko (luulin että kyseessä oli vain hyvin toimiva suoli).
Sitten opin että tähänastinen "syön mysliä yleensä, ja olen siten ansainnut pizzaa, makkaraa, kakkua ja muita kasvavan nuoren miehen rakennusaineita"-dieetti ei toimi.

Nyt syön kevyttä kotiruokaa ja paremmin kuin aiemmin (kasviksia voi oikeasti paistaa? Mind. Blown :o: ). Mikäli joskus haluan pizzaa, makkaraa, kakkua tai muuta makeaa, syömme sitä koska himoa vastaan ei kuulemmakannata tapella.

Toisinaan laihdutus voi olla ihan vaan kiinni ruokavalion muutoksesta.

Ps. pari kertaa on repsahdettu ja paino on mennyt taas ylös. Sitten tehdään korjausliikkeitä. Radikaalein oli se kerta kun juotiin vain proteiinipirtelöitä viikonloppuna. Paino laski, mutta en suosittele heille jotka ovat sinut mielenterveytensä kanssa :bubblesfriikki: alkoi meinaan kaikki näyttää nakeilta loppuvaiheessa. Pitikin syntyä yllytyshulluna...
Smitty
 
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 11 Marras 2014 18:10

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 05 Tammi 2015 14:39

Löin sitten miehen kanssa kättä päälle että molemmilta lähtee painoa kesään mennessä. Mieheltä -10kg, minulta -15kg tai enemmän (koska mulla on enemmän mistä ottaa :pahis: ).
Eka päivä tänään ja sa****a ku on perseestä. En saa napostella, en saa lohtusyödä, pitää luoda itelle jonkin sortin ruokarytmi. Anteeksi mitä? :täh:

Liikkumaankin pitäisi alkaa. :gaah:

Tsiisus mitä mä oon menny lupaamaan? :friikki:

PS: mistä löytää hyviä, ravitsevia, täyttäviä smoothie-ohjeita?
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 05 Tammi 2015 15:03

Mä en oo uskaltanut käydä vaa'alla, mutta tiputus alkaa mullakin - varmaan ens viikolla sitten. Tiedän, että laihdutetut kilot on tulleet takaisin ja korkojen kera...
Torstaina on firman pikkujoulut, niin vielä en "viitti" aloittaa laihduttelua. Yritän toki kattoo jo vähän ruokavaliota kuntoon...

Mä (Fitfarm)dieetillä tein aina aamiaissmoothien:
250 g rasvaton maitorahka (oon käyttänyt myös juoksevaa rahkaa, tulee vähän juotavampi)
150 g mehukeitto, sokeroimaton
100 g marja
(10 g leseitä)

Saa mukavasti vaihtelua mehukeittoja ja marjoja vaihtelemalla.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 05 Tammi 2015 17:39

Mun pitäis laihduttaa, mutta mä en ole laihduttaja. Pitäisi vain liikkua enemmän ja karsia muutama juttu ruokavaliosta pois. Tai pitäisi ehkä olla se ruokavalio :keijo:

Muistakaa olla armollisia itellenne tässä, joohan. Että siitä mitä pitäisi tehdä ei tulisi liikaa paineita :hymyhali:

Mä luin jotain smoothie-juttuja jonkun tosi oudon people-lehden twitter-jutun kautta. Siinä oli mm. piparminttusuklaalta maistuva vihreä smoothie ja joku toinen mikä oli aika proteiinipitoinen (käsittääkseni). Luuletteko että enää löysin sitä :pepsodent: Siinä oli kuitenkin proteiini-jauhetta, spiruliinaa ja jotain. Ehkä mä yritän kaivaa sen uudestaan. Luin siitä yöllä, joten toivon muistavani lukeneeni oikein :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 05 Tammi 2015 18:03

Theia, jos sulla on enemmänkin noita ohjeita tallessa, saako niitä lainata? :pahis:

Mutta armolla mennään, todellakin. Repsahduksia tulee varmasti, ja se on ihan ok kunhan niitä ei tule tyyliin joka toinen päivä. :keijo:
Ja kaloreita en suostu laskemaan. Kohtuus kaikessa.

Eiköhän tämä tästä. :keijoei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 05 Tammi 2015 18:46

Ei mulla hirveesti oo mitään :( Kaivelen niitä mitä on, ja laitan tonne ruokaketjuun! :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 27 Tammi 2015 13:51

Tänään mä aloitan! Vihdoin. Paino tällä hetkellä sama, kuin se oli elokuussa kun Superdieetin aloitin. Nyt vaan sitten kunnon aivopesu, että se elämäntapa sitten jää. Onneks nälkää ei tarvii oikeestaan nähdä alun jälkeen, nyt vaan oon tottunut syömään turhan isoja annoksia.. :(
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 27 Tammi 2015 23:18

Tsemppiä theia! Mennään uimaan sitten taas, kunhan ensin saan lääkäriltä luvan? :) (Joskus kuukauden päästä tosin vasta lääkäri.. :( )

Mun pitää tehdä jotain voimaharjoituksia ja kiinteytysjumppaa. Paino on tippunut itekseen takaisin lähtölukemiin mutta kroppa on muuten ihan lösähtänyt. Eli ei tavallaan kuulu mun asia tähän ketjuun ollenkaan. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 27 Tammi 2015 23:30

Kiitti tsempeistä! :) ja jatketaan uinteja kyllä kun pystyt, vielä kun on niitä kertojakin kortilla jäljellä :)
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 01 Helmi 2015 18:40

Tsemppiä laihdutukseen. :hymyhali:

Vaikka en olekaan laihduttaja, tulin jakamaan tiedon siitä, millä minä saan makean himon taltutettua. Tuoreilla taateleilla! Ovat niin makeita, ettei niitä voi syödä kuin 2-3 kerralla. Ei ole käynyt mielessäkään ostaa mitään muuta makeaa, kun syö noita pari kertaa päivässä. (Toisaalta en ole muutenkaan kovin pahasti sokerihiiri.)

Tokihan nuo sisältävät hirmuisesti sokereita, mutta ovat ainakin huomattavasti terveellisempiä kuin karkit. :tilt: Tarkistin, että yhdessä on noin 23 kcal. Jos niitä syö vaikka kuusi, energiaa tulee 144 kcal. Vertailu vuoksi: Lauantaipussissa (150g) on 352 kcal ja Pätkis Mini Bites -pussissa (140 g) 493kcal. :O:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 02 Helmi 2015 17:45

Hiirillä testattiin siten, että sokeria ja kokaiinia oli aina tarjolla. Useimmat valitsivat sokerin, joten sen testin mukaan sokeri koukuttaa kokaiinia pahemmin. :kauhistunut:

Tämä siis "Koukuttavat nautinnot" -sarjasta napattuna tietona.

Mä olen salilla ahkeroinnin seurauksena vähän kaventunut keskivartalosta, mikä on toki hyvä. :virnu: Mitään erityisen tarkkaa tavoitetta ei ole tässä vaiheessa. Paitsi säännöllinen liikunta (väh. kerran viikossa).
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Laihdutus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 02 Helmi 2015 21:54

Pascal Lemoix kirjoitti:Hiirillä testattiin siten, että sokeria ja kokaiinia oli aina tarjolla. Useimmat valitsivat sokerin, joten sen testin mukaan sokeri koukuttaa kokaiinia pahemmin. :kauhistunut:

Tässä on ehkä vähän laitettu mutkia suoriksi.

Hiiri on hyvin harvoin kuin pieni ihminen. Vaikka joku asia koukuttaisi hiirtä ja joku ei, ei se tarkoita, että sama pätisi ihmisellä. (Ei, en silti väitä, että sokeri ei millään tavalla koukuttaisi.) Jospa hiiri ei saa niin paljon mielihyvää kokaiinista. Entä jos se kokee ylipirteyden ahdistavana. Ainakaan se ei saa ylimääräistä mielihyvää siitä, että se käyttää kiellettyä ainetta. Ei hiiri tajua olevansa pahoilla teillä. Ja ennen kuin hiiri on mihinkään koukuttunut, tarve hankkia ravintoa ohjannee sen toimintaa ensisijaisesti. Se, että hiiri hakee helposta energia lähteestä ravintoa, ei yllätä yhtään. Mutta onko se silti koukuttumista? Kun kuitenkin sen hiiren on saatava ravintoa jostain, joten miksi se ei söisi sokeria, jos sitä on kokoajan saatavilla. Ja jospa se hiiri ei tajua annostella itselleen "riittävästi" kokaiinia. :tilt: Vai saiko se sokeria/kokaiinia suoraan suoneen esim. nappia painamalla?

Luulisin, että ainakin jossain määrin ihmisen sokerikoukku johtuu lähinnä siitä, että syödään miten sattuu. Kun sitten verensokeri on liian alhaalla, halutaan äkkiä energia - ja nopeasti sitä saa sokerista. Mistä seuraa verensokerin pompsahtaminen ja uusi sokerihimo verensokerin romahtaessa. Toisaalta olisi myös vaarallista, jos ihminen ei haluaisi ollenkaan syödä sokereita. Aivomme kuitenkin tarvitsevat sokeria toimiakseen. Miten siis voidaan määrittää se, onko koukussa elintärkeään ravintoaineeseen? :riips:

Ja kaiken tämän pohdinnan jälkeen olen silti sitä mieltä, että ihminen voi olla pahastikin sokerikoukussa ja suoranaisesti riippuvainen. Toisaalta edelleen häiritsee se, että tutkimuksessa oli todennäköisesti tehty virheellinen johtopäätös, koska ei olla oikein ajateltu riippuvuuden mekanismeja ja taustatekijöitä kunnolla. :keijoei: Hitsi, kun ei tiedä alkuperäisartikkelia. Olisi mielenkiintoista lukea kunnolla koeasetelmat, kokeeseen osallistuneen populaation koko ym. Täytynee etsiä jossain vaiheessa. :kyllä: Pasc, muistatko ollenkaan, minkä niminen tutkija oli tuon tutkimuksen tehnyt?
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa