Mitä tulikaan luvattua?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 01 Tammi 2014 18:10

Nugat kirjoitti:Nyt keksin mitä voisin luvata itselleni. Jotain haasteellista.

Vuoden päästä mä osaan ja pystyn seisomaan käsilläni.

Kyllä. Näin on näppylät.

Heti alkoi ahdistamaan. :virne:


No jaaaaaah.... Ei se nyt ihan sujunut niin kuin ajattelin. :keijo: 5 min ennen kuin kello löi uudenvuoden kunniaksi heitin tyynyn lattialle, huusin avustajalle hoi! ja sitten hop! Heitin jalat ylös ja avustaja piti mua sitten siinä pystyssä. :keijo: Se oli kamalaa! En kyllä yhtään voinut itse hallita siinä pystyssä olemista. :virne: Tyyny vähän helpotti ettei päähän sattunut. Siitä asennosta oli kamala tulla poiskin. :keijo:

No mut nyt se on mukamas suoritettu. :virne:

Täksi vuodeksi lupasin että aloitan ratsastuksen uudelleen ja jatkan salikäyntejä. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 01 Tammi 2014 18:45

Mä lupaan pitää suklaattoman tammikuun :keijo:
Tämä koskee siis vain suklaata sellaisenaan, leivonnaisia tai suklaajäätelöä tms. ei lasketa. Koko syksyn on ollut jotenkin jatkuvasti tarjolla suklaata, sitä on tullut syötyä ihan liikaa ja välillä ihan vaan siksi että sitä sattuu olemaan siinä, vaikka ei edes oikeastaan tee mieli, joten ehkä pienen tauon jälkeen siitä nauttiikin taas enemmän. Mulla on iso kasa joululahjaksi saatua suklaata, piilotin sen kaappiin pois näkyvistä helmikuuta odottamaan. :tilt:
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja damn » Ke 01 Tammi 2014 22:37

Minä yritän tänä vuonna olla tasapainoisempi. Olen aika joko tai- ihminen ja vedän fiilikset ja tekemiseni usein ääripäistä toiseen. Välillä olen onneni kukkoloilla ja hyvin pian sen jälkeen ihan hajalla. Tai välillä olen kiinnostunut joistain asioista ja toisessa hetkessä en enää välitäkään yhtään. Tai meinaan kuolla stressiin ja toisena hetkenä olen välinpitämätön ja äärimmäisen huoleton ja vastuuton. Kultaista keskitietä en varmaan ikinä saavuta, mutta tiedän että pystyn edes jonkin verran parantamaan tässä ja se helpottaisi elämää kummasti.

Lupaan myös säästää joka kuukausi 300€ ja niillä rahoilla menen silmien laserleikkaukseen.

Yritän myös oppia luottamaan ihmisiin paremmin. Siis niihin, joita rakastan ja ovat tärkeitä.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja theia » Su 05 Tammi 2014 12:16

Mä lupaan kuntoilla enemmän kuin viime vuonna (jo parin päivän jälkeen tää on jo melkein totetutunut :keijo: ), ja laihduttaa röökinpolton lopetuksesta tulleet kilot pois.

Lupaan myös etten muutu täysin psykoottiseksi maalis-huhtikuun vaiheilla :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Shay » Su 05 Tammi 2014 12:50

Mää en virallisesti aatellu luvata mitään. Pieniä suunnitelmia on vain tämän vuoden varalle.

Voisin 'luvata', etten haaskaa tänä vuonna rahaa turhuuksiin. Se on vissiin tärkein asia, jonka pitäisi viime vuoteen verrattuna muuttua.

Sen lisäksi tulisi vieläkin vahvistaa itsekuria ja keskittyä täysillä tärkeisiin asioihin eikä tuhlata aikaa lusmuiluun.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Tammi 2014 16:12

Meillä on Miehekkeen kanssa tekeillä lista uusista ja vähänkäytetyistä raaka-aineista ruoanlaittoa ajatellen. Joka kuulle olisi tarkoitus valita teema-aineet, joita tulisi käyttää kyseisenä kuuna ainakin pari kertaa. (Muinakin kuukausina niitä saa toki käyttää.) Lisäksi listaamme ruokalajityyppejä (pyreet, röstit ym.), joiden avulla saa palautettua mieleen, mitä kaikkea voisikaan kokeilla. Mä haluaisin kokeilla tehdä ensi vuoden aikana konvehteja (sain riittävän tarkan paistolämpömittarin joululahjaksi) ja perinneruokia. :täpinä: Ehkä kaavoihin kangistunut ruoanlaittomme on ainakin osittain pikkuisen vähemmän kaavoihin kangistunutta tänä vuonna.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 06 Tammi 2014 16:12

Mä lupasin tälle vuodelle käydä katsomassa kaikki Jokerit-Tappara -ottelut. En erikseen tarkentanut, mutta tarkoitin liigaotteluita aikuisissa.

Vitsihän on luonnollisesti siinä, ettei niitä tule kuin jos joukkueet kohtaavat pudotuspeleissä :p Ja ne nyt varmaan jaksaa käydä katsomassa.

Mä en tiedä liikuntatavoitteista, kun ei ne työt kuitenkaan kauheasti vähene ainakaan ennen kesäkuuta. Mutta jos nyt jotakin kerran viikossa tyyppistä saisi aikaan, niin se olisi jo tosi hyvä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 08 Joulu 2014 18:27

Vuosi vaihtuu vasta kolmen viikon päästä, mutta yhden lupauksen ensi vuodelle olen mielessäni tehnyt. Käyn useammin vanhempieni ja sisarusteni sekä sillä suunnalla asuvien kaverien luona kylässä. Juutun helposti kotiin, enkä saa aikaiseksi pitää yhteyttä ihmisiin, vaikka mieli tekisi. Ensi vuonna toimin toisin ja matkustan säännöllisemmin entisille kotikonnuille.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 08 Joulu 2014 22:33

Shay kirjoitti:Mää en virallisesti aatellu luvata mitään. Pieniä suunnitelmia on vain tämän vuoden varalle.

Voisin 'luvata', etten haaskaa tänä vuonna rahaa turhuuksiin. Se on vissiin tärkein asia, jonka pitäisi viime vuoteen verrattuna muuttua.

Sen lisäksi tulisi vieläkin vahvistaa itsekuria ja keskittyä täysillä tärkeisiin asioihin eikä tuhlata aikaa lusmuiluun.

Vähän tuntuu, että ens vuodellekin pitäis tehdä sama lupaus. :virne:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 09 Joulu 2014 11:30

Vissiin aika katsoa, miten kävi tän vuoden lupausten kanssa...

Emilia kirjoitti:Viime vuonna en muista luvanneeni mitään. Vuodelle 2014 on sen sijaan jo monen monta lupausta.

1. Lupaan pitää aktiivisemmin yhteyttä ystäviin ja myös nähdä heitä.

No joo, toteuttunut tiettyjen tyyppien kohdalla. Joitain ihmisiä ei vain taida olla tarkoitettu usein nähtäväksi. Kesän jälkeen myös muu yhteydenpito on jäänyt vähiin etenkin niiden ystävien kanssa, joilla ei ole lapsia. :nolo: Parannan tapani heti.

Emilia kirjoitti:2. Lupaan liikkua enemmän ja saada itseni terveyttä edistävään kuntoon (ja siinä sivussa vatsamakkarat veks) maaliskuun loppuun mennessä.
Räkänaurut tälle...

Emilia kirjoitti:3. Lupaan lukea edes yhden kirjan loppuun asti.

Joo, ei.. Oikeasti? Voi mua. :huoh: Toisaalta olen kyllä lukenut enemmän novellikokoelmia tms tai tietokirjallisuutta, jota ei välttämättä tarvitse lukea alusta loppuun vaan enemmänkin sieltä täältä. Mut joo, noloahan tää on. :nolo:

Emilia kirjoitti:4. Lupaan aloittaa uuden harrastuksen.

No, kävin mä syksyllä uimahallissa vesijuoksemassa ja uimassa muutamaan otteeseen! :D

Ensi vuodelle en taida tehdä kummempia lupauksia. Jos koittaisi löytää kadonneen kuntonsa kärrylenkkien lomassa. Kirjojen lukemiseen on varmaan tätäkin vuotta vähemmän aikaa ensi vuonna mutta ainahan sitä voi yrittää.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja damn » Ti 09 Joulu 2014 17:20

damn kirjoitti:Minä yritän tänä vuonna olla tasapainoisempi.


Huutonaurut! :rotflmao: . En oo ikinä ollut niin epätasapainoinen kuin kuluvan vuoden aikana. Joten voihan tuota luvata vaikka mitä, taidan luvata samaa ens vuodelle.

Muita lupauksiani olivat säästäminen laserleikkaukseen ja oppia luottamaan ihmisiin(tärkeät ja läheiset ihmiseni). Säästämisessä onnistuin. Luottamaan en oppinut, mutta eipä ollut hyvät lähtökohdatkaan kun ihmiset taas perseili ja loukkas minua, tapailukumppanit lähinnä siis. Ystävien kanssa kyllä mennyt vuosi oikein hyvin.

Ensi vuodelle voisin luvata, että olen vähemmän tieokoneella. Kone on melkein aina auki on kotona olen, niin voisi välillä vaikka laittaa sen kiinni, niin keskittyisi helpommin muihinkin asioihin kuin netissä roikkumiseen.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja theia » Ti 09 Joulu 2014 21:54

Vituiks meni täälläkin :virne: nooo liikuin mä hetken, joka on siis enemmän kun viime vuonna, muuuut... no hups.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 10 Joulu 2014 12:20

Mä voisin yrittää luvata olla rohkeampi.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 10 Joulu 2014 20:51

Mun ja Miehekkeen ruokakokeilut tyssäsivät jo alkuvuodesta. Pari kuukautta kai jaksettiin. Konvehteja en ole tehnyt ja perinneruoatkin ovat jääneet unholaan.

Kesän jälkeen Mieheke on kyllä kokeillut kaikkea uutta (kokannut kohta läpi yhden keittokirjan, jossa on herkullisia keittoja). Syksyllä mun ainut uusi ruokatuttavuus taitaa olla pakasteesta löytyvät paneroidut soijasuikaleet tms. :töktök: Ovat kyllä todella hyviä juuresranskisten kanssa tarjottuna, mutta aika säälittävän yksitoikkoista mun ruoanlaitto on. Siltikään en aio luvata kokeilla uusia ruokia. Ei vaan jaksa. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 10 Joulu 2014 22:02

Vuonna 2013 olen näköjään luvannut juoda enemmän vettä. :keijo: Jotenkin tuntuu, että tää on taas tänä vuonna jäänyt, työpäivän aikana ei useinkaan tule juotua paljoakaan muuta kuin kahvia. :jaaha: Ehkä voisi yrittää tehdä saman lupauksen uudestaan.

Täksi vuodeksi olen näköjään luvannut jotain liikunnasta, no, onhan se onnistunut vaihtelevasti, mutta taukojakin on tullut. Nytkin flunssa estää salilla käymisen ja kohta onkin jo joulu, jolloin olen kaukana salistani. :keijo:

Käteviä tällaiset ketjut, eihän sitä muuten muistaisi edes mitä on luvannut...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 29 Joulu 2014 16:40

Mun lupaus piti, kuten ketunhäntä kainalossa arvelinkin. :juoni: Eli "kävin katsomassa kaikki Jokerit-Tappara -ottelut", koska yhtään ei pelattu.

Ensi vuodeksi harkitsen lupausta käydä katsomassa kaikki IFK-Tappara -ottelut. Tämä olisi ihan oikea haaste. Tammikuussa pelattavaan olen ainakin menossa ja se on ainut varma. Kyllä ne syksylläkin ainakin kerran pelaavat.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 31 Joulu 2014 16:56

Olen monena vuonna luvannut olla sosiaalisempi ja pitää paremmin yhteyttä ihmisiin.
Tässä on aika hyvin onnistunut, mutta ainahan sitä voi tässäkin parantaa :virne:
Voisin olla myös aktiivisempi fordelainen ja tämän voisi luvata muutkin :D

Muuten voisin luvata juovani enemmän vettä ja yrittää käydä enemmän ulkona.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 04 Touko 2016 14:35

Lupasin tarjota kaikille Vaasan Sportin mestaruusjuhlissa. Niitä ei nähty. :huoh:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 04 Touko 2016 21:59

Pascal :paijaus: :virne:

Mä en muistaakseni luvannut mitään, mutta vahingossa olen kyllä lisännyt liikuntaa ihan kuin se olisi ollut joku uudenvuodenlupaus. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja L-S » La 10 Joulu 2016 12:40

Ottamatta mitenkään kantaa edelliseen vieraskieliseen kommenttiin, en tehnyt varsinaisia lupauksia, mutta aloitin sitten kuitenkin lähes päivittäisen kotijoogan. Se oli tavallaan varovainen toive pikemminkin kuin lupaus, että saisin sitä lisättyä. Alkuperäinen tavoite taisi olla 100 kertaa joogaa tänä vuonna, mutta yli 300 on jo paukkunut rikki. :D Hieno vuosi.

Entä muut, aiotteko luvata jotain ensi vuodelle tai lupasitteko jotain tälle vuodelle? :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja skray » Su 11 Joulu 2016 10:04

En tiedä tai muista olenko luvannut mitään, mutta puhuin jo kaverini kanssa ensi vuoden lupauksista ja harkitsen lupaavani juoda enemmän vettä. Tää on mulla ikuisuustavoite, koska juon yleensäkin aivan liian vähän mitään. Ja nyt ei puhuta alkoholista, vaikka en mä sitäkään usein juo.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 11 Joulu 2016 12:20

Mun pitäisi ehkä luvata, että käyttäisin enemmän portaita. Töissä oon ihan täysin laiskistunut portaiden suhteen. Mutta nyt kun ensi viikolla muutetaan pari kerrosta alemmas, niin portaiden käyttämisen ei pitäisi sen jälkeen olla mikään ongelma.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja damn » Su 11 Joulu 2016 19:13

Tälle vuodelle en ollut luvannut varsinaisesti mitään, viime loppuvuosi oli sellaista pahassa olossa ja paskassa parisuhteessa vellomista, että toivoin vain sen loppuvan joskus ja keskityin selviämään päivästä toiseen. Nyt elämän rauhoituttua olen tässä yrittänyt ottaa elämääni taas kunnolla hallintaan ja ensi vuodelle minulla on kyllä asioita joita koitan luvata itselleni.

-Säästän rahaa. Tämän olen jo aloittanut, mutta jatkan sitä ensi vuoden ja tulevat vuodet, sillä haaveena on omistusasunto, auto ja ajokortti. Siis lainaahan on pakko ottaa ja paljon, mutta haluan, että mulla on osa siitä rahasta on säästössä valmiina. Ja se on realistista, koska olen saanut tämän hyvin käyntiin ja mulla on 1/4 omistuksessa yksi kämppä, joka pitäisi myydä. Tosin siellä landella asuntojen arvo on ihan mitätön, joten osuuteni on aika vaatimaton :D .

-Teen asioita, jotka tuottaa minulle oikeasti iloa. Kun en saa noita patalaiskoja alkoholisti kavereitani harrastamaan ja viettämään vapaa-aikaa kanssani muuta kuin baarissa ja bileissä, niin minä teen sitten haluamani asiat vaikka yksin. On onneksi kavereita, jotka on aktiivisempiakin, mutta osan kanssa ei kyllä onnistu sitten mikään jos siihen ei liity alkoholi.

-Edelliseen liittyen, käytän itse vähemmän alkoholia. Alkoholin käyttönihän on on vähentynyt viimeisien vuosien aikana reilusti, yli puolittunut. Mutta joka viikonloppu on jotain hemmetin juhlia ja illanistujaisia, joten vieläkin tulee keskimäärin kerran viikossa oltua viihteellä. Saiskohan tämän vieläkin puolitettua tästä, jos kävisi vain pari kertaa kuussa viihteellä. Tästä olisi hyötyä edellisissä mainituissa rahan säästämisessä ja myös että teen enemmän muitakin asioita mistä tykkään. Esimerkiksi tänä viikonloppuna kun en ollut viihteellä, niin oli super energinen olo ja kävin hiihtämässä pisimmäin lenkin viiteentoista vuoteen ja tänään olin parin tunnin lenkillä. Viikolla olen töitten jälkeen monesti tosi väsynyt, niin olisi huippua, että viikonloppuisin voisi olla aktiivinen urheilullisesti.

-Luen enemmän kirjoja ja roikun netissä vähemmän.

-En ole niin ankara itselleni. Voisin ehkä välillä pikkuisen höllätä ja luopua myös ajatuksesta, että minun pitää selvitä kaikesta aina itse ja olla täydellinen. Tarkoitan tässä nyt esimerkiksi sitä, että eksäni sanoi minulle, että siitä tuntui, että minä en tarvitse sitä mihinkään, koska olen tottunut hoitamaan kaikki asiat itsekseni ja naiseksi olen liian pätevä hoitamaan myös "miesten hommat"(vihaan kyllä itse sitä, että asiat luokitellaan naisten ja miesten hommiksi esimerkiksi kotitöissä yms, mutta kirjoitin tuo nyt kuitenkin noin.). Olen vain tottunut olemaan yksin ja olemaan riippumaton muista ihmisistä. En ole itsekäs ja otan kyllä muut ihmiset huomioon, mutta olen lapsesta asti oppinut siihen, että ei kukaan tee asioita minun puolesta, pitää pärjätä yksin.

Voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin, mutta koska lupasin just etten yritä olla täydellinen, niin en yritä muuttaa kaikkia elämäni epäkohtia ensi vuonna :jaaha: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 11 Joulu 2016 20:35

damn kirjoitti:-Teen asioita, jotka tuottaa minulle oikeasti iloa. Kun en saa noita patalaiskoja alkoholisti kavereitani harrastamaan ja viettämään vapaa-aikaa kanssani muuta kuin baarissa ja bileissä, niin minä teen sitten haluamani asiat vaikka yksin. On onneksi kavereita, jotka on aktiivisempiakin, mutta osan kanssa ei kyllä onnistu sitten mikään jos siihen ei liity alkoholi.


Mä olen luonnostani sosiaalinen ihminen, mutta sanoisin että harrastamalla itselle tärkeitä asioita ja löytämällä ihmisiä itselle tärkeiden asioiden äärestä kyllä myös muuttaa sitä elämänrytmiä. Tekemällä itselle iloa tuottavia asioita myös levittää iloa ympärilleen, jolloin vetää puoleensa iloa levittäviä ihmisiä ja hitaasti elämänpiiri muuttuu! Suosittelen kokeilemaan sitä, vaikka se viekin aikaa ja voi olla rankkaakin. :hymyhali:

damn kirjoitti:-En ole niin ankara itselleni. Voisin ehkä välillä pikkuisen höllätä ja luopua myös ajatuksesta, että minun pitää selvitä kaikesta aina itse ja olla täydellinen. Tarkoitan tässä nyt esimerkiksi sitä, että eksäni sanoi minulle, että siitä tuntui, että minä en tarvitse sitä mihinkään, koska olen tottunut hoitamaan kaikki asiat itsekseni ja naiseksi olen liian pätevä hoitamaan myös "miesten hommat"(vihaan kyllä itse sitä, että asiat luokitellaan naisten ja miesten hommiksi esimerkiksi kotitöissä yms, mutta kirjoitin tuo nyt kuitenkin noin.). Olen vain tottunut olemaan yksin ja olemaan riippumaton muista ihmisistä. En ole itsekäs ja otan kyllä muut ihmiset huomioon, mutta olen lapsesta asti oppinut siihen, että ei kukaan tee asioita minun puolesta, pitää pärjätä yksin.


Avun pyytäminen ja vastaanottaminen on vaikeaa. Melkein kaikista arkisista asioista voi selvitä itse, mutta joskus voi olla hauskaa myös jakaa sen toisen kanssa. Vaikka sitten vaan kaverin.
Täydellisyydentavoittelusta ei taasen ole mitään hyötyä, koska kukaan ei ole täydellinen. Kun sen tiedostaa ja pääsee itse irti juuri siitä ajatuksesta että että pitää pärjätä itse, niin on jo pitkällä. Toiset ei pysty siihen ikinä.
Höllääminen, hartioiden laskeminen ja sitä myöden rentoutuminen on oikeasti iso asia ja toivon todella että jaksat olla itsellesi armollinen sen kanssa! Koska se lisää myös iloa :D

--

Mä en lupaa mitään muuta kuin jatkaa valitsemallani tiellä. :kyllä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 21 Joulu 2016 14:35

Viime vuonna en tainnut luvata mitään, kun en niitä lupauksia pidä kuitenkaan.

Ensi vuonna haluaisin (kuten muutamana aikaisempanankin vuonna) olla tietoisesti läsnä.
Vaikka tiedän, kuinka paljon meditointi auttaa parantamaan oloani, se unohtuu aina. Aina on muka jotain tärkeämpää tekemistä.

Vuonna 2017 lupaan ottaa mindfulnessin osaksi jokapäiväistä elämääni.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron