Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 12 Joulu 2014 14:31

Lisäksi mulla särähtää korvaan toi "muutkin ovat käyneet sanomassa". Eikö kunnon esimies osaa sanoa niille muille, etteivät nyt ole niin herkkähipiäisiä, vaan yrittävät sopeutua ja ehkä miettiä miksi heistä se tuntuu ylimieliseltä, kun sun kanssa on keskusteltu ja sä et ole ylimielinen.
Enkä ihan ymmärrä sitä, ettei saisi kysyä? Vai onko se joku puhetapailmaisu mikä siihen vaikuttaa.

En tiedä, näin ulkopuolisena kuulostaa vuorovaikutusristiriidoilta, joissa toisen käytöksen tai äänensävyn tulkinta on ylikorostunutta ja menee hitosti metsään.
Vuorovaikutuskoulutuksen paikka :keijo:
Tai jonkun muun luovan ratkaisun hetki, tuollaisten tikulla paskan tökkimis-palautteiden sijaan :paijaus:

Onneksi on se loma!!
Ja se, ettet sä ole ylimielinen. Sä oot ihana :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 12 Joulu 2014 15:12

Mun on vaikea nähdä Theiaa ylimielisenä. Pitäis varmaan tulla teidän palavereihin joskus. :pepsodent:
Kuulostaa enemmän esimiehen huonoudelta tuo tilanne. Valitettavasti en osaa sanoa tuohon muuta kuin koita kestää ja varmasti tuo oman asenteen yleinen muutos positiivisempaan auttaa jos nyt ei tilannetta muuttamaan niin ainakin sietämään sitä paremmin. :hymyhali:

Mä näen punaista joka kerta, kun jossain koitetaan saada ihmiset olemaan kertomatta omia mielipiteitään. Voiko ens kerralla sanoa, ettei tule palautekeskusteluun, jos se on taas pelkkää haukkumista? Mä sanoisin. :keijo: Itekin meen lukkoon kritiikin kohdalla. Mieluummin sitä ottaa korjaavat palautteet nimenomaan korjaavassa kuin kritisoivassa muodossa vastaan. Ihan eri asia on sanoa "voisit olla vähän hiljempaa noissa paltsuissa, kun ihmiset on sitä mieltä, että oot ylimielinen ja hypit nenille" kuin "oletko huomanut, että kun esität asian näin, ihmiset ajattelevat siitä tällä tavalla? Olisiko mahdollisesti joku muu tapa millä voisit tuoda mielipiteesi esille?".

Tsemppiä töihin ja toivottavasti ainakin loma nollaa vähän aivoja tuon tilanteen suhteen! :hymyhali:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 12 Joulu 2014 15:24

Ja siis mua hämmentää että miksi esimies ylipäätään sekoittaa muita (nimeltämainitsemattomia) ihmisiä meidän kahden välisiin keskuteluihin. Tuollaista oli ala-asteella "No Tiiakin sano sua tyhmäks ni sä oot tyhmä!!11 :nirppa: ").

Ja uskon että kyse eniten onkin just niistä vuorovaikutustaitojen puuttumisesta, tuo esimiesnainen ei vaan osaa käsitellä ihmisiä kovin hyvin. Sillon kun kaikki on ok ja hyvin niin sen kanssa tulee toimeen, mutta heti kun on töyssyjä tiessä niin se laukoo vähän mitä sattuu.

Tokihan myönnän että koska oon ollut firmassa pitkään töissä, mulla on näkemystä ja mielipidettä ja tietoa turhan paljon - viimeisin mistä sain palautetta (siis esimiehelle kerrottu, ilmeisesti tullut meidän muilta esimiehiltä) oli siis se kun yhdessä palaveri/info-tilaisuudessa kysyin uuden yksikön inva-politiikasta ja ilmaisin mielipiteeni siitä että miten uudessa yksikössä ei olla katottu noita asioita ihan loppuun asti. Olis ilm. vaan pitänyt kysyä siitä politiikasta eikä siis ilmaista mielipidettä. Eli saa ja pitää kysyä, mutta ei niillä äänenpainoilla/ilmeillä/eleillä mitä mä kysyessäni ilmaisen?

No. Mä otan käteeni viikonloppuna self-help kirjan Havahtuminen, ja yritän päästä zen-tilaan, jotta saisin kerrottua sitten sen etten tahdo enää perehdyttää.

Onkohan se muuten huono juttu tulevien mahdollisten työnhakujuttujen näkökannasta, jos en enää ookaan perehdyttäjä? Oon kuitenkin ollut perehdyttäjänä ainakin 7 vuotta... Tokihan tähän perehdyttäminen on tuonut mukavaa vaihtelua, kun nyt kohta vuoden meillä on ollut tällaisia tukivuoroja, mutta...
Äh. Voisiko joku kertoa mitä kannattaa tehdä? :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 12 Joulu 2014 15:42

Tollaiset vuorovaikutuksesta lähtevät ongelmat on usein muualla kuin sinussa. Toki niihin voi vaikuttaa itse sillä, että on tietoinen omasta käyttäytymisestään ja siitä, miten eri tavalla eri asioita voi tulkita. Ilmaisutapoja voi oppia tarkkailemaan ja havainnoida omaa ilmaisua ihan pienilläkin keinoilla.

Voiko perehdyttämisestä pitää taukoa? Se, että olet ollut pitkään perehdyttäjänä on ehdottomasti vain plussaa, mutta mikä on se syy lopettaa? Tai siis, että mikä on se syy minkä aiot kertoa vaikka työhaastattelussa syyksi perehdyttämisen lopettamiselle? En usko esimiesongelmien olevan ehkä se hedelmällisin rata. Tai mitä jos jatkat perehdyttämistä, mutta ilmaiset että tämänkaltaisen seläntakana puhumisen ja kriittisen arvostelun sijaan haluaisit että teillä keskustellaan asioista rehellisesti ja avoimesti. Ja voiko jollekin vielä ylemmälle esimiehelle ehdottaa tälle esimiesnaiselle jotain vuorovaikutustaitojen kehittämiskurssia?

Se, että on tietoa jostain asioista pitäisi olla hyvä asia. Ehkä sun olisi pitänyt esittää asia niin, että sun mielestä siellä uudessa yksikössä ei ehkä toimi se inva-puoli, josta teille tulee kuitenkin paljon kyselyitä ja se vaikuttaa teidänkin työhön. Mielipiteen ilmaiseminenkin niin, että sieltä kuultaa läpi se asia ilman tunnepohjaa ja mahdollista arvostelua on aika kovan duunin takana.
Niiden äänenpainojen/eleiden/ilmeiden ja muiden yksityiskohtien alla kun on loppujen lopuksi ihan sama mitä sanot, jos vastapuoli on tulkinnut sen vittuiluksi ennen ensimmäistäkään sanaa. :epäilevä: Ah, niiiiiin tuttua.

Ota nyt eka se loma ja kato vasta sitten mitä teet :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 12 Joulu 2014 16:42

Voihan sitä sanoa, että oli jo antanut niin paljon siihen perehdytyshommaan, ettei kokenut enää saavansa siitä itse tarpeeksi haasteita tai kehittymistä. Ei kai siinä mitään pahaa ole, että lopettaa homman, johon on täysin leipiintynyt. Yleensähän noissa rekryjutuissa kannattaa miettiä ne omat heikot kohdat ja muotoilla ne siten, että kuulostavat positiivisilta. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 14 Joulu 2014 20:44

Et vain kirjoita CV:hesi, että olet lopettanut sen perehdyttämisen. "Olin töissä firmassa x vuotta, josta 7 vuoden ajan tehtäviini kuului myös perehdyttäminen." Tai sitten vain jätät sen kestonkin siitä pois. Jos siitä joku kysyy, että kuinka pitkään sitä teit ja mitä se piti sisällään, niin sitten kerrot mitä kerrot. Esim. jotkut erilaiset haasteet ja oman osaamisen kehittäminen on aina hyviä epävastauksia. ;)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 15 Joulu 2014 15:16

theia kirjoitti:Mr. Smith! Mitä koulutusta it-dudeks tarvitaan? :aukku:

En enää oikein tiedä mikä on viimeisin sana. Aikoinaan pääsi hommiin jos tunsi käyttöjärjestelmät (ainakin paperilla) tai oli kokemusta. Tietenkin pikkufirmoissa asia voi olla toisin, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että jos ei ole tuttuja puhumassa sinua sisälle, pitää olla paperit mihin vaan firmaan haettaessa.

Itse kouluttauduin Rovaniemellä, kolme hupaisaa vuotta Joulupukin läheisyydessä, enkä usko että nopeampaa koulutusta on (saa korjata jos puhun läpiä päähäni).
Periaatteessa tähän ei mitään erityistä koulutusta tarvita: jos tiedät mikä on Active directory ja ymmärrät jotain Microsot Officesta, niin kaikki muu yleensä opetetaan paikan päällä (on niin monia erikoisjärjestelmiä joista ei ole virallista koulutusta Suomessa).

Summa summarum: sanoisin että oppisopimuksella voisi päästä nopeiten piireihin.

Ja minähän olen varoittanut jo vuosia tästä alasta, joten en sano mitään siitä :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 16 Joulu 2014 23:07

:epäilevä:
Tänään oli semmoinen Tyky-palaveri. Paitsi että mä en tiennyt sen olevan moinen hiton palaveri.
Olin varautunut johonkin ihan muuhun, koska se palaveri markkinoitiin mulle ihan muuna. Saatana.

Tyky-palaveri on siis näitä työkykyselvitys/kartoituspalavereja, jossa mietitään tilannetta ja suunnitellaan jatkoja.
Aika usein sanoin siellä "en tiedä". Koska mitä muuta mä voin sanoa jos kysymys on että osaanko arvioida mun jäljellä olevaa työkykyä ja että palaanko ensi vuoden lokakuussa töihin :keijo: No enpä tosiaankaan tiijjä, saatana.

Nyt menossa oleva kuntoutus on vasta ihan tosi alussa, eikä sen perusteella voi vielä sanoa juuta tai jaata. Enkä mä ihan kaikkea sielläkään koettua tai sanottua halunnutkaan sanoa. Mutta kun sanoin ettei siitä vielä ensimmäisen jakson aikana ihan hirveästi saanut irti, kun se oli enemmänkin lähtötilanteen kartoitusta ja erilaisia testejä niin eivät meinanneet ottaa tosissaan. Inttivät että pakkohan mun on jotain jumppaohjeita ollut saada sieltä, mutta enpä vaan saanut.

Homman nimihän on se, että nyt mennään portaalla Kuntoutus. Seuraavat portaat on Työkokeilu, Koulutus, Uusi Työ, Eläke ja Työsuhteen Purkaminen. Ylihoitajan mielestä voidaan skipata kohta koulutus ja uusi työ :töktök: Koska niitä ei kuulema ole :keijo: Siis tämän työnantajan alla. Hän ei myöskään uskonut että tässä kunnossa olen kykenevä töihin. Mihin oli kyllä pakko sanoa pahasti takaisin (= "no älä, oot aika sherlock!") kun vitutuskäyrä nousi nousemistaan. Uskon kuitenkin kuntoutukseen ja siihen, että sieltä on saatavissa jotain muutosta. Mutta silti. Ylihoitaja haluaa aikaistaa työkokeilua keväälle ja jos ei se onnistu, niin sitten mietitään eläkettä tai työsuhteen purkamista. :epäilevä:

Pahinta tässä kaikessa oli kuitenkin se, että tämä ylihoitaja piti mulle "saarnan" siitä, miten mun pitää nyt päättää mitä mä haluan elämässä tehdä ja sitten tehdä se. Että kartoittaa niitä mun vahvuuksia ja hakeutua sitten niiden avulla työhön. Se, onko se mun vanha työ vai ei, jää nähtäväksi. Mutta että hänen elämänkokemuksella voi sanoa että eteenpäin pitää pyrkiä ja kun mä olen vielä NIIIIIN nuori, niin mulla on vaikka miten upea tulevaisuus edessä. Nyt vaan itseä niskasta kiinni ja hihat heilumaan.
Voitte varmaan kuvitella mitä mun teki mieli siihen sanoa. Hymyilin vain ja kuvittelin miten sen ämmän pää palaa. Tohon asti mä vielä olin sitä mieltä että ehkä se ei vaan tajua mun tilannetta, mutta ton jälkeen oli ihan se ja sama. Teki mieli kertoa miten paljon sitä on tullut yritettyä ja oltua ja tehtyä omin voimin, mutta eipä se ole riittänyt. Kun mun ei nyt pidä jäädä tuleen makaamaan ja odottamaan että kukaan tekee mun puolesta asioita, vaan mun pitää tehdä ne ite :töktök: NOVITTUÄLÄ! Koska mä olen mitään odottanut??! Hitto että edelleen suututtaa. Ei paljoa motivoinut toimimaan yhtään mitenkään. :epäilevä:

Tuli myös mieleen ne theian palaverit. Puhuin aika suoraan, vaikka pidinkin suurimman osan vitutuksesta sisälläni. Puhuin siitä, että työkokeilua varten pitää sitten oikeasti olla lähtökohdat selvitettynä kunnolla, eikä niin että niitä selvitellään sen aikana. En todellakaan aio yhtään kuunnella vittuilua hitaudesta tai jäädä ainoaksi sihteeriksi paikalle tai olla muutoinkaan niin, että se sairaanhoitoporukka laskee mut vahvuuteen. Koska viimeksi se unohtui viikon jälkeen, etten mä ole siellä oikeasti töissä ja että yksi asia tähän on kunnon informaatio. Joo, mun pitää pystyä sietämään työn vaativuus, mutta hoitajienkin pitää pystyä eläytymään siihen, etten mä välttämättä pysy kärryillä. Kuin myöskin se, että mun on voitava kieltäytyä ilman arvostelua tai esimiehelle valittamista. Ja että jos siihen työsuhteen purkamiseen päädytään, niin mä haluan että sitä ennen on oikeasti käyty kaikki vaihtoehdot läpi. Kunnolla. En suostu siihen, ettei esim. työkokeilua toisella osastolla tai yksikössä ole tehty ennen sitä. Mutta kattoo nyt.

Kaiken tämän lisäksi mun lähin esimies teki aika jännän tempun. Perjantaina olis duunissa puurojuhla, johon on yleensä kutsuttu mm. äitiyslomalaisia mukaan. Ylihoitaja infosi tämän siinä palaverin aikana, muttta oh:n mielestä mun ei kannata mennä paikalle, kun siellä on niin paljon uutta henkilökuntaa, etten tunne niistä suurinta osaa :töktök: :epäilevä:
Sinne mun pitäis mennä takasin :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 17 Joulu 2014 09:56

Voi Kiba :paijaus: Mua harmittaa sun puolesta niin. On kyllä ihan perseestä, että teillä ei ylemmät tyypit selkeestikään ymmärrä tilannetta. Miten voi olla noin vaikeeta? Tollasta paskaa joutua kuuntelemaan, ja vielä niin ettet ehdi valmistautua asiaan kun sut huijataan sinne. Musta tuntuu kuulemani perusteella, että ei missään osata käsitellä noita tyky-keskusteluita, eikä myöskään niitä ennaltaehkäiseviä samanlaisia keskusteluita (en muista sen nimeä? mutta siis tuo keskustelu jos oot paljon saikulla, niin meillä on ainakin esimies-työntekijä-hr-lääkäri -keskustelu). Vai onko sitten kaikilla vaan paska esimies?

Omasta tilanteesta - kattelen loman jälkeen et mikä fiilis, edelleenkin vahvasti tunnen että en jaksa perehdytystä. Eilen oli tukihenkilö/perehdyttäjäpaltsu ja mua vaan ärsytti :keijo: "Te ootte meidän eliittiä, ja teidän lukujen pitää olla kunnossa, koska teitä tekemisiä katsotaan ja pidetään esimerkkinä" Noemmäjaksa :keijo: Tai siis luvut haluan olevan kunnossa, ja veikkaanpa että tää motivaatio tekemiseen olis vähän parempi jos ei tarvis oikeasti hajottaa päätänsä noihin esimiesten juttuihin lieemmin :keijo:

Ja toivoisin, että pian olisinkin jo toisenlaisista syistä pois töistä :vihellys:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 17 Joulu 2014 11:16

[OT]

theia kirjoitti:Ja toivoisin, että pian olisinkin jo toisenlaisista syistä pois töistä :vihellys:


:O: :täpinä: :hymyhali:
Tiedäthän sä että se tarkoittaa sitten myös sushitaukoa? :keijo: :hullu:

[/OT]
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Joulu 2014 11:23

Wildchild kirjoitti:[OT]

theia kirjoitti:Ja toivoisin, että pian olisinkin jo toisenlaisista syistä pois töistä :vihellys:


:O: :täpinä: :hymyhali:
Tiedäthän sä että se tarkoittaa sitten myös sushitaukoa? :keijo: :hullu:



Tarkennettuna kalasushitaukoa. Kasvissushia voi syödä :vihellys: tai itse tehtyä missä tietää mistä kala on tullut.

[OT]
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 17 Joulu 2014 12:04

Wildchild kirjoitti:[OT]
:O: :täpinä: :hymyhali:
Tiedäthän sä että se tarkoittaa sitten myös sushitaukoa? :keijo: :hullu:

[/OT]

Mitä luulet miks vedän nyt viikottain sushia :keijo: :hullu: :keijo:
Kibaya kirjoitti:
Tarkennettuna kalasushitaukoa. Kasvissushia voi syödä :vihellys: tai itse tehtyä missä tietää mistä kala on tullut.

[OT]
Ja kuulemma levässäkin on jotain huonoa, et kasvissushikaan ei ilmeisesti käy.

But we'll cross that bridge when (if!) we get there :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 17 Joulu 2014 12:07

theia :o: :D

Ja Kiba :paijaus: :hymyhali: Kuten sanoin toisaalla, tollainen alentuva asenne on kyllä niin väärin. Jämäkkä asenne suhteessa työkokeilun järjestelyihin kuulostaa kyllä hyvältä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 17 Joulu 2014 12:36

En tiedä onko se vuoden loppuminen, pitkä väli oikeiden lomien välillä vai tieto töiden loppumisesta, mutta tällä hetkellä tunnelma töissä on hiukan EVVK.

Toistaiseksi en ole sanonut paljonko soittajille suoraan geologisin termein kuinka minua kiinnostaa kun puhelu alkaa vihaisesti "tämä on jo N:s kerta kun minä soitan teille" tai joku kyselee puolijumalattoman tyhmiä.
Eilen kaveri joutui selittämään asiakkaalle seuraavaa:
"ei, se että sinulta jäi kirjautumatta ulos HS:n palvelusta ennen kuin tietokoneesi vietiin kierrätykseen, ei tarkoita että joku voi kirjautua sinne ja tilata vaikka mitä nimissäsi. Ei, koska ensinnäkin hänen tulisi tietää henkilökohtainen salasanasi tietokoneelle ja muutenkin HS on jo kirjannut sinut ulos tietyn ajan jälkeen".
[asiakkaalla raksuttaa hetken]
"Kyllä, sinä voit käyttää salasanaa toisessakin koneessa, sitä ei ole sidottu tähän koneeseen."
[asiakkaalla raksuttaa hetken]
"Ei, ikävä kyllä kone on jo viety pois ja et pääse enää kirjautumaan siihen uudestaan."
[asiakkaalla raksuttaa hetken]
"ei, vain koska sinulta jäi kirjautumatta ulos HS:n palvelusta ennen kuin tietokoneesi vietiin kierrätykseen, ei tarkoita että joku voi kirjautua sinne ja tilata vaikka mitä nimissäsi. Ei, koska ensinnäkin hänen tulisi tietää henkilökohtainen salasanasi tietokoneelle ja muutenkin HS on jo kirjannut sinut ulos tietyn ajan jälkeen".

Ja tuota mentiin ympäri > 10 minuuttia.
En oikein tiedä millä...palkantarkistus? Perustana erityisen hyvä suoriutuminen ja liiketoiminnan kannalta kriittinen osaaminen? Minä? Minulle(kin)? :aukku:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 17 Joulu 2014 13:18

Kiba :sydän: :paijaus:
Sympatiaa.

Theia :sydän: :täpinä:
Levässä on jodia, siksi pitäisi vältellä. Mutta suomalaisten jodin saanti on nykyisin vähäistä, joten satunnainren merilevän syönti tuskin kovin pahaa hallaa tekee. (Vink: Foolihapon syönti kannattaa aloittaa jo nyt.)

Smith :paijaus:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 17 Joulu 2014 13:34

Kiba. :paijaus: :halitus: Se esimies saisi itse ottaa itseään niskasta kiinni ja opetella ymmärtämään tilannettasi. :epäilevä: Täysin absurdi ajatus, että nyt yhtäkkiä voisi a)tietää kuntosi joskus tulevaisuudessa ja b) päättää sen perusteella, mitä haluaa. Eihän se ylihoitajakaan voi tietää, mikä kunto hänellä itsellään on vuoden kuluttua. Saattaa olla vaikka pyörätuolissa jäätyään jyrän alle. :epäilevä:

Theia. :hullu: :sydän:

Smith. :paijaus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Joulu 2014 14:15

Sitä jyrää mäkin siinä ajattelin. Ehdotinkin hänelle osien tai edes terveydentilan vaihtoa.
Sanoin myös ettei tämä löysässä hirressä eläminen ole sen arvoista, että nyt ehdoin tahdoin jotenkin hanttaisin vastaan, mutten voi muuttaa tosiasioita TAI tilannetta mun selässä.

Pyysihän se ihan pokkana siltä mun lääkäriltä niitä mun B-todistuksiakin mukaansa, mutta siinä kohtaa lekuri tajus kääntää paperit ympäri. B-todistushan pitää sisällään mun terveydentilan kokonaan. Kaikki yksityiskohdat mm. mielenterveydestä ja kaikista semmoisista jutuista mitkä ei oikein kuulu työnantajalle. :ei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 17 Joulu 2014 14:37

:ei: Pakko kyllä vähän ihmetellä, että jos se ihminen on kerran ylihoitaja, eli hoitoalalla itse, niin luulisi olevan tietoinen esim. siitä, että B-todistusta ei kai työnantaja voi tosta vaan vaatia. Ja siitäkin, miten turhaa joku "ota nyt itseäsi niskasta kiinni" -patistelu on.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Joulu 2014 14:42

Sitä mäkin vähän ihmettelin.
Toin myös ilmi että olen aika tietoinen alan työehtosopimuksen sisällöstä ja mulla on osaamista se hyödyntämiseen. Olen siis tietoinen siitä, että työsuhteen purkaminenkaan ei enää tässä kohtaa ole ihan niin läpihuutojuttu mitä voisi kuvitella. Ensin pitää käydä läpi aika paljon muita vaihtoehtoja.

Tekisi mieli pistää sille sähköpostia, että rouva on hyvä vaan ja ottaa ihan itse itseään niskasta kiinni.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 17 Joulu 2014 19:51

Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 02 Tammi 2015 09:37

Vuoden kolmas soittaja, ja olen jo jo valmis repimään kurahousuni.

(vaivalloisen, tuskaisen, liitutaululla kynsiä raapivan salasanan vaihto-operaation jälkeen joka oli tehtävä etäyhteydellä, koska asiakas oli idiootti ja tulee kuolemaan idioottina. Jätän sen kuitenkin tästä pois koska yksi ajanhukkaus oli tarpeeksi ja hyppään loppuun) :
Minä: Nyt pitää vielä kirjautua tietokoneelta ulos.
Käyttäjä: Oletko sinä vielä minun koneellani?
Minä: Nyt lähdin pois.
Käyttäjä: Täällä ei tapahdu mitään.
Minä: Niin, koska sinun pitää kirjautua ulos tietokoneelta.
Käyttäjä: Mutta kun täällä ei tapahdu mitään.

Syvä huokaus, etäyhteys uudelleen koneeseen, menen Käynnistä-valikkoon, klikkaan "Kirjaudu ulos" ja mietin miksi yt-neuvotteluissa ei järjestetä "osaatko vaihtaa salasanasi itse?"-testiä, jonka perusteella porukkaa potkitaan pellolle.

Tästä tulee piiiiitkä vuosi :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 04 Tammi 2015 14:38

En kyllä oikeasti ymmärrä, miten Smith jaksaa edelleen työssään. Onko sulla mitään hyvää kerrottavaa työpaikastasi? :D

Mulla alkaa työt tammikuun lopulla. Ei kannata onnitella. Tämä liittyy siihen koulutukseen, josta mainitsin lokakuun lopulla. Tässä vaiheessa jännätään enää sitä, onko työnantajalla mahdollisuutta maksaa mulle palkkaa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 08 Tammi 2015 14:40

Lyyra kirjoitti:En kyllä oikeasti ymmärrä, miten Smith jaksaa edelleen työssään.

Minulla on stressileluna tiili. Juuri nyt on menossa kolmas tämän vuoden alusta lukien.

Lyyra kirjoitti:Onko sulla mitään hyvää kerrottavaa työpaikastasi? :D

Palkka tulee ajallaan. Sitä tulen kaipaamaan kesäkuun alussa.

Töissä on taas ollut niin hilpeää että... :friikkipeukku:
Kaikki tulivat takaisin lomiltaan, tyhmempinä kuin aiemmin, ja meillä pyörii normaali "sairas"-"lomalla"-"lapsi sairaana"-piirileikki.
Onneksi sain kuitenkin nukuttua loppiaisena, joten ei ole niin :bubbles: -olo kuin aiemmin.

En ole tainnut mainita mutta muutimme viime vuoden puolella uuteen työpisteeseen. Lopputuloksena siivoojaa ei ole nähty piiiiitkään aikaan (virma säästää) ja ilmastointi aiheuttaa ongelmia: liian isolla, liian pienellä, ei päällä ollenkaan...lisäksi monella alkoi ilmetä nen'/kurkkuoireita, joten tänne tilattiin ilmantilantutkimus.
Lopputulemana raportti totesi että onhan teillä vaikka minkänäköistä epätervettä siellä ilmassa, mutta ei niin paljoa että siitä teille oikeasti olisi haittaa. Ja jos on, olette vaan nyssöjä ja kaikki tietää että pikku annos asbestia vaan kasvattaa rintakarvoja ja/tai rinnanympärystä.

Tällaista meillä taas.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 14 Tammi 2015 17:13

Noniin, olin rohkea (vaikka en rokkaa syönytkään) - lopetin perehdytyksen.

Chillisti vaan ilmoitin, että on aika keskittyä omaan tekemiseen, ja että en saa mitään enää irti perehdytyksestä. Esimies sanoi että toivottavasti en pahoittanut mieltäni joulukuisista keskusteluista, ilmoitin että niistä ei ole tarve keskustella nyt, vaikkakin ne katalysaattorina toimivatkin tälle päätökselle.

Kaikki oli esimiehen puolelta ok, nyt tän kuun tukivuorot teen toki, ens kuusta alkaen sitten oon taas ihan rivityöläinen :D

ONNI :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 14 Tammi 2015 19:37

:lähmätassu:
Hyvä theia! Ja pääseehän siihen varmaan sitten taas takaisin jos alkaa tuntua siltä, eikö?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa