Tatuoinnit ja lävistykset

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 04 Joulu 2014 22:11

Vähän eloa tähän ketjuun.
Sarjassamme "huikeita" tatuointeja.

http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2014120218885884_fd.shtml
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 05 Joulu 2014 11:38

Mä varasin viime viikolla itelleni tatuointi-ajan tammikuulle! Ensimmäiset tatuoinnit ikuna! :keijotäpinä:
Molempiin ranteisiin tulee (ehkä hieman kliseisesti) lasten nimet, tosin heidän itse kirjoittaminaan. Armas aviomieheni kuvitteli että ne nimet tulisi hienosti kaunolla, ja kauhistui kun kerroin että ne tulee täysin heidän omalla käsialalla. "Ajattelisit ny lapsias, miltä heistä tuntuu sitten aikuisena nähdä omaa suttukäsialaa äidin ihossa!?" Niin ajattelinkin, ja mietin että jos mun äidillä olisi mun 6v.-nimmari ihossa, olisin aika ylpeä. :keijo: Sen sijaan mun 5v. nimmari oli heidän sängyn päädyssä ja senkin he hioivat pois vuosi sitten. :ei:

Vähän kyllä jännittää miten paljon se tatuoinnin ottaminen sattuu, koska olen kipuherkkä ja kaikki sanoo että ranteet on aika kipuisia paikkoja tatuoida. :hytinä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 05 Joulu 2014 11:46

Mulla on ranteessa tatska ja se meni kivuttomasti! Tai siis niin kivuttomasti kun vaan tatska voi mennä :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 05 Joulu 2014 15:13

Wildchild hyvin se menee. Vaikka ranne taitaa ollakin herkempää aluetta (ei henk. koht. kokemusta), niin pienissä ääriviivatatuoinneissa ei kestä pitkään. Ja jos kovasti epäilyttää, ettei oma sietokyky tahdo riittää, niin apteekista saa puuduttavaa emla-voidetta, se voisi auttaa tuollaisessa lyhytykestoisessa tatuointi-istunnossa.

Dnd eih, naamatatuoinnit ei taida koskaan olla hyvä idea. :ei:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 05 Joulu 2014 22:31

En tiedä ranteesta, mutta käsivarren sisäpinta on mun kädessä ollut paljon hellempi mitä ulkosyrjä. Ainakin noiden kissanviiksien osalta. Siskohan otti sisäpinnalle tatuoinnin ja kirosi koko ajan :keijo:
Mutta väittäisin että tekstitatuointi on kuitenkin helpompi kestää kuin että siihen käsivarren sisäpintaan tehdään jotain isoa tai vaativaa.

Mun käsittääkseni noita emla-juttuja ei suositella tatuointien pohjalle. Vaikka tatuoija putsaakin ihon huolella ennen kuvan tekoa, on tuollaisen voiteen poistaminen hankalampaa ja riski infektioon kasvaa. Kyseessä on kuitenkin ihoon hakattava ns. avohaava. En ainakaan ite uskaltaisi laittaa mitään tuollaista kuvan alle. Jos sitä kaikkea ei sitten saakaan pois ja ainetta päätyy ihon alle, aijjai. Tulehtunut tatuointi on varmasti huomattavasti kipeämpi kuin terve, hyvin parantuva tatuointi.
Sitäpaitsi, tatuoinnin kuuluukin tuntua :keijo:
Muistat vaan hengittää niin hyvin se menee :D
Ja ainahan sä voit ottaa jonkun mukaan jos haluat. Kyllä mä voin lähteä sua sinne saattamaan :pepsodent:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja damn » Su 07 Joulu 2014 18:37

Jotkut tatuoijat eivät suostu tekemään tatuointia, jos on tuota emlaa. Ainakin kaverilleni tatuoija oli sanonut, että älä laita. Joten kannattaa selvittää asia etukäteen ennen kuin laittaa puudutusvoidetta.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 08 Joulu 2014 14:23

Joo no, en mä mitään emlaa ajattelutkaan laittaa. Kyllähän se on niin että ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. :P
Kiroillaan sitten vaikka kuin merimiehet jos ja kun sattuu niin maan prkleesti. :keijo:

Mulla on jo toinenkin tatuointi suunnitelmissa. Mies puhui että kohta mä näytän käsistäni ihan Tomi Björckiltä. :virne:
No ei ny kai sentään, mutta jos ny vielä vähän käteen lisuketta. Sit mietitäänkin vähän pidempään uutta maalia ihon pintaan. :pahis:

Kiba, saako sinne tulla pitämään kädestä kiinni? Ainakin hein sivulla lukee ettei saisi. :riips: Mutta jos saa, niin tervetuloa mukaan. :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 08 Joulu 2014 17:59

Kuulostaa järkeenkäyvälle, ettei ehkä tee järin hyvää, jos sitä voidetta joutuu ihon alle. En oo ite emlaa käyttänyt, jostain vaan tuli mieleen, että semmostakin on olemassa. Jostain tatuointiketjusta toisaalla mie siitä luin, kun keväällä valmistauduin henkisesti pidempää tatuointiaikaa varten.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 23 Tammi 2015 13:17

Noniin, ny ne on sit ranteissa. Tykkään! :pilvi:
Eikä se sattunut mitenkään ihmeellisesti. Turhaan pelottelivat. :norsu:

Tää jälkihoito ei vaan oo ihan mun mieleen. Hirveen sottasta ku tulee kudosnesteitä ja kaikkea. :keijoei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 23 Tammi 2015 14:45

Mäkin tykkään Wildiksen kuvasta! :D

Iho otti taas käännöksen huonompaan. Sitten kun se on kunnossa, niin varmaan otetaan siskon kanssa siskotatskat :D Tai siis sisko on päättänyt ottaa yhden tatskan ja mä otan samanlaisen :keijo: ...joka siis sopii siskolle :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 17 Helmi 2015 01:25

Aina paranee...

-The Woman With The Most Tattoos And Body Modifications Says She's 'A Traditional Woman'

http://aplus.com/a/Maria-Jose-Cristerna-most-tattooed-woman?utm_campaign=i102&utm_source=a8600
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 17 Helmi 2015 11:22

En ehkä ihan ymmärtänyt dnd:n kommenttia aiheeseen.
En ihan noin montaa tatuointia tai läväriä halua. Aika karun näköinen täydessä meikissä ja piilareissa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 17 Helmi 2015 20:01

(Toi kommentti oli siihen, kun jo noi edelliset mun laittamat linkit oli ihan tarpeeks kauheita.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 03 Kesä 2015 11:48

Me otettiin siskon kanssa samanlaiset tatskat :superhymy: Buffyn B-kirjaimet, mulla oikeessa käsivarressa ja siskolla sit vasemmassa olkapäässä :D Ihanat on :sydän:

Seuraava proggis olis käteen/olkaan/jonnekin isompaa, värikästä itkevää feeniks-lintua.

Mun fanityttö alkaa päästä ulos kaapista :ahihi:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 08 Kesä 2016 13:06

Miten hoitaa tatuointia kesällä? Muutenkin kuin välttämällä aurinkoa?

Minun suuri tatskakuume on ny siinä vaiheessa että varailen jo aikaa ja toivon saavani sen vielä jopa tälle kesäkuulle. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 10 Kesä 2016 23:25

Eikö kukaan ole ottanut tatskaa kesällä? :pahis:

Muoks; menen siis jo ensi viikolla neulan alle. :keijotäpinä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja theia » La 11 Kesä 2016 09:14

Otetaanhan kuumissa maissakin tatulointeja jatkuvasti. Sanoisin et huolellinen puhtaana pito, ei aurinkoa ja että kuva saa hengittää. Niillä pitäis pärjätä :peukku: ite en muista et olisi ollut sen ihmeempiä ohjeita...

Mä tahdon kans tatskan, mut sitä ilmeisesti ei kannata ottaa kun imettää :huoh:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 20 Kesä 2016 13:38

Miksi tatuoinnin pitää kutista näin helvetisti? Viides päivä menossa ja kutina on älytön. :ahistus:
Joojoo, kyllä mä tiedän sen oikean syyn miksi se kutisee parantuessaan, mutta silti.

Aaaaaargh! :sekopää:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Joulu 2017 08:38

:sydän: :sydän: :tulipää: :pilvi:

Olin unohtanut, että mulla on tatuointiaika, mutta joku aivohälytys iski että pitää tarkistaa. Tarkistin sunnuntai-iltana sen ja tadaa, seuraavalle päivällehän se oli :keijo: No eipä siinä, minähän menen.
Sitten siinä kävi niin, että koska olin aiemmin lupautunut harjoitusnahaksi uudelle harjoittelijalle, niin tatuoija ehdotti että mitäpäs jos tehtäis se ensin. Mulle se sopi ja kun tekijä sai kasattua itsensä niin hänkin suostui. Tyypin kolmas tatuointi on nyt mun ranteessa ja se oli todella, todella hyvä oppimiskokemus sille tekijälle. Hänen alkupaniikista läpikäyty tunneskaala siihen iloon ja onnistumisen riemuun oli oikein miellyttävää seurattavaa. Kuva on egyptin mytologiasta, harjoittelijan itsensä piirtämä, Horuksen silmä. Mytologiassa sen on uskottu suojaavan ja omaavan parantavia voimia. Lisäksi se sopii tosi hyvin jo kädessä olevan Ankh:n kanssa.

Itse päätatska oli kuitenkin mun tarot-kortin inspiroima kuva, missä on lohikäärme, kristallipallo ja semmosia juttuloita. Sen tekeminen sattui parissa kohtaa ihan sikana ja yksi kohta sai vasemman jalan sätkähtelemään, mikä oli ihan älyttömän inhottavaa. Mun lempparitatskaaja, Liskogallerian Thérèse, suunnitteli kuvan mun antaman kortin perusteella ja se on niin täydellinen! Olisin voinut tuijotella kuvaa peilistä koko yön, mutta kun piti kotiinkin lähteä :keijoei:
Päivä oli ihan tosi pitkä, mutta täysin sen arvoinen. Illalla oli vaikea rauhoittua nukkumaan, kun vaan olisin halunnut fiilistellä sitä kuvaa.
Mun lohikäärme :sydän: ja kristallipallo :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 19 Helmi 2019 15:31

Mulla on jo pidempään ollut tatuointikuume. Ongelmana on se, että atoopikkona (atooppinen iho ja allergioita) pelkään, että allergisoituisin myös tatuointiväreille. :kauhistunut: Helpottava tekijä oli pitkään se, että en tiennyt, mihin ja minkä tatuoinnin haluaisin, mutta nyt alkaa olla se tilanne, että tiedän milllaisen tatuoinnin haluaisin ja minne. :hullu:

Tatuointiiii. :sekopää:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 31 Tammi 2023 22:58

Juuri lopettamani lääke haittavaikutuksenaan heikensi merkittävästi veren hyytymistä, joten tatuoinnin ottaminen ei ollut vuosiin asia, jota edes viitsin tosissani harkita, koska paranemisprosessi olisi tuskin mennyt kovinkaan hyvin.

Nyt olen taas alkanut aktiivisemmin haaveilla.

Realistinen, musta-harmaa eläintatuointi on haaveissa, mutta katsotaan, koska tulee vastaan joku sopiva tatuoija. Tykkäsin erityisen paljon yhden tatuoijan tyylistä, mutta he muuttivat pohjoiseen jokunen vuosi sitten. Toistaiseksi ei ole mieleistä löytynyt kuin sen pohjoiseen muuttaneen lisäksi.

Mutta katsellaan. Edelleen allergia+ihottumataipumukseni hieman huolettaa tämän asian kanssa, mutta toki, jos otan musta-harmaan tatuoinnin. Riski ei ole niin suuri kuin monien värien kanssa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 04 Helmi 2023 22:12

Mä en ole koskaan jotenkaan osannut ajatella että olisin allerginen tatuointien väreille, vaikka olen allerginen monelle tosi typerälle asialle.
Mulla on kuiva ja herkkä iho, mutta tatuointien kanssa on aina mennyt kaikki ookoo. Nykyisin on myös tatuointien hoito muuttunut, joten ainoa mikä jännitti oli saanko ihokalvosta reaktiota, mutta ei siitäkään tullut sitten mitään. Ihokalvon, eli keinoihon kanssa on mennyt tosi hyvin.

Aika moni tatuoija on nykyisin myös eniten somessa, instassa tai tiktokissa. Kaikilla ei ole enää edes nettisivuilla portfolioita, vaan linkki somealustoille.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 24 Helmi 2023 14:20

Mulla on nyt jatkuva tatuointi- ja lävistyskuume :hullu:

Eilen kävin ottamassa marras-tatuoinnin; tatuoijan kanssa synkkas ihan huippuhvyin yhteen ja 4 h aika meni kuin siivillä. Puhuttiin teiniaikojen musasuosikeista, feminismistä, tv-ohjelmista ja kirjoista ja kuolemasta. Oli helppo pötkötellä kun oikeaan sääreen/pohkeeseen (tohon sivuun!) tehtiin kuva :hullu:

(Tosin ihan ekana harmitti tatuointipaikan esteellisyys - kolmien portaiden päässä :( )

Mulla on jo seuraava aika varattuna (tosin eri tyypille kun tämä) kun otan pieniä kummituksia ympäri kehoa :ahihi:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Tatuoinnit ja lävistykset

ViestiKirjoittaja theia » To 17 Elo 2023 10:55

Kävin ottamassa perunan tatuointina, koska perunat best :virnei:
Se on mun ruokajalassa, jossa on kaks haamua pitsojen kanssa ja yksi ananas. (Joulutorttu on tavallaan nyt väärässä paikassa kun se on vasemmassa kädessä :virnei: )

Lisäksi kesälomalla otin molempiin nenänsivuihin lävistykset, eli nyt on septum + molemmat sivut (ja vertical labret).

TARVIIN LISÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Edellinen

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron