Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 23 Marras 2014 13:01

Mä voisin kertoa muutamia pikku-unia viime ajoilta:

Pari viikkoa sitten mulla oli pää niin kipeä, että se tuli uniinkin. :P Ajoin kesällä bussilla johonkin Kiban taloon (se oli vanha rakennus :keijo: ), jonka vintillä hän teki intialaista päänhierontaa. Minulla oli päälläni pelkät bikinit/alusvaatteet (tuskin oli kultabikinit :virne: ), ja niine hyvineni astuin bussista ulos. :keijo:
Kiballa oli kuitenkin hirveä kiire jonnekin, mutta oli luvannut tehdä inkkaria minulle. Koko "hieronta" oli sellaista, että Kiba paineli kevyesti päätäni, kissat kurkkivat ovesta ja hyppivät syliin vuorotellen. Kaiken lisäksi Kiban sisko huuteli alakerrasta kärsimättömänä: "Mennään jo!"
Kiba veloitti kaikesta tästä 40 euroa. Pääni oli edelleen kipeä. :virne:

Torstaina oli hautajaiset ja ne heijastuivat edellisen yön/aamuyön uniin. Muistotilaisuus oli tässä unessa meidän mökillä ja lähdettiin isän kanssa joskus kuuden(!) aikaan aamulla ajamaan sinne. (Oikeasti mun piti olla vasta yhden aikaan meidän ukilla, josta lähdettiin sitten kappeliin ja sieltä takaisin ukille.) Seuraavaksi muistan istuneeni mökin takkahuoneen sohvalla ja katselleeni ulos järvelle. Oli kesäinen(!) aamusumu ja samalla "sininen hetki". Oli kovin hiljaista. Muut sukulaiset olivat mökin alakerrassa (en ole varma, oliko siellä myös vuosia sitten kuollut mummini). Sitten lähdettiin isän kanssa takaisinpäin. Meillä oli osittain vähän keijo keskustelu. Auton kello näytti jotain 6:40, ja ihmettelin, olimmeko olleet siellä tilaisuudessa vain niin vähän aikaa. Isä kuitenkin vastasi, että tässä välissä oltiin siirrytty kesäaikaan. :keijo: Unessa isän vastaus tuntui suhteellisen loogiselta, mutta en mä osaa tässä enää selittää, oliko siinä järkeä vai ei. :P

Sitten ennen heräämistäni stressasin vähän sitä koko päivää. Tiesin, mitä laitan päälleni, mutta en ollut edellisenä iltana jaksanut kokeilla ko. mekkoa. Unessa en kuitenkaan meinannut löytää edes koko mekkoa vaatehuoneesta ja kun vihdoin sain sen ylleni, se olikin mustan siistin mekon sijasta oranssi ja vaaleanpunainen hihaton hellemekko, joka oli hieman liian iso ja kaula-aukko oli liian iso ja löysä. :(
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Marras 2014 14:10

Tää ei sinänsä ole uni, mutta alitajuisia juttuja nyt kuitenkin.

Olin kuntoutuksessa Didgeridoo-rentoutuksessa. Se oli oikeasti tosi ihana. Siellä olisi kai pitänyt olla useampiaki ihmisiä, mutta onnekseni sain olla yksin.
Soittaja asettui kasvot mun suuntaan ja rupesi soittamaan. Ennen soiton alkua hän ohjeisti että ei tartte tehdä mitään, sen kun vain kuuntelee ja on. Eikä haittaa jos nukahtaa. Se sopi tosi hyvin. Sen lisäksi mua kiinnosti tosi paljon se Didgeridoon ääni livenä ja läheltä. Ei mitään puhetta missään, eikä mitään muita ulkoisia vaikuttimia kuin se soitto.

Ääni oli tosi jännä. Se tärisi mun jaloissa ja hetkellisesti pelästyin että mitä se tekee tolle sähkölaittelle, mutta sitten tuli se "eihän se käy sähköllä"-tajuaminen :virne:.
Tärinä jatkui aina hartioihin saakka ja oli tosi miellyttävää. Pintaverenkierto heräsi siinä ja tuli tosi lämmin! Tokihan soitto oli aika rauhaisaa. Alussa kuulosti myös tosi jännästi siltä, että mukana olisi ollut kotka. Ihan kuin semmoinen aavikon yläpuolella lentelevä kotka ja sittenhän mun alitajunta oikein räjähti. Olin ilmassa, jonkun Cran Canyonin tapaisen paikan yläpuolella. Siellä oli metsää ja autiomaata ja maisema oli aika huikee. Maisema muuttui selkeästi sen mukaan mitä soittimesta kuului. Ensi liitelin maisemasta ja sitten olin heinikon vieressä istumassa ja tunsin että olisi pakko avata silmät, mutta tietoisuus pakotti pitämään ne kiinni. Välistä sain tehdä oikein töitä, koska olin ihan varma että jos en avaa silmiä, niin joku tiikeri käy kimppuun. Vuorotellen se oli tiikeri ja leijona. Jouduin oikeasti painamaan silmät kiinni pariin kertaan etten avaa niitä. Välistä tuli myös se, että näin avaruudellisia maisemia. Pyörteitä, planeettoja, nebuloita, galaxeja ja mitä kaikkea sitä on tullut avaruuskuvissa ja avaruusdokumenteissa tullut nähtyä. Erilaisia tähtiä ja muita. Ne vaihtelivat värejä ja liikkuivat musiikin tahtiin. Sieltä palasin usein rytinällä viidakkoon. Viidakko oli ihan joku syvä vihreä Amazon tms. ryteikkö. Paitsi että mun viidakossa asui muumeja! Ei mitään animaatiomuumeja, vaan ihan niin muumeja kuin oikeassa viidakossa nyt asuisi. Ne oli semisti ehkä animoituja pinnalta, mutta ei mitään ihmismuumeja (=ihminen muumi-asussa) koska päälinen ei ollut määriteltyä kangasta ns."ihona". Ne oli vain kolmiulotteisia muumeja, jotka elivät viidakossa ihan normaalisti. Muumipeikko, Nuuskamuikkunen ja Pikku-Myy olivat näkyvissa ja Haisuli jossain lähestöllä. Muut vain tietoisesti läsnä. Siellä viidakossa, ei oikeassa tietoisuudessa. Muita eläimiä ei oikeastaan ollut, eivätkä muumit tehneet mitään outoa, mutta ruokaa ja tämmöistä. PIkku-Myy mietti pitäisikö Haisulia vähän heittää jokeen, mutta sekin oli mielestäni ihan ok. Viidakosta tempauduin kuitenkin aina pois, kun ei mikään maisema säilynyt pitkään.
20 minuuttia maisemat vaihtuivat soiton rytmin mukaan, mutta ne palasivat aina siihen mistä edellisellä kerralla oli tempauduttu pois. Paitsi avaruudessa. Siellä ei oikein ollut mitään niin tarkkaa kuin viidakossa tai tiikerivaarassa. Välistä kuulosti jopa siltä että soittajia olisi ollut useampi, mutta tiesin kokoajan ettei ollut kuin se yksi mies.

Kun soitto loppui ja juteltiin siitä mitä koin ja miltä se tuntui ja kerroin jotain, niin vetäjä ehdotti että ne näkemäni eläimet olivat mun toteemieläimiä. Mun toteemieläin on siis muumi?! :virne: No ei ehkä ole :rolf:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 01 Joulu 2014 00:18

Viime yönä oli jotenkin hieno uni: Se taisi alkaa siitä, kun luin jotain ruotsin oppikirjaa laiturilla keskellä vettä. En tiedä, olinko järvellä vai merellä. Laituri muistutti ponttoonilaituria, mutta siten että se tuntui olevan pikaisesti kyhätty jostain erillisistä laiturinpätkistä. Pätkät eivät olleet sopineet toisiinsa ja ja siinä koko "laiturissa" oli aukkoja, välillä tosi isojakin ja piti olla tosi varovainen kun siellä liikkui. Se laituri muutenkin taisi vähän muuttaa muotoaan koko ajan. :keijo: Laiturilla oli mm. kirjahyllyjä ja jotain huonekaluja, kuten tuoleja. Kirjahylly saattoi olla puoliksi laiturin päällä ja toinen puoli aukon päällä. Hyvin se kuitenkin siinä pysyi. :P Istuin tuolilla lukemassa kirjaa, kunnes yhtäkkiä kauhukseni huomasin, että istuin korkeammalla, mitä olin luullut ja katsoin suoraan alas ja ainoastaan tuolin takajalat olivat laiturilla ja etujalat aukosssa ja tuijotin suoraan veteen! Unessakin pelkäsin korkeita paikkoja.

Sitten minun olikin aika lähteä kouluun. :keijo: Tai ainakin pakkasin koulureppua. Minulla ei ollut lukujärjestystä, koska se oli "turha", mutta olin unohtanut mitä tunteja sinä päivänä oli. :P Pakkasin reppuun ruotsin kirjan ja jotain muita kirjoja. Olin melko varma, että meillä olisi sinä päivänä koulussa musiikkia ja ruotsia. Oli ehkä tiistai ja koulu alkaisi vasta kymmeneltä. Minulla ei ollut kuitenkaan mitään muistikuvaa, että olisin ollut koko lukukautena päivän ensimmäisellä tunnilla ja se harmitti vähän. :P

Jossain vaiheessa unta laiturilla oli myös äitini ja veljeni ja olimme rannassa, mutta yhä laiturilla. Siellä rannassa oli joku tilaisuus, jossa oli myös Heikki Paasonen :keijo: Äiti sanoi, että minun velvollisuuteni oli mennä juttelemaan Paasoselle, koska kuulemma olimme ainoat nuoret siellä. (En tiedä, mitä veljelleni tapahtui :töktök: ) Hyvinkin tietoisena Paasosen tyttöystävästä en halunnut mennä juttelemaan Heikille, vaikka se olisikin ollut vain pelkkää juttelua, vaikka hän olikin hyvin komea unessa. :keijo:

Sitten olin koulussa ja mietin vieläkin, että en missään nimessä halua jutella Paasoselle, koska hänellä on tyttöystävä ( :töktök: ) ja kuljin siellä koulun käytävillä. Tässä kohtaa minulla oli myös tosi vahva tunne, että pitäisi opiskella jotain, mutta vaeltelin vain käytävillä enkä mennyt mistään niistä luokista. Kaikki oli valkoista ja ympäristö muistutti enemmän sairaalaa, eikä muita ihmisiä ollut lähettyvillä. Olin vieläkin siellä "koulussa", mutta nyt se muistuttikin vähän jotain kauppakeskusta. Tai oikeastaan siellä oli elokuvateatteri, mitään kauppoja en muista nähneeni. Olin ihan innoissani siitä leffateatterista: se oli pieni, mutta kuitenkin moderni. Tai ainakin siellä oli paljon ajankohtaisten leffojen mainosjulisteita. Niitä elokuvia ei ole kyllä taidettu oikeasti tehdä. Mieleeni jäi parhaiten mainosjuliste, jossa oli Jake Gyllenhaal. Siinä julisteessa oli vaalensininen tausta ja jotain naamoja. Leffan nimi oli Jake. :keijo: Jopa sen leffan soundtrack oli elokuvateatterin kassalla myynnissä. :P Itse leffasalissa en ikinä ollut.

Sitten olin tunnistamattomaksi jääneen kaverini kanssa kahvilla ja yritin selittää tätä kaikkea hänelle. Muistan, että kaverillani oli lapsi mukana tai hän oli raskaana. Tiedostin jo siinä vaiheessa kaiken tapahtuneen olleen unta.

(Jotain muuta vielä tuon jälkeen tapahtui, mutta ehdin jo unohtaa sen tätä kirjoittaessa. :keijo: )

P.S. Heikki Paasonen oli tässä unessa värjännyt hiuksensa tummiksi, samanväriseksi kuin Mikko Leppilammella. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 04 Joulu 2014 11:26

Viime yö oli kyllä taas unien kannalta jotain mitä ei olisi jaksanut tähän väliin.
Ensin oli painajainen, ihan kunnon painajainen, sitten semipainajainen, jossa tunnelma oli painostava ja ahdistava ja sitten vielä korkeita paikkoja, pudotusta ja ahtaita paikkoja viimeisessä. Olisi ollut kiva vain nukkua.

Painajaisessa hakattiin ihmisiä. Ensin nyrkeillä vähän mätkittiin ja lopuksi jollain metalliputkilla hakattiin vastaantulevia ihmisiä kadulla. Ei mitään järkeä, eikä mitään tarkoitusta. En tuntenut unesta ketään, enkä hakannut ketään, olin ulkopuolinen hengailija, enkä usko kenenkään niiden hakkaajien edes nähneen mua. Ne ei oikein puhuneet mitään, mutta antoivat aina vinkin kun päättivät kenet pieksevät seuraavaksi. Jossain kohtaa ajattelin että haluan vain herätä, enkä halua että se tilanne on mitenkään totta. Tämän jälkeen heräsin.

Seuraavassa unessa ei myöskään puhuttu mitään. Oli vain tuijotteluja, niskojen nakkeluja ja ihme kyräilyjä. Siinä järjestettiin jotain juhlia. Juhlapaikan koristelu oli menossa ja se oli vähän... no, niin ja näin. Yksi laittoi jotain ja toinen kävi repimässä ne irti. Tämä oli onneksi aika lyhyt uni, mutta ahdistava silti.

Viimeisessä oli iso tapahtumahalli. En tiedä mikä se juttu oli, mutta porukkaa tuli ja meni. Odotettiin jotain. Hauskaa jutustelua siinä "meidän" porukassa ja näin, mutta katsellessani ympärille toisessa reunassa oli käynnissä käsirysy ja meidän takana oleva sanoi hakkaavansa kaikki jotka katsovat heihin päin. Stella Polariksen näyttelijöitä liittyi meidän joukkoon ja saatiin ensimmäisinä lupa siirtyä bussiin. Bussi lähti ajamaan johonkin mihin oli sovittu. Paitsi että havahduin siihen kun bussi kaartaa kiertoliittymää ylöspäin ja on jo tosi korkealla. Aloin täristä pelosta ja seuraavaksi bussi putosi putkea pitkin alas ja kuski kuulutti että meidän piti odottaa kolme tuntia bussissa että päästään jatkamaan, sillä motarilla oli joku onnettomuus. Oltiin siis pudottu putken alapäähän ja jäätäisiin siihen. Ja että mitääne ei saanut tehdä.

Hyi mitä juttuja.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 04 Joulu 2014 18:25

Viime yönä "heräsin" ja kuulin suljetun oven läpi olohuoneesta vieraan miehen äänen ja vaimeaa koiran ääntelyä. Kauhistuin, että meille on murtauduttu ja olen yksin kotona, enkä uskaltanut liikkua. Sitten päähäni pälkähti ajatus, että murtoveikot ehkä häipyvät, jos kuulevat elämisen ääniä ja aloin selvittämään kurkkuani. Tämän jälkeen huomasin, että mieheni nukkuukin vieressäni ja äänet olivatkin kuorsausta (tässä vaiheessa olen tainnut hetkeksi oikeasti havahtua hereille). Sittenpä jo olinkin olohuoneessa mieheni kanssa ja vitsailin hänelle kuvitteellisista murtomiehistä. "Se olitkin vain sinä."

Seuraavaksi olin jossain lumisen maantien varrella ja puiden alla oli mustalaisten leiri, jonka äänet ja valot kutsuivat luokseen illan hämärässä. Juttelin jonkun uuden tuttavuuden kanssa ja menimme tien viereen odottamaan bussia, koska olimme matkalla kaupunkiin. Tien penkalla oli vyötärönkorkeudella värikkäitä silkkiliinoja kiinnitettynä aitaan tai puiden oksiin ja asettuessamme niiden väliselle penkereelle odottamaan ajattelin, että nyt tapahtuu jotakin jännittävää. Katsoin vasemmalle, jossa näkyi tienhaara. Oikeanpuoleinen tie oli leveä maantie, joka kaartoi hitaasti oikealle ja vietti loivasti alaspäin. Sieltä suunnasta bussimme tulisi. Vasemmanpuoleinen tie oli paljon kapeampi, se kaartoi nopeasti vasemmalle ja nousi rinteeseen ja tietä reunustivat valkoiset lumipenkat. Tien vierellä oli lyhtyjä parin metrin välein ja ne syttyivät yksi kerrallaan ylhäältä alaspäin. Sieltä oli tulossa jotakin! Näin tyhjän puisen kelkan viilettävän tietä pitkin meitä kohti, olimme sattumalta osuneet narniamaiselle pysäkille. Hetken päästä kelkan perässä tietä pitkin viiletti jotakin isompaa,. Tumma möhkäle, jonka kyydissä oli jokin elävä hahmo, ajautui rytisten risteykseen ja tukki reitin oikealle.

Se jokin elävä hahmo osoittautui vauhkoksi ja vaaralliseksi sonniksi. Sonni rikkoi kaiken tielleen osuvan ja yritti vahingoittaa (tappaa) kohtaamansa elävät olennot. Yritin juosta karkuun, mutta kaaduin ja sonnin hahmo oli pian ylläni. Näin sen heilauttavan jykevää päätään kohti minua ja sarvet lähestyivät! Silloin sonnin kimppuun iski mustalaisten jalo eläin, härkä, ja nuo valtavan kokoiset otukset alkoivat ottaa mittaa toisistaan. Minä juoksin mustalaisten leiriin turvaan.

Sitä luulisi, että sonni ja härkä tarkoittaa samaa, mutta unessani ne olivat selkeästi kaksi erillistä eläintä ja lajia. Näin paljon muutakin, mutta niiden asioiden muistot ovat haalistuneet varjokuviksi, joista en saa enää kiinni.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 05 Joulu 2014 22:36

Viime yönä oli taas kiitettävästi.
Kolme unta, joista yksi tosi painostava. Kaksi muuta oli aika neutraaleja.

Painostavassa unessa eräät ihmiset yrittivät painostaa minua ja ystävääni tekemään asioita joita emme halunneet tehdä. Olimme vain menneet paikkaan X hakemaan meidän omia tavaroitamme ja saimme niskaamme syyttelyä, arvostelua ja sitä painostusta. Olimme jo melkein valmiita kun päätin että haluan katsoa vielä yhden paikan. Takimmaisessa huoneessa oli ollut kaappi, jossa oli ollut minun punainen paita. Kaappi oli poissa, koska se oli kuulema ruma, mutta paita löytyi. Se oli tungettu toisen paidan alle ja näistä ihmisistä yksi yritti estää minua katsomaan sen toisen paidan alle. Lopulta vain päätin että nyt riittää ja tungin hänen ohitseen ja otin oman paitani itselleni. Hän meni tosi noloksi ja sanoi ettei tiennyt sen olevan siellä ja muita ilmiselviä valheita.
Vielä tämänkin jälkeen hän syytteli minua olemattomista asioista ja toinen henkilö säesti vierestä. Hän yritti esittää kaveria, mutta todellisuudessa hän kuitenkin vain sitten heitteli näitä ihmeellisiä kommenttejaan. Heräsin tästä aika ahdistuneena.

:keijoei: näitä tunnelmia nyt.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 02 Tammi 2015 16:14

Painajaisia liikkeellä :keijo:
Tän siitä valvomisesta saa :epäilevä:

Asuin tässä asunnossa missä nytkin asun, mutta kerrosta ylempänä ja meillä oli pienet parvekkeet. Olin nukkumassa. Havahduin siihen, että joku heittää kuivattuja herneitä mun ikkunaan. Menin katsomaan olkkarin ikkunasta ulos ja pihalla seisoi liuta outoja hippejä. Oudot hipit huhuilivat että tulevat ja tappavat mut. Mmhm. Ajattelin kuitenkin olevani turvassa, koska asuinhan toisessa kerroksessa. Paskat se mitään auttanut. Hipeillä oli semmoisia rottinkisia istuintyynyjä pakettiautossaan ja he kasasivat niitä pinoksi parvekkeeni alle. Yritin itse avata partsin ovea, mutta se oli niin tiukka että ajattelin sen turvaavan mua hyvin. Pahis-Hippi pääsi kuitenkin kapuamaan parvekkeen reunaan asti ja väänsi lusikalla parvekkeen lasitusikkunan auki. Vähän aloin panikoimaan ja päätin soittaa poliisit. Hätäkeskus ei kuitenkaan ottanut tosissaan kun sanoin että nyt tulee hipit ja tappaa mut. Ei siis poliisia tulossa. Hippi heilui jo parvekkeella ja väänsi oven auki tosta vaan. Yritin huutaa apua, mutta turhaan. Oven edessä oli kuitenkin vielä hyttysverkko. Se oli hipille sitten liikaa, eikä se päässyt millään siitä sisään. Totesi vain "paskat" ja kiipesi pois. Muut hipit huutelivat hävyttömyyksiä pihalla ja sitten he pakkautuivat kaikki pakettiautoon ja poistuivat. Heräsin kun menin unessa takaisin nukkumaan. :keijo:

Oli joku muukin ahdistava taistelu-uni, mutten muista sitä. Siinä kiisteltiin politiikan merkityksestä ja sen tärkeydestä. Argumentteina "ilman politiikkaa säkään et eläis"-tyyppiset lauseet. Se oli kyllä vähän hauskakin, vaikka ahdistavakin. Koska piti tappaa joku ja oli paljon uhkailuja.

:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 10 Tammi 2015 14:31

Uniyö/-aamu! :keijotäpinä:

Ensin olin menossa kavereiden kanssa Marilyn Mansonin keikalle. Sinne mentiin läpi pitkän käytävän, joka muistutti metrotunnelia. Itse asiassa siellä oli metro, pysähtyneenä. :keijo: Siellä seisoi ihan hitosti ihmisiä, sekä metron sisällä että sen ulkopuolella ja kaikki odottivat konserttia alkavaksi. Jäätiin hetkeksi yhteen metrovaunuun seisomaan. Mietin hetken, että miten hitossa täältä näkee mitään, kun en edes tiennyt missä lava on. Todennäköisesti siellä käytävällä oli jotkut screenit, joista keikkaa voi katsoa, mutta ei niitä ainakan siinä vaiheessa vielä näkynyt. Sitten kuitenkin jatkoimme eteenpäin. Vihdoin käytävä päättyi, ja astuimme ovesta sisään. Ja hups - olimme jossain risteilyaluksella. Saavuimme siistiin, valoisaan huoneeseen/salonkiin, jossa meidän lisäksemme ei ollut ketään. Seinän/ikkunan vieressä oli flyygeli. Sen viereen tuli kohta sähkökitaristi ja Marilyn Manson, jolla ei ollut yhtään meikkiä, vaan siisti 70-luvun/50-luvun tyylinen puvuntakki ja vaaleat hiukset. (Nyt valveilla ollessa voi sanoa, että muistutti vähän Let's Dance -aikaista David Bowieta.) Mun mielestä "Marilyn Manson" näytti hiton hyvältä. Kohta kitaristi alkoi soittaa ja alkoi tunnistamaton swing-biisi. Siinä oli jotain tosi hienoa. :virne: Meidän eteen alkoi kerääntyä ihmisiä ja siihen "heräsin".

Vaikka uni vaihtuikin, päätin että pidän tuon "Marilyn Manson" -unen mielessäni ja sen jälkeen näin unia/unta, että heräsin klo 18:11, vaikka minun olisi pitänyt lähteä klo 16:45 kaverini kanssa lenkille jne. Olin ihan pihalla mikä päivä on: oliko joku joulupyhä, viikonloppu, vai pitikö minun kenties olla töissä. Heräsin myös lapsuudenkodistani tai "vanhempien kodista". Mietin taas, että mitä hittoa muiden nurkissa teen, kun minulla on oma kotikin, kunnes oikeasti heräsin omasta sängystä. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 18 Tammi 2015 11:47

Se, kun tavallaan olet unessa ja tavallaan et, on aika hedelmällistä. Näköjään.

Kissa herätteli mua aika pitkään.
Havahduin kun puhuin sille ääneen, etten voin nousta kun on tää biisin kääntäminen kesken :virne:
Radiossa soi biisi englanniksi ja mä siinä puoliunessa olin kääntämässä sitä suomeksi :keijo:
Kissan herättely kuitenkin pakotti mut aina aloittamaan alusta. :keijo:
Sain sen kyllä valmiiksi, mutta sitten paperi suli pois ja kaikki meni pieleen.
Biisikin loppui radiosta.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 18 Tammi 2015 22:21

Viikolla näin unta, jossa nainen (minä?) yritti pelastaa jotakin hylätystä teollisuusrakennuksesta, jossa oli alkanut kummittelemaan. Pihamaalle oli manattu pahantahtoisia sieluja vartioimaan paikkaa ja taikavoimillaan nainen sinkosi sieluja kohti valopallon, joka hävitti muut vampyyrien ym. sielut lukuun ottamatta kolmea tyyppiä. Yksi näistä tyypeistä yritti todistella olevansa pelottava sanomalla: "Minä olen suuren ja mahtavan vampyyrin sielu. Tai tunnettu käsimalli!" Bluffi ei mennyt kuitenkaan läpi ja kolmikko, jotka vaikuttivat kovasti joltain Pikku-Britannian tyypeiltä, liukenivat paikalta vähin äänin. :keijo:

Oli siinä unessa paljon muutakin, kävelyä merenrannalla laskuveden aikaan ym., mutta parhaiten jäi mieleen tuo koominen repliikki. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Tammi 2015 12:47

:friikkipeukku: :rolf: mikä uniyö.

Ensimmäisessä käsiteltiin tunteita ja faktoja. Oli työjuttuja ja toooosi vanhoja työjuttuja, ihmisiä ja kaiken päälle PKT siellä häärimässä.
Hyvästeltiin PKT:n kanssa ja hänen viimeiset sanat olivat "mä olen alusta asti tiennyt että sä olet lempeä. Olet lempein tuntemani ihminen."
Öö? Siihen hetkeen liittyviin asioihin ei tartte hakea merkityksiä mistään unitulkintakirjoista :keijo:
Silti se jäi kalvamaan. Ne hyvästit :epäilevä:

Nukahdin kuitenkin aika pian uudestaan ja sitten oltiin jo vähän keijouden lähteilläkin.
Oli joku kellari, mihin oli kasattu selkeästi ihmisten vanhoja kamoja. Outoja 70-luvun sohvia, nojatuoleja ja jakkaroita puoliympyrässä. Kaksi pingispöytää, biljardipöytä ja katonrajassa ihan pienet ikkunat. Huoneessa oli lisäksi palkkeja siellä täällä epämääräisesti ja mietin ettei ne varmaan mitään kantavia rakenteita voi olla kun eivät ole symmetrisesti :keijo:
Ihmettelin siinä itekseni sitä paikkaa ja viereeni pölähti joku tyyppi kyselemään miten mä voin ja onko mun päivä ollut ok. Kertoi että mun on parempi hakeutua johonkin porukkaan, koska yksinään siellä hengaavat pistävät silmään. Hän oli osoitti pientä ihmisryhmää ja kertoi olevansa jonkun siellä olevan "Joken" avustama. Ei avustaja, vaan avustama. SIirryin toisen pingispöydän luona seisoskelevien ihmisten luo ja jäin siihen sitten kuuntelemaan ihmisiä. Kuuntelin toisten keskusteluja ja kävi ilmi, että se paikka oli leirikeskuksen kellari ja me oltiin kaikki siellä jossain vieroituksessa. Olin vähän hämmentynyt, koska en omasta mielestäni ollut minkään addikti. Yritin pysyä mukana ja asetuin sohvannurkkaan istumaan ja kutomaan käskyn käydessä. Muut rupesivat kertomaan juttujaan ja olin vaan ihan pihalla. Vieroitustarinoita, sekoilutarinoita ja kokoajan piti kutoa. Hommaa veti Kari Hietalahden näköinen tyyppi. Hän kysyi mikä mun stoori oli ja heräsin just ennenkuin sain sanottua mitään.

:keijo: :läps: :epäilevä: :virne:

Nukahdin vielä uudestaankin ja näin pätkän Lontoota.
Istuttiin pubissa Alan Rickmanin kanssa. Juteltiin hänen urastaan ja siitä miten oikean agentin valinta on tärkeää. Hän oli pukeutunut ihan tavallisesti. Hetken päästä paikalle pölähti Tom Hiddleston ja samantien BC :hullu: :tipahdus: Tomppa joi teetä, BC viskiä suoraan pullosta ja Alanilla oli Silja Linen vesipullo. Ite join suomesta tuomaani karpalolonkeroa. Yritin maistattaa sitä kaikilla, mutta vain Alan suostui. Hänen mielestään se maistui liian pohjoismaiselta :virne:
Tomppa ei voinut juoda, koska oli jättänyt hevosen ulos! BC:llä oli näytösilta ja roolin piti olla uskottavasti kännissä, hän sanoi ja otti huikan. Tomppa lupasi heittää BC:n perille hevosellaan. Ei haittaa jos hevosen selästä oksentaa, mutta autoon ei saa oksentaa.
Vaihdettiin kuulumisia ja lupasin mennä katsomaan BC:n esitystä ilman että hän olisi oikeastikin kännissä.
Kerroin heille siitä unesta missä sain Helen Mirreniltä kengästä päähän ja heräsin :keijo:

:virnei: :keijoei: :rolf:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 28 Tammi 2015 18:11

Viimeisimmässä mieleen jääneessä unessa olin vanhan kaljuunan kyydissä ja menossa oli taistelu vihollista vastaan. Tovin ammuttuamme todettiin, että vihollinen on maalla pienessä saaressa. Saarella oli valtavan kokoinen tykki, joka meni meidän ammuskeluistamme jotenkin sekaisin, kääntyi pystysuoraan taivasta kohti ja alkoi ampua taivaalle. Tykinkuulat ynnä muut ammukset tippuivat ampumakulmasta johtuen suoraan ne ampuneen tykin päälle ja hajottivat sen. Laivamme oli valitettavasti ajautunut liian lähelle tykkiä ja taivaalta tippuvat ammukset ropisivat myös meidän päälle. Alkoi kuulua rätinää ja tajuttiin laivan takaosaan lastattujen ilotulitteiden ja räjähteiden syttyneen palamaan. Oli kiire pelastautua laivalta!

Meri oli hyisen näköinen ja laivan ympärillä ajelehti jäälauttoja. Pääsimme melko lähelle toista rantaa ja hyppäsin laivankannelta ensin jäälautalle (taisin tippua veteen) ja jäälauttaa pitkin rannalle. Rannalle päästyämme löysimme vanhan huvilan. Huvilan sisällä joukkoon liittyi kapteeni Haddockin näköinen tyyppi, joka puhui jatkuvasti, oli jotenkin tungettelevan oloinen ja yritin vältellä hänen lähelleen päätymistä. Haddockin näköinen tyyppi kaatui tai heittäytyi lattialle pitkälleen, totesi kuolleensa 1776 ja laittoi silmät kiinni. Kävelin ripeästi hänen ohitseen ja ulos huoneesta.

Lopuksi näin, kuinka huvilaan muutti kaksi rakastavaista. Molemmat toivat huvilaan mukanaan peilit, joista toisen nuori mies oli ottanut mukaansa nainen asunnosta ja nainen taas peilin miehen luota. Toisen luota tuodut peilit kuvastivat sitä, että he olivat sitoutuneita toisiinsa ja sielut oli sidottu huvilaan.

Jonkun lyhyen fordeunenkin näin. Kuolo ja Sirpet päättivät pelleillä kustannuksellani ja olivat muuttaneet käyttäjätunnukseni joksikin aivan oudoksi sanayhdistelmäksi. Ava oli myös vaihtunut ja minulle oli lisätty titteliksi hersisar. Mietin unessa, että mitä helkkaria tuo tarkoittaa, mutta järkeilin sen olevan yhdistelmä englantia ja suomea eli tottakai suomennettuna hänen sisarensa. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 03 Helmi 2015 11:32

:keijoei:

Semi-fordeuni.
Oli uusi kauppakeskus. Semmoinen missä joka paikassa oli -90% alennuslappu. Sielä oli semmoisia putiikkeja, joissa ei ollut myyjiä, vaan pelkästään automaatit mihin klikata ostoksensa. Kuitenkaan paikassa ei ollut paljoakaan väkeä. Jostain syystä kaikki kaupat oli vaihdellen täynnä mekkoja tai bikineitä. Erilaisia variaatioita näistä. Muutamassa hetkessä olin epäselvä oliko se kankaanpala oikeasti olevinaan bikini, kunnes katsoin että oli eläinkaupassa :keijo:
Meillä oli "porukalla" kuitenkin paikka missä hengattiin. Se oli saluunatyyppisesti sisustettu naisten baari, missä oli tummaa puuta ja järjettömän kokoisia nahkasohvia. Meillä oli varattuna paikka, missä oli kolme semmoista sohvaa missä oli divaaniosat päässä. Oli hiton kuuma ja nahkasohvat oli vähän ikäviä istua, joten kaikki vain makoili pitkin poikin. Saapuessani baariin paikalla oli vain theia. Theian mies oli baarin ulkopuolella, koska missään ei ollut miehille omaa baaria :virne: Paikalla oli myös anti-keijoja, kuten theian sisko ja kämppis. Sekä pari muuta theian kaveria. Lisäksi oli L-S, hänen koira ( :keijo: ), Suvi ja AK1 (Anti-Keijo1), Suvin äiti ja sisko, Wildis, puolis, marski ja kvatti. Jostain syystä myös marskin mumma oli paikalla :virne: Vaikka kuulema Laihialla ei kukaan mitään bikineitä ikinä pidä, turhuutta moinen.
Baarissa ei sitten muita ollutkaan. Theia kertoi löytäneensä jostain pöytäliinan ja ihan huvikseen osti sen, koska se oli niin erikoista :virne: Tämän jälkeen theia joi litran tuopin ykkösellä ja sanoi käyvänsä vähän pihan puolella hengaamassa, ettei mies tule surulliseksi.

Baarissa tarjoiltiin piippurasseja asiakkaille, koska kokki oli sairas.
:virne:

edit. niin siis kun saavuin oli vain theia ja muut pölähteli paikalle silloin tällöin. Kävin myös itse välistä kaupoilla uudestaan, josko olisi löytynyt jotain muuta kuin mekkoja tai bikineitä. Ei löytynyt.
Viimeksi muokannut Kibaya päivämäärä Ti 03 Helmi 2015 14:17, muokattu yhteensä 1 kerran
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja theia » Ti 03 Helmi 2015 12:00

:keijoei:

Kuulostaa hyviltä bileiltä! :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 03 Helmi 2015 13:59

theia kirjoitti::keijoei:

Kuulostaa hyviltä bileiltä! :keijo:


Kyllä! Mä oon niin mukana! :keijo: Koska pitäähän sitä nähdä ku theia vetää litran tuopin kerralla. :rolf:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 08 Helmi 2015 22:01

Me oltiin Nugsulla yötä Suvin kanssa ja mun unimasa järkkäs ihan omat katsannot :virne:

Yksi. Oli semmoinen tilanne, että Neuvostoliittolais-Saksalainen ryhmittymä oli hyökkäämässä vedenalaisesti Englantiin. Oli joku tämmöinen hämyinen office-kompleksi, missä puitiin miten isku saataisiin estettyä, mitä vaikutuksia sillä mahdollisesti olisi muihin maihin ja mitä nyt ylipäätään tulisi tehdä. Armeijatyyppejä ei oikeastaan ollut moniakaan paikalla ja pohdinta ei kauheasti edennyt mihinkään. Jonkun mielestä näitä porukoita pitäisi yrittää puhua ympäri ja joku epäli oliko tämä edes totta :keijo:
Itsekin epäilin ja olin varma että olen vain jossain high schoolissa :tilt: Uni vaihtui kuitenkin lennossa ns. "missikisoiksi" tai joksikin semmoiseksi missä on useita puvunvaihtoja ja paljon puunaamista. Mun piti kulkea yhdestä oviaukosta neljä kertaa ja mun avustajat oli siinä ovella vuorotellen. Se huone mistä tultiin oli kuitenkin luokkahuone ja siellä piti kirjoittaa taululle jotain. Tämä tapahtui ilmeisesti jo aamulla, koska olin puhunut jotain "en ehdi" tai "ei mulla ole sulle nyt aikaa"-tyyppisiä puheita Nugaan kissalle :virne:
Siinä kuitenkin oli kokoajan kauhea kiire ja piti kulkea hissiin. Hissistä tultiin sitten taas ulos ja käännyttiin ympäri ja sitten taas takaisin sinne huoneeseen. Tämän unen sävy oli kuitenkin valoisa ja joka puolella oli ikkunoita. Lopulta kuitenkin se ns. parempi avustaja oli siinä ovella ja kerroin hänelle salaisuuden. Olin kuullut hississä salajuonisuunnitelman, jonka tarkoituksena oli ryöstää tv-seinän takainen kultakeskittymä. Oikeat ihmiset oli lukittuna johonkin huoneeseen ja nämä rosvot olivat pöllimässä kultaesiintymää siellä sivuhuoneessa. He hakkasivat emalisilla mukeilla seinää ja yrittivät löytää paikkaa mistä kaivaa. Niillä emalimukeilla :keijo:. Heräsin kun poliisi rupesi pidättämään tätä kaksikkoa :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 11 Helmi 2015 13:29

Nyt oli taas kyllä hieno uni aamuyöllä :virne:

Oltiin Pyhisten kanssa menossa euroviisukonserttiin. Jostain syystä kuitenkin olin siellä töissä ja muut tulivat mun mukaan. Wildis ja Suvi istuivat penkeillä ja L-S istui lattialla lukemassa. Mun "työhuone" oli semmoinen pieni liikuntasalin pukuhuone missä esiintyjät vain käväisivät tarkistuttamassa vaatteensa ennen aloitusta. Ilmeisesti muutamia oli jo käynyt ja odoteltiin viimeistä. Heitin likoille että toivoisin näkeväni Sonja Lumpeen tai Katri Helenan. Katri Helenalle olisi ihana päästä sanomaan että se on ihana :keijo:
Hetken perästä KH käveli ovesta sisään liehuhelmaisessa sinisessä mekossaan ja pyysi tarkistamaan helman pituuden. Iskiessäni sinne nuppineuloja lyhennystä varten totesinkin vain yhtäkkiä Katri Helenalle tämän olevan mun mielestä aivan ihana. Pyhikset mun takana jäätyivät, koska olivat varmoja että nyt suuttui artisti. Pienen hiljaisuuden jälkeen KH kipusi alas tuolilta ja totesi että niinhän me neljäkin ollaan tosi ihania ja liihotti pois.
Paikkana oli niinkin hulppea esiintymistila kuin joku seurojentalo tai vastaava.
Yleisöä ei vielä ollut päästetty sisään, saatiin tietty eturivipaikat. Laulettiin Eläköön Elämää mennessämme. Mun piti kuitenkin käydä vielä vessassa ja muut menivät varaamaan paikkoja puolijuoksua
Jostain syystä jäin kuitenkin jumiin sinne vessaan. Olin tulossa pois, mutten päässyt irti. Pääsin irti vasta kun PMMP aloitti esityksensä.

:keijo:

Heräsin aivan järjettömään vessahätään :virne:
Onneksi pääsin irti ja heräsin ennen vessatoimenpiteitä :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 14 Maalis 2015 11:00

Tän siitä saa kun menee ajoissa nukkumaan. :keijoei:

Uni alkoi siitä, että pyörittiin toistuvasti Helsingin Siilitiellä jossain kaupassa ja rampattiin siellä. Ilmeisesti minä tai joku kaverini asuttiin siinä lähellä. Se kauppa oli vielä jossain tienmutkassa, josta käännyttiin koko ajan.

Sitten olinkin Tallinnassa / "Tallinnassa" äitini kanssa. Oltiin jonkun talon pihalla ja siellä oli kaksi samanlaista punaista reppua (itse asiassa itselläni on oikeasti sellainen reppu). En muista, miten se tarkalleen ottaen meni, mutta toiselle repulle ilmaantui omistaja, mutta toiselle ei. Äiti kuitenkin tiesi, että reppu kuuluu Antti Holmalle. Äiti mukamas tunsi Antin tosi hyvin ja halusi välttämättä käydä viemässä repun henkilökohtaisesti hänelle. Äiti jopa tiesi, missä Antti asui (oltiin siis edelleen siellä Tallinnassa) ja niinpä kohta kapusimme jonkun kerrostalon rappusia ja olimme Antti Holman "kotiovella". Antti ei kuitenkaan ollut kotona ja äiti alkoi huolestua hänestä. Niinpä äiti lähti etsimään häntä. :töktök: Minä jäin sitten itsekseni kiertelemään Tallinnaan.

Jokusen aikaa kierreltyäni minä sitten puolestani aloin huolestua äidistä. Hänestä ei ollut kuulunut mitään ja laivamme olisi piakkoin lähdössä. En itse asiassa edes muistanut milloin se lähtee, enkä muistanut/tajunnut/jaksanut kaivaa mitään lippuja laukusta. :keijo: Sitten yritin soittaa äidille. Ei mitään vastausta. Puhelin ei edes hälyttänyt. Sitten yritin vielä soittaa äidille jonkun seinässä olevan kojelaudan kautta. :eivirne: Onnistuin sen avulla soittamaan äidin työnumeroon. Sieltä vastasikin joku nainen, joka sanoi äitini olevan Tallinnassa tyttärensä kanssa. Yritin vakuutella naiselle, että itse asiassa minä olen se tytär, mutta hänelle se ei tainnut mennä ihan perille. Vaikka olin huolissani äidistä, innostuin tosi paljon siitä kojelaudasta ja olin ihan että "vau, enpä tiennyt, että nykyajan puhelimissa on tällaisia ominaisuuksia :o: ". Erityisen innoissani olin volume-säätimistä. :töktök: Kiertelin hetken Tallinnan keskustassa tavoittamatta äitiä ollenkaan ja harmittelin samalla kuinka kivoja kahviloita ympärilläni on, mutta en voinut mennä niistä mihinkään kun äitiä ei löytynyt. :P

Sitten olinkin tässä välissä saanut sähköpostia itse Antti Holmalta. :o: Sähköpostista ilmeni, että Antti on turvassa, vaikka sitä ei siinä suoranaisesti lukenutkaan. Sen sijaan sähköpostista tuli ilmi, että Antti on julkaissut huumorilevyn. :keijo: Ensin sähköpostin tekstissä oli pari kappaletta jotain outoa liirumlaarumia ja viimeisenä lauseena: "Tää on sit tosi Keijoo menoo!" :rolf: ("Keijoo" kirjoitettuna tosiaan isolla :P )

Äskeinen vähän rauhoitti minua ja piakkoin äitini olikin seurassani ja jostain syystä myös kaverini. Läheisellä kauppatorilla oli joku suomalaisten eduskuntavaalitilaisuus ja päätimme mennä sinne. Politiikkaa seuraamaton kaverini innostui tästä suunnattomasti, koska siellä oli joku julkkisvaaliehdokas, joka suuttuessaan heittelee tavaroita, ja se oli mukamas tosi hauskaa. :keijo: Saavuimme torille ja siellä oli porukka jotain tuttujamme/sukulaisia, jotka olivat varanneet meillekin "parhaat paikat" torilla olevan patsaan jalustan juuresta. Jalustalla ei ollut patsasta, vaan se oli vähän niinkuin jonkinlainen "lava", jolla ehdokkaat sitten olisivat. "Lava" oli pyöreä ja meidän piti polvistua siihen juurelle, vähän niinkuin jollekin alttarille.

Tori oli täynnä ihmisiä ja minua alkoi ahdistaa, etenkin kun siellä ei tapahtunut yhtään mitään. Menin sitten hengailemaan johonkin läheiseen toimistohuoneeseen. Huone oli täynnä screenejä, ja luulin että niiden kautta olisi voinut seurata torin tapahtumia, mutta kaikista niistä näkyikin koripalloa. :keijo: Äänet oli vaimennettu ja huoneessa oli ihanan hiljaista. Pystyin kuitenkin jonkun oven tai ikkunan kautta seuraamaan mitä torilla tapahtuu. Ei tapahtunut edelleenkään mitään, ja päätin että menen sitten vasta takaisin kun alkaa tapahtua. :keijo:

Torilla ei tapahtunut vieläkään mitään ja kun kuikuilin sinne, ihmismassakaan ei tuntunut vähentyvän. Vihdoin kuitenkin päätin mennä ulos ja yllätyksekseni tori olikin tyhjä! Siellä oli enää minä, kaverini ja Antti Holma! :keijo: :tipahdus: Antti kaappasi minut kainaloonsa kuin vanhan tutun ja lähdimme kävelemään poispäin torilta. Kaverini seurasi perässä. Äitini oli taas kadonnut jonnekin, mutta en enää ollut huolissani hänestä, koska minusta tuntui, että hän on lähettänyt Antin suojelemaan minua. :virne: Sitten Antin puhelin soi, ja se puhelu olikin minulle. Antti ojensi minulle luurin ja vastasin, yhä siinä Antin puristuksessa. Luulin ensin, että puhelimen toisessa päässä on äitini, mutta se olikin äidin mielisairas sisko. Puhelu rätisi ja surisi, ja tätini sanoista sain ainoastaan selvän näistä: "Elsi(?) sanoi, että näytät ihan siltä kuin olisit raskaana, mutta et sä mun mielestä näytä siltä." (En tiedä kuka Elsi on, vai oliko se edes Elsi.) Minua hävetti kun täti puhui kaikkea sekavaa ja Antti oli niin lähellä, että kuuli kaiken.

Ilta alkoi pimentyä ja kuljimme tietä pitkin, minä yhä Antin kainalossa. En ollut ihan varma, onko Antti kännissä vai mitä, koska tuntui, että hän flirttaili kanssani ja olin vähän hämilläni, koska tiesin unessakin Antin olevan homo. Silti tuntui mukavalta ja luontevalta jutella hänen kanssaan kaverini huudellessa aina jotain väliin. :virne: Heräsin siihen, kun Antti alkoi pussailemaan minua poskelle. :o: :hullu: :tipahdus: :ahihi: :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 14 Maalis 2015 12:15

Suvi :virne: Aww :hymyhali:

Mä näin jotain suorittamisunta.
Oltiin jonkun "tyypin" kanssa pienen puron pohjalla märkäpuvuissa. Meidän piti ottaa joku kisa, missä seurattiin puroa. Nopeamman ajan saanut voittaisi jotain suurta. Kisan startti ammuttiin ja pidin kiinni sen toisen tyypin polvesta. Tyyppi veti itseään pitkin puron pintaa ja ite vaan lööbasin siellä perässä. Säästelin voimia myöhemmälle. Jonkun aikaa mentiin puroa pitkin, sitten parin ojarummun läpi ja pellonreunalle. Pellonreunalla oli paikka, mistä meille avattiin ulkopuolisen toimesta sisäänkäynti. Se oli semmoinen sukellusvenemäinen sisäänkäynti missä oli paineovi ja tikkaat alaspäin. Sujahdettiin sinne ja sieltä löytyikin mun setä! Sedän piilomaja oli vedenottoaukon suulla ja se oli täynnä tyhjiä pitsalaatikoita ja kaljaa. Ei tyhjiä pulloja, vaan täysiä tölkkejä. Setä teki pimeetä kaljaa koffille pitsapalkalla. Se kertoi myös miten voisin huijata koko jutussa ja olla sitä toista nopeampi. Kisan virallinen valvoja ei kuullut niitä ohjeita ja antoi meille siinä vielä viime hetken vinkkejä. Jos vesistössä tulisi vastaan auto, sitä pitäisi varoa, mutta muutoin ei pitäisi olla mistään esteitä. Vähän ihmettelin että miten meitä missään ojarummuissa tulisi vastaan autot, mutta pidin sitä suhteellisen normaalina. Valvoja lähti pois, tyyppi hyppäsi vesilaitoksen altaaseen ja paineli menojaan. Ite kävelin takaportin kautta ulos, toisen pumpun luo ja hyppäsin sinne. Aika pian olin jossain isossa puistossa ja näin maaliviivan. Otin "erikoistekniikan" käyttöön, hypin pitkin vedenpintaa ja heräsin vähän ennenkuin tulin maaliin :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 20 Maalis 2015 23:17

Laadukkaita unia kuluneelta viikolta: ( :pepsodent: )

Ensin joku Hei, kuka puhuu -leffan muunnelma, jossa oli yhtä hyvä "käsikirjoitus" kuin Salkkareissa. :töktök: Tässä versiossa Mikey syntyy 1960-luvulla, katoaa äidiltään, varttuu jossain kiertolaisleirissä John Travoltan hoivissa. Mikey tekee tosi rankkoja juttuja, mm. kiipeää palavan talon katolle jne. ja ilmeisesti hänestä tulee jonkinlainen isompikin julkkis. Kun tullaan 1980-luvun lopulle, Mikey on ehkä enintään viisivuotias. :keijo: Koko tämän ajan Mikeyn äiti on etsinyt häntä, mutta ei ole huomannut lehtijuttuja hänestä ollenkaan. Travolta taas ei ole huomannut Mikeyn äidin kissankokoisin kirjaimin kirjoitettuja katoamisilmoituksia lehdissä. Mikey oppii puhumaan ihan oikeasti ennen kuin "puhuu" Bruce Willisin äänellä. Juuri kun tämä meinaa tapahtua, herään.

(Ja kaikki tämä vaan siitä, että katsoin pari youtube-videota, jossa oli John Travolta. :töktök: )

----

Seuraavan yönä olen ukilla ja on ilmeisesti joulu tai joku muu sukujuhla. Olohuoneen sohvalla istuu Antti Holma ( taas :o: :töktök: ), joka on serkkuni kaveri tai serkkuni. Sitten istunkin jo sohvan toisella puolella, tai oikeastaan retkotan silleen, että Antti istuu jalkojeni päällä ja veljeni istuu välissämme. Veljeni on tässä unessa tosi pieni, melkein pikkulapsi, vaikka on oikeasti minua vain kuusi vuotta nuorempi. Telkkarista tulee ihan hirveä lasten piirretty: Joku (halpis) Pieni Merenneito, jossa kaikilla henkilöillä on heevetinmoiset daisarit. :pepsodent: Heillä sentään on ne "bikinit", joita Disneyn Arielkin käyttää, mutta nämä on tehty kukista ja pitseistä. Sitä paitsi ne "bikinit ovat liian avonaisia tai liian isoja, tai liian pieniä, mutta eivät ikinä sopivia. Henkilöt joutuvat koko ajan korjaamaan tissien asentoa tai kohentamaan muuten vaan niitä "bikineitä". Se on vähän rasittavaa, koska väärin istuvat rintsikat/bikinit ovat suoraan saatanasta. :P

----

Seuraavan yön unessa olen jossain kahden asunnon loukussa. Toisessa asunnossa on ihan älyttömän huonokuntoinen lattia, joka on täynnä reikiä, toisesta asunnosta en muista yhtään mitään. Mietin jo unessa, mitä järkeä siinä on, että minulla on kaksi asuntoa, kun en voi kummassakin samaan aikaan. Sitten herään, ja tiedän olevani omassa sängyssäni, mutta hetken olen täysin pihalla siitä, missä se sänky on. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Maalis 2015 13:46

Unimaailman ihanuuden aiheuttama jumi :hullu:

Olin ensin jossain ABC:n ja uimahallin kahvilan näköisessä paikassa. Soittelin meidän äidin kanssa Roxeten keikkalipusta ja keikalle menemisestä ja odottelin että mun kyyti tulee. Paikka oli tosi sotkuinen ja manasin itsekseni ABC:iden siisteystason huonoutta. Olin poistumassa kun törmäsin ovella (missä oli eteispalvelu ja plyyssiverhot) Katri Helenaan ja Paula Koivuniemeen. Katri Helena jäi juttelemaan mun kanssa ja pyysi apua heidän vaatteiden vaihtoon. Heillä oli iso lätkäkassi täynnä mekkoja mukana. Valkkailtiin vaatteita siinä värien ja istuvuuden mukaan, kun seuraan liittyi Marion Rung. (Katoin illalla viimeisenä Tyttökultia ja siinä oli vaaterumbaa aika paljon.) Saatiin vaatteet kaikille valittua ja olin lähdössä Katri Helena pyysi mua kuitenkin jäämään ja Koivuniemi suuttui tästä, koska en ollut kutsuttuna. Tilaisuudessa lanseerattiin Helsingin Kaupunginteatterin uusi musikaalikomedia. Meinasin vahingossa eksyä lavan taa, mutta tajusin pyörähtää ajoissa ympäri. Ensin kaksi näyttelijää esittelivät musikaalin produktiota ja tekemisen eri vaiheita hienossa illallistilaisuudessa (joka pinta täynnä sitä plyyssiä taas). Itse istuin pöydän kulmassa, mököttävän Koivuniemen vieressä. Leena Uotila ja Jussi Lampi olivat kertomassa miten musikaalin rakentaminen poikkeaa tavallisen teatteriesityksen rakentamisesta. Paitsi että Uotilalta meni hermot ja hän ryntäsi suutuspäissään pois. Heti tämän jälkeen kuitenkin Eppu Salminen tuli hakemaan meitä jo katsomoon. Olin jälleen lähdössä pois, kun Katri Helena vain ohjasi minut sisälle saliin ja istutti penkkiin. Marion oli ihmeissään, koska istuin hänen paikallaan. Koivuniemi ärisi että tämä oli väärin, mutta Katri Helenan mielestä heidän tulisi joskus olla tekemisissä tavallisten ihmisten kanssa. Heräsin musikaalin ensisävelmiin :keijo: :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 02 Touko 2015 18:01

En tiedä, onko tämä uni kovinkaan kertomisen arvoinen, mutta laitan sen nyt tänne kuitenkin, koska siinä oli Darren Criss :sydän: :sydän:

Olin taas jossain suku(juhla)jutussa ja menin ilmeisesti valitsemaan asua sitä tilaisuutta varten itselleni (tosiaan vasta silloin, kun se itse tilaisuus oli käynnissä). Jossain nurkassa oli tiski, josta ilmeisesti piti hakea ne asut. Samalla pidettiin jonkinlaista "tuntikirjanpitoa" niistä asuista, vähän kuin meidän duunissa. Se tuntikirjanpito perustui jotenkin vaatteiden pesulappuihin, mutta samalla jonkun kirjan/mapin väliin tungettiin kankaanpalasia niistä vaatteista, joita oli käytetty. :keijoei: :virne: Tiskin takana oli Gleen Blaine/Darren Criss, joka puhui selvää suomea, ja tarjosi minulle samaa tummansinistä pitkähihaista t-paitaa, joka siinä unessa minulla oli päälläni. Samalla siinä "tuntikirjanpidossa" oli jotain häikkää, koska Darren Criss laittoi siihen kirjan väliin jotain kukkamekon palaa samalla kun tarjosi minulle sitä paitaa. Yhtäkkiä Darren sanoi: "Tää paita haisee ihan paskalle." Hämäännnyin vähän, mutta sitten huomasin, että se paita olikin (myös) tummansininen puuvillainen paita/takki, jota käytän aina välillä jumpan jälkeen tai lenkillä. Se oli ilmeisesti hieman hikinen. :pahis: Lopulta huomasin, että se paita olikin tummansinen yöpuvun yläosa, joka minulla oli oikeastikin siinä nukkuessa ylläni. :keijoei: Kaikesta tästä huolimatta Darren Criss oli oikein miellyttävä. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Touko 2015 19:08

Olen nähnyt viime viikot enimmäkseen painajaisia.
Mikä ei varmaan yllätä.
Kuntoutuksessa näin unta missä Paula Koivuniemi oli kasarilookissaan mulle jostain tosi, tosi vihainen ja raivosi maskissa. Sitten kuitenkin lavalla oli ihan parasta ystävää ikinä! Pyysi kyllä jälkeenpäin anteeksi ja oli tosi Paulamainenkin, mutta se raivoaminen oli vähän pelottavaa. Ja herätessä vähän keijoa.

Näin kuntoutuksessa myös PKT-unta. PKT oli todella hankalassa paikassa betonisen kerrostalon alapuolella. Sinne piti mennä kahdella hissillä, ryömiä putkien välistä ja vaikka mitä. Mietin herättyäni että oliko se joku alitajunnan juttu siitä, että PKT-asiat ovat aika haudattuja mun mielessä. Ns. vaiettuja asioita. Kävin siellä keskustelemassa PKT:n kanssa tärkeistä asioista :keijo:
Lähdin pois ja ryömin niiden putkien välissä kun hiiret tulivat siihen vierelle höpisemään että kellarit on oikeasti tosi kivoja paikkoja :keijo:

Nyt aamuyöllä, oltuani tunnin yöllä hereillä, näin taas PKT-unta. Sillä oli ihan outo ulkonäkö, mutta silmistä tunnistin sen PKT:ksi. PKT oli jotenkin outo, mutta samalla omanlaisensa. Ei juteltu, ei katsottu edes päin ja oli tosi ahdistavaa. PKT yritti salata todellisen henkilöllisyytensä ja suuttui selkeästi siitä että hänet tunnistettiin. Oltiin kuitenkin meillä töissä, joten oli vähän outoa ettei kukaan saisi tietää että hän on kuka on. Lupasin salata hänen todellisen identiteetin ja tämä rauhoitti häntä vähän. Mihinkään lopputulokseen unessa ei tultu, se oli vain outoa sinksaamista.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 19 Touko 2015 09:22

Sain tänään unissa alitajunnalta viestin. Ei ollut mikään piiloviesti, vaan ihan niin suora kuin nyt vaan voi olla. Siinä mun nuoruudesta mulle tärkeä henkilö kyseli kysymyksiä ja mä vastasin. Tämän jälkeen se henkilö piti mulle saarnaa, koska oli aihetta. Se ei ollut syyllistävä, kuten joskus aiemmin on ollut, mutta herättävyyteen pyrkivä. Oli jotenkin mielenkiintoista että siinä saarnojen keskellä tajusin että hei, toihan on mun alitajunta joka tätä puhetta pitää. Myös tämä henkilö sanoi sen itse. "Kun ei minulla ole muita kuin sinä, eikä sinulla muita kuin minä. Yhdessä, tajuatko, yhdessä." :keijo:

Tämän jälkeen löysin itseni satamasta. Oltiin Pyhisten kanssa lähdössä Turun Saaristo-risteilylle. Wildiksellä oli 24 sentin korkokengät ja hän makeili siinä olevansa korkeampi kuin kukaan :keijo: Kengät olivat kultaista glitteriä. L-S:kin oli vetänyt korkkarit jalkaan, mutta maltillisemmat. Suvin kengistä en tiedä. Istuttiin pubissa kuuntelemassa bändiä. Siis siellä satamassa. Se soitti jotenkin tosi huonosti ja oudosti. Juotiin kuitenkin kaljaa ja siideriä ja muisteltiin edellistä reissua, joka oli lentokoneella Tukholmaan. Miten silloin oli ollut kaikki nopeaa ja miten lentokone oli ollut kaksikerroksinen ja Samuli Edellman oli pelännyt ihan hirveesti sitä lentokonetta. Ahhahaa ja niin meitä nauratti. Bändi lopetti ja Wildis ja L-S menivät tupakalle. Paitsi ettei kumpikaan polttanut. Jäätiin Suvin kanssa siihen pöytään ja lavalle ilmestyi haitaristi. Haitaristi soitti taustalta tulevan musiikin päälle jotain omia soolojaan :keijo: Tajuttiin tämä siitä, että biiseissä oli laulua, vaikkei oikeasti kukaan laulanut. Tyyppi soitti vain yhden biisin ja mainosti sen jälkeen risteilyllä esiintyvää Tarja Lunnasta ja meni pois. W ja L-S palasivat takaisin. Kerroimme tästä esiintymisestä ja päätettiin että sitä Tarja Lunnasta ei mennä katsomaan.

Havahduin radiosta tulleeseen ääneen :keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 25 Touko 2015 23:10

Pari unta viime ajoilta:

Kun muutamia viikkoja sitten uutisoitiin Putouksen uudesta kaudesta ja Antti Holman uudesta show'sta, näin "Putous-unta":

Putouksen uusinnat alkoivat telkkarissa. Tai oikeastaan se oli Kingin ja Putouksen sekoitus, uusintana. :P Tiesin, ettei Antti Holma jatka seuraavalla kaudella, joten mietin että nähdäänköhän Anttia tai Kissi Vähä-Hiilaria näissä uusinnoissa enää ollenkaan. :o Sitä ei ikinä selvinnyt.

Tämä Putous kuitenkin oli kuvattu Ruotsinlaivalla, vähän Passi ja hammasharjan tyyliin. :keijo: Muut esittivät sketsiä, kun ainakin Krista ja Aku innostuivat juoksemaan esiintymisareenaa ympäri. Joku hyppäsi jonkun reppuselkäänkin ja silloin Krista kaatui siihen esiintymisareenan reunalle. Aku jatkoi vitsiä ja alkoi "nylkyttämään" Kristaa Tove Hansson -tyyliin. :P Siitä syntyi hirveä kohu, koska se nylkytys oli sattunut epäsopiviin paikkoihin. :P :keijo:

----
Viikonloppuna näin vähän ahdistavaa unta. Äiti oli löytänyt uuden miehen, eipä siinä mitään. Asuimme kaikki saman katon alla, ja sekin oli ihan ok. Mutta lopulta mies paljastui tosi idiootiksi. Hän meni makuuhuoneeseeni kossupullon kanssa, julisti huoneen omakseen ja lukitsi itsensä sinne. Mietin, että miten saan nyt jumppakamat kasaan seuravaa päivää varten. Jossain vaiheessa ennen heräämistä tajusin, että jumankauta tämähän on MINUN kämppäni, eikä miehellä ole mitään valtaa kotonani. Mitäköhän tämäkin oli symboloivinaan? :riips: Tuli vaan tosi ärsyyntynyt olo siitä miehestä vielä hereilläkin.

----

Viime yönä nukuin tosi huonosti ja vähän ja näin tosi psykedeelistä unta. :o: Se oli siinä mielessä hassu uni, että koko ajan tiesin olevani unessa ja kuvittelin voivani hallita sitä (ja ehkä ainakin jollain tasolla hallitsinkin). Olin aluksi jonkun talon ikkunalla/parvekkeella ja hyppäsin siitä alas, mutta lähdinkin lentämään. :sydän: Lentämistä kesti niin kauan kuin halusin. Aina kun menetin korkeutta, nousin vaan ylemmäs. Oli ihan sellainen tunne, että voin tehdä mitä vaan! Jossain välissä nappasin yhden satunnaisen naisen ( :o: ) ja suutelin häntä melko kiihkeästi ( :o: ), ihan vaan sen takia koska se oli mahdollista. :keijo:
Lentomatka jatkui. Aina kun tunsin menettäväni unen hallinnan (tai ensin olin ajatellut, että hallitsen sitä täysin), jossain näkyikin pelkkää mustaa tai näin epätarkasti. Muistan myös, että jonkun rakennuksen seinässä oli logo, joka muistutti Atrian logoa, mutta ei kuitenkaan ollut se. Tiesin vaan, että olin itse muodostanut sen. :P Kävin myös jossain kauppakeskuksessa ja olin mennyt lentäen sinnekin. Kävin myös huoltoasemalla, jossa minua vastaan tuli mies(?), jolla oli pään tilalla pahvinen litran mehupurkki. :keijo: Halusin siihen mehupurkin kylkeen Måns Zelmerlöwin kasvot ja ne ilmestyivät siihen. (Mun alitajunnan logiikalla siihen ei missään nimessä voinut tulla oikeaa Månsia. :P )

Oli kyllä oudoin uni pitkään aikaan. :keijo: Mutta silti se oli jotenkin kiva, ainakin mieleenpainuva. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron