Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 17 Tammi 2015 16:27

Ostin eilen lidlistä nilkkatuen tohon vasempaan jalkaan. Hypistelin sitä pitkään ja ajattelin että tuskin siitä haittaakaan on, ainakaan satunnaisesti käytettynä.
Eilen illalla pidin nilkkatukea ns. ristisiteellä, joka tuottaa enemmän tukea jalkapohjaan, mihin sen haluaisinkin. Mullahan on joku tulehdus tms. tuolla jalassa sen normaalin plantaarifaskiitin lisäksi. Holvikaari on alentunut ja jalkapohja on todella kovalla rasituksella. Kai ny, kun se on mun ainoa toimiva jalka ja varaan sille 70%:sti. Ennen kyborgiutta varasin sille 90%:sti, että ei kai ihme jos se on vähän huonona.
Mutta siis. Ristiside oli toimiva ratkaisu. Yöksi otin sen pois ja päivänkin olen ollut tässä ihan ilman mitään, mutta nyt ajattelin kokeilla miten se kestää normisidoksella ja liikkeessä :keijo:
Mun nilkkahan turpoo kun lähden kävelemään, joten ihan mielenkiintoista nähdä miten käy, joudunko repimään tuen hittoon vai turpoaako jalka ollenkaan?

Plantaariinhan mä sain syksyllä kortisoonia injektiona. Ei stna ikinä enää. Että jos jalka on nyt välistä kipee, niin sen jälkeen se oli ihan ilmiliekeissä. Pahinta ikinä.
Jos sais itte teippailtua tota jalkapohjaa niin kai sen kanssa pärjäis. Mut en mä saa sitä vedettyä ihan niin tiukkaan asentoon ite mitä se teippaus vaatisi.

Nää on näitä, lieveilmiöitä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 25 Tammi 2015 08:29

:tissit:

Mulla on ilmeisesti rintatulehdus. Nice... :epäilevä:
Eilen buubsit pakkautui ihan täyteen ja ne oli aivan kivikovat! Auts. Illalla oli parhaimmillaan 38,9 astetta kuumetta. :friikki:

Koitan sinnitellä tän päivän, ettei tarviis mihinkään päivystykseen lähteä. Sain onneks rinnat tyhjiksi pumpun ja tiheän imetyksen avulla. Lämpöä tällä hetkellä vain 37,3. Ehkä tää meneekin itekseen ohi eikä tarvii antibiootteja.... :(
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Annis » Su 25 Tammi 2015 10:49

Kai sä Emilia oot kuullut tän kaalinlehti-vinkin? Eli nyt pistät miehen kauppaan ostaa kaalia ja laitat siitä lehdet tisseille, sen pitäisi auttaa. En nyt kyllä muista, pitikö sille kaalille tehdä muuta, mutta googlen luulisi auttavan.

Itselle ei onneks ikinä tullut tuollainen riesa, etten tiedä auttaako tuo oikeasti, mutta noin ainakin kaikkialla vinkataan.
Annis

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 25 Tammi 2015 10:54

Jo, pitää kokeilla. Ainakin viilentäisi kuumotusta, jos ei muuta. :)
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Su 25 Tammi 2015 13:14

Lehdet tisseille? :pahakieli:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Su 25 Tammi 2015 13:29

No sehän kuulostaa ihan siveän raamatulliselta. :keijo: :moro:

Emilialle :paijaus:, kuulostaa ikävältä vaivalta.

Mun poistettuja hampaita särkee edelleen. :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 26 Tammi 2015 15:00

Työtuolit tappavat selkäni.
En tiedä mistä espanjalaisen inkvisition kidutuskellarikirppiksestä nämä on hommattu, mutta vartti näillä ja selkään sattuu niin per---usteellisesti.

Sen jälkeen sitten klonkataankin sitten selkö 45 asteen kulmassa, kunnes taas seuraavana työpäivänä saat lisää kierrettä selkärankaan.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 27 Tammi 2015 12:43

Voisko tää kuume ny nousta oikeen kunnolla että tappais tän saakelin pöpön? :gaah:

Mulla siis on ollu nuha ny muutaman viikon. Silleen että nenä vuotaa ja on tukossa. Ja ehkä vähän yskityttänytkin. Mutta ei kuumetta, ei edes lämpöä.
Kunnes eilen nousi lämpö sinne 37,8 ja pääsin ajattelemaan tästäkö se vihdoin alkaa. :keijotäpinä: Ei, ei alkanut. Tänään ei enää mitään. :epäilevä:

Keneltä mä voin hakea tai mitä mun pitää tehdä että saan kunnon flunssan itelleni että pääsisin tästä eroon? :raivo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 28 Tammi 2015 18:56

Emilia kirjoitti::tissit:

Mulla on ilmeisesti rintatulehdus. Nice... :epäilevä:
Eilen buubsit pakkautui ihan täyteen ja ne oli aivan kivikovat! Auts. Illalla oli parhaimmillaan 38,9 astetta kuumetta. :friikki:

Koitan sinnitellä tän päivän, ettei tarviis mihinkään päivystykseen lähteä. Sain onneks rinnat tyhjiksi pumpun ja tiheän imetyksen avulla. Lämpöä tällä hetkellä vain 37,3. Ehkä tää meneekin itekseen ohi eikä tarvii antibiootteja.... :(

:(
Mun siskollakin oli silloin edellisen tyypin synnyttyä. Neuvolasta tai lääkäristä tms. oli kerrottu, että sen tukoksen pitäis lähteä imettämällä, mutta mun siskolla oli ollut siellä tiehyissä kuulemma pikkurillin pään kokoinen pahkura, joka lopulta tuli ulos, kun rintaan oli tehty reikä ja sisko suihkutteli sitä säännöllisesti. Oli sitä mieltä, että ei sellaista kukaan vauva kyllä saa imettyä ulos..
Toivottavasti sulla ei mitään sellaista. :(
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 28 Tammi 2015 20:17

Auts! :isosilmä:

Ei ilmeisesti ollut mulla mitään tuollaista, koska olotila normalisoitui sunnuntain aikana. (Jee, ei antibiootteja!) Täytyy nyt muistaa pitää näistä meijereistä hyvä huoli, ettei uusiudu...

Viime yönä heräsin toinen tissi taas kivikovana, kun olin yön yhden ainoan syötön hoitanut vain toisesta rinnasta. Hmm...Pitänee ottaa pumppu yöpöydälle ja vähän tyhjätä varuiksi toistakin tissiä, ellei vauva syö kahdesta. Yleensä syö vaan yhdestä kerrallaan.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Tammi 2015 23:21

Joo siskoni rinta oli kuulemma ihan tukossa. Siihen tehtiin lääkärissä reikä ja putsailtiin jotenkin. Hoito-ohjeeksi päivittäistä suihkuttelua. Sitten se soitti mulle yks päivä, että "saanko kertoa jotain tosi ällöttävää?", heh. Ja kuulemma suihkutellessa ja puristellessa oli tiehyeestä pullahtanut ulos iso pahkura kovettunutta maitoa. :(

Hyvä, että sulla on parempi olo jo.

Mun vaivaisvalitus liittyy siihen, että en liiku tarpeeksi. Koko ajan on joku paikka jumissa ja itsellä hankala olla. Jotain pitäis kai keksiä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 02 Helmi 2015 10:47

Millä yskää voi helpottaa?

Ei auta hunaja, ei höyryhengitys, astmalääkkeetkin auttaa korkeintaan vartin. Menee ihan justiinsa hermo. :gaah:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 02 Helmi 2015 11:12

Jos astmalääke auttaa vaan vartin, niin menisin lääkäriin :pahis:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 02 Helmi 2015 12:12

Wildis. Ei toi ihan perusflunssalta kuulosta. Mun joululomainen flunssa ainakin muuttui tosi nopealla tahdilla ylähengitystieinfektioksi, joka aiheutti muun muassa hengenahdistusta. Alle viikon kuluttua flunssan alkamisesta oli jo antibiootit käytössä. Poskiontelotulehduskin voisi pitkittynyttä yskää aiheuttaa. Kyseessä voisi olla myös kuumeeton keuhkokuume. Lääkäriin mars.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Su 08 Helmi 2015 15:53

Flunssa yrittää taas iskeä. En suostu tähän! Kerkesihän tässä vajaan kuukauden olla terveenä :( .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Helmi 2015 00:01

Mulla oli tänään kiva pikkumigreeni.
Tai no ei niin kiva.
Eikä ehkä niin pikku.

Olin aamupäivästä kuluttanut kaksi tuntia Kelan kanssa. Ensimmäisen melkein 40 minuuttia jonottamiseen asiakaspalveluun ja toisen 45min kuunnellessa epäuskoisena sitä stooria mikä siitä seurasi. Hermo aika tiukalla jo ties kuinka monetta päivää jne. Ja liian vähän vettä.
Tämän jälkeen pieni säikähdys ja auringonsäteen osuminen silmään. Eipä siinä kai muuta tarvittu kun yhtäkkiä huomasin etten ymmärrä lukemaani, en puhumaani, enkä oikein saa muodostettua sanoja. Äiti oli tulossa, mikä oli osasyy myös siihen säikähdykseen, mutta sinänsä hyvä juttu. Jouduin pinnistelemään että sain sanottua sanat "migreeni", "ei pysty" ja "auta lääkkeet". Mitä muita järjellisiä sanoja en saanut muodostettua. Vedin kämpän samantien pimeäksi ja otin pillerit. Molemmat kädet puutuivat (normisti vain toinen), naamasta vain toinen puoli ja nielu. Äidin puheestakaan en oikein saanut mitään selvää, mikä oli sitten jo vähän pelottavaa. Sain kuitenkin arvuuteltua sen äidille, joka säikähti vähän myös. Ite en kauheasti edes muista mitä se yritti puhua, mutta jälkeenpäin olin sanonut "puhu älä. ymmyrkäisyys ei".
Äiti lähti kun ymmärsin sen puheen ja saatiin sovittua että jos ei aurat tuntiin helpota, soitan sille ja se soittaa ambulanssin. Lähinnä siis se puheen tuotto ja näköaurat. Yleensä näen edes jotain, nyt kaikki oli vain kirkasta ja pieni näkökaistale oli reunoilla. En mm. nähnyt keskellä pöytää olevaa lääkepurkkia. Ei onneksi tarvittu lanssia, puhe ja ymmärrys palasi. Särky oli koko pään alueella, mitä ei ole ikinä ollut. Vähän säryn alkamisen jälkeen iski ihan totaalinen väsymys. En jaksanut edes nostaa kättä. Pakotin itseni siirtämään läppärin sänkyyn, iskin sieltä tyttökulta-jakson päälle ja sammuin. Nukuin kolme tuntia ja särky oli poissa.
Haamusärky on vielä. Samoin väsymys ja silmät särkee.

Ajattelin kirjoittaa tämän nyt tähän ylös itseäni varten ja niitä varten, jotka mahdollisesti joskus on mun kanssa jossain :keijo:
Jos puhun outoja sanoja, huidon, osoitan päätä, silmiä, puistelen päätäni ja roikotan jompaa kumpaa kättä, niin se voi vaan olla migreeniaurat. Ei sen vakavampaa. :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kmaria » To 12 Helmi 2015 09:56

Kuulostaapa pelottavalta toi migreenikohtaus. :( Hyvä, että meni lopulta ohi. Mulla on itselläni myös aurallinen migreeni ja kyllä se aina vähän mietityttää, jos tulee normaalista poikkeavia oireita. Ei mulla kyllä ikinä ole mitään noin pahaa ollut. Puutumistakin on onneksi nykyään vähemmän, se kun on todella ikävän tuntuista, varsinkin kun alkaa nielu ja kieli ja nenä puutua.

Omia vaivoja on tällä hetkellä vain pitkittynyt flunssa sekä nahaton ja mustelmainen polvi (jäiset kadut :sydän: ).
kmaria

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Helmi 2015 10:53

Mulla puutuu yleensä vasen puoli ja ekan kerran kun se iski oikealle olin ihan varma että nyt lähti henki. Oireiden tullessa oikealle multa lähtee myös se ymmärrys ja puheentuotto. Vasemmanpuolen auroista ei tapahdu puheelle mitään, se on vaan puutumisia ja näköjuttuja ja raajavelttoutta.
Oon oikeastaan tottunut jos siihen että migreeni voi tulla mistä vaan ja koska vaan. Tohon puhe- ja ymmärryshäiriöön en varmaan totu ikinä. Samalla se on mielenkiintoista, mutta myös hirvittävää. Mietin usein aivohalvauksen läpikäyneitä ja sitä, että miten sitten kun se ei mene pois. Kun et saa selitettyä kenellekään mitään. Se, kun et itse edes ymmärrä! En ymmärtänyt omia sanoja, toisen sanoja, lukemaani, näkemääni, jostain alitajunnasta osasin toimia kämpän pimeäksi ja juoda vettä. Kuitenkin olin niin hermostunut etten voinut istua paikallani.

Yö meni onneksi hyvin.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ke 18 Helmi 2015 13:00

Supermegayskä vaivasi täällä sunnuntaista eiliseen. Nyt yskä alkaa väistyä (ei enää oo 5-15 min välein yskäkohtauksia) ja tilalle on tullut vuotava nenä. Vuotava nenä kyllä näistä parempi. Eilen jäin saikulle niin ei tarvii mennä duuniin kärvistelemään onneks. Menis vaan ohi ennen ens viikkoa, on kuuden päivän työviikkokin :P
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 11 Maalis 2015 14:31

Mulla on vissiin ressiä tai jotain :keijo:
Öistä on tullut hirveitä. Pyörin pari tuntia, nukahdan ja herään siihen että selkää särkee ihan heevetisti. Viime yönä se särki yläselästä ja oli vaikea saada henkeä. Ihan voittajafiilis kun ei henki kulje, ei pääse ylös sängystä ja ainoa mitä voi tehdä on yrittää rauhoittua ettei lihakset jumittaisi enempää.
Edellinen yö oli samanlainen, mitä nyt alaselkä oli kivuliaampi. Yökrampit :keijo:

Tänään sain nukuttua pari tuntia aamusta lisää ja luulen välttäväni aiempien päivien päikkärisammahtamisen tänään :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 26 Maalis 2015 16:34

Kymmenes flunssapäivä menossa. Monta päivää jatkunut tila samanlaisena. Nenä vuotaa, kurkkuun vähän sattuu ja välillä kurkkua kutittaa, jolloin pitää yskiä. Ei kovin rajuja oireita siis, mutta tällaista typerää pikkuflunssaa on ollut jo ihan liian pitkään. Menin työterveyteen ja oon taas antibioottikuurilla. :epäilevä: Joululomalla oli ylähengitystieinfektio. Nyt on poskiontelon tulehdus. Onneksi ei ollut kovin pahaksi tulehdus vielä äitynyt, mistä kiitän kyllä nenäkannun käyttöä. :sydän: No, ehkä tää taas tästä. Maha tosin ei oikein taaskaan tykkää antibiooteista, mutta onneksi on sentään maitohappobakteerit tasapainottamassa tilannetta. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 27 Huhti 2015 09:53

Oikeassa rinnassa on taas joku tiehyt tukossa. :epäilevä: Sattuu perkeleesti. Viimeksi helmi-maaliskuun vaihteessa oli ja se aukesi onneksi muutamassa tunnissa. Toivottavasti tämäkin. Lauantaina oli aika pitkä tauko imettämisestä, mikä on varmaan aiheuttanut tämän.
Emilia

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 27 Huhti 2015 15:43

:woohoo:

Tukos aukesi. :D
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Huhti 2015 22:59

Minä kuntoudun, minä kuntoudun, minä kuntoudun. :mantra:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 29 Huhti 2015 21:34

Hartiaseutu on vaihteeksi taas niin jumissa, että päätä särkee välillä ja jos tää tästä vielä pahenee, niin voipi olla migreenin vuoro. Piikkimatto, tyynyn vaihto ja venytyksiä ens alkuun, ensi viikon alussa on onneksi varattuna aika hierojalle.

Haluan valittaa myös omaa tumpelouttani. Tänään töissä pulttia kiristäessä teloin oikean käden peukalosta osan nahkoista veke. Kotona päätin tasoittaa tilanteen ruokaa laittaessa. Silppusin aineksia guacamoleen ja kerkesin juuri miettiä, että pitää taivuttaa vasemman käden sormet siten, etten leikkaa sormeen. Taivutinhan mie, paitsi peukalon. :pöpi: :peukut:
Hoituuhan se manikyyri tietysti tälleenkin. :jaaha:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa