Matkustaminen

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja theia » Pe 09 Tammi 2015 10:27

Pascal Lemoix kirjoitti:Theia, mites se matsi? :keijo:

Leeet's gooo Rangeeers! :virne:

No, Madison Square Garden on aika vaikuttava. Iso. Turvatarkastukset ennen kun pääsee ees rakennukseen (kuten suurimmassa osassa Nykin turistikohteita). Sieltä saa kaljaa jos on passi mukana. Meillä ei ollut...

Pelissä alkuun oli parin minuutin hiljaisuus edellisenä päivänä murhattujen poliisien kunniaksi. Sitten Star Spangled Banner. Eka veti hiljaiseksi kyllä, toka vähän huvitti. Se oli aivan kuin elokuvista. Käsi sydämellä kaikki lauloivat, sanatkin olisi ollut näytöllä jos itse olisi halunnut laulaa mukana...

Mutta itse peli Rangers - Carolina Hurricanes oli tosi huono :P Ainut maali tuli ekan 5 min aikana ja sen jälkeen se oli vaan huonoa peliä... Tylsä matsi! Huvitti kovasti *hyvin* monien jatkuva selostus pelistä :virne: Ja väliaikaohjelmat oli huomattavasti kivempia kun meillä Suomessa :virne: Oli pikkutyyppien (siis lasten, ei kääpiöiden) matsi NY - New Jersey :virne:

Kokemuksena mahtava, pelinä paska :P
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 09 Tammi 2015 12:59

Oliko siellä Kiss Camera? :keijotäpinä:
Vai onko se vaan jossain koriksessa? :riips:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja theia » Pe 09 Tammi 2015 13:35

Ei tainnut olla? Paljon kyllä faneja kuvattiin. (ER:n) Anthony Edwards myös oli pelissä. Oon ollut sen kanssa siis samassa rakennuksessa :tipahdus: :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja damn » La 17 Tammi 2015 21:38

Meinattiin lähtee pääsiäiseksi reissuun. Ei vielä päätetty varmaksi minne, mutta jonnekkin lähelle, esimerkiksi Tanskaan. En kuitenkaan halua ainakaan Norjaan, Ruotsiin tai Viroon kun niissä on tullut käytyä ja haluan jonnekkin missä en vielä ole ollut. Pääsiäisenä toki osa paikoista on kiinni, mutta kivempi silti on olla ulkomailla kuin kotona, onhan noita ravintoloita ja baareja ainakin auki. Kaverit lähtee Amsterdamiin maaliskuussa, olisin lähtenyt mukaan jos olisivat viikkoa aiemin olleet lähdössä, mutta lähtevät just kun minun talviloma loppuu :( .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja damn » Su 08 Helmi 2015 15:50

No niin, nyt on lennot ostettu ja pääsiäistä vietetään Tanskassa, Kööpenhaminassa. Ensi viikolla varataan majoitukset, kunhan meijän yksi kaveri päättää lähteekö sekin mukaan. Mukavaa päästä pitkästä aikaa jonnekkin Suomen rajojen ulkopuolelle :jami: . Voihan se olla, että monet paikat ovat kiinni pääsiäisen takia, mutta niinhän ne on täälläkin ja mieluummin olen siellä.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 09 Helmi 2015 20:46

Jännä homma, mutta kun olin yksin ja varoissani, kävin yksikseni jopa Puolassa ja Norjassa, nyt kovan neuvottelun jälkeen teemme huikean hiihtolomamatkan ihan Lappeenrantaan saakka. :keijo: (Missä ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta hölökohtaisesti olisin voinut kauemmaskin lähteä.)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 05 Maalis 2015 00:35

Äkkilähtö Tukholmaan :keijo:

Yhden kaverin piti lähteä kälynsä (vai naton, no miehensä siskon) kanssa risteilylle, mutta henkilö sairastui ja kaveri kyseli olisko mulla aikaa :keijo:
Vähän oli semmoinen fiilis, että wtf, mutta olihan mulla. Kamat kassiin ja menoksi.

Lähtö oli vähän ripeä ja ajatustyö jäi kesken. Ei se kuitenkaan hirveästi haitannut, kun kaveri kuitenkin hyppäsi Järvenpäästä samaan junaan ja suunnittelu lähti siitä heti käyntiin. Matkan lisäksi varattuna oli menomatkalle ruoka ja molempiin aamuihin erikoisaamiainen.

Päästiin aika hyvin laivaan, ei kommelluksia. Hytti oli 11 kerroksessa :isosilmä: ja näkymä Promenadelle :tipahdus: Hississä teki aika vaikeaa katsoa maisemia. Hytti on siisti, maisemat kammottavat. Ryysätään suoraan syömään. Buffet on kaamein buffet missä olen ollut. Alkupalapöydässä kahta kalaa, mädit jossain ties missä, kahta salaattia joiden ainoa ero on caesar-kastike. Kolmea eri leikkelettä oli lihapuolella, juustoissa kuivaa mozzarellaa, jotain sushiksi naamioituja rullia puuroriisistä ja epämääräisissä kastikkeissa lilluvia kanoja. Lämminruokapuolella oli kuivaa kalaa joka oli olevinaan lohta, mutta en ole ihan varma mitä se oli. Lihaa, paistettuja perunoita, riisiä ja epämääräistä wokkia. Jotain uunivihanneksia sentään oli. Lisäksi oli tacoja ja tortilloita, kahdella eri jauhelihasta tehdyllä täytevaihtoehdolla. Kaikki kurkut, tomaatit, sitruunat jne oli selkeästi seisseitä. Tämähän oli ensimmäinen kattaus, joten kipollinen seisseitä tomaatteja oli aika jännä valinta. Kävin pariin kertaan katsomassa ja aina ne oli niitä kuivahtaneita vaikka tarjoilijat toivat lisää. Jälkkäripöydässä oli törkeän hyvää suklaakakkua ja pehmistä. Muutoin jäi paha maku suuhun tosta ruuasta. Vedin itteni sitten ähkyyn kylmäsavulohileivillä ja caesarsalaatilla ja sipulilla. Ärsytti kun joka puolella kannettiin pois lähes täysiä lautasia :epäilevä: Yritin syödä kaiken mitä otinkin. Osaan ei vaan pystynyt mitenkään. Sushiin en onneksi edes koskenut.

Ruokailusta valuttiin ensin hyttiin sulattelemaan, sitten shoppailemaan. Kaveri shoppasi ja osteli tuliaisia. Ite hipeltelin kaikkea ja mietin etten oikeasti tajua mistä se "laivalla on halvempaa" tulee. Ei ollut halvempaa, ei edes lähelle. Ainoa mikä taisi olla halvempaa oli kosmetiikka tietyissä tuotteissa. Lisäksi laivalla oli tuotteita mitä ei kai saa suomesta (Victoria's Secret-jutut, Sommersby Blackberry, se tietty muumimuki :keijo: ).

Shoppaamisen jälkeen otetaan taas lepotauko. Höpötellään, jutellaan vakavia, nauretaan ihan kipeenä. Lopulta lähdetään taas vaeltamaan. Mennään katsomaan nuorille suunnattu aloitusnumero. Tanssiryhmä on ihan ok. Tanssivat tosi kivasti ja laulu on häiritsemätöntä. Otetaan ekat drinkit.
Pyöritään pitkin poikin. Käydään kuuntelemassa vähän karaokea. Juodaan pari drinkkiä lisää. Aika kuluu tosi nopeaan jutellessa. Puolenyön showta varten ollaan ajoissa hyvillä paikoilla. Tanssibändi on aika keijo. Laulajanaisella on vesirajahame ja viettelevät liikkeet. Tanssilattialla on kuuden nuoren naisen porukka jotka vetää ihan omaa showta. Ne selkeästi esiintyvät ihmisille. Aika vähän muutoin on ihmisiä, ei mitään tungosta. Show on ihan ok. Ei jää oikein mitään mieleen siitä. Paitsi että pari tanssinumeroa on ihan liian hitaita tempoon nähden, tylsä katsoa kun musiikki antaa biittiä mistä tanssijat ei ota yhtään kiinni. Juodaan yhdet tiukat paukut ja painutaan discoon. Discossa ne pimatsut vetää edelleen omaa showta. Porukkaa on tosi vähän! Mennään kannelle. Mietitään että josko yhdet käytäis vielä juomassa ja sitten nukkumaan. Kuitenkaan ei päästä discoon, koska hissi on suljettu ylös. Ovella oleva henkilökunnan edustaja ei usko etten pääse portaita. Vähän wtf-hetki. Ei sitten, mennään hyttiin. Jutellaan melkein tunti. No oho! Kello soimaan ja unta kaaliin. Kaveri käy nukkumaan ja mä katon telkkarista jotain. Nukahdan onneksi nopeasti. Heräilen yöllä normaalisti. Kerran siihen kun tulee hiljaista. DIsco loppui :keijo:
Aamulla herään ennen kellonsoittoa.

Aamupalalle vääntäytyminen on tuskan takana. Heräilen hiljalleen siellä ravintolan puolella ja yritän tunkea itseeni sitä ruokaa. Syön jälleen lohi- ja mätileipiä. Onneksi on croissantteja! Mätileivät kuitenkin saavat jotkut oudot mielikuvat liikkeelle enkä saa sitä enää alas. Aamiaisella on onneksi iso kannu teevettä. Kahviahan en juo laivalla. Tee on hyvää ja sitä on saatavilla erilaisia laatujakin. Ainoa mitä kaipaan on isompi muki!

Maissa menee ihan ok. Kävely ei tuota enää tuskia. Hiiviskellään aika rauhassa metrolle, päätetään että mennään kauimmaiselle asemalle ja tullaan sieltä sitten kävellen poispäin, keskustaan. Jäädään kuitenkin jo vanhassa kaupungissa ja päätetään että eipäs lähdetäkään sieltä mihinkään keskustaan, vaan hengataan siellä. Kierrellään isot kadut, pikkukadut, sivukadut ja kadut. Käydään kaupoissa, kahvilla ja jopa supermarketissa :keijo:
Paikkahan on taivas lapsille, turisteille ja sisustajille. En kuulu kumpaankaan. Kaveri ostaa Fantasia- ja sci-fikaupasta lapsille tuliaiset, vaikka alkuun epäili koko paikkaa. Itse olen seota paikanpäällä totaalisesti. Sherlockin kolmas kausi ja extrat! Vaikka ilman suomenkielisiä tekstejä, niin ihan sama! SHERLOCK :sydän: Lisäksi Batman lompakko/kirjekuorilaukku alennuksessa viiteen euroon :tipahdus: Puhumattakaan siitä kirjojen määrästä mitä haluaisin kantaa kotiini. Pysyin kuitenkin suunnitelmassani ja sallin itselleni pienen budjettiylityksen siinä Batmanin kohdalla. Yritän aina hokea itelleni mennessäni Tukholmaan ettei tuolla ole pakko käydä, mutta näin siinä sitten käy. :hullu: :sydän:

Paluumatkalla kaikki sujuu vähän sekoillen. Meitä tuijotetaan ja meidän kanssa selkeästi nauretaan. Ite röhötetään sille sekoilulle ja alkuun yrmeän näköiset ihmiset rupeavat pidättämään naurua. Kai se on sitä kun puhun sipoolaista ruotsia ja puolet sanoista mitä saan sanottua on "va fan, perkele" sen touhun ohella. Metrolaiturilla ruotsalainen koiramummo tulee juttelemaan meille ja sen toinen koira meinaa kiivetä mun syliin. Munmo nostelee koiraa alas ja se mulkoilee sitä joka kerta pahasti ja yrittää uudestaan. Munmo on vähän hämillään ja pyytelee anteeksi. Ei mua haittaa ja sanon että voin kyllä antaa sen koiran olla mun sylissä niin kauan kunnes se metron tulee. Munmo on tulossa samaan metroon ja jutellaan niitä näitä siitä koirasta. Se on vahna ja kuulema vihaa ihmisiä. Sanon että mulla on selkä vähän kipee ja on oikeastaan aika kiva kun se koira on siinä. Munmo on vähän hämillään ja yrittää pyytää anteeksi. Uskoo kuitenkin kun sanon että vaatteet nyt voi aina pestä ja saa kyllä koiransa takaisin kun me mennään laivaan. Metron tullessa sanotaan heipat, mutta munmo tuleekin meidän kanssa sitten vielä istumaan. Oltiin niin kivan oloisia että josko vielä juttua riittäisi. Eihän meillä :virne: Munmo on ite juuri eläköitynyt ja sanoo että käy päivittäin koirain kanssa jossain. Ei ite niin tykkää metrosta, mutta koirat tykkää. Molemmat koirat tuijottavat ikkunasta ulos munmon sylistä ja ovat aika mielettömän näköisiä. Lopulta jäädään pois ja hiivitään laivaan. Selkää särkee ihan stnasti. Laivassa heittäydyn sängylle ja kiroan selkääni.

Mennään spa-osastolle :keijo: Se on kuulema uusittu. Kolme poreallasta, kaikki samanlaisia, hiton kuumaa vettä ja höyrysauna. Höyrysauna on vähän ahdistava ja rupean yskimään siellä aika huolella. Ei olla kovinkaan kauaa. Sen, että rentoudutaan ja saan venyteltyä mun jalkoja. Siihen tuo käynti kyllä auttaa.

Kotimatkan ilta kuluu karaokessa. Ihan semihauskaa, väsyttää tosin aika paljon ja mua ahdistaa muutamat kotimaan kamaraan liittyvät jutut. Laulan illan viimeisen karaokebiisin ja pistän kaiken ahdistukseni siihen. Käyn vielä kannella ennen nukkumaanmenoa. Yritän heittää siellä kaikki turhat ajatukset pois.
Kaveri nukahtaa tosi nopeasti ja ite pyöriskelen. Jossain kohtaa nukahdan, mutta heräilen pitkin yötä. Erityisesti puoli kuuden aikaan tapahtuva hirveä keinuminen ja pelko että putoan sängystä saa mut olemaan hereillä jonkun aikaakin.
Kello soi aamulla ja herättää. Hengaillaan hetken aikaa, suunnataan syömään. Vedän koko ison termarillisen teetä, saavun omenamehua, yhden leivän ja that's it. Ei mene alas oikein mikään. On huono olo, väsyttää ja vituttaa. Kaveri haluaa vielä shopata vikat ostokset. Mua ei kiinnosta yhtään. Pakataan tavarat. Hyttisiivoojat tulevat aukomaan meidän ovea kun ollaan puolipukeissa. Vähän närkästyttää etteivät edes koputtaneet. Isketään ovi kiinni ja jatketaan. Hengataan reilusti yli puolituntia laivan saapumisen jälkeen. Ihana poistua laivasta kun ei ole ketään tönimässä tai hoputtamassa. Mahdutaan ratikkaankin ihan loistavasti.

Olipahan reissu!
Mun maha, selkä ja jalat on kipeinä. Nukuin kahden tunnin päikkärit ja maailma keinuu edelleen. :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja skray » Ke 11 Maalis 2015 21:48

Pikainen miniloma Helsinkiin täältä Pohjanmaalta on tiedossa huhtikuun puolessa välissä. :jami:

Siskoni ehdotti Retro- ja Vintage Expo -juttua, joka on 18.-19.4. ja hetken mietittyäni päätin, että lähden matkaan. Ostin lentoliput eilen, joten saavun tyylillä Helsinkiin.
Kiva, kun lennot maksaa saman kuin juna, ellei jopa vähemmän. Pikainen visiitti siitä tulee, mutta pääseepähän käymään suuressa kaupungissa tällekin keväälle ja näkee vähän muutakin kun kämpän seiniä.

Kivaa!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja theia » To 12 Maalis 2015 10:25

Maaaaatkakuuumeee! :D

Tässä suunnitellaan minilomaista mun ekalle kesälomaviikolle (lomainen ei mene Euroviisujen päälle, huh!). :D Vilnaa oltiin jo katteltu, mutta superedulliset lennot olivat menneet - tai ainakin tällä hetkellä ne näytti siltä. Sinne vaan löytyi ihan helmi hotellikin! :( Samaa (alkuperäistä) hintatasoa lentojen osalta olis kyllä tarjolla Riikaan, Barcelonaan ja Budapestiinkin :raps:

Olisko kellään suosituksia ko. kaupungeista? :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 15 Maalis 2015 15:26

Riikassa olen käynyt kerran joulukuussa ja on kyllä kiva kaupunki. Varmaan näin keväällä aivan ihastuttava jopa. Me pyörittiin lähinnä vanhan kaupungin puolella, mikä tuli ehkä vähän tyyriiksi, kun kaikissa paikoissa oli turistilisää hinnoissa. Keskiaikainen ravintola oli kuitenkin ihan hauska kokemus. :) Valitettavasti en muista nimeä mutta ei niitä montaa siellä vanhan kaupungin alueella ollut.

Ihmiset eivät muistaakseni olleet mitään maailman ystävällisimpiä mutta eipä olla me suomalaisetkaan, joten en niin jaksanut siitä välittää. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja theia » To 19 Maalis 2015 11:41

Valittiin kuitenkin sitten Budapest, kun sinne tuli eniten suositteluja :D Useampi ihminen sanoi, että kannattaa ehdottomasti ja lähinnä vaan hyviä kokemuksia.

17.-21.5. on lomalomainen, ja tuolla suunnalla varmaan on jo aika lämmin sillon! :D

Yksi hotellikin jo varattiin, kun oli viiden tähden hotelli edullisella, mutta vielä pitää katsoa josko jostain löytyisi yhtä kivaa hotellia/huonetta edullisemmalla ja että siihen kuuluis brekukin, mies (keittäjä siis ammatiltaan) kun totesi että sinne mennään lomailemaan eikä töitä tekemään :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 20 Maalis 2015 12:58

theia kirjoitti:
(lomainen ei mene Euroviisujen päälle, huh!). :D


Enpä olisi ikinä uskonut lukevani tätä lausetta theialta. :virne: Ihana.

Mä meen huomenna päiväksi Tallinnaan, (melkein) pummilla. :keijo: :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 22 Maalis 2015 20:52

Mun matkarapsa kesältä jäi vähän auki :virne:

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, joten täältä pesee. Muistakaa tsekata linkit, koska ovat aika hillitöntä tavaraa :rolf:

Sodankylän elokuvajuhlat 2014

Lauantai 14.6.

Yhdet vielä ja sitten mennään.

”Aamu”elokuvan jonossa jälleen Jonos Eka, Jonos Vika :gay:
Apeiron. Kotimainen elokuva, jonka esittelyssä lukee sci-fi. Ainoa science fictio tässä elokuvassa on sen aivoja ja avaruutta käsittelevät pienet palaset. Ja sen kuvallinen kerronta. Ehkä ne trikkikuvat myös. Muutoin tässä ei niinkään ole sci-fiä. Mun mielestä. Ei ainakaan mitään avaruusaluksia tai alieneita.
Kotimainen elokuva, ruotsin kielellä. Pääosissa Sampo Sarkola ja Irina Björklund.
Elokuvan näytöksessä mukana ohjaaja Maria Ruotsala ja Sampo Sarkola.
Meillä oli paikat eturivissä.
Ennen elokuvaa tekijävieraat saapuvat eteen esittäytymään ja haastattelija kertoo että näytöksen jälkeen heiltä voi kysellä asioita ja he kertovat elokuvasta.

Elokuva itsessään vaatii katsojalta tosi paljon. Silti olen hyvin tyytyväinen meidän valintaan.
Vaativuuden lisäksi elokuva ei anna suoria vastauksia. Se hämmentää, on ällöttävä, mutta myös jollain tasolla kertoo ihmisestä. Hyvyyden ja pahuuden kanssa vedetään köyttä, eikä ihan joka hetki voi olla varma mikä on todellisuutta ja mikä ei.
Näyttelijäntyö ja kuvaus on todella intensiivistä, mutta visuaalinen ilme on muutoinkin peruslinjasta poikkeava. Tämä ei ole mitään Timo Koivusaloa. Ruotsalan oma kädenjälki näkyy ehkä eniten ja se onkin tavallaan kolmas päärooli elokuvassa. Koko ajan on ihan pakko olla hereillä, koska muutoin jotain menee ohi. Huomaan silti pistäväni ajatuksia ns. talteen, että voin käsitellä niitä siten elokuvan jälkeen. Ja lähes kokoajan on tunne, että pitää saada puhua niistä jonkun kanssa. Tämä elokuva sopii erittäin hyvin tilanteeseen, jossa elokuva voidaan pistää paussille tai puhua sen aikana asioista.

Näytöksen jälkeen alkaa keskustelu. Ohjaaja kertoo nollabudjetista, kahden hengen kuvausseurueesta Dubaihin ja siellä salaa kuvatuista materiaaleista. Elokuvan ideasta, kielen valinnasta ja näistä tämmöisistä. Sampo Sarkola puhui jotain, mutten muista mitä. Mä vaan tuijotin sitä. Ohjaajan haastattelun aikana Sarkola seisoi meistä metrin päästä ja näin sivusilmällä miten Suvi pidättää naurua ja välistä hymyilee aika leveästi. Se muuten hymyilee sitä, että mulla pyörii sukat jalassa, enkä voi katsoa Sarkolaa kohden ollenkaan. Keskityn kuuntelemaan ohjaajaa ja katsomaan vain sinne, koska muuten jännite purkaantuu nauruna.
Naurettiin ja kiherrettiin sen jälkeen. Hiton teinitytöt! :virne: :ahihi:

Kotimaisten tekijöiden keskustelussa on ihan hitosti liikaa porukkaa paikalla. Kai nyt, sehän on ilmaistapahtuma ja vetää aina väkeä puoleensa. Mainokseen on kirjattu paikalle saapuvaksi Antti Virmavirta, mutta paikalla onkin Jari Virman :keijo: Ei edes lähelle sama asia.
Kotimaisia tekijöitä on hitosti myös. Ohjaajista, Mänttäri, Ruotsala, Virpi Suutari ja näyttelijäpuolella istuu Sampo Sarkola, Jarin ja Martti Suosalon kanssa. Sitten oli joku Mikko, mutta se oli ohjaaja, enkä muista sukunimeä. Ja pari muuta, joiden nimet eivät tarttuneet mieleen. Haastattelija on huono, se sama mikä haastatteli Apeironin alussa Sarkolaa ja Ruotsalaa. Ärsyttää semmoinen leveilyn oloinen hengailu. Keskustelua ei ole suunniteltu mitenkään ja keskustelu ajautuu, kuten aina, rahaan. Siihen, ettei tässä maassa ole rahaa tehdä mitään. Vaikka alussa olikin toive, ettei siitä puhuttaisi. Se sukunimetön Mikko on jankkaava ja hyökkäävä. Mänttäri vissiin kännissä. Lopulta keskustelu päättyy vähän kuin kesken, kun Virpi Suutari haluaa ehtiä johonkin leffaan :epäilevä:

Päivään ei ole suunniteltu muita elokuvia, kun oltiin sovittu ohjelmaa toisalle. Ohjelma kuitenkin peruuntuu, koska eräs unohti olevansa sienessä :keijo :virne:

No, ihmetellään ja hönöillään ja saadaan lopulta yllättäen liput meidän toiselta autoseurahenkilöltä mykkäelokuvaan Iloton katu. Ylläri on kiva. Siinä on nuori Greta Garbo. Mykkäelokuvissahan on livebändi soittamassa musiikin, mikä on myös aika kiva juttu.

Tämän jälkeen ollaan vähän pihalla. Saadaan kuitenkin kutsu lähteä rantaan autoseurahenkilön kanssa. Tai toisen osapuolen kanssa. Toinen oli valitettavasti poitunut jo festivaalialueelta. Päädytään lopulta tutustumaan uusiin ihmisiin ja juomaan niiden kanssa skumppaa. Ja jallukahvia :keijo:
Ilta on kyllä tosi hauska ja onnistunut. Yritetään poistua ajoissa nukkumaan, muttei se oikein onnistu. Lopulta lähdetään vähän väkisin tallustamaan majoituskoululle.

Sunnuntai 15.6.

Viimeiset hetket käsillä.

Kello on soimassa. Pakataan kamat, aamutoimitaan ja lähdetään raahautumaan kohti aluetta. Viedään meidän maallinen omaisuus säilöön matkahuollon kahvioon jottei tartte heilua sen kanssa alueella. Ei kukaan jaksais meitä ja meidän kamoja sitä vähää aikaa mitä meillä on vielä jäljellä.

Aamukeskustelussa on Mika Kaurismäki. Kuunnellaan sitä ulkopuolella ja odotetaan seuraavaa tapahtumaa, Leffaraatia. Itelle se on festareiden odotetuin juttu. Jukka Virtanen ja tarkkaan valitut panelistit keskustelemassa lyhytelokuvista. Nekin Virtasen tarkkaan valitsemia :keijo:
Odotellessa heiluskellaan ees ja taas. Ollaan ihan pirun poikki, molemmat. Törmätään Virtaseen, Suvista ja Virtasesta yhteiskuvan. Odottelu jatkuu. Puoli tuntia jäljellä ja ihmisiä kerääntyy ulkopuolelle jo. Törmään kaveriinkin ja jostain tömähtää tietoon että sinne pitää olla lippu. Paitsi että ollaan koko viikon ajan kyselty tuleeko sinne liput myyntiin. Meille on eri henkilöiden toimesta kerrottu tilaisuuden olevan ilmainen. Nyt kyllä katkeaa päästä suoni. Tekisi mieli huutaa vittusaatanaa, muttei se mitään auta. Sen sijaan marssin lipunmyyntiin, jossa kerrotaan että joo, liputhan sitä sinne pitää olla ja se on 8e/kpl. Vitutuskäyrä nousee nousemistaan. Vedän henkeä ja kyselen että kuka on vastuussa lipunmyynnistä? Taidan päästää pari kirosanaakin. Meidät ohjataan festivaali-infoon. Paikanpäällä oleva henkilökunta on tyrmistynyt. Hekin ovat pitäneet leffaraatia ilmaistapahtumana. Suutun vielä enemmän, mutta osaan pysyä rauhallisena. Haluan ratkaisun ja siinä ratkaisussa en maksa lipuista senttiäkään, saatana! Lopulta saavat kiinni jonkun, joka ei oikeasti edes vastaa lipunmyynnistä, mutta saapuu paikalle selvittämään tilannetta. Saan suhteellisen rauhallisena selitettyä tilanteen. Kerron miten ollaan useampana päivänä käyty lipunmyynnistä kysymässä, kun ei ohjelmassa lue ”ilmaistapahtuma”. Viimeisin kysyminen tapahtui perjantaina, sinä päivänä joka liput tulivat sunnuntaille myyntiin. Edelleen puhuivat ilmaisesta tapahtumasta, joten mikäs siinä, uskottiin. Lopulta se mies ojentaa meille vaparit ja kiitän. Pahoittelen sekaannusta itsekin, mutta jos lipunmyynnissä, paikassa jossa ne liput on niiden myyjien nenänedessä, ei anneta oikeaa informaatiota, niin mistäs hitosta sen ite tietää? Mies on ymmärtäväinen ja lupaa viedä asian eteenpäin myös oikeille ihmisille. Kiittää meitä kärsivällisyydestä. Kiilataan se jono mikä on muodostunut tilannetta selvittäessä. Tai ei kiilata, vaan palataan meidän ekoille paikoille :keijo:

Leffaraati on kyllä timanttinen. Yritin kirjoittaa lyhytelokuvien nimiä ylös samalla kun ne ilmaantuivat kankaalle :keijo:
Tässä tulos:
Pietari Koskinen: Verta ja luita
Joonas Ranta: Oi, vielä jää
Sami Korjus: Elonkerjuu
M.A. Numminen Goes Tec-no
Kaveri
Alvaro Pardo: Missä tukkani on?

Leffaraadin voitti Sami Korjuksen Elonkerjuu 37 pisteellä.

Verta ja luita on animaatio.

Joonas Ranta on itsekin katsomossa ja pääsee lausumaan sanansa muiden jälkeen. Elokuva on ihan ok mykkäelokuva.

Korjus tarkoittaa muuten on viroksi ruumista :keijo: Elonkerjuu jää mieleen. Kaija Pakarinen ja hulvaton Antti Litja! Vaikka elokuva onkin ehkä karu, niin onhan se pirun hauska. Vimeon näkee täältä. (ai heevetti, olin unohtanut miten hyvä tuo on :rolf: )

M.A.Numminen goes Tech-no. :rolf: on musavideo missä M.A.Numminen antaa homoseksuaalisia viboja tuomareille ja siellä tuodaankin esille, ettei ole aikaisemmin tullut huomattua, että M.A.Nummisen nimikirjaimet muodostavat lyhenteen ”man – mies”. MAN tässä musiikkivideossaan vetää saksaksi kappaleen ”alkaa polttaa (yes, sir I can boogie)”. Youtube-video nähtävillä:tästä.

Kaverissa ei tartte sitten enää hakea mitään viboja, se on suoraa toimintaa. Tarina on hyvä ja nasevakin. Vimeo:on olemassa siitäkin.

Viimeisessä elokuvassa Pertti Sveholmilta on tukka hukassa. Näitä on varmaan tehty tusinaan 13, vaikka onkin oivallisesti toteutettu. Nuori Sari Havaskin nähdään leffassa ja hieman huvittavahan se on.

Leffaraadin jälkeen on naama kipeä. Kannatti taistella tämän vuoksi.

Leffaraadin muistiinpanojen jälkeen on tyhjää, koska siihen päättyi. Festarointi.

Hiljaksiin pitäisi suunnata kotiin. Ihan viime hetkiltä saadaan paikalliselta keijolta kyyti Kemijärvelle junaa varten. Meillä on siis yöjunaan paikat, muttei makuuvaunupaikkoja. Ei auta, kotiinpäin on päästävä ja tämä on ainoa keino. Torstaina, Suvin ollessa katsomassa Chaplin-elokuvia, yritin järkätä meille kimppakyytiä edes Ouluun, mutta kuski pyyti niin hävytöntä hintaa, että passattiin. Vaikkakin hän pyysi puolia ns. julkisten hinnasta (bussi rovaniemelle+juna ouluun), oli hinta meille kuitenkin liikaa, kun juna Oulusta etelään maksoi saman verran mitä juna Rovaniemeltä etelään :keijo: Ostettiin meidän junaliput Kemijärveltä asti, kun saatiin vinkki että Kemijärvelle pääsee halvemmalla Sodankylästä ja junalipun hinta on kuitenkin suht sama. Onneksi ostettiin, vaikka saatiinkin kyyti junalle. Matkalla pysähdyttiin legendaariselle Andy McCoy-aukiollekin.

Matka itsessään on puuduttava, vaikkakin keijous jatkuu. Meidän viereen tulee henkilö, jonka mielestä hänen istuimensa vieressä olevat pistokkeet ovat vain hänen paikalleen tarkoitettuja pistokkeita. Ihmettelee kovaan ääneen miten minun ja Suvin käytäväpaikat on voitu myydä pistokepaikkoina, kun ei meidän paikoilla ole pistokkeita. Paitsi että ne yhdet pistokkeet on tarkoitettu kaikille :keijoei: :läps: Alkumatka menee aika nopeasti. Ensin höpötellään, syödään ja lopulta avaan läppärin. Katon netflixistä sarjaa ja toivon ettei se pitkin käytävää juokseva tyttö tule katsomaan mun ruutua. Orange is the new black ei ole lastenohjelma. Tyttö kun kuikuilee kaikkien ihmisten tekemisiä ja ramppaa ees taas. Isänsä yrittää välistä rauhoittaa häntä nukkumaan, mutta se on turhaa.
Ylivieskan jälkeen mua väsyttää. Yritän nukkua, mutta se on vaikeaa. Ärsyttää, koska selkää särkee ja tiedän tarvitsevani paikan mihin oikaista itseni. Ensin meinaan tehdä sen keskellä käytävää, mutta lopulta löydän tieni ravintolavaunuun. ”Ravintola” itsessään on kiinni, mutta vaunussa on teiniporukka pelaamassa korttia. Ei mua kiinnosta, vaan heitän itseni pitkäkseni penkille. Nukahdan tosi pian. Nukun muutaman tunnin. Herätessä on ihan kaamea olo. Ihan kuin olis krapula. Valun takaisin omalle paikalle ja torkun. Aika epätoivoista.
En tiedä nukuinko kuinka paljon yhteensä, mutta aamun valjetessa on aika hirveä fiilis. Käydään Suvin kanssa teellä ravintolavaunun auettua. Ihan järkky olo. Ravintolavaunun työntekijä kertoo valvoneensa koko yön ja miten aamun ensimmäinen asiakas on saanut maksettua älyttömän summan rahaa kortillansa. Samainen mies kertoo myöhemmin jääneensä junasta ja tulleensa monta tuntia junan perässä taksilla. Ehkä se meidän yö meni paremmin :tilt:

Tuntuu että matka Tampereelta Riihimäelle kestää ikuisuuden. Riihimäellä vaihdan kotiin tulevaan junaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 12 Huhti 2015 17:28

Tytöt @ Tukholma

VIikonloppureissu Siljalla.

Ihan hiton vaikea oli orientoitua koko reissuun. Pakkaaminen jäi viimetinkaan vissiin lähes kaikilla ja kiirettä, töitä, töikiirettä ja näitä näin. Normiarki oli aika vahvaa kaikilla. Mulla oli itellä yks palaveri siinä perjantaiaamusta. Vähän jännitti ehdinkö meidän kolmen tapaamiseen. Kävi kuitenkin niin, että olin aiemmin valmis. Kävin äänestämässä ja suuntasin satamaan etukäteen. Hengasin satamassa odottamassa että Wildis ja L-S saapuu paikalle. Suvi tuli töistä suoraan ja vähän jännitti että ehtiihän Suvi ajoissa satamaan. Satamassa seurailin ihmisiä. Ensin oli valtava lauma aasialaisia ja ihan heti perään samanlainen lauma jotain nuoria miehiä. Satama oli aika täynnä ja vähän hirvitti. Olenhan ihmismassojen suurin ystävä.

Wildis ja L-S saapuivat yllättäin. Ensimmäiset 10 minuuttia oli ihan pelkkää hysteriaa ja nauramista. Naamaan sattui ja vitsien taso oli tooooodella alhaalla. Trolloloo, stna.
Suvio ehti ajoissa satamaan. Ryysättiin laivaan. Ovella oli vastassa muumi. Muumi! Taisin päästää kirosanan, wildis veti sen kanssa femmat. L-S:n kanssa käytiin vähän käytäväseikkailemassa, koska hissit ja urpå ei tajuu. Olin ekan kerran sanonut "saatanavittu" ennenkuin oltiin edes meidän hytissä :virne:
Mut ei se mitään! Meidän käytävällä oli jo bileet käynnissä. Ei tosin meidän hytissä, eikä onneksi ihan vieressäkään, mutta jossain siellä oli jo kova meno. Eikä oltu edes liikkeellä.

Aika kului alkuillasta tosi nopeasti. Hups vaan ja oli ilta. Mitä oltiin tehty ennen sitä? Syöty, kierrretty kaupat, haisteltu hajuvesiä (= poltettu nenänukka Elisabeth Taylor-tuoksulla), sekä jammailtu. Hengailtiin hyttissä ja mietittiin että mitä tehdään. Jotenkin se ajautui siihen, että vedettiin kuteet niskaan, vähän meikattiin ja lähdettiin katsomaan Stand up-koomikkoa puoleksi yöksi sinne tanssiravintolan puolelle. Siljallahan on nyt menossa musikaaliviikot ja siellä samaisessa ravintolassa ei ole normaalia puolenyön showta, vaan tuo koomikko. Musikaalishowta esitetään kaksi kertaa vuorokaudessa ja siihen piti varata paikat. Ne ois vissiin saanut varata etukäteenkin, mutta ei me tajuttu, koska ollaan me ja arki ja työt painoi.
Koomikko oli ihan ok. Suomalaiset känniääliöt ei. Meidän takana istui sikaosastoa, joka huuteli englantia puhuvalle koomikolle "puhu vittu suomee, mee kotiis ja vitun ruma äijä" muun muassa. :epäilevä: Voinette arvata menikö hermo. Ne vissiin poistui just siinä kohtaa kun päätin että seuraavasta huutelusta nousen ja pyydän niitä nätisti suksimaan vaikka vittuun tai pitämään turpansa kiinni. En päässyt toteuttamaan aiettani, mikä ei harmittanut. Meidän vieressä istuneet känniurpåt olivat olevinaan mukahauskoja ja huutelivat vitsien sekaan muuten vaan. Englanniksi. HuoAh. Me kaikki vissiin teeskenneltiin olevamme jostain muualta.

Koomikko esitti musiikki-stand upia. Biisi, vitsi, biisi, vitsi. Vitsit olivat vähän jäykkiä, mutta biisit toimivat tosi hyvin. Kyllä niille vitseillekin naurahteli ja loppua kohden niissä oli jo rentouttakin. Mielestäni ihan viihdyttävä ja parempi kuin monet väliaikashowt. Jos vaikka vertaa edelliskevään reissuun, niin paljonkin parempi!

Koomikon jälkeen tuli ihan normisti bändi soittamaan. Juotiin parit juomat ja kuunneltiin musaa, seurattiin tanssijoita. Ihan viihdyttävää toimintaa. Haluttiin kuitenkin vähän tanssia ja toivottiin että disco antaisi tähän mahdollisuuden.
Discoon pääsi vain yhdellä hissillä. Vieläpä niin, että piti kerroksessa 12 pyytää järkkäreiltä että avaisivat hissin kulkemaan sinne kerrokseen 13. Siinä katsellessa niitä huomattavassa humalassa olevia ihmisiä kyllä kävi mielessä että onkohan se kovinkin fiksua mennä sinne ylös asti. :keijo:

Siellä me kuitenkin tanssittiin. Minäkin. Vähän. Pari biisiä ensiksi, sitten tauko ja sitten taas pari biisiä. Ainoa mikä ihan vähän haittasi bailaamista oli DJ:n tosi outo miksaustyyli. Hyvistä biiseistä, joista yleisö innostui, soitettiin n. 30-45 sekuntia ja sen jälkeen se mashattiin johonkin saksalaiseen teknopohjaiseen tasaiseen jankkaukseen. Oli vähän urpåa. Sen lisäksi, että joku ihme hinkkaaja luuli että maailman paras iskutaktiikka on tulla randomilla hinkkaamaan jotakuta joka on selkeästi porukassa. Kun tämä kieltäytyy ja ilmoittaa että hinkkaus ja yrittäminen on turhaa, niin siirtyy kaveriin (tai kavereihin) "jos mä kokeilen sua sitten" lainin saattelemana. Joo, ei toimi. Mietittiin kyllä oliko sille joku kertonut että näin lohkee vai häh. :läps: kuitenkin.

Tanssin jälkeen, voimien loppumisen kohdalla lähdettiin. Kukaan ei jäänyt jälkeen ja mun jalatkin kesti. Wohoo!
Selkä kyllä kipeytyi ja mietin pääsenkö seuraavana aamuna ylös. Kävin suihkussa pehmentämässä selkää. L-S laittoi mulle lapaluiden kohdalle vielä vähän lämpölinimenttiä ja se oli ihan hyvä juttu. Muut sammuivat aika nopeasti. Itellä kävi kierrokset niin paljon että luin vähän. Sammuin kuitenkin itsekin jossain vaiheessa. En tiedä nukkuiko kukaan meistä kauhean kaksisesti ja itsekin heräsin kunnolla ennen kelloa. Siksipä valitsin hytissä hengaamisen aamiaisen sijaan. Venyttelin, ojentelin, "jumppasin" ja yritin saada kroppaa omaan haltuuni. Olin ottanut kirjan käteen vähän ennenkuin muut palasivat vyöryen takaisin. Oli onnistunut aamiainen heillä.

Tukholmassa oli vähän vilakka silloin aamusta.
Tunnelbanaa odotellessa tajusin että prkl! mun pitää päästä istumaan siellä. En ollut varautunut yhtään ja vähän saatoin flipata siinä hetkessä. Ihmisiä oli ihan stnasti ja olin ihan varma että joudun seisomaan ja sit käy huonosti ja ja ja ja. Onneksi kuitenkin päästiin istumaan. Koko muu metro oli aika täytetty, mutta meidän kohdalle osui vaunu missä oli aika tyhjää. :keijo:
Mentiin vanhaan kaupunkiin. Suunnattiin heti ekana science fiction bokhandelniin :vihellys: :virne: Tai siis minä ja Suvi suunnattiin. Wildis ja L-S meni jätskille Ben & Jerrysiin tien toiselle puolelle.
Saatiin Suvin kanssa sätkyt Loki- ja Sherlock-julisteista!! Onneksi ei ollut hintoja esillä niin ei voitu ostaa niitä.

Tämän jälkeen lähdettiin mutulla etsimään yhtä baaria. Ihan tosi mutulla, mistä seurasi että haahuiltiin pitkin katuja ja kääntyiltiin meiningillä "mennään tonne", vaikka katottiin kartastakin missä ollaan. Ei siinä, vanha kaupunki on ihan järkyn kaunis paikka. Kyllähän siellä kiertelee ja kaartelee miten vaan. Jos on kuntoa ja fysiikkaa.
Päädyttiin siinä sitten turisteina Stortorgetille. Hain kahvia ja Suvi teetä. Istuskeltiin auringossa, katseltiin muita turisteja ja salakuunneltiin vieressä paapattavaa opasta, joka kertoi lähialueen taloista ja historiasta. Suunniteltiin lähtöä, kun kuninkaanlinnan suunnasta rupesi kuulumaan rumpumusiikkia. Tättärää! Vahdinvaihto! Sinne! Mekin muiden mukana. Yllättäen meidän edessä oli edellisen illan sikaosaston äijiä. Onneksi oltiin ite niin väsyneitä, että eihän niille voinut kuin nauraa. Vaikka ärsytti ja hävetti ne niiden jutut.
Ihan hirveästi ei nähnyt siitä vahdinvaihdosta. Mutta ilahduttavaa se oli silti. Jotain siellä puhuttiin mikrofoniin, eikä siitä saanut oikein selvääkään. En usko että puhuivat suuresta makkarasta (korv...stor). Enitenhän mua kiinnosti se soittava orkesteri. Ja se, että kaatuuko ne kävellessään ja soittaessaan. Ne soitti selkeästi jotain ehkä historiallisesti tärkeitä kappaleita, mutta myös modernimman kappaleen. En tiedä mitä ne oli, muttei sillä väliä. Aurinkokin paistoi ja kivaa oli.
Ennen sen musisoinnin loppua Wildis ja L-S lähtivät keskustaan shoppailemaan.

Suvin kanssa käytiin kungliga slottetin turistikaupassa. Siellä oli sopivasti keijoa kamaa. Mm. muki missä on Kallen naama nuorena ja vanhana :rolf: Emmä sais semmosesta mitään juotua :rolf: Siellä oli myös hienoja kirjekuoria. Ei silti ostettu mitään. Meillä oli kuitenkin nälkä ja päätettiin että etitään joku paikka missä syödä vähän jotain. Ei mitään överiä, mutta jotain. Kiertelyn jälkeen käveltiin ensin sushilan ohi. Ei menty heti sisään, vaan kierrettiin pieni ympyrä. Käytiin pikkukadulla levykaupassa missä oli hitokseen vanhoja cd-levyjä, importteja ja LP-levyjä myös. Levyantikvariaatti. Siellä tuoksuikin antikvariaatille.
Ei silti löydetty mitään kivaa kahvilaa tai ruokapaikkaa ja mentiin sinne sushilaan. Se oli kuitenkin suhteellisen edullinen. 15 palan mix 12 euroa. Eikä annoksessa ollut niitä pikkumakeja, mitä suomessa on aika usein n. puolet. Annoksessa oli 4 lohinigiriä, 2 katkarapunigiriä, 3 normi californiarullaa, 3 special californiaa, tonnikalanigiri, squidnigiri (mikä se nyt onkaan suomeksi), mustekalanigiri ja inari. :kuola:
Ja lämmintä riisiä! Tuoretta riisiä! Se riisi oli taivaallisen makuista. Samoin kuin ne californiat. Eikä mitään ihan hirveän pieniä tai liian isoja paloja. Just sopivia. Okei, ehkä se oma nälkätilannekin vaikutti siihen että se sushi maistui paremmalta kuin pitkään aikaan.

Sushin jälkeen käytiin vielä yksillä Suvin etsimässä baarissa. Siinä, mitä etsittiin ihan väärästä suunnasta :virne:
Pikkasen tuli kiire laivaan menon kanssa, mutta ehdittiin. Saattin toki pieni hässäkkä aikaiseksi, kun yritin laivaan edellisen risteilyn lipulla! Ei kannata säilöä niitä lompakossaan, vanhoja lippuja :keijo: :läps: :virne:

Laivassa meitä odotti Wildis ja L-S. Olivat olleet nopeita.
Saivat varattua meille paikat päivän musikaalinäytökseen.
Ja hytissä odotti yllätys :hullu: :hymyhali:

Koska musikaalinäytös oli reilu puolentoista tunnin päästä, lähtivät Wilds ja L-S syömään ja me Suvin kanssa "spa"han. Eli porealtaille ja saunaan.
Spassa oli miestenpuoli täynnä, mikä tarkoitti että siellä oli paljon väkeä. Mahduttiin kuitenkin ihan hyvin siksi aikaa mitä haluttiin olla. Oli ihanan rentouttavaa. Silti tuli niin hirvee kiire, että menin sinne showhun pyyhe päässä. :keijo:
Ihassama.

Show itsessään ei ollut tajunnanräjäyttävä, mutta ihan ok. Olin kai liian kriittinen ja vaativa, mutta oli se silti ihan viihdyttävä. Ite olin vaan niin väsynyt ja vähän kipeähkö jaloista että meinasin pari kertaa nukahtaa :virne:
Ehkä vähän se kylpylääminenkin vaikutti siihen omaan vireystasoon :keijo:

Taxfreestä olin ostamassa kahta siideriä, mutta olin jättänyt paperit hyttiin. En saanut siidereitä, joten hain henkkarit. Kassahenkilö oli ehtinyt poistua siitä paikalta, mutta hänen kolleegansa oli paikalla ja esitin passista ikävuoden. Myyjän silmät näyttivät lautasilta ja kommentti oli jotain "oho"-tyylistä. Hän lupasi kertoa tällä poissa olevalle myyjälle mun iän :virne: Sen siitä saa kun on näin... infantface. :virne: Tokihan on hyvä ettei laivala kuka tahansa teini saa viunaa miten haluaa :keijo: :virne:

Illasta ei kuitenkaan jaksettu lähteä mihinkään enää illalla. Käytiin kannella hillumassa ja katsomassa Maarianhaminaan saapuminen ja lähteminen. Keijoiltiin sopivassa määrin ja palattiin hyttiin. Höpöteltiin, kuunneltiin musiikkia ja otettiin rennosti. Suhteellisen ajoissa käytiin nukkumaankin.

En tiedä yhtään monelta muut heräs. Ite nukuin vaihtelevasti ja aamulla oli vaikeaa saada mua hereille. Silmien takana sykki ja pelkäsin että saan migreenin jos avaan silmät liian aikaisin. Hengittelin, yritin kuunnella mistä puhutaan, mutta enemmän se oli vain taistelua päästäkseen hereille. Makasin kädet silmillä ja toivoin että se riittää varotoimenpiteeksi. Vähän myös pidettiin verhoa vielä kiinni. Pidin päätä myös pois ikkunasta tulevasta valosta ja otin niin rennosti kuin mahdollista.
Aika pitkälti se aamu oli vain pakkaamista ja pakkaamista. Vähän ehkä siistimistä ja sen semmoista. Ei kiirettä, ei paniikkia, mutta pakko poistua laivasta.

Kiitos Tytöt.
Ehkä tän voimalla jaksaa taas kaiken mitä arki tuo kenellekin :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja damn » Su 12 Huhti 2015 20:54

Minä olin pääsiäisen Tanskassa, Kööpenhaminasta. Voisi kai siitä muutaman sanasen sanoa.

Lento lähti Kuopion lentokentältä perjantaiaamuna. Vaihto Helsingissä ja jouduttiin odottelemaan kuusi tuntia lentokentällä. Ei viitsitty lähteä käymään kaupungilla, koska oli pitkäperjantai ja kello kovin vähän, niin oikeastaan mikään paikka ei ollut auki. Sama oli olla lentokentällä, siellä kuitenkin on niitä ravintoloita ja kauppoja. Matkaseuranani oli siis yksi parhaista ja pitkäaikaisimmista ystävistäni ja se kuuden tunnin odottelukin meni aika nopeasti hyvässä seurassa. Kööpenhaminassa oltiin joskus ennen viittä, otettiin juna keskustaan ja lähdettiin kohti hostellia. Meidän hostelli oli ihan muutaman sadan metrin päässä asemalta, sijainti mitä mainioin. Meillä oli oma huone, jossa oma suihku ja jääkaappi. Keittiö oli yhteisessä käytössä. Käytiin muutama tunti kävelemässä, katselemassa keskustaa ja käytiin syömässä. Matkustaminen oli sen verran vienyt voimia, että mentiin jo hyvissä ajoin nukkumaan. Tavoitteena oli myös, että herätään amuisin hyvissä ajoin ja lähdetään kymmenen-yhdentoista aikaan liikkeelle.

Tavoitteenamme oli kiertää eri kaupunginosia, yksi-kaksi kaupunginosaa päivässä, vähän fiiliksen mukaan. Lauantaina mentiin kävellen Norrebrohon(en osaa tehdä näppiksellä sitä tanskalaista o:ta missä on viiva :kauhistunut:, joten pitää kirjoittaa tavallisella o:lla kaikki). Kauniita pieniä katuja, ihania rakennuksia, kivoja kahviloita, hienoja graffiteja ja kirkkoja ja linnoja tuntui olevan joka paikassa :D . Vähän myös meinattiin eksyä, kun luultiin menevämme oikeaan suuntaan, joten käveltiin kilometri kaupalla väärään suuntaan ja harhailtiin Osterbrossa. Tämä olisi ollut myös ainoa päivä kun kaupat oli auki, mutta missattiin kaupoissa käynti, kun harhailumme takia oltiin monta tuntia keskustan ulkopuolella. Lopputulos: ei shoppailtu reissussa, en saanut edes tuliaisia ostettua. Kävelyä tuli tuona päivänä montakymmentä kilometriä. Oltiin ajateltu, että käydään pari tuntia lepäämässä hostellissa ja käydään vielä jossain, mutta voin kertoa, että tuollaisen kävelyn jälkeen ei jaksanutkaan enää liikkua kun paikalleen hetkeksi istui. Villi lauantai-iltamme koostui yhdestä oluesta ja yliannostuksesta Ben&Jerry's jäätelöä.

Sunnuntaina lähdettiin taas liikkeelle ajoissa ja suunta kohti Christianshavnia ja Christianiaa, pitihän se vapaakaupunki käydä katsastamassa. Rentoa meininkiä, ihania ränsistyneitä rakenuksia, hippejä ja pilvi tuoksui joka nurkalla. Pari tuntia kierreltiin siellä, mutta Tanskassa oli yksi vika ja se oli helvetin kylmä tuuli, joka tunkeutui luihin ja ytimiin! Jouduttiin luovuttamaan ja lähdettiin. Ilma oli Tanskassa muuten mitä mainioin, +8 astetta joka päivä ja aurinko paistoi koko ajan. Mutta se tuuli... Käveltiin Amagerbrohon, josta löydettiin ihana ravintola, josta sai parasta koskaan syömääni Ceasarsalaattia. Matkalla hostellille katsestiin Nyhavn ja olikohan siinä muitakin matkalla sinne Vesterbrohon, missä siis majailtiin. Illalla juotiin viinipullo puoliksi hostellilla ja tarkoituksena oli käydä parilla jossain pubissa ja käydä katsomassa Tivolia, kun olisi pimeää ja valot näkyisivät hienosti. Ei me sitten ikinä keretty sinne Tivoliin, koska se meni yhdeltätoista kiinni ja vasta yhdeltätoista sen tajusin. Oltiin istuttu pari-kolme tuntia Old English Pubissa ja kuunneltu kun joku bulgarilainen mies soitti kitaraa ja lauloi esittäen kaikki vanhoja hyviä rokkibiisejä. Kun ei sinne Tivoliin päästykään, niin käytiin vielä yksillä jossain paikallisessa pubissa. Kahdentoista aikaan oli jo ihan kauhea väsymys, ruokaa mukaan ja hostellille.

Maanantaina huoneen luovutus oli kymmeneen mennessä, joten reppu selkään ja tavaroitten kanssa liikkeelle. Suunnaksi Frederiksberg. Kuljettiin taas kaikkia pikkukatuja, ihasteltiin taloja, maisemia, ihania kauppoja joihin ei tietystikään päästy käymään kun kaikki oli kiinni. Löydettiin eläintarha ja käytiin siellä, koska meillä oli vielä monta tuntia kulutettavana. Oltiin tässä vaiheessa kävelty monta päivää ja niin paljon, että jalat olivat ihan tohjona. Viimeisiä eläimiä ei jaksettu kunnolla edes katsoa, juostiin vaan viimeset aitaukset ja aloitettiin loputtomalta tuntuva vaellus taas kohti keskustaa ja asemaa. Juna kohti lentokenttää. Olin vähän laskenut sen varaan, että olisin kerennyt lentokentältä ostaa tuliaisia ainakin poikaystävälle, kun se toi minulle pari kuukautta sitten ihan kauheesti kaikkea Amsterdamista. Juna oli kuitenkin myöhässä aikataulusta jonkin vian vuoksi, joten enhän minä mitään kerennyt ostaa. Voitin kyllä maailman huonoin tyttöystävä-palkinnon heti alkuun. Kotiin kun pääsin niin se oli kokkaillut mulle ruuat valmiiksi aamua ja työpäivää varten.

Reissu oli oikein mainio ja kävellen näki kaupunkia ihan erilailla kuin jos oltaisiin otettu juna,metro yms. Ei käyty monissakaan turistipaikoissa ja harhailtiin missä sattuu. Matkaseurani on matkustellut paljon ja sanoi ettei ole missään kävellyt noin paljon :D . Vähän oli kyllä reissun jälkeen sellainen fiilis, että en kävele moneen päivään yhtään mihinkään. Voisin lähteä uudestaankin Tanskaan joku kerta.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 15 Huhti 2015 08:57

Kibaya kirjoitti:Sen lisäksi, että joku ihme hinkkaaja luuli että maailman paras iskutaktiikka on tulla randomilla hinkkaamaan jotakuta joka on selkeästi porukassa. Kun tämä kieltäytyy ja ilmoittaa että hinkkaus ja yrittäminen on turhaa, niin siirtyy kaveriin (tai kavereihin) "jos mä kokeilen sua sitten" lainin saattelemana. Joo, ei toimi. Mietittiin kyllä oliko sille joku kertonut että näin lohkee vai häh.


Ehkä sille oli kerrottu että läskeiltä irtoo helpommin. :rolf: Ei irronnu. :muahaha:
Yöllinen hinkkaaja oli kuitenkin ihan hyvännäköinen, harmi vain että aivan liian humalassa. :pahis: (Mun oma mieshän totes tän stoorin kuultuaan että "olisit sanonu sille että palataan aamulla asiaan!". :virne: )

Reissu. :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 15 Huhti 2015 22:50

Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Sen lisäksi, että joku ihme hinkkaaja luuli että maailman paras iskutaktiikka on tulla randomilla hinkkaamaan jotakuta joka on selkeästi porukassa. Kun tämä kieltäytyy ja ilmoittaa että hinkkaus ja yrittäminen on turhaa, niin siirtyy kaveriin (tai kavereihin) "jos mä kokeilen sua sitten" lainin saattelemana. Joo, ei toimi. Mietittiin kyllä oliko sille joku kertonut että näin lohkee vai häh.


Ehkä sille oli kerrottu että läskeiltä irtoo helpommin. :rolf: Ei irronnu. :muahaha:
Yöllinen hinkkaaja oli kuitenkin ihan hyvännäköinen, harmi vain että aivan liian humalassa. :pahis: (Mun oma mieshän totes tän stoorin kuultuaan että "olisit sanonu sille että palataan aamulla asiaan!". :virne: )



Ja kuulemma wildis ja L-S sitten näki sen seuraavana päivänä kaupungilla. Tosi yllättävää, ettei sitä sitten seuraavana päivänä kiinnostanut. :töktök:

Mutta reissu. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja L-S » To 16 Huhti 2015 11:17

Joo, kiva reissu :hymyhali:
Sopivan rentoa, vaikka välillä vähän väsynyttäkin meininkiä. Mutta hyvä niin, ettei tarvitse väkisin bilettää, vaan voidaan mennä vaikka rauhassa hengailemaan kannelle keskellä yötä. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 27 Touko 2015 15:06

Ihan totta. Vuoden kolmas reissu Tukholmaan!

Mummin piti alunperin lähteä vaarin ja lasten kanssa reissuun, mutta Vaari ei päässytkään ja Tantti otettiin tilalle.

Tuusihan ei ollut aiemmin käynyt "nukkumalaivassa". Ja voi pojat miten sitä jännitti!

Oikeastaan reissu meni ihan kivasti. Lapsilla oli kivaa, mitä nyt välillä jännitti ihan porsaana, mutta siitäkin selvittiin. Leikkipaikan isompi pallomeri oli menomatkan poissa käytöstä, mikä aiheutti korvien soimista ja harmituksia. Onneksi pienten pallomereen sai sulkuaikana mennä isommatkin lapset. Tämä tietenkin aiheutti vähän kränää 1-vuotiaiden lasten vanhemmissa. Vaikkei niitä isompia lapsia ollut kuin pari siinä pyörimässä. Iso pallomeri avattiin sitten paluumatkalla pienten epäselvyyksien jälkeen ja sen jälkeen lapset sekosivat. Se meno oli ihan infernaalista ensimmäisen tunnin ajan. Sen jälkeen se rauhoittui siedettäväksi, mutta ihan pikkasen jouduin olemaan poissa sieltä kakofoniasta mitä se lasten riemu sai aikaan. Mietin siinä vaan, että mitenkähän heevetillinen meteli siellä on silloin kun on jotain lomia tms. että laivalla on enemmänkin niitä ipanoita. Hyyh.

Loppujen lopuksi kaikki meni tosi hyvin. Mitään ei pahemmin sattunut, ei edes hirveitä kohelluksia ja lapset olivat kotiin palautettaessa tyytyväisiä. Tuusikin ehti vielä kotiin lähteissä huutamaan yökerhon oven edessä täyteen ääneen "Tuolla me oltiin eilen Tantin kanssa juomassa!". No oltiin joo, limua! :virne:

Huhhuh. Kylläpä väsyttää!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 03 Kesä 2015 10:07

Me oltiin Budapestissä ja tykkäsin valtavasti :D

Anteeks, seuraavassa rapsassa puuttuu kaikki aksenttimerkit. En jaksa ees yrittää :keijo:
Meillä oli lentokenttäkuljetus shuttlena varattu, kun kuului hintaan. Näppärä tapa mennä ovelta ovelle, halvempi ja luotettavampi kuin taksi. Eikä tarvinnut lähteä palloilemaan julkisilla. Toi oli kyllä sellasta ”luksusta” johon mielellään panostikin :tilt: Sillon tulopäivänä sunnuntaina oltiin myöhään perillä hotellilla, mulla oli jäätävä vatsakipu ja ei hirveesti ehditty tekemään mitään. Yritettiin löytää jotain ruokaa turistirysäkävelykadulta Vati Utcalta, jonka varrella meidän hotelli oli, mut ei löydetty kun pieni kauppa. Ostettiin sieltä sipsejä :keijo: Käveltiin Tonavan rannalle, ja siellä pimeydestä pilkotti iso patsas, näytti kuin se olisi vaan kellunut siellä pimeydessä korkealla.

No, maanantaina aamiaisen jälkeen suunnattiin tutkimaan ympäristöä, ja se pimeydessä kelluva patsas paljastui Gellertinvuorella olevaksi Vapaudenpatsaaksi. Jäätiin tyyliin ekalle terassille kaljalle, koska mun piti päästä vessaan :keijo: Tonavan rannalla oleva terassi, ja kaljan hinta se 2,5 € :o: Nää on ne turistihinnat vielä... Jatkettiin matkaa kauppahallille, koska mies halusi mennä ihastelemaan lihoja ja kaloja. Joo... Sitten lähinnä pyörittiin ympäri, käytiin ostoskeskuksessa, syömässä, oluella ja käveltiin vähän lisää. Ja sitten toki Vittulassa käytiin, kuten kaikkien kunnon suomalaisten kuuluu :virne:

Tiistaina oli illaksi suunnitelmia, mentäisiin paremmin syömään yhden Michelinin tähden ravintolaan Onyxiin. Ennen sitä oli kuitenkin koko päivä lähestulkoon aikaa, joten aamusta suunnattiin Budan linnalle. Käveltiin Tonavan rantaa pitkin ja ihasteltiin auringossa maisemia, vähän yritti ravintolalaivat huudella et tulkaa käymään mutta ei menty :keijo: Funikulaari oli vähän ns. pakollinen, ja sinne oli aika suuri jono ihmisiä - olihan se ylihintainen, mutta aika viehättävä silti. Linnan aluehan on valtava, ja päätettiin keskittyä museoihin kun meillä oli Budapest-cardit jotka sisälsivät muutaman museon. Ekassa (taide)museossa jaksettin vielä kierrellä, mutta mulla palo nappulat kun siellä olikin kuvauskielto - tai siis, olisi pitänyt ostaa kuvaus"lipuke". Eikä siinä mitään, varmasti oltais ostettu jos sellaista olis tarjottu. Mutta ei, kukaan ei edes maininnut asiasta! Vaikka miehellä olikin järkkäri kaulassa lipunmyynnissä...
No, ne museot oli aika tosi tylsiä, isoihin linnoihin tehtyjä museoita, olisi toivonut että niissä olisi ollut sitä ns. vanhaa henkeä, mut ei. Tykättiin enemmän ulkopuolesta, eli jos meette Budapestiin: älkää tuhlatko aikaa ainakaan niihin museoihin.
Tsägällä löydettiin linnan läheisyydestä tosi hyvä ja edullinen ravintola, jossa oli vielä hyvä palvelu. Täyskymppi siis :D Syömisen jälkeen suunnattiin vielä kaupoille ja sitten hotellille vaihtamaan vaatteita.

Onyx ravintolanahan on Budapestin kalleimmasta päästä, ja päätettiin syödä Hungarian evolution menu (6 ruokalajia). Ihan mieletön kokemus! Alkuun oli meidän junttien vaikea tottua niihin valkoisiin pöytäliinoihin ja valkoisiin hansikkaisiin, mutta kyllä se tilanne sitten siitä rentoutui. Alkuun wtf-hetket oli mm. se kun mun lattialle laitetulle laukulle (joo etikettivirhe…) tuotiin oma pikkujakkara, ja sen lisäks tuli tyyppi kärryn kanssa missä oli n 30 eri leipälajia kysymään, saako tehdä oman valikoiman vai halutaanko joitain tiettyjä leipiä. Muutoin ruoka oli ensiluokkaista ja kokemus ihan loistava <3

Keskiviikon suunnitelmat oli kiivetä Citadellalle ihmettelemään Vapaudenpatsasta lähempää ja se me sitten tehtiinkin. Kiipeäminen oli aika tuskaisaa, mutta palkitsevaa kun huipulla tuuli :tilt: Valittiin ns. hyvä reitti joka ei erityisesti mutkitellut eikä ollut superjyrkkä, paluumatkalla alas huomattiin että oltaisiin voitu valita superhuonosti – toiseen suuntaan laskeuduttaessa oli paikoin toooodella jyrkkää ja matka paaaljon pidempi! Mut hienot näkymät :sydän:
Keskiviikkona enimmäkseen taas vaan fiilisteltiin näkymiä ja tunnelmia, ruokia ja juomia ja saatettiin ehkä mennä useammankin baarin kautta :virne: Rauniobaareista käytiin parissa, myös huikeessa vanhimmassa rauniobaarissa Szimpla Kertissä, jossa on yhdessä baarissa moooonta eri baarivaihtoehtoa. Ja syömässä käytiin sellaisessa ravintolassa, jossa oli kirjahyllyjä sisustuselementteinä (Könyvbár & Restaurant), ja jokaisen viikon menu perustuu aina kirjaan! :superhymy: Sen viikon kirja oli joku unkarilainen Babe-tyyppinen kirja, joka ei ollut meille tuttu. Palvelu ensiluokkaista, ruoka semiok.

Lähtöpäivä torstai meni haahuillessa, kun lento lähti vasta yhdeksältä illalla. Palloiltiin lähihuudeilla, oli sateista ja vähän masentavaa, peruslähtöpäivä siis.
Mut all in all: tykkäsin kaupungista ihan törkeesti, voin suositella lämpimästi! :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 15 Kesä 2015 21:18

:täpinä:

Keijjoi Sodikses 9. - 14.6.2015

Lähdettiin tiistaina, yöjunalla. Mä kiersin junalle Keravan kautta, koska mun farkut oli Kälyllä :jaaha: Oliko vähän urpåa heti alkuun!
Junassa todettiin meidän paikat aika huonoiksi. Hohhoijaa. Nooooo, onneksi mukava konnari selvensi että voidaan mennä DuettoPlussan puolelle esim. lataamaan kännykkää. Könyttiinkin sinne. Tampereelle asti saatiin olla aika jeesisti sielä omissa oloissamme, mutta Treelta nousi kyytiin ihan sikana porukkaa! Meillä oli itellä Duetossa paikat Seinäjoki-Oulu - välille :keijo: Meillähän oli siis neljä lippua menomatkan junaan. Ei yhtään vaihtoa, mutta tarjoushaukkoina otettiin Hki-Tre, Tre-Seinäjoki ja Oulu-Rovaniemi - väleille erityistarjoukset :keijo: Konnarikin hymähteli ja oli vähän huvittunut siitä.

Duettopaikat oli ihan hirveet yöjunapaikat! Ei saatu kumpikaan siellä nukuttua, joten mä hilppasin taas tutuille ravintolavaunun penkille nukkumaan. Sain nukuttua pari tuntia, kunnes heevetin yrmeä ravintolavaunun myyjä tuli herättämään. Kuuntelin kun hän myi asiakkaalle kahvin ja pullan hintaan 9 euroa. Yritin olla kauhistumatta ulkoisesti, mutta tuo jos mikä oli riistohinta! Ja se kahvikuppi oli ihan tavallisen kokoinen. Ei sisältänyt santsikuppiakaan :epäilevä:

Nukuttiin vielä viimeiset tunnit ennen Rolloa alakerran pehmeillä penkeillä. Mulle se oli just sopivan kokoinen, Suville vähän liian lyhyt :keijo:
Oli kyllä ihan hitokseen vaikea saaha itteensä hereille.

Kyyti Rollosta Sodikseen oli viime vuodelta tuttu. Ajettiin aika hiivatin kovaa vauhtia tuo väli. Lähdettiin noin 7:50 ja oltiin perillä noin 9:15. :keijo:

Käytiin aamukahvilla, hengattiin ja odoteltiin, kunnes sitten suunnattiin kohti meidän majoitusta. Se aukesi klo 12. Oltiin pihalla 11:20 :keijo:
Odoteltiin ja juteltiin pihalla. Sisällä oltiin ekoja, joten saatiin valita paikat. Ja patjat. Oli kyllä tsägä, koska sain itelleni kunnollisen patjan, samoin Suvi.
Otettiin päiväunet, lähdettiin tutkimaan festarialuetta ja hakemaan liput seuraavalle päivälle. Paitsi että päätettiin lähteä leffaan jo sinä iltana.
Ostettiin liput. "Kaksi Päin seinää".

Ennen leffaa käytiin kaupassa, syötiin ja vielä vähän lepättiin. Suvi nukkuikin. Ite torkahdin ehkä hetkeksi.

Leffaa varten jonotettiin normisti. :keijo: Telttahan oli tänä vuonna uusittu ja isompi mitä aiemmin. Sinne mahtui katsojia huomattavasti entistä enemmän. Eikä se vuotanut sateellakaan, luulen. Ainakaan reikiä ei näkynyt katossa :keijo:

Leffan jälkeen taidettiin hengata hetki kaljateltalla (ei voi muistaa :keijoei: ) ennen lähtöä nukkumaan.

Nukkumaan mennessä oli aika levollinen olo.
Ei laitettu edes kelloja soimaan :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Kesä 2015 02:08

Keijjoin Sodis - torstai.

No mittee me sitten tehtiin?
Nukkuttiin eka yö täydessä rauhassa.
Heräsin 2 vaille 10 aamulla, hengailin rauhassa siinä punkalla ja yritin ajatuksen tasolla pitää itseäni järjissäni. Tein siinä havainnon, joka muutti jotain minussa itsessäni.

Aamu oli to-del-la iisi. Ei tehty mitään!
Meillä oli liput vasta iltaleffaan, joten ei mitään kiirettä oikein mihinkään.

Katsottiin me netistä leffa :virne: :vihellys: Koska ei jaksettu lähteä kattomaan sitä teltalle edellisenä iltana. Olihan se vähän keijoa, mutta samalla ihanan iisiä hengittämistä. Majoituspaikassa oli tosi rauhallista.
Leffan jälkeen puettiin kuitenkin päälle ja lähdettiin hakemaan lippuja seuraavalle päivälle ja kauppaan. Taidettiin myös vaan ottaa päikkäritkin :keijo:

Meidän iltaleffa, karaokenäytös alkoi vasta yhdentoista maissa. Suunnattiin joskus kymmenen aikaan festarialueelle ja päästiin jonoon ekoiksi.
Tästä lähti myös meidän yhteinen kimpsie-kuvasarja. Kimpsieissä kuvataan tilannetta missä ollaan, poseeraamalla hölmön ilmeen kera. Sarjoista tuli aika onnistuneita :keijo: :virne: Tämä eturivikuva oli kuitenkin se sysäys tähän kaikkeen.
Meidän Herrasmiesseura liittyikin sitten meidän jonoseuraksi ja siitä seurasi hulluja keskusteluja. Naurettiin taas naama kipeänä.

Itse karaokenäytös oli liian lyhyt. Ihan liian lyhyt!
Näytöksen jälkeen mentiin vielä kaljateltalle hengaamaan. Käytiin sitten myös kävelyllä joen rannassa kaverin ja sen kaverin kanssa. Samalla käytiin aika mielenkiintoisia keskusteluja. Mun jalat oli ihan överipoikki kun lähdettiin valumaan kohti majoitusta. Nukkumaan mentiin joskus :keijo:


Perjantai

Perjantaille meidän elokuva alkoi kahdentoista aikaan, mutta tajusin että pirskatit sentään, ne seuraavan päivän liput! Tämän tajutessani puin aika pikana päälle ja lähdin kipittämään kohti koulua. Luulin Suvin nukkuvan saadessani tämän väläyksen ja lähdin siksi hiipimään vähän aiemmin. En nyt mitenkään pahasti aiemmin, mutta sen verran että sain meille liput seuraavalle päivälle niihin mihin haluttiinkin. Tosin kiirelähdön seurauksena Suvi sai kiikuttaa mulle aurinkolaseja tullessaan :keijoei: Ja kaulahuivia.
Tästä samaisesta syystä myös meidän iltakamat oli kaikki majoituksella.

No, meidän leffat meni peräkkäin. Saatiin Herrasmieskuljettajista toisesta seuraa ensimmäiseen elokuvaan. Hänen ansiostaan saatiin ihan huiput paikat katsomosta. Niinkuin se että mun vierustoverina oli itse Neil Hardwick! :tipahdus:

Seuraava leffa oli Kaurismäkeä, jonka esinäytöksenä näytettiin ranskalaisen dokkarisarjan osa Kaurismäestä ja Le Havresta. Näiden välissä piti Akin tulla esittelemään ikivanhaa omaa elokuvaansa, mutta oli jäänyt vessajonoon jumiin :keijo:
Siksi näytös oli vähän myöhässäkin.

Onneksi näytös kuitenkin meni ihan ok, eikä se nyt mitenkään hullusti ollut myöhässä.

Leffan jälkeenhän meillä oli tiedossa miitti! Keijomiitti! :woohoo:
Muutsin mökillä! :tipahdus:
Ihan paska paikka! Ihan tosi paska! Niin paska että ihan turha mainita mistään joenrannoista tai puusaunoista! Tai että maisemaa kattoessa ei melkeen pystyny hengittämään! :nirppa:

Sauna oli aika huippu. Ja mä en edes tykkää saunoista. Mutta tuo oli ihana. Ihanan lempeä ja pehmeä. Ei ollenkaan tukahduttavan kuuma!
Vesi joessa oli kylmähköä. Mutta silti samalla ihanaa! Eikä tarttenut kuin kahteen otteeseen kääntyä takas mennessä sinne veteen. Mikä on mun mielestä tosi vähän. Kylmä myös puudutti mun pirun kipeät pohkeet ja laski vähän sitä turvotusta nilkoissa. Samalla mun tuntoherkkä jalkapohja puutui ja saatoin kävellä ilman kenkiä :keijo: Puhumattakaan miten ihana olotila oli kun sieltä vedestä nousi pois. En olis tarvinnut sitä saunaa enää ollenkaan. Rento ja rauhallinen olo. Harmi että saunaan oli jonoa, olisin voinut käydä siellä vedessä uusiksikin :keijo:
Saunassa huuhdoin itseäni myös viileämmällä vedellä. Lisäilin kylmää vettä aina vähän kerrallaan ja lopulta kaadoin nilkoille vielä vähän pelkkää kylmää vettä.

Saunan jälkeen oli aika taivaallinen olo. Istuttiin hetki hengittämässä ja suunnattiin sitten takaisin alueelle. Muutsilla oli jotain muutselointia ja meidätkin kutsuttiin rannalle hengailemaan. Biitsillä hengattiin meidän Herrasmieskuskien seurassa. Saatiin skumppaa ja shampanjaa, ei tässä järjestyksessä. Toinen kuljettajista oli lähdössä seuraavana aamuna jo kohti kotia, joten piti viettää viimeistä iltaa. Shampanjaa ja mansikoita keskiyön auringossa oli kyllä täydellinen päätös. Puhumattakaan niistä nauruista ja keskusteluista.

Mun selkä kyllä vähän kipuili kun käpötettiin kohti majoitusta.

Nauhoitettiin menomatkalla Suvin puhelimeen melodista ääntä keskustan liikennevaloissa :keijo:

:sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Kesä 2015 16:02

Sodis - lauantai.

Lauantai oli ehkä aikataulutetuin päivä. Piti käydä pientä lipputaistelua ja hakea sunnuntain liput vielä päälle.
Lisäksi halusin aamukeskusteluun kuuntelemaan Mike Leightä, joka oli festareiden yksi päävieraista. Aamun vedin tosi tiukille, kun tajusin ne liput ja sen, että piti sittenkin lähteä todella aikasin. Jalkoja särki, selkää särki ja olo oli aika horror noin fyysisesti. Onneksi sentään sisäinen olo oli mitä parhain. :D

Paahdoin kohti festarialuetta ja ihan hirveästi ihmisiä nopeammin jaloin meni ohitse. Olin ihan varma etten saisi niitä lippuja, enkä saisi hyvää paikkaa aamukeskusteluun. Kello oli ennen yhdeksää ja keskustelu alkoi kymmeneltä. Mutta! Sain kuin sainkin liput niihin mihin olin menossa hakemaankin. Suvilla taas kävi huonompi mäihä. Suvi jonotti elokuvateatteri Lapinsuun näytökseen ja joutui tyytymään siihen ei-oo-vaihtoehtoon. Tai olisi ollut, mutta olisi pitänyt olla kahdeksalta jonottamassa. :epäilevä: Juuei.

Nomutta. Suvi haki seuraavan päivän elokuvakonserttiin liput, eikä pettymys ollut ehkä niin suuri. Kinokonsertissa oli valokuvia Ismo Alangon säestyksellä. :hullu:

Mike Leigh oli tosi huippu! Mitä tosin mulla itellä tuli joku tosi outo fiilis ja tuntui että virta loppuu ja nukahdan. Kai se oli hapenpuutetta, en tiedä. Jaksoin kuitenkin kuunnella Leighn sanomiset.

Leighn jälkeen meillä oli leffa. Puolalainen leffa. Mun festareiden henk.koht. teema oli "istu heevetin pitkin ihmisten takana" ja se kyllä toteutui hyvin. Niin tässäkin. Ei siinä mitään. Vähän joutui kikkailemaan tekstien kanssa, mutta mun onnekseni leffassa oli kuitenkin tärkeämpää visuaalisuus ja sanaton viestintä.

Puolalaisen jälkeen meille melkein tuli kiire seuraavaan. Mulla oli itellä kommuunihaastattelu puhelimitse ( :keijotäpinä: :hullu: ) Puhuin puhelimessa sen ajan mitä Suvi jonotti :keijo:
Elokuva oli aikalailla koskettava :hullu:

Tämän jälkeen hilpaistiin käymään syömässä kämpillä, kun seuraava elokuva alkoi vasta lähempänä yhdeksää. Nappasin uikkarin mukaan - just in case - sillä rannalla oli pystyssä YLE:n järjestämä telttasauna. Ajatuksellisesti mietin jos olisin käynyt vähän uimassa. En kuitenkaan käynyt. Nyt jälkikäteen vähän ehkä harmittaa, mutta toisaalta siinä illasta ehkä ihan hyvä ratkaisu.

Käytiin katsomassa se Sipolan syksyllä ensi-iltaan tuleva kotimainen musikaalielokuva :tipahdus:
Ehdottomasti kannattava veto tehdä niin! Jäi ihana mieli!

Ei sitten jaksettu hengata hirveästi siellä rannassa. Otettiin aurinkolasi-kimpsie keskiyöllä ja kuvasin maisemaa. LIsäksi vain imin itseeni sitä fiilistä siinä. Ei kiirettä mihinkään, ei pakkoja, ei ahdistusta (!!), eikä mi-tään! Miten tärkeää se olikaan.

Nukkumaan mennessä harmitti vähän jo etukäteen että se olisi seuraavana päivänä ohi. :huoh:

Sunnuntai, last day

Järjettömän huono yö. Heräilin kaikkeen. Ihan kaikkeen mölinään ja kolinaan ja urpåån. Kellon soidessa vaan vitutti että se soi. Suvin kellon soidessa meinas vituttaa ja mietin että kylläpä nyt jollain kestää. Kunnes tajusin että se Suvin puhelin soi mun puolella, laturin päässä :läps: Sain heittää Suvia puhelimella heti aamusta :virne: :keijoei:

Pakkaaminen oli turhauttavaa. Annoin itselleni survomisen kunniamaininnan tunkiessa kamoja laukkuihin.
Lisäksi pakkaaminen oli siksikin turhauttavaa että se meinasi kotiinlähdön pakkoa.
Kamat sai onneksi jättää koululle odottamaan. Olisi ollut supertuskaista yrittää raahata niitä yhtään mihinkään. Selkä oli ihan tosi pskana.

Jukka Virtasen leffaraati oli jälleen ihan killeri :virne:
Vieraina tuttuja naamoja viime vuodelta ja Neil Hardwick! :tipahdus:
Saatiin meidän festareiden hienoin kimpsie leffaraadin jälkeen. Meinasin itse tukehtua, sillä Hardwick on niin iso nimi mulle. En sitten kehdannut kiittää siitä mitä hänen työnsä mulle merkitsee, kun se tuntui liian fanityttöilyltä kimpsien jälkeen :keijo: Hardwick itsekin naureskeli sille kuvalle sen oton jälkeen.

Sitten se Ismo Alanko. Valokuvakonsertti oli muuten se mitä tarkoitin, ei elokuvakonsertti :keijo: (en jaksa korjata sitä tonne aiemmin :virne: :laiska: )
Täytyy kyllä sanoa että se oli ihan täydellinen päätös kaikelle. Kuvien vaikuttavuus oli aika järeää ja iski syvälle.

Valokuvakonsertin jälkeen alkoi kotimatka. Käytiin hakemassa meidän kamat sen kuskiporukan kanssa ja ihan pikkasen jännitti saadaanko ne mahtumaan. Meidän kanssa autossa oli kuljettajapariskunta ja puolalainen Anja. Eikä auto ollut mikään järin suuri :P Kamat mahtui just ja just ja vain reput jouduttiin ottamaan syliin. Aika vähän siis. Matka oli mun selälle ihan tappotavaraa. Juuri ennnen napapiiriä teki mieli ruveta huutamaan kun särki ja painoi selässä. Mutta napapiirillä ajattelin että jaksan kyllä sinne loppuun asti. Minkä tein. Väkisin.
Anjan kanssa käytiin kyllä hyvät keskustelut. Aivan erinomainen matkaseura. Etupenkin ihmiset olivat aika hiljaisia, mutta se menikin sitten siinä takapenkin omassa keskustelussa ihan mallikaasti.

Rovaniemellä päästiin puhumaan heti ruotsia :keijo: Jotkut ehkä norjalaiset tulivat kyselemään apuja ruotsiksi. Vähän meinasi aivo nyrjähtää kun just oli puhunut englantia pitkät pätkän ja sitten piti yrittää puhua ruotsia. Kai se jotenkin onnistui kun taisivat saada selvän ja vastauksiakin ymmärrettävästi :virne:

Oltiin aika tiltissä. Jätettiin kamoja säilöön asemalle. Yritin googlettaa jotain avoinna olevaa kauppaa ja jotain ja jotain. Löysin siwan mikä oli suhteellisen lähellä. Hilpastiin siwaan ja sitten keskustaan etsimään ruokaa. Kävely tuntui ikuisuudelta. Ja lisäksi navigaattori ohjasi meidät aika hauskan reitin kautta. Ostettiin ruokaa ja äkkiä takas asemalle. Suvi kävi Lordi-aukiollakin, itse en jaksanut kun se olisi ollut eestaas-menoa.
Asemalle päästyämme vedettiin ruuat huiviin, haettiin kamat ja sitten se juna jo saapuikin.

Makuuvaunu :pilvi:
Oma rauha :pilvi:
Kotimatka :epäilevä:
Irssattiin, katottiin videoo netistä ja höpöteltiin.
Suvi meni jopa ihan ajatuksellisesti nukkumaan ja mä katoin vielä vähän sarjaa internetsistä. Nukahdin siihen sitten.
Vaidoin junaa Riihimäellä, olin kotona puoli yhdeksän :hullu:
Asemilla kohtasin vielä seniorikansalaisiin jotka olivat palaamassa herätysjuhlilta Rovaniemeltä :keijo:
Että loppuun asti vedetään tällä keskustelutaktiikalla :P

Kotona paluu arkeen ja aamupäikkärit.

Tämän vuoden sodis-rapsa on lyhyempi. Käsittelen leffat erikseen elokuvaketjussa. Oikeastaan mitään sen suurempaa sanottavaa mulla ei nyt ole. Sain ladattua itseäni, näin mielettömiä elokuvia ja sain sieltä muutoinkin taas vähän enemmän mitä odotin.
Kiitos Suvi :hymyhali:
Ps. meidän mukaan saa lähteä! Ens vuonna mennään kuitenkin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Kesä 2015 22:48

Sitä mun vielä piti, että mehän vissiin poltettiin molemmat naamamme heti ekana tai tokana päivänä :keijo: Mulla on ainakin nenä vieläkin vähän herkkänä ja otsa.
Suvilla otti vissiin myös vähän poskipäihin se auringo.
Hiemanhan se oli meistä sitten keijoa, koska kumpikaan ei nyt ekana ollut ajatellut palavansa.

Mutta näinkin voi käydä :sori:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Suvi » To 18 Kesä 2015 22:53

Kibaya kirjoitti:Sitä mun vielä piti, että mehän vissiin poltettiin molemmat naamamme heti ekana tai tokana päivänä :keijo: Mulla on ainakin nenä vieläkin vähän herkkänä ja otsa.
Suvilla otti vissiin myös vähän poskipäihin se auringo.
Hiemanhan se oli meistä sitten keijoa, koska kumpikaan ei nyt ekana ollut ajatellut palavansa.



No ei todellakaan. :virne: Etenkin kun ensimmäisenä päivänä satoi, silloin kun nukuttiin/levättiin. Mutta kai jos aurinko paistaa 24 h, niin kai sitä jotain naamaankin tarttuu. :keijo:

(Mun piti lisätä noihin rapsoihin jotain, mutta ehkä sitten kun olen nukkunut. :P )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron