Tupakoitko?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja damn » Pe 08 Marras 2013 22:09

Lähtenyt taas vähän lapasesta tämä tupakointi. Voin kyllä edelleenkin olla polttamatta päiviä, mutta sitten niinä päivinä kun poltan, niin poltankin sitten ihan älyttömiä määriä. Pitäisi lopettaa ihan kokonaan, koska olen välillä tosi kähee ja yskittää ihan hulluna. Hankin itselleni pahan astman tällä menolla :( . Miksi olen niin huoleton, että edes oman terveyden takia ei jaksa luopua tästä "nautintoaineesta", kun on vaan niin kiva polttaa. Tupakalla kuulee kaikki hauskimmat juorut, tapaa aina huikeita ihmisiä ja tulee juteltua yllättävistäkin aiheista. Jos lopetan, niin olo on niin orpo!
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 09 Marras 2013 03:15

6 viikkoa ilman, mutta edelleen alkoholia ottaessa tekee välillä mieli.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » La 09 Marras 2013 22:16

Meillä oli töissä mahdollisuus keuhkospirometriaan. Jäin yhden prosentin päähän copd:n riskirajasta. :hullu:

Huono kuntohan tohon enimmäkseen on syynä mutta tulos olisi varmasti ollu huonompi, jos vielä tupakoisin. 13 kk ilman ja jatkuu. :voittaja:

Tsemppiä Aranwe jatkoon ja damnille lopetuksen aloitukseen. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja theia » Ti 14 Tammi 2014 14:56

Löysin toppatakin taskusta tyhjän askin ja stendarin. Tuli haikea olo. Nyt ei oo ollut alkoholiakaan nautittaessa kovin paljon hinkua tupakalle. Pikkujouluissa kävin röökiringin kanssa ulkona, eikä tullut yhtään semmonen olo et tahtois hatsit välistä. Go me! :hullu:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 14 Tammi 2014 17:50

Hyvä Theia! :)

Mäkin löysin pari viikkoa sitten vanhan laukun sisältä tyhjän askin. Se haisi pahalle.
Uutena vuotena hetken teki mieli tupakkia, kun seurassa oleva henkilö pisti palamaan mutta nitistin tunteen saman tien.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja damn » To 24 Huhti 2014 16:07

Lopetin eilen tupakoinnin, vaikka en halunnut, enkä suunnitellut sitä :viha: . Kävin hammaslääkärissä ja lääkäri ilmoitti, että tulevaa ikenen korjausleikkausta varten pitää olla puoli vuotta polttamatta. Pakko oli aloittaa heti tupakoimattomuus, sillä pakko tuo ien on saada kuntoon. Kesästä tulee helvetillinen, sillä ulkona istuskeluun kuuluu olennaisena osana tupakointi. Tilasin samantien sähkötupakan ja siihen nikotiinittomia patruunoita. Jos tulee pakollinen tarve saada tupakoinnin fiilis, niin koitetaan sitten leikkiä sitä. Viimeksi olin kunnolla polttamatta vuonna 2008, kun oli ehkä vuoden tauko. Sen jälkeen on tullut poltettua viikoittain, vaikka en välttämättä ihan joka päivä tupakoisikaan.Otetaan tämä nyt haasteena ja tahdonlujuuden testaamisena.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » La 26 Huhti 2014 12:31

Tsemppiä damn! :hymyhali:

Suosittelen lämpimästi myös laastareita varsinkin tilanteisiin, joissa yleensä tupakointi ollut tapana, kuten baareiluun tai kaverien kanssa kahvitteluun.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja damn » La 26 Huhti 2014 14:52

Ensimmäinen baari-ilta ilman tupakkaa suoritettu. Tuntui tosi oudolta olla polttamatta, mutta pystyin siihen ihan hyvin. On vaan tylsää olla polttamatta, kun 95% kaikista mun kavereista polttaa ja eilenkin isolla porukalla kun oltiin, niin kaikki oli koko ajan tupakalla. Kävin muutaman kerran niitten mukana tupakkakopissa ihan muuten vain. Kyllä se tästä, kunhan ajatukseen tottuu. Välillä nimittäin meinaan unohtaa, etten saa polttaa ja automaattisesti olen jo etsimässä laukusta tupakoita.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 04 Touko 2014 13:56

Kävin laskemassa, paljonko on säästynyt rahaa lopettamisella. Sattumalta tasan 1,5 vuotta täynnä tupakattomuutta tänään!

Kuva
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja damn » Ti 20 Touko 2014 20:49

No niin, tasan neljä viikkoa ilman ainuttakaan tupakkaa. Ensimmäinen viikko oli vaikein, siinä oli vappu ja muita bileitä, joissa ihmiset lähes tulkoon tuntuivat asuvan parvekkeella ja tupakkakopissa. Sitten sain sähkötupakan ja sekin on vähän helpottanut. Viihteellä ollessa olen usein lähtenyt ihmisten seuraksi tupakalle, pahinta olisi jäädä istumaan itsekseen odottelemaan, silloin retkahtaisin varmasti. Sähkötupakassani ei tosiaan ole yhtään nikotiinia, mutta yllättävää kyllä ahdistavissa ja stressaavissa tilanteissa välillä sitä imeskellessä on sama fiilis kuin tupakkaa polttaisi. Minkäänlaisia vieroitusoireita ei ole tupakasta ollut, yllättävän helppoa tämä on nyt ollut kun on ajatukseen tottunut.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja damn » Ma 01 Syys 2014 15:47

Neljä kuukautta ilman tupakkaa. Nikotiinitonta sähkötupakkaanikaan en ole käyttänyt kuin pari kertaa kesäkuun jälkeen, päässyt siitä tavasta eroon, että esimerkiksi jonnekin kävellessä tai odotellessa pitäsi kaivaa tupakka esiin. Se minun ienleikkaukseni on parin viikon päästä. Toivottavasti senkin jälkeen osaisi pysyä savuttomana, kun kerrankin pääsi siitä tavasta eroon. Mukavia asioita on ollut se, ettei baari-iltojen jälkeen ole enäää kauheita krapuloita, eikä haise tupakalta. Terveydellisistä syistä mainittakoon, ettei yskitä niin paljon. Kymmenen vuoden tauon jälkeen olen myös jaksanut juosta viisikin kilometriä ihan kylmiltään harjoittelematta, kun happi kulkee paremmin. Tästä innostuneena säntään tänäänkin juoksulenkille.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 01 Syys 2014 19:48

Jee! Hyvä damn! :superhymy:

Tsemppiä myös jatkoon. Toi sun viestihän voi olla todella hyvä motivaattori. Tulosta se vaikka jääkaapin oveen. :) Mulla oli tää kuva pitkän aikaa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja damn » Su 14 Joulu 2014 11:53

Poltin eilen ensimmäisen tupakan seitsemään kuukauteen. Mutta ei kai sitä lasketa, kun se oli jotain indonesialaista tupakkaa, jonka filtteri maistui sokerilta ja tupakka joltain mausteilta, ihan kuin glögiä olisi poltellut :virne: . Toivottavasti kynnys polttaa oikeaa tupakkaa ei nyt laskenut. Mutta se hetki kun seisoin pihalla tupakalla oli niin hyvän ja tutun tuntuinen. Pienen hetken mietin miksen polttaisi ihan oikeaa tupakkaa, mutta sitten muistin että olo on ollut paljon parempi ilman tupakkaa. Ei yskitä, happi kulkee paremmin, kurkkuun ei koske ja on paljon raikkaampi olo. Ehkä nytkin kirjoitan tämän muistuttaakseni itseäni, että älä polta kun pysytyt olemaan ilmankin.
Viimeksi muokannut damn päivämäärä Su 14 Joulu 2014 12:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 14 Joulu 2014 12:20

Hui. Ite en uskaltaisi moiseen. :o:

Tsemppiä jatkoon! Mulla tuli vielä tosi pitkään, yli vuodenkin jälkeen, tupakanhimon tunteita. Pitää vain antaa niiden hetkien mennä ohi ja ajatella ylpeänä, miten kovan työn on tehnyt, kun on pystynyt lopettamaan. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 14 Joulu 2014 22:47

Älä anna tupakanhimolle pikkusormea! :kauhistunut:
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 23 Maalis 2015 17:15

Tuli semmoinen olo, että olispa kiva istua ystävien kesken, juoda lasi punaviiniä ja polttaa yksi tupakka. Päälle aika kova tupakanhimo, vaikken ole 2,5 vuoteen polttanut. :hullu:

Uskaltaisikohan? Vain yhden. Huhtikuussa tulisi tuohonkin tilaisuus. Toivottavasti unohdan koko ajatuksen siihen mennessä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 24 Maalis 2015 00:28

Älä.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 24 Maalis 2015 10:40

Kiitos Aranwe! :hymyhali:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 24 Maalis 2015 12:15

Kokemuksen syvä rintaääni puhuu täällä :hullu:
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja theia » Ti 24 Maalis 2015 12:59

Joo, älä.

Mun käsi vietiin :(

Ja lopetus alkaa taas...
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 25 Maalis 2015 19:42

Theia. :paijaus:

Tsemppiä! Ei se retkahdus haittaa, jos tosissasi tahdot lopettaa. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja damn » Ma 22 Kesä 2015 20:36

Yli vuosi ilman tupakkaa. Yhtään oikeaa tupakkaa en ole polttanut, enkä meinaakkaan, mutta poltin tosiaan viime vuoden lopulla kaverilta kaksi indonesialaista makutupakkaa ja toiselta kaverilta yhden sikarin(nämä kaikki siis eri iltoina kun oltiin viihteellä). Noista ei alkanut tehdä mieli tupakkaa, enkä tiedä miksi ne poltin, tuli vain sellainen fiilis. Saatan jonkun sikarin polttaa jatkossakin, tälleen kerta vuodessa ei ole paha.

Mutta hyvä on ollut ilman. Pari kertaa vitutuksessa on tehnyt ihan älyttömästi mieli tupakkaa. Kerran istuin järven rannalla rauhoittumassa kun olin kauhean vihainen poikakaverille ja silloin oli kyllä lähellä etten mennyt ja ostanut tupakkaa. Mutta pahimman kiukun hellitettyä tunnin rauhoittumisen jälkeen olin kyllä ihan tyytyväinen etten polttanut. Henki kulkee paremmin, mutta on minulla astmaattisia oireita välillä etenkin nyt kun on siitepölyä ilmassa. Jos nyt tuntuu etten aina saa happea, niin en halua miettiä millaista se olisi jos vielä polttaisi.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja damn » Ti 15 Syys 2015 21:23

Nyt oon polttanut kuukauden. En jaksa selitellä enempää, jotenkin vain stressi, turhautuminen ja ahdistus laukaisi tämän. Nyt sitten tunnen stressiä ja ahdistusta siitä, että tiedän että pitäs vaan lopettaa taas. Uskon, että talvella on helpompi olla ilman tupakkaa, nyt ratkesin, kun halusin ulkona istuessa ja pussikaljoitellessa tupakoida. Tyhmä minä. En epäile hetkeäkään ettenkö pystyisi lopettamaan vaikka tältä istumalta jos niin päätän, lopetinhan kuin seinään puolitoista vuotta sittenkin. Jotenkin kaikki on vaan tuntunut nyt niin turhalta. Mitä väliä vaikka myrkytän itseäni jne. Hammashoidollisista syistä sain motivaation lopettaa viimeksi, mutta kun lopetin niin tuli hammaskiveä ja hampaat alkoi reikiintyä. Iski olo, että mitä minä turhaan edes yritän.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 15 Syys 2015 22:25

Ehkä sinä löydät motivaation vielä. :halitus: Älä ole liian ankara itsellesi, ethän.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Tupakoitko?

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 16 Syys 2015 00:00

Vaihdoin sähkötupakkaan kesällä, enkä ole nyt 2 kuukauteen polttanut oikeaa tupakkaa. Rahaakin menee vähemmän, mutta nesteiden hankita toki on oma vaivansa, vaikka UK:ssa niitä saakin kivijalkakaupoista ostettua.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron