Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 14 Elo 2015 08:33

Olen vielä lomalla, mutta sain tietää työkaverilta, että meillä on avoinna yksi tehtävä, johon olisin kiinnostunut siirtymään. Tää oli siis ihan odotettavissa, koska yksi ihminen lopetti ja sen tilalle on otettava uusi tyyppi. Aion hakea paikkaa, mutta tiedän että muitakin innokkaita hakijoita on varmasti paljon.

Aiemmin firma kasvoi niin hurjaa vauhtia, että melkein automaattisesti aloittaessaan porukka tiesi, että uusia parempipalkkaisia/haastavampia/mielenkiintoisempia tehtäviä tulee ja niihin valitaan firman sisäisesti, jolloin etenemismahdollisuudet uralla oli melkeinpä selvät, jos vain haki paikkaa. Nyt kasvu on hidastunut, melkeinpä pysähtynyt (huom. YT:t viime vuonna), niin nyt tää vanha porukka, joka ei sitten päässytkään odottamallaan tavalla etenemään, kuten edeltäjänsä, on luultavasti kiinnostunut hakemaan tuota paikkaa. Heitä on varmaan parisen kymmentä. Lisäksi olen minä ja n. 10 muuta, jotka ovat aloittaneet tuon kasvubuumin jälkeen, eikä uusia tehtäviä ole samalla tavalla auennut enää tai jos on, niin niihin on hakemisesta huolimatta valittu niitä kokeneempia työntekijöitä, jotka muutenkin on ihan selväjärkisiä, mikä on toki loogista, mutta omaa uraa se ei edistä. Mahdollisia hakijoita on siis niin monta, että alkaa masentaa pelkkä ajatuskin. :huoh:

Onneks mulla on se puolellani, että paikka on meidän ryhmässä, joten tiedän melko paljon jo valmiiksi tämän ihmisen tehtävistä ja osaisin varmaankin osan niistä jo koulutuksettakin.

Wish me luck!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 14 Elo 2015 08:53

Good luck skray! :hymyhali:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 14 Elo 2015 16:58

Mä lähetin just ekan artikkelini lehteen. :hullu: Nyt odotan kauhun sekaisin tuntein, mitä mieltä lehdessä ollaan. Tyrmätäänkö heti vai lähetetäänkö reviewereille ja jos lähetetään, mitä mieltä he ovat. :O: :keijotäpinä: :hytinä: :sekopää:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 23 Elo 2015 18:59

Luin vasta nyt viimeisimmät viestit tästä ketjusta. Tsemppiä skraylle ja marskille myös. :D

Mä meen "kouluun" ensi kuun alussa, siis suorittamaan yhden tutkinnon (tai toivottavasti menee läpi ensimmäisellä kerralla). Jännittää vähän jo valmiiksi. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Su 23 Elo 2015 21:17

Sain kutsun haastatteluun. :) Haastattelu on ensi perjantaina ja jo tiistaina 1.9. pitäis uuden aloittaa tuossa tehtävässä, joten aika nopeasti saa sitten tietää, onko paikkaa vai ei. Eipä tarvi kauaa kärvistellä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Syys 2015 16:51

"Ei ole tarkoituksenmukaista suunnitella työkokeilua epäonnistumaan"
:hullu:
Kiitos työterveyslääkäri, mun selästä tipahti yksi kivi. Mua ei voida pakottaa työkokeiluun omalle osastolla, mikä on fyysisen saavuttamattomuuden piirissä.
Pitää keksiä joku muu paikka ja työterveyslääkärin tukemana tuoda esille meidän ylihoitajalle, että mun työsuhteen purkaminen ajaisi mut eläkkeelle = isot maksut työnantajalle.

Työkokeilupalaverit yms. parin viikon päästä.

Mutta nyt on yksi helpotus käsiteltynä.

(elättelen toiveita että oikeasti pääsisin töihin mistä saa palkkaa. Oikeaa Rahaa! )
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » To 03 Syys 2015 18:27

Sain työn ja se alkaakin vasta 1.10. :superhymy:
Tää tietää parempaa palkkaa, vakinaista työaikaa (ei enää niitä harvojakaan iltavuoroja) ja edistymistä urallani. Kiva fiilis.
Sitä paitsi saan oman työläppärin ja kännykän ja mahdollisuuden tehdä etäpäiviä kotoa välillä. Mahtavaa!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » To 03 Syys 2015 20:10

Hienoa skray :superhymy:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 03 Syys 2015 20:29

Onnea skray!

Ja Kibsin asia on hyvä myös.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 04 Syys 2015 07:42

Onnea skray. :hymyhali:

Ja Kibs. Ihanaa, että joku pitää sun puolia työasiarintamalla! :hullu: :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 04 Syys 2015 07:56

Onnea skray! :superhymy: Kuulostaa jättemahtavalta :superhymy:

--

Omista duunikuvioista sen verran, että yks homma johon mua ei valittu, siihen tulisi pari lisäpaikkaa. Nyt arvon haluanko hakea siihen enää :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 04 Syys 2015 20:44

Kiitos. :hymyhali:

Tänään jo sain alkaa valmistautua uuteen hommaan ja sama jatkuu ens viikolla. :täpinä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 08 Syys 2015 08:42

Ah tuo yksi helvetin päivänsäde :epäilevä: Vieruskaveri valittaa kyllä joka päivä, että miten en tykkää, on paskaa, emmä jaksa, tyhmää :epäilevä: Joo, en mäkään ihan joka päivä kaikkea jaksa, mutta silti. Miten tuollaisella asenteella jaksaa? No ei ilmeisesti kyl jaksakaan :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 09 Syys 2015 10:09

Sano sille, et mä en jaksa sua. :pepsodent:

Tsemppiä! Oon istunut joskus tollasen tyypin viereassä ja se on todella raskasta. Varsinkin, jos työ puuduttaa jo valmiiksi, on tosi hankalaa löytää motivaatiota tulla tekemään ärsyttävää hommaa ärsyttävän tyypin viereen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 09 Syys 2015 14:08

Emilia kirjoitti:Sano sille, et mä en jaksa sua. :pepsodent:


:virne: :virne: siitähän tuliskin mielenkiintoinen keskustelu :virne: :raps:

Onneks tässä samassa "apilassa" missä istutaan on yks positiivinen päivänsäde :sydän: Se on päivittäin superaurinkoinen, silloinkin kun sillä on huono päivä. Saa jaksamaan :sydän: (pitäis varmaan kertoa sille se joskus :hullu: )
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 15 Syys 2015 15:15

Tänään pyörähti ratas eteenpäin.
Työkokeilun suunnittelu aloitettiin virallisesti. Ylihoitaja ja työsuojeluvaltuutettu kontaktoi eräät tahot ja yritetään saada työkokeilu järjestymään etätyöhön.
Sillai vähän jännää, että nyt pitää selvittää hirveä liuta asioita. Käytännön ja byrokratiaviidakon kautta.

Mut hei, asiat etenee :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 15 Syys 2015 16:58

Hienoa, että asiat etenevät ja etätyömahdollisuus saattaisi olla. :D
Vaikka byrokratia on tietysti inhottavaa... :epäilevä:

Mulla on taas työasiat aika vaiheessa. Tosi monenlaista on suunnitteilla, kiinnostavaakin, mutta kaiken toteutuminen riippuu monesta asiasta, myös tuurista ja tähtien asennosta jne. :huoh:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 16 Syys 2015 17:04

Hyvä Kiba! Kuulostaa hyvältä, että asiat etenee. :D

L-S:lle kans tsemppiä työasioihin. Toivotaan, että tähdet ovat suotuisia. :paijaus:
----

Mikäköhän siinä on, että ennen jaksoin tehdä ihan helposti 10 tunnin päiviä (ei nyt kuitenkaan jatkuvasti). Nykyään tuntuu, etten jaksa istua edes täyttä päivää esim. 9-17. Kello 15-16 aikoihin olen jo ihan tööt. Ajattelin tänään olla vähän pitempään töissä (koska saldot hieman miinuksella :nolo: ), mutta saa nyt nähdä jaksanko. (Oli pakko tulla tänne fordelle välillä, että "heräisin". :P )
Hommia olisi, mutta mikään niistä ei ole ns. "pakollista". Tarvitsen ilmeisesti deadlineja ja jonkun pienen "stressin" takaraivoon, että saan jotain aikaiseksi. :P

Toisaalta jos on oikeasti iso stressi, silloin ei edes huomaa ajan kulumista, ja vaikka tekisi kuinka pitkiä päiviä, ja paljon "pakollisia" hommia jää tekemättä. En mä sitäkään kyllä halua.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 16 Syys 2015 19:50

Iltapäiväkooma on mulle ainakin ihan perussettiä. Töissä ja näköjään vielä kotonakin. :epäilevä: Jonkin verran töissä auttoi, kun kävi ulkona kävelemässä. Samaan syssyyn kantsii syödä jotain, koska todennäköisesti on jo lounas kulutettu ja verensokerit matalalla.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 16 Syys 2015 20:08

Joo, mulla on yleensä jotain pientä hedelmää tms. aina iltapäivisin. Tosin tajusin jälkeenpäin, että mulla oli varmaan tossa iltapäivällä nestehukkaa. En muistanut koko päivänä juoda pahemmin vettä. :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ke 23 Syys 2015 18:39

Ärrinmurrin :viha: .

Tykkään vaihtelevista töistä ja uuden oppimisesta, mutta esimerkiksi tänään asensin konetta, jota ennen asentanut tyyppi jäi maanantaina eläkkeelle ja nyt mun muka pitäisi osata hoitaa homma, kun kerran katottiin miten se asennetaan. Olisikin niin helppoa. Oli vähän sellainen olo, että en tiiä yhtään mitä oon tekemässä, kunhan tässä kokeilen. No kyllä se siitä, tekemällä oppii.

Mutta sitten minut laitettiin iltapäiväksi tekemään töitä koneella, jolla en ole ikinä aiemmin tehnyt hommia. Toimi ihan täydellisesti siihen asti, että lähdin tauolle. Takaisin tullessa koitin laittaa päälle, mutta eihän se enää lähtenyt käyntiin. Ja minä olen viimeisen kuukauden ollut melkein joka ilta itsekseen töissä iltavuorossa, jota meillä ei normaalisti edes ole, mutta nyt on kiirettä. Ei ole ketään, jolta pyytää apua jos ongelmia tulee. Kyllä vitutti lopettaa hommat ja lähteä kotiin, kun en siinä mitään voinut tehdä. Tuli olo että oon tyhmä ja en osaa mitään. Hiphei! Nyt koitan saada vitutuskäyrän laskemaan ja miettiä jotain muuta.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 29 Syys 2015 17:21

Oli kehityskeskustelu :epäilevä: Toi mun esimies ei vaan oo kovin kehittävä. Asiat, mistä sanoin sille, oli kaikessa hirveässä puolustuskannassa ja niin mutta kun :epäilevä:

Sitten se jossain vaiheessa alkoi inttämään mun motivaatiosta ja muusta, "ethän anna tämän nyt heijastua asiakkaisiin?" - yritin kysyy siltä että mistä se niin päättelee ja mun luvut nyt aika selkeästi sen edessä kertonee jotain. Mut ei, ei kertonut, vaan useampaan otteeseen kysyi asiaa. :epäilevä:

Oli myös keskustelua yhdestä luvusta, joka piti saada pienemmäksi kuin 40 (viime vuonna se oli mulla joku 46), ja nyt kun sen sain sen alle niin "kyllä tän pitäisi olla vielä pienempi sun taidoilla"...! Yritin sanoa, että eikös nyt ollut tärkeintä että se on sen alle, mutta ei kuulemma mun taidoilla... :huoh:

Loppupuolella kuittasin, että kun oon ollut täällä niin pitkään, tiedän niin paljon ja että jotkut saattavat mun tiedon määrän ottaa ylimielisyytenä :pepsodent: Sitten esimies alkoi jo puolustella että ethän sä enää ole juurikaan ollut... :epäilevä: Siihen totesin että en niin kun en teidän kanssa edes nykään juurikaan asioi kun en enää ole perehdytys/tukihenkilötehtävissä :aukku:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 02 Loka 2015 12:35

Mä haluaisin töissä hyppi-pomppia vaan että [singsong]I'm getting away, I'm getting away[/singsong] :pomppuhymy: :pomppuhymy: :pomppuhymy:

:pepsodent:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 04 Loka 2015 16:41

En meinaa kestää tätä ylituntien määrää. On vähän vaikeaa säilyttää työssä laatu määrän lisääntyessä. Kyllähän rahaakin tulee paljon näistä, mutta mieluummin ottaisin vähemmän palkkaa ja enemmän aikaa. Juuri tämän takia olen monesti sanonutkin, että työtä pitäisi jakaa tasaisemmin, kun esim. itselläni sitä on liikaa samaan aikaan, kun joillain ei ole ollenkaan.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 08 Loka 2015 00:18

Tulin Berliiniin noin 3-4 viikon työkeikalle. Kaupunki tuntuu oudolta Lontoon jälkeen. Avarat ja leveät kadut, kaikki tuntuu olevan tosi halpaa ja autoja on paljon enemmän kuin ihmisiä. En tiedä voinko enää tottua täyteen ahdetun kaupungin ihmisruuhkan jälkeen enää mihinkään muuhun.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa