Sotkeminenkin vähenee viikko viikolta. Nyt jo alkaa olla aterioita, kun lattialle ei tipu mitään! Jee. Eilen kokeilin antaa vettä snapsilasista ja piru vie, poika tajusi heti mitä pitää tehdä! Nokkamukista ei osaa juoda mutta tollasen pikkulasin vei heti huulille ja joi siitä! Olin vallan ihmeissäni. Tietty meni aika iso osa vedestä rinnuksille mutta yllätyin, että hän kuitenkin tiesi sen idean. Ihmeellisiä ovat nämä pienet. Iltapuurolla uskalla jo vähitellen antaa lusikkaa enempi pojan käteen, kohta aletaan varmaan harjoitella jo puuron pyydystämistä lusikkaan.
Muita uusia taitoja on
-Taaperokärryn kanssa kävely ja kävely eteenpäin tukien.
-Pari kertaa on jo päästänyt seisoessaan irti tuesta (ja kaatunut)
-Avaa ovia ja laatikoita (shiiiiit, pitää hankkia niitä lukkoja..)
-Kiipeää ainakin tv-tason päälle (ja tuli sieltä itse alas pylly eikä pää edellä!)
Kohta varmaan kopisee taas... Sen verran joutuu juosta tuon pojan perässä, ettei energiaa juuri muuhun riitä.
Ai niin, unikoulu meni munilleen ja nyt herätään taas parin tunnin välein läpi yön.
Heti, kun keksin, mihin ton Pomppiksen voi työntää siksi aikaa, aloitan unikoulun uudestaan.

)... Siinähän sitä oli shokkia ja hämmästystä kerrakseen
30v bileethän siis juhlin selvinpäin, mutta onneksi kukaan vieraista ei vielä siinä vaiheessa tainnut tajuta asioiden tolaa 
Jotenkin muiden raskauksia seuranneena se on näyttänyt paljon huolettomammalta

Huolimatta siitä, että onko syönyt paljon vai vähän vai jotain siltä väliltä. Ugh. Onneksi tämäkin paha olo on aika lievää mutta vähän vittumaista kyllä. Sitten kuitenkin pitää yrittää syödä tasaisin väliajoin. Saattaa välillä olla samaan aikaan huono ähky olo ja nälkä
Mulla on ylipainoa sen verran, että ei haittaa vaikkei tulisi ollenkaan painoa lisää (+7 kg vielä tosin "normaali"), kunhan nyt en hurjasti ala laihtumaankaan.