Sekalaiset kysymykset

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 24 Tammi 2015 18:09

Mitä, eikö meillä ollutkaan kysy mitä vaan henkistä ketjua. Korjaan tilanteen. Tänne saapi kirjoittaa mieltä askarruttavat kysymykset aiheesta riippumatta.

Aloitan kyselemällä mitä hittoa on fondipullon kyljessä mainittu ainesosa vasikka-aromi?
Tämä kysymys on kaihertanut koko päivän.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » La 24 Tammi 2015 20:40

Olisihan tuolla toi Satunnaisia kysymyksiä. Tosin se on aika pitkä ketju jo, että samahan tuo on uusikin aloittaa, ei täällä liikaa ketjuja ole. :D

Vasikka-aromista ei ole kyllä tietoa, nyt muakin alkoi kiinnostaa, että mitä moinen on. Onko se uutettu vasikanlihasta vai jotain vallan keinotekoista? :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 24 Tammi 2015 20:53

En tiedä, mitä on vasikka-aromi. Vasikkaliemestä tiivistettyä jotain?

Mutta oikeasti tulin tänne sanomaan, että mukihärö: "Sekalaiset synnytykset".
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja theia » La 24 Tammi 2015 22:23

puolikarkea kirjoitti:Mitä, eikö meillä ollutkaan kysy mitä vaan henkistä ketjua. Korjaan tilanteen. Tänne saapi kirjoittaa mieltä askarruttavat kysymykset aiheesta riippumatta.

Aloitan kyselemällä mitä hittoa on fondipullon kyljessä mainittu ainesosa vasikka-aromi?
Tämä kysymys on kaihertanut koko päivän.

Mä tässä luin ton alotuksen että kysy mitä vain henkistä, ja sitten mietin et onhan ruoka toki aika henkinenkin juttu mutta enemmän ajattelin että henkiset jutut on noita uskoon jne liittyviä. Sitten tajusin lauseen oikein :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 24 Tammi 2015 22:41

Mäkin luulin että tarkoitettiin "henkistä" as in hippadulla-henkisyys, mutta luin viestin puhelimella ja ajattelin että vastaan sitten myöhemmin :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 25 Tammi 2015 10:27

:nolo: :rotflmao:
Eihän tuosta edes ole montaakaan päivää, kun tuota L-S:n linkkaamaa ketjua luin. Olevinaan niin tarkasti kävin läpi valmiita ketjuja ja ihmettelin, että on se kumma, kun ei tällaista vielä ole. Ilmeisesti keskityin etsimään vanhempia viestiketjuja, enkä lukenut etusivua huolella.

Ja voihan tästä sukeutua henkisiin asioihin keskittyvä kyselyketju. Ei ole vielä mitenkään poissuljettu, etteikö vasikka-aromi olisi henkimaailman juttuja. Googlekaan ei osaa kertoa asiasta mitään ja se kuitenkin tietää kaikesta kaiken. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 24 Loka 2015 20:03

Mistä tunnistaa hyvän hiustenleikkuukoneen? Mistä huonon (siis ennen ostoa)? Onko jollain suosituksia?

Miehekkeen hiuksia tulee nykyään leikattua koneella, mutta nykyinen on todella huono. Ei mitenkään miellyttävää puuhaa leikata tuollaisella koneella, joka ei edes kunnolla leikkaa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 26 Loka 2015 11:32

Hinnasta? Noita koneita tarvitsee käsittääkseni huoltaa hyvin, muuten menevät pilalle. Eli teriin öljyä yms.

Kuinka lyhyttä sänkeä niillä leikataan? Itse luovuin noista vehkeistä kauan sitten ja vedän tylysti höylällä kaiken sileäksi 2-3 päivän välein.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 26 Loka 2015 13:44

Ei tarvitse (ainakaan tällä hetkellä leikata kovinkaan lyhyttä. Noin 5 mm on jo hyvä. Tai jopa pidempi. Ihan oikeasti siis laitteelle on tarvetta. Toki tuollainen pituus menisi melko hyvin saksillakin leikaten.

Toki rahalla yleensä saa parempia koneita, mutta nykyaikana tuntuu yhä useammin, ettei edes kallis hinta takaa elektronisissa laitteissa laatua. Siksi siis kyselen. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 26 Loka 2015 18:13

Meillä on ollut Remington-leikkuri viimeiset viisi vuotta. Ensimmäinen meni rikki aivan täysin oman mämmikouraisuuden vuoksi (ei kannata tiputtaa kylppärin laattalattialle :töktök: ) ja sorruin ostamaan Philipsin muka hyvän ja kalliin version. Ei muuten leikannut hiuksia ei sitten yhtään. Palautin masiinan ja palasin Remingtonin pariin. Johan leikkaa taas. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 27 Loka 2015 14:12

Kiitos Wildis! Just tämän tyyppisiä kommentteja kaipailinkin. :superhymy: Note to self, emme osta Philipsin konetta.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 28 Loka 2015 22:04

Meillä ei ole Remingtonin leikkuukonetta, mutta mulla on suoritusrauta ja se toimii jo myös vähintään viidettä vuotta. Remington taitaa osata nää hiusjutut ja ymmärtääkseni hinta-laatu-suhde on kohdillaan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Su 15 Marras 2015 12:28

puolikarkea kirjoitti:Aloitan kyselemällä mitä hittoa on fondipullon kyljessä mainittu ainesosa vasikka-aromi?
Tämä kysymys on kaihertanut koko päivän.


Pakko tulla kertomaan, vaikka aihe ei toivottavasti ole tähän päivään asti kaihertanut mielessä :keijo: Itse sattumalta törmäsin Taloussanomien juttuun aiheesta, enkä ehkä niin olisi välittänyt tietää... Voin kertoa tiivistelmänä, että se voi olla ihan mitä tahansa, ja vain valmistajalta kysymällä selviää, mitä he meille syöttävät. Jos ruoka-aineluettelon mystinen "aromit" kiinnostaa, eikä menetä herkästi ruokahaluaan, voi lukaista artikkelinkin: :pepsodent:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 15 Marras 2015 13:33

Vasikka-aromi on selkeästi navetassa pullotettua aitoa maalaistuoksua.

Tosin todellisuudessa se lienee ehkä jotain synteettistä litkua tai sitten se on naudan syötäväksi kelpaamattomista osista keitettyä lientä. Vähän niinkuin kalaliemi.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 17 Marras 2015 20:12

Jos ei usko joulupukkiin, voiko saada lahjoja?
Jos ei usko joulupukkiin, onko se sama asia kuin että ois tuhma?
- Tuusi 7-v.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 17 Marras 2015 20:57

Onneks lahjat ei vaadi uskoa! Muuten olisin hyvinkin lahjaton :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 17 Marras 2015 21:32

Kibaya kirjoitti:Jos ei usko joulupukkiin, voiko saada lahjoja?
Jos ei usko joulupukkiin, onko se sama asia kuin että ois tuhma?
- Tuusi 7-v.


Me juteltiin esikoisen (8v.) kanssa tästä samasta asiasta. Hänhän uskoo Joulupukkiin, mutta samalla tietää että se on satuhahmo johon kaikki ei usko. Mutta hänestä se on olemassa, ollaanhan me kesäisin käyty häntä moikkaamassa Napapiirillä. :keijo:

Siinä keskustelun ohella Tuusikin sai vastauksen: "ei se haittaa jos ei usko Joulupukkiin, ei ole pakko. Kunhan ei ole tuhma. Sit saa risuja." Nih. Ettäs tiedätte. :virne:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 17 Marras 2015 22:53

Joo, kyllä mekin puhuttiin asiasta ihan samalla tavalla.
Tuusin mielestä mä ansaitsen lahjoja, koska oon ollut kiltti. Kysyin että kuka ne sitten tuo, kun mun tarjoama posti-selitys ei kelvannut. Joulupukki sen mielestä ne tuo, mutta mä en usko siihen siksi että oon aikuinen :keijo:
Tuusin mielestä tärkeää on myös olla kiltti ja muistaa tontut.

:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Marras 2015 12:45

Aaws. Lapset ovat kyllä niin suloisia tuossa vaiheessa. Sitä epäilee, mutta silti kuitenkin uskoo. :hullu:

Veljen vanhempi kaveri aikoinaan kertoi veljelleni hänen epäillessä pukin olemassaoloa, että joulupukki ei ehdi joka paikkaan, joten hänellä on apupukkeja. Tästä seurasi riemastuttavia kommentteja pukin läsnäollessa:
"Meillä on käynyt joka vuosi eri pukki."
"Pukki, sulla on samanlaista lahjapaperia kuin meillä."
:ahihi:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja iisa » Ke 18 Marras 2015 17:44

Mulla on kysymys veroista. Ajattelin ottaa yhden keikkatyön vastaan, josta ei mene valmiiksi veroja. Niin, mistä tiedän kuinka paljon mun pitää palkasta maksaa veroa? Pitääkö itse laskea se määrä? jSe ilmeisesti maksetaan vero.fi sivuilta löytyvään tilinumeroon?
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 18 Marras 2015 18:52

Onko se ansiotuloa vai palkkiota? Niiden verotus kai poikkeaa jotenkin, en tiedä tarkemmin että miten.
Mun pitäis itseasiassa itsekin selvittää se, että miten mun ens vuonna saatava palkkio verotetaan, vai häh. Toi on siis ihan palkkion nimellä, joka maksetaan kun suoritettu "työ" on saatettu päätökseen.

Jos se on ansiotyötä, niin meneehän siitä kuitenkin sun sv-maksut ja muut tellit ja lellit automaattisesti?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 19 Marras 2015 03:14

Keikkatyö josta ei mene veroja? Eli onko toi siis tavallaan sun yksityisenä yrittäjänä laskuttamaa työtä? Muulloinhan käsittääkseni tilaajalla / toimeksiantajalla on vastuu hoitaa nuo asiat kuntoon.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » La 28 Marras 2015 21:01

No niin keijot! Seuraa kuva-arvoitus: mikä ihme tämä on? :keijo:
En siis itsekään tiedä. Muoto on jotenkin kupera ja kovera, toiselta puolelta pinta on hopeanvärinen ja toiselta puolelta läpinäkyvä. Se on muovia ja sisältä jotenkin ontto, mutta en tiedä mitä sinne voisi laittaa sisälle ja onko se tarkoituskaan. Paras arvaukseni on jonkinlainen koriste, mutta onhan se sellaiseksi aika outo. :keijo: Sain näitä kaksi partiolaisten arpajaisista voittona, mutta partiolaisetkaan eivät tienneet mitä ne ovat. :virne:

Kuva
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja skray » La 28 Marras 2015 23:38

Saako niitä jotenkin auki, niinku esim. medaljonkityyppisesti, että vois sinne sisälle jotain laittaa?
Jos ei, niin kohtelisin noita koristeina. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » Su 29 Marras 2015 00:57

Kyllähän ton jotenkin aukikin saa, mutta ei sinne oikein paljoa edes mahdu tai jos mahtuisi, ei se varmaan kovin hyvin näkyisi sieltä. Kai se tosiaan on vaan joku koriste, mutta mun mielestä kyllä koristeeksi jotenkin aika kummallinen tai ruma. :virne: En ymmärrä miksi tällainen on valmistettu. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Seuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa