Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 08 Loka 2015 13:54

Aranwe kirjoitti:Tulin Berliiniin noin 3-4 viikon työkeikalle. Kaupunki tuntuu oudolta Lontoon jälkeen. Avarat ja leveät kadut, kaikki tuntuu olevan tosi halpaa ja autoja on paljon enemmän kuin ihmisiä. En tiedä voinko enää tottua täyteen ahdetun kaupungin ihmisruuhkan jälkeen enää mihinkään muuhun.


Oi, Berliini. :sydän: Jos voisin, muuttaisin sinne.

Oman kokemukseni perusteella kaupunkeihin ja ympäristöihin yleensä kuitenkin tottuu nopeastikin, vaikka aluksi tuntuukin oudolta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 08 Loka 2015 23:22

Joo, varmasti tottuu. Lontoossa olin myös alkuun ihan pihalla, mutta nyt se tuntuu jo kodilta.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » La 17 Loka 2015 18:39

Firman bileet oli eilen ja oli työpaikka mikä tahansa niin tähän astiset ovat olleet sangen mielenkiintoisia, työkavereista näkee niin uusia puolia ja oli jänniä keskusteluja. Välillä on vähän stressannut töissä, kun tuntuu etten osaa vaikka yritän aina parhaani, joten lämmitti kyllä mieltä kun pomo ja tehtaanjohtaja jutteli kahden kesken ja kehuivat hyväksi työntekijäksi. Etenkin tuolta pomolta se oli hyvä kuulla, kun ei sitä liian usein kuule. Tosin se oli humalassa, mutta oletan että se oikeasti tarkoittaa sitä koska se halusi asiasta käydä pitkän keskustelun :D . Olen ehkä liian suorapuheinen ja pyysin palkankorotusta, mutta iteppä kysyi miten voisi palkita hyvästä työstä :virne: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Marras 2015 20:58

Noniin, homma etenee.
Työkokeilua varten yritetään selvittää että milloin se voitais aloittaa ja sitten että ja tota ja öö ja ja ja. Katotaan.
JOS se alkaa, niin se alkaa ekana lähellä Wildistä olevaa pistettä. Mikä meinaa sitä että mä hengailen työkokeilun ohella paljon Wildiksellä :keijotäpinä:
Paitsi että jos aloitetaan joulukuussa, niin haluanko mä hengailla siellä?! Noooooooooooo... :läps: Ainakin se ois siedätyshoitoa :virne:

Tilulii, katotaanny.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 10 Marras 2015 15:48

Kibaya kirjoitti:Paitsi että jos aloitetaan joulukuussa, niin haluanko mä hengailla siellä?! Noooooooooooo... :läps: Ainakin se ois siedätyshoitoa :virne:


Joulu sitä, joulu tätä. Joulu joulu joulu... :joulukeijoi:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 10 Marras 2015 16:48

Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Paitsi että jos aloitetaan joulukuussa, niin haluanko mä hengailla siellä?! Noooooooooooo... :läps: Ainakin se ois siedätyshoitoa :virne:


Joulu sitä, joulu tätä. Joulu joulu joulu... :joulukeijoi:


:kops: :kops: :ei: :kops:

Mut joo. Aurinkolasit päässä sisällä ja korvatulpat korvilla. Ehkä mahdollisesti myös joku kassi tai vähintään huppu päässä.
Selitä sä lapsille sitten että mitä mä teen :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 10 Marras 2015 17:24

Wildiksen tykönä joulun varoaika alkaa kuusi kuukautta ennen joulua ja päättyy puoli vuotta joulun jälkeen? :keijo:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 10 Marras 2015 18:50

:bubbles: Tää on näitä päiviä, joita ei toivoisi olevan. Sitä käsittelee monta tuntia dataa saadakseen ne siihen muotoon, että ne voi konferenssiabstraktiin laittaa ja sitten huomaakin, että vanha koodi ei toimi ollenkaan tämän datan kanssa. :töktök: Nyt on toinen vanha ohjelma käynnissä ja jos se ei toimi, lirissä olen.

Olisihan tämän homman toki voinut aiemminkin aloittaa kuin muutama päivä ennen deadline, mutta...ei ole ehtinyt. :peukut:

Eikä tämä ole edes ainoa homma joka pitää saada perjantaiksi valmiiksi. Tästä tulee mukava loppuviikko. :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 10 Marras 2015 19:16

[OT]

SirPet kirjoitti:Wildiksen tykönä joulun varoaika alkaa kuusi kuukautta ennen joulua ja päättyy puoli vuotta joulun jälkeen? :keijo:


:peukku:

Mun jokavuotinen perinne on katsoa vuoden eka joululeffa juhannuksena. :nolo:

[/OT]
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 11 Marras 2015 12:04

marenkienkeli kirjoitti::bubbles: Tää on näitä päiviä, joita ei toivoisi olevan. Sitä käsittelee monta tuntia dataa saadakseen ne siihen muotoon, että ne voi konferenssiabstraktiin laittaa ja sitten huomaakin, että vanha koodi ei toimi ollenkaan tämän datan kanssa. :töktök: Nyt on toinen vanha ohjelma käynnissä ja jos se ei toimi, lirissä olen.

Eihän tuo eilinen homma tokikaan toiminut, mutta onpahan parempi kuva siitä, mitä tutkimuksen kanssa voi ja kannattaa tehdä tulevaisuudessa. :tilt: Suunnitelma a:sta on menty b:n, c:n ja d:n kautta e:hen, mutta kyllä tästä taas jotain tulee. Tutkimustyö. :virnei: Täytyy olla kyllä päässä jotain vikaa, että tätä tekee tällä palkalla. :pönde: :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » La 14 Marras 2015 18:53

Oletteko ihmetelleet, kun en ole valittanut työasioista täällä pitkään aikaan? Noh, kuopuksen kanssa vietetyn vanhempainvapaan jälkeen olin jonkun aikaa osittaisella hoitovapaalla, tein 6 tunnin työpäiviä. Niissä yritin tehdä sen 10 tunnin työt, mitä mulle oli määrätty. Onneksi muuten kevennetty työviikko oli helpompaa, niin en kilahtanut, silloin. Joka tapauksessa, siinä mitään ehtinyt raportoida yhtään kellekään, vaikka v-käyrä hipoi taivaita. Sitten kun jatkoin normituntimäärillä, niin jostain syystä työmäärä lisääntyi entisestään, vaikka lyhennettyä päivää tehneenä niitä ei oltu vähennetty :keijo: Sitä jaksoin puolisen vuotta, kunnes pää antoi taas periksi ja jouduin viime keväänä taas burnout-saikulle.

Firma jaksoi *ttuilla mulle sairaslomallakin, ja kiitos sen, päätin irtisanoa itseni.


Kuva


Nyt olen siis yhteiskunnan loinen ja pohjasakkaa, saikulla oleva työtön :keijo: :tsau:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 15 Marras 2015 17:21

Rohkea veto Aukku! :peukku:

Voimia paranemiseen!
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Su 15 Marras 2015 20:31

Onneks olkoon Aukku! :peukku: rohkea veto tosissaan, mutta uskon kyllä että niin oikea kun olla ja voi. Paranemisia :hymyhali:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 19 Marras 2015 23:36

Noniin.
Tämän tiedon mukaan työkokeilu alkaa 30.11. Ei sillai nopeesti :keijoei:
Mutta.
Vielä pitää saada paperilla varmistus asiasta :P Höhöhöhö.

Mä en sano tästä muutoin vielä mitään. Katotaanny.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 24 Marras 2015 10:07

Miten paperit etenee? :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Marras 2015 12:26

Odotellessa, odotellessa. Kyllä ne ehtii, mutta muita käytännönmutkia vähän on.

Mä rupesin tänään murehtimaan ruokailujuttuja. Koska siellä ei ole mitään kahvihuonetta. Kahvia ei keitetä itse, vaan on kahviautomaatti mistä saa ostaa kahvia/teetä. Lisäksi ei ole mitään ruuansäilytysjuttuja, koska ei ole sitä semmoista kahvihuone-systeemiä. Lounasravintola on, josta saa ostaa "edulliseen" työntekijähintaan 7e/lounas. Arvatkaa onko mulla semmoiseen varaa :epäilevä: :huoh:
Taukotiloja kyllä on, muttei ruuansäilytys- tai ruokailutiloja.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 24 Marras 2015 12:38

Kibaya kirjoitti:Taukotiloja kyllä on, muttei ruuansäilytys- tai ruokailutiloja.

:friikki: No, onpas omituista. Pitäisi ymmärtää, ettei kaikilla ole aikaa (muita hoidettavia asioita), rahaa (esim. yksinhuoltajat), mahdollisuutta (ruoka-aineallergiat) tai kiinnostusta (osa meidän ulkkiksista ei ei pidä suomalaisesta ruoasta) syödä henkilöstöruokalassa. Mitäs sitten, kun ruokala menee kiinni? Syövätkö kaikki silloin ei-mitään? :riips: Ei luulis jääkaappi ja mikro olevan kovin suuri investointi.

Kylmälaukulla pärjää jotenkin kylmäsäilytyksen kanssa, mutta ruoan lämmittäminen on kyllä hankalampi homma.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Marras 2015 13:16

No älä :friikkipeukku:
Mietin itekin tota että miten siellä vedetään ilta- ja yövuoroissa. Pitsaa tilaamalla? :keijo:

Mutta ehkä siellä tulee eteen vielä se kolo missä on säilytysmahdollisuudet. Tai jotain.
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 24 Marras 2015 14:47

No onpas kyllä fiksu työpaikka, jossa ei omien eväiden syönti- ja säilytysmahdollisuutta ole. :epäilevä:
En itsekään tykkää syödä lounasruokaloissa, vaikka olisi varaakin, se tulee kuitenkin suhteessa aika kalliiksi eikä ruoka välttämättä silti ole edes hyvää, varsinkaan joka kerta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 24 Marras 2015 15:25

Mä taas en jaksa koskaan yrittää väsätä eväitä, ja oon aina käynyt meidän lounasravintolassa :tilt: Onhan se suhteessa toki kalliimpaa (6,6 €/lounas tällä hetkellä [omavastuuosuus]), mutta sen mitä rahassa häviän voitan mukavuudessa :keijo: Ja monipuolisuudessa... Meidän uuden duunipaikan lounasravintola (yksityinen, saa tulla muutkin, vink vink Emilia! :virne: ) on kyllä ihan huippu ja kertaakaan ei oo ollut huonoa ruokaa :pilvi:

Mutta tietenkin pitäisi vaihtoehto olla jokaisessa työpaikassa, jääkaappi & mikro. Ymmärrän, ettei kaikki ole tällaisia lounasravintolan suurkuluttajia, eikä kaikilla edes ole mahdollisuutta siihen (kuten marski edellä hyvin summasi).

Toivotaan että selviäisi kuitenkin parhain päin duunikuviot.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 25 Marras 2015 09:20

Voisin muuten tullakin joku kerta! :D

Mulla samat laiskuus ja mukavuudenhalu syynä, kun suosin lounasravintoloita. Lisäksi nollaa päätä paremmin, kun joutuu poistumaan toimistolta hetkeksi. Eväitä syödessä en jaksa koskaan istua koko puolituntista taukotilassa, joka on pieni ja meluisa. Teen sitten käytännössä ilmaiseksi duunia, kun jää osa lounasajasta käyttämättä. :epäilevä:

Mutta joo, evästelylle pitää antaa mahdiollisuus, ehdottomasti.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » La 28 Marras 2015 09:40

On kyllä hullua, jos ei ole mahdollisuutta omien ruokien tuomiseen!

En ikinä rupeaisi maksamaan työpaikkaruokailusta yli viittä euroa. Koulussa piti maksaa ruuasta 2 euroa ja se riittii siihen laatuun nähden... :P
Vaikka itsekin urheilijana yritän syödä mahdollisimman puhdasta ruokaa, niin esim. kumppanilla on vielä tarkemmin säädelty ruokavalio.
Tuollainen järjestely olisi suorastaan mahdoton.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 28 Marras 2015 19:39

Onhan se vähän outoa.
Maanantaina selviää mikä on jutun juoni :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 30 Marras 2015 20:32

Sieltä löytyi kahvihuone! Ja mikro ja vedenkeitin! :wohoo:
Jee!

Nyt oon ihan poikki. Kotimatka kesti vähän liikaa, kun jouduin odottelemaan lähtöasemalla että tulee semmoinen juna minkä kyytiin pääsen nousemaan :epäilevä:

Nyt jos syön, varmaan nukahdan :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 30 Marras 2015 22:41

Vasta pari kuukautta uutta pestiä takana ja viime viikolla oli kehari. Sain kuulla, että esimies on tyytyväinen valintaansa ja näkee, että oon ahkera. Oli kyllä kiva kuulla. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron