Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 08 Marras 2015 18:53

Onko tämä keijojen syytä vai mitähäh?

Ensimmäisessä unessa olin kävelemässä lapsuuteni maisemissa. Kävelin tietä pitkin kyläraitilla, olin menossa omasta mielestäni kotiin. Kävelin seurueen ohi ja ajattelin itsekseni "jaaha, he ovat 70-luvulla. En mene sekaan." ja kävelin ohi. Saavuin talolle, jonka tiesin olevani mummini talo, mutta ei se missä hän ennen tuolla kylällä asui, eikä nykyinen koti. Sisustus oli 70-luvulta peräisin. Oli vihreää ja keltaista ja niin edelleen. Talo oli tyhjä ja mietin että kyllä se mummila on, mutta missähän mummi "ja muut" (en tiedä ketä) on? Ajattelin että menen keittiöön tekemään teetä ja odottamana että "he" palaavat. Samalla kurkkasin ikkunasta ja totesin että se samainen seurue oli tullut nykypäivään meidän muiden keskelle.
Päätin lähteä katsomaan mitä tapahtuu.
Seurueessa oli Eija Ahvo, Jukka Virtanen, Marja Salo ja Pave Maijanen. Oli myös muita, mutten tiedä ketä ne oli. Marja Salolla oli joku pieni lapsi ja siinä tuli joku kestovaippakriisi ja Salo lähti vähän vihaisena pois. Kuuntelin Maijasen juttuja (puhui auton ja musiikin vaikuttavuuksista toisiinsa) ja vaan hengasin. Ahvo tuli kyselemään että mistä talosta mä olen lähtöisin ja kerroin että asun vähän matkan päässä, mutta odottelen tässä mummia. Virtasen mielestä mummin odottelu oli tosi jees ja keskustelu jatkui jotenkin hölmönä. Havahduin hereille kesken Virtasen jutun, kun kissat pudotti olkkarissa jotain hyllystä :keijo:

Toinen uni olikin sitten jo ihanan keijoa :keijotäpinä:
Antti Tuisku! :sydän:
Tässä unessa Antti Tuisku pakoili ihmisiä ja kiljuvia faneja. Hänellä oli youtube-kanavalla menossa leikki, missä hän postasi videon ja fanit yritti sitten jallittaa Anttia sen perusteella. Asiasta oli mainittu uutisissa ja sen suosio räjähti käsiin. Itse seurasin sitä ilmeisesti tuottajan ominaisuudessa, sillä näin videoita ja päätin että mitkä julkaistaan ja mitä pitää vähän käsitellä.
Yksi videoista oli seuraavanlainen: Antti saapuu ruokaravintolaan ja hokee "työ ette tiijjä missä mie oon, työ ette tiijjä missä mie oon" vähän niinkuin laulaen. Hän istuu pöytään, kamera on myös pöydällä ja kuvaa salaa. Kuvaaja zoomaa ikkunasta näkyvään tien toisella puolen olevaan kaupan nimeen ja zoomaa pois. Antti ja kuvaaja tilaavat ruokaa, syövät ja aivan heti syötyään Antti juoksee ulos. Kuvaaja ei ehdi mukaan sillä hänen pitää maksaa ruuat. Tarjoilijalle selviää että kamera on ollut päällä ja hän käskee sammuttamaan kameran hyvin raivoissaan. Kameran sammuessa meiltä hukkuu Antti! Komennan tiimiä etsimään Tuiskun ja vähän äkkiä. Saan näytölleni videon, missä on kuorma-auto ja sitä kuvataan jostain pienestä leluhelikopterista käsin. Antti on kyykyssä kuorma-auton lavalla kun ryhmä kirkuvia faneja juoksee sen ohi. Auto lähtee liikkeelle liikenteen mukana ja Antti pirulauta hyppää sieltä vauhdissa ja lähtee juoksemaan liikenteeseen autojen tööttäillessä ja jarrujen kirkuessa. Saan seuraavaksi tekstarin "mie meen kottiin, jatketaan huomenna" :keijo:
Istun tuon jälkeen baarissa. Antti kävelee ovesta sisään ja hyräilee loopilla Keinutaan-biisistä yhtä taustaosaa. Päästyään sisälle hän ojentaa kädet eteen, hymyilee ja kysyy samalla sävelellä "keitä työ ootte?". Kukaan ei ehdi reagoimaan, kun Tuisku tykittää "mie oon Antti Tuisku ja mie meen nyt vessaan". Ihmiset ovat vähän hämillään Tuiskun mennessä vessaan. Kävellessään hän pitää sitä loop-ääntä ja heiluttelee hartioitaan.
Olen siis baarissa bissellä. Ajattelen, että juon sen yhden bissen ja lähden himaan. Vessasta tullessa Tuisku jakaa housujensa takataskusta sinkkuja. Hän pitää edelleen samaa, hieman ärsyttävää ääntä. Tiittiditti, tiittiditti-tyylisesti. Tuisku kai katoaa johonkin, sillä minä sammun! En nukahda, vaan sammun.

Herään samasta baarista. Olo on aika hutera ja on aamu. Raahaudun baarista ulos ja huomaan että äiti on yrittänyt soittaa todella monta kertaa, yli 20. Lähden raahautumaan kohti Helsingin rautatieasemaa. Soitan äidille ja selitän että olin Helsingissä ja nyt aion kotiutua, jahka pääsen johonkin hiton junaan. Tulen lähemmäs rauttista, mutta siellä on vaan tosi paljon jotain hemmetin haalarijengiä. Oransseja ja liiloja haalareita joka puolella. Nousen pienen mäennyppylän ja olen selkeästi junalaitureilla. Yritän infotaulusta selvittää että miltä raiteelta mun juna lähtee. Kaksi pendoliinoa kaartaa (kuten bussit) siihen laiturialueiden väliin ja haalarijengit sulloutuvat sinne. Käy ilmi, että olen ihan väärällä asemalla. Kysyn jäljelle jääviltä jäpiköiltä että missä persanassa mä olen. Olen sivuraiteella! Helsinki-Vantaan sivuraiteella, josta pääsee vain niillä pendoilla johonkin, muttei Hyvinkäälle. Kysyn että missähän se rauttis on. "se on tuolla tän alapuolella. mutta et sä tästä sinne pääse, sun pitää mennä ton toisen reitin kautta" ne jäpikät opastaa. Herään siihen että hämmästelen että mikä helvetin sivuraide ja miksi siellä on hemmetin outo kellotorni.

:keijo:

Noniin! Go Unimaailma! :virne: Tiittiditti!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 17 Marras 2015 23:14

Unessa seikkailin erään kaverin kanssa. Oli sinänsä aika jännää :keijoei:
Se alkoi siitä että seurattiin toista autoa. Kaveri ajoi. Oltiin seurattu kai jo jonkin aikaa, mutta rupesi hämärtämään ja kaveria mietitytti että jäädäänkö kiinni jos ei päästä perille ennen pimeää. Sitten sukellettiin metsään. Metsässä mentiin mutkaista hiekkatietä, kunnes se edellä menevä nousi lähes pystysuoran mäen ylös ja katosi. Kaveri painoi autosta jotain nappia ja käski pitää kiinni. Mä olin ihan varma että me ei päästä sitä ylös. "Tässä on turboneliveto, älä huoli" oli täysin rauhallinen vastaus.
Päästiin kuin päästiinkin ylös, muttei nähty enää sitä autoa. Jätettiin auto pitkään pusikkoon piiloon ja lähdettiin kulkemaan jalan. Hiippaltiin hetken aikaa, kunnes todettiin että siellä paikanpäällä on vaan autioita taloja. Tutkittiin ovinumeroita ja löydettiin se mitä etittiin. Murtauduttiin sisään ja todettiin että koko se talo on ihan homeessa. Nurkat oli täynnä tavaraa, rikkinäistä sontaa ja homeisia kamoja. Mä oisin halunnut polttaa sen, mutta taloon tuli ihmisiä. Piilouduttiin tosi nerokkaasti vaan toisen seinän taa. Tunnistin ne ihmiset, mutten tiedä ketä ne oli. Ne jätti kolmanteen huoneeseen jotain tavaroita ja poistuessaan puhuivat että kukaan ei saa tietää että niiden aarteet on nyt täällä. Mennessämme kattomaan mitä siellä oli, niin homeisia verhoja ja kankaita. Päätettiin että tullaan polttamaan se paikka vähän myöhemmin, nyt kun tiedettiin missä se oli.
Poistuttiin ja mentiin hotelliin. Kaverilla oli koira mukana ja mulla kissoista Shinya ja Nellu. Myyyn olin vienyt hoitoon. Istuttiin hotellissa olevan pöydän ääressä ja mietittiin että mitä tehdään. Kaverin mielestä koko se talokylä pitäisi paljastaa julkisuuteen ja mun mielestä vaan tuhota. "Antaa palaa vaan isolla roihulla kertaheitolla." Silti samalla mua suretti että semmionen oli päässyt syntymään ja kaveria suututti että sitä pidettiin edelleen yllä tolla tavalla.

Tämän jälkeen mä kävin nukkumaan ja kaveri lähdi alakerran ravintolaan. Meidän huoneistossa oli kaksi huonetta ja havahduin puheääniin. Kaveri parvekkeella tupakalla jonkun miehen kanssa. Puhui sen kanssa siitä miten Harry Potter saattoi myös olla oikeassa elämässä nainen, eikä automaattisesti mies. Se mies oli ihan jonkun julkkiksen näköinen, mutten saanut mieleeni että ketä se muistutti. Kaveri kihersi kuin pikkutyttö. Huusin ikkunasta "voi vittu". Tässä kohtaa uni myös muuttui. Jostain syystä tilassa oli kaksi jotain sairaanhoitajaa ja ne yritti antaa mulle jotain rauhoittavaa, koska kiroilin ikkunassa. Koira haukkui ihan hulluna ja kissat meni piiloon. Kaveri ja mies heitti ne sairaanhoitajat ulos, mä sain paniikkikohtauksen unessa ja ne ryntäs rauhottelemaan mua. Heräsin. Herätessä oli vaikea hengittää ja pieni paniikinpoikanen oli myös päällä. Molemmat kissat istui siinä mun tyynyn vierellä ja tuijotti. Avatessani silmät alkoi naaman haistelu. Olin purrut leukoja niin kovaa yhteen että koko päivän on oikeesti ollu hampaat ja leuka kipee. :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja theia » Ke 18 Marras 2015 14:37

Mulla ei oo tarkkaa raporttia, koska en tarkkaan muista, mutta kahtena yönä oon vetänyt kännit unessa :keijo: Sitten oon ollut aivan kauhuissani kun oon unessa tajunnut että enhän mä saa juoda! :keijo:

Ilmeisesti alitajunta kaipaa viinaa, vaikka näin valveilla ei vielä(kään) ole mitään hinkuja :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 18 Marras 2015 20:36

theia :keijo:

---
Laitan tänne pari unta, joita olen monta viikkoa miettinyt. Aina välillä olen unohtanut ne, mutta eilen ne palasivat mieleeni. :P

Ensimmäisessä menin K-kauppaan ja etsin sieltä kuivattuja hedelmiä. :keijo: Se oli iso K-kauppa, joka oli remontissa, mutta kuivahedelmiä ei vaan löytynyt mistään. Ulkona oli jonkinlainen "tori", joka oli ihan selkeästi sitä samaa kauppaa ja lähdin sieltä sitten etsimään niitä hedelmiä. Siellä ulkona oli kaikenlaista viini-/drinkkibaaria ja hienoja karkkiosastoja, mutta en löytänyt etsimääni. Menin vähän jonnekin sivummalle, ja siellä oli "varasto", joka oli vähän kuin tiski, mutta sieltä ei saanut ostaa mitään. Siellä oli miehiä perkaamassa/pakkaamassa kalaa.

Jatkoin matkaa eteenpäin ja yhtäkkiä olin asuintalon rappukäytävässä. K-kauppa oli ilmeisesti siinä samassa taloyhtiössä. Tämä taloyhtiö liittyi vähän niinkuin työjuttuihin ja minua vähän kiinnosti minkänimisiä asukkaita siellä on. :keijo: En ollut mielestäni kiivennyt portaita tai mitään, mutta yhtäkkiä olin hississä matkalla alaspäin. Se oli iso ja rämä hissi, mutta ei kai kovin vanha, ja se piti ihan kamalaa meteliä. Hissiin astui vanha ukko koiran kanssa. Ukko ei kai ollut mitenkään vammainen, mutta ilmeisen sekaisin päästään ja vähän pelotti, osaako hän hallita koiraansa ollenkaan vai hyökkääkö koira minun kimppuuni äkkiarvaamatta. Hissi liikkui, mutta ei pysähtynyt missään vaiheessa. Olin jumissa hississä ukon ja koiran kanssa.:P (Vähän sama fiilis oli tuossa K-kaupassa, että olen jumissa, enkä löydä mitä haluan, vaikka siinä oli leppoisampi fiilis.) Itse asiassa ukko oli pelottavampi kuin koira, koska koira ei tehnyt mitään. Ukko vain lähestyi koko ajan minua, eikä hissi pysähtynyt. Vaikka hissi vaan liikkui, päätin vaan jossain vaiheessa, että nyt hyppään pois. Hyppäsinkin ja olin taas "turvallisesti" siellä K-kaupassa. :keijo:

----
Toisessa unessa (näitä oli ehkä usempiakin) olin matkalla äidille tai mummalle. (En muista kummalle, koska he asuvat oikeastikin aika lähekkäin.) Sanotaan että olin matkalla Herttoniemeen. Tässä tai toisessa unessa, joka oli tälle unelle ihan selkeästi sukua, asui "Herttoniemessä" myös kaverini keskellä kaikkea, jossain akvaariomaisessa talossa. Olin menossa siis sinne Herttoniemeen ja päätin kuitenkin jäädä aikaisemmalla (metro)pysäkillä pois, jotta tulisi vähän käveltyä. Jonkun aikaa käveltyäni päätin "oikaista" koska hieman syrjemmässä oli pieni mökki/varasto joidenkin puiden keskellä. Se oli kai vähän niinkuin museo samalla, mutta siellä ei ollut minun lisäkseni muita. Mökissä oli sisällä jotain lappuja, jonkun ihme härvelin edessä ja ulkona kirja, jossa oli kai joku kysely. Tulee valveilla ollessa mieleen, että se härveli oli vähän kuin puinen lottokone. :keijo: Täytin kyselyn (en muista kysymyksiä, mutta muistan jo siinä unessa, että en ymmärtänyt sen kyselyn logiikkaa). Jälkeeni sitä kyselyä tuli täyttämään jotain muita tyyppejä, ja heidän osaltaan kyselyn logiikka oli taas ihan erilainen.
Sain tuloksen. Ja siinä luki (englanniksi): "Tyyppi, joka todennäköisimmin haluaisi asua kanssasi: - Myyyyyy" :hullu: :virne:

Jatkoin matkaa, jonkun ostoskeskuksen läpi, mutta en meinannut päästä sieltä pois. :keijo: Vihdoin pääsin jonkun ravintolan takaovesta ulos. Huomasin, että olen jo melkein myöhässä, mutta ei mitään hajua missä olin. :keijo: Ilmeisesti olin kai Siilitiellä. On sanomattakin selvää, ettei muistuttanut yhtään todellisuudessa tuntemaani Helsingin Siilitietä. Se oli vähän kuin jonkun suurkaupungin lähiö, jossa oli erilaisia liikerakennuksia ja kaiken sen yläpuolella kohosi kukkulalla valtava, vähän jotain kartanoa muistuttava (vaalean)punainen rakennus, joka oli ilmeisesti Viron suurlähetystö. :keijo: Siinä miettiessäni missä olin, yhdestä kaupasta astui ulos siskoni (joka on oikeasti Nigeriassa). Hän oli matkalla samaan paikkaan kuin minä ja kummatkin ihmettelimme, miten olimme näin kaukana määränpäästämme. Tai minä olin kai vieläkin ihan pihalla, missä olimme, mutta sisko kai oli tullut sinne varta vasten ostamaan jotain. Jatkoimme sitten matkaa yhdessä.

Pari päivää tämän unen näkemisen jälkeen sisko laittoi sattumalta(?) viestiä, että tulee viikoksi Suomeen.

Ai niin, ja tuosta "suurkaupungin lähiöstä" tuli mieleen taas yksi uni, jossa vaan menin johonkin suurkaupunkiin. En tiedä, oliko se Berliini vai Lontoo, mutta muistan vaan sen fiiliksen, kun olin yhtäkkiä siellä. Se oli jotenkin hienoa. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 26 Marras 2015 23:58

Rasti ruutuun, Keekki mun unessa! :keijotäpinä:

Olin mökillä siskoni, veljeni ja äitini kanssa. Oli ilmeisesti kesä. Päätettiin kävellä "tuttujen" mökille. Kun pääsimme perille, siellä olikin ulkomailla asuva äidin sisko, ja se oli ilmeisesti hänen mökkinsä. (Tädilläni ja hänen miehellään on kyllä mökki Suomessa, mutta se ei ole lähelläkään meidän mökkiä.) Tosin itse jostain syystä koko ajan ajattelin, että tämä mökki oli meidän entisten naapureiden, joiden mökillä olen käynyt kerran joskus 20 vuotta sitten. Kumpikaan näistä mökeistä ei ole todellakaan kävelymatkan päässä meidän mökistä.

Tämä mökki, jossa olimme, oli ihan selkeästi vastakorjattu tai sitten ihan uusi. Siellä oli paljon tyhjää tilaa, matto lattialla ja yhdellä seinällä sohva ja sen vieressä tupakalusteet. Kaikki vähän hölmösti tungettu yhteen nurkkaan, vaikka tilaa todellakin oli. Ja yhdellä ikkunan viereisellä seinällä oli vielä iso taulu-tv, siinä samassa "nurkassa". Katsoin ikkunasta ulos ja näin laiturin ja järven. Mietin, että olisipa kiva mennä uimaan. En kuitenkaan viitsinyt mennä, koska rannalla saattoi olla kiviä. :töktök: Muutenhan ranta oli siisti ja kaikki oli viimeisen päälle, aivan kuin mökissäkin, vaikka siellä ei ollut "mitään".

Ensin mökkiin tuli entisten naapureidemme poika (samojen naapureiden, joiden mökiksi sitä mökkiä koko ajan "ajattelin), joka on siskoni lapsuudenkaveri ja nykyäänkin veljeni hyvä kaveri, mutta jota itse näen tosi harvoin. Mietin että onpas hän muuttunut. Hän näytti vähän hipiltä (ei kyllä oikeasti näytä, olen FB:stä tarkistanut). Kaikki olivat jotenkin tosi innoissaan ja ilahtuneita siitä, että hän "ehti" paikalle.

Tämän jälkeen huomasin, että sohvalla istui ihan muina miehinä Cheek. :keijo: Cheekillä ei ollut mitään seuruetta mukana, hän vain istui rauhallisesti siinä ja hengaili meidän kanssa. Mietin, että onpa Cheek söpö siinä sohvalla istuessaan. :keijo: Sisko istui hänen vierellään sohvalla, kääntyi Cheekin puoleen ja möläytti yhtäkkiä: "Miltä tuntuu olla rikas?" :P En muista, mitä Cheek vastasi. Itse vain mietin, että pitäisikö näyttää Cheekille hölmie (hölmö virnistelyselfie), jonka Kiba ja minä olimme ottaneet Cheekin kanssa. :virne: (Emme siis oikeasti ole ottaneet hölmietä Cheekin kanssa... ainakaan vielä. :keijo: ) Samalla mietin, että ottaisinko yhteisselfien kahdestaan Cheekin kanssa, koska "tiesin", että Wildis tulee olemaan NIIIIN kade, jos otan sen. :töktök: Ajatukseni keskeytti kuitenkin se, että tajusin, että nythän on kesä, eikä meillä ole matkalippuja Sodankylään! :sekopää: Joku kuitenkin selvensi minulle tai tajusin itse, että nythän on vasta maaliskuu (vaikka ulkona oli täysi kesä ja kaikilla oli kesävaatteet...)

Cheek oli "kadonnut" siitä sohvalta ja hän istui matolla siskoni ja veljeni kanssa ja he pelasivat Kimbleä. :keijo: Siskoni ja veljeni hävisivät pelin tai luovuttivat aika pian ja Cheek jatkoi peliä pöydän ääressä yksinään. :keijo: Hänen pelinappulansa muistuttivat vaaleita, täytettyjä vaahtokarkkeja ja ihmettelin vähän, että miten ne pysyvät pelilaudalla. Samalla minua säälitti Cheek, kun hän joutui jatkamaan peliä yksinään. :P :keijo: Kimble-peli(e)n aikana taustalla siinä taulutelkkarissa pyöri koko ajan joku musiikkivideojuttu tai musiikkidokumentti. Sen "välinumerona" näytettiin koostetta "Hevirokkareiden hölmöimmät ilmeet" (tms.), jossa Lordi, W.A.S.P. yms. -tyylisien muusikoiden lavailmeitä näytettiin hidastettuna ja pysäytettiin johonkin tosi typerältä näyttävään kohtaan. :keijo: (En tunnistanut bändeistä tai esiintyjistä yhtäkään.) Siihen heräsin. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 05 Joulu 2015 22:40

Mun tapanahan on iltaisin nollata aivot kattomalla jotain missä ei ole mitään sisältöä. Sketsiviihde tai muu sopii siihen tosi hyvin. Eilen unohdin ja sen sitten huomas.
Kuha-keskustelun siivittämänä kuha iski myös unessa.

Lähdetään alusta.
Oli iso tankkeri, joka kuljetti salaisia osakkeita ja jotain todella, todella tärkeitä asiakirjoja. Asiakirjoja säilytettiin metallisessa umpio-säiliössä, jonka ympärillä oli vielä erikseen metallinen kehikko ja vielä niin että sekin oli sijoitettuna ison altaan keskelle. Olin tankkerilla mukana vartioimassa lastia. Seilattiin eri meriä että asiakirjat pysyy tallessa. Mua kuitenkin kypsytti se koko homma ja se syy miksi niitä säilöttiin.
Siispä päätin että upotan ne sinne tankkerialtaaseen :keijo:
Puin märkäpuvun, sukelluslaitteet ja lähdin uimaan kohti sitä säiliötä. Samalla tankkerin viereen putos helikopteri. Helikopterikin oli osa sitä suojausta ja aattelin että noniin, nyt mun tsäänssit paranee.
Pääsin hyvin kehikolle ja rupesin repimään köysiä irti. Sain sitä vähän laskettua kun muistin että mun pitää vapauttaa se pohjasta myös ensin. Samalla tunsin että joku nykäs mua jalasta. Kuha (!) oli mun jalassa. Semmonen järkyn iso kuha roikku polvesta alaspäin ja yritti kiskoa mua alaspäin. Iskin sen siihen metallikehikkoon, ja heitin ilmaan museoitavaksi :keijo: :virne:
Sain kehikon irroitettua, ajastin siihen laukaisimen ja lähdin uimaan vauhdilla poispäin. Takaani kuului *pfffffft* ja umpio valui veteen, osakkeet menivät pilalle ja pääsin maihin, missä Antti Tuisku tuli hakemaan mua kotiin :keijo:

Paljon muutakin oli, mutta osan olen jo unohtanut :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 06 Joulu 2015 13:18

Ei hyvää päivää tuon kuha-unen kanssa! :rolf:

Mulla oli aikamoisia unia. :D (Suurin osa oli kivoja, mutta pahoittelen jo etukäteen viimeistä kohtaa. :P )

Ensin seikkailin Kontulassa jonkun satunnaisen porukan kanssa, johon kuului duunikavereita, sukulaisia ja jotain satunnaisia kavereitakin. Käytiin kaupassa ja ihmettelin, että onpa K-kauppa tullut hölmöön paikkaan, lähelle ostaria, vaikka siellä on jo ennestään yksi iso K-kauppa. Samalla mietin, että kyllä tämmöisiin paikkoihin kirkon lähelle tulee kauppoja, mutta ei mun kodin lähelle. :töktök: (Oikeasti mulla on alle 10 minuutin kävelymatka kauppaan ja bussilla pääsee suoraan siihen eteen...)

Oli melko hieno kesäpäivä, ja kävelimme "kotiin" jonkun metsän läpi. Olin juuri alkanut seurustella Roope Salmisen, Chris Colferin (Gleen Kurtin) tai jonkun muun mua selkeästi nuoremman tyypin kanssa (se tyyppi kai vähän vaihtui unen edetessä), mutta päätimme pitää sen vielä salassa, koska porukkaan kuului yhteisiä tuttujamme ja juttumme oli vielä niin uusi. Emme päätyneetkään tämän porukan kanssa minun kotiini, vaan ukkini kotia muistuttavaan paikkaan, jossa minut esiteltiin tämän "mun miehen" siskon tai äidin työkaverina, joka kai myös oikeastikin olin. Kun kapusin portaita yläkertaan, siinä tuli vastaan Antti Holma ja meinasin flipata, koska Holma näytti niin hyvältä. :virne: :tipahdus: (Ylläri. :jaaha: )

Siellä "ukin kotona" oli jonkunlaiset kasaribileet. :keijo: Minulla oli ensin ihan ok kasariasu, mutta sitten sain tädiltäni vaaleanpunaisen (vähän ehkä yöpaitaa muistuttavan) mekon, jossa oli kirkkaanpunaista kuviointia esim. kauluksissa ja minun mielestäni se oli tosi hieno asu. Tosin pidin siinä alla löysiä farkkuja tai verkkareita, jotka eivät sopineet sen kanssa yhtään... :P Siinä portaissa olin kuullut myös että joku oli maininnut: "Mä päädyin Tangerista Vantaalle..." Tuon lauseen perusteella päättelin, että hän puhui Afrikan tähti -pelistä, jota päätimmekin sitten pelata. Tuon pelin tosiaan voitti, jos pääsi Vantaalle. :keijo:

Sitä peliä ennen tapahtui kaikkea hölmöä ja hauskaa, mutta tuota K-market -alkua lukuun ottamatta unessa oli koko ajan onnellinen fiilis. Olin täysin onnellinen ja ylpeä siitä mun miehestä, etenkin silloin kun hän ihan selkeästi Chris Colferina oli pukeutunut kahden muun kanssa, joista toinen oli Darren Criss (Gleen Blaine) asuun, joka oli yksi paita, jossa oli kolme päänaukkoa. Siihen asuun kuului vielä yksi hattu, joka meni kaikkien , kolmen päähän vähän samaan tapaan kuin se paita, eli jokaiselle päälle oma kohtansa. :keijo: Heräsin siihen kun koko porukka siinä pelin lomassa rävähti raikuvaan nauruun. :hullu: :D

Olin hetken hereillä (kai oikeastikin) ja päässäni soi Riki Sorsan Afrikan tähti -biisi. :keijo:

Sitten nukahdin uudestaan ja uni vaihtui/jatkui. Olin äskeisen porukan tai jonkun muun porukan kanssa karaokebaarissa, jossa olin mukamas ollut monta kertaa aikaisemmin, mutta en millään muistanut paikan nimeä. Paikka ei kuitenkaan ollut mikään lähi(ö)räkälä, vaan aika siisti ja tunnelmallinen paikka, jossa oli kaksi puolta: toinen oli vähän rauhallisempi hengailupuoli ja toisella puolella oli tanssilattia ja itse karaoke. En muista lauloinko mitään, mutta jossain vaiheessa olin itsekseni siellä hengailupuolella. Makasin tai istuin sängyllä (!), kun huomasin toisella puolen sitä tilaa Phil Collinsin muutaman kaverinsa kanssa. :virne: Annoin heidän olla rauhassa, mutta Phil Collins tulikin juttelemaan minulle. :o: :keijo: Hän kehui minun versiotani hänen laulustaan ja olin otettu. :o: (En ole koskaan laulanut missään Phil Collinsia, enkä edes Genesistä.) Seuraava muistikuvani unesta on, että olin baaritiskillä jonottamassa glögiä. :P

Sitten taas uni vaihtui/jatkui. Tällä kertaa mennäänkin vähän oudompiin tunnelmiin. Olin itsekseni omakotitaloalueella, jossa mun hyvän ystävän vanhemmat asuvat. En kuitenkaan ollut menossa heille kylään vaan jonnekin muualle. Siinä kuitenkin huomasin yksinään liikkuvan eläimen, joka yritti kiivetä puuhun jonkun pihalla. Katselin sitä tarkemmin ja huomasin, että sehän on pieni apina! (Joku marakatti tai paviaani, en oikein tiedä kumpi.) Ihmettelin vähän, että eihän täällä ole apinoita, ja että mistäköhän se on tänne tullut. Tosin sitten kun niitä apinoita olikin yhtäkkiä kaksi (se toinen sai kaverin :hullu: ) ja käpertyivät nukkumaan (toinen talon seinustalle pieneen koloon, ja toinen muistaakseni sinne puuhun), mieleni rauhoittui ja jätin apinat keskenään. Niillä oli selkeästi kaikki hyvin. Silti jäi vähän mietityttämään, mistä ne olivat tulleet, ja että ne olivat vähän väärässä paikassa.

Unen lopussa tapasin vielä miehen, jolla oli mukanaan nainen, jonka erikoisuus oli pissiminen oudosti. :läps: :keijoei: Ei siis mitään pervoja pissaleikkejä, vaan ehkä enemmän sirkusesityksen tyyliin. Onneksi en ikinä nähnyt hänen taidonnäytteitään. Pariskunta tuli jonkun kaverini kanssa ilmeisesti minun luokseni kylään, ja nainen oli yhtäkkiä muuttunut koiraksi. :P Pelkäsin koiran kuitenkin pissaavan sisälle. :P Koira käpertyi pesukoriin/isoon pesukoneeseen nukkumaan. Minulla oli vielä jäljellä kissanhiekkaa, jota laitoimme miehen kanssa johonkin vatiin ja teimme siitä vessan koiralle. :töktök:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 06 Joulu 2015 15:35

Mun unissa oli ensin uppoamista avoautolla, josta pääsin pelastautumaan. Kelluva talo keskellä järveä, salaliittoja, rikossuunnitelua, ja mitä nyt tämmöistä pientä. Yksi oli kyllä hieno kokoelma ihmisiä eiliseltä. Heikki Paasonen, Miina Turunen ja Eero Ritala :virne: Suunniteltiin niiden kanssa huijausta, missä tarjottiin vauvaa etsivälle samaa vauvaa (mikä oli oikeasti nukke) eri kuvilla. Toinen kuva piti vaan lavastaa niin ettei se ostaja tajuais että siinä on samat ihmiset :keijo:
Sen jälkeen ryöstettiin teknologian avulla yks auto ja huoltoasema.

Unen hienoin osa oli kuitenkin se missä oltiin fantasiamaailmassa pelin tai elokuvan kanssa.
Siinä oli neljä päähahmoa. Vihreä, turkoosi, kellertävä ja pinkkiin taipuva. Nämä hahmot yrittivät selvittää mysteeriä ja hakivat apua liskoväeltä. Liskoväki oli epäröivää ja ehkä osin vähän vastentahtoistakin. Liskoväellä oli kuitenkin tietoa sähköruoskan käytöstä ja sitä tarvittiin että saatiin vapautettua jotain jotka olivat vangittuina. Liskoväki lupasi opettaa meille sitä ruoskan hallintaa ja auttaa vapauttamaan meidän kaverit.

Saadessamme ruoskat ekaa kertaa meille kerrottiin että se tulee vaikuttamaan sitä käyttävään henkilöön myös fyysisesti. Yksi liskoväen rajumpaa puolta edustava hahmo kertoi että se olisi meille myös ihan oikein :keijo:
Ottaessaan ruoskan käteen rupesi kellertävän hahmon oikea jalka kimaltamaan vaatteiden alla ja se oli kuulema normaalia. Ruoskan vaikutus näkyi kaikissa, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Kimaltelu vähenisi ajan myötä ja sen tilalle tulisi panssarimainen pinta, joka myös suojaisi samalla ruoskan käyttäjää vammoilta. Joillekin tuon pinnan muodostuminen oli kivuliasta ja joillekin ei. Liskoväki kutsui sitä riipimiseksi.
Nelikko harjoitteli eri taktiikoita ja tapoja käyttää ruoskaa. Ruoskan kanssa piti tulla "yhdeksi", jolloin ruoska tekisi asioita ilman että siitä tarvitsisi pitää kiinni ja se toimisi käyttäjänsä halun mukaan. Ruoskan kanssa piti siis elää, syödä ja nukkua. Aikaa ei kuitenkaan ollut tarpeeksi. Pinkkisensävyinen ja vihretävän sävyinen saatiin parhaiten naamioitua liskoväkeen kuuluvaksi ja kaksi muuta piiloitettiin vaunuihin. Vihertävä oli ystävystynyt todella mukavan oloisen liskon kanssa ja pääsi tämän kärryyn piiloon. Heillä oli lähes saman värinen ihonväri, joten oli helppoa ujuttaa heidätä keskenään. Maskeeraustakin käytettiin, mutta silti vihreä ja turkoosi piilotettiin.
Ennen matkan alkua käytiin pieni harjoitusottelu niiden ruoskien kanssa hallinnan suhteen. Sen jälkeen pakattiin kärryjä, vaunuja ja hevosia muistuttavia juttuja matkalle valmiiksi, liskokansa ja ne neljä hahmoa myös. Heräsin kun letka lähti matkaan viidakon kaltaisessa ympäristössä.

Toi oli niiiiiiin siisti ja niiiiiiiiin visuaalinen :keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Joulu 2015 02:03

Näin viime yönä tosi jännää unta.
:keijo:
Siinä oli sota.

Oli kesä, tai syksy, mutta vihreä metsä ja semmoista että päättelin sen kesän.
Metsässä meille kerrottiin että ollaan nyt sodassa ja taistelut alkaa lähipäivinä. Tunnin päästä oli seuraava tiedotustilaisuus.
Oltiin isolla jengillä soutuveneissä jonkun metsälammen rannalla. Koko lampi oli täynnä veneitä, jokainen kuuntelemassa mitä tuleman pitää.
Paikalla oli myös Katri Helena. Katrilla oli omat läheiset omassa veneessään ja ne pudotteli veteen lääkkeitä. Tunnistin ne sydänlääkkeiksi ja diapameiksi. Kerättiin ne haavilla talteen jos pitää käydä kauppaa sodassa.
Meille kerrottiin että jokaiselle oli määrätty asemapaikat ja n. 20 henkilöä oli aina yhdellä metsätalolla pitämässä vahtia. Metsälampeen pudotettiin pommi, mutta me selvittiin hengissä lähiveneiden kanssa. Pingottiin täysiä metsään pakoon. Samalla ilmoitettiin että suunnataan suoraan omaan passipaikkaan, koska meidän kaikki kamat on siellä.
Meillä oli leipurivastaava siellä torpassa, mettässä. Meidän vahtia johti Jukka Puotila. Puotilalla oli tarkat silmät ja hän saattoi tähyillä taivaalle päivällä usein ilman kiikareita. Puotilan jälkeen oli joku kersantti ja joku ja sitten minä. Olin yhteyshenkilönä, mikä aiheutti sen että muut yritti pompottaa mua. En suostunut viikkaamaan lakanoita ja meinasin saada huutia, mutta jouduttiin väijytykseen. Naamioidun ihan tavalliseksi naiseksi ja saatiin vihollinen saatettua satimeen. Puotila oli ylpeä meidän toiminnasta, koska ei käytetty yhtään aseita, eikä väkivaltaa :D

Tämän jälkeen otin hatkat, koska meidän päälle osui pommi, enkä tiennyt miten väistää päin lentävää pöytää ja vaan vedin maihin. Räjäytettiin meidän paikka kokonaan ja lähdettiin livohkaan seuraavaan paikkaan.

Sitten heräsin :keijo:

Sotaunet :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 31 Joulu 2015 00:03

Tää on vähän keijoa, mutta hippadulla-wise nyt on menossa enneunien aika. Enneunia näkevät näkevät nyt herkästi unia ensi vuodelle.
Siksi tämä uni oli aika hauskaa katsottavaa :keijo:

Oltiin Tuusin kanssa ratikassa. Ratikka oli ihan täynnä ihmisiä ja laukkuja. Noooo, oltiin menossa laivalle :keijo:
Tuusio ystävystyi jonkun tytön kanssa siinä ratikassa. Sen nimi oli Tuija. Poistuttiin ratikasta ja hukattiin Tuija ja sen äiti. Tuusia vähän harmitti, mutta todettiin että ehkä me tavataan siellä laivassa.
Laivaan mennessä oli semmoinen etukäteishuone. Siinä tehtiin tarkastuksia. Meidän tarkastettiin ja meidät korotettiin ylempään turvallisuusluokkaan, päästiin sviittiin. Tuusi oli ihan innoissaan. Sviitissä oli meidän kaikki kamat ja pleikkari. Tuusi rupesi pelaamaan ja mä menin sivuhuoneeseen. Sivuhuonessa oli FBI-agenttitoimisto, jossa oli mun kolleegoja tekemässä töitä. Laivalla oli joku meidän "kohde" ja mulle annettiin raportti siitä.
Tuijotin pitkään kuvaa ja yritin tulkita sitä, kunnes katsoessani sitä vähän kauempaa totesin että se oli vaan tosi huono kopio elviksestä, eikä voinut mitenkään liittyä meidän tutkintaan.
Mentiin Tuusin kanssa syömään. Ravintolan vieressä oli karaoke-baari. Siellä laulettiin Elvistä. Tuusin mielestä se oli hirveää. Mentiin lasten leikkipaikkaan, siellä oli se Tuija. Lapset leikki siinä mukavasti ja mä pidin silmällä meidän kohdetta. Se piti itsekseen semmoista delfiini-ääntä ja yritin päästä sen kanssa juttelemaan. Meni ihan reisille koska en puhu delfiiniä.

Heräsin siihen että mentiin Tuusin kanssa nukkumaan. Se nauraa kihersi ja mä heräsin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 31 Joulu 2015 11:53

Nyt on taas materiaalia! :keijotäpinä:

Zombeja!
Tai oikeastaan zombimörköjä.
New Yorkin metrossa oli joku outo juttu menossa. Siellä katoili ihmisiä ja kävi ilmi että ne hyppi päättömästi metron alle. Mentiin kahden kaverin kanssa (ei mitään hajua ketä ne oli) tutkimaan tilannetta. Saatiin selville että yhdellä laiturilla asusteli mörköpalluroita, jotka muutti ihmisiä zombeiksi. Saatuaan tartunnan ihminen muuttui ja halusi kävellä metron alle. Ainoa apukeino oli heittää kasvoille eri värisiä jauheita. Tämän jälkeen piti auttaa tartunnan saaneelta ihmiseltä kaikki harmaat värit pois ja tarjota tilalle värikkäitä vaatteita. Viimeinen niitti näille möröille oli kenkiensuojapussukat, ne siniset, ja metallikaapit. Mörkö ahdistettiin metallikaappiin ja lukittiin sinne, mistä se otettiin kenkiensuojapussiin ja räjäytettiin. Ihan piis of keik, eikö. Ei oikeastaan, koska kaiken piti tapatua nopeasti ja tartunnan saaneet zombit yrittivät puolustaa mörköjä. Kuitenkin pelastetut ihmiset auttoivat nitistämään mörköjä ja muutaman minuutin taistelun jälkeen tilanne oli kuin 60-luvun Batman-sarjasta. Pow ja Päng viuhui ja värit leikkivät yhdessä.
Jäljellä oli enää yksi metallikaappi missä oli viimeinen mörkö. Kaappi tärisi ja vinkui. Välillä lokerikon välistä yritti purkautua jotain, mutta se ei päässyt. Meitä oli kolme ihmistä valmiina käymään sen kimppuun. Yhdellä oli kengänsuojapussi, yhdellä keltaista jauhoa. Otin kiinni metallikaapin lokerikon lukosta. Valmiina?
Ja heräsin :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 02 Tammi 2016 22:18

Taas on viime aikoina ollut unet sitä meikäläiselle tyypillistä absurdin / action-leffamenon / kuumotuskuvaston sekoitusta. Viimeisin minkä muistan oli voimakkaasti ensinnä mainittua. Siinä unesssa käppäilin Helsingin keskustassa Rautatientorin suuntaan, aikeissa hypätä paikallisjunaan himaan päin, kun edestä suhahti ohi taidokkaasti ja hirveää vauhtia skeittari vaatteet lepattaen. Katsoin toiseen kertaan silmiäni hieraistuani ja pakko oli todeta että kyllä se vaan oli kuin olikin itse presidentti Mauno Koivisto lautoineen. Piti ihan pysähtyä katsomaan kun Manu paahtoi siinä useamman kierroksen Rautatientoria ympäri vimmattua vauhtiaan. Tuumasin että hyvä vaan kun jaksaa vanhemmallakin iällä heilua ja harrastaa. :virne:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 09 Tammi 2016 11:27

Näin unta että soitin bassoa, kun bändin keikalla tuli hätä kun ei ollut basistia :keijo: :virne: En osanut soittaa, mutta soitin silti.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 16 Tammi 2016 12:06

Lähdettiin Anti-Keijo AK:n ja Suvin kanssa Lontooseen. Mentiin sinne tutkimaan mysteeriä. Löydettiin itsemme kuitenkin keskeltä sateista kaupunkia, jossa oli hitokseen kiinalaisia. AK:lla oli nälkä ja se halusi mäkkäriin syömään :keijo: Mentiin tubeen ja siellä kysyin että tietääkö kukaan mihin me ollaan menossa. Ei tiennyt. Sanoin etten yhtään lähde päättömästi poukkoilemaan ja jos AK haluaa sinne mäkkäriin, niin sitten jäädään kolmannella asemalla pois ja etitään semmonen. Se sopi kaikille. Jäätiin kolmannella asemalla, jonka vieressä oli sopivasti iso mäkki. Suvi nimesi sen kinkkimäkiksi, koska sen visuaalinen ilme oli kiinalaismainen ja se(kin) oli täynnä aasialaisia ihmisiä. Mäkissä tilasin vettä, suvi otti teetä ja AK osti jotain ihme soppaa. Lisäksi hänen piti jonottaa vessaan, johon oli joku outo numerosysteemi ja veisi ainakin kaksi tuntia että pääsi sinne. Me saimme myös käsipyyhkeitä ja lelut. Suvin kanssa lähdettiin menemään ja sovittiin AK:n kanssa että nähdään pubin kulmilla kun ollaan valmiita. Seistiin isossa risteyksessä ja mietittiin mitä tehdän. Suvi ei halunnut lähteä keskustaan koska satoi vettä. Mun silmiin osui dejavu-meiningillä yks näyteikkuna ja samalla pieni kädetön kiinalaisnainen törmäsi muhun ja sain hirveän slaagin. Se nainen näytti samalta kuin yhdessä kauhuelokuvassa. Mentiin Suvin kanssa katsomaan sitä ikkunaa, mutta se oli hävinnyt. Lähdettiin etsimään sitä ja päädyttiin kiinalaisten välienselvittelyjen väliin. Etsittiin kovasti jotain Yeehong-nimistä henkilöä ja välteltiin Zeng Peota. Zeng Peo oli vaarallinen murhahenkilö. Kukaan ei tiennyt oliko se mies vai nainen. Aina välillä joku ammuskeli jossain ja silloin piti juosta pakoon. Kaikki muuttui mustavalkoiseksi ja meidän piti päästä lautatarhalle turvaan, koska siellä ei saisi olla muita kuin eurooppalaisia. Onneksi päästiin. Jouduttiin kyllä taistelemaan tiemme sinne perille.

Herätessä kirjoitin nimet äkkiä ylös :keijo:

:keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 16 Tammi 2016 13:13

Voi jestas taas. :virne: :rolf:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 17 Tammi 2016 12:43

Mä oon taas innostunut katsomaan Gleetä, ja kun tarpeeksi katsoo, niin kyllä se vihdoin vaikuttaa uniinkin. :P

Oli joku suomalainen versio Gleestä, jossa olin mukana yhtenä kuorolaisista. Koko unen ajan oli vähän hämmentävää, kun ei ikinä oikein selvinnyt, olimmeko oikeasti niitä hahmoja vai näyttelijöitä, jotka esittävät niitä hahmoja. Se oli koko ajan vähän siinä rajalla. :P

Meillä oli juhlajakso, joka oli samalla kauden tai koko sarjan viimeisiä jaksoja, ja ne juhlat olivat escape roomia muistuttavassa huoneessa, joka oli vähän ehkä hieman ahdas sille porukalle, sillä siellä kyllä ovet olivat avoinna koko ajan, ja koko ajan tuli ovesta sisään lisää porukkaa. Menimme ensin pelkästään se "Glee-porukka" jonkun metsän läpi sinne huoneeseen tanssien ja laulaen. :keijo: Koko unen ajan puhuttiin suomea.

Siellä juhlapaikassa saimme lasit skumppaa ja aikaisemmissa jaksoissa vierailleita henkilöitä alkoi lappaamaan sisään. Joku oli salakuljettanut sinne myös salmaria. :keijo: Siitä merkkinä olivat mm. lattialla olevat shottilasit, joissa oli vähän salmarin jämiä. :P

En muista vieraista moniakaan, mutta yhden näyttävimmistä sisääntuloista teki mun entinen koulukaveri (jota en ole todellisuudessa nähnyt vuosiin, mutta jonka hieman ärsyttävän onnelliset päivitykset pukkaavat aina mulle facesta silmille :keijo:). Hän tuli ovesta sisään miehensä kanssa. Oven vieressä oli hylly, jonka päällä tämä kaveri teki voltin tai jonkun kolmoisakseli-slutzin miehensä avustamana. :keijo: :P

Vähän aikaa meni ja koko porukka hiljeni, kun ovensuussa seisoi pitkä hahmo. Hän astui sisään ja siinä oli Maleficent! :o: Hän oli ainoa, joka puhui vain englantia. :keijo: Koko huoneellinen ihmisiä kunnioitti häntä ja koko olemuksesta pystyi päättelemään, että siinä on todellinen superstara. :keijo: Hetken mietin, että miksi hän oikein onkaan täällä. Sitten muistin, että hän on "meidän" kummitäti! :lanppu: Sekin oli vähän epäselvää, onko hän koko kuoron kummitäti, vai vaan jonkun tiettyjen. :P Muutama tyttö juoksi heti halaamaan häntä ja kutsui häntä leminimellä Ficemaleeeeeeee, siten että tuota viimeistä e-kirjainta oikein kunnolla venytettiin kimittäen. :keijo: Minä epäröin hetken, mutta lopulta juoksin halaamaan häntä. Iloinen jälleennäkeminen. :keijo: :D

Emme päässeet ikinä sen metsän jälkeen laulamaan, mutta meille oltiin haluttu tehdä kunnianosoitus, ja seinälle heijastettiin esitys. Siinä oli tummaihoisia nuoria jossain Afrikan maanosan savannilla alkuasukatyyppisissä asuissa. ( :keijo: :läps: ) He lauloivat suomeksi, ehkä kuitenkin hieman huonolla suomen kielellä instagramista ja sosiaalisesta mediasta. Laulun sanat oli vielä tekstitetty suomeksi. :P Laulun kertosäe meni näin: "Mua saa jakaa, jakaa, jakaa!" :keijo: Taaempana olevat pojat naureskelivat "jakaa" -sanan kaksimielisyydelle. Minäkin aloin hihittää ja lopulta nauroin kovaan ääneen. Siihen heräsin. :keijo: (En nauranut oikeasti.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 20 Tammi 2016 20:23

Mun unessa oli kani- tai marsupariskunta. Olin vaimojyrsijän kaveri ja se sen mies oli kaamee hunsvotti. Ei ikinä tehnyt mitään ja jos teki jotain, teki ihan muuta mitä piti. Pariskunnalla oli lapsia. Näiden lasten nimet oli Runo, Iho, Liha, Hilma ja Sternum. Mies olisi halunnut syödä lapset niiden synnyttyä, mutta kun vaimo ei suostunut hän halusi nimetä ne (Sternum on rintalasta latinaksi) :keijo: Vaimo nimesi kaksi.
Pariskunnalla oli siis hirveää eripuraa. Mies valitti miten vaimo oli vetänyt hirveät kännit ja sammunut ojaan lasten kanssa. Lihalle oli tullut siitä traumoja ja hän pelkäsi ojia. Nyt ongelmana oli että vaimo oli pyytänyt miestä siivoamaan pihan puusilpusta mitä hän oli repinyt turhautumisen keskellä. Sen sijaan mies korjasi oven lukkoa kolmatta tuntia eikä tehnyt "mitään" :keijo:
Unessa ei ollut mitään järkeä, vaan kaikki yrittiävät saada pariskuntaa sopimaan riitansa. Eivät ne sopineet, vaan keksivät toinen toistaan kovempia jäyniä toinen toisiaan. Kuten se, että mies kuljetti nukkuvan vaimon kaarnalaivalla joen keskelle ja ympäröi kaarnalaivan purjekankailla niin että sieltä ei päässyt pois. :keijoei:

Kuumetta kenties? :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 21 Tammi 2016 23:08

Ensin olin Vuosaaressa(?) jossain kauppakeskuksen ulkopuoelella etsimässä kampaajaa. :keijo: Sitä ei kuitenkaan löytynyt, mutta siellä kauppakeskuksen ulkopuolella vähän syrjemmässä oli kirpputori ja siinä vieressä David Bowie -kauppa. Ne olivat vähän niinkuin samaa liikettä, mutta kirpputori oli täynnä asiakkaita ja Bowie-kauppa oli ihan tyhjä. :P Ei siellä ollut myynnissä oikeastaan mitään. Ainoastaan kassalla oli laatikoissa jotain omituisia äänitteitä (esimerkiksi jotkut iskelmätyypit versioimassa Bowieta ja vielä oudompia yhdistelmiä). En ostanut mitään.

Jatkoin matkaa parin kaverin kanssa. Ensin tähän matkaan liittyi jotain bussisekoiluja, ja "muisto" jostain aikaisemmasta unesta, jossa olin mukamas löytänyt jonkun tosi hyvän bussireitin. Oltiin vielä "Itä-Helsingissä", vaikka maisema alkoi muistuttaa Latokartanon peltoja tai Viikin luonnonsuojelualuetta. Siellä ihan "pellon" toisessa päässä oli häkkejä, joissa oli tiikereitä ja leijonia. Jokaisessa häkissä oli aina yksi eläin ja ne häkit olivat tosi pieniä. Koko alue, jossa ne häkit olivat, muistutti vähän Korkeasaaren vanhaa Karhulinnaa ja oli suunnilleen saman kokoinen. Itse häkit taas muistuttivat eläinkaupan häkkejä, joissa on pupuja ja muita pieniä jyrsijöitä, ja ne häkit olivat samalla tavalla päällekkän. Eläimet olivat normaalin kokoisia, joten häkit olivat isoja, mutta silti todella pieniä niin suurille eläimille. Häkkien ulkopuolella keskellä kaikkea oli lattialle levitetty heinää, jossa seisoimme. Muita ihmisiä meidän lisäksemme ei näkynyt missään.

Kaikki tiikerit ja leijonat nukkuivat sillä hetkellä, mutta mieleeni tuli "muisto" lapsuudesta, jolloin olin ollut vanhempien kanssa siellä aikaisemmin ja olin pelästynyt leijonaurosta, joka oli karjunut vihaisena lasin läpi. Menimme kavereiden kanssa ulos sieltä. Oli kesäistä ja aurinko paistoi kirkkaasti. Puun vieressä makasi kahleissa tiikeri, jonka kaikki jalat olivat "kipsissä" jotenkin oudosti. Oli vähän kuin ne olisivat olleet jotain rautaa tai betonia ne kipsit. Tämä tiikeri nukkui myös. Jostain päättelin, että se on eristetty muista, koska sillä oli jalka poikki tai jotain.

Vaikka tunnelma oli koko ajan tuolla eläintarhassa vähän ahdistava, silti minusta oli "hienoa", että meillä on tällainen paikka, mietin että olisipa kivaa tuoda joku ulkomaalainen kaveri tänne. Mietin myös, miksi vain Korkeasaaresta puhutaan Helsinki Zoona, kun Helsingissä on toinekin eläintarha. :P

Unen lopussa(?) saimme käsiimme kartan, jonka laitaan oli merkitty tuo eläintarha piirrettyjen tiikerien kuvilla. Reittimme varrelle siihen karttaan oli myös piirretty dinosauruksia, ja ajattelin, että niitä en haluaisi kohdata. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 26 Tammi 2016 21:50

En muista viime yön unesta muuta kuin, että olin vanhempieni ja sisarusteni kanssa jossain. Meitä vastaan tuli hiukan vanhempi valkohiuksinen mies. Ne hiukset olivat vähän hassusti sekaisin. Joku oivalsi ja sanoi sen ääneen: "Tuohan on Lou Reed!"

Sitten heräsin ja tajusin: Ei prkle, Lou Reedkin on kuollut! :läps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 02 Helmi 2016 10:47

Oltiin mun mummilla Suvin ja L-S:n kanssa. Oltiin siellä yötä. Aamulla tein mummin kanssa aamupalaa keittiössä ja Suvi halusi osallistua. Suvi varmisti että keitetään teetä ja laittoi kananmunia teepannuun valmiiksi. Yritin kysyä että mitä heevettiä se säätää niin Suvi vaan tyynesti vastas että teestä tulee aromikkaampaa jos siihen veteen keittää kananmunat. Annoin olla ja uskoin, koska kukaan muu ei ollut juomassa teetä, vaan muut ottivat kahvia. :keijo: :virnei:
Kananmunat maistuivat hyviltä, mutta Suvi vähän kritisoi että tee oli oudon makuista. Meille tuli riita niistä kananmunista ja keitin Suville uutta teevettä :virne: Muutoin keittiö oli ihan mummin keittiö, mutta siellä oli heevetisti jotain retropannuja ja kattiloita.

Oltiin sovittu että lähdetään "kylille" kun saadaan syötyä. Paitsi että mun veli olikin mummin kukkaparvekkeella (ei sillä oikealla) ja meidän piti vahtia sitä. Soitin mun isälle ja se oli ihan ihmeissään että mitä se mun veli siellä tekee. Laskettiin se veli oikealta parvekkeelta portaaliin ja palautettiin mun iskälle. Tästä singahdin ite kuitenkin semmoiseen maisemaan missä asuin lapsena. Siellä seisoin hetken bussipysäkillä ihmettelemässä kananmunaleipä kädessä. Seisoskeltuani hetken, tuli eräs naapurissa asunut setä kyselemään että oonko nähnyt Svetua. En ollut, paitsi että Svetu oli naamioitunut valkoiseen peruukkiin ja mennyt just mun ohi. Kerroin tämän valkotukkaisen suht samannäköisen ihmisen menneen mun ohi ja setä lähti sen perään.

:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 03 Helmi 2016 13:24

Nyt oli vuorossa bileeeeet!

Ensin oli semmoiset Pride-bileet, missä eturivissä tanssi toisella puolen lepakoita, toisella puolen homoja ja keskellä drag queeneja ja kingejä. Bileet oli tosi kuumat ja meidän järjestävä taho bailasi lavalla, samalla kun hoiti musaa, mikä tuli auki olevan oven kautta sisältä! Me oltiin terassilla. Joku kävi aina välillä laittamassa takahuonetyylisessä huoneessa biisiä spotifysta soimaan ja sit taas bailattiin. Joku laittoi jonkun ihan ihme biisin ja dragit sai siitä draamaa aikaan. Suosittelin että seuraavaksi soitettais Cristal Snowta, koska se oli pahoittanut mielensä. Snown oma biisi soitettiin ja sit kaikki oli hyvin.

Lähdin bileistä Suville, joka oli muuttanut Töölöön. Siellä oli parveke, jossa Suvilla oli keltaisia kalusteita ja matto. Ne oli tosi kivat. Juotiin siinä viiniä Suvin partsilla kun kuuntelin että onpas tutun kuuloisia ääniä ja katsahdin toisen talon partsille. Siellä oli mun yks kaveripariskunta mitkä joi punkkua ja suunnitteli häitään :keijo: Oli kesä ja ihanan lämmin. Juotiin sitä skumppaa (mistähän se tuli, kun eka oli valkkaria) siinä partsilla. Sitten se loppui ja mentiin sisälle.

Olin kuitenkin omassa kodissa. Olin lähdössä johonkin, ehkä treffeille, en ole varma. Olin sopinut että nähdään kuudelta. Kämppis tuli kuitenkin tosi kivojen tyyppien kanssa meille syömään ja tarjos mullekin. Otin ruokaa ja unohdin kattoa kelloa. Viis vaille kuus tajusin että oon myöhässä. Äkkiä vaatetta niskaan, kengät jalkaan ja menoks. Sit ovella totesin että paskat, en jaksa se tyyppi oli ihan tyhmä ja laitoin viestin etten pääsekään. Istuin muiden kanssa syömään ja juttelemaan. Puhuttiin vanhasta tapauksesta missä bussiin oli eksynyt joku urpå ja sit se kannettiin sisään sinne. :keijo:

Seuraavassa hetkessä ryntäsin ulos vanhasta tiilitalosta Helsingissä. Semmoisesta missä on edessä portaat. Mulla oli jäätävät platform-korkkarit jalassa ja vaan ryysäsin ulos. Siellä oli jotkut bileet ja melkeen kaaduin röökillä olevien syliin. Pahoittelin ja lähdin oikealle talon kulmalta. Siellä alhaalla oli joku jännä mesta ja menin kurkkaamaan että mitäs helmettiä. Sieltä tuli gootin näköisiä ulos ja menin sisälle. Se oli levykauppa. Tiskillä mua vastaan tuli tyyppi joka tuli verhon takaa ja esitteli tyhjiä miekkakoteloitaan ja laukkua. Myyjä päästi sen ulos. Kysyi multa haluanko mä sisälle, mutta sanoin että mulle riittää levyt. Ovesta tuli sisään lisää goottien ja peikkojen näköisiä tyyppejä. Yhdellä oli bofferi mukanaan ja myyjä sanoi ettei sitä saa viedä taakse. Kaveri ei suostunut jättämään bofferiaan tiskille, joten myyjä napsaisi nappia ja totes "ite saitte tän sit aikaan". Paikka suljettiin siltä päivältä. Säännöt oli selkeät, boffferit ja muut asett jää tiskille tai paikka menee kiinni :keijo: Ehdin napata lattialta merirosvoaiheisen flyerin ja kiinnitin käyntikortteja mun kenkien pohjiin. Ulkopuolella yritin irrottaa niitä klemmareita :virne: Annoin sen merirosvoflyerinkin pois, mutta käyntikortit pistin taskuun ja lähdin kävelemään pitkin katua muiden mukana.

Bileitä, outoja tyyppejä, lisää bileitä, ruokaa, juomaa ja kesä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 26 Helmi 2016 12:18

Keijoi unii, kun ei oikeen saa nukuttua kunnolla. :keijo:

Ensin L-S, Suvi ja Wildis oli mun unessa. Mä olin Tukholmassa pyöräilemässä kaupungissa ja odotin että noi tulee sinne kans. Ne oli jossain Oulun korkeudella kuvaamassa maikkarille uutta "väliaikakuvaa" eli sitä minkä päälle tulee logo ja se semmoinen kummallinen musiikki. Olivat tehneet jo kevään ja kesän ja just valmistelivat syksyä. "Aattele, meitä kattellaan telkkarista sit koko vuoden läpi. Aika hurjaa" sanoi Suvi mulle puhelimessa :virne: Odottelin siis siellä Tukholmassa pyöräillen. :keijo:

Pääsin kuitenkin lämmittelemään yhteen virastotaloon. Oli ilta ja jemmauduin siivouskomeroon että voisin jäädä yöksi. Yöllä lähdin tietty hiippailemaan. Päädyin johonkin kerrokseen missä oli Marionin keikan treenit :virne: Sniikkasin itteni sinne tilan takaosaan ja jäin seuraamaan. En kuitenkaan huomannut että Paula Koivuniemi seisoo mun vieressä. Seisoskeltuani siinä hetken Koivuniemi kysyi että kuka mä oon. Sanoin olevani salamatkustaja :virne: Se kelpasi. Kerroin että odotan kavereita, mutta ne on jääneet johonkin jumiin ja siksi kulutan aikaa eksyilemällä ja nyt eksyin tänne. Koivuniemestä se oli surullista ja hän otti mut mukaan heidän seurueeseensa.
Ja sitten taas heräsin vaihtamaan asentoa :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 29 Helmi 2016 21:44

Mä nukuin mielestäni hyvin, mutta näin aika jännäfiiliksistä unta. :keijo:

Olin yhdessä lapsuudenkodeistani. Oli ilmeisesti aamu tai aamupäivä ja oltiin kovasti lähdössä jonnekin. Olimme lämmittäneet myös saunan. Minulla oli hirveä pissahätä, mutta kaikki vessat olivat varattuja. :keijo: Sain jostain fiksun idean, että pissaanpa saunan pukuhuoneen viemäriin.. :pepsodent: Luulin, että kaikki olivat käyneet saunassa, mutta kuulin saunasta ääniä, enkä uskaltanut/kehdannut toimittaa asiaani. :keijoei:

Sitten olimme siskon kanssa meidän yhteisessä huoneessamme. Sisko pakkaili kovasti. Muistan että hänellä oli sellainen iso, puinen sängynaluslaatikko, ja hän pohti kovasti, mitä tekisi sille. Minäkin olin omasta mielestäni saanut kaikki pakattua, vaikken muistanut tehneeni yhtään mitään. Juttelimme niitä näitä, kunnes sisko sanoi:
"Sun herätyskello soi kohta."
"Voi perse," minä vain vastasin.
Siinä samassa tajusin, että tämä olikin vain unta. Harmitti kovasti siskon puolesta, joka oli niin ahkerasti pakannut. :keijo:
Hetken ennen heräämistä ehdin vielä luulla, että on viikonloppu, ja että kello soi "vain" sen takia, että minulla on menoa jonnekin.

Eipä ihme, että olen ollut vähän töttöröö tänään. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 11 Maalis 2016 21:53

Näin aika söpistä unta. Pahoittelen jo etukäteen, uneni kuulostaa vähän 10-vuotiaan fanitytön kirjoitukselta. :P

Olin jossain talossa, jossa oli kamalasti ihmisiä. En tiedä, oliko se kahvila, vai oliko siellä jotkut juhlat. Puhuin serkuistani tai hengailin serkkujeni kanssa, kunnes paikalle tuli Robin. :keijo: Hän oli ilmeisesti myös serkkuni. En oikein tiedä, mihin minun piti siellä talossa mennä, mutta Robin otti kädestäni kiinni ja johdatti minut kaikkien niiden ihmisten läpi toiseen osaan taloa. Hän puristi lujaa kädestäni, eikä hetkeksikään päästänyt irti. :hullu: Nauratti aikasta lailla kun heräsin, mutta oli tuo silti aika liikkis uni. :hullu: Robin oli vähän kuin mun suojelusenkeli. :P

(Eli mun suojelusenkelit on näköjään Antti Holma ja Robin. :lanppu: :keijo: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 17 Maalis 2016 06:37

Nyt oli taas unitykitystä.

Oltiin saaressa/mökillä erinäisten ihmisten kesken. Siellä oli mun veljet, sisko ja käly, niiden lapset, muutama mun kaveri ( mm. vanhoja koulukavereita, suvi, teatterityyppejä). Keskellä olkkarin pöytää oli paketti, joka vaan oli. Kukaan ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota.
Tehtiin makkara-nakkisoppaa ja mietittiin että kuka nukkuu missäkin. Pihalla kävi yks teatterityyppi koiran kanssa polttamassa tupakkaa. Kaikkea ihmeellisiä pikkujuttuja oli ja lopulta se pöydällä ollut paketti lyötiin mun syliin :keijo:
Aloin avaamaan sitä ja kerros kerrokselta sieltä tuli esiin erilaisia kannustavia kortteja. Lopuksi oli mummin tekemä "se sinun XXXsi on kovin ankea ja väkivaltainen ihminen. Älä anna sen vaikuttaa itseesi ja vetää sinua alaspäin, koska olet paljon enemmän. Säilö tämä nyt sydämeesi. T. Mummi" :keijo: (XXX on nimi) Tämän lisäksi oli erilaisia Antti Tuiskun kuvia ja kondoomeja :rolf: Ja pikkuinen skalpelli. Porukkaa nauratti ympärillä muttei niiden merkitys selvinnyt. :rolf:
Heräsin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron