Musiikin ilmoitusluonteinen

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Heinä 2008 02:12

Oon todennut, että suurimmalla osalla ihmisistä on ihan vääristynyt kuva 1990-luvun hyvästä musiikista ja siitä minkä pitäisi herättää ysärinostalgiaa. Mitä hienoa noissa hemmetin Dr. Albanin ja Sin with Sebastinganngsnin renkutuksissa oikein on?

:epäilevä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja lightlykilled » To 03 Heinä 2008 14:21

joo-o. ostin viime viikolla vihdoin Euroopassa julkaistun Black Light Burnsin cdn.
oon vuosia oottanu uutta materiaalia Wes Borlandilta ja nyt tietenki odotukset korkialla ja ihan tohkeissaan kuuntelin levyä meneen kertaan.
no, ihmettelin kovasti että miksi ketussa meidän korvia ja herkkää mieltä on suojeltu sensuroimalla kaikki kirosanat? :epäilevä:
nyt selvisi.
"A person who will remain unnamed that works for our label sent the "Walmart"* version of our master to Edel (our record label in Europe). That version has all of the cuss words censored, and that's what you've been hearing if you bought the album in Europe."
:läps:

mutta onneksi:
"After discussing several solutions, the one that has come to make the most sense is to create a special website for the people who bought the European version of the record. Once the site is launched, in the very near future, you'll be able to download high quality versions of the songs on Cruel Melody that were censored."
Wes :hymyhali:
Avatar
lightlykilled
 
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 30 Kesä 2008 00:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja theia » To 03 Heinä 2008 14:47

Mä haluisin jotain uutta kuunneltavaa taas... jotenkin tuntuu että elän jossain tyhjiössä kun ei ole uutta musiikkia tai vaikka uutta levyä hypisteltävänä. En vaan oo syttynyt tohon netissä bändien/biisien kuuntelemiseen, haluan konkreettisesti sen levyn käsiini. :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Shay » To 03 Heinä 2008 19:03

Rulla kirjoitti:Ysärikuukausi :O: Soittaako ne pitkin päivää ysäriä? :täpinä:

Aina välillä joo. :virne: Tännään tais tulla ainaki 2unlimitedin 'No Limit' ja Scooterin
'How much is the fish'. En muistanu, että Scooter oli noin hyvä. :superhymy:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Rulla » To 03 Heinä 2008 22:09

Lyyra kirjoitti:Mitä hienoa noissa hemmetin Dr. Albanin ja Sin with Sebastinganngsnin renkutuksissa oikein on?
:epäilevä:


En itsekään rakasta ihan kaikkea ysäriä rajattomasti (Scooter :epäilevä:), mutta useimpiin ralleihin liittyy
muistoja vanhoista kavereista, kummista reissuista ja jalkojen tamppaamisesta kipeiksi milloin missäkin
discossa. Lisäksi tuon ajan musiikki tuntuu jotenkin..viattomammalta. Kaikki on jotenkin kepeämpää,
valoisampaa ja hauskempaa, kun nyt tunnutaan rypevän kaikessa synkässä, pahassa ja raskaassa. Eihän
noita kauaa jaksa kuunnella putkeen, mutta noin sillointällöin kuultuna, muutama tänä päivänä harvemmin
kuultu ralli piristää kummasti päivää. *kröh*Ihan kuin ei omasta sillisalaatti-levyhyllystä ysäriä löytyisi..*kröh*
An attitude is a terrible thing to waste.
Avatar
Rulla
 
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:33
Paikkakunta: Åbo

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Heinä 2008 03:09

Rulla kirjoitti:mutta useimpiin ralleihin liittyy muistoja vanhoista kavereista, kummista reissuista ja jalkojen tamppaamisesta kipeiksi milloin missäkin
discossa.

Ai. No en voi ymmärtää kun mulla ei oo kavereita, enkä käy discoissa.

On munkin levyhyllyssä ysäriä (ja paljon), mutta se onkin hyvää ysäriä. Nuo euroteknonjytkeet vois mun mielestä käydä pyyhkimässä historiasta pois. Ne sai mut vihaamaan syntikkapoppia niin maan penteleesti. Onneksi löysin parempaakin. Tartteis sen Deloreanin vaan.. :raps:


Joo pitää ehkä rauhottua. Ei mulla oo tapana tälleen, anteeksi.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 04 Heinä 2008 04:01

Lyyra kirjoitti:
Rulla kirjoitti:mutta useimpiin ralleihin liittyy muistoja vanhoista kavereista, kummista reissuista ja jalkojen tamppaamisesta kipeiksi milloin missäkin
discossa.


On munkin levyhyllyssä ysäriä (ja paljon), mutta se onkin hyvää ysäriä.


Rullalle: Komp komp
Juurikin ne muistot ja tilanteet tekee kappaleisiin sen oman mausteensa.
Myös iloisuuteen liittyvä pointti oli osuva. Kuuntelen nykyään pääosin Viikatetta.

Tuo Lyyran jälkimmäinen ilman perustelua "hyvästä" on yksinkertaisesti ärsyttävä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Heinä 2008 04:31

No mutta oonkin ärsyttävä ihminen. Anteeksi taisin jo pyydelläkin. Ei mulla yleensä oo tapana mollata toisten musamakua, enkä vihaa oikeastaan mitään musaa - paitsi tuota 90-luvun listahittiteknoa ja ehkä vähän reggaetä.

Ehkä oon vaan kateellinen kun teillä on noin hyviä muistoja johonkin musaan liittyen - ei mulla vaan. Mun ysärinostalgia liittyy rokkiin ja räkäiseen rääkymiseen, ja nekin muistot on keksittyjä.

Sitä paitsi viatonta ja iloista musiikkia voi tehdä paremminkin (kuunnelkaa vaikka Karkkiautomaattia). Oon vaan periaatteesta vastaan tota teknorenkutusta, koska olen katkera lehmä. Jos jotain musaa on koskaan tehty rahan ja trendin ja kaupallisuuden takia, niin tuota.

Olen puhunut.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja theia » Pe 04 Heinä 2008 08:23

Niin mitä se hyvä ysäri nyt sitten oli?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 04 Heinä 2008 08:49

theia kirjoitti:Niin mitä se hyvä ysäri nyt sitten oli?


Brittipoppia, kuten Suede, Pulp ja Stone Roses.

Jenkkipunkkia, kuten Bad Religion ja NoFx.

Jenkkirokkia, kuten Sugar, Pearl Jam, Screaming Trees ja Soundgarden.

Muniinpuhaltelua, kuten Teenage Fanclub ja All About Chad.

Se on sitä hyvää ysäriä mulle. Ysäritekno ei nykyään niin ärsytä, mutta 90-luvulla se oli kyllä typerintä ja ärsyttävintä musiikkia, mitä tiesin.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja theia » Pe 04 Heinä 2008 09:22

Hyvähuono ysäri on sitten taas ihan eri asia :virne: Eli just toi tekno-poppi-musa, jota baarissa on ihan mahdottoman kivaa kolmen promillen humalassa tanssia..
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 04 Heinä 2008 09:33

LazyBastard kirjoitti:
theia kirjoitti:Niin mitä se hyvä ysäri nyt sitten oli?

Brittipoppia, kuten Suede, Pulp ja Stone Roses.

...


Suede! Pakko tonkia jostain sitä, kyllä mulla sitä jossain on. Suede :hymyhali:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 04 Heinä 2008 09:53

Ja mä en ysäriaikaan vihannut mitään muuta niin paljoin kuin niitä brittipopin ihmisiä. Välitön oksennusreaktio. En vaan tajunnut sitä, enkä vieläkään tajua. Meilläpäin ihmiset vielä oli vielä jossain britti-buumissa mukana. Vertaisin sitä tämän hetken j-rock-villitykseen. Pukeuduttiin "brittiläisittäin" ja kaikki oli brittiä.

Mulle hyvä ysärimusa on Madonna, Ace of Base ( :virne: ) ja Roxette. Jossain siellä menee myös Army of Lovers, Scooter ja muut hyväthuonot teknot. Madonna julkaisi tuohon aikaan yhden mun ehdottomista lemppareista; Bedtime Storiesin.

Voi niitä muistoja :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 04 Heinä 2008 10:46

Kibaya kirjoitti:Madonna julkaisi tuohon aikaan yhden mun ehdottomista lemppareista; Bedtime Storiesin.


:femmat:
Secret oli se biisi, joka innosti mut uudelleen Like a Prayerin jälkeen kuuntelemaan
Madonnaa. Prayer on kyllä edelleen mun mielestä paras Madonna-levy, mutta Bedtime
Storiesia on imo mollattu vähän turhan paljon. Samoin Eroticaa, silläkin on muutamia
loistavia veisuja.

(Mä nyt käyn tänään näemmä vaan komppailemassa kaikissa ketjuissa, sorry :virne: )
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 04 Heinä 2008 12:41

Sippura kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Madonna julkaisi tuohon aikaan yhden mun ehdottomista lemppareista; Bedtime Storiesin.


:femmat:
Secret oli se biisi, joka innosti mut uudelleen Like a Prayerin jälkeen kuuntelemaan
Madonnaa. Prayer on kyllä edelleen mun mielestä paras Madonna-levy, mutta Bedtime
Storiesia on imo mollattu vähän turhan paljon. Samoin Eroticaa, silläkin on muutamia
loistavia veisuja.



:femmat:.
Mä olen ihan kipinänä Human Naturesta. Se biisi on ihan mieletön ja video vain täydentää sitä nahka-asuineen, köysineen ja chihuahuoineen :virne: .

Erotica on kanssa mun mielestä saanut ihan turhaa dissausta osakseen ihan sen ajan imagon ja 'erotica'-kirjain julkaisun vuoksi. Levyn nimikkobiisi herätti paljon paheksuntaa ensimmäisenä sinkkuna -92. Kirja tuli mun mielestä aika yksiin levyn kanssa ja niin moni ihminen on yhdistänyt ne samaksi asiaksi. Esim. biisi Bad Girl on aivan mahtava. Ja Rain tulee usein esiin kun puhutaan hiteistä, harvan tietäessä sen olevan Eroticalta. Tälle levylle on kuitenkin helppo olla :nirppa: - asenteella ja ennakkoluulot puhuvat puolestaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 04 Heinä 2008 13:27

Eikös sen kirjan nimi ollut Sex, jos vähän saa nillittää :tilt:

Hyvistä biiseistä Eroticalta mainitsen vielä Deeper and Deeperin, se on
ihan ehdoton bilefiiliksennostaja :jami:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja theia » Pe 04 Heinä 2008 13:38

Human Nature videoineen on kyllä ihan kirosanan hieno. Lapsena se tosin oli vähän liian raju.

[nolo tunnustus]Secretissä mä luulin muksuna, että se laulaa että sen vauvalla on salaisuus... :virne: [/nolo tunnustus]
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 04 Heinä 2008 13:40

No niinpäs oli. Tässä se taas nähdään.
Mulla pyöri samaan aikaan päässä erotican video, jossa on yksi pätkä mistä on kuva siinä kirjassa. Että näin. My bad.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 04 Heinä 2008 14:38

Tuli tuosta Erotican videosta mieleen, että mun Girlie Show'n DVD on
ollut jo jonkun aikaa hukassa. Pitäisi varmaan ostaa uusi ja katsoa
keikka läpi :raps: Se on aika huikea spektaakkeli.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Plei » La 05 Heinä 2008 15:00

LazyBastard kirjoitti:
theia kirjoitti:Niin mitä se hyvä ysäri nyt sitten oli?


Brittipoppia, kuten Suede, Pulp ja Stone Roses.

Jenkkipunkkia, kuten Bad Religion ja NoFx.

Jenkkirokkia, kuten Sugar, Pearl Jam, Screaming Trees ja Soundgarden.

Muniinpuhaltelua, kuten Teenage Fanclub ja All About Chad.

Se on sitä hyvää ysäriä mulle. Ysäritekno ei nykyään niin ärsytä, mutta 90-luvulla se oli kyllä typerintä ja ärsyttävintä musiikkia, mitä tiesin.


:femmat: Lisään tuonne vielä Nirvanan. :sydän:

Mäkään en juurikaan kestänyt noita dance-juttuja 90-luvulla. (Paitsi Bäkkäreitä kuuntelin tovin. :virne: ) Nykyään sietokyky on jo alempana ja joskus saatan jopa innostua joistain ysärihiteistä, mutta enimmäkseen ne ovat kyllä sellaista kuraa ettei mitään järkeä. Scooter, Aqua ja muut vastaavat aiheuttavat oksennusreaktioita. Eli siis tarkemmin sanottuna suurin osa eurodancesta. Olkoonkin, että niihin biiseihin jotain teinimuistoja liittyisi. Ja liittyykin. Mutta ei vaan pysty kuuntelemaan sellaista kakkaa.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Emilia » La 05 Heinä 2008 19:48

Shaggyn ja muun (kakkamusiikin) lisäksi ysäri on mulle Prodigya, Nirvanaa, Bomfunk MC'siä, Scooteria, Rasmusta, Juustopäitä, Apulantaa, poikabändit.. Jopa Tyävyö tuo mieleen kauniita muistoja. :D Ei kovin katu-uskottavaa, mutta sitä en kyllä ikinä ole statukseeni hakenutkaan.

Ysäritekno, kaikki 2Unlimited, LaBouche, Erotic... Yyh, hirveetä kakkaa, mutta kun muistaa ne ihmiset, jotka kuunteli moista, tulee mieleen kivoja asioita. Ikävää, jos kaikilla ei sellaisia muistoja ole. :(

Ysärimusasta muistuu mieleen lähinnä yhden hitin ihmeet. Lou Bega, Macarena.. mitä kaikkea. :D Ysäri :hymyhali:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Gluu » Ti 08 Heinä 2008 12:35

Kymysys:

Olen perjantaina menossa katsomaan Springsteenin Brucea Olympiastadionille. Lippu kertoo, että portit avataan
klo 17.00, mutta mistä löydän tiedon siitä, että mihin aikaan soitto alkaa? Vai onko jollakulla kokemusperäistä
tietoa siitä mihin aikaan mun kannattaa raahata itseni paikalle?
Avatar
Gluu
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 13:20
Paikkakunta: 33500

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja tiipetti » Ti 08 Heinä 2008 15:15

Hei Gluu.

Sama vaiva, eli perjantaina kutsuu Bruce. Konsertin alkamisesta ei ole varmaa haisua, mutta veikkasin, että soitto
käynnistyy stadionilla klo 20 tienoilla. Niin ainakin viimeksi The Bossin keikalla kävi. Kannattaa kuitenkin käydä
kuikuilemassa Live Nationin sivuilta tarkempaa infoa, mikäli he sellaista sinne loppuviikosta lykkäävät. Nyt siellä
kerrotaan vain, että keikka lopahtaa viimeistään klo 23.

En tiiä, oliko tästä apua, mutta piti ainakin yrittää päteä. :annahymy:
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
Avatar
tiipetti
 
Viestit: 270
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 18:54

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Walker » Ti 08 Heinä 2008 18:09

Suosittelen tuota tiipettin Live Nation vinkkiä jos sinne infoa ilmestyisi.

http://meteli.net/tapahtuma/103838 ilmoittaa
Pe 11.7.2008 20:00

Edelliskerralla soitti jotain 3h ja muistin mukaan Bossin soitto
olisi tapahtunut noin 20-23 välillä

mutta hyvää konserttia konserttiin lähteville, myös Suville :tilt:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja theia » Ti 08 Heinä 2008 23:26

Voi vitsi. Katatonia :sydän: Last fair deal gone down on niiiin hyvä. :sydän:

Tosin, mulla on ollut tää levy jo, sillon 2001, mutta myin sen pois kun en tykännyt tarpeeksi, ja tuli vaan huonoja muistoja. Nyt on unohtuneet huonot muistot sun muut, ja it's pure love :sydän:

Tonight's Music, Passing Bird, Don't Tell a Soul... :sydän:

Miksi ihmeessä mä sytyn tälle vasta nyt? Ainakin on musiikillinen tyhjiö täytetty. :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron