Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 05 Kesä 2016 20:21

Veljenpoika täytti 4.
Tehtiin sille vähän tarjottavia kälyn kanssa.
:keijo:
Listalla oli Turtles-kakku (ilman kananmunaa), raparperipiirakka, fetapiirakka, vaniljakastiketta, pitsaa ja siemennäkkäriä. Kälyn sisko teki juustokakun. Juustokakkuun liittyi draamaa ja siitä seurasi riitaa. Sisko teki kiilteen kiireellä ja lisäsi sen liian aikaisin kakun päälle ja se valahti osittain sitten kakun sisälle. Siskon mielestä kakku olisi pitänyt heittää roskiin :jaaha: ja muuta ihmeellistä negailua. Kälyn äiti pistettiin leikkaamaan mansikkoita ja koristelemaan kakku jotenkin. Makuunhan se kiilteen vajoaminen ei vaikuttanu mitenkään. Yritin selittää sitä sille puhelimessa, mutta se vain hoki että hän ei enää ikinä tee mitään :jaaha: :läps: Lopulta kaikki meni ihan hyvin ja se siskokin rauhoittui.

Ite tein Turtles-kakun. Tai siis Michelangelo-kakun. En ole aiemmin tehnyt sokerimassasta koko kakun koristeluja, joten vähän jännäkakkaa oli ilmassa. Kävi kuitenkin niin että massaa oli todella, todella hintsusti. Siitä piti kaulia aika ohut että se riitti koko kakkuun. Näin ollen se oli aika hepponen. Ettei sitä voinut hirveästi tökkiä. Koristeltiin perusjutut edellisenä iltana ja jätettiin piirtämällä viimeistely seuraavaan päivään. Aamulla se kuorrute oli todella, todella hepponen. Parissa kohtaa ihan vetinen, koska kakku oli alta kostea. Oli vähän jännä piirrellä kun ei voinut ottaa mistään tukea ja se oli parissa kohtaa ihan suoraan sanottuna lirua. Mutta hyvin se meni! Sain piirrettyä kuviot ihan hyvin, kunhan vain käytin sitä aina välillä jääkaapissa. Sankari oli ihan myyty.
Munattoman kakun teko epäilytti ensin, mutta yhdessä kälyn kanssa saatiin kuitenkin se todella hyvin onnistumaan. Maku oli jännä, mutta kakku oli maukkaampi mitä tavallinen munavaahtokakku. Sokeriakin oli vähemmän!

Jännä kyllä miten jotkut ihmiset pelkää uuden maistelua. Siemennäkkäriä vierastettiin tosi paljon alkuun. Samoin sitä kakkua ja raparperipiirakkaa. Niitä perinteisiä suolaisia tarjottavia kehuttiin vähän ehkä liikaa, eikä meinattu maistaa niitä uusia juttuja. Yksi vieraista jopa kysyi että miksei tehty kananmuna-allergiselle omaa kakkua ja muille "sitä tavallista", perusteilla "kun ne on aina niin hyviä teillä". Joo... No, en kommentoi.

Nyt väsyttää. Paljon. Huomenna töihin. Tuntuu kyllä että ois tarvinnut vapaapäivän :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 06 Kesä 2016 10:02

Veljen ylppäreissäkin aiheutettiin kyllä draamaa erikoisruokavalioruoalla. Kun suvussa on gluteenittoman, munattoman ja maidottoman ruokavalion ihmisiä...ja yksi vegaani, (melkein?) mikään ruoka ei ollut ilman -ton päätettä. :keijo: Osaa ihmisistä sai vähän ohjeistaa, että kaikkea saa ottaa, vaikka niissä erikoisruokavaliomerkinnät onkin. Meinasivat hämmentyä täysin, kun kaikessa oli joku kyltti. :keijoei:

"Kerma"kakkua oli kahta: gluteenittomana ja vegaanisena. Tavallinen voileipäkakku oli ainoa "normaali" ruoka. Se oli kai vain laktoositon. :keijo: Vegaaninen voileipäkakku oli todella hyvää. :tipahdus: Samoin gluteenittomat, maidottomat suklaamuffinit. Ja yhdet vegekeksit!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 06 Kesä 2016 20:02

Sain sitten migreenin työmatkalla. Aattelin että saan sen haltuuni särkylääkeillä, mutta ei :ei: Lähdin töistä pois kesken päivän. Siis mun hurjan neljän tunnin päivän. :epäilevä: Mutta minkäs teet kun ei voinut pitää silmiä auki ja oksetti niin että teki mieli tonkea sormet kurkkuun. Kokeilin mitä käy kun pidän kylmäpussia otsalla pimeässä. Se helpotti, mutta palatessani takaisin työpisteelle kipu paheni ja se riitti mulle. Vähän otti päähän, mutta omien rajojen tunnistaminen teki hyvää.

Kotona otinkin ja suuntasin suoraan nukkumaan, vaikka se olikin vähän outoa :keijo: Siis ajatuksellisesti niin että meen päivällä nukkumaan. Nukkuminen kissojen (molempien!) kanssa kuitenkin tehosi. Shinya nukkui suurimman osan mun päällä ja Myyyyy mun vieressä, pylly kämmenellä :D

Migreeni meni ohi. Onneksi. Nyt pitää vaan ensi yönä nukkua kunnon yöunet.

Iltaviihteenä tänään kuitenkin Tuusi Tuusinen, kun oli pieniä logistiikka-asioita :keijo: Tässä me nyt kattellaan piirrettyjä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 09 Kesä 2016 15:18

Flunssathan on sitä varten että voi a)hoitaa asioita ja b)katsoa paljon lempisarjaansa. Ainakin tämä flunssa on.
Eilen oli selkeästi kuumetta ja kai tänään aamullakin.
Eilen hoidin sosiaalitoimiston kanssa asiota kuntoon ja tänään vammaispalvelun kanssa. Kiva asioida kun ääni on ihan maassa ja vähän viskibassoinen :keijo:
Nenäkannulla oon huuhdellut onteloita, mutta ei kulje ei.

Onhan tässä vielä pari päivää aikaa sairastaa :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 10 Kesä 2016 21:51

Noita painojuttuja suuntaan ja toiseen saa kyllä kuulla uskomattoman paljon. Oon jättänyt omaan arvoonsa, ja pahimpien kommenttien jälkeen sanonut pojalle, että oot just hyvä noin, vaikkei se ite vielä ymmärräkään.

Lähdettiin mökille maanantaina Pomppiksen siskon perheen kanssa. Illalla siskon mies oli vuoteenomana. Keskiviikon vastaisena yönä oksensin. Keskiviikkona iltapäivällä Pomppis oksensi. Illalla poika oksensi.

Ei stana... Se oli hirveetä. Eilen päästiin kotiin, kauhee pyykkirumba ja paikkojen pyyhkiminen ollut siitä asti käynnissä. Yhhyh.

Lisäksi poikaa pisti ampiainen. Kahdesti. Sisällä. Ei ihan paras lomanaloitus.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 10 Kesä 2016 21:54

Noi erikoisruokavaliot nykyään.. :keijoei: Tekee melkein mieli sanoa, et tuokaa omat eväät,jos on niin vaikeeta.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 10 Kesä 2016 22:12

Emilia kirjoitti:Noi erikoisruokavaliot nykyään.. :keijoei: Tekee melkein mieli sanoa, et tuokaa omat eväät,jos on niin vaikeeta.

:friikki:

No, minkä sille voi, jos suvussa on allergikkoja ja keliakikkoja. :sori: Voi olla, että ymmärsin nyt jotain väärin, mutta ei kyllä ole vieraan vika, jos ei voi jotain syödä! Mua taas ottaa päähän sellainen piiloagressiivinen asenne allergikkoja kohtaan. Aivan niin kuin me tahallamme olisimme allergisia. :viha:

(Ei siitä nyt kovin paljon ylimääräistä vaivaa ole, että ottaa ihmiset huomioon. Toki, jos on miljoona allergiaa, on hankalaa, mutta silloin ihmisellä kyllä yleensä onkin eväät mukana.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » La 11 Kesä 2016 09:34

En tahdo olla piiloaggressiivinen tai haastaa riitaa, mutta eikö sen nyt kuitenkin pitäisi olla isäntäväen päätettävissä, mitä tarjotaan. :sori: Nykyään kai on jo itsestäänselvyys tehdä laktoositonta, ehkä jopa maidoton, miksei gluteenitonkin, jos tuttavissa on enempikin keliaakikkoja. Monet kyllä välttää sitä, tätä ja tota joko periaatteesta tai "omaksi huvikseen", jolloin ei mun mielestä voi olettaa, että tarjolla olisi aina itselle sopivaa. Jos joku jaksaa tehdä tarjoilut huomioiden kaikki mahdolliset allergiat ja ruokavaliot, hieno homma. En vaan pitäisi sitä itsestään selvänä.

Pahoittelen huonoa huumoriani ja itseilmaisuani.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 11 Kesä 2016 11:25

Jos erikoisruokavalioihin sanoisi kaikille että tuokaa omat eväät, voisi käydä jääkaapit ahtaiksi. Helpompi tehdä semmoista mikä käy useammalle allergikolle. Toki se on isäntäväen päätettävissä, mutta jos on tiedossa että joku on allerginen niin on kohteliasta ottaa se huomioon. Itse enää lievästi allergisena toteaisin varmaan ettei mun tarvi sitten mennä niihin juhliin missä allergioita ei voida ottaa huomioon. Pitäisin viestiä ehkä vähän moukkamaisenakin, nykyisin kun kuitenkin lähes kaikkiin allergioihin on löydettävissä tarjottavia. Eri asia jos on niin pahasti allerginen että itse tiedostaa sen oman ruokavalionsa hankaluuden. Esimerkiksi yhden immunologisen sairauden hoito on suurimmalti osin ruokavalio mikä on täysin hiilihydraatiton. Tämmöisessä vaiheessa on varmasti helpompi tuoda itse tarjottavat kuin keliaakikolla. Tai edes vegaanilla.

Piiloagressiivisuus (ei kohdistu kehenkään) allergisia on tosi nuivaa. Ei sitä itse ole valinnut sitä että keho reagoi tiettyihin aineisiin. Itseäkin ottaa päähän se ettei voi syödä kesällä vesimelonia, ja useissa paikoissa joutuu vielä poistumaan paikalta jos joku muu syö. Salaattipöydästä en uskalla enää ottaa niitä mitä on meloonin vieressä, kun pari kertaa on tullut oltua kipeenä monta päivää sen jälkeen kun on syönyt kurkkua mihin se melooni on koskenut.
Joidenkin mielestä se on hysteriaa, joidenkin mielestä nirsoilua ja joidenkin mielestä mitä ikinä. Allergia on allergia. Ruokavalio on ruokavalio. Usein halu noudattaa jotain rajoitteita lähtee siitä että kokee voivansa paremmin ilman näitä ruoka-aineita. Varsinkin mikäli tiedottaa omasta ruokatilanteestaan ajoissa, on jokseenkin ylimielistä olla ottamatta sitä huomioon.

Nuo meidän järjestämät juhlat lähtikin siitä, että kun yksi ei voi syödä kananmunaa, on helpompi tehdä tarjoilut sen mukaan että kaikki muut voivat syödä munattomia tuotteita ja tämä yksi saa syödä samaa kuin muut. Saa kuulua joukkoon, eikä leimaannu oman tarjoilunsa vuoksi. Muutamat oudoksuivat tätä alkuun, mutta pidemmän päälle totesivat että onpa kiva kun ei tarvitse miettiä mitä se muna-allergikko voi syödä. Vaikka kyse oli vain yhdestä aineestä tässä kohtaa, niin hyvinkin niistä leipomuksista olisi saanut myös gluteenittomat ja maidottomat. Minkä havaitseminen oli mulle itelleni tosi avartavaa. Kyse on siitä että löytyy halua tehdä semmoista mikä ei ole normaalia ja uskaltaa kokeilla. Sen sijaan että suhtautu penseästi siihen että joutuu tekemään jotain lisää tai erilailla.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » La 11 Kesä 2016 12:06

Lähinnä itse mietin noita vapaaehtoisia ruokavalioita, en niinkään allergioita.

Siltikin se voi jollekin olla oikeasti tosi iso vaiva alkaa miettiä kaiketonta tarjottavaa, jos repertuaariin kuuluu joku peruskinkkupiirakka ja mansikkakakku. Leipomosta tilattuna kaikettomat on aivan älyttömästi kalliimpia, mikä taas voi olla jollekin este tilata valmiina.

Tietty, jos kysyy vaikka juhlakutsun yhteydessä ruokarajoitteet, ne tulee huomioda. Aika nuivaa on myös nykypäivänä tarjota kasvisruokana kalakeittoa...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 11 Kesä 2016 12:33

Kalakeittoa kasvisruokana? :keijoei: :läps: Vähän niinkö se mitä mä sain ysärillä kasvisruokana - porkkanaa eri muodoissa viikon ajan :keijoei:

Voihan se olla tosi iso vaiva, jos siitä tekee itselleen ison vaivan. Mun mielestä. Koska kaikesta saa ison vaivan jos sen asian niin näkee. Okei, se maksaa sen vaivan että etsii reseptin sille kaikettomalle ja tutustuu uusiin raaka-aineisiin. Kun taas perinteisen kinkkupiirakan voi tehdä sillä kaapista (tai päästä) löytyvällä reseptillä. Siihen nähden varmaan onkin "vaivaa".

Jos sukuun tai kutsuttuihin vieraisiin kuuluu kaikettomia tarvitsevia ihmisiä niin kyllä ne jotenkin sopisi ottaa huomioon. Tai jättää kutsumatta.
Myönnän että keijobileissä sen miettiminen mitä syömistä marskilla on, että ei koe itseään ulkopuoliseksi on ajatustyötä vaativaa, muttei mahdotonta. Nyt mulla ois taas jopa ideoita mitä kokeilla, mutta kai tää on jotenkin myös kiinni siitä minkälainen ihminen niitä juhlia järjestää. Ja minkälaisista juhlista on kyse. Pikkujuhlia varten jonkun seittemän eri sortin piirakan vääntäminen voi ollakin liiallista, mutta sitäkin meinasin sillä että yhdistää eri vaihtoehtoja samaan jos mahdollista.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 11 Kesä 2016 12:59

Kibaya kirjoitti:Jos erikoisruokavalioihin sanoisi kaikille että tuokaa omat eväät, voisi käydä jääkaapit ahtaiksi. Helpompi tehdä semmoista mikä käy useammalle allergikolle. Toki se on isäntäväen päätettävissä, mutta jos on tiedossa että joku on allerginen niin on kohteliasta ottaa se huomioon. --- Varsinkin mikäli tiedottaa omasta ruokatilanteestaan ajoissa, on jokseenkin ylimielistä olla ottamatta sitä huomioon.

:femmat:

Ja jotta asiat eivät olisi liian yksinkertaisia, täytyy vielä todeta, että lapsuudenkotini seudulla on tapana ilmoittaa ylppärikutsu paikallislehdessä. Esim. munattoman ruokavalion ihminen ei ollut paikalla. Niin paljon vanhaa ihmistä kuitenkin kunnioitamme, että emme etukäteen kysele, pääseekö paikalle vai ei. Ei jaksamistilannetta tiedä aina etukäteen. Mieluummin vain varautuu siihen, että hänkin pääsee paikalle. :sydän:

Emilia kirjoitti:Lähinnä itse mietin noita vapaaehtoisia ruokavalioita, en niinkään allergioita.

Siltikin se voi jollekin olla oikeasti tosi iso vaiva alkaa miettiä kaiketonta tarjottavaa, jos repertuaariin kuuluu joku peruskinkkupiirakka ja mansikkakakku.

No, ehkä sellaisen olisi aika opetella jotain muutakin tekemään. Eihän sitä väkisin kannata ihan kädetön olla. Kyllä jokainen osaa vaikka salaatin tehdä ja ostaa vaikka riisikakkuja, jos ei muuta viitsi yrittää.

Koen hyvin usein vähättelyä allergiani suhteen, joten erityisruokavalioden parjaaminen ottaa päähän erityisen paljon, sillä monet ajattelevat ruokavalioni olevan enemmänkin vaihtoehtoinen ruokavalio. Niin lienee myös monella viljattomalla,ei keliaakikolla. "Kyllä minä ainakin mieluummin söisin juustoa ja kärsisin nuhasta kuin jättäisin sen pois." Heidän on mahdotonta käsittää, että jos on 20 vuotta ollut nuha ja limaa enemmän tai vähemmän kurkussa, maidottomuudella saavutettu olotila on taivas. Varsinkin, kun monesti oireet kestävät päiviä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 11 Kesä 2016 13:46

marenkienkeli kirjoitti:Koen hyvin usein vähättelyä allergiani suhteen, joten erityisruokavalioden parjaaminen ottaa päähän erityisen paljon, sillä monet ajattelevat ruokavalioni olevan enemmänkin vaihtoehtoinen ruokavalio. Niin lienee myös monella viljattomalla,ei keliaakikolla. "Kyllä minä ainakin mieluummin söisin juustoa ja kärsisin nuhasta kuin jättäisin sen pois." Heidän on mahdotonta käsittää, että jos on 20 vuotta ollut nuha ja limaa enemmän tai vähemmän kurkussa, maidottomuudella saavutettu olotila on taivas. Varsinkin, kun monesti oireet kestävät päiviä.


Mun mielestä toi "kyllä minä ainakin..." -tyylin kommentointi on semmoista etten siedä sitä yhtään. Ihminen asettaa itsensä toisen yläpuolelle ja vähättelee allergiaa/ongelmaa. Semmoista kummallista pätemistä, kun ei löydy empatiakykyä toiselle. :epäilevä:
Tätä tarkoitan sillä, että usein ihmiset tekevät ruokavalionsa suhteen valintoja jättää jotain pois voidakseen paremmin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 20 Kesä 2016 12:24

Iloisesti oltiin Sodiksessa uutisten ulkopuolella :pilvi:
Eilen luin viikonlopun otsikon iltapulun seinämainoksesta ja vähän järkytyin Sulo Aittoniemen kuolemasta.
Uutispimento teki oikeasti hyvää. Toki oli niin paljon ohjelmaa ettei ehtinyt kiinnittää huomiota :keijo:

Olipa ihanat vilmit ja vestarit. :tilt:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 22 Kesä 2016 21:15

Mit vit? Söin 4 päivää sitten poppareita. Tänään tarttui purkkaan isohko pala maissin kuorta. :friikki:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Kesä 2016 21:33

Olipa kiva juhannus.
Ei yhtään napeksi mennä huomenna töihin.
Ens viikko on myös Pride :sydän:
Ehkä siksikään ei hirvittävästi kinostele. Olisin mielummin siellä käyttämässä voimavaroja kuin kökkimässä sisätiloissa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » To 30 Kesä 2016 10:28

Oltiin Pötkylän kanssa tiistaina Helsingissä käymässä siskon luona, jonne tuli myös siskon ja mun yhteinen ystävä. Junamatka siskolle meni semiok. Sisko teki hyvää ruokaa, tarjoili kinuskimokkapaloja ja keitteli kahvia. Kotiin lähtiessä show vasta alkoikin: Pötkylä kakkasi. Muuten tietty ihan normi tilanne, mutta viimeinen vaippa oli käytetty (joita oli reilusti mukana, mutta yks liian vähän :keijo: ) :keijo: No, siinä valintoja punnitessa todettiin, että lähetään kaikki kauppaan - mä käyn hakemassa vaippoja kaupasta ja sisko & ystävänsä menee terassille, niin pääsen vaippaa vaihtamaan ravintolaan :virne: Jätin Pötkylän siskon syliin (huusi vaunuissa), hipsin kauppaan ja takaisin tullessa vaippapaketin kanssa oli Pötkylä nukahtanut... No, Pötkylä vaunuihin kakat housuissa ja kotiinmatka alkoi. No, junassa nukkui about kolmasosan matkasta, alkoi huutamaan, lykkäsin tissin suuhun ja pärjättiin niin sitten kotipysäkille asti... Sitten taas vaunuihin ja huuto alkoi. No, ei auta kun muksu syliin... Olin ihan semihiessä kun helteessä kanniskelee pientä ja työntää vaunuja. Onneks kotimatkaa on vaan se about 10 min kävelymatka asemalta. :)

Kotiin päästyäni ajattelin että juu, autolla olis ollut helpompaa mennä, mutta nyt sain taas arvokasta kokemusta ja itsevarmuutta julkisilla liikkumisesta :hullu:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 30 Kesä 2016 11:06

Pride-viikko :sydän:
Ja töitä :keijo:
Arvatkaas vaan mitä nyt teen? En jaksa tehdä töitä koska Prideilin eilen ja nyt vasuttaa :keijoei:
Mutta pääsin tanssimaan lavatansseja! Pystyin! :hullu: :pilvi:
Mähän tykkäisin tanssia lavatansseja enemmänkin, mutta selän ja jalan suhteen on aina tosi jännää, niin oli todella ihanaa!!
Lisäksi tanssikaveri osasi ottaa sen huomioon ja sekin tuntui tosi kivalta. Ehkä vähän liikutuin.

Musta tuntuu että mun elämään on nyt tullut sellaisia ihmisiä joiden kanssa läsnäolo on uutta. Tykkään siitä tunteesta tosi paljon.
Näiden ihmisten kanssa on myös semmoisia elementtejä mitä olen aiemmin vältellyt, mutta nyt vaan huomaan että sitä sulahtaa niihin kuin kala veteen.
Eilen kohtasin uusia ihmisiä ja tämä lavatanssikaveri nauroi hetken päästä että eihän kukaan edes tajunnut esittäytyä ja siitä puuttui kokonaan se uusien ihmisten kohtaamisen vaivaantuneisuus :virne: No niin puuttui ja se oli tosi ihanaa! :sydän:

Pride - ihmisen parasta aikaa :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » To 30 Kesä 2016 21:29

Phuuh, mä oon ihan poikki. Mulla oli vielä kaksi Finnkinon leffalippua, jotka piti käyttää viimeistään tänään. Kävin sitten kaksi päivää peräkkäin "pakosta" leffassa. Mulla olisi ollut varaus Scapeenkin, mutta en sitten jaksanut mitään Independece Dayta, vaikka siinä olisi ollut ihanasti keijoutta varmastakin. Aveng... eikun siis Captain America oli paljon parempi. Mäiskis mäiskis. :sydän:

Eilen kun oli ainoa "vapaailta", päätin käväistä Itiksessä. Hupsis, olin taas joskus vähän ennen yhdeksää illalla kotona. :P

Tänään sain pidettyä etäpäivän ja kävin iltapäivällä serkun synttäreillä. Olipas kivaa käydä. :sydän: Olin jotenkin tosi onnellinen kun pääsin käymään siellä, kun noita ihmisiä (sukulaisia) ei enää tarpeeksi näe. Tein sitten kotiin päästyäni vielä muutaman tunnin töitä (laitoin duunikoneen kiinni noin tunti sitten).

Kämppä on kuin sikolätti, mutta en yhtään ihmettele, kun illat kotona ovat jääneet näin lyhyiksi. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 30 Kesä 2016 23:00

Sain jalkapallosta päähän. :läps:
Lapsi oli luokkakaverinsa kanssa pelaamassa fudista kentällä ja juttelin siinä kentän laidalla tän kaverin äidin kanssa. Ennen kuin tajusinkaan, sain jalkapallosta suoraan keskelle naamaa. :läps: Mitäs en varonu ja mitäs keskityin vain juttelemiseen. :läps:
Mistä päästäänkin siihen että joo, se sattui ihan prkleesti ja teki mieli vetää kunnon itkut siinä, mutta en kehdannu ja tyydyin puremaan hammasta yhteen koska paikalla oli lapsen ja kaverin lisäksi muitakin lapsia. :keijoei:

Huomenna näytänkin sitten varmaan siltä kuin olisin saanut turpaani. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 01 Heinä 2016 10:38

Pics or it didn't happen :pahis:
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 01 Heinä 2016 14:31

Kibaya kirjoitti:Pics or it didn't happen :pahis:
:keijo:


Ei tullutkaan mustelmaa, sori. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 01 Heinä 2016 16:25

Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Pics or it didn't happen :pahis:
:keijo:


Ei tullutkaan mustelmaa, sori. :pahis:

Mä meinasin kommentoida aamulla (mutta en sitten jostain syystä kommentoinutkaan), että ei mulla ainakaan edes tullut mustelmaa, kun pallo tuli naamaan. Syötellessä pallo tuli liian lujaa. Aikuinen mies potkaisi vastapalloon ja pallo lähti väärään suuntaan. Tuli n. 3-4 metrin päästä mua hyyyvin lujalla vauhdilla poskeen. Sain aivotärähdyksen, mutta en pienintäkään mustelmaa. :friikki:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 01 Heinä 2016 18:50

Lapset ei vaan osaa potkia kunnolla, ku ei tullu mustelmaa. :keijo: Kyllä jalkapallo voi aiheuttaa melkoista jälkeä, kun kunnon vauhdilla tulee päälle. Mulla murtu kerran luita jalkapallon iskusta. Ei onneksi tullu naamaan silloin...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 01 Heinä 2016 23:33

marenkienkeli kirjoitti:Sain aivotärähdyksen, mutta en pienintäkään mustelmaa. :friikki:


Tuota aivotärähdystä vähän pelkäsin kun päähän koski vielä illalla aikalailla ja oli huonohko olo. Mutta se meni. Mitä sitä turhaan lääkäriin. :gay: :nolo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa