Sekalaiset kysymykset

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 29 Elo 2016 20:48

Jännää oikeasti miten tuo käytäntö vaihtelee koska en ole vielä aiemmin kuullut kertaakaan kenestäkään kenen ajokortti olisi kelvannut todisteeksi. :O:
Sen kyllä tiesin että vanha passi käy uutta hakemusta vietäessä.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 29 Elo 2016 21:06

On mulla henkilökortti, joka on vanhentunut jo 2014. :keijo:
Se on kulkenut mukana, kun siinä on se kela-ominaisuus samassa. Kelakorttina se on kyllä apteekissa kelvannut, vaikka kortti ei voimassa olekaan enää. En tiedä, olisiko se saanut kelvata, mutta eipä tuosta ole kukaan huomauttanut. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 29 Elo 2016 21:14

Wildchild kirjoitti:Sen kyllä tiesin että vanha passi käy uutta hakemusta vietäessä.


No mähän olen joutunut tuohon "mikä on äitisi tyttönimi" -tyyppiseen kyselyyn vastaamaan kerran, kun entinen passi oli vanhentunut, joten se ei enää kelvannut uutta haettaessa. :keijo: Vanha passi oli kyllä mukana ja ajokorttikin varmasti olisi ollut mukana, mutta ei kai sekään sitten käynyt. Tästä on kyllä jo useampi vuosi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 14 Syys 2016 21:00

L-S kirjoitti:No mähän olen joutunut tuohon "mikä on äitisi tyttönimi" -tyyppiseen kyselyyn vastaamaan kerran, kun entinen passi oli vanhentunut, joten se ei enää kelvannut uutta haettaessa. :keijo: Vanha passi oli kyllä mukana ja ajokorttikin varmasti olisi ollut mukana, mutta ei kai sekään sitten käynyt. Tästä on kyllä jo useampi vuosi.

Mä jouduin kanssa kesällä vastailemaan noihin kysymyksiin, kun hain uutta passia. En oikein ymmärrä, miten mun henkilöllisyys olisi voinut muuttua sen takia, että passi oli ehtinyt vanheta kaksi viikkoa aikaisemmin, mutta tulipahan vastailtua silti. :P
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 15 Syys 2016 09:41

Mitähän tapahtuu jos ei tiedäkään äidin tyttönimeä tai syntymäpaikkaa tai jotain muuta? :riips:
Miehen pomolta oli kuulemma kysytty hänen moottoripyörästään että mikä merkki. Se oli sit vastannu sen mikä hällä on. Poliisisetä oli kuulemma ollut :täh: ja vastasi ettei täällä niin lue. Siinä vaiheessa pomo oli ollut :täh: ja että miten niin ei lue, ei hällä ole koskaan muitakaan moottoripyöriä ole ollut. Lopulta tarkempien selvitysten jälkeen oli selvinnyt että pomo oli oikeassa ja poliisisetä väärässä. Mistä lie oli sen toisen merkin kaivanut. :töktök:
Että tuokin on mahdollista. :keijoei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » To 15 Syys 2016 09:58

Kai se on pääasia, että saa suurimman osan kysymyksistä oikein. :P Muistaakseni mulle sanottiin, että esimerkiksi vanhempien syntymäaika riittää suurin piirtein, tosin tiesin kyllä täsmälleen oikein.

En tosiaan ihan ymmärrä myöskään, että miksi se vanhentuminen siihen henkilöllisyyden todistamiseen uuden passin hakuvaiheessa vaikuttaa, kai poliisilla kuitenkin on tiedossa, että se vanhentunut passi on kuitenkin aikoinaan ollut pätevä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Pe 16 Syys 2016 10:55

Minäkään en muistanut yhtään vanhaa kotiosoitetta oikein, vaan sen alueen missä asuttiin.
Onhan niitä kysymyksiä niin paljon, että saavat kokonaiskuvan positiiviseksi, vaikka ei kaikkiin vastausta muista/tiedä.
Avatar
Haahuilija
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 30 Huhti 2008 09:29

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 19 Joulu 2016 00:19

Mitähän mun pitäis tehdä kun mun nimikaima on möhliny selvästi mun sähköpostin hänen omaan dropboxiinsa? Mulle tulee kaiken maailman dropbox-sähköposteja vaikkei mulla itelläni ole dropboxia. :keijo:
Ja en tiedä mikä on kaiman oikea osoite, mutta selvästi joku etunimi.sukunimi-alkuinen koska oli laittanut sen gmail-version tohon dropbox-hommaan. :keijoei:

Vai pitäiskö vaan omia sen dropbox-itelle? :pahis: (No ei, huono vitsi. :P )
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 19 Joulu 2016 12:54

Toi on kyllä paha. :P Mullahan oli sama ongelma nimikaiman kanssa pitkään, että se useammallekin taholle jakoi mun sähköpostiosoitetta. Ekalla kerralla mulle tulleessa tilausvahvistuksessa oli puhelinnumerokin, ja silloin laitoin tekstarin, mutta ei se oppinut/uskonut kerrasta, ettei mun osoite ole sen. :keijo:

Oisko se nimikaima Facebookissa tai jossain, niin voisi laittaa viestin?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 27 Joulu 2016 01:49

ÄLLöTYSVAROITUS!!!!!!!!!!

Mulla on flunssa ja sitä myötä limaa kurkussa. Autoillessa kävi niin, että "oksensin" limaa päälleni ja nyt on villakangastakissa tahroja. :pillitys: Takki on vuosia vanha ja halpakin se oli. Pesetys maksaisi melkein takin hinnan. Vesipesu 40 asteessa villapesulla ei auttanut. Onko kellään ideaa: mitä mä voin tuolle tehdä????? :ahistus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 27 Joulu 2016 11:25

Ootko koittanut mitään tahranpoistoainetta käyttää? Tai sappisaippuaa? Vaikka vaan käsin pesemällä vain sen kohdan, ettei koko takkia tarvitse uudelleen laittaa koneeseen...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 28 Joulu 2016 00:47

Tahrat lähtivät kuivuttuaan lähes täydellisesti raaputtamalla kuivaa tahraa. :tilt: Käsittämätöntä ainakin mun mielestä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 27 Tammi 2017 16:40

Seuraa turha ja tyhmä kysymys: millä tuotenimellä Suomessa myydään ns. breath mintejä? :keijo: En siis halua Mynthoneita tms. kurkkupastilleja, en mitään missä on eucalyptusta, enkä Sisu-pastilleja tms. hengitystä raikastamaan.

Luin näet vinkin, että minttu virkistäisi, ja aamulla heräämisessä ja ylösnousemisessa auttaisi minttupastilli, joita ainakin Amerikassa myydään esim. tuotemerkeillä Eclipse ja Altoids. :keijo: Mutta tuijotin eilen kaupan pastillihyllyä ja silmiin osui vaan Mynthoneita ja muita kurkkupastilleja, joiden mausta tulee vaan flunssa mieleen, ja erilaisia Xylitol-pastilleja kaikille vauvasta vaariin, eikä lainkaan sellaisia pieniä sieviä lääkepillerin kokoisia minttupastilleja, joita olisi myyty sievässä peltirasiassa. Joskus Jenkeissä ollessa mulla oli sellainen kiva peltirasia. Todennäköisesti ko. vinkkikin oli ihan turha, mutta olisin halunnut testata, koska mulla on aamuisin suuria vaikeuksia nousta ylös (älkää neuvoko, että mene aikaisemmin nukkumaan, sen olen jo testannut :keijo: ). Vai pitäisikö ruveta syömään Marianne-karkkeja aamuisin? :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 27 Tammi 2017 17:22

Oon joissain sisustus- ja tilpehöörikaupoissa (ja apteekeissa) nähnyt niitä semmoisia tosi pikkaisia pastilleja sisältäviä peltirasioita.
Mun mielestä Helsingissä ja Tampereella oon nähnyt niitä minttupastilleja, just semmoisia ku Altoids-pastillit.

Mutten tiedä millä tuotenimellä niitä löytäis :sori: :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 27 Tammi 2017 17:34

Tosiaan, nyt kun sanoit, niin jossain lahjatavara- ym. kaupoissa on joskus näkynyt sellaisia rasioita, vaikka en nyt tietenkään muista, että missä. :raps: Mutta tilpehöörikaupasta tulikin mieleen, että pitäisi käydä katsomassa Tigerista, siellähän on jotain karkkeja myös.

Ei niiden pastillien nyt tietysti välttämättä tarvitse olla peltirasiassa, kelpaa mulle pahvirasiakin, jos vaan pastilleja olisi. Peltirasian voisi sit hankkia erikseen, jos sellaisen tarvitsee. :keijo: :gay:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 27 Tammi 2017 19:00

Tictaceja? :keijo:
Tosin ihan Tictac-nimellä ei taida enää löytyä oikein mistään, mutta esim. Lidlissä on myyty vastaavia ja saman makuisia. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » La 28 Tammi 2017 00:41

Lidl :lanppu: Pitää katsoa sieltä. Tic taceja muistan Suomessakin mainostetun joskus, muttei niitä tosiaan ainakaan kaupassa nyt näkynyt.

Aika jännää, ilmeisesti tällaisille pastilleille ei ole Suomessa markkinoita juuri lainkaan, kun ei niitä löydykään. :keijo: Ilmeisesti suomalaisille riittävät Gifu-pastillit ja ne tuhat erilaista Xylitol-pastillia. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 24 Helmi 2017 16:54

L-S kirjoitti:Gifu
:eijo:

Mutta asiaan. Superkaupasta saa Joka vaivan minttupastilleja peltirasiassa. :keijo:

EDIT: Enkä oo ku kuukauden myöhässä kommenttieni kanssa. :virne:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 24 Helmi 2017 20:07

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Anti-Bullshit-pastillit kuulostavat ainakin hauskoilta. :keijo: Niitä voisi melkein hankkia jo huvin vuoksi. :P

Ostin Lidlistä jotain minttupastilleja, mutta niissä on pääraaka-aineena sokeri, ja siltä ne kyllä maistuvatkin. Satunnaisesti olen niitä aamuisin maistellut, mutta eivät ne mua välttämättä saa ponkaisemaan sängystä. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 10 Heinä 2017 15:09

Palatakseni tähän tärkeään minttupastillikysymykseen, josta on keskusteltu keväällä (ks. yllä), olen nyt "joutunut" metsästämään niitä ulkomailta, kun Suomesta niitä ei juuri saa. :keijo:

Amerikan mailta ostin Altoids-peltirasian ja Hollannista Piet Mondrian -aiheisen minipastillirasian. Nyt mulla on kaksi peltirasiaa ja pastillejakin jäljellä, kun en niitä joka päivä syö. Heräämiseen näistä ei ehkä juuri ole apua, mutta muuten kyllä virkistävät ja raikastavat. Mynthoneita sun muita ei tee mieli syödä kuin flunssassa, ja niistä tulee ennen pitkää inhottava tunne suuhun. :keijo: Kumma ettei näitä harrasteta Suomessa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 11 Heinä 2017 09:53

Missähän mä just näin semmosia pieniä pastillirasioita, Suomenlinnassa? Turistimestassa?
Joku muu, mikä vai C olen :tyttö:
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sekalaiset kysymykset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 12 Heinä 2017 12:30

Tosiaan, voisi olla, että Suomessakin jossain turistimestoissa myytäisiin jotain poro-aiheisia minttupastillirasioita. :keijo: Sellaisissa ei vaan kumma kyllä tule kauheasti Suomessa käytyä...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Edellinen

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron