Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 17 Syys 2016 12:21

Pääsin lentämään ekaa kertaa kahdeksaan vuoteen :keijotäpinä:
Jännitti ihan saaturasti mennä turvatarkastukseen, kun on se laite. Eipä siinä, en epäillyt sen olevankaan mikään ongelma, mutta kuhan jännäsin. Olin vielä yksin liikkeellä ja noi invakokemukset kentältä on 0.
Oli todella jees. Jännitin niin että melkeen näköä sumensi :virnei:

Koneessa sain tietenkin istumapaikan :pilvi:

Lähtö oli ihan yhtä ihanaa mitä aina :sydän: Mä tykkään lentämisestä just lähtöjen vuoksi.
Lennettiin pilvien yläpuolelle ja olihan se nyt kaunista. Vähän harmitti etten ollut kuutamon puolella, mutta auringonlaskukin oli ihan jees sielä horisontissa.
Koska olen sosiaalisesti rajoittunut ja sulkeutunut ihminen niin suu kävi koko matkan kun vieressä oli semmoinen puheliaampi ihminen :virne:
Laskeutumisessa tärähti vähäsen ja sen huomasi sitten muutaman tunnin kuluttua.

Mutta lentäminen :sydän: Aivan ihanaa. Täpisin aika tavalla kun pääsin perille. Täpisen edelleen!
:ahihi: :pilvi:
Mihins sitten lennetään?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » La 17 Syys 2016 14:58

Tänään olisi Pomppiksen siskopuolen syntymäpäiväpartyt, muttei saatu skidille lapsenvahtia. Sovittiin, että jään kotiin pojan kanssa ja Pomppis menee yksin. Oikeastaan on ihan kiva olla välillä kotona vain. Koko syyskuu on täynnä menoja ja hässäkkää, joten lepohetki tulee tarpeeseen.

Hieman kyllä ärsytti, että kaikki pojan neljä serkkupuolta mahtui mummolaan hoitoon muttei sit enää meidän poju. :epäilevä:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » La 17 Syys 2016 19:33

Kibaya kirjoitti:
Koneessa sain tietenkin istumapaikan :pilvi:



Voiko olla mahdollista, ettei koneessa saisi istumapaikkaa? :o:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 17 Syys 2016 20:42

Suvi kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Koneessa sain tietenkin istumapaikan :pilvi:



Voiko olla mahdollista, ettei koneessa saisi istumapaikkaa? :o:


Ei, ellei sitten ole jokin ambulanssilento, jossa saa makuupaikan. :eijo:
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 17 Syys 2016 20:46

Kibaya kirjoitti:Mutta lentäminen :sydän: Aivan ihanaa. Täpisin aika tavalla kun pääsin perille. Täpisen edelleen!
:ahihi: :pilvi:
Mihins sitten lennetään?


Työn puolesta on tullut harrastettua tuota lentämistä turhankin paljon niin se ei enää tunnu kovin hauskalta.

Aloin jossain vaiheessa pitämään lentolokia ja maanantaina lennän elämäni 89. lennon. Tälle vuodelle se on lento numero 40... Eli lentokentät ja koneet on tulleet tutuiksi.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Syys 2016 12:37

:pilvi:
Nukuttiin kaverin kanssa ulkona :sydän:
Mun parvekkeella. Oli aika ihanaa.
Viritettiin sinne semmoinen laavusysteemi, patjat ja peitot ja kerrokset.
Aamulla havahduin lintujen konserttiin ja oli aika ihanaa nukahtaa siinä vielä uudestaan.
Joku huuteli aamuyöllä joko jotain ihmistä tai koiraa. :keijo:
Silti aivan ihanaa :hullu:
Raitis ilma sai mut nukkumaan paremmin ja koen olevani levänneempi mitä aikoihin.
Veikkaan että yksin siellä ois tullut kylmä, mutta kaverin kanssa oli just sopiva.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 05 Loka 2016 15:49

Asemalla soitellaan ja hengaillaan, ei päästä kotiinkaan :kailotus:
Tuota tänään lauleskelin kun hengailin Hyvinkään asemalla. Tunnelissa jumissa. Yhdyskäytävästä pääsee pois vain hissillä tai portaita. Hissi sattui olemaan rikki. Soitin vr:n turvakeskukseen ja siellä sanottiin että he tilaa huollon ja etteipä auta ku odotella :keijo:
Odoteltuani reilun puolisen tuntia soitosta soitin uudestaan, että voisko kysästä meneekö niillä hissityypeillä tunti vai viis kun ovat paikalla, että ehkä vähän kylmä ja en pysty istumaan portailla. Tunneliin tuulee tosi hyvin ja onhan se maan alla myös. Myönnän että palelin.
Kun vastaus oli että eipä voi mitään ja että pitää varmaan vaan odotella, niin soitin hälytyskeskukseen. Siitä joku vähän alle puolisen tuntia niin palomiehiä saapui viisi kappaletta ja ne kantoi mut pois sieltä :keijotäpinä: Hiiulihei! Palomiehillä riitti niin ärräpäitä sitä hissiä kohtaan, mutta myös huumoria siihen koko tilanteeseen.
Nyt on kyllä vähän kylmä ja tekee mieli käpertyä viltin alle.

Hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita, niin mikäs se tää oli? :virnei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 05 Loka 2016 15:53

Kai ne palomiehet oli ees hyvännäköisiä? :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 05 Loka 2016 16:21

Wildchild kirjoitti:Kai ne palomiehet oli ees hyvännäköisiä? :pahis:


Ei tullut hirveesti katottua :pönde:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 05 Loka 2016 19:55

Hienoa työtä vr. :friikkipeukku:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » To 06 Loka 2016 20:58

Wildchild kirjoitti:Kai ne palomiehet oli ees hyvännäköisiä? :pahis:


Voi apua. Nyt vasta luin tän, ja kun näin Kiban kertomuksen muualla, kysyin ihan samaa. :keijoei:

---

Muuten toi koko juttu on ihan käsittämätön. :läps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » To 06 Loka 2016 21:48

Joo, mua huvitti kun näin noi molemmat viestit, että Wildis ja Suvi kysyi heti samaa. :virne:

Olipas muuten tapahtumarikas päivä, töissä kaikkea häslinkiä (positiivisia juttuja enimmäkseen sentään) ja kävin leffassakin ja kaikkea. :o:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » To 06 Loka 2016 22:54

Suvi kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:Kai ne palomiehet oli ees hyvännäköisiä? :pahis:


Voi apua. Nyt vasta luin tän, ja kun näin Kiban kertomuksen muualla, kysyin ihan samaa. :keijoei:

---

Muuten toi koko juttu on ihan käsittämätön. :läps:

Mä kysyin kans.. :keijoei:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 07 Loka 2016 10:57

Ja edelleenkään en yhtään tiedä :virnei:
Ei ollut prioriteettina asiassa :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 07 Loka 2016 16:21

theia kirjoitti:
Suvi kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:Kai ne palomiehet oli ees hyvännäköisiä? :pahis:


Voi apua. Nyt vasta luin tän, ja kun näin Kiban kertomuksen muualla, kysyin ihan samaa. :keijoei:

---

Muuten toi koko juttu on ihan käsittämätön. :läps:

Mä kysyin kans.. :keijoei:


Great minds think alike. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 07 Loka 2016 21:57

Suvi kirjoitti:
theia kirjoitti:
Suvi kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:Kai ne palomiehet oli ees hyvännäköisiä? :pahis:


Voi apua. Nyt vasta luin tän, ja kun näin Kiban kertomuksen muualla, kysyin ihan samaa. :keijoei:

---

Muuten toi koko juttu on ihan käsittämätön. :läps:

Mä kysyin kans.. :keijoei:


Great minds think alike. :keijo:


:virnei:

Ja seuraavalla kerralla Kibs muistaa tsekata ne meille, koska varmasti vielä tulee seuraavakin kerta ja varmasti kysymme asiasta myös silloin. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja damn » To 20 Loka 2016 10:41

Tässä vaiheessa viikkoa alkaa jo väsyttää ihan älyttömästi, oon tehnyt pari viikkoa iltavuoroa töissä ja ne on kymmentuntisia päiviä. Aamulla torkutin melkein pari tuntia ja nyt ihan rauhassa tässä join kahvia ja roikuin netissä ja yksinkertaisesti unohdin, että mun pitäs lähtee töihinkin. En siis ole vielä myöhässä, mutta ottaen huomioon että mun ois pitänyt laittaa ruokaa ja syödä niin sellaisia en todellakaan enää kerkeä. Hyvä minä :läps: . Onneksi huomenna on vapaapäivä. :virnu: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Loka 2016 20:09

Tampere :sydän:
Käytiin kaupungissa teatterin lisäksi baarissa kasarivaikutteisessa nuorisopaikassa nimeltä "Roska" :keijotäpinä:
Mun seura ei sitä arvostanut, mutta mun mielestä se oli ihana :täpinä:
Hipsteripennut ja nuoret oli aika kaameita, mutta paikka oli just täydellinen.

Tänään käytiin hiljaisella kaupungilla kävelemässä ja mä oisin vaan halunnut taas jäädä sinne.
Ihmiset oli vähän kummallisia joka paikassa, mutta niin ne on missä vaan.

Reissu oli rentouttava ja virkistävä.

Kaipaan Tampereelle!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Marras 2016 18:59

Oltiin työporukan kanssa laivalla viikonloppuna (pe-la). Jos muistatte nimimerkin ahkera, niin tapasimme ihan yllättäen yökerhossa. Hän siis huomasi minut. Ei lähettänyt terveisiä, mutta mä voin sanoa niitä häneltä :virne:

--

Muuten eestinlaivailu oli aika perustouhua. Parilla ekalla tuopilla hilpeää nousuhumalaa. Sitten syötiin buffassa kaikkea kuivasta sushista paahtopaistiin. Se viini jotenkin ei mennyt päähän ja tuli väliselviäminen. :O

Olisi voinut jättää jo siihen, mutta sitten tämän porukan huvi oli, että kaikki yhteen hyttiin (13) ja soitetaan kaiuttimilla musaa. Sitten kaikkien mielestä muiden musa on paskaa ja sellaisella semiriitelyllä biisistä toiseen. :hämillään: Jossain ennen kahtatoista hyttiämme huomautettiin melusta. Jatkoimme diskoteekkiin, jossa laivabändi soitti covereita. Yritin vielä parilla valkovenäläisellä, mutta ei humala enää suostunut nousemaan. Lähdin jossain kahden aikaan nukkumaan ja olin eka neljästä. Toka neljästä tuli jossain kolmen vaiheilla, kun oli hukannut porukan. Viimeiset tulivat viiden vaiheilla. Tämä oli sellaista horroskoomailua, että paha sanoa, nukuinko. Viidestä kahdeksaan nukuimme hyvin ja olin virkeä lähtemään maihin.

Maissa käveltiin puolisen tuntia vanhaan kaupunkiin eikä vissiin löydetty sitä "hyvää" mestaa, johon piti jonkun kai "osata". Löydettiin kuitenkin konditorialta näyttävä aamiaispaikka, jossa oli pöytiin tarjoilu. Kahdeksan henkeä tilaa, hidasta on. Benediktinmunia vielä, vaikea valmistaa. Pitkähkön ajan jälkeen kahvit saapuivat. Osa tilaili tiskiltä jo jälkiruokia ja ehti puoliksi syödäkin ne. Minä join kahvin pois jäähtymästä. Joskus tuli ruuatkin. Itselläni kanaleipä. Tilasimme lisää kahvia ja ehdimme taas syödä leivät pois, ennen kuin ne tulivat :jaaha: Otin vielä tiskiltä juustokakkua ja se kahvin kanssa oli hyvä yhdistelmä.

Ruokailussa menikin sitten lähes kaikki aikamme ja lähdimme takaisin. Osa vielä hankki joitakin pieniä ostoksia. Minä katselin tietynmerkkistä teetä, mutta saamatta jäi. Paluumatka tuntui pitkältä. Vain pari innostui juomaan päivän kaksi humalaa. Olin päättänyt pysyä toisen päivän selvin päin (enkä nyt oikein ekanakaan kunnolla humaltunut). Välillä kuuntelin Gunnareita ainoana hytissä, välillä oli isompi jengi koolla.

Olihan siinä nyt matkailua taas. :viileä:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Marras 2016 19:46

Nyt on ruotsalaisuuden viikko.
Puhuin tänään töissä ruotsia potilaalle, veljelle puhelimessa ja parile duunikaverille.
Sen lisäksi ohjasin ruotsalaisia turisteja rautatieasemalta kauppahalliin :keijo:
Toki vaihdettiin englanniksi kun yksi kysymys oli liian vaikea vastata ruotsiksi :keijo:
Se turisti kertoi myös olevansa opettaja, jonka oppilaista muutama on kiinnostunut suomenruotsalaisuudesta. Kerroin että kannattaa tutkia meidän julkisten palveluiden nettisivuja, koska niiden tulee kaikkien löytyä myös ruotsiksi. Turisti ei ollut tajunnutkaan ja kiitti infosta. Pyysi lopulta jopa sähköpostiosoitetta sitä varten jos tulee mieleen jotain. Koska onhan "aito" finlandsvensk parempi tiedustelun lähde kuin vaan nettisivut :virnei:

Oon ainakin noudattanut nyt tätä kaksikielisyyttä tänään ihan huolella.
Lisänä vielä englanti ja viro tän päivän puhuttuihin kieliin.
Tervist vaan ja tack o' hej.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 03 Marras 2016 23:31

Tämän iltainen ahdistus ei kokonaan lähtenyt, mutta kermaisen tomaatti-Nyhtis-kastikkeen + pastan jälkeen olo on edes vähän parempi. Unelmamättö: paljon proteiinia, paljon rasvaa ja paljon hiilareita JA paljon ennen kaikkea hyvää makua JA määrällisesti liikaa ruokaa. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 06 Marras 2016 00:02

Hyvää pyhäinpäivän iltaa! Nyt, jos on mahdollista, menkää hautausmaalle kävelemään!

Halusin mennä käymään hautausmaan sille patsaalle, joka on omistettu kaikille kuolleille. Ja hitsi, että oli taianomainen hetki. En tiennyt, missä se on ja silti kävelin suoraan sinne. Kynttilämeri. Siinä vaiheessa (19 maissa) kynttilöitä oli sen juurella satoja. :tipahdus: Sitten kävelin hautausmaan poikki ja katselin sitä mieletöntä kyttilöitten tuiketta kaikkialla. Ja muistelin mummaa. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 06 Marras 2016 00:16

Mä kävin joskus vähän ennen seittemää myös kävelemässä meidän hautausmaalla.
Meillä on semmoinen yleinen piste, missä on osittain uurnalehdon alku, mihin jätetään ne ns. muualla kuolleiden muistokynttilät. Siinä oli hitokseen porukkaa jättämässä kynttilöitä. Kuulin kun suntio kertoi yhdelle perheelle että joskus on tehty sitä että siitä viedään kynttilöitä sellaisille haudoille missä ei ole iltamyöhällä yhtään kynttilää. Mun mielestä se on kaunis teko, jos näin tehdään. Ja miksei tehtäis! Mä olisin halunnut viedä jollekin vanhalle haudalle kynttilän mutten sitten kehdannut.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » La 12 Marras 2016 21:35

Että mua ottaa päähän ihmiset, jotka facebookin kirpparilla ilmoittaa ostavansa tuotteen ja sovitaan jo nouto, eikä sitten tullakaan, eikä viitsitä ilmoittaa, ettei tullakaan. :kiro:
Yritän myydä yhtä huonekalua ja sovin jo, että eräs tulee sitä katsomaan. Eipä näkynyt tai kuulunut sovittuna ajankohtana. Eniten ottaa päähän se, että ei viitsitä edes ilmoittaa, jos ei meinatakaan tulla katsomaan/hakemaan huonekalua, vaan täällä mä vaan oottelin ja ihmettelin.

Muuten noin niinku menee ihan hyvin. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Su 13 Marras 2016 09:37

Aika typerää toimintaa kyllä. :ei:

Meillä ois muutto edessä. Vois ruveta pakkailemaan jo vaatteita matkalaukkuun, vaikka onhan tässä muutama viikko vielä aikaa.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa