Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 17 Heinä 2016 18:12

Kiitos kun muistutit. Mä olisin unohtanut koko jutun. :virne:

Kakkoselta on tullut tänään koko päivän Kummeleita. Oon tänään vaan katsonut niitä. :keijo: (Tosin sain katsottua kaikki Areenassa olevat Kummelit joskus loppukeväästä tai alkukesästä. :keijo: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 05 Elo 2016 14:08

Mäkin olen katsonut nyt muutaman jakson Vintiöitä. Kummeleista en koskaan ole välittänyt suuremmin, mutta Vintiöt oli musta tosi hyvä aikoinaan. :P Siinä on tosiaan monia muustakin sittemmin tunnettuja näyttelijöitä ansainnut kannuksensa, joten merkittävää tv-historiaa. :keijo:

En tiedä missä se ero on, että pidin Vintiöistä, vaan en Kummelista. Joku siinä ärsytti (vaikka yksittäisiä hyviä kohtiakin on). Nyt kun on päästy vauhtiin näiden ysärikomediasarjojen uusintaesityksissä, voisi jostain tulla vielä pari vuotta ysärillä esitetty Trabant Express. Sekin oli mainio.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 05 Elo 2016 15:32

Blondi tuli taloon saisi kyllä myöskin tulla, vaikkei komediaa ollutkaan. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 06 Elo 2016 11:41

Wildchild kirjoitti:Blondi tuli taloon saisi kyllä myöskin tulla, vaikkei komediaa ollutkaan. :keijo:
Eihän tästä edes ole kauaa, kun se tuli joltain kanavalta, vai muistelenko mä ihan väärin? Todennköisesti muistelen.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja L-S » La 06 Elo 2016 12:20

En kyllä muista, että sitä olisi näytetty uusintana ysärin jälkeen, luulisi, että olisin huomannut. :keijo: Se oli omiakin suosikkeja aikoinaan, mutta en kyllä osaa arvioida kestäisinkö katsoa sitä nykyään.

Eilen jossain Iltapulu-lööpissä kerrottiin Anu Hälvän (Blondi tuli taloon -päätähti) ryhtyneen kiinteistönvälittäjäksi, koska ei halunnut roikkua kortistossa. Nyt pitäisi saada se sarja telkkariin, jospa Hälvänkin työtilaisuudet taas lisääntyisivät. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 07 Elo 2016 19:23

Blondia ei ole maksuttomilta kanavilta uusittu, mutta se tuli muutama vuosi sitten dvd:lle :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 16 Elo 2016 21:07

Nyt haluan olla väärässä, niin väärässä.
Näin Tähdet Tähdet -mainoksen missä vihjaltiin että syksyllä tulevalla kaudella on mukana joku joka soittaa akustista kitaraa, sillä on sinertävät silmälasit ja flanellipaita :epäilevä:
MIKKO ALATALO!! EI! JUMALATARTEN NIMEEN ÄLÄKÄÄ ANTAKO SEN OLLA TOTTA! :epäilevä: :ei: :virnei:

Onko Kari Vepsällä silmälasit?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ti 16 Elo 2016 21:29

Kibaya kirjoitti:Nyt haluan olla väärässä, niin väärässä.
Näin Tähdet Tähdet -mainoksen missä vihjaltiin että syksyllä tulevalla kaudella on mukana joku joka soittaa akustista kitaraa, sillä on sinertävät silmälasit ja flanellipaita :epäilevä:
MIKKO ALATALO!! EI! JUMALATARTEN NIMEEN ÄLÄKÄÄ ANTAKO SEN OLLA TOTTA! :epäilevä: :ei: :virnei:

Mulle jostain syystä tuli sun kuvauksesta mieleen vaan Arttu Wiskari :töktök: On a second thought Alatalo makes more sense :virne:

Oltais aika huono Alias-pari varmaankin :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 16 Elo 2016 21:39

Wiskari on kyllä vielä pahempi veto! EISSSSAATANAAAA!!!
:virne:

Ehkä meidän pitäis treenata Aliasta :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 17 Elo 2016 15:23

Oon varmaan ihan keijo, mutta mun mielestä Alatalo Tähdet, tähdet -ohjelmassa on sen verran keijo veto, että odotan innolla, mikäli se pitää paikkansa ja miksi ei noilla spekseillä pitäisi. :keijotäpinä: Todennäköisesti kyllä putoaa melko aikaisessa vaiheessa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 23 Elo 2016 13:10

theia kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Nyt haluan olla väärässä, niin väärässä.

Mulle jostain syystä tuli sun kuvauksesta mieleen vaan Arttu Wiskari :töktök: On a second thought Alatalo makes more sense :virne:

Kibaya kirjoitti:Wiskari on kyllä vielä pahempi veto! EISSSSAATANAAAA!!!
:virne:

:rotflmao: Siellä on molemmat! :rotflmao:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 23 Elo 2016 13:39

marenkienkeli kirjoitti::rotflmao: Siellä on molemmat! :rotflmao:

Apuva, joko tuosta tulee ihan kamalaa tai ihanan keijoa. Toivon jälkimmäistä. :virne:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 23 Elo 2016 16:25

Suvi kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti::rotflmao: Siellä on molemmat! :rotflmao:

Apuva, joko tuosta tulee ihan kamalaa tai ihanan keijoa. Toivon jälkimmäistä. :virne:

EI HELEVETTI :rolf: :rotflmao:

Tilanne vaatii keijokatsomon!!

:rolf:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 23 Elo 2016 16:33

On kyllä melko keijo valikoima tyyppejä. :keijotäpinä:

Vähintään liveseuranta irkissä jos ei muuta. :virne:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 26 Elo 2016 19:34

Tuohan hipoo keijomittarilla jo sitä, kun Taiteiden yössä kuulemma on julkaistu Esko Eerikäisen ja Tauskin elämäkerrat :keijo: keijo-overload!
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » La 27 Elo 2016 00:56

Pascal Lemoix kirjoitti:Tuohan hipoo keijomittarilla jo sitä, kun Taiteiden yössä kuulemma on julkaistu Esko Eerikäisen ja Tauskin elämäkerrat :keijo: keijo-overload!

Hui kamala! :kauhistunut: :tauskinatärisen:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Loka 2016 11:02

Olen tästä päivästä eteenpäin siinä iltapuluroska-kiellossa, mutta eilen ehdin sen verran nähdä että Saara Aalto pääsi jatkoon X-Factor UK:ssa.
Youtubesta hain vähän videoo ja löysin Saaran esityksen.
Tässä.

Sanon tässä nyt hetki alkuun, etten ole koskaan pitänyt Saara Aallon laulutavasta, enkä siitä persoonasta mikä sillä on julkisuudessa.
Siinä on mun mielestä jotain liian teennäistä ja luotaantyöntävää. En kiellä etteikö Saara ole kyvykäs ja pystyvä, mutta toivoisin että sen PR-puoli ja esiintymisopettajat tekisi sille jotain ( :virne: ). Karsis siltä vaikka maneereita alkuun :keijo: Tietenkin toivon että se pääsee X-Factorissa pitkälle, koska uskon että sitä kautta Saara mahdollisesti saisi sellaista palautetta mitä kuunnella.

Tuolla videolla tiivistyy ehkä se miten mä olen nähnyt Saaran, se on suloinen, mutta esiintyessään tylsä. Biisistä tehty sovitus on todella kyllästyttävä ja esitys hengetön, siitä puuttuu tulkinta. Kappale on ehkä kuitenkin myös semmoinen mistä on olemassa jos useita erittäin hyviä versioita alkuperäisen lisäksi, joten siihen olisi pitänyt panostaa vielä vähän enemmän. Lisäksi kappaleen epätasaisuus laulun osalta haittaa mua myös. Ja ne maneerit :jaaha:.

Toki tämä on vain amatöörin mielipide, enkä kiellä etteikö Saaralla olisi mahdollisuuksia parempaankin suoritukseen.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 04 Loka 2016 19:19

Pukeutuminen ja tyyli Saaralla on kunnossa, samoin laulutekniikka. Mutta: Laulu jättää kylmäksi. Se ei kosketa, eikä aiheuta kylmiä väreitä. Ihan kuin kuuntelisi musiikkia jossa on pelkkä diskantti, eikä yhtään bassoa. Enkä pidä hänen persoonastaan yhtään. Julkisuutta hän on varmasti saanut nyt paljon ja eiköhän siitä ura urkene taas uusille ulottuvuuksille, mutten usko että rahkeet riittää voittoon.
Aranwe

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 09 Loka 2016 13:45

Kun on ylempänä puhetta Wiskarin ja Alatalon keijoudesta Tähdet, tähdet -ohjelmassa, niin kyllä tanssipopia sisältäneessä jaksossa Wiskarin Bad Romance ja Alatalon Rannalle olivat niin keijouden ydintä kuin voi. :virnei:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » Ke 12 Loka 2016 20:55

Tähdistä,tähdistä ( :keijo: ) tippui jo oopperalaulaja pois. Tuleekohan silti oopperajakso? Kiva vaan, ku kukaan ei oikeesti sit osaa sitä laulaa. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Loka 2016 13:02

Tänään Tähdet Tähdet -jaksossa on räppiä :keijoei: :läps:
Voi tuota myötähäpeän määrää kun Mikko Alatalo räppää. Arttu Wiskaria veikkaan mustaksi hevokseksi, jälleen.

Katoin Saara Aallon X-Factor esiintymisen eiliseltä.
Katsoin myös pari muuta esitystä eiliseltä, pari naislaulajaa, yhden bändin ja pari mieslaulajaa.
Ainakin tuon perusteella sanoisin että Aalto on yksi parhaimpia laulajia siellä, mutta sen esiintyminen ei vaan toimi. Kun siltä puuttuu lavalla läsnäolo ja kaikki on vaan tosi treenattua ja kliinistä, kylmää. Toki sitä on muillakin, mutta Aallolla se pistää silmään. Plus että nyt sillä oli tosi jotenkin semmoinen esitys että pitää olla jotain erikoista ja lisäkikkoja huomion saamiseksi. Sorry Saara, you try too much. Liikaa yrittämistä, liikaa kikkailua ja liian vähän sen ymmärtämistä mitä on läsnäolo lavalla, vaikka oiskin kamerat ja muut. Ehkä se on muuten yks mun suurin ongelma koko Saarassa. Kun se on niin treenattu ja heittäytyminen puuttuu. Osaamisesta se ei todella ole kiinni.

Mietin että miten sitä kuvaisin, joten kaivoin Celine Dionin live-vedot samasta biisistä. Okei, puhutaan eri tason artisteista, mutta biisi on sama, se on sama että esitys on hiottu niin tikkiin että sen kun vain painaa laulaen. Dionin laulu on yhtä tappiin hiottua ja yllätyksetöntä mitä tanssikuviotkin on, mutta läsnäolo. Video. Katoin videon jopa äänettömänä, jolloin en ite heittäydy siihen mitä Dionin ääni ja laulaminen mulle tekee, vaan katson vain sitä läsnäoloa ja olemista lavalla. Tein saman Saaralle. Saaralla on se potentiaali olla yhtä läsnä, jolloin se laulu saisi enemmän voimaa. Ei olisi niin justiinsa jos menee pieleen, vaan lavalla olisi kokonaisuus. Nyt lavalla on vain osa. Ja se tekee Saarasta haavoittuvamman.

Toivottavasti Saara kuitenkin pääsee jatkoon, koska uskon että tällöin on mahdollisuudet sellaisen lavaläsnäolon saamiseen kasvaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Loka 2016 18:22

Tuplapostaus :keijotäpinä:

Olen tänään katsonut Areenasta uuden sarjan, Sorjonen, puolitoista jaksoa. Dialogi on tosi tönkköä ja jäykkää, luonnotonta. Sorjonen, sarjan päähahmo on poliisitutkija joka muuttaa Helsingistä Lappeenrantaan. Pääosassa on Ville Virtanen, tuo rikospoliisinäyttelijöiden aatelinen. Hahmo vaan on mun mielestä tosi tyhjä. Sorjonen on suomalaistettu Sherlock. Sillä on perhe, mutta muutoin siitä annetaan laskelmoiva kuva. Se jopa käyttää samanlaisia keinoja poliisina mitä Sherlock. Kuvissa näytetään yksityiskohtia ja sitten hetken päästä kaikki hämmästelee kun Sorjonen on päätellyt jotain ja ennakoi tulevia tapahtumia.
Watsonia ei oikein ole, vielä. Pahikset on, pomo on, perhe on.
Täytyy katsoa vähän pidemmälle vielä, mutta näin puolentoista jakson perusteella olen jo pyöritellyt silmiä kehnolle käsikirjoitukselle ja tuolle dialogittomuudelle. Tyypit vaan heittelee replojaan ilman motiiveja ja hohhoijaa.
Muuten visuaalisesti on todella hienoja kuvakulmia, näyttäviä ilmakuvia ja siltamaista otetta, mutta heti kun joku avaa suun niin haluan hakata päätäni seinään.

Koko sarjahan löytyy Areenasta kerralla.

Katsoin myös viikon aikana Downshiftaajat. Vaikka se on kuvattu mun lapsuushuudeilla ja koin sisälläni pilkahduksia kun liikuttiin Koivukylän alueella, niin se ei jaksanut ilahduttaa. Siinä ei ollut juonta ollenkaan. Ei aihe, tai idea kanna kymmentä jaksoa, kun hommasta puuttuu juoni. Eikä juoni ole se, että tyypiltä lähtee firma alta ja sit pitää kokeilla selvitä. Henkilöhahmot oli puoleenväliin asti ihan ok, mutta sitten nekin lopahti ja haalistui. Homman olisi voinut pistää pakettiin viidessä jaksossa ja se olisi ollut mielenkiintoisempaa katsottavaa.

En tiedä miksi musta tuntuu että oon nykyisin tv-sarjojen ja elokuvien suhteen näin kriittinen.
Ehkä siksi, että käsikirjoitetussa sarjassa tai elokuvassa mun mielestä pitäisi olla jotain sisältöä ja semmoista, mikä jaksaa kiinnostaa katsojaa. Vertaan nyt tuota Downshiftaajia vaikka legendaariseen Tahdon Asia -sarjaan, koska se on mun mielestä helvetin hyvä esimerkki siitä, kun on juoni. Siinä on kehittyvät henkilöhahmot, eteenpäin menevä tempo ja draaman kaari. Downshiftaajissa ei. Siinä on yksittäisiä tapahtumia, jotka ei oikein ees pääty mihinkään.
Näyttelijät on molemmissa huippuluokkaa, mutta valitettavasti menevät hukkaan.
Toki Downshiftaajat on aiheellaan ihan asian ytimessä ja siinä mielessä sarja on paikallaan.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ma 17 Loka 2016 15:14

Sorjosen ensimmäinen jakso tuli katottua, se oli jotenkin outoa kun se sorjonen oli ikäänkuin kaksi täysin eri ihmistä töissä ja kotona.
Sherlokkia en ole kattonu, että onko sekin samantyylinen,
mutta kai se vaan osaa erottaa sitten niin hyvin työn ja kodin toisistaan, vaikka onkin kuitenkin töissä ja tavoitettavissa aina ja jatkuvasti.

Suomalaisia draamasarjoja kyllä pyrin välttelemään parhaani mukaan,
esim. korpelan kujanjuoksussa tuntui, vaikka olikin muka kehuttu sarja, että ei oikein mikään toiminut ihan jo tapahtuma- ajoista lähtien.
Miksikä sitä nyt sanotaan kun aikajanat ei kohtaa oikeilla paikoillaan, niinkuin esim 24-sarjoissa, kun matkat tapahtui ihan hujauksessa,
tai äijä on vuosien vankeuden (ja parran kasvattamisen) jälkeen siloposkisena ja muutenkin suht hyvä kuntoisena autossa alle puolen tunnin.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 17 Loka 2016 19:25

Minäkin katoin Sorjosen ja Downshiftaajat. Muakin häiritsi noi tasan samat asiat kuin Kibaa.

Sorjosesta kyllä ajattelin jo etukäteen, ettei se ehkä toimi mulle, koska Nymfit ja Ihon alla tökkivät aika lailla samoista syistä. Harmi sinänsä, koska konsepti noissa sarjoissa on mielestäni kiinnostava, mutta minkäs teet, jos toteutus on tönkköä kuraa.

Downshiftaajat meni kevyenä kesäviihteenä. Ekan kerran ikinä mua häiritsi kiroilun määrä tv-sarjassa. Mietin, mahtoiko ne huutaa siellä Bulevardillakin asuessaan vittua ja perkelettä yhtä estottomasti.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 17 Loka 2016 21:01

Mun on ollut tarkoitus katsoa Downshiftaajat, mutta en ole ehtinyt. :P

Sen sijaan olen katsonut uusista kotimaisista sarjoista Ex-Onnelliset-sarjaa. Idea on hyvä ja hahmoissa on hauskoja stereotypioita, vaikka ei tämä nyt mitään draamakomediasarjojen aatelia olekaan. Jotenkin kuitenkin tykkään Johanna Vuoksenmaan kepeästä tyylistä, vähän samaa henkeähän tässä on kuin Klikkaa mua -sarjassa, jota katsoin myös.
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv