Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 25 Joulu 2015 02:42

Ensimmäinen jouluni ulkomailla. Britanniassa vain joulupäivä on hiljaisempi pyhäpäivä. Aatto on monelle normaali työpäivä ja tapaninpäivänä shoppaillaan, kaupat on auki aattonakin iltamyöhään, mutta kaupungilla oli normaalia hiljaisempaa. Koska tapaninpäivä osuu viikonlopulle ja se on kuitenkin bank holiday, niin se siirtyy seuraavalle maanantaille, eli täällä on siis pidempi viikonloppu.

Istuttiin aattoiltaa kämppiksen kaverin luona, pelattiin Fifaa ja juotiin olutta. Huomenna sitten isommalla porukalla jouluaamiainen ja joulupäivällinen. Kaikki muut porukassa taitavat olla australialaisia. Meillä on 7 hengelle viiden kilon kalkkuna ja ämpärikaupalla viinaa, eli ei pitäisi kenenkään jäädä nälkäiseksi tai janoiseksi... Perinteisistä suomalaisista joulupöydän antimista meillä ei ole yhtäkään tarjolla ja rehellisesti sanottuna en todellakaan kaipaa niistä mitään. Suomalainen joulu on tappavan tylsä ja kestää aivan liian pitkään.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 25 Joulu 2015 21:14

Jouluaattona olin Suviolla. Pääsin Suviolaan yöksi, kun olin aatoksi menossa Vuosaareen yhdelle mun kaverille syömään ja hengaamaan.
Siellä ruoka oli todella hyvää. Mies laittoi Sri Lankalaista ruokaa ja ystäväni vähän myös. Kalaa oli kahdella eri tavalla, keittona ja uunista. Keitto oli taivaallista ja ilman perunaa. Liemi oli mausteinen ja pehmeä, ei mitään litkua.
Toinen kala taas oli sopivan mausteista ja sen kanssa oli joko keitettyjä perunoita tai riisiä. Jälkkäripuolella oli juustoja, brownieita, kakkuja ja ja ja. Oli kyllä hyvää ja riittävästi. Oli vähän ähkyä kun pääsin Suville takaisin (kyydillä :keijo: )

Tänään aamulla taas oli vaan hirveä päänsärky. En tiedä oliko se se skumppa vai mikä, mutta särki kuitenkin.

Päästessäni kodin suuntaan soittelin äitin kanssa ( :epäilevä: ). Menin sielä käymään ja sain joululahjaksi Tuusin kylään. Tossa se nyt leikkii noilla joululahjaleluillaan ja pohtii olenko ollut tuhmana kun ei mun kotona ole lahjoja ollenkaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Pe 25 Joulu 2015 21:58

Mä jäin miettimään tässä mun suhdetta jouluun. Näin kun tää päivä on mennyt lötköpötköillessä sohvalla, ollaan katottu Stat Warsia ja muuta normaalia viikonloppuoloilua. Mulle kyllä on aivan sama viettäisinkö joulua vai ei... joo, pidän jouluruoasta (graavikala, laatikot, kinkku), mutta kyllä ilmankin pärjäisi :sori: Miehen perheen kanssa illallistetaan muutenkin kun vaan jouluna, ja kyllä oikeastaan mun äidinkin kanssa. Että en nyt tiedä mikä tässä nyt niin erikoista on :sori: toki on kivaa ettei tarvi mennä töihin (kun sattuu olemaan sellainen työpaikka), mutta kirkkoon kuulumattomana voisin hyvin vaikka säästää nää vapaapäivät johonkin toiseenkin ajankohtaan :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 24 Loka 2016 12:48

Alettiin jo puhua pukkiringistä, niin kai jo saa alottaa jouluröpötyksenkin?

Mä oon jo muutaman viikon miettinyt, että koska kehtais laittaa jonkun jouluvalon. Ei nyt ehkä tähteä ikkunaan, mutta jotain edes. Jos laittais ulos jouluvalot, olisko se ok? Ehkä pyhäinpäiväks vähän niinku halloweenhengessä, mutta silti joulua ajatellen? :keijo: Siihenhän on enää vajaa pari viikkoa.

Tänä vuonna on siinä mielessä kivaa, että oon kotona ja saan rauhassa fiilistellä ja laittaa joulua ajoissa ja vaikka kaikki päivät, jos huvittaa.
On myös tulossa hieman erilainen joulu kuin ennen, kun on tuo poikakin mukana ekaa jouluaan viettämässä. Hassua. Tästä alkaa meidän omat perhejoulut.
Täytyy miettiä, pitääkö meidän muuttaa meidän viime vuodet voimassa ollutta suunnitelmaa joulunvietosta. Viime vuosinahan me ollaan aatto oltu miehekkeen kanssa kotona ja lähdetty sitten joulupäivänä porukoillemme. Katsotaan, tuleeko tänä vuonna muutosta asiaan sen muodossa, että porukat tuleekin meille. Se vois olla kivaa. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 24 Loka 2016 13:30

Mä vaihdoin viikonloppuna jouluverhot olohuoneen ikkunaan. Tosin aluksi ihan vaan siksi että meillä oli edelleenkin pitsiset läpinäkyvät kesäverhot paikallaan ja niistä näkyi illan pimetessä ikävästi läpi (sälekaihtimet :sydän: ). Mutta sitten tajusin että jaah, tässähän on kohta muutenkin marraskuu joten en mä sit kuitenkaan ollu niin ajoissa. :P

Tänä vuonna mein pesue on parin vuoden tauon jälkeen joulun pohjoisessa vanhempieni luona, ja lähden lasten kanssa reissuun vallan ajoissa, jo 15.12., mies seuraa sitten muutaman päivän päästä perästä. :täpinä:
Eli joululeipomukset yms. jää sitten sinne. Tein aamulla jo listaa siitä mitä kaikkea siellä pitää tehdä. Ainakin ostaa iso kasa hyasintteja, tehdä piparkakkutalo, ostaa tarpeeksi kynttilöitä koska oma mutsi ei koskaan osaa varautua tarpeeksi... :raps:

Mutta just nythän mä odotan että joulukinkut tulevat kauppoihin. Koska se ihan eka kinkku pitää paistaa heti kun tulevat kauppaan, toinen sitten jouluna ja kolmas uudeksi vuodeksi. :kuola: :virne:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » To 27 Loka 2016 19:07

skray kirjoitti:Alettiin jo puhua pukkiringistä, niin kai jo saa alottaa jouluröpötyksenkin?

Mä oon jo muutaman viikon miettinyt, että koska kehtais laittaa jonkun jouluvalon. Ei nyt ehkä tähteä ikkunaan, mutta jotain edes. Jos laittais ulos jouluvalot, olisko se ok? Ehkä pyhäinpäiväks vähän niinku halloweenhengessä, mutta silti joulua ajatellen? :keijo: Siihenhän on enää vajaa pari viikkoa.


Naapurin pihakuusissa oli jo valot. :töktök: Aateltiin kyllä itekkin, että laitetaan talvivalot piharakennukseen marraskuun alusta, jotta ei oo niin perhanan pimeää pihalla koko ajan. :pepsodent: Ehkä lähempänä joulukuuta kehtais laittaa kynttilät ikkunoihin.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » La 29 Loka 2016 19:04

Viime viikonloppuna ilmestyi useamman naapurin parvekkeelle valot. Osa tavallisia, osa värikkäitä. Nyt on jo ihan hyvä hetki lisävalolle mun mielestä, kun illat varsinkin on ihan turkasen pimeitä. Värikkäät valot voisi kyllä kieltää jollain asetuksella. :epäilevä:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » La 29 Loka 2016 21:50

Mun mielestä jouluvaloja voisi ihan hyvin kutsua vaikka talvivaloiksi. Semmoiset neutraalit valot ovat kivoja tässä pimeydessä.

---

Mä oon juonut jo glögiä. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 29 Loka 2016 22:25

Mäkin join glögiä :keijo:
Viini- ja ruokamessuilla :keijo:
Parasta oli semmoinen appelglög, mikä oli vaaleaa ja kevyttä.
Ajattelin että sitä voisin ostaa myös nyt ennen joulua.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » La 29 Loka 2016 22:42

Mäkin oon juonut glögiä. :D
Blossa 2016 oli hyvää, njam.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Su 30 Loka 2016 09:45

Emilia kirjoitti:Värikkäät valot voisi kyllä kieltää jollain asetuksella. :epäilevä:

Joo. Ei voi ymmärtää. Ne on jotenkin niin mauttomia. Häiritsee vaan silmää eikä tuo yhtään rauhallista joulu/talvitunnelmaa.
Samoin häiritsee, kun on kirkkaita valoja monenlaisia samassa pihassa, mutta kaikki ovat erisävyisiä (eikä asettelussa yleensä ole mitään logiikkaa).


Mää ostin Valion glögiä toissapäivänä. Kerkesi perhana jäähtyä ennen kuin pääsin juomaan, joten elämys jäi vajaaksi. Pitää tänään kynttilänvalossa kokeilla uudestaan. :joulukeijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Loka 2016 09:54

Päätin, että ensi viikonloppuna meillä laitetaan talvivalot ulos. :virne:
Ekat glögit oottaa edelleen keittämistään, mutta ehkä sekin tapahtuu ensi viikonloppuna.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ti 08 Marras 2016 14:20

Noh, talvivaloja ei laitettu viime viikonloppuna, kun ollaankin sairasteltu vaan vuorotellen täällä. Mutta glögit keitin lauantaina ja joulutortutkin paistoin, joten se on kiva juttu. Oli tosi hyvää ja pitää kai jatkaa samalla linjalla ens viikonloppuna. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 09 Marras 2016 21:44

Ei mekään saatu aikaiseksi laitettua valoja. :jaaha: Glögiä on tullut nautittua ja joulukalentereja kaupassa selailtua. Meinasin, että voisin hommata tänä vuonna Marsin joulukalenterin. :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 09 Marras 2016 23:49

Mä ostin itselleni pienen korttimuotoisen joulukalenterin. :D Ai niin, ja Punainen risti lähetti pyytämättä ja yllätyksenä kalenterin postissa... no, voisinhan mä siitä maksaa, niin kehtaan sitten avatakin sen.

Vielä on kyllä hetki, että pääsee avaamaan. Jouluvalot tekisi oikeastaan mieli jo kaivaa jostain, mutta toisaalta en ole jaksanut, ja tuntuuhan se vähän aikaiselta. Tosin tänä aamuna varsinkin tuli ihan joulufiilis, kun ulkona oli kunnon kerros lunta ja lisää tuli. :keijo: Toivottavasti olisi tällainen sää joulunakin, eikä taas sama kuin juhannuksena...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 10 Marras 2016 06:10

Mä laitoin viikonloppuna pari joulukynttelikköä ikkunaan (no okei, toinen ei näy kuin meille itsellemme :keijo: ) ja valot partsillekin. Vaikka onkin tuota lunta tuomassa valoa, tarvittiin vähän avustusta että muukin näyttää jouluiselta. :hullu:

Huomasin tuossa muuten että suurin osa omien lasten joululahjoistakin on jo ostettu. :tipahdus: Suurin lahjastressi menee siis keijopukki-lahjaan. :juoni:

Ja se eka kinkkukin paistettiin viikko sitten perjantaina. :keijo:

Mutta joulukalentereiden kanssa olen vähän pettynyt. Aina ennen lapsilla on ollut sekä se kaupan halvin ja perinteisin suklaakalenteri että partiolaisten adventtikalenteri. Ja tänä vuonna molemmat ilmoitti että adventtikalenteria ei tarvita ("se on vain kuvakalenteri :jaaha: ") ja josko tänä vuonna saisi legokalenterin. Noh, koska legokalenteri on sen verran tyyris, saavat sen yhteiseksi. Mutta suklaakalenterista en luovu. :norsu: Kauheeta kun oikein joutuu syömään suklaata joka päivä. :norsu:
Adventtikalenterin hommasin sitten itselleni, koska onhan se ehkä paras mitä löytyy. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Pe 11 Marras 2016 15:15

Meinasinkin Wildikselle ehdottaa, että hommaat sitten itsellesi sen adventtikalenterin, mutta niinhän sä jo teetkin. Etkä varmasti anna yhdenkään lapsen avata yhtään luukkua, koska se on sun kalenteri ja ne aatteli, että se on typerä. :keijo:

Mä täällä pohdin joulukappojen hommaamista keittiöön. Saas nähdä millasta tulee. :raps:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 12 Marras 2016 22:46

skray kirjoitti: Etkä varmasti anna yhdenkään lapsen avata yhtään luukkua, koska se on sun kalenteri ja ne aatteli, että se on typerä. :keijo:


Juuuuuu, sopii yrittää avata äitin kalenterin luukkuja. :keijoei:


skray kirjoitti: Mä täällä pohdin joulukappojen hommaamista keittiöön. Saas nähdä millasta tulee. :raps:


Mä pohdin tänä vuonna kehtaisinko laittaa jonkin sortin kapan joko olohuoneeseen tai meidän makkariin. Keittiössähän ei ole ikkunaa koska se on vähän niinkuin yhdistetty olohuoneeseen. Mutta sitten huomasin ikkunapulman: meidän ikkunaverhot pitää laittaa roikkumaan niin pirun korkealle että ikkunan kohdalla tuollaiset kappa-malliset näyttävät ainoastaan hölmöltä. Ja toisekseen meidän ikkunat on niin tyhmän levyiset ettei sopivia valmiskappoja löytynyt vaikka kuinka haki. Että se siitä. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » La 12 Marras 2016 23:10

Joulukalentereista tuli mieleen... Bongasin eilen teejoulukalenterin. Mun mielestä se oli ihana idea. :sydän: Siinä bongaamassani kalenterissa oli tosin joka päivälle eri teetä, toisin kuin tuossa linkin kalenterissa ilmeisesti on. Se oli vielä jotenkin kivempi. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 21 Marras 2016 13:28

Vieläkin talvivalot odottaa laittajaansa pihalle ja portaille suunnittelemani lyhdyn laittokin on tekemättä. Pitäis ensin korjata lyhty. :keijo:

Aiotaan tietysti ostaa poitsulle joku jolulahja/lahjoja, mutta pitääkö ne paketoida 7 kuukauden ikäiselle vauvalle? Mä ostan lahjan, paketoin sen ja avaan sen sitten. Eikö se oo vähän turhaa? :keijo: Vai kuuluuko se asiaan, että on pakko paketoida? Paketointi on kyllä kivaa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 21 Marras 2016 13:38

skray kirjoitti:Aiotaan tietysti ostaa poitsulle joku jolulahja/lahjoja, mutta pitääkö ne paketoida 7 kuukauden ikäiselle vauvalle? Mä ostan lahjan, paketoin sen ja avaan sen sitten. Eikö se oo vähän turhaa? :keijo: Vai kuuluuko se asiaan, että on pakko paketoida? Paketointi on kyllä kivaa.


Paketoi vaan! Lapset tykkää siitä rapinasta vaikkei ehkä itse osaakaan vielä avata. :D Ja onhan ne lahjapaperit aina värikkäitä ja ehkä jotain kuviakin. :keijo:

****

Jouluvalot on jo kaikki paikallaan. Tonttuja en vielä laittanut seinille, myöhemmin tällä viikolla sitten. Ensimmäinen adventtikin on jo sunnuntaina. :joulukeijo:

Kuva
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 23 Marras 2016 07:45

Meilläkin on edelleen talvivalot laittamatta. Kukapa tonne sateeseen haluaa mennä värkkäämään. Sitä paitsi muutetaan kohta niin en tiiä kannattaako tänne jättää valoja. Pitää kysyä naapurilta, tykkäiskö se. Ens viikonloppunahan on jo ensimmäinen adventti, joten uuteen kämppään tulee varmaan heti jouluvalot... jonnekin. En tiedä, mihin ne saa laitettua... Sisustamista luvassa!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja damn » La 26 Marras 2016 16:33

Ollakseni ihminen, joka ei juurikaan välitä joulusta olen ollut hämmentävän tehokas: ostin jo kaikki joululahjat. Nyt ei tarvitse muuta kuin raahautua joulun viettoon porukoille. En siis edelleenkään omista ainuttakaan joulukoristetta, joten minun kotona ei joulu näy. Harvinaisen kivuton joulu tällä kertaa, ei ole edes miestä jolle tarvitsisi ostaa lahja ja jonka kanssa miettiä missä vietetään joulu.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Su 27 Marras 2016 18:26

Odotan joulua :täpinä: Tai joulun aikaa :täpinä: Lapsi :sydän:

Meillä on Pötkylälle Muumi-kirjajoulukalenteri, ja mulle karkkikaleteri. Ensi joululle on jo suunnitteilla smoothie-pussi/yhdessä tekemis-itsetehty joulukalenteri :täpinä:

Aatto ollaan äidin luona, jonne tulee myös sisko ja mummi. Joulupäivänä sitten miehen vanhemmille. Tapaninpäivästä en tiiä :keijo:

Pitäis käydä jostain ostamassa joku mini-muovijoulukuusi :raps:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 12 Joulu 2016 13:12

Mitä ihmettä? Joulu on ensi viikolla. :joulukeijo: En mä tajua tätä ollenkaan. Miten voi olla joulu jo näin lähellä? Voihan ahdistus. Nykyään joulu tulee aina liian aikaisin. :ahistus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa