Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 12 Joulu 2016 14:53

Marenki :paijaus:

Mullakin on monesti fiilis, että joulu tulee liian aikaisin, vaikka pidänkin joulusta. Syksy tuntuu usein niin lyhyeltä. :P
Eilen kuitenkin paketoin pari lahjaa ja tuli ihan fiilis, että harmi että jouluun on vielä melkein kaksi viikkoa. :joulukeijo: Jostain olen siis jo yllättäen löytänyt joulufiiliksen. Joululahjojakin olen kerennyt hankkia aika hyvin. Taannoin ostin myös hyvästä tarjouksesta lisää jouluvaloja, jotka asensin kirjahyllyyn, ja muutaman uuden kuusenkoristeen. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 12 Joulu 2016 21:09

Mun joulufiilis on mennyt hukkaan. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 12 Joulu 2016 22:22

skray kirjoitti:Mun joulufiilis on mennyt hukkaan. :huoh:


:paijaus: Toivottavasti se löytyy vielä sieltä jostain. :halitus:

****

Mä kävin tänään viimeisillä jouluostoksilla. Ei enää ruuhkia ja hermojen kiristystä. :pomppu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 12 Joulu 2016 22:40

Wildchild kirjoitti:
skray kirjoitti:Mun joulufiilis on mennyt hukkaan. :huoh:


Mullakin osittain. Tosin oon ihan kiitettävästi kuunnellut joulumusaa, juonut glögiä ja tommoisia pieniä juttuja. En mä ole edes ihan varma, missä vietän joulun. :P

Itsekään en oikein meinaa uskoa, että joulu on ihan kohta. :o:

Joskus kesällä mietin, että teen "suursiivouksen" ennen joulua. Töissä on niin järkyttävä kiire, ja viikonloppuisin en jaksa, niin se menee sitten varmaan ensi vuoden puolelle. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 13 Joulu 2016 17:33

Mä aiheutin kohua tänään ja soitin mun siskolle "ens viikolla on joulu"-puhelun.
Ehkä vähän tajusin myös ite, että viikon päästä pitää hoitaa kisset hoitoon ja niin edelleen :keijo:
No hups!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 19 Joulu 2016 22:56

Mun joulufiilis on ehkä osittain löytänyt takaisin mun luo. :tilt:

Iskä toi viime viikolla meille perinnejouluvalot, jotka on luvannut mulle tehdä jo monta vuotta sitten. Ei vain ole ehtinyt ennen kuin nyt. Kyseessä usko-toivo-rakkaus, joka on kotiseutuni oma juttu ja olen aina halunnut oman setin. Nyt nuo roikkuvat tuolla ikkunassa ja heti on jouluisempaa.

Kuusen toimme sisään eilen illalla, mutta koristelu jää huomiselle. Tarkoitus oli tänään koristella, mutta ei ehditty. Hyvä muutenkin, että saa tuo kuusi pari päivää tuossa olla ensin koristeetta, jos vauva onkin allerginen. Ei sit tarvi koristeita repiä taas pois ja viedä kuusi pihalle. Onneksi ei kuitenkaan ole tullut mitään oireita, joten huomenna koristeet näkevät tämän vuoden kuusen. :virne:

Muutenkin joulusiivot alkaa olla tehtynä ja oon jo tehnyt kauppalistaa jouluruuista ja leipomistarvikkeista.

Näillä eväillä joulufiilis on alkanut taas löytyä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 20 Joulu 2016 18:35

Mähän olen tänä vuonna suunnitellut joulua pois pääkaupunkiseudulla.
Tyypän kanssa sovittiin jo kesällä että menen sinne. No, tässä syksyn mittaan on ollut vähän kaikkea ja olen mietiskellyt onko se sittenkään niin hyvä idea mennä sinne.
Mutta huomenna on lähtö ja menen kyllä ihan hyvillä mielin.
Tai no, niin hyvillä kuin vain voin, mutta se ei liity Tyyppään.
Olenhan mä siitä puhunut että meillä on ne jouluperinteet niinku jouluriita ja joulukänni ja mitä näitä on.
Nyt meidän äiti sitten päätti vetää sen jouluriidan ennen joulua. Sain aamulla viestejä ja lopulta se päättyi sitten siihen että meillä on riita, perinteinen jouluriita.
:huoh:
Ei kai niitä pääse pakoon jos on niiden kanssa missään tekemisissä.

Että semmonen meininki.

Toivon kai jotain ihmettä sen suhteen että joku joulurauha löytää mutkin.
Nyt on vaan jouluvitutus ja -ahdistus. :epäilevä:
Ei puutu kuin jouluflunssa :keijo:

Eilen kun kävelin kuusimyynnin ohi, tuli mieleen lapsuuden syksyt ja talvet, kun leikittiin kuusimetsässä. Se tuoksu oli aika kiva.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 21 Joulu 2016 00:10

Kiba. :paijaus: Ei kenenkään joulu pitäisi olla kärsimystä ja tappelua. Toivottavasti vielä joskus löydät jouluusikin rauhan! :sydän:

Mä yritän olla saamatta jouluflunssatartuntaa, koska taloudessa on yksi flunssainen ja kuumeinen potilas. Pidetään peukkuja, etten minä tai muutkaan keijot ole kipeitä jouluna. :peukut:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 21 Joulu 2016 00:48

marenkienkeli kirjoitti:Kiba. :paijaus: Ei kenenkään joulu pitäisi olla kärsimystä ja tappelua. Toivottavasti vielä joskus löydät jouluusikin rauhan! :sydän:


Toivottavasti se jostain vielä tulee, jos ei muuta niin siitä että menee vaikka metsään. :sydän:
Ei munkaan mielestä kenenkään joulun pitäisi olla kärsimystä, tappelua tai vaikkapa väkivaltaa.
Uskon että mun aikuisuuden joulut tulee tästä eteenpäin olemaan muuta kuin mitä ne on olleet.
Siis riitelyn ja semmoisen osalta. Siksi tämä täydellinen maisemanvaihdos on ihan tarpeen.

Toivon että jokaisella on just sellainen joulu missä he viihtyy! :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 21 Joulu 2016 15:46

Minä en ymmärrä joulukännejä. Punaviini ruuan kanssa ja glögi illan päälle sivistyneesti, mutta muuten alkoholi ei kuulu jouluun. Hyh! :nirppa:

Mutta kolme yötä jouluun! :joulukeijo: Sain paketoitua viimeisetkin lahjat. Tai siis ne muutamat, jotka ostin. :keijo:
Kummitytön lahja on ehkä jossain postissa ja tuskin tulee jouluksi. Kannattaa olla aina myöhään liikkeellä. :pepsodent:
Meidän ei onneksi tarvitse tehä mitään ruokia. Oltiin laiskoja eikä leivottu ees pipareita tai torttuja. Jospa äiti tekis riisipuuroa niin ei tarvis sitäkään itse keittää. :laiska:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 21 Joulu 2016 19:53

Ajattelin, että joulupäivä olisi vietetty mumman luona, mutta mumma onkin lähdössä 200 km päähän joulun viettoon. :tipahdus: Kyseessä on siis ihminen, joka ei ole varmaan reiluun 5 vuoteen suostunut lähtemään noin kauas kotoa. Olen niin onnellinen hänen puolestaan! (Mä olen ajatellut, että mumma tekee hiljaa yksikseen kuolemaa kotona, mutta ehkä tästä tulee uusi hyvä alku sille, että hän jaksaa jatkaa eteenpäin. :sydän: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » La 24 Joulu 2016 17:52

Muistuttakaa mua ensi vuonna jo juhannuksena, että vietän joulun jossain muualla kuin a) kotona b) "anopin" kanssa.

:epäilevä:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 24 Joulu 2016 19:46

Emilia kirjoitti:Muistuttakaa mua ensi vuonna jo juhannuksena, että vietän joulun jossain muualla kuin a) kotona b) "anopin" kanssa.

:epäilevä:


Selvä!
Mä haaveilen nyt jo että voisin ens vuonna olla jossain ulkomailla tai töissä tähän aikaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 26 Joulu 2016 00:32

Monenlaisten joulujen sarjassa nyt oli vuorossa yksinäinen joulu, mikä monien mielestä saattaa olla ankeuden huipentuma, mutta mulle se on vain yksi tapa viettää joulua.

Olen tainnut viettää yksinäisen joulun pelikonsolin parissa viimeksi 2011. Ehkä ensi jouluna buukkaan matkan jonnekin kaukomaille, koska se on vielä kokematta.

Kaksi joulua on mennyt muuttotohinoissa, yhden kerran tanssittiin jatkoilla pikkuhousuissa naisväki mukaanlukien ja kerran on aattona oltu keilaamassa Flamingossa.

Perhejoulua kokeilin edellisen kerran 2010, mutta sitä ei tosiaankaan ole ikävä, kuten ei suomalaisia jouluruokiakaan. Vaihtelu virkistää!
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 28 Joulu 2016 12:26

Tänä jouluna en
- syönyt pipareita
- noudattanut perinteitä
- syönyt torttuja
- syönyt laatikoita
- tehnyt ruokaa kenellekään muulle
- voinut fyysisesti pahoin jouluruokien tuoksusta
- voinut pahoin joulutuoksuista
- saanut päänsärkyä jouluvaloista
- nähnyt nälkää
- riidellyt
- itkenyt
- käynyt ulkona
- juonut viinaa
- katsonut kun muut juo viinaa

Ja tästä kaikesta listauksesta huolimatta en voinut jouluna hyvin. En päässyt jouluahdistusta karkuun siltikään.
Ehkä ensi vuonna...
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 28 Joulu 2016 19:00

Kibs :paijaus:

*****

Mä mietin pitkään onko virhe olla vanhempien nurkissa melkein kaksi viikkoa koska oma joulufiilis ehti jo vähän lopahtaa kotona erinäisistä syistä. No ei se sitten ollut, siellä oli lunta ja pakkasta ja jouluvalot pääsivät ihanasti oikeuksiinsa siellä kaiken keskellä. :hullu: Ja se rauha! Ei liikenteen huminaa mitä ei pääse Helsingissä missään pakoon. Tähtitaivas! Revontulet! Kaikki Lappi-kliseet! Rupesin taas puolivakavasti miettimään muuttoa pohjoiseen. :pahis:

Yksi asia jäi puuttumaan. Se perinteinen jouluähky. :O: Huomasin syöväni ja syöväni, mutta ähkyä ei vain tullut. :O: Noh, asia toivottavasti korjataan tulevana viikonloppuna kun vietämme ns. joulu osa kakkosen. Ostettiin kinkkualesta kaksi kinkkua, laatikoitakin löytyi, rosollia... :kuola:

Harmi kun joulu on vain kerran vuodessa. Se tunnelma on jotain sellaista mistä saa hurjasti energiaa ja sen tunnelman ei toivoisi päättyvän koskaan. Äh, hankala selittää ilman että rupeaa siirappiseksi, mutta ehkä te tajusitte pointin edes vähäsen. :joulukeijo:

Loppiainen, älä tule vielä muutamaan viikkoon, jooko? :kauriinsilmät:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 30 Joulu 2016 00:25

Mä olin jo etukäteen huolissani kaikesta, että miten tilanteet menee ja tuleeko kinkunsyönnistä ongelma jne. No, oli epämuodollisin jouluateria pitkään aikaan, ei oltu yötä muualla kuin kotona ja tapaninpäivää en oikein mieltänyt enää edes jouluksi. Sellainen "been there, done that" -minimisuoritusjoulu.

Fiilistä olisi voinut olla enemmän, mutta ei nyt paljon ollut huonoakaan. Vähän huonoa on joka joulu.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 24 Tammi 2017 21:40

Jouluaatosta on kuukausi. :joulukeijo: Join glögiä ja söin keksiä. Piparia en sentään syönyt. :joulukeijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 25 Tammi 2017 10:47

Mulla olis vielä neljä pulloa glögiä. Yksi tiivistepullo ja kolme alkoholillista. :keijo:
Glögibileet? :keijotäpinä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Tammi 2017 11:31

Wildchild kirjoitti:Mulla olis vielä neljä pulloa glögiä. Yksi tiivistepullo ja kolme alkoholillista. :keijo:
Glögibileet? :keijotäpinä:


Ei.
Marraskuussa. Ehkä. Aikaisintaan.

KESÄ TULEE!!!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 25 Tammi 2017 11:52

Älähän nyt. Tässä on kuitenkin enää 9kk siihen että saa kaivaa jo joulujuttuja esille. :kieli:

Sitä paitsi, ajattelin tällä viikolla askarrella joulukortteja ensi jouluksi. :joulukeijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 25 Tammi 2017 13:07

Mullakin on vielä glögiä, mutta en ole muistanut juoda sitä. Pipareitakin on vielä, kun sain niitä ison purkillisen äitiltä. :keijo:
Vaikka joulu on ihana, helposti glögeistä ja pipareista menee kuitenkin maku joulun jälkeen. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 24 Loka 2017 11:47

Wildchild kirjoitti:Sitä paitsi, ajattelin tällä viikolla askarrella joulukortteja ensi jouluksi. :joulukeijo:


Paitsi että enpä askarrellut. :keijoei:

Mutta ei se mitään! Tasan kaksi kuukautta jouluun! Hieman ahdistaa että tänä jouluna ollaan vaan kotosalla eikä pohjosessa lumen seassa, mutta jos pitää verhot kiinni, voi kuvitella että ulkona on lunta. Siskonpeti.

Glögiä oon jo kyl juonu litratolkulla. Ja syöny piparisuklaata levytolkulla. Että hätiäkös tässä. :joulukeijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 24 Loka 2017 12:35

Mulla on varmaan vieläkin niitä viimevuotisia pipareita yhdessä purkissa. Tai en ole varma heitinkö ne jo pois, syömättä ne ainakin jäivät. :keijo:

Glögiä pitäisi kyllä ostaa, siihen en ole vielä päässyt. Nyt on niin kylmäkin, että se tekisi terää (jopa ilman terästystä :keijo: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Joulu 2017 01:26

Jouluaatto takana ja olen hyvin huojentunut. Meinasin ensin että nukun yön ja kirjoitan vasta sitten, mutta en malta vielä mennä nukkumaan. Väsymyskin haihtui kotimatkalla.

Olin theian ja perheen luona. Alkuun varoiteltiin kyllä pönöttämisellä, mutta jouduinkin tanssimaan Pötkylän kanssa. Iik!
Ruoka oli hy-vää ( :tipahdus: ) ja sitä oli riittävästi. Ensin oli alkupalat (niinku lounastyyppisesti) ja ekajälkkäri, myöhemmin pääruoka ja pääjälkkäri. Sitten vielä suklaakonvehtijuttuja ja juustoja. Itehän napsin pääruualta jäänyttä poroa "salaa" aina kun mahdollista. Kasvissyöjästä kuoriutui porovaras. Mutta kun :kuola: :tipahdus: :kuola:

Oli todella ihanaa viettää aikaa turvallisten ihmisten seurassa, eikä mikään tuntunut edes etäisesti joululta, eli ahdistukselta. On niitä ollut muitakin, muttei kovin montaa. Lisäksi se nauraminen ja Pötkylän kanssa pöljäily oli ihanaa.

Kiitos theialle vielä kerran ja perheelle myös. :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa