Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 14 Joulu 2016 12:34

Näinpäs levottomia unia. Ensin heräsin joskus viiden aikaan siihen, että unessa kuulin kuinka joku vanha mies murahteli. Ääni tuntui niin todelliselta, että herättyä oli hetken aikaa olo, että piti tarkistaa, ettei kämpässä ole ketään, vaikka se tuntuikin tyhmältä. :keijo:

Sitten nukahdin uudestaan ja näin unta, jossa puhelin pirisi loputtomiin, enkä saanut sitä sammumaan. Yritin painella kaikkia nappeja ja lopulta irrotin takakannen ja akun ja pirinä jatkui vaan. Irrotin muistikortinkin ja pirinä kuului siitä. Annoin kortin jollekulle toiselle ja kysyin, että miten h********* mä saan tän loppumaan ja hän alkoi selvittää asiaa Googlesta. Vasta sitten havahduin ja totesin tietysti puhelimen herätyskellon pirisevän... :jaaha:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 26 Joulu 2016 12:25

No niin taas.
:keijoei:

Mun unessa Roope Salminen näytteli salkkareissa, mitä katoin sairaalassa, missä sisustus oli kuin joku englantilainen Hyacinth Bucket -olohuone. Koristetyynyt oli vaaleanpunaisia ja päiväpeitossa ruusukuvio :keijoei: Olin kinttu ojossa siellä ja sairaanhoitaja halus tarjota mulle soppaa. Se vaan ei käynyt, koska ei ollut selvillä oliko keiton vieressä oleva paprika Meksikolaiselta rahtialukselta vai ei. Siitä piti soittaa Pirisen Mikolle, jonka numero oli mun taskussa olevassa lapussa. Oikeasti Pirisen Mikon numero oli numero mun kaverille, jonka piti esittää Mikkoa että mä pääsen sieltä sairaalasta pois. Mutta hoitaja kaatoi jonkun väärän ruoka-annoksen mun huonetoverin lautaselle ja sinkosi soittamaan lääkärille, että nyt on hätätilanne. Epäilin että ne perkeleen ruuat oli etukäteen lääkitty ja niiden kautta kontrolloitiin meitä. Kippasin mun sopan ikkunasta ulos ja heräsin.

Toinen uni.
Siinä olin ensin menossa yöpymään pienessä saaressa olevaan mökkiin. Saari ja mökki on mulle tuttu aiemmista unista ( :keijotäpinä: ). Saaren ohitse kulki paljon laivoja, sekä purje- että moottoriveneitä. Jostain syystä seurasin ison tankkerin liikkeitä tosi tarkkaan ja mietin että siinä on jotain hämärää. Se liikehti epämääräisesti. Sen ympärillä hääri todella paljon pienempiä veneitä ja sitten ne aina yhtäkkiä katos. Lopulta tuli niin pimeää etten nähnyt enää tuota tankkeria. Sytytin saunan takkaan tulet ja mietin että pitäisikö sittenkin nukkua vaan sisällä, koska siellä mökillä oli niin perkeleen kylmä. Talossa olisi lämmintä ja ruokaakin. Sammutin tulet ja siirryin sisälle. "Sisällä" oli siis hotellin kattohuoneisto, missä oli kimmeltävä ja valkoinen sisustus. Semmoinen mikä sattuisi normaalisti silmiin. Ei mitään värejä missään. Meitä oli siellä muutama tyyppi ja jokainen mietti että mitä tehdään, kun hälyt tulisi päälle yhdeksältä. Hälyjen aikaan ei voisi kunnolla liikkua siinä huoneistossa ja siksi olin itsekin miettinyt ulkona nukkumista. Mietittiin että josko vaan ilmoitetaan vartijoille, että me nyt nukutaan siellä ja sillä piste, niin eivät voi mitään. Mutta yksi hienohelmainen tyyppi ei halunnut jäädä kun se oli niin rajoittavaa touhua. Heitettiin se pihalle ja muut jäätiin. Löysin kaiken valkoisuuden keskeltä suklaata ja mietittiin siinä ettei sitä varmaan uskalla syödä kuin vessassa, koska sen saa siivottua jos sotkee :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 06 Tammi 2017 11:10

Unta :keijotäpinä:

Oli risteily. Semmoinen joku pikkujouluristeily. Tai eläinristeily, en oo ihan varma. :keijo:
Kuitenkin siellä oli paljon porukkaa ja paljon tuttuja. Sen juonsi Kristoffer Ignatius :keijotäpinä: Meillä oli jotkut VIP-superior-hyperior-tilat ja oma kokonainen sviittirykelmä. Risteily oli itessään ihan hauska ja siellä oli paljon eläimiä. Meidän ryppäässä oli kissoja ja mäyräkoiroja. Risteilyn päätteeksi oli tarkoitus että hytteihin jätetään tavaroita jotka lähtee kierrätykseen ja hyväntekeväisyyteen. Ei siis tarvinnut muuta kuin jättää ne tavarat sinne :keijo:
Olin viimeinen siinä meidän ryppäässä lähdössä ja huomasin että siellä oli kaksi mäyräkoiraa ja kaksi isoa kissaa tavaroiden seassa. Ihmettelin tätä ja soitin Kristofferille. Hän sanoi että ei sinne eläimiä pitänyt jättää, että ota mukaan :keijo: Olin ihan hädissäni, koska mulla oli kaikki omat kamat ja sitten vielä pitäisi pakata jotain eläimiä johonkin, eikä siellä ollut kuin yksi kuljetuslaatikko. Toinen kissoista meni itse sinne ja laitoin vain luukun kiinni. Toinen kissa kiipesi mun paidan sisään ja laitoin sen sinne kiinni huivilla. Mäyräkoirat vaan nukkui. Soitin lopulta laivan respaan että tuovat mulle jotain hihnoja tai vastaavia, että saan ne elukat pois sieltä.
Lopulta pääsin pois laivasta näiden elukoiden ja omien kamojeni kanssa. Meidät lastattiin sellaiseen lentokentältä tutun ajopelin kyytiin, mihin mahtui kuusi matkustajaa ja tavaroita. Kyydissä oli Jussi Halla-Aho, minä, joku lakimies ja lääkäri. Mun vieressä ei istunut ketään. Lääkäri oli menossa päivystykseen ja lakimies istui salkun kanssa siinä Halla-Ahon ja lekurin välissä.
Ajettiin vain eteenpäin ja mietin että mihinköhän mä vien ne eläimet. Soitin taas Kristofferille, joka sanoi että ne voi viedä yhteen baariin, minkä tunnistin yhdestä toisesta unesta :keijoei:
Siinä ajaessa Halla-Aho sanoi että hän meinaa siirtyä persujen paskapolitiikasta pois. Että rasismi on tyhmää ja vahingoittaa ihmisiä. Lakimies puhui että persuista on lähdössä kaikki oikeat ihmiset pois ja jäljelle jää vain mulkerot ja tyhmät ääliöt. Soini on luovuttanut ajat sitten ja muut seuraa hiljaa perässä, mutta nää Slunga-Poutsalot ei tajua että ne jätetään vaan siihen uppoavaan laivaan nolaamaan itseään. Halla-Aho kysyi mun poliittista aatetta ja sanoin etten lähde nyt tähän keskusteluun ollenkaan, että rasismi ei poistu ihmisestä vaan vaihtamalla puoluetta. Halla-Aho pahoitteli että on ollut niin vietävissä ja tyhmä julkisuudessa, mutta nyt tajunnut että se on ollut kaikki hänelle syötettyä valetta.
Tässä kohtaa oltiin tultu tummalle varastoalueen näköiselle kujalle, jossa lääkäri kertoi sairaalan olevan. Että ensin piti kääntyä vasemalle, sitten oikealle ja sitten taas vasemmalle ja sitten se ovi olisi nurkassa oikealla :keijo: Kännyttiin ja lääkäri hyppäs pois. Hän otti yhden matkalaukuista ja heitti yläfemmat juristin kanssa ja poistui juosten. Tajusin että se baari olisi ihan kulman takana ja voisin viedä ne eläimet sinne. Pyysin kuljettajaa ajamaan ympyrää toiseen tasoon, kääntymään liskon kohdalta oikealle ja pitämään kaltevuusmuutoksesta kiinni, koska tie oli tosi jyrkkä. Baari oli siinä ja vein eläimet sinne. Halla-Aho sanoi tarvitsevansa kaljan ja jäi baariin. Heräsin kun kuljettaja totesi että siitä baarilta pääsee parhaiten motarille ja tartten sitä varten suojalasit.

:keijo:

Suvilla uutena vuonnahan näin unta Timo Soinista.
Mitä heevettiä nää persut nyt tekee mun alitajunnassa? :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 06 Tammi 2017 12:46

Hieno persu-uni :virne: Olispa se enneuni.

Jospa sulla onkin omassa alitajunnassa joku käsitys, jota haluaisit muuttaa tai jota kokisit tarpeelliseksi muuttaa, mutta tunnet, ettei se käy helposti? :keijo: :keittiöunientulkitsija:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » La 07 Tammi 2017 12:33

Unessa olin menossa Kibsin luo. Ensin saavuin junalla asemalle, tosin mulla oli myös polkupyörä. Satoi kaatamalla ja yritin etsiä jotain katosta, jonka alla voisin kaivaa puhelimen laukusta ja soittaa Kibsille. Välillä ilmeisesti Kibs ja Suvi tulivatkin paikalle, mutta lähtivät sitten. Kohta olin asemalla taas yksin, pyöräkin oli hävinnyt johonkin, ja mietin miten pääsen Kibsin luo. :keijo:

Sitten tilanne vaihtui ja yhtäkkiä olinkin Kibsin luona, mutta Kibs ja Suvi eivät olleet siellä, vaan jossain muualla, ja tiesin, että pitäisi lähteä sinne. Kibsin kämppä ei näyttänyt yhtään samalta kuin oikeasti, siellä oli turkoosi sisustus. Kämpässä olivat kuitenkin yllättäen omat vanhempani sekä erään tätini mies. Heidän olisi pitänyt lähteä viemään mut sinne missä Kibs ja Suvi olivat, mutta eivät suostuneet lähtemään mihinkään. Miehet rupesivat tekemään jotain palapeliä ja syömään ja äiti näpräsi puhelinta. Yritin huutaa heille, mutta ääntä ei lähtenyt riittävästi. :keijo: (Ai hitsi miten kliseinen uniskenaario :keijoei:).

Kuljeskelin ympäri kämppää ja laskin käsistäni tavaroita erilaisille pöydille (niitä oli asunnossa paljon) ja hetken päästä kun yritin etsiä niitä, ne eivät olleetkaan enää siinä. Tämä oli toistuva teema unessa, koko ajan jotain oli hukassa tai väärässä paikassa. :P Yhdellä lautasella oli isoja pasteijoita, joista yhdellä oli jalat ja pieni kissan pää. Pasteija lähti liikkeelle. :virne: Jos ääntä olisi lähtenyt, olisin varmaan huutanut.

Lopulta pääsimme lähtemään. Kun olimme lähdössä, paikalle tuli tuntematon tummahiuksinen keski-ikäinen nainen. Hän meni Kibsin asuntoon. Suhtauduin siihen hieman epäilevästi, mutta hän selitti, että hän on täällä aina tiistaisin ja torstaisin. Häneltäkään ei lähtenyt ääntä kunnolla, joten hän kuiskasi sen. :keijo:

Jossain vaiheessa olin kai kämpässä myös Kibsin kanssa ja Kibs yritti tehdä mulle jotain kampausta (siitäkään ei tullut mitään, kuten ei oikein mistään tässä unessa), ja toisessa kohden olin taas asemalla, joka oli muuttunut erikoiseksi ostoskeskukseksi, johon eksyin. Kaiken kaikkiaan tosi sekava uni. :virne:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Tammi 2017 12:30

Näin unta Sodiksesta :keijotäpinä:

Meitä oli iso lössi Sodiksessa porukkaa. Suvi, joku toinen Suvi ja L-S. Lisäksi joitain muita häiskiä niin että seurueen koko oli 9 henkilöä.
Asuttiin semmoisessa "pelican storagen" varastojen kaltaisessa varastojutussa ison kompleksin keskellä. Siellä oli vain nukkumatilat, ei muuta. Kaikki muu täytyi käydä hoitamassa kaupungilla tai kylpylässä ja sinne maksoi aina 15e kun kävi vessassa.

Mentiin alkuviikosta, mutta jostain syystä käytiin leffojen sijaan vaeltamassa ja taidenäyttelyssä. Halusin päivittäin mennä leffaan, muttei me vaan päästy. Päästiin perjantaina vihdoin ja viimein festarialueelle ja olin ihan raivona. Siellä oli uudistettu systeemejä ja rakennettu mm. uusi koulun liikuntasali. Siellä oli joka seinustalla telkkarin kokoinen pitkä näyttö ison kankaan sijasta. Katsomo rakennettiin pinoamalla pitkiä penkkejä päällekäin ja niiden päälle sitten tuolit. Juostiin varaamaan kaikille paikat. Saatiin ihan kohtuulliset paikat ja kun yritin kysellä että mitä muuta me katotaan, niin kukaan ei oikein sanonut mitään. Päätin että mä menen ja hoidan mulle Suville liput ainakin nyt johonkin, että muut hajotkoon sitten seiniinsä.
Koulun salista piti kulkea semmoinen rakennustunnelikäytävä ylämäkeen ja sitten tuli lippuluukuille. Mun ohjelma ei pysynyt enää kasassa koska satoi vettä ja yritin ympyröidä että mihin mä haluan liput ja mitkä on varavaihtoehtoja jos ne on myyty loppuun.
Noniin.
Leffaraatiin, Seela Sellan juhlanäytökseen ja vuoden kotimaiseen uutuuteen missä oli Elina Knihtilä halusin ainakin liput. Lisäksi vielä Puolalaiseen kauhukomediaan ja Tsekkoslovakialaiseen elokuvaan myös :keijo:
Siinä ympyröidessäni niitä leffoja semmoisen vanhan mallisen jäätelöpakastinarkun lasin päällä, tuli Jukka Virtanen lukemaan lehteä siihen ja kysyi että oliko Kyllikki Saaren murhaaja cinefiili? Että jos ei, niin miksi sitten Kyllikki Saaren murha on niin elokuvallinen? "Vuonna 1974 Kekkonenkin murhasi yhden naisen, mutta se salattiin ja vieritettiin muiden niskoille. Syy siihen oli väärän värinen luomiväri. Hulluhan se Kekkonen oli, mutta ei sitä kukaan tiennyt." Päästeli Virtanen.
Heräsin kun se pyysi multa kynää lainaksi että voi täyttää ristikon :keijo:

:keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Tammi 2017 13:27

Vähän on kuumehoureita ilmassa.

Toissayönä näin unta missä oli uusi, nuori Dalai Lama. Se oli semmoinen pikkuinen kiinalaisen näköinen kaveri, joka vielä piti silmiään enemmän sirrillään, koska yritti naamioitua. Mun ja Suvin tehtävä oli suojella sitä sellaisessa isossa betonisessa ostoskeskuksessa. Sitä uhkasi kiinalainen hallinto, mutta meidän piti vaan pitää huolta että kukaan ei pääse koskemaan häneen fyysisesti. Ei meillä mitään aseita ollut, mutta oli eläimiä. Se oli tavallaan sellainen eläinten turvapaikka missä oltiin, mutta sitten taas ei. Puhuttiin siinä unessa koko ajan englantia. Brittienglantia.
Siinä kun suojeltiin sitä Dalaita, niin meillä oli myös hyvin tärkeää opettaa yhdelle pitkäkarvaiselle mäyräkoiralle miten olla peloton. Se oli suojassa sellaisessa mattokäärössä ja piilotteli siellä ja me näytettiin esimerkkiä, että miten sieltä voi tulla pois ja että pelottomuus on hyvä asia. Pelko ei saa ohjata koirienkaan elämää, siinä missä ei ihmisiäkään. Se koira tuli aina vähän kerrallaan pois sieltä, mutta meni takaisin jos jossain kolahti. Lopulta me kolme (minä, Suvi ja Dalai Lama) istuttiin mattokäärön ympärillä ja laulettiin englantilaista lastenlaulua ja koira tuli ulos sieltä. Se koira puhui myös brittienglantia. Sitten me opetettiin sille miten päästä eroon turhista peloista.
Suvin kanssa tietysti vähän keijoiltiin siinä myös ja Dalai sanoi että me ollaan oikein oivallisia suojelijoita :hullu: .

Tänä yönä taasen mentiin keijouslevelillä johonkin sfääreihin.
Nukuin mun olkkarin lattialla, selälläni. Shinya ja Myyyy oli molemmin puolin mun vieressä. Parvekkeen ovi oli auki ja havahduin siihen että vähän vetää. Menin parvekkeelle ja ajattelin että toivottavasti Nellu ei ole siellä. Olihan se. Ja se hyppäsi siitä alas. Ulkona oli yö ja sumuista. Näin vaan kun se kissa lensi ja kirosin että perkele sentään nyt on pakko lähteä hakemaan se sisälle.
Puin päälle, lähdin hissille ja vähän olin huolissani samalla. Hississä kuitenkin oli jotain palomiehiä ja -naisia. Ne teki jotain naruviritelmää ykköskerroksessa, mutta pääsin silti hissillä alas. Menin ulko-ovelle ja samalla Nellu tuli mua vastaan iloisesti häntä pystyssä. Se hyppäsi mun syliin, kehräsi puski poskea ja asettautui sitten vaan siihen istumaan. Palomiehet ja -naiset kattoi vaan että jopas on kaunis kissa ja että onneksi heidän ei tarvinnut lähteä etsimään häntä mistään pusikoista tai puusta. Mentiin takaisin hissiin ja heräsin ennen kuin hissi oli perillä.

Toisessa unessa oli työvivahteita.
Siinä olin töissä jossain paikassa missä oli remontti kesken. Käytössäni oli yksi huone, missä oli ennen ollut odotustila. Siellä oli outoja pöytiä, pleikkari ja kaksi tietokonetta. Sekä reikiä seinissä.
En oikein päässyt kunnolla tekemään töitä, kun yritin saada konetta toimimaan. Yhden perheen sain ohjeistettua, mutta tuli tilanne kun ei ollut ruokalipukkeita heille :keijo: Sain kirjoitettua ruokalipukkeet ja jotkut pojat oli tulossa pelaamaan sitä pleikkaria. Pyysin heitä vaan poistumaan. Tässä kohtaa pöydät vaihtoi paikkaa. Yksi sairaanhoitaja tuli auttamaan mua sijoittamaan niitä uudestaan, mutta käkikello oli edessä ( :keijoei: ). Saatiin pöydät jotenkin järjestettyä, kone auki ja samantien oli työaika täynnä. Poistuin ja olinkin yhdessä merenrantapaikassa mistä on aiemmassa unessa lähtenyt lautta. Siellä ehdotettiin että mentäisiin saareen tekemään teatterihommia kolmeksi päiväksi. En halunnut lähteä, koska maanantaina olisi mentävä töihin, enkä jaksaisi jos pitäisi olla koko viikonloppu siellä saaressa. Enkä halunnut niiden ihmisten seuraan niin pitkäksi aikaa. Yhdeksi päiväksi olisin voinutkin lähteä, mutta kokonaiseksi viikonlopuksi en millään.
Heräsin kun tuijotin veteen ja mietin että olisipa kiva uida.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 16 Tammi 2017 14:34

Näin ihanan seesteistä unta.
Olin taas jossain lentokentällä. Olin lähdössä matkalle, mutten jännittänyt sitä yhtään. Ennen matkaa mun piti tavata lentokentällä joku. Nimeä mulla ei ollut, mutta tunsin sen henkilön kyllä, vaikkei se ollutkaan kukaan mun oikeasti tuntema henkilö.
Istuin kahvilan pöydässä ja join kahvia, katsellen ulos ja odotin. Odotin täydellisen sisäisen rauhan kanssa. Viereiseen pöytään istui ihmisiä. Yksi heistä hymyili mulle ja mä hymyilin takaisin. Join kahvini ja nousin. Taputin sitä henkilöä kevyesti olkapäälle ja kävelin poispäin. Hetken päästä joku tarttui mun käteen selän takana. Vilkaisin ja se oli se sama tyyppi ketä olin taputtanut olkapäälle. Hymyiltiin ja käveltiin vain eteenpäin sanomatta mitään. Mua vastaan tuli tyyppi, joka vissiin oli mun työkaveri, koska se moikkas ja sanoi että menee valmistelemaan paikkoja. Sanoin tulevani ihan kohta.
Käveltiin käsi kädessä pitkälle, terminaalin päähän. Pysähdyttiin ja istuttiin alas juttelemaan. Mulla oli harmaita hiuksia mikä herätti hilpeyttä. Juteltiin ja mun puhelin soi. Se oli sieltä töistä ja se vastaantullut tyyppi sanoi että mun pitäis tulla jo. Lopetin puhelun ja hyvästelin sen henkilön. Halattiin pitkään ja toivottiin että nähdään pian. Sanoin myös että haluaisin nähdä pidemmältikin, mutta nyt meidän työt vei molempi. "Ehkä sitten eläkkeellä" oli viimeinen mitä sanottiin ja siihen heräsin.

Uni oli tosi rauhoittava ja jännä. En tuntenut ketään niistä ihmisistä, enkä tiedä olinko unessa minä vai joku muu.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 02 Helmi 2017 13:14

:keijo: :rokrok:

Mun unessa olin jollain mökillä. Jossain tummansävyisessä mökissä lähellä vettä. Sitten sinne tuli jotain rosvoja, jotain gangstereita aseet käsissä pihalle. Päätin poistua rantapöheikköä pitkin ja siinä lähistöllä asui tyyppi, jonka luona olisin sitten turvassa. Lähdin ryteikköön ja löysin sieltä kaksi ihmistä. Gangsterit näki meidät ja rupes tulittaan kohti. Juostiin lopulta aika vauhdilla rannassa olevien kuusien alle suojaan. Hetki odoteltiin ja gangsterit ei lähteneet perään. Tarvoskeltiin siinä polvikorkuisessa vedessä kunnes päädyttiin toisen mökin pihaan. Siellä asui tuttu tyyppi, joka näytti ihan yhdeltä näyttelijältä. Kerroin mitä oli tapahtunut ja että mun vanhemmat (ei oikeesti) oli myös löytyneet sieltä pusikosta. Esiteltiin sitä mökkiä siinä ja ne vanhemmat halus mennä saunaan. Kävin halailemaan sen tyypin kanssa ja kävi ilmi että me seurusteltiin. Salattiin tämä kuitenkin niiltä mun vanhemmilta ja pysyteltiin aina vaan vastakkain, ei vierekkäin.
Päätettiin siirtyä kaupunkiasuntoon ja ajettiin pienessä autossa pitkää suoraa tietä. Kukaan ei matkan aikana puhunut mitään ja tuntui että se matka kestää ikuisuuden. Se mun "isä" näpersi jotain keksintöä ja "äiti" neuloi. Se tyyppi ajoi ja mä kattelin maisemia.
Kaupunkiasunnossa "isä" näpersi jotain ja lopulta taputti käsiään yhteen ja aina taputtaessaan ovikello soi. Menin katsomaan ja rappukäytävä oli täynnä tavaraa. Ja rottweiler. Se rotikka käveli sisälle, vilkaisi ympärilleen ja meni pois. Toivotin sille hyvää jatkoa. Kävelin sinne asuntoon, kerroin niille vanhemmille että minä ja se tyyppi ollaan seurusteltu jo jonkin aikaa. Se "isä" jatkoi käsien taputtamista ja "äiti" virkkaamista. Heräsin.

Toisessa unessa oltiin jollain isolla keijoporukalla reissussa. Meidän piti tulla tunturia alas, mutta edessä oli vaan vene. Semmonen huvijahtivene. Sen piti tulla alas itestään, mutta jossain kohtaa joku tajus että eihän se pysähdy. Kukaan ei oikein mahtunut siihen ratin taa (siinä oli semmonen ralliautopenkki) ja lopulta ähräydyin väkisin siihen. Suvi istui mun yläpuolella ja huusi ohjeita mihin mennä, koska mulla ei ollut mitään näkyvyyttä. Ajettiin sitä venettä, mutta se ei pysähtynyt. Päädyttiin semmoiseen kartanoon ja L-S kurottautui Pascalin kanssa ikkunoista nappaamaan sipsiä matkaevääksi. Ajettiin veneellä lopulta rautatientorille ja huudettiin että paskaa kun ei oo veneparkkeja siinä! :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 05 Helmi 2017 14:14

Voi apua mitä unia täällä. :virne: Mä oon viimeksi näköjään ehtinyt lukemaan tuon pasteija-unen. :virne:

Viime yönä olin jossain koulussa/koulutuksessa. "Luokkahuone" oli iso sali, jossa oli pitkiä pulvettirivejä peräkkäinen. Mä olin vähän pettynyt näihin rivistöihin, koska olisin mieluummin halunnut istua yksin. :epäilevä: Mun kaverit (tai "kaverit" tai tutut) istui jo jossain omisssa ryhmissään, ja valitsin ensimmäisen vapaan paikan kauempana muista ihmisistä. Tämä asetelma toistui pari kertaa, kunnes oli ilmeisesti päivä, jolloin oli kokeet. Pääsin vihdoin tuttujeni kanssa samaan ryhmään istumaan. Siinä jotain juttelimme, kun opettaja, vanhempi tiukkailmeinen naishenkilö tuli jakamaan meille papereita. Hän katsoi meitä ja kohdistamatta sanojaan erityisesti kenellekään, hän sanoi, kuin se olisi ollut tärkeä elämänohje: "Sun pitäisi kyllä käyttää enemmän meikkivoidetta. :epäilevä: "

Sitten "kohtaus" vaihtui ja oltiin illallisella. Ne mun tutut oli jo menneet edeltä, ja olin vähän katkera tai ärtynyt siitä, että he olivat jättäneet minut "yksin", enkä löytänyt heitä mistään. IRuoat oli ilmeisesti jo valmiiksi maksettu, mutta juomat piti maksaa itse. Menin baaritiskille. Se ravintola oli ilmeisesti joku vähän hienompi paikka. Jostain syystä mulle tuli mieleen Downton Abbey nykyajassa. :keijo: Itselläni oli kuitenkin ihan tavalliset, eikä mitenkään erityisen hienot vaatteet. Siinä baaritiskillä katsoin, että skumppa (shamppanja?!) maksoi 0,90 euroa! Siinä oivalsin, että olinkin ilmeisesti "Lontoossa". Tosin kaikki puhuivat suomea. :virne: Baaritiskillä jonossa oli edelläni pariskunta, joiden kanssa juttelin ja he kertoivat, että ovat jo huomenna lähdössä pois. Tajusin siinä samassa, että niin muuten minäkin. :virne: Skumppa maksoikin 6,90 euroa. Ostin sen silti. Mietin huomista lähtöpäivää, ja tajusin senkin, että oli sunnuntai, enkä ollut tällä reisulla käynyt katsomassa yhtään leffaa. :virne: :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 05 Helmi 2017 14:35

Luin tätä ketjua vähän taaksepäin, ja en ole ilmeisesti laittanut tänne yhtä syksyllä nähtyä unta, jota mietin aina vähän väliä.

Olin (taas) jossain koulutuksessa/seminaarissa. Tällä kertaa se oli jossain korkeassa hotellissa. En itse asiassa muista enää siitä itse koulutuksesta mitään, mutta jossain vaiheessa olin (taas) baaritiskillä. :virne: Minulla oli (koulutus?)kansio kädessä, ja join limpparia tai alkoholitonta drinkkiä. Vaikka se hotelli oli jotenkin vanhanaikainen, baari oli "moderni" sinisävyisine valoineen. Ei ne valot olleet mitään vessan narkkarivaloja, ehkä sellaista lempeää turkoosia tms. :virne: Siitä baarista pääsi suoraan hotellin jumppasaliin, jossa alkoi Frankenstein-näytös. Ja hupsis vaan - Kibs oli siellä myös. :virne: Siinä näytelmässä esiintyivät ainakin Elina Knihtilä, Pirjo Lonka ja ilmeisesti myös Tommi Korpela. Katsomot olivat eri kerroksissa. Istuimme aluksi maassa jossain säkkituolilla. Mutta mitä heevettiä - näytelmä oli täydessä käynnissä, ja KAIKKI (paitsi minä) yleisössä keskustelivat, jopa Kibs, jota ei tuntunut kiinnostavan esitys yhtään! (Vaikka todellisuudessa hän olisi varmaan flipannut täysin.) Olin vähän hämmentynyt kaikesta tästä ja hämmennystäni lisäsi entisestään se, että tasaisen lattian sijasta istuimmekin jossain ylhäällä, ja jalkani roikkuvat ilmassa. Ei siinä ollut edes mitään tasoa, millä ne säkkituolit olivat. Eli tavallaan leijuttiin ilmassa, muttei kuitenkaan. :virne: Helpotukseni oli suuri, kun ennen heräämistä sain "luotua" itselleni jonkinlaisen tasaisen alustan, vaikkei sitä alustaa ikinä ollutkaan nähtävissä. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 05 Helmi 2017 15:20

Nyt kun pääsin vauhtiin, kerronpa tähän perään vielä yhden unen, jonka näin vuodenvaihteessa.

Olin Kibsin kanssa liikkeellä jossain Itiksen lähellä. Siellä on jalkapallokenttiä, jotka olivatkin tässä unessa muuttuneet "eläintarhaksi". Eteenpäin päästäksemme meidän piti mennä kapean kalliokäytävän läpi. Se käytävä muistutti vähän Suomenlinnan tunneleita. Käytävä oli täysin pimeä, ja meidän piti käyttää liikkumisvälineenä leijuvaa muovistaa "lautaa". En tiedä, millä se lauta liikkui, koska emme pystyneet itse ohjaamaan sitä. Todennäköisesti se oli automatisoitu, mutta hieman arvaamaton. Kaiken lisäksi sen käytävän vasen puoli oli täynnä isoja kissaeläimiä, jotka olivat kai jotenkin häkissä, mutta niistä ei nähnyt muuta kuin silmät, joten en ole ihan varma miten ne olivat siellä. Se lauta oli sillä tavalla "turvallinen" että se leijui niiden kissaläinten yläpuolella ja käytävän oikealla puolella. :keijoei: (Oikeasti jos joku niistä eläimistä olisi hiemankin liikkunut, se olisi ylettynyt meihin.) Lauta liikkui nopeasti käytävän läpi, eikä se "ajo" kestänyt kauan, mutta kuten sanoin, se lauta oli arvaamaton. Alussa se heittelehti uhkaavasti siellä käytävän vasemmalla puolella. Mua ahdisti niiden vangittujen kissaeläinten puolesta ja samalla pelotti ihan kamalasti! Lopulta olimme turvallisesti hississä. :keijoei: Olin varmaan sydänkohtauksen partaalla, ja sitten Kibs vielä sanoi: "Mä pääsen tästä suoraan kotiin, mutta sun täytyy mennä tuota samaa reittiä vielä takaisin!" :kauhistunut: Aloin jo siinä samassa miettiä, että eikö ole mitään mahdollisuutta kiertää tuota käytävää.

Hissillä pääsi ravintolaan, jossa tilasin ison, ruokaisan annoksen salaattia. Muistan ajatelleeni, että se salaatti oli siihen määrään nähden halpaa, maksoi muistaakseni 8,90 euroa. :keijo: Mutta kuten aikaisemminkin mun unissa, maksukorttini ei toiminut. Yritin koko loppu-unen maksaa sitä salaattia. Mulla oli ehjä Visa Electron -kortti, joka ei toiminut. Yritin maksaa myös samanlaisella kortilla, joka oli vähän rikki. Ei onnistunut. Lopulta löysin lompakostani vähän haalistuneen kortin, jossa oli Kibsin ja mun yhteisen FB-kaverin nimi! Tämä kortti sitten toimi! Älkää kysykö miten. :eivirne: Olin kuitenkin huolissani, että jos tää kaveri suuttuu, kun olin käyttänyt hänen korttiaan. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 12 Helmi 2017 13:19

Näin nyt viikonloppuna kyllä sellaista unta, joka kuvastaa mun nykyistä työtilannetta aika hyvin:

Toimistolla oli muutto ja meille tuli työpöydiksi sellaiset tummanruskeat, vanhan lipaston näköiset "pulpetit", jossa oli aina kaksi paikkaa yhdessä. Niitä paikkoja ei pystytty mitenkään "erottamaan" vaan ne olivat ihan hirveän ahdistavasti samassa pöydässä. Ne pulpetit olivat kuitenkin yhdistetty vielä yhteen ryhmään. Minun muu tiimini oli hoitanut muuton ja he istuivat jo omassa ryhmässään. Minä en mahtunut siihen, ja olin tästä vähän vihainen. En kuitenkaan sanonut mitään, vaan menin hiljaa istumaan toiseen ryhmään. Vähän lohdutti, että ne paikat olivat muuttuvia, eli tämä ei ilmeisesti ollut lopullinen järjestely. Samalla olin kuitenkin melkein enemmän huolissani siitä, että mihin laitan vaatteet/viltit, joita minulla oli jostain syystä kasa mukanani. :töktök: Tungin ne "pulpetin" alle säilöön, ja odotin mitä tulemaan pitää.
Entinen esimies (eli nykyinen esimiehen esimies) tarjosi kaikille lasit kuoharia. Join lasini tyhjäksi, ja halusin pois. Siitä ilmeisesti koko työporukka oli menossa katsomaan stand upia johonkin Kalasatamaan. Itse menin kuitenkin kai kavereiden kanssa johonkin. Viimeinen asia, jonka unesta muistan kunnolla, että join sillalla siideriä, odotin kavereita ja mietin mitä tekisin. :P

---

Viime yönä olin jossain "bileissä" joidenkin ihmisten kanssa, joita en tuntenut. Meitä oli kolme. :keijoei: :eivirne: Joku keksi (en minä), että pelataan "pussauspeliä". (Ilmeisesti kai vähän niinkuin pullonpyöritystä.) Mä olin vaan syrjemmällä vain siinä fiiliksissä, että ei todellakaan pelata. :läps: (Tietenkään en sanonut mitään ääneen. :keijoei: ) En tosiaankaan tuntenut näitä ihmisiä, eivätkä he olleet millään tasolla kovin kiinnostavia. Sitten suoritettiin arvonta pulloa pyörittämällä tai vetämällä nimi hatusta. Toivoin vaan, ettei "arpa" osuisi minuun. :läps: Sitten kuulin oman nimeni ja olin kauhuissani. :virne: :läps: En ihan ymmärtänyt "sääntöjä", koska kuitenkin nämä kaksi muuta tyyppiä päättivät pussata toisiaan. :virne: Heillä oli silmät kiinni ja heidän kasvonsa lähestyivät toisiaan. Yhtäkkiä he avasivat silmänsä, ja ihan kuin vasta siinä vaiheessa olisivat tajunneet mitä ovat tekemässä, he katsoivat toisiaan kauhistuneina ja vetäytyivät kauemmas toisistaan. "Bileisiin" laskeutui kiusallinen hiljaisuus, joka kesti pitkään. Jossain vaiheessa peli taas muuttui ja toinen niistä tyypeistä veti esiin kysymyskortin. Kysymyksessä kysyttiin jotain ammuntalajia (vastaus oli ilmeisesti trap-ammunta), mutta olin innoissani siitä, ihan että vihdoinkin tapahtuu jotain hauskaa. :täpinä: Olin ihan varma, että minulla oli oikea vastaus. Juuri kun olin huutamassa vastaukseni: "Panorama!", takan alta ryömi dramaattisesti neljäs tyyppi, joka muistutti jotain Kaunareiden naishahmoa. Hän ei suinkaan ollut missään tuhkassa, tai edes yhtään likainen, vaan hohti pelkkää kultaa ja valoa. Sitten heräsin. :virne: :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 22 Helmi 2017 14:17

Mä olen nähnyt kummallisen levottomia unia viime aikoina. Toissayönä näin hienon unen, jossa pyörin jossain rinnakkaistodellisuus-Turussa, jossa oli epätodellinen tunnelma. Förin lähellä ”täl puol jokkee” oli kummallinen iso pimeä halli. Menimme sinne sisään, minä ja äitini ja ilmeisesti joitain muita sukulaisia, yksi täti oli ainakin mukana.

Hallin oviaukossa oli joukko pieniä lapsia. Lapsia oli kahdeksan ja he olivat kaikki samaa perhettä. Kaikki olivat kuitenkin alle parivuotiaita, sen verran että osasivat kävellä mutta olivat vielä pieniä. Kävi selväksi, että lapset piti pelastaa joltain tai viedä turvaan, ehkä he olivat pakolaisia tai jotain sen tapaista. Jotenkin asiaan liittyi myös lauma pieniä koiria. Jokainen meistä keräsi sitten syliinsä pari lasta ja koiraa. Yritin kietoa lapsia sylissäni johonkin vilttiin ja tätini nosti syliini lisäksi niitä koiria, jotka tässä vaiheessa olivat muuttuneet noin hiiren kokoisiksi. :keijo: Koirat raapivat ja räpistelivät, kun lähdimme poispäin hallista kohti jotain tuntematonta paikkaa, johon lapset piti pelastaa. Pelkäsin litistäväni ne pikkukoirat, jostain syystä en ollut huolissani lapsista. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 22 Helmi 2017 21:44

Melkein olen unohtanut kertoa unen, jonka näin Kibsin luona viime viikonloppuna:

Oltiin jollain porukalla "jossain". Ilmeisesti kyseessä oli keijoporukka, koska mukana oli ainakin Pascal. Totta kai meidän piti ostaa ruokaa, ja olimme kaupassa. Käytimme "itsepalvelukassaa", joka oli eristyksissä muista kassoista jossain tunnelissa. Muuten se oli ihan tavallisen kassan näköinen. Kassahenkilökin oli siinä ihan normaalisti. Ladoimme safkat kassalle, ja sitä oli yllättävän vähän. Ostimme jostain syystä myös My Little Poneja. :keijo: (Ainakin kaksi.)

Minun tehtäväkseni jäi maksaa ostokset ja kauhistuin kun näin loppusumman: Meidän ostokset maksoivat yli tonnin! :kauhistunut: :läps:
Tarkistutimme ostokset pariin kertaan uudestaan kassalla, ja aina loppusumma oli sama. Sitten vihdoin tajusin tarkistaa kuitista ostosten summan eriteltynä: Ainakin yksi niistä poneista maksoikin 490,00 euroa! :keijo: Hupsista. :keijo:

Näin valveilla ollessa mietin, että olipa muuten hämärän oloinen kassa muutenkin. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 22 Helmi 2017 21:58

Suvi kirjoitti:Minun tehtäväkseni jäi maksaa ostokset


Selkee enneuni siitä että Suvi tarjoo miitessä :rolf: :keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 24 Helmi 2017 11:21

:keijotäpinä: :täpinä: :jami:

Haluan että viime yön uni oli enneuni! Haluan!
Olin theian ja theian siskoliskon kanssa keikalla! 30 seconds to Marsin privaattikeikalla! Ää!
Oltiin eturivissä fiilistelemässä ennen keikkaa ja kun keikka alkoi todettiin ettei muita ollut ollenkaan. Muutama järkkäri ja me :täpinä:

Se oli niin ihana uni kyllä :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 16 Maalis 2017 00:14

Mulla oli eilen vapaapäivä ja yskästä huolimatta nukuin varmaan kymmenen tunnin unet. Masa oli pitkästä aikaa laittanut unihiekkaan jotain vahvempaa, koska mulla oli todella vilkas uniyö.

Unen alussa toistui mun nykyiset vakkariaiheet:
a) Olin koulussa, eikä mulla ollut lukujärjestystä/en tiennyt, mitä kirjoja pakata reppuun seuraavaa päivää varten.
b) Mun vanhemmat oli yhdessä/asuivat saman katon alla ja vietin siellä enemmän aikaa kuin kotonani ja jossain vaiheessa havahduin siihen, että miksi asun täällä vaikka mulla on omakin koti.

Siinä tapahtui paljon muutakin, mutta sitten "heräsin" ja päätin kirjoittaa unen päiväkirjaan, jotta voin sitten kirjoittaa sen fordelle. Ennen fordelle kirjoittamista (vaikka olin jo kirjoittanut päiväkirjaan) uni piti kirjoittaa muistiin joogamaton kokoiselle pahvijulisteelle, jossa oli oranssinpunaisia (ehkä keltaisia myös) ja sinisiä raitoja.

Sen jälkeen uni jatkui, ja oli jotain työjuttuja. Kaikki saivat koristellun sähköpostin, jossa kerrottiin, että yhdellä duunikaverilla (sanotaan vaikka, että hänen nimensä on Eeva) on oikeus hoitaa kissojaan työaikana. :virne: (Tiedän, että ko. "Eevalla" on oikeasti yksi kissa). Eeva oli tosi onnellinen tästä sähköpostista ja lähti heti kotiin. :virne:

Sitten taas kohtaus vaihtui ja olin vapaalla. Oli vähän sellainen sumuinen, syksyinen sää, mutta oli selkeästi (arki)päivä, eikä liikkellä ollut minun lisäkseni oikein ketään muuta. Halusin käydä kahdessa ravintolassa, ja minun oli ehdottomasti käytävä niissä saman päivän aikana. Toinen niistä sijaitsi Harjussa/Kalliossa ja toinen jossain lähiössä. Päätin ensin käydä siellä lähiössä, Pasi Rautiaisen(! :keijo: ) uudessa ravintolassa. Otin sinne bussin numero 4 ( :keijo: ), tosin en ollut täysin varma, meninkö oikeaan suuntaan. Olin kai edelleen bussissa, mutta se kiiti lujaa vauhtia jotain kapeaa katua, ja ehdin kuitenkin katsella tienviereisiä isoja kerrostaloja. Niitä oli paljon ja vieri vieressä tiheästi, melkein kuin siinä olisi ollut kokonainen kaupunki. Ne kaikki talot olivat täysin valkoisia, mutta jokainen parveke, ainakin kaide ja parvekkeen alaosa oli maalattu tietyllä värillä. Sama väriteema toistui aina tietyin väliajoin. Se oli... jos ei kaunista, mutta jollain tavalla tosi upean näköistä.

En muuten ikinä päässyt sinne Pasi Rautiaisen ravintolaan ( :virne: ), koska olinkin yhtäkkiä "kotona". Olin ostanut jonkun mummon kämpän, jostain lähiöstä, talon alimmasta kerroksesta. Siinä asunnossa kaikki oli vähän nuhjuista, hallitseva värisävy oli beige. Vähän tuli mieleen jonkun alkoholistin asunto, tosin en usko, että olin itse tässä unessa alkoholisti. Luonani oli tämä aikaisemmin mainittu Eeva kissojensa kanssa ja jotain muita ihmisiä, työkavereita ehkä, mutta ei ketään tunnistettavissa olevaa tyyppiä. Suunnittelimme kai jotain bileitä, ja silitin kissoja. Muistan, että tyrkytin vieraille, etenkin kissaihmisille, niitä kinder-munien muovisia "munia". Jostain syystä mulla riitti niitä ihan hirveästi. :virne: Sitten vieraat sekä kissat lähtivät. Lähtiessään kissat alkoivat yhä enemmän muistuttaa Cats-musikaalin hahmoja, siten että ne liikkuessaan muistuttivat yhä enemmän ihmistä. Yhä ne kai olivat selkeästi kissoja. Jäin yksikseni täyttämään jääkaappia. Mulla oli jostain syystä hitokseen jotain pieniä hillopurkkeja (ei mulla oikeasti ikinä sellaisia ole :virne: ). Jääkaappikaan ei ollut oikein kunnollinen. Se oli mikroaaltouunin kokoinen ovi seinässä. Siihen oveen sitten piti lapata kaikki. Mutta se oli yllättävän toimiva (vaikkakin tosi pieni), kun sen oven sai kasaan. :keijo: Jääkaappi oli beigen sijasta harmaa ja täynnä leivänmuruja. Mietin niitä hillopurkkeja sinne lappaessani, että miksiköhän olen ostanut tämän asunnon. :virnu:

Sen jälkeen lähdin katsastamaan "uutta asuinaluettani". Siellä oli jotkut "markkinat", joka tarkoitti kai yhtä kojua. Polttelin koko matkan sähkötupakkaa/eshishaa (tai olin aloittanut jo sen polttelun ennen kuin lähdin ulos), jossa oli se hienous, että aina kun se "hupeni", sen huvennen osan pystyi syömään. :keijo: Oikeastaan se polttelu tarkoitti samalla siis myös syömistä. :keijo: Saavuin jollekin huonosti ylläpidetylle kävelytielle. Vähän sellaista likaista lunta oli maassa, ja saavuin vanhan ränsistynen, töhryjä täynnä olevan puisen rakennuksen luo. Mietin siinä, että "Tämähän on kauheampi paikka kuin Kontula." :keijo: Eikä siinä paikassa kuitenkaan ollut loppujen lopuksi vikaa, kun katsoi pidemmälle. Ihan siinä kävelytien vieressä oli kivan näköinen metsäreitti, jota pitkin käveli lapsiperheitä vaunuineen.

Seuraavaksi halusin katsastaa "uuden asuinalueeni" lähikaupan. Olin S-marketissa, ja jostain syystä ajoin siellä sähköpyörätuolilla. Tietääkseni minussa ei ollut mitään vikaa, mutta ilmeisesti minulla oli kuitenkin joku "syy" sen sähköpyörätuolin käyttöön. En ostanut kaupasta mitään, oikeasti tsekkasin sen kaupan vaan läpi. Ja ajoin muuten lujaa sillä tuolilla. :virne: Sitten halusin pois, ja lähdin hisseille. Hämmästyksekseni huomasin, että hissit olivat liian kapeita sille pyörätuolille. :keijoei: Sinne olisi mahtunut ehkä yksi apuvälineetön ihminen per hissi, jos ihminen olisi vetänyt vatsan sisään. :keijo: No, invahissin oli pakko olla jossain. Löysin vihdoin narikoiden luota epämääräisen nuolen, jossa luki "hissi". Sen alle oli liimattu vielä invatarra. Päättelin, että tuolla on sitten varmaan invahissi. :lanppu: Invahissi löytyi, ja kukas muukaan siellä odotti kuin Kibs! :virne: :hymyhali: Hissi oli epämääräinen lasinen akvaario, joka roikkui niin kummallisesti, että sitä oli vaikea saada kohdalleen. Hissi oli seinän vieressä erillisessä "tilassa", jonne johti - tittididii - alaspäin vievät portaat! Tuli vähän joku scifijuttu mieleen. Eikä mitään ramppia missään, pelkkiä portaita. Portaat eivät olleet pitkät, joku neljä-viisi askelmaa niissä oli. Hissiä odotti minun ja Kibsin lisäksi pari muuta naista. En ole varma, olivatko ne tuttuja vai ei, mutta heillä oli Kibsin kanssa vilkas keskutelu meneillään. Kenelläkään muulla ei ollut apuvälineitä, jopa Kibs seisoi "omilla jaloillaan", ilman keppiä. Minä kirosin hetken, nousin pyörätuolista, otin tuolin kainalooni, ja kapusin portaat alas. :keijo: En istunut enää loppu-unen ajaksi siihen tuoliin ollenkaan, vaan sähköpyörätuoli(!) oli kasassa koko loppuajan. En tiedä miten pääsimme hissiin, mutta koko hissimatkan istuin hissin lattialla kyyryssä ja pidin silmiä kiinni. Hissi oli siis joka puolelta lasinen, en ole ihan varma oliko lattiakin, mutta joka tapauksessa siitä näki koko ajan ulos, ja menimme lujaa alaspäin. Kun hissi oli "perillä", siltä kesti hetki aikaa asettua kohdalleen. Kukaan muu ei kuitenkaan jaksanut odottaa hissin lopullista pysähtymistä, vaan kaikki hyppäsivät ulos hissistä ennen sitä. Jäin yksikseni hissiin. Harkitsin hetken, mitä tekisin, ja kohta jo hyppäsin. Siihen taisin herätä.

Ennen heräämistä päässä soi Agit-Propin Olen kommunisti. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 16 Maalis 2017 10:32

Mä olin jossain lomalla viime yönä :hullu:
Siinä oli työkavereita ja muita kavereita ja paljon aurinkoa.
Käveltiin rannalla ja se oli tosi ihanaa. Sellaisessa hämyisässä ilta-auringossa.
Sitten tietty keijous-aspektina jengiä hävis matkalla ja ne löytyi roskatynnyristä :virnei:
Muutettiin (!) siellä lomalla myös huviksemme ihmisiä salaa asunnoista toiseen, eikä kerrottu niille.

Muutoin se uni oli tosi lämminhenkinen :keijo.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 19 Maalis 2017 18:19

Mulla oli unessa lohikäärme :hullu:

Mulla oli semmoinen pieni, kultainen lohikäärme. Se teki pesän mun makuuhuoneen seinälle ja näytti koko ajan hymyilevältä.
Se oli vähän läpikuultava ja levitti ympärilleen sellaista kultaista valoa.
Siinä me hengailtiin sitten, minä ja lohis.
:hullu:
Oli aika kiva uni kyllä. Rauhallinen ja seesteinen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Maalis 2017 11:33

:keijotäpinä:

Uni, missä paikat ja ihmiset vaihtui lennosta.

Ensin oltiin jonkun mökillä. Vähän niinku Suvin mökillä, mutta kuitenkin vähän toisenlainen. Oltiin siellä penkomassa kamoja ja siivoilemassa. Tarkoitus oli putsata iso autotalli. Siellä oli paljon kamaa seinillä ja mm. eri värisiä vanerilevyjä. Meitä oli pieni porukka ja jouduttiin änkeytymään pienistä koloista ja raoista sisälle. Jengi naureskeli siinä että miten se ikinä saadaan käyttöön, kun ei mekään meinata mahtua sisään niistä kulkuaukoista.
Siinä pölyteltiin ja poisteltiin ikkunoista suojia, kun paikalle pölähti tosi paljon outoa porukkaa. Ja samalla se tila putsautui. Porukassa oli tosi paljon kivoja tyyppejä ja me makoiltiin kasoissa ja siliteltiin hiuksia. Siinä isossa porukassa oli myös semmoinen päällepäsmäri, joka oli omasta mielestään johtaja.
Sitten se olikin yhtäkkiä Priden tiimipalaveri, johon mua oli pyydetty. Kaikki asiat oli ihan levällään ja se johtaja oli pyytänyt että kerron vähän aikatauluista. Se jengi oli ihan sikin sokin siellä tilassa. OSa kuunteli musikkia, osa harjoitteli jotain koreograiaa ja semmosta hulabaloota oli ympäriinsä. Pyysin että se johtaja pyytää kaikki siihen paikalle ja sen se teki, mutta hälinään ei tullut mitään muutosta. Hain mikrofonin ja huusin siihen ihan täysiä "HILJAA!" pari kertaa ja sain hiljaisuuden. Porukkaa oli tosi paljon ja ne istui seinän vieressä kaikki. Jaoin kyniä ja paperia ja pyysin kirjoittamaan siihen kysymyksiä. Yritin samalla kertoa vähän aikatauluista, mutta se "johtaja" häiriköi mun puhetta tuottamalla ääntä käsikonsolilla päälle. Menin ja revin sen siltä käsistä ja käskin sitä poistumaan, kun on kerta sellainen keskenkasvuinen ja vain huomionhakuinen. Siitä porukka vähän kimpaantui, mutta rauhoittui sitten. Aika oli käymässä väliin ja siitä tuli semmoinen huutokonserttimainen kyselytulva mihin yritin vastailla parhaani mukaan. Seuloin sieltä asiaan kuuluvat kysymykset, kuten "onko huomenna pilvistä" pois. Niitä asiattomia kysymyksiä oli jonkin verran ja ne oli aika koomisiakin :keijo:
Tämän jälkeen siihen jäi pieni porukka keräämään kyniä ja siivoamaan popkornia pois paikoista. Makoiltiin taas pienissä kasoissa siinä jutellessamme. Meidän ympärillä oli paljon valoa ja oli ihanan kesäistä.
Tilana oli edelleen se alusta asti ollut hallimainen autotalli/varasto.
Lopulta rupesin tekemään lähtöä. Kuitenkin jostain syystä Joonas Saartamon näköinen "Heikki" oli majoittunut yhteen huoneeseen. Mun piti viedä sinne loput kynä ja olin vähän että tää ei nyt oo kauheen ok. Heikki halusi etten kerro kenellekään että hän on siellä pari yötä. Lupasin etten kerro, mutta että siitä hyvästä hänen pitää viedä mut treffeille. Kävin vielä hakemassa mun eväspitsan toiselta puolelta ja siellä oli Olavi Uusivirran näköinen kaveri joka jakoi haleja. Hän halasi mua kovaa ja samalla siihen tuli muitakin joiden kanssa halailtiin.
Ulkona tarkistin että mulla oli Batmanin muotoon taiteltu pitsa ja siihen heräsin :keijo:

Oli kyllä kiva uni. Se keijous ehkä tuli tässä lopussa ja alussa. Jännä oli että kaikki tapahtui samassa tilassa. Ulos mennessä tulin meinaan Suvin mökkitielle :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Huhti 2017 20:21

Olen nähnyt paljon erilaisia unia viime päivät.
Mm. näin unta missä vaihdettiin jääkiekkoilijoita ja kai jotain kääpiöitä? Mutta unohdin sen ennen kuin sain sen kirjoitettua ylös. Siellä saattoi olla keijojakin :virnei:

Viime yönä kuitenkin uniin tuli kokkaus, smurffit ja magic-eli taikuus. :keijo:

Oli pienen pieni kylä metsän uumenissa. Se oli piilotettu pusikkoihin ja siellä asui pikkiriikkisiä ihmisiä. Kylässä oli mm. yksi ruuanlaittopaikka, yksi pesupaikka rytkyille (ei vaatteille), pieniä hökkelitaloja, yksi talli eläimille ja sitä rataa. Kaivo oli kaiken keskellä ja muut rakentui siihen ympärille. Unessa oli tavallaan yksi hetki ja monta paikkaa missä tapahtui asioita samanaikaisesti. Pestiin vaatteita, elettiin elämää. Keittiöpisteellä kolme naishahmoa tekivät ruokaa. Ruuanlaittopisteessä oli veneen alaosan muotoinen puinen "pannu". Se laitettiin tulen yläpuolelle ja sinne heiteltiin ruoka-aineita ja sitten annettiin hautua. Näitä veneitä oli kaksi erilaista, toinen kesti nestettä ja toinen ei. Jostain syystä ruuanlaittajatyypit ei kuitenkaan tajunneet kumpi niistä veneistä oli siinä liekin päällä ja sinne nakeltiin sitä ja tätä ja tota. Punasipuli oli sitten kuitenkin liikaa ja vene vajosi liekkien päälle. Sipuli räjähti palamaan ja koko keittiösaareke oli ilmiliekeissä. Padassa olleet nesteet paloi ilmieliekeissä ja kunnon roihulla. Kaikki pienet ihmiset juoksentelivat karkuun, hiiret vapautettiin eläintallista, osa ihmisistä rupesi muuttumaan sinisiksi, osa muuttui hiileksi. Savu mikä levisi ympäriinsä oli tappavaa. Siinä oli myrkkyä. Osa ihmisistä myös ehti nousta bussiin ja paeta. Toinen bussi oli tulossa takaisin kylään ja bussissa ollut mieshahmo tajusi mistä on kysymys. Hän pidätti henkeä ja liila-pinkkisen savun saavuttaessa heidän bussinsa hän muuttui vain harmaaksi, kuin tuhkaiseksi. Samoin koko bussi. Tämä yksi henkilö oli kuitenkin noitainen tapaus. Hänellä oli kykyjä selviytyä taioista. Pahuuden kätyrit ratsasivat kuitenkin paikkoja ja etsivät näitä noitaisia henkilöitä että voisivät hyötykäyttää heitä. Tämä unessa ollut henkilö kuitenkin tajusi pistää silmät kiinni, jolloin pahuuden kätyrit pitivät häntä kuolleena. Pahuuden kätyrit kun virittivät ansan ja myrkyttivät sipulit. He halusivat paljastaa taikuutta käyttävät noidat ja tuhota heidät. Samalla piti kuitenkin tuhota myös kaikki muut.
Heräsin kun pahuudin kätyrit jatkoivat etsintöjä :keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 23 Touko 2017 09:39

Unimaailma :keijoei:

Ensin oli kateissa olevia Bowie- ja Lennon-dokumentteja, siis kirjoja. Ne oli varastettu englantilaisesta kansallisarkistosta pari päivää aiemmin. Oltiin pienellä porukalla jossain pubissa (paikalla ainakin Suvi ja yks ei-keijo kaveri) juomassa kaliaa. Pubi oli hämyinen ja tummansävyinen. Viereisessä pöydässä istui jotain hiipparin oloisia tyyppejä jotka puhuivat tästä dokumenttivarkaudesta. Jotenkin keskustelu ajautui meillekin ja lopulta tilanne meni siihen että sain haltuuni viisi kirjaa "säilytykseen" näiltä tyypeiltä. Siinä oli kadonneista kirjoista vain osa, mutta ihan tyydyttävä osa kuitenkin. Meillä oli majoitus semmoisessa emmerdalemaisessa kylässä ja asunnossa. Soitin sieltä Scotland Yardiin, kerroin asiasta, samoin kuin ilmoitin omalle työnantajalle, SUPOlle, että mitä oli tapahtunut. SUPO:sta varmistettiin vertailemalla dokumenttien alkuperää ja tavattiin käännöksestä että sanajärjestys oli oikea. Tämän jälkeen SUPO:n kaveri ilmoitti Scotland Yardiin että mitä mulla on. Tapasin heidän edustajan eräässä kahvilassa "varmuuden vuoksi" ennen asiakirjojen luovuttamista. Sovittiin että hän tulee hakemaan tavarat mun luota, sieltä asunnolta. Aloin kuitenkin epäillä juttua vähän ja sovin että tavataan ihan toisessa paikassa kuin missä se asunto oli. Avatessani ovea sille tyypille, näin että kadulla käveli sama nainen joka oli ollut pubissa myymässä olutta. En antanut dokumentteja sille hemmolle, joka tietty suuttui vähän. Mulla itellähän oli siis matkassa tiettyjä suomennoksia noista samoista dokumenteista :keijo: Tärkein dokumentti oli kaikille maailman kielille käännetty Maria Magdaleenan puhe Jeesuksen viimeisenä päivänä ( :keijoei: :virnei: ). Lukiessani sitä uudestaan ja uudestaan mietin että miksi ihmeessä se oli viety samalla kuin ne Bowie- ja Lennon-dokumentit. No, myyntiarvo tietenkin, mutta myös joku vielä kehitteillä oleva asia, minkä takia en voinut antaa niitä yhtään kenenkään käsiin koko papereita. Se pubinainen oli varmistus siitä että en voinut luottaa kuin meidän omaan seurueeseen ja vaihtaa maisemaa aika nopeastikin.
Heräsin kun istuttiin lentokoneessa sen saman porukan kanssa mitä pubissakin :keijo:

Heti tämän perään näin toisen voimakkaan unen.
Olin töissä (en omassa työpaikassa) ja vähän sellaisella hitaammalla moodilla tein töitä. Työkaverit siinä yritti tsempata, mutta hidastuin ja hidastuin koko ajan ja lopulta vetäydyin takavarastoon itkemään. Meidän esimies (ei nykyinen) tuli sinne juttelemaan ja kyselemään mitä voi tehdä. Siinä tilassa kävi useita työkavereita kyselemässä mitä tapahtuu ja lopulta esimies peitti mut lakanalla ettei kukaan nähnyt mua siellä ( :keijoei: ). Käytiin keskustelua siitä miten vain suoritan ja suoritan, enkä nauti siitä mitä teen. Suorittaminen vie mua kauemmas siitä mihin pitäisi keskittyä, enkä enää kuuntele siinä suorittamisen moodissa. Sen jälkeen mun ympärille kerääntyi eri värisiin vaatteisiin pukeutuneita hahmoja ja se esimies sanoi että ne on kaikki mun puolella, enkä ole yksin tän asiani kanssa. "Me pidetään susta huolta, ole ihan rauhassa" oli viimeinen lause ja sitten heräsin.

Kolmas uni olikin sitten perinteinen vakoojaseikkailu ostoskeskuksessa. Hissit eivät toimineet, metrot jumitti tai vaihtoehtoisesti lähti lentoon. Alakerrosten metro oli rikki ja sitä piti kuljettaa polkumoottorilla, keskikerroksen metrossa oli sähköt poikki ja yläkerroksen metron lentovastukset tilttaili. Lentometro oli kuitenkin parhaiten toimiva näistä kolmesta. Yritettiin vahtimestarin kanssa löytää syytä siihen miksi ostoskeskuksen kaikki metrot jumitti. Löydettiin hiiriä ja mäyriä, pari rottaa ja pulu. Jengiduunia. Pulu oli jengin pomo. Se paskoi vahtimestarin päälle ja yritti hyökätä mun kimppuun, mutta koska puhuin pulua (obviously) niin sain estettyä sen. Mäyrä ja rotat vietiin metsään, pulu vankilaan ja hiirille pidettiin puhuttelu siitä miten niiden kuuluis hoitaa hommat. Siltikään metro ei toiminut. Yhtäkkiä kaikki pimeni ja jouduttiin juoksemaan kerrosten välillä etsimässä sähköpääkeskusta. Ei löydetty. Heräsin siihen kun lasisen ostoskeskuksen kaikki lasit räsähti rikki.

:keijo:
Kiitos tästä, alitajunta.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 27 Touko 2017 23:52

Mulla on ollut unijumi pitkään, mutta tällä viikolla näin pitkästä aikaa pari unta, josta tuli vähän WTF-fiilis. :friikki: :P

Ehkä viikko sitten näin unta, jossa siskoni oli menossa uudestaan naimisiin ex-miehensä kanssa. Oli talvi(?) ja pimeähköä ja maa oli täynnä loskapaskaa, mutta silti mulla oli sama mekko ja kengät, joita olen käyttänyt kesähäissä. Jossain vaiheessa unta hypättiin meidän duunipaikan lounasruokailuun (tai toivottavasti se ei ollut hääateria). Muistan, että siellä oli paljon satunnaista porukkaa, ainakin esimieheni. Lounaspaikka muistutti ala-asteeni ruokasalia. Oli tulossa joku pyhä ja ruokapaikassa oli tosi niukasti ruokaa yleensäkään. Siellä oli jotain kuivaa lohta ja äyriäisiä ja jotain vaaleaa kastiketta. Otti päähän, että maksoin siitä ateriasta yli yhdeksän euroa.

Sitten taas hypättiin niihin häihin, tai oikeastaan häiden valmisteluihin. Minä ja veljeni pähkäilimme vielä viime hetken lahjaa ja lopulta päädyimme antamaan puisen labyrintti-pelin ( tällaisen siis ), tai itse asiassa kaksi, samanlaiset mitä meillä oli lapsena. Itse asiassa ne olivat tismalleen samat pelit. :P Minä kuitenkin puhuin koko ajan Muuttuvasta labyrintista. Meillä oli vaikeuksia paketoida tätä hienoa lahjaa, koska ne piti saada samaan pakettiin. Toinen peleistä oli hieman pienemmän kokoinen kun toinen, ja jäin pähkäilemään, voiko niitä laittaa sisäkkäin. Sitten heräsin. :P

Toisessa unessa olin äidin luona kylässä. Äiti asui jossain muualla kuin siinä asunnosssa, jossa hän oikeasti asuu. Siinä asunnossa ei ollut mitään tuttua. Äidillä ei oikeasti ole lemmikkejä, mutta akvaariossa oli hanhi, joka oli kaunis ja katsoi minua söpösti sieltä akvaariosta. En ole varma, oliko akvaariossa vettä. Siskoni oli muuttanut/muuttamassa Suomeen johonkin siihen "lähelle". Yritin katsoa virtuaalisesti tai jollain datatekniikalla siskon rappukäytävän nimitaulun nimiä, koska en muistanut siskoni asunnon numeroa tai kerrosta. En siis ollut liikkunut sieltä äidin luota mihinkään. Kaiken lisäksi etsin siskon tyttönimeä siitä taulusta. En ole täysin varma löysinkö sillä mitään. Löhöilin äidin sängyllä ja minulla oli siinä joku lemmikki vieressäni. Sanotaan vaikka, että se oli kissa. Silitin kissaa, kun se yhtäkkiä puhui minulle: "Meidän pitäisi muuttaa yhteen ja mennä naimisiin." Olin ihan kauhuissani. Ei minulla ollut mitään romanttisia tunteita tätä kissaa kohtaan. Äitikin oli heti vaan: "Onpas tosi hyvä idea!" :pepsodent:
Tässä olisi jollekin unientulkitsijalle suhteellisen hyvää matskua. :friikkipeukku:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 28 Touko 2017 20:04

Ja heti perään lisää:

Olin "työpaikalla" isosssa, melkein tyhjässä toimistorakennuksessa illalla. Mun piti viedä yhdelle isännöitsijälle jotain aivan toiseen kerrokseen, jossa itse olin. Pääsin sinne, mutta ei mitään hajua miten sieltä pääsi pois! Jonkun kollegan tai kaverin kanssa etsittiin sitten portaita tai hissejä. (En ole edes varma, olinko menossa ylös- vai alaspäin.) Vihdoin tämä toinen tyyppi huikkasi, että "Täällähän ne portaat on!"

Portaat olivat pitkät, kierteiset "tikapuut", joissa askelmien väli oli niin suuri, että sieltä voisi hyvin minunkokoiseni tippua hyvin välistä. :P En huomannut tätä ensin, vaan meinasin lähteä kapuamaan, kunnes tajusin ja peräännyin. Jatkoimme hissin etsinnällä. Vihdoin löytyi kulman takaa iso tavarahissi, johon pääsimme sisään. Tässä vaiheessa selvisi, että meidän työhuoneemme olivat numeroitu vähän samaan tapaan kuin hotellissa. Hississä nappulat oli numeroitu niiden työhuoneiden perusteella, eikä kerrosten, mutta ei kovin selkeästi. Yhdessä nappulassa luki vähän tähän tapaan: "<840" ja sitten vielä jotain. Työhuoneeni numero oli 323 tai jotain sellaista, joten siitä päättelimme, että täytyy painaa tuota edellämainittua nappulaa, että "päästään edes oikeaan päähän", sillä sen rakennuksen käytävät olivat loputtoman pitkiä. Hissi lähti napin painalluksesta liikkelle, mutta vähän ajan päästä huomasimme, että olimme tulleet liian pitkälle! Hissi oli täysin ulkona koko rakennuksesta ja se kulki vaakasuoraan jonkun vaijerin varassa.

Sen jälkeen heräsin, mutta nukahdin pian uudestaan.

Tällä kertaa olin Tallinnassa/Virossa, mutta jossain menneisyyden maailmassa, ehkä 1980-luvulla, mutta joka ei vastannut todellista Viroa. Sinne pääsi suoraan kun käveli jonkun rakennuksen läpi (tai en ole edes varma, oliko mitään rakennusta). Matkasin kolmistaan jonkun tutun/kaverin kanssa, ja kolmas tyyppi oli ihan Martin Freemanin näköinen, mutta emme tunteneet häntä kovin hyvin. Hän vain hengaili meidän kanssamme. Rajalla ei ollut mitään muuta kuin pari aseistettua vartijaa. Toiselle puolelle pääsi, jos kertoi matkansa syyn. "Martin" vastasi että on menossa tapaamaan sukulaisiaan ja se riitti. Muistaakseni puhuttiin suomea. Mitään passeja tai mitään muutakaan ei tarkastettu. Meiltä kahdelta muulta ei edes kysytty mitään. Rajalla oli muutenkin helppo liikkua, sillä kohta käännyimme ympäri ja lähdimme takaisin (en muista enää miksi), mutta kuitenkin menimme pian silti takaisin "Viron" puolelle. :virne:

Kohta olimme taas hississä ( :keijo: ) sen tutun kanssa. Kysyin ääneen: "Hei, mihin Martin meni?" Ikinä siihen ei tullut vastausta, eikä hän esiintynyt enää tässä unessa. Hissin liikkellä ollessa se tärisi ja piti outoa ääntä, mutta muuten se kulki kai ihan hyvin. Olimme kai tutustumassa paikallisiin työläisiin tai jotain. :keijo: Kohta olimme "kaivoksessa", mutta se ei muistuttanut kaivosta, vaan jotain Tim Burtonin elokuvaa, sillä kaikki oli vähän pimeää. Keskellä kaikkea oli vanha, harmaa, lehdetön puu. Ikinä ei oikein selvinnyt mitä siellä kaivoksessa oikein tehtiin, mutta muistan että sen puun lisäksi oli paljon kivisiä mäkiä. Yhtäkkiä se "tuttu" oli poissa ja olin siellä parin kaverini kanssa, jotka tunnen oikein hyvin. Toinen kavereistani mukamas asui siellä (siis Virossa, ei siellä kaivoksessa). Lähdin kapuamaan yhtä jyrkkää mäkeä pitäen kivistä kiinni, kunnes oltiinkin täpötäydessä kahvilassa.

Tämä toinen kaveri, joka asui siellä, oli paikassa kuin kotonaan ja hän joi jo siellä kahvia. Itse mietin saisiko sieltä lattea, mutta ensin oli aivan pakko päästä vaihtamaan vaatteet, koska oli kesä! (En muista, mitä minulla muuten oli päällä.) Etsin vessaa, jossa voisi vaihtaa vaatteet, mutta kun sitä ei löytynyt, menin keskellä kahvilaa verhon taakse ja vaihdoin siinä vaatteet. :keijoei: Vaatteidenvaihdon tuloksena minulla oli pitkä beige mekko (jollainen minulla oli 15-vuotiaana) ja vähän samantapainen paita, jollaisia minulla oli joskus vuosituhannen vaihteessa. Näytin mielestäni niissä hyvältä. Kaverini olivat jo siirtyneet kahvilan alakertaan juomaan kaljaa. Jäin katselemaan, mitä kaikkea kahvilassa oli sivuseinällä myynnissä. Sellaisessa kohdassa pitäisi olla yleensä nuoli vessaan ja vessat viimeistään käytävän päässä, mutta tässä tosiaan oli sen sijaan myynnissä kaikenlaista "leffakamaa". Ne tavarat olivat vitriineissä näytillä. Toisella puolella oli vähän kalliimpaa tavaraa, mutta katselin halpispuolta: siellä oli paljon julisteita ja dvd:itä, jotka huomasi heti väärennetyksi. Esimerkiksi yhteen "julisteeseen" oli kirjoitettu lyijykynällä "Platoon" ja piirretty siihen joku kuva. Loin vielä viimeisen silauksen vaatteisiini, kunnes joku tuntematon täti tuli siihen ja puristi käsivarttani "allien" kohdalta, ja sanoi huonolla suomella: "Sinun pitäisi treenata enemmän. Vähintään kaksi juoksulenkkiä viikossa tekee jo ihmeitä!" Masennuin tästä vähän, koska tosiaan olin ollut ylpeä siitä miltä näytin. :P Sitten löysin kaverini yhdestä pöydästä ja sinne tuli tarjoilija kysymään, mitä haluaisin juoda. Juuri kun olin tekemässä päätöstäni, heräsin. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron