Euroviisut 2017

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 15 Helmi 2017 21:17

Italian tämän vuoden viisu vaikuttaa lupaavalta. :virne: :keijotäpinä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » Su 26 Helmi 2017 23:29

Katsoin tänään eilisen Melodifestivalenin. Olipas kovatasoinen jakso, pidin lähes kaikista kappaleista ainakin jollain tasolla.

Jon Henrik Fjällgrenistä lähtee aina hieno ääni, sitä mukana ollutta naista en aivan tajunnut, mutta olihan se hieno esitys. Olin silti yllättynyt, että tämä pääsi suoraan finaaliin ja että Loreen pääsi vain Andra chanseniin. Loreenin kappale oli mielestäni hieno ja esityskin mielenkiintoisen taiteellinen, katsoin sitä vähän kuin suu auki välillä, että mitä tässä tapahtuu.

Pidin myös Axel Schylströmistä, tanssiva poika/mies, joka lauloi menevän ruotsinkielisen kappaleen. Axel oli myös komea mies, kantoi palovamma-arpensakin kauniisti. Googlasin Axelin tarinan, aika hurjaa, tanssinumerokin siitä huolimatta, että jalkaan sattuu.

Jotenkin pidin myös Alicen kappaleesta (puvun olisin vaihtanut, vaaleansininen pukee lähinnä Englannin kuninkaallisia jos heitäkään :P) ja oli Wiktoriakin ihan ok, vaikkei kuitenkaan mielestäni parhaita, siksi ihmettelin, että se meni suoraan jatkoon. Wiktorian esityksessä nähtiin myös erikoista rekvisiittaa, videoseinä-sänky, ja Wiktoriallakin oli vaaleansinistä. :P Suomikin oli edustettuna, koska Sara Vargan kanssa esiintynyt Juha Mulari on syntynyt Suomessa.

Lisäksi David Lindgren on aina vaan ihana kaikissa väliaika- ja alkunumeroissa. :sydän: Tällä kertaa nähtiin myös Hasse ja Nisse kvinnaböske-bändin kanssa. :virne:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 01 Maalis 2017 22:57

Epic Sax Guyn comeback! :inkkari: :inkkari: :keijojami:

Näistä tulee NIIIN hyvät viisut. :superhymy:

Kun vielä saataisin tukka-Milan ja Sakis takaisin ja Marcus & Martinus edustamaan Norjaa (ei mitään tietoa, ovatko nämä maat valinneet jo edustajansa), niin tän vuoden viisut olisivat lähes täydelliset. :virne: :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » To 02 Maalis 2017 10:08

Epic Sax Guyn comeback on kyllä aika legendaarista. :virne: Koregrafiakin oli tuossa mainion keijo. :sydän:

Kreikan edustaja on kuulemma joku naislaulaja nimeltä Demy, jonka esittämää kappaletta ei ole kuitenkaan vielä valittu. Ei Sakista. :(
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 02 Maalis 2017 11:24

Epic Sax Guy :jami: :keijotäpinä:
Nyt kyllä!

Tällä viikollahan on isoja asioita tapahtumassa.
4.3. on Eesti Laul 2017 finaali, 5.3. Romanian ja Portugalin finaalit.
Ensi viikolla heti sitten maanantaina 6.3. Kreikan finaali, eli varmaan se Demyn biisin valinta :keijo:

Tällä hetkellähän suurin osa biiseistä on valittuna ja kymmeneltä maalta puuttuu enää biisi-ilmoitus.
Aika pian ne siis on kaikki kasassa :täpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » Su 12 Maalis 2017 01:30

Nyt on Melfestin finaalikin nähty ja Ruotsin edustajaksi valittu Robin Bengtsson kappaleella I Can't Go On. :sydän:

Tuo oli loppujen lopuksi omakin suosikkini tarjolla olleista kappaleista. Melfestin finaali oli lopulta aika kovatasoinen, vaikka matkan varrella joidenkin karsintojen jälkeen tuntui, että olipas paljon tylsiä kappaleita. Mutta olihan tuolla sitten esimerkiksi Jon Henrik Fjällgren, joka oli hieno, Mariettekaan ei lopulta ollut huono, eikä myöskään se Nanon Hold on, joka oli mennyt multa karsinnoissa jotenkin ohi, vaikka biisihän oli oikeastaan ihan hyvä. Nano jäi Robinille kakkoseksi, se olisi ollut vähän vakavampi biisi. Ruotsissa Melodifestivaleniin osallistuminen kiinnostaa myös kaikkia teinistä vaariin, sillä finaalissa mukana oli kolmen 1997-1998 syntyneen pojan poikabändi FO&O sekä Owe Thörnqvist, joka on 87-vuotias ja svengasi yllättävän pirteän näköisesti. :D

Bengtssonin esitys on taas näitä huippuunsa hiottuja ruotsalaishelmiä, joissa koreografia on opeteltu jokaista askelta myöten valmiiksi, ei vähiten siksi, että lavalla nähdään rekvisiittana Sakis-henkiset juoksumatot, joiden päällä liu'utaan ja kävellään. :keijotäpinä: Esityksessä on sopivasti hieman keijoutta. Lisäksi Robin on hirmu komea. :sydän: Lisäyksenä vielä, että odotan myös Kalle Niemen suomennosta, jossa nähtäneen jotain sellaista kuin "Kulti, en kestä kun oot niin hitsin kaunis" :keijotäpinä:

Edellä mainittu vaatii myös Euroviisujen virallisen rekvisiittalistan nostamista esiin. :keijo: Nostan juoksumatot tässä vaiheessa sijalle kahdeksan, mutta tällaiset listathan voivat aina elää. :keijo: Rekvisiitoissa ovat kunnostautuneet näemmä erityisesti Kreikka, Ruotsi, Armenia ja Bosnia & Herzegovina, joilta kaikilta on listalla kaksi rekvisiittaa. Listalle saa tehdä ehdotuksia, jos tulee vastaan jotain sopivaa. :P


1. Nitoja (Sakis (Kreikka) 2009)
2. Lasikaappi (Pikku-Eric (Ruotsi) 2011)
3. Trampoliini (Kreikka 2014)
4. Uuni (Venäjä 2012)
5. Vessapaperilla koristeltu puu (Armenia 2007)
6. Hamsterin juoksupyörä (Ukraina 2014)
7. Suihkulähde (Irlanti 2012)
8. Juoksumatot (Ruotsi 2017)
9. Piikkilanka-aita (Bosnia & Herzegovina 2016)
10. Pyykkinaru (Bosnia & Herzegovina 2008)
11. Nyrkkeilyhanska (Armenia 2011)
12. Glitter-palikka (Australia 2016)
13. "Veriset tamponit" (Romania 2013)
14. Lasikuutio (Azerbaidzan 2013)

Bubbling under:
X. Liukumäki (Günther & D'Sanz Suomen karsinnoissa 2017)
X. Oranssi avokuplavolkkari (De vet du Melfestissä 2017)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 12 Maalis 2017 11:11

Joo, oli sitten aika hyvä finaali kuitenkin myös mun mielestä. Muistan olleeni tosi pettynyt kun Loreen hävisi andra skanssenissa (hehe) sille nuorelle pojalle. Kyseinen Anton on söpö, mutta biisi ihan pirun tylsä ja monta kertaa aikaisemmin kuultu, kun taas Loreenin esitys ja biisi olivat varmaan kiinnostavimmat koko kisassa.

Mulla ei ole oikein muuta sanottavaa, niin että tyydyin vain komppaamaan L-S:ää. :keijo: Paitsi, että yllätyin, ettei FO&O sijoittunut korkeammalle. (Mä tykkäsin siitä, koska pojat tanssivat niin ihanasti yhteen.) Ja SKAM-parodiat olivat ihan huippuja. :sydän: :hymyhali: Aleksander Rybak :sydän: :hymyhali:

Muuten oon seurannut todella huonosti muiden maiden karsintoja, mutta silti oon valinnut jo muutamia suosikkeja. Tässä taitaa olla mun tämän vuoden suosikki. :sydän: :hullu: Olkoonkin Israel, en piittaa v*ttuakaan mitä muut sanoo, rakastan sitä silti. En kestä, kun tää on niin hitsin ihana. :ahihi: :sydän: (Toivottavasti joku tajusi viittaukset tän vuoden melloon. :keijo: )

P.S. Milloin meillä on esikatselut? :keijotäpinä: :inkkari: :inkkari: :tissit: :keijojami:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 12 Maalis 2017 22:25

Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » Su 12 Maalis 2017 23:57

Eikä, Valentina Monetta! :virne: Ilmeisesti koko maassa ei ole muita, joita kiinnostaisi osallistua Euroviisuihin. :D

Ja joo, Israelin viisu oli kyllä hitsin ihana. :sydän: :D Näistä tulee selvästi hyvät viisut. :keijotäpinä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 13 Maalis 2017 08:52

Valentina on päättänyt voittaa viisut keinolla millä hyvänsä :keijotäpinä:

Oon tosi huonosti seurannut nyt oikein mitään. Oon huono viisuihminen :pillitys:

Esikatselut! Joo! Kuka järkkää? Vai mennäänkö virallisiin esikatseluihin viisuklubille?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 13 Maalis 2017 17:38

L-S kirjoitti:Nyt on Melfestin finaalikin nähty ja Ruotsin edustajaksi valittu Robin Bengtsson kappaleella I Can't Go On. :sydän:

Tuo oli loppujen lopuksi omakin suosikkini tarjolla olleista kappaleista. Melfestin finaali oli lopulta aika kovatasoinen,

Paras biisi voitti, mutta mun täytyy todeta, että mä en oikeastaan syttynyt juuri mistään finaalikappaleesta. :sori:

Juoksumattojen kanssa ollaan kyllä keijouden ytimessä hyvällä tavalla. :keijotäpinä: Finaalin "selkänapanuorat" taas olivat keijoja huonolla tavalla. :keijoei: Symboloivatko nuo jotain vai miksi muuten narut ovat noin rumat? :keijoei: (Sori, en löytänyt pienempää kuvaa.)
Kuva
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 13 Maalis 2017 19:04

Selkänapanuorat! :virne: :rolf:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 13 Maalis 2017 21:09

Mä liitän noi selkänapanuorat ton Marietten biisin sanoihin.
" I’ll never let you go" ja sit oot ikuisesti sidottuna. Tommonen vähän väkivaltainen mielikuva, mikä kyllä sopii siihen, että tota fraasia toistellaan aika paljon :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 19 Maalis 2017 14:19

Kaikki 43 maata ovat tuoneet kappaleensa julki. Youtubessa on nähtävissä virallisen kanavan video, missä on ns. intron verran pätkän jokaista kappaletta. Näin saa aika hyvän kokonaiskuvan tämän vuoden viisuista. Tosi vähän omankielisiä kappaleita, mutta silti odotetavissa kivoja Niemen käännöksiä :keijotäpinä:

Moldova tarjoaa ainakin tuon kurkistuksen perusteella keijoutta :keijotäpinä:, Valentina Monetta kuulostaa ihan ysäriltä, ihan kauheasti samanlaista tanssimassaa mistä on vaikea sanoa mitään pelkän tuon koosteen perusteella ja loppujen lopuksi ballaadeja on vähemmän. Yksi samankaltainen ballaadi on kuin meillä ja intron perusteella vähän ihastuin siihen, se on Puolalla.

Ylen puolesta en vielä löytänyt viisuihin liittyen esikatseluista mitään mainintaa. Yleensähän on ollut esikatselut, mutta saas nähdä miten nyt on. :keijo:

Tässä juuri mietin, että katsonko kaikki videot vai en. :tilt:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 22 Maalis 2017 19:29

Kohu! Kohu! Kohu!

Ukraina kieltää Venäjän osallistumisen viisuihin.
Yhdessä jossain iltapulun jutussa oli että Ukraina ei myöntäis viisumia, mutten löydä sitä mainintaa enää. Mietin ite että miten muuten Ukraina voisi kieltää Venäjän osallistumisen. Politikointi on kuitenkin viisuissa kielletty ja siten käsittääkseni Venäjän kieltämiselle ei olisi perusteita. Kuitenkin Itä-Ukrainan levottomuuksien taas leimahduttua kunnolla, on ihan ymmärrettävää jollain tasolla Ukrainan reagointi.

Mielenkiinnolla odotan miten käy! Muutoinkin tämän vuoden viisuihin on liittynyt paljon sellaista mikä on herättänyt puhetta. Mm. lipunmyynti oli kuulemani mukaan aika fiaskomaista. Fanilippujen, jotka on ennen tulleet myyntiin n. viikkoa aiemmin myynnistä ei kuulunut mitään kun virallinen lipunmyynti alkoi ykskaks yllättäen :keijo: Ei oo paljoakaan motivoinut porukkaa lähtemään paikan päälle :tilt:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 08 Huhti 2017 21:42

Euroviisaat :keijotäpinä:
Kolme jaksoa lauantaisin.
Jag tycker mycket om at man tala svenska och sen kommer alla eurovision låtarna.
:sydän:

Mun mielestä suomenruotsi ja viisut toimii paremmin kuin tönkkö suomi ja paskat vieraat pahoittamassa mieltään twiiteistä esikatselugeimeissä.
Muistaisinpa ensi viikolla katsoa nämä :keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Huhti 2017 10:48

Euroviisaat on kyllä kiva. Olkoonkin siinä rauhallisuudessaan "vanhanaikainen", mutta mä en jaksa enää mitään möykkäämistä ja huonoja vitsejä. Viime vuonna taisin jättää suomenkielisen esikatselumaratonin väliin, kun se ohjelma on vaan joka kerta ärsyttänyt mua.

:munmo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Huhti 2017 17:34

Joo, mä tykkään sen rauhallisuudesta myös. Ja siitä, ettei ne pilkkaa esiintyjiä. Kriikki on asiasisältöistä, eikä keskity vaikka ulkonäköön tai pilkkaavaan naureskeluun.
Hyväntahtoisuus on vahvempaa. Viisuihin mun mielestä kuitenkin kuuluu se world peace ja peace-peace-love-love, mikä puuttuu suomenkielisestä esikatselumaratonista. Aika karua, nyt kun sitä miettii.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 18 Huhti 2017 09:01

Suomessa tosiaan nuo esikatselut ovat varsin heikkoja esityksiä. Joskus on huomannut, että analysoijat ovat itsekin väsähtäneet/kyllästyneet jo muutaman biisin jälkeen. Itsellä oli noita joskus boksilla, mutta totesin sitten, etten tule niitä koskaan katsomaan.

Vastaavista syistä en yleensä pidä suomenkielistä selostustakaan päällä, kun yleensä niihin tulee sellainen "Suomen on pakko voittaa" -henki. Ja jos (kun) ei voita, niin loppu on kiukuttelua.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 23 Huhti 2017 18:20

Mä en malta odottaa viisuja. Oon löytänyt pitkälti omat suosikkini, ja haluaisin jo nähdä, miltä esitykset näyttävät varsinaisessa kisassa. Harmi, ettei meillä ole forden omia esikatseluita, mutta ei kai tässä kukaan ehdi niitä järjestääkään. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 26 Huhti 2017 11:18

Nyt muuten löysin tietoa suomenkielisestä esikatselusta: 6.5.17 klo 19:10 on taas esikatselumaraton. (Noi Ylen euroviisusivut on jotenkin tosi kököt, joten mä en ainakaan löydä mitään muuta tietoa siitä.)

Kyllä mä tuon ajattelin katsoa, jos olen kotona. Katsooko joku mun kanssa sen, vaikka irssissä, jotta kestän sen? :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 26 Huhti 2017 12:55

Mä voin yrittää, mutten lupaa mitään :keijo:
Noi ylen sivut on kyllä tosi kököt ja hankalat. Ilmeisesti niitä ei edes kiinnosta parannella niitä, koska tollaset ne on olleet jo pari vuotta :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 26 Huhti 2017 13:42

Suvi kirjoitti:Nyt muuten löysin tietoa suomenkielisestä esikatselusta: 6.5.17 klo 19:10 on taas esikatselumaraton. (Noi Ylen euroviisusivut on jotenkin tosi kököt, joten mä en ainakaan löydä mitään muuta tietoa siitä.)

Kyllä mä tuon ajattelin katsoa, jos olen kotona. Katsooko joku mun kanssa sen, vaikka irssissä, jotta kestän sen? :keijo:

Mä voin olla katseluseurana, jos mitään ihmeellistä ei tuolloin tapahdu. Pakko kuitenkin pitää joku epäsosiaalisisuusviikonloppu, jolloin en tapaa ihmisiä (kämppiksiä ei lasketa) kasvotusten, jotta introverttinä saan palauduttua jokaviikonloppuisesta (ja viikkoisesta) hulinasta, jota on viimeaikoina ollut. Internetsi on asia erikseen, joten irssissä nähdään! :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 26 Huhti 2017 20:28

Mäkin ilmoittaudun esikatselumaratonille irssissä (jos olen kotona, luultavimmin olen, ja jos en unohda, muistuttakaa jos mua ei näy :keijo: ). :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 15 Touko 2017 23:29

No nyt se vuoden kohokohta on ohi. :( Euroviisut on siis juhlittu.

En ole oikein ehtinyt kommentoida näitä tässä välillä mitenkään, mutta hyvät viisut olivat tänäkin vuonna. Näitä kommentteja on kuitenkin kiva lukea jälkeenpäin niin muistaa mitä viisuissa on tapahtunut, joten yritän nyt pikaisesti laatia raportin, ennen kuin unohdan kaiken.

Järjestelyiden osalta Ukrainan meininki oli vähän kotikutoista, sen huomasi ainakin väliaikaesitysten vaisuudessa. Juontajat, kolme reipasta nuorta miestä, yrittivät kyllä mutta eivät tokikaan vetäneet vertoja esimerkiksi viime vuoden Månsille ja Petralle. Hilpeintä olikin, kun finaalin väliaikanumerossa Måns oli kutsuttu näyttämään pojille miten homma hoidetaan ja laittoi heidät kunnon rääkkiin. :keijo: Verka Serduchkaa oli tungettu joka väliin, ja vaikka hän onkin ihana, se jäi vähän laimeaksi välillä.

Kappale- ja esitysvalikoima oli kuitenkin mielestäni tänä vuonna ihan laadukas, esimerkiksi balladeja ei tuntunut olevan liikaa niin kuin jonain vuonna ja mukana oli muutama erinomaisen hauska esitys. Yksi omista (ja kai vedonlyöjienkin) ennakkosuosikeistani oli Italian Occidentali's Karma: joogan harrastajana minulle erittäin hyvin sopiva kappale, jossa hieman kritisoidaan länsimaista tapaa käyttää itämaisten kulttuurien ja uskontojen asioita. Meininki oli ihanan keijoa, laulettiin jotain buddhista rivissä, lavalla nähtiin gorilla(pukuun pukeutunut mies) ja Francesco Gabbanin tanssiaskeleet olivat vertaansa vailla. :keijo: Namaste, allez!

Mukana nähtiin myös takavuosien viisuista tuttu epic sax guy, joka teki paluun Moldovan Sunstroke Projectin kanssa. Heillä oli erinomaisen keijo show, jossa laulettiin näin: "hey mamma, älä ole niin maassa, ainahan nuoret on juhlimassa" (Kalle Niemen erinomaisen suomennoksen mukaisesti). :virne: Tanssiaskeleetkin olivat tässä show'ssa mahtavia ja nähtiin myös taustatanssijanaisten asunvaihto, mustasta lyhyestä hameesta valkoiseen pitkään hääpukuun.

Romanian viisussa (Illinca ft. Alex Florea: Yodel It!) yhdistettiin jodlausta ja räppiä, ja yhdistelmä oli erinomaisen keijo, koska siinä ei ollut päätä eikä häntää mutta jäi päähän soimaan kuin tauti. Israelin Imri oli myös suosikkejani menevän kappaleen, tanssiesityksen ja ulkonäkönsä takia. :keijo: Itävallan Nathan Trent oli myös komea ja hänellä oli hauska kuulavaste.

Ruotsin Robin Bengtssonin ihanuutta olen jo hehkuttanut aiemmin, mutta soin sille nyt ehkä vähemmän huomiota, koska olen jo kuullut kappaleen lukuisia kertoja ja katsonut aiemmin muutamia :P kertoja jo myös esityksen, joka tietysti oli jokaista askelta myöten valmiiksi hiottu jo Melodifestivalenissa. Robin ja pojat tanssahtelivat juoksumatoilla ja nähtiin myös mallipoikamaisia puvuntakin helman heilautuksia. :gay: Tältä näyttää, kun jokaisesta liikkeestä paistaa läpi euroviisuammattilaisuus. :keijo:

Kreikan Demyn This Is Love -kappale ei ollut erityisen kiinnostava, mutta arvostin show'ta, jossa kaksi kreikkalais-roomalaista painijaa muistuttavaa paidatonta miestä tanssivat pienissä vesialtaissa ja tekivät lopuksi yhdessä sydänkuvion. :sydän: Kyproksen Hovigin kappaleesta pidin muuten vain, siinä oli myös keijo koreografia, jossa miehet nostelivat jalkojaan ilmeisesti esittääkseeni Gravity-nimisen kappaleen painovoimaa, varmaankaan vaijerin varassa lentämiseen ei ollut varaa. Taustalla nähtiin myös palikkavideo, joka muistutti viime vuoden Sergein taustaa, tosin ilman mahdollisuutta kiivetä pitkin palikoita, mihin varmaan muilla kuin Venäjällä ei olekaan varaa. :keijo:

Mieleenpainuva oli myös Azerbaidzanin Dihaj'n Skeletons-esitys, jossa nähtiin liitutauluseinä ja hevospäähän pukeutunut mies tikapuiden nokassa seisomassa. Öö, mitä? :keijo: Jokseenkin kummallista -osastoon kuului myös Kroatian Jacques Houdekin oopperavaikutteinen kappale, jonka taustavideolla miehen pää monistui kummallisesti ja lopuksi nähtiin taustalla auringonkukkia, sateenkaari ja vuoren päällä tököttävä yksinäinen puu. :keijo:

Rauhallisemmalta ja vakavammalta osastolta pidin paljon Portugalin Salvador Sobralin Amor Pelos Dois -kappaleesta, joka sitten voittikin koko show'n. Kappale ei ollut perinteinen euroviisu, ehkä olisi soveltunut johonkin taide-elokuvaan pikemminkin. Salvadorin esiintyminen oli myös kiinnostavaa, hän oli jotenkin niin omissa maailmoissaan ja eläytyi kappaleeseen kuin jokin miimikko.

Toiseksi tulleen Bulgarian Kristian Kostovin kappaleen suosiota en ymmärtänyt, se meni minulta aika lailla ohi.

Semifinaaleista suurin osa suosikeistani pääsi jatkoon, paitsi tietenkin Suomi, joka jäi ehkä ei kuitenkaan niin yllättäen taas rannalle lehdellä soittelemaan, vaikka kappale olikin omasta mielestäni kaunis, mutta hukkui varmaan joukkoon.

Vuosi oli hyvä myös Euroviisurekvisiittojen kannalta: nähtiin muun muassa jo mainittu Itävallan kuulavaste, Romanian esityksen tykit sekä Unkarin Joci Pápain paljettikoristeinen maitotonkka, jota hän rummutti (kappaleen Jaloma lomma -renkutus oli myös tarttuva ja yllätysräppi hauska :virne: ). Mikään ei kuitenkaan ollut ihan niin tajunnanräjäyttävä kuin esimerkiksi nitoja tai muut listan kärjen esineistä. :keijo:

Alla siis päivitetty Euroviisujen virallinen rekvisiittalista. Muistuttakaa, jos olen unohtanut jotain. :keijo:

1. Nitoja (Sakis (Kreikka) 2009)
2. Lasikaappi (Pikku-Eric (Ruotsi) 2011)
3. Trampoliini (Kreikka 2014)
4. Uuni (Venäjä 2012)
5. Vessapaperilla koristeltu puu (Armenia 2007)
6. Hamsterin juoksupyörä (Ukraina 2014)
7. Suihkulähde (Irlanti 2012)
8. Juoksumatot (Ruotsi 2017)
9. Paljettikoristeinen maitotonkka (Unkari 2017)
10. Piikkilanka-aita (Bosnia & Herzegovina 2016)
11. Pyykkinaru (Bosnia & Herzegovina 2008)
12. Nyrkkeilyhanska (Armenia 2011)
13. Kaksi tykkiä (Romania 2017)
14. Glitter-palikka (Australia 2016)
15. "Veriset tamponit" (Romania 2013)
17. Kuulavaste (Itävalta 2017)
18. Lasikuutio (Azerbaidzan 2013)

Bubbling under:
X. Liukumäki (Günther & D'Sanz Suomen karsinnoissa 2017)
X. Oranssi avokuplavolkkari (De vet du Melfestissä 2017)

P.S. Tulipa tästä pitkä raportti, douze points sinulle, joka jaksoit lukea tähän asti. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron