Kibaya kirjoitti:Mustapapupihvit kuulostaa kyllä hyvältä. Voi tosin olla että jätän kaprikset väliin, koska en pidä niistä
Mä kyllä sanoisin, että kokeile edes sellaisella 30 g purkilla. Mäkään en ole koskaan aiemmin syönyt ruokaa, jossa tykkäisin kapriksesta, mutta tuohon ne sopivat.

Kibaya kirjoitti:Mun ongelma ehkä on siinä, etten tykkää jälkilämmittää kovinkaan monia ruokia.
No joo. Mustapapupihveistä kyllä katoaa se pinnan rapeus jääkaapissa. Siksi ne olis ehkä hyvä lämmittää pannulla. Ei siis ehkä paras mahdollinen eväsruoka.

Mä oon ollut tuon bataattimuhennoksen kanssa sitä mieltä, että on todella hyvää mikrossa lämmitettynäkin. Pastaruokia en ehdottanut, sillä syön pastan aina heti keittämisen jälkeen. Mikropasta on nou-nou mulle.

Kibaya kirjoitti:Proteiinit on muutenkin mun kompastuskivi tällä hetkellä. Tuntuu etten "osaa" proteiinittaa ruokiani tarpeeksi.

Kyllä se siitä, opettelemalla. Mutta tottahan se on, että kasvisruoan kanssa pitää olla tarkkana, että saa riittävästi proteiinia.
Marengin pikaopas proteiineihin:Suunnilleen sama määrä proteiinia:
100 g lihaa
67 g Nyhtistä (1/4 paketti)
112 g Härkistä (lähes 1/2 paketti)
reilu 1 dl kuivia linssejä
110 g kuivattuja herneitä (hernarissa tms.)
110 g keitettyjä kikherneitä (vajaa puolikas purkki)
250 g keitettyjä kidneypapuja
250 g keitettyjä mustapapuja
260 g keitettyjä härkäpapuja
220 g keitettyjä valkoisia papuja
Toki osaa kasviproteiineista pitää syödä enemmän kuin lihan proteiineja, että tulee tarve samalla tavalla tyydytettyä, mutta Nyhtis on aatelia proteiinikoostumukseltaan. Harva papu on hyvä proteiinin lähde. Ja lisäksi on täysin surkeita, kuten vihreä papu, jossa on 2,2 g/100 g proteiinia - eli sitä pitäisi syödä 9-kertainen määrä lihaan verrattuna.