Kukkuu.
En osaa enää muuta kuin kukkuuleikkejä. Aivot on ihan kukkuu ja mieli on kukkuu. Kukkuu! Kukkuu!
Onneksi pääsen töihin vajaan kahden viikon päästä.
Kesä on mennnyt niin nopeasti, etten ole ehtinyt tai jaksanut käydä täällä kirjoittelemassa. Nyt otin itseäni niskasta kiinni tässä hommassa ja toivottavasti nyt, kun arki kohta alkaa, saan käytyä täällä useammin.
Poitsu täytti vuoden toukokuussa ja koko kesä on mennyt kuin yhdessä yössä. On keretty vähän reissatakin, mutta suurimmaksi osaksi ollaan vaan oltu kotona.
Huomenna mennään tutustumaan päiväkotiin ja ensi viikolla myös parina päivänä. Sitten hänen pitäisi pärjätä siellä, mutta katsotaan nyt kuinka lähtee sujumaan. Vähän kyllä jänskättää jo nyt. Pitää varmaan illalla käydä katsomassa miten sinne ajetaan ja missä on parkkipaikka.

Mua on ottanut pannuun tää hoitovapaalla olo ihan sikana, koska ikinä ei ole varaa tehdä mitään ylimääräistä. Mun aivot tarttis virikkeitä, siis muutakin kuin telkkarin. Mun haluamat virikkeet on valitettavasti aina maksullisia.

Olis kiva, kun edes yhden kesämekon olis voinut ostaa tai olis vaikka käyny kesäteatterissa kavereiden kanssa. Mut ei oo voinu, kun jokainen euro täytyy laskea ja käyttää järkevästi.
Mä oon saanu vaan kotihoidontukea ja vähän hoitolisää huhtikuusta saakka. Silloin ajattelin, että kesähän nyt menee vähemmälläkin rahalla, kun pakko on ja kyllä tän kestää. No kestihän tämän, mutta onhan se ihan naurettavaa, että noin 300 eurolla pitäisi muka tulla toimeen. Mä käyn kerran kaupassa, tankkaan tankin täyteen autoon ja maksan pari laskua, niin rahat loppui samana päivänä kuin ne tulikin. Milläs sitten eläis loppukuukauden? Mä en yhtään tykkää siitä, että mun pitää koko ajan olla miehekkeeltä kinuamassa rahaa johonkin. Aina tarvii kauppaan rahaa, tankkaamiseen rahaa tai johonkin muuhun välttämättömään, kuten vaikkapa lääkkeisiin. En oo tainnu ostaa itselleni koko kesänä mitään, mitä ei saisi ruokakaupasta. Ja nekin mitä oon itselleni ostanut, taitaa olla hygitarvikkeita.

Tää 5kk hoitovapaalla on ihan riittävän kauan, että meinaan tulla hulluksi. En tajua, miten jotkut kituuttaa tällä tavalla vuosia.

Niin, voihan sitä tehdä kaikkea sellaista, mikä ei maksa, mutta ei niihinkään juttuihin aina jaksa lähteä mukaan. Ja johonkin sitä rahaa kuitenkin aina uppoaa, vaikka tekeminen itsessään olisikin ilmaista. Pelkästään bensaan menee jo rahaa, että pääsee niihin ilmaisiin juttuihin.

Onneks on mies, joka tajuaa sen, että ruokaa täytyy olla jne. Mä inhoan tätä, kun jokainen euro pitää oikeesti laskea ja tarkkaan, että pärjätään koko kuukausi. Onneks meen kohta töihin ja alan taas saamaan palkkaa.
Oon myös päättänyt, että jos meille joskus vielä toinen lapsi tulee, niin mä en kotiin sen kanssa jää. Mun pää ei kestäis tätä enää toista kertaa. Koko ajan vaan vituttaa suoraan sanottuna ja koko päivän vaan ootan, että mieheke tulee töistä ja saan työntää pojan sen hoidettavaksi loppuillaksi. Parhaita hetkiä päivästä on ne, kun poika menee nukkumaan ja toivon, että se nukkuis edelleen niitä ihania neljän tunnin päikkäreitä...
Joo, ehkä tää vuodatus nyt riittää hetkeks ja voidaan siirtyä iloisempaan asiaan. Poitsu nimittäin kävelee jo vähän tukematta ja joka päivä homma vaan paranee. Ihanaa helpotusta siis luvassa, kun ei tarvise joka paikkaan kantaa.

Muoks. Alkoi jo heti tämän viestin kirjoittamisen jälkeen ärsyttää itseä, että kuinka negatiivisen kuvan tästä koko hommasta annankaan. On onneksi kivojakin päiviä, tänään ei vaan taida olla semmonen. Pitää kai tulla tänne uudestaan kirjottamaan jonain toisena päivänä, kun voin jopa tuntea oloni onnelliseksi kotona ollessa.