Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 10 Touko 2017 19:45

Jatketaan ravintolapäivityksiä:

Beef & Grill Forumissa on ollut suosikkejani tässä keväällä. Olen käynyt siellä suunnilleen viikoittain, varmaan jonkun 10-15 kertaa ainakin. Tänään pääsin "asiakaspalkinto-ohjelmassa" nextille levelille, kun aloin saada kysymykset muodossa: "Otatko kahvia ja kakkua päälle?", "Olihan se kahvi mustana?" :tilt: Joskus koen tällaisen kiusallisena ja tuntuu, että olen käynyt liian usein kyseisessä ravintolassa. Täällä ei.

Tarjoilijat, joista yksi on ravintolapäällikkö ovat korostuksesta ja olemuksesta päätellen virolaisia naisia. Kaksi heistä on tummia ja ravintolapäällikkö on nukenkasvoinen vaaleaverikkö ja hyvin kohtelias, suosikkini! :D Tänään olin jo päättänyt etukäteen, että sanon hänen tekevän hyvää työtä. Tämä on kampanja, joka lähti liikkeelle positiivisesta pedagogiikasta. Suomessa on aika iso kynnys sanoa kenellekään: "Sinä teet hyvää työtä." Vaikka positiivinen vastaus on lähes pomminvarma ja molemmille jää parempi mieli. :D Tänään tähän tarjoutui poikkeuksellisen hyvä tilaisuus, kun alkoi tulla noita yllämainittuja kysymyksiä. :virnu:

Sain takaisin vieläpä aiemmin unohtamani käsidesin, jonka tämä ravintolapäällikkö jostakin taikoi esiin. :D Nyt oli jännä, kun kiitosteni jälkeen tietty jää oli murrettu väliltämme.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 10 Touko 2017 21:00

Koska tää pääsumu ja muut, niin unohtelen paljon asioita.
Tänään en kai oo unohtanut mitään isoja asioita. Meinasin unohtaa lakanat naapuriin, mut joku muistutti että ne kannattaa ottaa mukaan!
Fiilis itellä on, että oon ehkä unohtanut tältä päivältä jotain. :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 18 Touko 2017 13:42

Pääsykoe on taisteltu läpi. Nyt on vähän tyhjä olo (koe oli eilen). Nukuin pitkät yöunet ja nyt oon vaan elbaillut. Outoa, kun se lukeminen on rytmittänyt ja määrittänyt elämää lokakuusta asti, ja oon keskittänyt kaiken energiani vain siihen. Että mitäs nyt sitten? :hämillään:

Pidän pienen loman ja ehkä palailen lukujen pariin muutaman viikon päästä. En ihan samalla intensiteetillä kuitenkaan vielä, mutta kuitenkin. En usko, että pääsen sisään tällä kierroksella.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » To 18 Touko 2017 16:12

Hyvä Lyyra, ihailtavaa sitkeyttä joka tapauksessa, että olet jaksanut lukea lokakuusta asti ja aiot aloittaa uudestaan. :D Kävi miten kävi, onnittele itseäsi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 21 Touko 2017 18:31

Mulle iski tänään yllättäen lastenhoitotarjousta :keijo:

Veljen lapset tuli aamulla ja lähti päivällä. Oltiin pari tuntia puistossa hillumassa ja sitten tehtiin ruokaa.
Sain kuulla että olivat heränneet aamulla reippaasti ennen kuin kello soi (ei normaalia) ja hyppineet olkkarissa huutaen ilosta "tänään mennään Tantille, tänään mennään Tantille!" :hullu: :sydän:
Luettiin myös kirjaa ja piirrettiin, laulettiin ja tanssittiin. Hassuteltiin vaatteilla ja ilman vaatteita. Kissoja tietysti piti vähän huudella, mutta aikalailla ne sai sitten olla rauhassa.

Huomennahan he tulee uudestaan ja ihan jopa yökylään :virne: Saas nähdä häviääkö into :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 24 Touko 2017 11:01

L-S kirjoitti:Hyvä Lyyra, ihailtavaa sitkeyttä joka tapauksessa, että olet jaksanut lukea lokakuusta asti ja aiot aloittaa uudestaan. :D Kävi miten kävi, onnittele itseäsi.

:hymyhali: Kiitos, L-S! Tavallaanhan en aloita uudestaan, koska on jo hyvä pohja alla. Jatkan vain siitä, mihin jäin. :lanppu:

Meillä oli kotona kevätjuhlat lauantaina, niin korkkasin siellä shampanjapullon, joka oli odottanut kaapissa viime syksystä tai jotain. Sain sen siskoltani ja olin alun perin varannut sen siihen, "kun" pääsen sisään lääkikseen, mutta parempi palkita itsensä jostain jo nyt. :virne:

Ostan sitten toisen, jos käy tuuri. :tilt:

Side notena sen verran, että juhlatunnelmaa haettiin myös Meijun Miehiä lisää -kappaleella. :keijojami:
"Miehiä lisää ja laseihin shampanjaa!" :kailotus:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 24 Touko 2017 11:15

Meiju :keijojami:

Totta, jatkaminen olisi ollut multa parempi sanavalinta ja se on hyvä perspektiivi muutenkin. :D Samoin kuin tuo, että palkitsee itsensä jo tehdystä työstä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 25 Touko 2017 22:21

Tuusi on mun luona yökyläilemässä.
Vietettiin löysä aamu, päätin että katon Koiviston hautajaisia ja sitten lähdetään pokemonneilemaan.
Koiviston hautajaisten aikana itkin aika paljon. Oli aika koskettavaa ja herkistyin moneen otteeseen. Itkeskelin ja nieleskelin aika paljonkin. Muussi oli alkuun hämillään, mutta kerroin että Koivisto oli mun lapsuuden presidentti sillä lailla kuin Niinistö on hänelle nyt. Katottiin siunaustilaisuutta yhdessä, puhuttiin kuolemisesta ja hautajaistavoista. Niinistön puheen aikana Muussi oli ihan hiljaa, tuijotti telkkaria ja lopuksi sanoi että koska kaikki kuolee joskus, niin hän ei haluais että se hänen presidentti, se Niinistö, kuolis ihan heti. "Tantti, kun se Niinistö on ainoa presidentti ketä mä tiedän, niin ois aika kauheeta jos se nyt kuolis. En mä pystyis kattomaan sen hautajaisia ja sitä että se Jenni tollalailla joutuis olemaan. Mut se ei oo noin vanha." Lapsen silmien kautta hautajaisten seuraaminen myös oli toisenlaista. Oli kohtia mitkä oli tosi tylsiä, tosi jänniä tai jopa vähän pelottaviakin. Lisäksi kysymyksiä miksei se pappi voi olla naispappi, miksi sillä on tietynlaiset vaatteet ja miksi tapahtuu mitäkin.

Pokemoneilu onneksi haihdutti surullista ilmapiiriä.
Oltiin aikalailla liian monta tuntia :jaaha:.
Nyt lapsella on vielä virtaa, mutta ite oon ihan katkipoikkirikki :keijo: :haukotus:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 29 Touko 2017 14:40

Ärsyttää ihan huolella. Ilmeisesti meidän räystään alla on ampiaisten pesä tai sitten jossain lähistöllä on tai jotain. Tossa parvekkeen toisessa reunassa on tasaisesti ampiaisia pörräämässä. Muutamat yksinkertaisimmat yksilöt päätyy aina sisälle. Ja koska musta ei ole huitomaan niitä henkeni uhalla, niin availen parvekelaseja ja komennan niitä pihalle. Aika hyvin ne sinne meneekin, mutta kun ne ettii sitä pesää, niin ne jää tohon vaan lasien ulkopuolelle ja on kohta taas sisällä. Ihan. Todella. Ärsyttävää! Lämpiminä päivinä varsinkin. Haluaisin vähän pitää tota ikkunalasia rakosellaan, että ilma vaihtuu, mutta ilman noita pörisijöitä. Semitehokas on ollut ruiskuttaa puhdasta etikkaa tohon lasin betoniin lasien yläreunassa, mutta ei sekään ihan koko aikaa toimi. Parvekkeella ei ole mitään mikä houkuttaisi ampiaisia (kuten kukkia tai mitään mikä tuoksuu) ja olen yrittänyt googlata että miten niitä voisi häiritä ilman että pitää ruveta metsästämään jotain pesää. En usko että mikään pelastuslaitos tulee tänne tutkimaan onko meidän räystään alla ampiaisia ihan vaan parin ampiaisen takia.
Lisäksi ne kuitenkin on pölytykselle tärkeitä otuksia, mutta en vain haluais niitä tähän partsille. Myöskin koska kissat. Onneksi Shinya ei enää niin jaksa hyppelehtiä saaliin perässä, vaikka kyllä selkeästi seuraa että mitäs hiivattia. Myyyyyytä ei kiinnosta :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 29 Touko 2017 16:31

Ruskeasta suodatinpussista voi tehdä feikki-pesän. Estää ainakin ampiaisia tekemästä pesiä, mutta en tiedä auttaako, jos pesä on jo olemassa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 05 Kesä 2017 00:01

Yhtäkkiä kauhea himo saada suklaata. Eikä mulla ole yhtään... mutta hei mulla on kauramaitoa ja kaakaota! Ongelma ratkaistu.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 07 Kesä 2017 19:44

Söin lounasta Sellon Chico'sissa. Annoin sille nyt vaihteeksi mahdollisuuden, mutta ne vähän mokasivat sen. Tilasin päivän burgerin ilman tomaattia (ei allergiaa, en vain niin välitä), niin totta kai siinä on se tomaattisiivu :hämillään: No, kaivelin sen pois ja se siitä, mutta oli se muutenkin jotenkin vettynyt kokonaisuus. Pihvi oli ok ja ranskalaiset hyviä. Salaatit ovat tuolla olleet jo tovin outoja.

Suurin ongelma oli kuitenkin se, että nälkä ei lähtenyt kokonaan. :viha: Sitten kävin välillä kirjastossa ja menin urheilubaariin syömään naposteltavia päälle. Olipahan :töktök: ruokapoliittinen kokonaisuus tänään. Mutta sporttibaarin KISS-flipperiin oli joltakulta jäänyt krediittejä, jotka hyödynsin. :tilt:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 07 Kesä 2017 23:45

Pitäisi olla jo nukkumassa, mutta vähän tärisen tässä vielä.
Sain maanantaina tietää että olen voittanut jotain Sodankylän elokuvajuhliin liittyen, mutta vasta myöhemmin saisin tietää että mitä se on.
Sitten kuitenkaan ei kuulunut mitään ja oli vähän niinkuin että :gaah:. Meinasi mennä hermo :keijo: :vihellys:
Tänään mun puhelin sitten soi :täpinä:
Ja voitin matkat, majoitukset, viikon aikaiset kuljetukset, ruuat, leffaliput ja käytännössä _kaiken_! Emmäkestä! Emmäpysty! :sekopää:
Ja vielä niin että Suvi tulee myös :pilvi: :hullu: :sydän:

Eimullanytmuutakuneipysty!

Ehkä tästä lisää sitten ensi viikolla!

:jami: :sydän:

Sodis!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 12 Kesä 2017 13:47

Yöllinen Helsinki :hullu:

Tapasin eilen pitkästä aikaa kaveria/ystävää, jonka kanssa nähdään ajoittain ja ohimennen. Hän valmistuu nyt tällä viikolla, mutten pääse valmistujaisiin ja käytiin kakulla nyt etukäteen. Juttuhan meiltä ei lopu, joten pääsin hyvin hakemaan mun mekkoa Anniksen siskolta, jonka jälkeen alkoi pienimuotoinen seikkailu. Käveltiin Vaasankatu päästä päähän, käytiin syömässä ja sen jälkeen vain ja ainoastaan haahuiltiin Kalliossa. :keijo:
Voisi kuvitella että sen kävelymäärän jälkeen olisi ollut ihan tiltissä, mutten ollut. Kello tuli lähemmäs puolta yötä kun poistuttiin kohti Maunulaa ja kaveri heitti mut siitä kotiin. Vielä puolitoista tuntia höpöteltiin autossa pihalla :keijo:

Kesäyöt on parhaita :sydän:

Vähän oli äässi jumissa tänään fysioterapiassa :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 12 Kesä 2017 18:55

Hehei!
Mä pääsen ens kuun alusta alkaen testaamaan sen Postin uuden palvelun - henkilöpalvelut. Mun avustajajutut siirtyy SOL:lta Postille :keijoei:
Höhö, höhö.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 12 Kesä 2017 20:26

Kibaya kirjoitti:Hehei!
Mä pääsen ens kuun alusta alkaen testaamaan sen Postin uuden palvelun - henkilöpalvelut. Mun avustajajutut siirtyy SOL:lta Postille :keijoei:
Höhö, höhö.


Niin eli suakin saadaan sit syyttää ku postit on myöhässä tai mikään ei vaan toimi. :keijotäpinä:
Koska kyllähän sun avustaja vaikuttaa just mun posteihin. :norsu:

:keijo:

Toivottavasti se oikeasti sit kans toimii. :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 19 Kesä 2017 16:55

Olin Sodankylässä, nyt olen kotona.
:huoh: :pillitys:

Lennettiin tosta oman kodin yläpuolelta. Se oli vähän keijoa.

En tiedä mitä tehdä ja miten olla. :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 23 Kesä 2017 14:28

Hyvää juhannusta keijot! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 23 Kesä 2017 14:41

Hauskaa juhannusta! :D Mä kuuntelen täällä jo Juhannustansseja ja Kesäillan valssia :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Kesä 2017 20:35

Oli kiva ja rento juhannus.
Marenkienkeli oli mun luona hengailemassa. Katottiin pari leffaa, syötiin hyvin ja oltiin. Käytiin vähän pelaamassa pokemonia ja kävelemässä lauantaina ja siinähän se sitten olikin. Nukuin ite parvekkeella :sydän: :hullu:

Nyt on jotenkin tyhjä olo.
Huomenna Pride.
Yritän asennoitua että tänä vuonna voin todellakin vain nauttia tapahtumista ja mennä miten haluan, mutta silti tuntuu oudolta olla "vain" kävijänä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 02 Heinä 2017 20:59

Pride-viikko ohi. :helpotus:

En ollut suuremmin tänä vuonna tekijäpuolella, mutta vähän kuitenkin.
Keskiviikkona kävin lavatansseissa, perjantaina queer-opastuksessa Tove Janssonin taiteeseen ja sitten oli perinteistä kulkuetta ja puistoa. Kai sitä ois voinut enemmänkin tehdä, koska tapahtumia oli vaikka miten, mutta nyt ei ollut voimia. Tiistaina oli alunperin suunnitelmissa speed dating, mutta kun osallistumiskaveri perui, en lähtenyt sinne yksinänikään. En uskaltanut.

Kulkueessa oli kaveriporukkaa ja mulla pyörätuoli. Ihan *tun ärsyttävää kulkea sen kanssa yksin junassa. :epäilevä:
Meidän kohdalle ei oikeastaan sattunut mitään ihmeellistä häiriköintiä. Yhdessä kohtaa kun seistiin katsomassa kulkuetta ainoa hyökkäys oli halaushyökkäys kaverilta. Kulkue oli todella kiva sillä porukalla. Oli kiva pitkästä aikaa nähdä sitä jengiä ja vaan olla tekemättä mitään. Puistojuhlassa oli väkeä jo aika tavalla, mutta saatiin hyvä leiriytymispaikka rauhallisesta paikasta ja sehän riitti. Tuttuja mulla oli paikalla tosi paljon. Suurimman osan kerkesin moikkaamaankin. Aikamoinen homosaatio mun elämässä, kun aika vähän ehdin vain hengailemaan, kun kävin moikkailemassa kavereita pitkin puistoa :keijo:

Suvi ja AK saapuivat sopivasti Palefacen keikalle ja oli pakko vähän jammailla ja sheikkaa äässiä :keijo:
Pale :sydän: Ihan järkyttävää tavallaan miten ne sen biisien lyriikat osuu edelleen kuin nyrkki silmään. Se on tosi havahduttavaa ja mulla pyörii kylmät väreet iholla. Lisäksi ärsyttää se, miten vähän tuntuu että itsellä on mahdollisuuksia vaikuttaa esim. pakolaisten pakkokäännytyksiin tai tämmöiseen mihin haluaisin.

Puistossa on kivaa, vaikka meidän ryhmän keskusteluissa pyörii paljon aiheet sen ympärillä kenelle Pridea tehdään ja kenellä on lupa siihen, kenellä velvollisuus ja vastuu, kenellä vapaus. Vapaus olla olemassa on myös iholla. Mä olen vapaa länsimainen, naiseksi syntynyt henkilö, jolla on todellakin aika paljon etuoikeuksia ja vapautta. Tajuan myös keskustelujen kautta miten paljon mulla on vapautta, sellaista vapautta mitä muilla ei ole.

Puistojuhla päättyy kuudelta. Olen luvannut mennä jeesimään talkoolaisten organisoinnissa puiston siivoamista varten. Törmään matkalla theian siskoon ja hänen jengiin. Vaihdetaan kuulumisia ja siinä vieressä seisoo yks duunikaveri. Tätähän tää on, tuttuja lähes joka nurkassa. :keijo:
Törmään vielä pariin tuttuun ennen kuin pääsen perille sinne minne ollaan sovittu tapaaminen. Talkoolaisia vaan ei näy :P HeSetan pj soittelee ihmisille, kaikki muut paikalla olevat soittelee ihmisille ja ilmapiiri on tosi kireä. Eikä ihme, meiltä puuttuu 20 maksettua siivoojaa + 10 talkoolaista. :friikkipeukku:
Lopulta paikalle saadaan 6 maksettua ja 4 muuta uhrautuvaista ihmistä. Sillä on mentävä. Jengi kerää roskia ihan hulluna. Samalla puistokansa vaan sikailee. Kymmeneltä lopetetaan, kun jätesäkit loppuu ja aika monen voimat. Sataa vettä, suurin osa puistosta on saatu järkevästi siivottua ja loput jää sunnuntaille. Menee vielä 45 minuuttia että saadaan kamat pakattua paikalla olevaan autoon talteen ja sitten päästään pois.

Olen kotona yhden jälkeen. Käytiin syömässä vielä ja hilaan itteäni taas junassa. Vielä hullumpaa kuin mennessä. Onneksi oli kuulokkeet mukana ja suljin maailman ulos. Istuin vain ja pidin pyörätuolista kiinni.
Pohdin tätä kaikkea mitä on ollut ja olen vain ihan solmussa kun jään junasta pois.

Mulla on ikävä järjestämistouhuja, ihan oikeasti on. Mutta mulla ei ole ikävä tota negatiivisuuden ja paskan määrää mitä tuon tapahtuman järjestämisestä tulee. HeSetan entinen puheenjohtaja, mun yksi kaveri, puhuu paljon siitä että pitäisikö hakeutua hallitukseen ja hakea sitä kautta muutosta tapahtumiin. Tai siihen, että miten tuohon hommaan saisi jotain järkeä. En tiedä olisiko musta yksin siihen tuulimyllyhommaan, tuskin. Tuotantopuolelle kuitenkin on hinkua. Mutta vapaaehtoisena. Työkenttänä mulla ei ole vielä tarpeeksi kokemusta, mutta ehkä vielä joskus. Oman työn ohella mulla on aikaa, joten miksi en tarjoaisi omaa ammattitaitoa jollenkin tapahtumalle? Ehkä jollekin järjestöpohjaiselle tapahtumalle.

Isoja asioita, isoja mietteitä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 03 Heinä 2017 11:59

Kibaya kirjoitti:Mä olen vapaa länsimainen, naiseksi syntynyt henkilö, jolla on todellakin aika paljon etuoikeuksia ja vapautta.

:femmat: Puhuttiin tästä asiasta konferenssissa yhden toisen suomalaisen kanssa. Molemmat ollaan ei-akateemisista perheistä (ja mun perhe on vieläpä aina tukenut mua siinä, että teen omat valintani elämässä) ja etuoikeuden tuntemus on melko voimakas. Tuntuu hassulta, että se lienee hyvin paljon voimakkaampi kuin osalla niistä työkavereista, jotka ovat sukupuolensa ja lapsuudesta asti alkaneen taloudellisen (ja henkisen) tuen takia sinällään vielä huomattavasti etuoikeutetumpia monella tapaa. Ja silti kuvittelevat, että kaikki menestys on ollut itsestä kiinni ja taustalla ei ole merkitystä. :jaaha: Vaikka oikeasti elämä on täynnä onnekkaita ja vähemmän onnekkaita sattumuksia. Harva asia on täysin itsestä kiinni. Vai onko mikään?
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 03 Heinä 2017 14:14

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Mä olen vapaa länsimainen, naiseksi syntynyt henkilö, jolla on todellakin aika paljon etuoikeuksia ja vapautta.

:femmat: Puhuttiin tästä asiasta konferenssissa yhden toisen suomalaisen kanssa. Molemmat ollaan ei-akateemisista perheistä (ja mun perhe on vieläpä aina tukenut mua siinä, että teen omat valintani elämässä) ja etuoikeuden tuntemus on melko voimakas.


Olen jostain syystä miettinyt vastaavansuuntaisia paljonkin viime aikoina. Viikonlopun festarireissullakin mietin, että miten etuoikeutettu olen, että mulla on aikaa, varaa ja mahdollisuus moiseen nostalgisointiin ja itsetutkiskeluun, jonkinlaiseen huolettomaan itseni kanssa olemiseen. Tuntui jopa vähän syylliseltä, että keskityn sellaiseen enkä johonkin tärkeämpään. Toisaalta en tiennyt mitä olisin voinut tehdä enkä koe, että osaisin tehdä mitään erityisen hyödyllistä (ainakaan muuta kuin niitä asioita mitä jo teen).

Mä olen myös korkeakoulutetusta perheestä ja mua on tuettu myös taloudellisesti, siitäkin tunnen syyllisyyttä ajoittain. :P Ja tosiaan sekin miten pienestä kaikki etuoikeutus ja mahdollisuudet ja se miten hyvin asiat menevät on lopulta kiinni. Tätäkin mietin juuri äsken hieman randomisti, kun näin otsikon bussionnettomuudesta Saksassa, johon liittyen 17 ihmistä oli kateissa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 11 Heinä 2017 09:58

Kai tämänkin voi etuoikeuskeskusteluun ympätä, mutta:

Täällä mä pyörittelen peukaaaloita, istun ja ihmettelen huutelijoita :kailotus: :epäilevä: :työ:

:jaaha: :epäilevä:
Että semmosta. Nyt on sentään ehkä vielä vartin verran kone käytössä, kun olen jaetulla koneella toisen sihteerin kanssa. Eli työpisteetön ihminen neljä tuntia räkimässä kattoon :keijoei:.
Mielummin tekisin jotain, mutta ei täällä ole edes yhdelle ihmiselle tekemistä, kahdesta puhumattakaan :jaaha:
:haukotus:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 14 Heinä 2017 14:55

Päivän hyvä työ tehty. :pilvi: Käänsin asfaltilla ylösalaisin maanneen koppakuoriaisen tikkua apuna käyttäen takaisin oikein päin. Ei olisi muuten kyseinen kaunokainen kauaa hengissä säilynyt, jos nuo linnuille ruoaksi kelpaavat.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa