Miten vietät Suomi 100 -päivää?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Miten vietät Suomi 100 -päivää?

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 04 Joulu 2017 21:05

Ylihuomenna Suomi täyttää 100 vuotta, ja hiljennymme kaikki kirkasvalolampun valkeassa valossa juomaan muumimukista aamukahviksi Juhla Mokkaa. Lisäksi napataan Suomi 100 D-vitamiinia ja ruisleipää.

Tämän jälkeen lähdetään reippaalle sauvakävelylle, vaikka sataakin kaatamalla. Kotiin palattua katsotaan telkkarista Tuntematon sotilas (se oikea versio, eikä mitään Aku Hirvimiehen ohjausta, pyh!) sekä MM 95 -jääkiekko-ottelu.

Päivälliseksi on karjalanpaistia kalakukolla, kevytmaitoa ja perunaa sekä Karjala-olutta. Lopuksi katsotaan tietenkin Linnan juhlat ja ihaillaan kuninkaallista vatsakumpua sinivalkoisen kynttilän loisteessa.

Rohkeimmat voivat mukavana lisäohjelmanumerona leikata Suomi 100 -saksilla Putinin kuvan kahtia, ladata siitä kuvan someen ja jäädä odottelemaan trolliarmeijan yllätyslaukauksia.

Miten sinä ajattelit viettää Suomi 100 -juhlapäivää? :keijo:

Vitsit sikseen, onhan Suomi kansainvälisessä katsannossa hyvä maa asua, vaikka valittamisen aihetta aina löytyisikin. Itse ostin Fazerin Sinisen Pala Suomea -suklaata sekä kaksi kappaletta sinivalkoisia kynttilöitä ja ajattelin nautiskella niistä sitten Linnan juhlien loisteessa. Suomi 100 D-vitamiiniakin löytyy sekä Suomen muotoinen pipari, joka on leivottu kaupanpäälliseksi saadulla piparimuotilla. Naaman pyyhin Suomi 100 -talouspaperiin, jota taannoin tarjouksesta ostin (sen kuviot eivät onneksi ole sinivalkoisia). :keijo: Ehkä jaksan myös mennä katsomaan Turun linnalle sinivalkoista valoperformanssia. :D

(Toisaalta voisi harkita myös vaihtoehtoisia toteutustapoja: esimerkiksi voisi juhlia globaalia Suomea syömällä turkkilaista pizzaa ja espanjalaista punaviiniä ja katsomalla televisiosta amerikkalaista viihdettä (ihan kuin muinakin päivinä, paitsi jos haluaa erityisesti muistaa Suomea, tällöin kannattaa valita Baywatch, Pamela Anderson on sentään melkein Suomesta) :keijo: Niin, ja toki paskatsuomi100tuotteet-Instagram-tili tiesi kertoa, että Suomi 100 -punaviiniä on kuin onkin olemassa, se oli ranskalaista)

Tässä ketjussa voit toki myös jakaa kokemuksesi mieleenpainuvimmista Suomi 100 -tuotteista. Tässä pitkin vuotta olen hymähdellyt niiden tulvalle, niitä on totisesti joka lähtöön. Aiemmin tänään tavaratalossa käydessäni harkitsin jo ostavani sinivalkoisen joulukuusenkoristenauhan (sellaisen glitter-henkisen, jotka yleensä ovat kultaisia tai hopeisia) tai sinivalkoisen lumiukkokuusenkoristeen, jotta olisin voinut juhlia itsenäisyyspäivää kunnon keijoon tyyliin, mutta tulin järkiini, kun totesin, että ei sitä enää ensi vuonna kestä kuitenkaan käyttää, olkoon kuinka ihanan keijoa tahansa. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Miten vietät Suomi 100 -päivää?

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 05 Joulu 2017 09:46

Itsenäisyyspäivä taitaa mennä samoissa merkeissä kuin aina ennenkin. Tuntematonta voisi katsoa, jos kerkeää ja illalla voisi vahdata vastaanottoa. Ei ole kyllä tullut ostettua mitään Suomi 100 -tuotteita, tosin retrotaskulampun voisi äidille ostaa joululahjaksi. Tänään olisi kotikylällä Suomi 100 -kahvit. Lieneekö tarjolla edes Suomi 100-leivoksia vai ihan tavallista nisua. :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Miten vietät Suomi 100 -päivää?

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 06 Joulu 2017 11:32

L-S sä oot paras! :virne: :hymyhali:

Mulla on ollut tähän mennessä jo hurrrjat bileet. Ostin eilen Suomi-teetä (joka ei ole edes Suomi 100 -teetä, pyh) ja kissoille on Shebaa. Eilen olisi ollut vaikka mitä tapahtumaa. Mun tavoite oli mennä Stoaan katsomaan monikulttuurinen Suomi -bileisiin bändiä, mutta lähdin vasta töistä, kun keikka olisi alkanut. Menin sitten vaan kotiin ja katsoin viime sunnuntain Tähdet, tähdet.
Nyt aamulla katsoin sopivaksi kuunnella Areenasta Pekka Laineen ja Jake Nymanin Maisemakuvia Suomesta -lähetystä.

Iltapäivällä menen äidille kylään. Siellä on ilmeisesti jotain perinteistä suomalaista ruokaa tarjolla (esim. poronkäristystä). Itse sain tehtäväksi viedä sinne Finlandia-marmeladia. :keijo: Illalla haluaisin katsoa Linnan juhlia.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Miten vietät Suomi 100 -päivää?

ViestiKirjoittaja theia » Ke 06 Joulu 2017 11:40

Meidän Suomi 100-juhlat menee tylsästi. Mies on töissä, ja minä & Pötkylä mennään miehen veljenpojan 8-v synttäreille (jotka on meidän rytmien kannalta huonoon aikaan).

Illalle, kun mies pääsee töistä ja Pötkylä on nukkumassa, on varattu makkaraperunat ja skumppaa :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Miten vietät Suomi 100 -päivää?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 06 Joulu 2017 21:57

Mun 100-päivä alkoi aamulla kämppiksen kanssa pohdinnalla mitä isänmaallisuus on, mitä suomalaisuus itselle meinaa. Sitten purin pari laatikkoa, söhersin tukkaa, meikkasin ja lähdin Musikkitalolle kuuntelemaan Radion Sinfoniaorkesterin juhlakonserttia Marskin kanssa. Sen jälkeen kotiin katsomaan kättelyä/vaatteita ja ruokaa. Kämppis oli tehnyt meille uunijuureksia ja paistettua kalaa. Lisäksi oli vähän viintä ja jälkkäriä.
Kohta pitäisi mennä nukkumaan ja huomenna töihin.

Tavallaan siis aika rennosti meni, ehkä juhlallisemmin kuin monena muuna vuonna.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Miten vietät Suomi 100 -päivää?

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 07 Joulu 2017 20:50

Töissä ja pikkujouluissa, eli melko kaukana normaalista itsenäisyyspäivästä.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland


Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron